Ei jaksais kävellä

Anonyymi-ap

Missä iässä teille tuli ongelmaa kävelyn kanssa?
Onko rollaattori hankala?

Mitä keinoja, että jaksaisi?
Vai onko niin, että tää talvi tekee sen, että ei meinaa jaksaa mitään.
Joka päivä pitää ottaa ettonet monta kertaa.

Muuten on terveys suhtkoht.
Väsyttää vaan aina. Öisin nukun 10-11 tuntia

65

637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene lääkäriin että ottavat verikokeet jos vaikka olis puutosta jostain.
      Rollaattori on hyvä apuväline josmon ongelmia kävelyn kanssa ettei jaksa, niin rollaattorin pikku tasolle saa istahtaa lepäämään välillä.
      Mutta kannattaa käydä lääkärissä siitä väsymyksestä

      • Anonyymi
        UUSI

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🍒 ­N­­­y­m­f­­o­m­­­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18233053

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Minulla on nivelrikko , tuli eka oireet polviin jo 50- vuotiaana. Nyt on kipuja ja jäykkää koko kävely, liukkaalla en uskalla ollenkaan ulos. Kävelysauvat auttaa vähän, rollaattori mietinnässä. Olen 78.
      Väsymystä minullakin ja masennusta, ei maita ruoka. Tuoremehuista saan vitamiinia , lisäksi purkista Dvitamiinia.

    • Anonyymi

      Sauvakävelyäkin voi suositella. Sauvat vievät vähemmän tilaa.

      • Anonyymi

        Kävin luontaiskaupassa ja sanoivat että magnesium auttaisi.

        Olen itsekin ollut kaksi viikkoa kotona vain.
        Tänään meinaan tehdä puolentunnin lenkin, laitan piikit kengänpohjiin.
        Kaupassa on kiva kun saa nojata ostoskärriin. Vaikka vain yhden tomaatin ostaisin, niin kärry mukana.


    • Anonyymi

      Rollaattori on mitä mainioin apuväline. Se auttaa pysymään pystyssä
      eikä tarvitse kantaa tavaroita. Hankin rollaattorin 68-vuotiaana
      huimauksen takia, jonka syitä ei saatu selville.

      Talvella rollaattori on hiukan hankalampi käyttää, jos ei ole hyvin
      hoidettu kulkutie. Jos on pehmeää junttaantunutta lunta etupyörät
      tahtovat kääntyä poikittain, ei pääse hyvin eteenpäin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jos rauta ja jodi ovat ok
      tutkittava ensin

      niin sitten vain kävelyä
      ensin korttelin ympäri kerran
      seuraavana päivän sama + 50 metriä
      ja tätä toistoon
      kunnes menee 4 kilometriä joka päivä
      eli

      4000 x 2 x 365 = 3 miljoonaa askelta vuodessa

      • Anonyymi

        Hirveää tuputusta taas. Kuka näitä ohjeita antaa ? Joku seitsemänkymppinen ?
        Ei kunto yhdessä päivässä nouse, hehheeheheheee, että matkaa voi lisätä
        noin vaan ja tuon ohjeen mukaan ilmeisesti kuukauden päästä yli 80 vuotias
        kävelisi jo 10 kilometriä kolme kertaa päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveää tuputusta taas. Kuka näitä ohjeita antaa ? Joku seitsemänkymppinen ?
        Ei kunto yhdessä päivässä nouse, hehheeheheheee, että matkaa voi lisätä
        noin vaan ja tuon ohjeen mukaan ilmeisesti kuukauden päästä yli 80 vuotias
        kävelisi jo 10 kilometriä kolme kertaa päivässä.

        Hyvä, että tulee ohjeita!

        Jos kävely alkaa olla vaikeaa, niin on kiitollinen ohjeista!
        Ei tietenkään kunto nouse yhdessä, eikä kahdessakaan päivässä.
        Mutta ehkä viikossa vähän ja kuukaudessa vielä enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveää tuputusta taas. Kuka näitä ohjeita antaa ? Joku seitsemänkymppinen ?
        Ei kunto yhdessä päivässä nouse, hehheeheheheee, että matkaa voi lisätä
        noin vaan ja tuon ohjeen mukaan ilmeisesti kuukauden päästä yli 80 vuotias
        kävelisi jo 10 kilometriä kolme kertaa päivässä.

        Kyllä niitä muitakin liikuntamuotoja on kuin kävely. Esimerkiksi uinti tai kuntopyörällä polkeminen, jos niiden avulla kuntoilee niin tehokkaasti kuin jaksaa, sanoisin, että ovat tehokkaampaa kuntoilua kuin kävely. Toki kävelyssä hyvä puoli se, että saa ulkoilmaa.
        Mutta, minun mielestäni, kävely vaan on aika tylsää..sorry.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä muitakin liikuntamuotoja on kuin kävely. Esimerkiksi uinti tai kuntopyörällä polkeminen, jos niiden avulla kuntoilee niin tehokkaasti kuin jaksaa, sanoisin, että ovat tehokkaampaa kuntoilua kuin kävely. Toki kävelyssä hyvä puoli se, että saa ulkoilmaa.
        Mutta, minun mielestäni, kävely vaan on aika tylsää..sorry.

        Jospa rupeiskin ajamaan kuntopyörää samalla kun katsoo teeveetä.
        Oon tässä hieronut koipiani samalla kun katson nettiä.
        Laitoin ruusunmarjageeliä alle.

        Kengät on vähän huonot, tarttis hankkia toiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa rupeiskin ajamaan kuntopyörää samalla kun katsoo teeveetä.
        Oon tässä hieronut koipiani samalla kun katson nettiä.
        Laitoin ruusunmarjageeliä alle.

        Kengät on vähän huonot, tarttis hankkia toiset.

        Kuntopyörä on hyvä idea !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että tulee ohjeita!

        Jos kävely alkaa olla vaikeaa, niin on kiitollinen ohjeista!
        Ei tietenkään kunto nouse yhdessä, eikä kahdessakaan päivässä.
        Mutta ehkä viikossa vähän ja kuukaudessa vielä enemmän.

        Neuvonantajat voisivat luottaa siihen, että tervepäinen kyllä ymmärtää
        ilman ohjeitakin liikunnan merkityksen.
        Oma motivaatio sen on, mikä ihmisen liikkeelle saa,
        ei toisten painostus ja jankutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neuvonantajat voisivat luottaa siihen, että tervepäinen kyllä ymmärtää
        ilman ohjeitakin liikunnan merkityksen.
        Oma motivaatio sen on, mikä ihmisen liikkeelle saa,
        ei toisten painostus ja jankutus.

        Ei pidä koskaan neuvoa eli tuhkata sikaa sellaisessa tapauksessa joka on mahdoton tehtävä

        Köyhälle ei voi neuvoa vaurastumista eikä sairaalle parannusta

        sika sjanhukkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveää tuputusta taas. Kuka näitä ohjeita antaa ? Joku seitsemänkymppinen ?
        Ei kunto yhdessä päivässä nouse, hehheeheheheee, että matkaa voi lisätä
        noin vaan ja tuon ohjeen mukaan ilmeisesti kuukauden päästä yli 80 vuotias
        kävelisi jo 10 kilometriä kolme kertaa päivässä.

        Minun naapurini on 86 kävelee kauppaan edestakainen 5 km ja sitten vielä joskus menee muutenkin kävelylle, että sehän riippuu ihmisestä miten on jaksoa eikä vuosista.
        Ja mikä on terveyden tila. Meillä eläkeläis tansseissa yksi yli80 vuotias pari hyppelee jenkkaa , eikä väsy paina ovat aina loppuun asti.


    • Anonyymi

      Vaikeaa on alkaa tohtoroimaan.
      Kyseessä ei taida olla jalkojen lihaskunnon heikkous tai motoriikka.
      Tuon väsymyksen syy täytyisi selvittää ennen kuin tehoja lisää.
      On kaikenlaista tulehdustilaa, anemiaa sun muuta, joka heikentäää.
      Niin, ei ole mitään tiettyä ikää milloin on rollaattorikunnossa, koska olemme yksilöitä.
      Voimia, kevät koittaa.

      • Anonyymi

        Kävelin sitten kuitenkin 3500 askelta.
        Piti pysähtyä monta kertaa ja olin ihan poikki kun tulin kotiin.
        Mutta oli kaunis pakkaspäivä ja piristyin kummasti.
        Maanantaina uudelleen!
        Kevät tulossa, olis kiva saada kuntoon kunto, että pääsisi keräämään pikku koivunlehtiä.
        Niitä voi laittaa voileivän päälle, on paljon vitamiineja. Metsässä kulkeissa voi syödä myös kuusenkerkkiä.
        Aikaisemmin keräsin kuusenkerkkiä, vaapukan ja mustikanlehtiä aamuteeksi.
        Mutta taitaa minun metsäreissut olla mennyttä aikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävelin sitten kuitenkin 3500 askelta.
        Piti pysähtyä monta kertaa ja olin ihan poikki kun tulin kotiin.
        Mutta oli kaunis pakkaspäivä ja piristyin kummasti.
        Maanantaina uudelleen!
        Kevät tulossa, olis kiva saada kuntoon kunto, että pääsisi keräämään pikku koivunlehtiä.
        Niitä voi laittaa voileivän päälle, on paljon vitamiineja. Metsässä kulkeissa voi syödä myös kuusenkerkkiä.
        Aikaisemmin keräsin kuusenkerkkiä, vaapukan ja mustikanlehtiä aamuteeksi.
        Mutta taitaa minun metsäreissut olla mennyttä aikaa.

        Hyviä vihanneksia Sinulla.
        Noilla koivunlehdillä on virtsaneritystä lisäävä vaikutus.
        Oletko maistanut horsman nuoria lehtiä, oikein maukkauta, salaattiinkin sopivia.
        Jos ihminen tuntee olevansa ns. yliväsynyt, eli kunnon nukkuminenkaan ei auta, silloin kannattaisi kyllä asiaa selvittää.
        Taustalla voi olla jotakin, mihin voisi apua löytyä.
        Siihen hommaan tarvitaan kyllä ammattilaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävelin sitten kuitenkin 3500 askelta.
        Piti pysähtyä monta kertaa ja olin ihan poikki kun tulin kotiin.
        Mutta oli kaunis pakkaspäivä ja piristyin kummasti.
        Maanantaina uudelleen!
        Kevät tulossa, olis kiva saada kuntoon kunto, että pääsisi keräämään pikku koivunlehtiä.
        Niitä voi laittaa voileivän päälle, on paljon vitamiineja. Metsässä kulkeissa voi syödä myös kuusenkerkkiä.
        Aikaisemmin keräsin kuusenkerkkiä, vaapukan ja mustikanlehtiä aamuteeksi.
        Mutta taitaa minun metsäreissut olla mennyttä aikaa.

        Hyviä vihanneksia Sinulla.
        Noilla koivunlehdillä on virtsaneritystä lisäävä vaikutus.
        Oletko maistanut horsman nuoria lehtiä, oikein maukkauta, salaattiinkin sopivia.
        Jos ihminen tuntee olevansa ns. yliväsynyt, eli kunnon nukkuminenkaan ei auta, silloin kannattaisi kyllä asiaa selvittää.
        Taustalla voi olla jotakin, mihin voisi apua löytyä.
        Siihen hommaan tarvitaan kyllä ammattilaisia.


      • Eliaana kirjoitti:

        Hyviä vihanneksia Sinulla.
        Noilla koivunlehdillä on virtsaneritystä lisäävä vaikutus.
        Oletko maistanut horsman nuoria lehtiä, oikein maukkauta, salaattiinkin sopivia.
        Jos ihminen tuntee olevansa ns. yliväsynyt, eli kunnon nukkuminenkaan ei auta, silloin kannattaisi kyllä asiaa selvittää.
        Taustalla voi olla jotakin, mihin voisi apua löytyä.
        Siihen hommaan tarvitaan kyllä ammattilaisia.

        Koko ajan väitti, että jokin meni pieleen, yritä uudelleen ja näkyy kuitenkin tulleen tuplana


      • Eliaana kirjoitti:

        Hyviä vihanneksia Sinulla.
        Noilla koivunlehdillä on virtsaneritystä lisäävä vaikutus.
        Oletko maistanut horsman nuoria lehtiä, oikein maukkauta, salaattiinkin sopivia.
        Jos ihminen tuntee olevansa ns. yliväsynyt, eli kunnon nukkuminenkaan ei auta, silloin kannattaisi kyllä asiaa selvittää.
        Taustalla voi olla jotakin, mihin voisi apua löytyä.
        Siihen hommaan tarvitaan kyllä ammattilaisia.

        Koko ajan väittä, että jokin meni pieleen, yritä uudelleen ja kuitenkin tuli 2 kertaa.


      • Anonyymi

        Myös lihasheiikkous tekee väsyneeksi, ei jaksaisi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävelin sitten kuitenkin 3500 askelta.
        Piti pysähtyä monta kertaa ja olin ihan poikki kun tulin kotiin.
        Mutta oli kaunis pakkaspäivä ja piristyin kummasti.
        Maanantaina uudelleen!
        Kevät tulossa, olis kiva saada kuntoon kunto, että pääsisi keräämään pikku koivunlehtiä.
        Niitä voi laittaa voileivän päälle, on paljon vitamiineja. Metsässä kulkeissa voi syödä myös kuusenkerkkiä.
        Aikaisemmin keräsin kuusenkerkkiä, vaapukan ja mustikanlehtiä aamuteeksi.
        Mutta taitaa minun metsäreissut olla mennyttä aikaa.

        Hyvinhän sinä jaksoit. Kunhan ilmat lämpenee ja pystyy istumaan ulkona se antaa voimia.
        Itellä tulee huonosti hyödynnettyä noita yrttejä ja lehtiä. Ei ole omaa pihamaatakaan. Joka kevät ja kesä se on koettava, että pystyykö puunjuurien ja mättäiden yli kävelemään. Ihan metsätien vierestä ei mitään voi poimia, kun on paljon koiria.
        Ennen osattiin hyödyntää ja rohtojakin tehdä. Monesti ajatellut villiyrttikursseja, mutta enhän ole saanut mentyä.


    • Minä jaksaisin kävellä mutta jalat on kipeät. Varpaita ja jalkateriä on leikattu ainakin 5 kertaa. Ei parane ainakaan leikkauksilla.
      Tykkään ajella sähköpyörällä ja talvella poljen kuntopyörää.

      • Anonyymi

        En oo maistanut horsman lehtiä, kokeilenpa.
        Pihamaassa kasvaa voikukkia, en oo repinyt niitä pois, käytän lehtiä salaatissa. Voikukan varsia napostelen, ovat terveellisiä ja mukava syödä. Kukista tekevät etelän mailla siirappia vai oliko se viiniä. Nupuista voi tehdä kaprista.
        Omaan pihaan istutin aikoinaan nokkosia yhteen nurkkaan, niistä saan keiton itelleni.
        Kunpa tulis kevät kiireellä!

        Voi harmi Liekko, kun sinulla on ollut ongelmaa jalkaterissä ja varpaissa!
        Mutta hyvä kun on nykyisin sähköpyörät, että pääsee liikkeelle!
        Olen itsekin harkinnut hankkia, kun ei jaksa muuten pyöräillä enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo maistanut horsman lehtiä, kokeilenpa.
        Pihamaassa kasvaa voikukkia, en oo repinyt niitä pois, käytän lehtiä salaatissa. Voikukan varsia napostelen, ovat terveellisiä ja mukava syödä. Kukista tekevät etelän mailla siirappia vai oliko se viiniä. Nupuista voi tehdä kaprista.
        Omaan pihaan istutin aikoinaan nokkosia yhteen nurkkaan, niistä saan keiton itelleni.
        Kunpa tulis kevät kiireellä!

        Voi harmi Liekko, kun sinulla on ollut ongelmaa jalkaterissä ja varpaissa!
        Mutta hyvä kun on nykyisin sähköpyörät, että pääsee liikkeelle!
        Olen itsekin harkinnut hankkia, kun ei jaksa muuten pyöräillä enää.

        Tässä vielä voikukkaviinin resepti, viinitellään keväällä!

        https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/f7df052b-e7f1-4f1d-a309-7d8ac3b0b5a1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo maistanut horsman lehtiä, kokeilenpa.
        Pihamaassa kasvaa voikukkia, en oo repinyt niitä pois, käytän lehtiä salaatissa. Voikukan varsia napostelen, ovat terveellisiä ja mukava syödä. Kukista tekevät etelän mailla siirappia vai oliko se viiniä. Nupuista voi tehdä kaprista.
        Omaan pihaan istutin aikoinaan nokkosia yhteen nurkkaan, niistä saan keiton itelleni.
        Kunpa tulis kevät kiireellä!

        Voi harmi Liekko, kun sinulla on ollut ongelmaa jalkaterissä ja varpaissa!
        Mutta hyvä kun on nykyisin sähköpyörät, että pääsee liikkeelle!
        Olen itsekin harkinnut hankkia, kun ei jaksa muuten pyöräillä enää.

        Nuoren horsmam varret on hyviä keitettyinä, ihan kuin parsaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo maistanut horsman lehtiä, kokeilenpa.
        Pihamaassa kasvaa voikukkia, en oo repinyt niitä pois, käytän lehtiä salaatissa. Voikukan varsia napostelen, ovat terveellisiä ja mukava syödä. Kukista tekevät etelän mailla siirappia vai oliko se viiniä. Nupuista voi tehdä kaprista.
        Omaan pihaan istutin aikoinaan nokkosia yhteen nurkkaan, niistä saan keiton itelleni.
        Kunpa tulis kevät kiireellä!

        Voi harmi Liekko, kun sinulla on ollut ongelmaa jalkaterissä ja varpaissa!
        Mutta hyvä kun on nykyisin sähköpyörät, että pääsee liikkeelle!
        Olen itsekin harkinnut hankkia, kun ei jaksa muuten pyöräillä enää.

        Mielenkiintoista:) tosin olen lukenutkin voikukan lehtien salaattiin käytöstä, vois kokeilla itsekin ja kerätä niitä nuoria lehtiä keväällä.
        Mutta syötkö ne voikukan varret ihan sellaisenaan, vai pitääkö ne kypsentää jotenkin? Meinaan kun niissä on sisällä maitiaisnestettä, eikö ne maistu väkevältä? Terveellistä purtavaa takuulla ovat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista:) tosin olen lukenutkin voikukan lehtien salaattiin käytöstä, vois kokeilla itsekin ja kerätä niitä nuoria lehtiä keväällä.
        Mutta syötkö ne voikukan varret ihan sellaisenaan, vai pitääkö ne kypsentää jotenkin? Meinaan kun niissä on sisällä maitiaisnestettä, eikö ne maistu väkevältä? Terveellistä purtavaa takuulla ovat!

        Ihan sellaisenaan rouskuttelen, mukavaa!


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sellaisenaan rouskuttelen, mukavaa!

        Ohhoh. Minä en taitaisi uskaltaa. Ehkä aristelen sitä voimakasta makua :)


    • Anonyymi

      Ihmettelin erään kirjoitusta, jossa kertoi nukkuvansa kunnon yöunet ja päivälläkin vielä monta kertaa!
      Itse en koskaan päivällä mene vuoteeseen, ainakaan jos terve olen, er iasia jos on flunssassa.
      ( tunnin yöunet minulla, mutta jokainen on erilainen ja mikäpä siinä, eipä tarvi töihin enää kiiruhtaa.

      • Anonyymi

        Tunnin yöunet ?


    • Anonyymi

      Polvien kulumavaiva paheni 55-vuotiaana ja jo 15 vuotta olen kävellyt kyynärsauvoilla (ikä nyt 70-v).

      On mulla rollaattorikin, mutta on hankala käyttää.

      Polviin laitettiin tekonivelet muutama vuosi sitten.

      • Anonyymi

        Mitenkäs ketterästi pääsette ylös lattialta?
        Ei paljon onnistu intiaaniasennot.
        Itse nousen peppu ylhäällä ja käsivarsivoimilla.
        Vaikeaa on myös penkille nousu. Kovalla vaivalla sain kattolampun vaihdettua, oli siinä tutisemista. On tullut kaikki vaivat yhtäaikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs ketterästi pääsette ylös lattialta?
        Ei paljon onnistu intiaaniasennot.
        Itse nousen peppu ylhäällä ja käsivarsivoimilla.
        Vaikeaa on myös penkille nousu. Kovalla vaivalla sain kattolampun vaihdettua, oli siinä tutisemista. On tullut kaikki vaivat yhtäaikaa.

        Olin aina tottunut oikealla jalalla ponnistamaan, jos piti nousta jakkaralle tai tikkaille jotain toimittaakseen.
        Sitten kun iski tuo nivelrikko, se ei enää onnistunutkaan, vaan ei onnistunut vasemmalakaan jalalla, koska oli sen verran heikompi.
        Sitten vaan harjoittelin vasenta jalkaa ja nyt onnistuu vasen jalka edellä ponnistus ylöspäin noustessa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Olin aina tottunut oikealla jalalla ponnistamaan, jos piti nousta jakkaralle tai tikkaille jotain toimittaakseen.
        Sitten kun iski tuo nivelrikko, se ei enää onnistunutkaan, vaan ei onnistunut vasemmalakaan jalalla, koska oli sen verran heikompi.
        Sitten vaan harjoittelin vasenta jalkaa ja nyt onnistuu vasen jalka edellä ponnistus ylöspäin noustessa.

        Miten sinä harjoitutit sitä vasenta jalkaa?

        Lohduttava tieto, että harjoittelulla voi parantaa tilannetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs ketterästi pääsette ylös lattialta?
        Ei paljon onnistu intiaaniasennot.
        Itse nousen peppu ylhäällä ja käsivarsivoimilla.
        Vaikeaa on myös penkille nousu. Kovalla vaivalla sain kattolampun vaihdettua, oli siinä tutisemista. On tullut kaikki vaivat yhtäaikaa.

        En voi ollenkaan mennä lattialle kontilleni. Jos jotain pitää lattialta ottaa, niin istahdan tuolille ja kurotan siitä. Minulla on myös sellaiset ottimet, jolla voin nostaa tavaroita, siinä on myös magneetti.

        Portaille nousu on uhkarohkeaa, eka askelma on vielä turvallista. Vaatii ajattelua ja portaiden oikein asettelua ja tuen ottamista seinästä ja vedänkin ottimilla esim. tyynyliinat yläkaapista.

        Tukikahvoja voisin lisätä sinne, tänne.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Olin aina tottunut oikealla jalalla ponnistamaan, jos piti nousta jakkaralle tai tikkaille jotain toimittaakseen.
        Sitten kun iski tuo nivelrikko, se ei enää onnistunutkaan, vaan ei onnistunut vasemmalakaan jalalla, koska oli sen verran heikompi.
        Sitten vaan harjoittelin vasenta jalkaa ja nyt onnistuu vasen jalka edellä ponnistus ylöspäin noustessa.

        Tällainen tartuntapihti on hyvä:
        https://www.apukauppa.fi/product/568/tartuntapihti-66-cm

        Seinään ja vaikka ovenpieleen ruuvattava tukitanko:
        https://www.apukauppa.fi/product/858/epoksimaalattu-tukitanko-300---1200-mm
        *


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä harjoitutit sitä vasenta jalkaa?

        Lohduttava tieto, että harjoittelulla voi parantaa tilannetta.

        Sellaisissa paikoissa, missä sai alkuun käsillä tukea ja vetoapua.
        Viime kesänä maalla,
        Siellä kun on semmoisia paikkoja, kun tikapuita, terassien kaiteita pylväitä, ihan mitä nyt vaan keksii.
        Pikkuhiljaa vaan voima jalassa lisääntyi, että tavalliselle tuolille pystyi ponnistamaan ilman käsien apua ja tukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs ketterästi pääsette ylös lattialta?
        Ei paljon onnistu intiaaniasennot.
        Itse nousen peppu ylhäällä ja käsivarsivoimilla.
        Vaikeaa on myös penkille nousu. Kovalla vaivalla sain kattolampun vaihdettua, oli siinä tutisemista. On tullut kaikki vaivat yhtäaikaa.

        Kiipeileminen on kielletty ikäihmisiltä ihan tykkänään. Kiipeilijät eivät kai / varmastikaan tiedä ja ymmärrä, miten siinä voi käydä.


    • Anonyymi

      75v tienoissa ei kävelyssä ollut heikon hätää. Kun kaverien kanssa keskustellessa tuli esiin kysymys kuinka pitkälle niin vastasin vilpittömästi, että en tiedä takarajaa jos juominen riittää. 10km oli enemmänkin ulkoilua kuin liikuntaa.
      Jossakin 78 paikkeilla alkoivat jo lyhyemmätkin matkat tökkimään. Reidet menivät "tukkoon", hapoille.
      Nyt +80v jäisellä pinnalla joustavin polvin hissuttelu alkaa jo muutama sata metriä riittämään.
      Raskaamman kantamuksen kanssa 46 askelman nousu tapahtuu askelma kerrallaan vaikka vuoden päivät sitten nousin kaksi askelmaa kerrallaan ja neuvoin toisille nousun tehostamistekniikkaa. Nykyään olen hiljaa.
      Oikeastaan en ilkeäisi sanoa, että huomenna on maastaveto tai hack kyykky päivä.
      Hauras vanhus yrittää hidastaa väistämättömän tulemista!

      • Anonyymi

        Oli normitangon hack kyykyt. Kapea pyramidi 140 kiloon. Ei kehumista mutta hieman rauhoitti.


    • Anonyymi

      Olet hyvässä kunnossa. Minä en enää kuin puolikilometriä kerrallaan kävelen.
      Olen 87 v. Sen olen huomannut, että mitä enemmän istuu, sen huonommaksi menee kävely.
      Pitäisi vain joka päivä lähteä ulos raikkaseen talvi-ilmaan, kuntokin palautisi!
      Tsemppiä meille!

      • Anonyymi

        Niin,
        Joka päivä pitäisi kävellä, tehdäänkö yhteinen päätös, että kävellään?

        Lupaan omalta osaltani.


    • Anonyymi

      Miten aloittaja on pitänyt huolta lihaskunnostaan? Ja muustakin hyvinvoinnistaan.

      • Anonyymi

        Huonosti olen pitänyt.
        Tässä aloittelen parempia tapoja. Ja tein aloituksen, hyviä vinkkejä on tullutkin.

        Vasen lonkkapuoli on erityisen kipeä ja herään yöllä siihen.
        Laitan alle piikkimaton sille puolelle. On auttanut jonkin verran.
        Sitten hölvään kipuvoidetta päälle. Olen alkanut myös syömään magnesiumia.
        Aloittanut kävelyn, aluksi vain korttelin ympäri.
        Joku oli heittänyt tällaisen Reebokin roskikseen, poimin sen sieltä, ja tällä nousen 10-20 kertaa.
        Kiitos sinä joku!

        Tämmöisen voi kyllä itsekin tehdä, vaikkapa latomalla lautoja, kirjoja yms päällekkäin, tai rappusilla.
        https://fhj.fesgae.top/ProductDetail.aspx?iid=92619670&pr=65.88


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonosti olen pitänyt.
        Tässä aloittelen parempia tapoja. Ja tein aloituksen, hyviä vinkkejä on tullutkin.

        Vasen lonkkapuoli on erityisen kipeä ja herään yöllä siihen.
        Laitan alle piikkimaton sille puolelle. On auttanut jonkin verran.
        Sitten hölvään kipuvoidetta päälle. Olen alkanut myös syömään magnesiumia.
        Aloittanut kävelyn, aluksi vain korttelin ympäri.
        Joku oli heittänyt tällaisen Reebokin roskikseen, poimin sen sieltä, ja tällä nousen 10-20 kertaa.
        Kiitos sinä joku!

        Tämmöisen voi kyllä itsekin tehdä, vaikkapa latomalla lautoja, kirjoja yms päällekkäin, tai rappusilla.
        https://fhj.fesgae.top/ProductDetail.aspx?iid=92619670&pr=65.88

        Korjaus edelliseen: Ei kun se on oikea lonkka, mikä on kipee.
        Voiskohan johtua siitä, että kesällä ajelin pitkiä matkoja autolla.
        On nääs oikea jalka kaasuttimella.

        Tökin myös sellaisella aku-puu-tikulla kipeitä paikkoja.
        Olin ostanut sellaiset jotain 30 vuotta sitten, löysin ne laatikosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonosti olen pitänyt.
        Tässä aloittelen parempia tapoja. Ja tein aloituksen, hyviä vinkkejä on tullutkin.

        Vasen lonkkapuoli on erityisen kipeä ja herään yöllä siihen.
        Laitan alle piikkimaton sille puolelle. On auttanut jonkin verran.
        Sitten hölvään kipuvoidetta päälle. Olen alkanut myös syömään magnesiumia.
        Aloittanut kävelyn, aluksi vain korttelin ympäri.
        Joku oli heittänyt tällaisen Reebokin roskikseen, poimin sen sieltä, ja tällä nousen 10-20 kertaa.
        Kiitos sinä joku!

        Tämmöisen voi kyllä itsekin tehdä, vaikkapa latomalla lautoja, kirjoja yms päällekkäin, tai rappusilla.
        https://fhj.fesgae.top/ProductDetail.aspx?iid=92619670&pr=65.88

        Näitten vinkkien lisäksi - tai niistä huolimatta - kehoitan käyttämään ammattiapua. Hae jumppa- ja liikuntaohjeet fysioterapeutilta, niin et tee hirveästi sellaisia virheitä ja mokia, jotka pahentavat tilannetta.


    • Anonyymi

      Mukava vaihtaa mielipiteitä näistä vanhuuden vaivoista, eikä täällä kukaan toista määräile mitä pitää tehdä. Asiallinen tieto on tärkeää.
      Jokaisella on omat vaivansa ja niillä mennään, mutta voi saada myös tietoa täältä, kuin
      ka näitä asioita kohdataan. Se on hyvä!

    • Anonyymi

      Jos paino on ok
      polvi menee kävelyvirheestä

      Mitää välii -tyyli ja muutama vuosikymmen ja polvipskana

      En anna neu vo ja ohjeita karnevaalien palstalla karne = liha

    • Anonyymi

      Charlesin eturauhanen on alkanut kasvaa väärään suuntaan ja ja puristaa rakkoa kuusella pitää käydä

      Ei ehdi hoitaa,hommia

      Lähti viikonlopuksi sairaalaan Lontoossa
      Pelkää että lääkkeet vie seksihalut
      Ruokahalut jää kuitenkin on lääkäri lohduttanut

      • Anonyymi

        Pitäisi saada lisäksi ryhti kuntoon.
        Olis sellaiset ryhtiliivit, mutta ei muista laittaa aina päälle.
        Olen yrittänyt kävellä ryhdikkäästi kotona.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Sisareni on 83 vuotias ja kävelee rollatorilla lähes päivittäin kaupalle,ajan kuluksi.Astma ja keuhkojen ahtautuma tauti.Istuu sinä olevassa tasossa,joka on tarkoitettu juuri istumista varten.Huilii ja sitkeänä sissnä jatkaa matkaa.Loska keli rankaa,lumi ja sohjo rollatorin etu pyörissä,Periksi ei anna leski naisena.Terv.Helsingin kerrostalo lähiöstä,

      • Anonyymi

        On sinulla tomera sisko!
        Niin olet tomera itsekin!

        Näkee siskosi ihmisiä, liikennettä, kauppoja, saa raitista ilmaa ja liikuntoa.
        Mukavaa ajankulua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinulla tomera sisko!
        Niin olet tomera itsekin!

        Näkee siskosi ihmisiä, liikennettä, kauppoja, saa raitista ilmaa ja liikuntoa.
        Mukavaa ajankulua.

        Yritän jatkaa kävelyä, 2500 -3500 askelta. Enempää turha ajatella vielä. Ehkä myöhemmin keväällä, kun ei oo liukasta. En minä jaksa laittaa niitä nastoja kengän alle.

        Sisällä kotona tulee kyllä liikuttua, kun joka päivä touhuan uutterasti. Aamusta iltaan,
        Kuolinsiivous menossa, Kyykistymistä ja nostelua, rappuja noustessa.
        Ihan mukavaa hommaa. Tulee selattua poisheittokirjoja, muistot tulee mieleen eri vehkeistä.

        Pakko kuitenkin on monta kertaa päivässä pitää lepotuokio, kun ei jaksa.
        Joka yö melkein laitan piikkimaton lonkan alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritän jatkaa kävelyä, 2500 -3500 askelta. Enempää turha ajatella vielä. Ehkä myöhemmin keväällä, kun ei oo liukasta. En minä jaksa laittaa niitä nastoja kengän alle.

        Sisällä kotona tulee kyllä liikuttua, kun joka päivä touhuan uutterasti. Aamusta iltaan,
        Kuolinsiivous menossa, Kyykistymistä ja nostelua, rappuja noustessa.
        Ihan mukavaa hommaa. Tulee selattua poisheittokirjoja, muistot tulee mieleen eri vehkeistä.

        Pakko kuitenkin on monta kertaa päivässä pitää lepotuokio, kun ei jaksa.
        Joka yö melkein laitan piikkimaton lonkan alle.

        Onko joku kokeillut magneettisukkia?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kerrostalon kuntoportaat.
      Kerrostalojen 3:n kerroksen ja ylempänä oleilevat asukit ovat etuoikeutetussa asemassa. Olipa hissi tai ei niin paljon kaluttu rappujen käyttäminen ei ole huuhaata!
      Nousu rauhallisesti paino aina ylemmällä jalalla ilman alemman jalan vähäisintäkään ponnistusta! Kun on turhan helppoa niin samalla tekniikalla 2 askelmaa kerrallaan.
      Viikon ostokset kauppakasissa, tai aina parempi jos repussa, tehostaa vaikutusta.
      Kotona on vain 46 askelmaa, Espanjan asunnon rappujen lukumäärää en ole laskenut mutta 6:een kerrokseen niitä kertyy riittävästi. Rappuväli on meikäläistä korkeampi ja kerrosväli on suurempi johtuen katutason aulan korkeudesta ja välipohjien paksuudesta 1962 rakennetussa talossa.

      • Anonyymi

        Onnittelen!
        Sinulla pysyy kunto ihan luonnollisesti!
        Kateeksi käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelen!
        Sinulla pysyy kunto ihan luonnollisesti!
        Kateeksi käy.

        Pitää vain yrittää.

        Lasken askelia sisällä ja ajan kuntopyörää.
        Ottaa tiukille.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe