Mites kaupungin loisfirma KPA:lla menee?

Anonyymi-ap

Kruununprinssi hehkutti lomailua Joroisissa ah niin kiireisen bisnesmiehen vähemmän vakuuttavin ottein. Tuleeko tälle puhallukselle jatkoa?

9

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      VR:llä jälleen muutosneuvottelut - Kymmeniä konduktöörejä uhkaa irtisanominen

    • Anonyymi

      Milloin rysähtää kunnolla VR- konepajan puolella.

    • Anonyymi

      Menkää palkkatöihin.

      • Anonyymi

        Pakko töihinkö sanoit..


    • Anonyymi

      Täynnä rinssejä Pieksämäki,ahahahaaa.

      • Anonyymi

        Pieksämäen kokoomuksen lapsille ja nuorkauppakamarille hyvä suojatyöpaikka.


    • Anonyymi

      Ei vissiin mene kovin hyvin

      • Anonyymi

        Veturinkuljettajat ja liikenneohjaajat liittyvät lakkorintamaan
        SUOMI, TÖISSÄ RAITEILLA
        Rautatiealan Unioni RAU on päättänyt toteuttaa toisen #painavasyy-kampanjan poliittisen lakon, sillä Petteri Orpon hallitus jatkaa edelleen työelämän heikennysten valmistelua. Lakko toteutetaan perjantaina 2.2., jolloin RAUn jäsenet ovat pois töistä. RAU edustaa rautatiealan veturinkuljettajia, liikenneohjaajia ja joissain asiakaspalvelutehtävissä toimivia.

        Orpon hallituksen heikennykset osuvat vahvasti RAUn jäseniin. Hallituksen kaavailemat muutokset, kuten vientivetoinen työmarkkinamalli, irtisanomisperusteiden höllentyminen ja lomautus-/työttömyysajan tukien vähentäminen, vievät työelämän kehitystä RAUn jäsenten kannalta väärään suuntaan.

        Hyvänä esimerkkinä on vallitseva Suomen hallituksen tapa tehdä muutoksia.

        - Hallitus poikkeaa vahvasti perinteisestä suomalaisesta sopimisen kulttuurista ja tavasta. Perinteisesti työmarkkinoita koskevista asioista on neuvoteltu työmarkkinajärjestöjen välillä. Työelämän lainsäädäntömuutokset on tehty yhteisissä työryhmissä, jotka koostuvat työntekijäpuolen ja työnantajapuolen edustajista sekä ministeriöiden työntekijöistä. Nyt aito yhteinen valmistelu loistaa poissaolollaan, RAUn puheenjohtaja Markku Lehtinen sanoo.

        Jatkuvassa muutoksessa rautateiden työntekijöiden jaksaminen on koetuksella, mikä huolestuttaa edelleen liittoa.

        - Usein kuitenkin jaksamiseen liittyvät tekstikysymykset nousevat isoimmiksi asioiksi työehtosopimusneuvotteluissa. Tämä näkyi jo nyt edellisen kierroksen neuvotteluissa, joissa halusimme kasvattaa veturinkuljettajien viikkolepoa. Työnantajat pitivät jaksamisen parantamisen hintaa liian korkealla.

        - Nyt hallitusohjelmaan kirjattu vientivetoinen työmarkkinamalli ja valtakunnansovittelijan käsien sitominen aiheuttavat sen, että tulevista työehtosopimusneuvotteluista uhkaa tulla puhtaasti palkkaratkaisuihin perustuvia. Valtakunnansovittelija ei tule hyväksymään mitään jaksamisen parantamiseen liittyviä toimenpiteitä. Kysymys kuuluu, miten tällaisessa tilanteessa voidaan saada aitoa parannusta työehtoihin jäsenten kannalta, Lehtinen jatkaa.

        Muutos, joka lakolla edelleen halutaan saada aikaiseksi, on valmisteltujen lakialoitteiden poisvetäminen tai valmistelun keskeyttäminen sekä aitojen neuvotteluiden käynnistäminen.

        Näin lakko toteutuu 2.2.2024
        Veturinkuljettajat eivät tule töihin klo 00.00–18.59 alkaviin työvuoroihin VR-Yhtymä Oyj:ssä, North Rail Oy:ssä ja Fenniarail Oy:ssä.

        Fintraffic Raiteen liikenneohjaajat ja vuoropäälliköt eivät tule töihin klo 06.00–18.59 alkaviin työvuoroihin.

        VR-Yhtymä Oyj:n toimisto- ja palveluhenkilöt eivät tule töihin klo 00.00–18.59 alkaviin työvuoroihin.

        Lakon ulkopuolelle on rajattu Pohjois-Suomen henkilöyöjunaliikenne.

        RAUn työehtosopimuksen alaiset tehtävät, kuten veturinkuljettajat ja liikenneohjaajat, ovat merkittävässä roolissa raideliikenteessä. VR-Yhtymä, Fintraffic Raide, Fenniarail ja North Rail tiedottavat, mitkä junat peruuntuvat.

        - On valitettavaa, että tällaisiin toimiin joudutaan ryhtymään. RAU pahoittelee asiakkaille aiheutuvaa haittaa. Liitto ei kuitenkaan näe vaihtoehtoa, sillä aitoja neuvotteluja ei ole suostuttu aloittamaan.

        (Kuvassa Markku Lehtinen)

        TOIMITUS
        lakko, Rautatiealan Unioni, Markku Lehtinen, RAU, poliittinen lakko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veturinkuljettajat ja liikenneohjaajat liittyvät lakkorintamaan
        SUOMI, TÖISSÄ RAITEILLA
        Rautatiealan Unioni RAU on päättänyt toteuttaa toisen #painavasyy-kampanjan poliittisen lakon, sillä Petteri Orpon hallitus jatkaa edelleen työelämän heikennysten valmistelua. Lakko toteutetaan perjantaina 2.2., jolloin RAUn jäsenet ovat pois töistä. RAU edustaa rautatiealan veturinkuljettajia, liikenneohjaajia ja joissain asiakaspalvelutehtävissä toimivia.

        Orpon hallituksen heikennykset osuvat vahvasti RAUn jäseniin. Hallituksen kaavailemat muutokset, kuten vientivetoinen työmarkkinamalli, irtisanomisperusteiden höllentyminen ja lomautus-/työttömyysajan tukien vähentäminen, vievät työelämän kehitystä RAUn jäsenten kannalta väärään suuntaan.

        Hyvänä esimerkkinä on vallitseva Suomen hallituksen tapa tehdä muutoksia.

        - Hallitus poikkeaa vahvasti perinteisestä suomalaisesta sopimisen kulttuurista ja tavasta. Perinteisesti työmarkkinoita koskevista asioista on neuvoteltu työmarkkinajärjestöjen välillä. Työelämän lainsäädäntömuutokset on tehty yhteisissä työryhmissä, jotka koostuvat työntekijäpuolen ja työnantajapuolen edustajista sekä ministeriöiden työntekijöistä. Nyt aito yhteinen valmistelu loistaa poissaolollaan, RAUn puheenjohtaja Markku Lehtinen sanoo.

        Jatkuvassa muutoksessa rautateiden työntekijöiden jaksaminen on koetuksella, mikä huolestuttaa edelleen liittoa.

        - Usein kuitenkin jaksamiseen liittyvät tekstikysymykset nousevat isoimmiksi asioiksi työehtosopimusneuvotteluissa. Tämä näkyi jo nyt edellisen kierroksen neuvotteluissa, joissa halusimme kasvattaa veturinkuljettajien viikkolepoa. Työnantajat pitivät jaksamisen parantamisen hintaa liian korkealla.

        - Nyt hallitusohjelmaan kirjattu vientivetoinen työmarkkinamalli ja valtakunnansovittelijan käsien sitominen aiheuttavat sen, että tulevista työehtosopimusneuvotteluista uhkaa tulla puhtaasti palkkaratkaisuihin perustuvia. Valtakunnansovittelija ei tule hyväksymään mitään jaksamisen parantamiseen liittyviä toimenpiteitä. Kysymys kuuluu, miten tällaisessa tilanteessa voidaan saada aitoa parannusta työehtoihin jäsenten kannalta, Lehtinen jatkaa.

        Muutos, joka lakolla edelleen halutaan saada aikaiseksi, on valmisteltujen lakialoitteiden poisvetäminen tai valmistelun keskeyttäminen sekä aitojen neuvotteluiden käynnistäminen.

        Näin lakko toteutuu 2.2.2024
        Veturinkuljettajat eivät tule töihin klo 00.00–18.59 alkaviin työvuoroihin VR-Yhtymä Oyj:ssä, North Rail Oy:ssä ja Fenniarail Oy:ssä.

        Fintraffic Raiteen liikenneohjaajat ja vuoropäälliköt eivät tule töihin klo 06.00–18.59 alkaviin työvuoroihin.

        VR-Yhtymä Oyj:n toimisto- ja palveluhenkilöt eivät tule töihin klo 00.00–18.59 alkaviin työvuoroihin.

        Lakon ulkopuolelle on rajattu Pohjois-Suomen henkilöyöjunaliikenne.

        RAUn työehtosopimuksen alaiset tehtävät, kuten veturinkuljettajat ja liikenneohjaajat, ovat merkittävässä roolissa raideliikenteessä. VR-Yhtymä, Fintraffic Raide, Fenniarail ja North Rail tiedottavat, mitkä junat peruuntuvat.

        - On valitettavaa, että tällaisiin toimiin joudutaan ryhtymään. RAU pahoittelee asiakkaille aiheutuvaa haittaa. Liitto ei kuitenkaan näe vaihtoehtoa, sillä aitoja neuvotteluja ei ole suostuttu aloittamaan.

        (Kuvassa Markku Lehtinen)

        TOIMITUS
        lakko, Rautatiealan Unioni, Markku Lehtinen, RAU, poliittinen lakko

        Raideammattilaiset JHL pysäyttää raideliikenteen - Pohjoisen yöjunat lakon ulkopuolella
        SUOMI, TÖISSÄ RAITEILLA
        Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL kertoo, että Suomen junaliikenne seisahtuu pohjoisen yöjunia lukuun ottamatta perjantaina 2. helmikuuta.

        Raideammattilaiset JHL ry:n puheenjohtaja Petri Lillqvistin mukaan pääministeri Petteri Orpon on nyt osoitettava johtajuutta aloittamalla aidot neuvottelut ammattiyhdistysliikkeen kanssa.

        - Hallitus puuttuu lainsäädännön kautta työelämän perusoikeuksiin, kuten lakko-oikeuteen ja ammattiliittojen neuvotteluautonomiaan. Jos hallitus näin haluaa väkisin tehdä itsestään työmarkkinaosapuolen, niin pääministerin on oltava valmis kantamaan siitä vastuu tuomalla hallitus reilusti neuvottelupöytään.

        Raideammattilaiset JHL:n lakko pysäyttää metron, Helsingin ja Tampereen raitiovaunut sekä pääkaupunkiseudun paikallisjunat. Lakko kestää vuorokauden. Se koskee työvuoroja, jotka alkavat perjantaina 2.2. klo 00.01 ja 23.59 välillä.

        Raideammattilaisten osasto Kaakon Satamat JHL ry toteuttaa torstaina 1.2. vuorokauden mittaisen poliittisen työtaistelun Haminan ja Kotkan ratapihoilla sekä sataman osissa. Käytännössä kaikki ratapihatoiminnot keskeytyvät. Kaakon Satamat JHL ry:n jäsenet osallistuvat lakkoon, jonka JHL on ilmoittanut VR-Groupiin perjantaina 2.2.

        Lakko koskee myös NRC Groupia, joka tekee mm. ratakunnostustöitä.

        TOIMITUS
        Raideammattilaiset, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, lakko, poliittinen lakko


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      312
      3151
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1977
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      276
      1224
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe