onko tehty tutkimusta kuinka paljon suomessa on ihmisiä jotka ei ole koskaan tehneet työtä

Anonyymi-ap

Onko koskaan tehty tällaista tutkimusta? Tuli mieleeni kysyä. Kysyn nyt teiltä että tunnetteko itse ihmisiä jotka ei ole käyneet koskaan duunissa ja miten paljon sellaisia tunnette??? Millaisia nämä ihmiset ovat?

19

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tunnen muun muassa 5 ihmistä joista kukaan ei ole koskaan tehnyt työtä.
      Ensimmäisen muistan nuoruudesta kun käytiin samoja kouluja. Hän on peluriluonne ja huonokäytöksinen ja nuorena hänellä oli usein taipumusta huonoon käytökseen kuten ilkivaltaan ja rötöstelyyn. Iältään 40 vuotias eikä päivääkään käyny duunissa vaan lähinnä juopottelee ja soittaa suuta.

      Toisen tunnen joka myös sukupuoleltaan mies, joka iältään 62 vuotias eikä päivääkää töissä vaan elellyt jossain korpimetsässä kaukana vilskeestä mut ei ole ollut ihan toimeton vaan aikaansaava, mutta ainoastaan kotona eli tehnyt kotona kaikenlaista ja metsästänyt &kalastanut mut ei päivääkään hän pitkän elämänsä aikana ole tehnyt päivääkään duunia. Lähinnä hänet tunnetaan hankalana tyyppinä ja todella saitana tyyppinä joka ei lompakostaan jaa anna kenellekään mitään.

      Kolmas henkilö on nainen jonka muistan nuoruudesta joka mua vuotta nuorempi. Hän oli lähinnä mykkä kouluissa ja naureskeli usein itsekseen. Eikä aivokapasiteetti päätä huimaa. Ei ole koskaan tehnyt työtä. Lähinnä masentunut ja vihainen.

      Neljäs henkilö jonka tunnen ei ole myöskään päivääkään tekeny duunia. Asuu samalla kylällä kuin minä ja lähinnä kotona jotakin askareita ja naapureita auttanut, muttei päivääkään duunissa. Hänet tunnetaan hankalana tyyppinä.

      Sitten viides henkilö jota kiusattiin kaikissa kouluissa ja kai hänellä meni hermot. Kotona oleskelee eikä kotona pane tikkua ristiin vaan teetättää kaikki kotityötkin kaikilla muilla koska omien sanojensa mukaan hän ei pysty. Naapurit vähän kummastelleet ja epäilleet että onko hän niin laiska vai onko hän niin paha tyyppi että käyttää muita hyväksi.

      • Anonyymi

        Jos sinä olet työssä käyvä tai töissä ollut, tunnetkin noin patalaiskoja ja duunia välttäviä ihmisiä. Ajattelin vaan, kun 5 tuntemaasi henkilöä on aika paljon jo.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🔞 ­N­­y­­m­­f­­o­­­m­a­­­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        ❤️ ­N­­­y­­m­­f­­­o­­m­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18233841

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Ihmettelen kun ihmiset ei ole tehneet töitä koskaan ja on jo kohta 60v. Kyllä sosiaalitoimistossa toimeentuloluukulla voi olla ongelma tässä. Toimeentulotuki pitäisi olla apu väliaikaisesti ei pankki jossa käydään joka kuukausi.

      • Anonyymi

        Yksi joka ei koskaan tehnyt duunia niin sano minulle "että hän kuolee mieluummin kuin menee duuniin koska hän on niin rikki"

        Eräs henkilö sanoi hieman eri tavalla "mä en mee koskaan duuniin koska en halua tehdä duunia"
        Hän oikein ylvästeli ja jopa lesotti sillä.


      • Anonyymi

        eräs henkilö vannoi oikein että hän ei tule menemään duuniin sillä jos hänet pakotettaisiin niin hän tekisi itsemurhan


      • Anonyymi

        Mutta kun monet ovat laittaneet sen systeemiin että sossu elättää heidät, moni on hyvä puhumaan puolestaan ja itsåkuakin vääntää tarpeen tullen. Mikä ihmeellisintä moittii että kun on kovia veroja maassa, ei kai sossun avustuksista veroja makseta, niillä toisten verorahoillaan he elävät . En ymmärrä miksei näille laiteta kova kovaa vastaan sillä ihminen joka pystyy kulkemaan ravintolassa tanssimassa ja juovan päänsä täyteen pystyy kyllä tekemään töitäkin mielestäni.
        Päivät jaksavat juoksennella kaupungilla paikasta toiseen , joten kunto pitäisi olla hyvä kun niin kovasti jaksaa liikkua.


    • Anonyymi

      Aggressiivisia homojakaan ei ole näkynyt kun se on ulkoistettu. Viha siis.

    • Anonyymi

      Minä tunnen. Itse olen ollut vain muutaman kuukauden osa-aika töissä eli mulla ei ole kokemusta miltä tuntuu mennä joka viikko töihin. Omalla kohdalla on niin että en vaan osaa ja jos olen jotain oppinut niin se unohtuu kun siinä samalla pitäis pysyä tolpillaan ja tehdä töitä. Paljon menee energiaa ylipäänsä ettei tule paniikkikohtausta.

    • Anonyymi

      Niillä, jotka eivät käy töissä, voi olla taustalla jokin sairaus. Monikaan ei tätä asiaa ota huomoon, eikä ymmärrä. On olemassa lukuisia sairauksia, niin autoimmuunisairauksista, kroonista väsymysoireyhtymää, narkolepsiasta, MS-taudista ja lihashermosairauksista lähtien. Moni työkyvytön ja eläkkeellä oleva haluaisi ihan oikeasti tehdä töitä, mutta kipujen, väsymyksen ja monen muun oireen takia ei siihen millään vain pysty. Tutustuminen niihin ja myös niitä sairastaviin on suositeltavaa, suvaitsemattomuuden, tuomitsemisen ja ymmärtämättömyyden sijaan.

      • Anonyymi

        Kyllä ne oikeat sairaat nähdään mielestäni, sillä he eivät ravaa kaupungilla jokainen päivä , eivätkä myöskään jaksa käydä ravintolassa tanssimassa .
        Mutta nämä joilla todella on oikeasti vaikeaa eivät mitenkään liiku sosiaalisissa paikoissa, muuta kun käyvät ruokansa ostamassa . Se on ymmärrettävää että ihminen voi olla sairas ja että hän saa kaiken tuen , mutta ei se että ei kuulemma ole pakko jos ei halua mennä töihin ja vielä kehuvat että kyllä sossun on pakko maksaa vaikka ei lääkäriltä olisikkaan mitään todistusta . Siis sairaat on ihan eri asia kun ne jotka fuskaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne oikeat sairaat nähdään mielestäni, sillä he eivät ravaa kaupungilla jokainen päivä , eivätkä myöskään jaksa käydä ravintolassa tanssimassa .
        Mutta nämä joilla todella on oikeasti vaikeaa eivät mitenkään liiku sosiaalisissa paikoissa, muuta kun käyvät ruokansa ostamassa . Se on ymmärrettävää että ihminen voi olla sairas ja että hän saa kaiken tuen , mutta ei se että ei kuulemma ole pakko jos ei halua mennä töihin ja vielä kehuvat että kyllä sossun on pakko maksaa vaikka ei lääkäriltä olisikkaan mitään todistusta . Siis sairaat on ihan eri asia kun ne jotka fuskaa

        Mä en saa sossusta rahaa ja mulla saa olla ystäviä vaikka olen työkyvyttömyyseläkkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne oikeat sairaat nähdään mielestäni, sillä he eivät ravaa kaupungilla jokainen päivä , eivätkä myöskään jaksa käydä ravintolassa tanssimassa .
        Mutta nämä joilla todella on oikeasti vaikeaa eivät mitenkään liiku sosiaalisissa paikoissa, muuta kun käyvät ruokansa ostamassa . Se on ymmärrettävää että ihminen voi olla sairas ja että hän saa kaiken tuen , mutta ei se että ei kuulemma ole pakko jos ei halua mennä töihin ja vielä kehuvat että kyllä sossun on pakko maksaa vaikka ei lääkäriltä olisikkaan mitään todistusta . Siis sairaat on ihan eri asia kun ne jotka fuskaa

        jotkut haluaisivat varmaan kuolla,että nämä kateelliset saisivat rauhan?näinkö olisi hyvä`


      • Anonyymi

        Tämä onkin sitten ihan eri asia kuin sellaiset, jotka eivät vain duuniin mene, "koska eivät halua".

        On eri asia olla työkyvytön (esim. vaikeasti cp-vammaisena syntynyt) kuin itse päättää karttaa työntekoa. Nämä työtä vieroksuvat pitäisi lähettää Siperiaan selviytymään ilman työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en saa sossusta rahaa ja mulla saa olla ystäviä vaikka olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

        Minä sain sossusta pari kuukautta elääkseni, mutta
        kun tilanne parani, maksoin sen takaisin.
        Eivät sentään pyytäneet korkoja. ;-D

        Minulla on ollut vaikeuksia terveyden kanssa koko ikäni.
        Useita leikkauksia, ADD, paniikkiahdistusta, väsymystä,
        joka kuukausi kuumetta, yskää, nuhaa vuosikausia...
        Todella vaikeaa olla positiivinen ja hypätä vaativaan
        karuselliin mukaan pitkäaikaisesti. Voimat lopahtaa.
        Tarvitaan tuhtia, kyvykästä väkeä kaikkeen työhön.
        Olen pyrkinyt olemaan avuksi heille lapsenvahtina.


    • Anonyymi

      En pystyisi käymään töissä. Yritän aikoinaan, mutta ei siitä mitään tullut. Pelkään ihmisiä ja sosiaalisia tilanteita. Sain tk-eläkkeen alle nelikymppisenä. Paniikin estämiseen menisi minunkin aikani ja saisin aikaan vain huonoa jälkeä. Minusta on hyvä, että sairaat saavat olla eläkkeellä. On vielä paranoidinen skitsofrenia diagnosoitu.

      • Anonyymi

        Olin nuorempana Salorassa tekemässä jotain TV:n osia.
        Olin oikea soppakoura, mutta työn tarkkailijat hymyilivät
        minulle ystävällisesti. Olin kai hupihetkiä heille näperrellessäni.
        Kaikki tuli takaisin! Silloin itketti ja nyt naurattaa:-D.
        Minä kuulun niihin maanantai-kappaleiden valmistajiin.
        Sain loparit parissa kuukaudessa.
        Sisar on nopea ja tekee hyvää työtä.


    • Anonyymi

      Siis geneerisesti ottaen, ihmisten työllistymistä tutkitaan aika paljonkin. Mitään yksittäistä tutkimusta en nyt tähän ulkoa muista, mutta niitä voi etsiä kelan, THL,n jne tilastoista.

      Tutkimuksissa ei titenkään mennä henkilökohtaisuuksiin tai ykstyistietoihin. sillä tavoin yksittäisten ihmisten työhistoriaa ei pystytä seuraamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2359
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      166
      1494
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      57
      1360
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1069
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe