Omia näkemyksiä karppauksesta, ketoilusta ja hiilihydraateista.

Anonyymi-ap

Olen selannut diabetes keskustelua täällä ja muuallakin jo pitkän aikaan ja olen huomannut että kun puhutaan hiilihydraateista, niin keskustelu ei pysy asiallisena kovinkaan pitkään. Monesti he jotka suosivat ketoa ja vhh ruokavaliota, ovat välillä hyvinkin pahansuopia ja häijyjä muita kohtaan. Nyt kerron omista kokemuksistani ja nykytilanteestani, joka näyttää että vhh dieetistä oli hyötyä, mutta myös haittoja mitä se toi itselleni. Pyydän etukäteen anteeksi hyvin pitkästä viestistäni.

Itse olen kokeilut vhh dieettiä ja se auttoi minua painon laskussa ja opettelemaan tekemään ja löytämään terveellisempiä vaihtoehtoja tietyille ruuille, mutta nyt olen lisännyt pieniä määriä hiilihydraatteja päivääni, en mitään isoja määriä vaan esim. kaksi kauraleipä palaa tai tumminta hapankorppua päivässä, yksi aamulla ja yksi illalla.

Kun yritin kokonaan vältellä hiilihydraatteja, niin huomasin että olin enemmän stressaantunut ja väsyin lenkeilläni helpommin, en jaksanut kuntoilla yhtä hyvin kuin ennen ja olin kireämpi kuin ennen. En tiedä teinkö jotain väärin, mutta jotenkin tuntui että kehoni olisi jonkinlaisessa stressi tilassa ja tämä kaikki loppui noitten pienien lisäysten takia.

Tiedän että nyt varmasti kysytään että mitä lääkkeitä käytän ja mitkä ovat arvoni, niin en ole vuoteen ollut millään lääkityksellä, 3 viikkoa sitten tehdyissä labroissa paastosokeri oli 4.4 ja pitkä 32. Kaksi tuntia ruokailusta sokerit ovat siinä 5.0 - 6.5 välillä ja paasto on aina alle 5, monesti juuri 4.4 tai 4.5. Ja tänään, kaksi tuntia siitä kun söin hapankorpun ja 10 suklaakonvehtia, niin sokerini oli 5.2, tietenkin uskon että tunnin lenkkini ja pieni voimistelu sen jälkeen auttoi tuon lukeman saavuttamiseen.

Uskon että laihtuminen ja jokapäiväinen liikunta ja kuntoilu on auttanut minun kehoni palaamaan mahdollisemman "normaalille" tasolle, mutta olen myös sitä mieltä että monesti ihmiset syövät liikaa huonoja hiilihydraatteja ja tuotteita missä on lisättyjä sokereita. Järkeä kannattaa käyttää ja kohtuudella voi nauttia jopa herkuista. Myös suosittelen että ruokaa tehdään itse ja välteltäisiin liiallista valmisruokien käyttöä.

Viimeiseksi haluaisin sanoa, että ihmiset ovat yksilöitä. Jos sinulle toimii ketoilu ja pysyt terveenä, loistavaa jatka samaan malliin, mutta se ei tarkoita että se toimisi kaikilla muillakin. Kunnioittakaa muita ja miten he itse hoitavat itseään, voi antaa neuvoja ja keskustella asioista ilman että mennään henkilökohtaisuuksiin. Näissä asioissa ei ole yhtä ainoaa absoluuttista totuutta ja keinoa hoitaa itseään.

1

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiallinen kirjoitus.

Diabeteksen kannalta karppaaminen on vain keino painonhallintaan. Karppauksella ja pussikuurilla on saavutettu aivan samat tulokset diabeteksen hoidossa eli laihtumalla 15 kg 90% diabeetikoista pääsee eroon lääkkeistä.

Iso Ossa karppaajista on valitettavasti fanaatikkoja.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 532
      8467
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3642
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1985
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1133
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      786
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      712
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      67
      682
    8. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      663
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      627
    10. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      37
      619
    Aihe