Missä Raamatussa on kerrottu,

Anonyymi-ap

Uudessa Testamentissa se, että pääsemme Taivaaseen?
En ole löytänyt tukea siihen Raamatusta.

23

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen kysynyt sitä usein, jopa Kahvi pöydässä, kukaan ei tiedä, pitää kuulemma vain uskoa??

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        ❤️ ­­N­­­y­m­­­f­­o­m­­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18242419

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Saksalainen munkki, martin luther aikoinaan, olikohan 13 vuoden aikana saksansi raamatun kansankielellä wartburgin linnassa. Naulasi testit wittembergon kirkon oveen. Syy. Riita katolisen kirkon kanssa, halusi erottua, luoda saksan kielen valta aseman ja mahdollistaa näin saksan aseman kansainvälisenä kauppamasna. Virret kansankielellä, kirkkokahvit jne, siinä levisi saksa ja avasi kabsainvöliset kauppasuhteet. Luther näki mahdollisuudensa nostaa saksa pinnalle ja jättää oma nimi historiankirjoihin. Melkoisesti vri aikaa, vähön saattoi olla hullu mies. Ev lut usko syntyi,protestantit. Lapissa oli alkoholiongelmia, kars Leevi, laevi laestadius loi lestadiolaisuuden , aate lähti liiallisen juomisen pohjalta jne.

      • Anonyymi

        Ei luterilaisius oo kristinuskoa vaan juterilaisuutta antikristusta


      • Anonyymi

        Tämä ei avaa sitä oppiamme, että miten mennään Taivaaseen?

        Avaaja.


    • Anonyymi

      Lutherilla täytyi jtn pohjaa olla, jtn alkua käönnöstölle. Vanhan testamentin käännös saksaksi vei häneltä 12 vuotta. Kuitenkin , sinnikäs mies.

      • Anonyymi

        Mutta kääntyi kuiteski antisemitistiin vanhuuden päivinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kääntyi kuiteski antisemitistiin vanhuuden päivinä.

        Se on aivan oikein judet joutuu helvettiin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on aivan oikein judet joutuu helvettiin

        Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        Welluista taa ei ole mainintaa.

        Muuten Jaakobin lisäksi on mainittu sana "koko Israel" se pitää sisällään myös juutalaistit.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        Welluista taa ei ole mainintaa.

        Muuten Jaakobin lisäksi on mainittu sana "koko Israel" se pitää sisällään myös juutalaistit.

        Kaikki juutalaiset pelastuu ihan varmasti hitler pwlastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki juutalaiset pelastuu ihan varmasti hitler pwlastaa

        israel on minin tyyni ulman aita en voi nukkua


    • Anonyymi

      Sananlaskut ovat hyviä nekin. Raamattu kokonaisuudessaan, jotenkin nöin.Genesis, exodus, leviticus, numeri, deuteronium, joosua, Samuel, kuninkaat 1, 2, aikakirjax1, 1, tuomarit 1, 2, ruut, nehemia, Ester, esra, Daniel, hoosea, haggai, Sakaria, malakia. Job, psalmit, valitusvirret, Jesaja, Jeremias, obadja, joisua, Miika, nahum, job, laulujen kirja, sananlaskut, Joel, ruut, Miika, Joona, aamos jne.

      Uusi puoli. Matt. Mark. Luuk. Joh. Apteot.teot.room. gal. Kol. Fil. Room. Hep. Ensimmäinen joh. Toinen joh. Ensimmäinen Pietari. Pietari 2. Johanneksen appkalypdi

    • Anonyymi

      Kyllä siinä lutherilla kääntäminen ollut. Ajatellen sananparsia.

      • Anonyymi

        Ei sanoja mitenkään parsita, ne kirjotetaan uudelleen.


    • Anonyymi

      Jeesus opettaa uudestisyntymisestä: ”Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa.” ”Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.” (Joh. 3:3, 5.) Jumalan valtakunta merkitsee Jumalan lapsena elämistä jo täällä ajassa, mutta samalla myös iankaikkisen elämän omistamista jo nyt ja myös ikuisuudessa kuoleman jälkeen. Samassa luvussa asia tiivistetään muotoon: ”Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään” (Joh. 3:36).

      • Opettikin, mutta todellisuudessa VAATI sitä, sillä Hänellä oli Jumalan Valtakunnan avaimet.
        Jeesus ei siinä määrittele muuta kun Uudestisyntymän tärkeyden, sinä vaadit tekoja.

        Siinä on selvä ristiriita.

        Jätit mainitsematta "mitä on Jumalan lapsi, sillä Raamattu kertoo sen, että Jumalalla on vain yksi, ainokainen poika Jeesus.

        Tuolla jakeella 3,36 ei liity asiaan?

        Voitko tarkentaa, kysyn siksi, että asia on Uudessa testamentissa, mutta myös Jeesuksen hengen mukaisena, joka vaatii kasteen (upotus), sekä Uudestisyntymisen ylhäältä.


    • Anonyymi

      Se on muistamisen arvoinen kohta se jossa Jeesus, ettö minun rn tullut tuomaan mukanani rauhaa, vaan miekan. Ilmestyskirjaa ei voi tulkita, ei edes monikaan pastori, se on siinä mielessä hevoshommaa, koska vaikea tulkita

    • Anonyymi

      Matteus 25:31-46

      Jeesus sanoi opetuslapsille: ”Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessa kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: `Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.´

      Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: `Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?´ Kuningas vastaa heille: `Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.´

      Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: `Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.´

      Silloin nämäkin kysyvät: `Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?´ Silloin hän vastaa heille: `Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.´

      Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.”

    • Anonyymi

      Käytiin keskustelua kuuluuko se edes Raamatytuun, mutta otettiin sitten. Hyvä.lause sekin, toinen otetaan,toinen jätetään. Joskus vai kannsttaa molemmat ottaa, leikata vaikka poijes, taito on yhdistää sisäinen usjo ja tiedepuoli. Joh 3:16. Ihan hyvä. Ajatrlmanakin.

      • Mikä sieltä on leikattu pois, kerro?


      • Anonyymi

        Jumalan lapsi perillinen, verellä pesty oon Jeesuksen.


    • Anonyymi

      Tätä Raamattua enemmän vanhempi vöki tuntee,mutta kyllä joku nuorempikin on lueskellut, periaatteena että kaikkea pitää lukea, uteliaisuus.

    • Anonyymi

      Hyvä se kohta että monet ensimmäiset tulevat olemaan viimeisiä ja viimeiset ensimmäisiä. Missä asiassa, voi ymmärtää monin eri tavoin. Huumorilla:D

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe