Miksi muiden elämä ahdistaa?

Anonyymi-ap

Olen 20-vuotias mies ja olen huomannut jo usean vuoden ajan ahdistuvani muista, selitän tarkemmin. En ole ikinä ollut suosittu enkä pidetty eikä minulla ole kuin pari kaveria jotka hekään harvoin minua tapaavat, ikinä en ole seurustellut. Kun murrosikäni alkoi niin aina kun kuulin/näin miten joku tuttu tmv. oli ryypännyt, harrastanut seksiä jne niin minuun iski valtava ahdistus ja inhottava olo. En oikein osaa kuvailla sitä tunnetta, kai halusin myös itse tehdä vastaavaa. Olen edelleen kokematon naisten suhteen mutta ryypännyt olen aika rankastikin kaverieni kanssa (josta en siis ole ylpeä) mutta silti minulle tulee edelleen todella huono ja masentava olo kun kuulen kuinka joku tuttu on tehnyt em. vaikka olen itsekin ryypännyt kovempaakin tahtia. En ymmärrä mistä tämä johtuu ja haluaisin eroon tästä. Onko täällä ketään vastaavaa kokenut?

7

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi vertaat itseäsi kavereihisi ?
      Tuntuuko sinusta jotenkin, että olisit huonompi kuin he joissain asioissa ?
      Jos ei itse ole samanlainen kuin muut, tai tee samanlaisia asioita, ei se tee sinusta yhtään huonompaa ihmistä.
      Oletko yrittänyt hyväksyä itsesi juuri sellaisena kuin olet ? Sehän riittää, kun riität itsellesi, ei kukaan käske sinua pystymään samoihin juttuihin kuin kaverisi.

      Ajattele niin, että sinä kelpaat, olet ihan hyvä tyyppi. Asiat tapahtuvat ajan kuluessa, sitten kun niiden aika on. Älä stressaa, jos kaikki ei onnistu juuri nyt, niiden aika tulee vielä. Kaikkea hyvää sinulle.

    • Anonyymi

      Hanki oma elämä, ei tarvitse vahdata muiden touhuja!

    • Anonyymi

      Olen jo 35-vuotias enkä ole koskaan seurustellut. Viimeisestä seksikerrastakin alkaa valitettavasti olla jo 5 vuotta aikaa. Itsekkin olen muille kateellinen siitä että heillä on elämä, solmivat suhteita ja harrastavat seksiä. Olen itse valitettavasti ryypännyt melkein koko aikuisikäni 18-35v tai aloitin kyllä juomisen jo alaikäisenä. Kuvittelin että saan naisia kun ryyppään mutta ei se tietenkään niin mennyt. En tiedä onko se syy masennukseen ja ahdistukseen ja että olen eläkkeellä kun ryyppäsin mielenterveyteni pilalle. Vai se että mua kiusattiin rankasti jo yläasteella kun olin liian erilainen kuin muut ja myös osittain sen takia aloin juoda. En ole koskaan ollut pidetty naisten enkä kyllä kovin monien miesten keskuudessakaan.

      • Anonyymi

        Pakko vielä lisätä tuohon edelliseen että kun on jo nuorena kiusattu hylkiö niin sen jo vähän niinku osaa arvata että koko loppuelämä menee yksin masentuessa ja muita kadehtiessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko vielä lisätä tuohon edelliseen että kun on jo nuorena kiusattu hylkiö niin sen jo vähän niinku osaa arvata että koko loppuelämä menee yksin masentuessa ja muita kadehtiessa.

        No minuakin on kiusattu koulussa ja töissä nuorena mutta päätin että nyt riittää!En ole enää mikään lysyssä kävelevä surkimus jota voi määräillä miten tahtoo. Kadehtia ei kannata ketään,ei voi tietää mitä vaikeuksia ihmisillä on vaikka ulkoisesti näyttäisi pramealta.Jopa huomannut kun on tutustunut näihin joilla muka menis tosi hyvin niin siellä on taustalla myöskin mielenterveysongelmat,sairaus,velat,riidat ym.Kannattaa elää sitä elämää mitä haluaa,se ei oo muista kiinni vaan itsestä.Minäkin lopetin kittaamisen kun ahdisti helvetisti ja ahdistus ei ole poistunut siltikään mutta tän kans pystyy elää,se on vain väärä hälytys kehossa ja mielessä. Autan nykyään mielelläni muita,on elämällä jokin tarkoituskin,kaikesta selviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko vielä lisätä tuohon edelliseen että kun on jo nuorena kiusattu hylkiö niin sen jo vähän niinku osaa arvata että koko loppuelämä menee yksin masentuessa ja muita kadehtiessa.

        Mikset pane elämääsi mieleiseesi kuntoon? Et voi enää olla koulukiusattu, se on ollutta ja mennyttä. Juopottelu poikki! Sitten töihin ja ansaitsemaan, hankit ja laitat viihtyisän kodin, ostat auton ja hoidat itsesi komeaksi. Alkaa naisiakin kiinnostaa, perustat perheen...

        Tämä on täysin mahdollista, Suomessa!


    • Anonyymi

      Yritin myös auttaa kaveriani kun oli koulukiusattu ja syrjitty ja se moodi on vielä aikuisenakin.Pelkää että ei kelpaa,itsetunto nollassa,ei kato silmiin eikä uskalla puhua ja sit surkuttelee kun ei saa ketään.Ei auta vaik kuin yrittää tuuppia ja kannustaa.Ulkonäössä ei todellakaan mitään vikaa,sais kenet vaan mut ei luota itseen yhtään eikä uskalla ottaa riskiä.Joten sanon myös muillekin,ottakaa riski mitä hävittävää ja jos tulee pakit niin ei se ole maailmanloppu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe