Ruotsin TV on ostanut Aki Kaurismäen filmejä, joista ensimmäinen "Mies ilman menneisyyttä" tuli eilen illalla.
Verisestä ja raa´asta alusta huolimatta filmi oli erilainen ja hauskakin moneen nykyajan "action"-filmiin verrattuna.
Filmissä oli mukana myös Annikki Tähti, joka esitti Pelastusarmeijan työntekijää, joten filmi toi mieleen nostalgisia muistoja vuosista 50- ja 60-luvun Suomessa, jolloin Annikki Tähti oli iskelmätaivaan loistavimpia tähtiä. Nyt yli 70- vuotias mummeli.
Odotan mielenkiinnolla Kaurismäen seuraavia filmejä TV:ssä.
Mies ilman menneisyyttä
5
516
Vastaukset
- Ruotsinsuomalainen
Minäkin näin sen. Oli se mahtava filmi. Ei turhan realistinen tai kaunisteltu vaan todellista taidetta. No, ehkä siihen oli vähän liikaakin pantu aineksia ja ei riittäny tekijälläluovuus ihan loppuun asti. Mutta on aina hienoa nähdä suomalainen filmi täällä Ruotsissa. (Minulla kun ei näy suomiTV)
- Otontytär
Tämä kyseinen filmi sai Suomessa paljon kiitosta, mutta mikä parasta se huomattiin myös maailmalla! On tullut kansainvälisiä palkintoja ja mainetta... Moneen maahan se on jo tilattu nähtäväksi. Kiva, että Ruotsissa asuvien suomalaisten mielestäkin siinä oli hiukan ansioita....
Otontytär kirjoitti:
Tämä kyseinen filmi sai Suomessa paljon kiitosta, mutta mikä parasta se huomattiin myös maailmalla! On tullut kansainvälisiä palkintoja ja mainetta... Moneen maahan se on jo tilattu nähtäväksi. Kiva, että Ruotsissa asuvien suomalaisten mielestäkin siinä oli hiukan ansioita....
näemme seuraavan Kaurismäen filmin :)
- silläkö
MdK-MdK kirjoitti:
näemme seuraavan Kaurismäen filmin :)
ei ollut menestystäkö ?
- airispage
silläkö kirjoitti:
ei ollut menestystäkö ?
Kaurismäen filmit ovat surkeita, ihan hävettää
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716