Yhteen muutto lestadiolaisen ja ei uskovaisen kesken.

Anonyymi-ap

Hei, minun poikaystäväni on lestadiolainen ja itse olen kristinuskoinen olemme yhdessä miettineet, että haluaisimme muuttaa yhteen, mutta emme ole naimisissa tai kihloissa. Mietin, että onko tähän jotain sääntöä kun itse en löydä vastausta tähän kysymykseen. Eli voisimmeko me muuttaa yhteen ennen kihloihin/naimisiin menoa?

54

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu vähän siitä, että minkä sortin lestadiolainen on kysymyksessä.
      Siis ennen kun lähden ekstahtista vastausta antamaan.

      • Anonyymi

        No siis itse en ole ihan sata varma siitä (vaikka kuinka tyhmältä se kuulostaakin) äidille kuitenkin lestadiolaisuus hyvin tärkeää, mutta esimerkiksi telkkaria antaa lasten katsoa ja koruja saa pitää. Eivät kuitenkaan vanhaillis lestadiolaisia ole, mutta asia mietityttää ihan yleiseltä kantilta, että onko se ihan utopinen ajatus muuttaa yhteen ei uskovaisen kanssa ennen naimisiin menoa?

        Terveisin kysymyksen esittäjä


      • Anonyymi

        No riippuu minkä ikäisenä aloittaa seksi suhteen jos on aikuinen voi asua muu uskoisten kanssa näin on Raamatussa ja erota jos haluaa mutta kun molemmat on oikeasti normi kristittyjä on kehotus pysyä yhdessä mutta perus säännöt on ihan papeille tiukemmat heillä ei ole oikein erota koska pitää hoitaa lasten elatus usko ja opetus tehtävä vaikka nykyään on jo nämä tuet ettei miehet elätä perhettään vaan melkein naiset lapset elättää miehiä kun lapsilisillä ostetaan ruokaa mitä ukot syö ja muuta. Eli raha asiat on niin nykyään että puoliksi maksetaan vuokrat asunto tai yhtiövastikkeet. Vesi sähkö kun erotaan kumpikin maksaa omansa mutta enää ei ajatella että mies yksin tai nainen yksin maksaa kulut vaan puoliksi.Aika moni synnyttää ekan vauvan avioliiton ulkopuolella tai maistraatissa moni elää ihan avoliitossa koko elämän. Ihmisillä on erilaisia suhteita eri aikoina ja nykyaikana tietysti uskonnon vapaus antaa luvan olla onnellinen eikä vanki. Jeesuksessa on kysymys rakkaudesta kuoleman jälkeisestä elämästä eikä tästä maailmasta muussa mielessä kuin kertoa muillekin sovituksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis itse en ole ihan sata varma siitä (vaikka kuinka tyhmältä se kuulostaakin) äidille kuitenkin lestadiolaisuus hyvin tärkeää, mutta esimerkiksi telkkaria antaa lasten katsoa ja koruja saa pitää. Eivät kuitenkaan vanhaillis lestadiolaisia ole, mutta asia mietityttää ihan yleiseltä kantilta, että onko se ihan utopinen ajatus muuttaa yhteen ei uskovaisen kanssa ennen naimisiin menoa?

        Terveisin kysymyksen esittäjä

        No voi voi sentään jos olet vielä ala ikäinen odotat kun täytät 18 vuotta ensin. Sitä ennen voi seurustella tutustua mennä kihloihin. Jos kuule joku kertoo sinulle ettei saa pitää koruja voit ajatella onko hän kateellinen tai varastaako toisten koruja sillä sellaista on.Tv on valintoja siellä on luonto ohjelmia ja muuta mutta myös pahaa voit itse valita katsoa niitä hyviä. Monen lestan elämästä on tullut kuin huntupäiden harmaata kuollutta ilotonta kaikki nähdään rumana. Kuten Jeesus sanoi hyville kaikki on hyvää pahoille pahaa ja sydämestä lähtee pahat ajatukset myös hyvät. Et vaan tee mitään mistä tulee huono olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis itse en ole ihan sata varma siitä (vaikka kuinka tyhmältä se kuulostaakin) äidille kuitenkin lestadiolaisuus hyvin tärkeää, mutta esimerkiksi telkkaria antaa lasten katsoa ja koruja saa pitää. Eivät kuitenkaan vanhaillis lestadiolaisia ole, mutta asia mietityttää ihan yleiseltä kantilta, että onko se ihan utopinen ajatus muuttaa yhteen ei uskovaisen kanssa ennen naimisiin menoa?

        Terveisin kysymyksen esittäjä

        Minä makasin aikoja sitten synnytyslaitoksella ja siellä oli samassa huoneessa lestadiolainen nainen keskustelimme ja minä sanoin että aion hommata ehkäisyn båvähöksimaikaa ettei heti tule toinennlaosi , niin hän sanoi että herra päättää miten monta lasta heille tulee , äjoten ehkäisy oli kiellettyä. Mutta tästä on kauan , onhan ajatukset voineet muuttua siitä ajastaan mutta nekin asiat ovat tärkeitä puhua lävitse ennekin sitoo itsensä ,toiseen.
        Tämä nainen jäi mieleeni erikoisesti koska lääkäri sanoi hänelle että hänen on nyt lopetettava lasten teko sillä hänen terveytensä ei tule kestämään yhtäkään synnytystä mutta naisen vastasi lääkärille että herra antaa voimia . En tiedä missä tämä ihminen on tänään ja onko edes elossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis itse en ole ihan sata varma siitä (vaikka kuinka tyhmältä se kuulostaakin) äidille kuitenkin lestadiolaisuus hyvin tärkeää, mutta esimerkiksi telkkaria antaa lasten katsoa ja koruja saa pitää. Eivät kuitenkaan vanhaillis lestadiolaisia ole, mutta asia mietityttää ihan yleiseltä kantilta, että onko se ihan utopinen ajatus muuttaa yhteen ei uskovaisen kanssa ennen naimisiin menoa?

        Terveisin kysymyksen esittäjä

        No jos äiti on siinä niin lestassa kiinni niin sitten sinun pitää äidin kanssa mene äitisi kanssa avioliittoon sitten puhutte yhdessä kuolleesta lestasta voihan se nousta kuolleista kun oikein puhutte lestadiuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis itse en ole ihan sata varma siitä (vaikka kuinka tyhmältä se kuulostaakin) äidille kuitenkin lestadiolaisuus hyvin tärkeää, mutta esimerkiksi telkkaria antaa lasten katsoa ja koruja saa pitää. Eivät kuitenkaan vanhaillis lestadiolaisia ole, mutta asia mietityttää ihan yleiseltä kantilta, että onko se ihan utopinen ajatus muuttaa yhteen ei uskovaisen kanssa ennen naimisiin menoa?

        Terveisin kysymyksen esittäjä

        Siunausta yhteen muuttoon ei kuitenkaan tule ennen avioliittoa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä makasin aikoja sitten synnytyslaitoksella ja siellä oli samassa huoneessa lestadiolainen nainen keskustelimme ja minä sanoin että aion hommata ehkäisyn båvähöksimaikaa ettei heti tule toinennlaosi , niin hän sanoi että herra päättää miten monta lasta heille tulee , äjoten ehkäisy oli kiellettyä. Mutta tästä on kauan , onhan ajatukset voineet muuttua siitä ajastaan mutta nekin asiat ovat tärkeitä puhua lävitse ennekin sitoo itsensä ,toiseen.
        Tämä nainen jäi mieleeni erikoisesti koska lääkäri sanoi hänelle että hänen on nyt lopetettava lasten teko sillä hänen terveytensä ei tule kestämään yhtäkään synnytystä mutta naisen vastasi lääkärille että herra antaa voimia . En tiedä missä tämä ihminen on tänään ja onko edes elossa.

        Ensinnäkin, lapsia ei niin vaan "tehdä", lapset saadaan! On paljon pariskuntia ketkä haluais lapsen ja eivät vaan ole saaneet. Kyllä se on tapauskohtaista saako neuvon ehkäisyyn, ei ole ikinä tarkoitus että äiti väsyy loppuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi voi sentään jos olet vielä ala ikäinen odotat kun täytät 18 vuotta ensin. Sitä ennen voi seurustella tutustua mennä kihloihin. Jos kuule joku kertoo sinulle ettei saa pitää koruja voit ajatella onko hän kateellinen tai varastaako toisten koruja sillä sellaista on.Tv on valintoja siellä on luonto ohjelmia ja muuta mutta myös pahaa voit itse valita katsoa niitä hyviä. Monen lestan elämästä on tullut kuin huntupäiden harmaata kuollutta ilotonta kaikki nähdään rumana. Kuten Jeesus sanoi hyville kaikki on hyvää pahoille pahaa ja sydämestä lähtee pahat ajatukset myös hyvät. Et vaan tee mitään mistä tulee huono olo.

        en ole alaikäinen mutta kun poikaystäväni tekee töitä perheensä lähellä niin asuu edelleen siellä :)

        terveisin kysymyksen esittäjä


    • Anonyymi

      Kysyt ihmisiltä jotka eivät pääse edes yhteisymmärykseen siitä miten Mooseksen lakia pitää noudattaa.

      Ei uskovilta saa mitään vastauksia, vaan he saavat vain kiistan aikaiseksi miten Mooseksen lain mukaan pitää menetellä ja kullakin on tietenkin siihen erilainen perinnäisääntö.

      • Anonyymi

        No mutta kun tarvitsisin vastauksia edes jonkin laisia vaikka monista ääripistä edes kunhan saisin asiaan perustelut

        Terveisin kysymyksen esittäjä


      • Anonyymi

        Juutalaisten Mooses luetaanko Juudaksen oppikirjassa kohtaa Joosua luku 7 :15 Mooseksen synagogalla


    • Anonyymi

      Ääripäässä joutuisit tappamaan poikaystävän, jos ei vietä sapattia.

      Toisessa päässä ei haittaisi vaikka olisi tyttö.

      • Anonyymi

        Aaa en edes tiennyt tästä, no yritän selvitellä vähän itse! Kiitos kovasti kuitenkin tääkin auttoi paljon!🙌


    • Anonyymi

      Minusta juttusi on aika heikko provoksi. Keksit koska vaan paremman.

      • Anonyymi

        liian läpinäkyvä provo---heh heh


      • Anonyymi

        Itseasiassa kyseessä on ihan oikea ja ahdistava asia, mulla ei vaan oikein ole ketään keneltä kysyä asiaa kun ahdistaa puhua esim poikaystäväni vanhemmille asiasta kun en tiedä miten he reagoivat

        Terveisin kysymyksen esittäjä


    • Anonyymi

      Tämä on viimeinen paikka mistä voi saada asiaan vastauksen.

      Mihinkään muuhunkaan mikä koskee uskoa.

      Harhaopista kyllä saa hyvin tietoa.

      • Anonyymi

        Mistä sitten saisin luotettavaa tietoa? Itselläni siis ei oikein ole ketään keltä kysyä joka osaisi vastata sillä en uskalla kysyä poikaystäväni suvulta koska en tiedä miten he suhtautuvat asiaan. Ja olen aika uusi koko lestadiolaisuuteen joten en oikein tiedä. Osaisiko vinkata jotain mistä löytyisi luotettavaa tietoa?

        Terveisin kysymyksen esittäjä


    • Anonyymi

      Voit mennä diakonille/papille puhumaan tästä.

      • Anonyymi

        Totta en itse edes tullut ajatelleeksi tätä!
        Kiitos kovasti!

        Terveisin kysymyksen esittäjä


      • Anonyymi

        Diakoni ei oikein auta nyt näissä lesta ja naimapuuhissa ehkä ehdottaa kondomeja luuranko lestadiukselle. Diakonit auttaa ruoka ja talousasioissa .


    • Tietystikin teette niin kuin hyväksi näette. Kun kumminkin ikään kuin kysyitte mielipiteitä ,niin tässä tulee yksi:
      Ajattelen niin, että tutustumisen ja ihastuksen myötä alkaisi lähempi tutustuminen eli seurustelu. Siihen ei kannattaisi sisältää kovin läheistä fyysistä läheisyyttä, jos kuitenkin asia raukeaa, niin kumpikin voi hyvällä mielellä lähteä kohti uusia seikkailija. Kannatan siis sitoutumista niin, että jo seurusteluvaiheessa ollaan uskollisia sille hauraalle suhteelle eikä pidetä muita ovia auki. Jos suhde etenee kosintaan ja sopimukseen, niin suosittelen vihkimistä ja sitten on hyvä aloittaa yhteinen asuminen. Kaiken edellytyksenä on kuitenkin samanlaiset arvot, ei pelkästään fyysinen kiinnostus.

      • Anonyymi

        kiitos kovasti mielipiteestävi tämä avarsi maailmaani hieman lisää sekä lisäsi tietouttani!

        Terveisin kysymyksen esittäjä


    • Anonyymi

      Harhaoppien selvittäminen on aika tärkeässä roolissa. Jos vähänkin on lakihenkisyyden vikaa ,kannattaa pysyä erossa. Jos sitä taasen on itsessä, niin silloinhan ei tarvisisi mitään kysellä. Tekisi kuten laki sanoo.

      • Anonyymi

        Jos lesatdius ei noussut kuolleista ei kannata uskoa.


    • Anonyymi

      Kannattaako tuollaisen pojan kanssa seurustella, joka ei uskovaisena tiedä, mikä on synti!?

      • Anonyymi

        No minkäs sille mahtaa kehenkä rakastuu? Sekä olen yrittänyt etsiä erillaisista lähteistä sitä sun toista, anteeksi jos tämä osui sinulle herkkään kohtaan❤️


        Terveisin kysymyksen esittäjä


      • Anonyymi

        Jos ei rakasta tekee synnin terveisin Jeesus


    • Anonyymi

      Itsenäiset ihmiset muuttavat yhteen jos tuntevat että se asumismuoto heille sopii .
      Kuinka kauan olette olleet yhdessä ?
      Ajattelin vaan että ajan kanssa voi nuo uskonnon erilaisuudet olla pulma , samalla kun voivat yhdistääkkin se on 50/50 mahdollisuus kummassakin vaihtoehdossa. Muistan että minulla ja miehelläni oli erilainen ajatus politiikasta , ensin se ei haitannut meidän rakkautta mutta pikku hiljaa alkoi tulemaan tilanteita mistä tuli erimielisyyksiä , ja yritimme ymmärtää että jos jatkamme kumpikin toisensa muuttamista niin avioliitto saattaa siitä kärsiä . Joten uskonnon kanssa voi myös tulla eteen asioita missä asioista saattaa tulla paineita .mutta josolette kypsiä ihmisiä niin annatte toisillenne tilaa omiin ajatuksistaan siitä mihin uskoo. Rakkaus välillänne on se tärkein

      • Anonyymi

        Jep näitä asioita olen kyllä itsekkin miettinyt mutta me olemme keskenämme todella samanlaisia ja sen on huomannut tässä 5vuoden seurustelun aikana! mutta vähän vain mietin että mitä yleisesti lestadiolaiset asiasta ajattelisi kun itse en ole niin perillä asiasta...

        Terveisin kysymyksen esittäjä


    • Anonyymi

      kristinuskoa tämä meidän lestadiolaisten usko nimenomaan on..

      • Anonyymi

        Sen kyllä tiedän, mutta aisasta yritin lukea eri lähteistä ja totesin että helpon kysyä ihmisten mielipiteitä sillä luettuani että minä olen lestadiolaisille siis ei sukovainen joten ollut varma asiasta uskaltaako asiasta esittää kysymyksiä poikaystävän vanhemmille!

        terveisin kysymyksen lähettäjä


    • Anonyymi

      Ette voi. Zippilä voi tulla ennen pitkää.

      • Anonyymi

        kiitos mielipiteestäsi!

        Terveisin kysymyksen esittäjä


    • Anonyymi

      Mitä yhteistä on uskovaisella yhdessä uskottoman kanssa. Miten sopii Kristus ja beliar .

      Eli ei hyvä. Usko on tiettyjen arvojen ylläpitämistä mistä uskoton ei välitä. Ja yks näistä on esiaviolliset suhteet....

      • Anonyymi

        Itse olen sellainen ihminen että minut on kasvatettu sellaisena että saan olla juuri sellainen kun itse haluan ja sitä kunnioitetaan meidän suvussa, joten olen yrittänyt perehtyä lestadiolaisuuteen ja siten olen pyrkinyt sellaiseen elämään itsekkin että aina kun olen poikaystäväni kanssa elän myös itse ikäänkuin lestadiolaisen mallissa mutta toki itselläni on esimerkiksi väriätyt hiukset ja korvakorut mutta juuri oman joustavuuteni takia hänen vanhempansa minut hyväksyivät ja heidän perheessään esiaviolliset suhteet ovat jopa suosittuja sillä hänen äitinsä joutui pahoinpitelyn kohteeksi juuri sen takia ettei esiaviollisia suhteista saanut tehdä!

        terveisin kysymyksen lähettäjä


    • Anonyymi

      Kyllähän näitä on. - Minunkin perhekunnassani. Avo suhde on vaan vailla yhteiskunnan turvaa. On se kummallista nykyään, kun homot änkeävät avioliittoihin (vaikka sellainen ei ole mahdollista) ja heterot kieltäytyvät solmimasta mitään liittoa, eletään avosuhteessa.

      Lestadiolaisuus on nimenomaan kristinuskoa. Kirjoittaja on ilmeisesti keksitty mielikuvitushenkilö.

      • Anonyymi

        Kyllä tiedän että lestadiolaisuus on kristin uskoa mutta luin monesta läheestä ettei lestadiolainen saisi olla pelkän kristityn kanssa jos tämä ei ole lestadiolainen, ja ei en ole keksitty kiitos huolestasi :) kyseessä ei siis ole avosuhde vaan kyse on siitä että en itse ole vielä valmistunut sillä olen hammaslääkettieteellisessä ja sen jälkeen kun olen opiskeluni saanut suoritettua ja on rahaa laittaa omiin häihin niin se tylee kyllä tapahtumaan heti kun mahdollista sillä tämä on minun, poikaystäväni ja hänen perheensä toive, mutta samalla kun opiskelen itse on raha tiukassa omien eläinten takia (omistan koiran ja hevosen) joten mietiskeltiin että olisi ehkä helpompaa ja taloudellisesti järkevämpää muuttaa yhteen mutta se on vähän kysymysmerkki miten hänen vanhempansa asiaan suhtautuisi!

        Terveisin kysymyksen esittäjä


    • Anonyymi

      Olen kaiken jälkeenkin vielä sitä mieltä, että avaus ja monet kannanotot ovat "provoa"!

      • Provoa tai ei mielestäni voi vastata asiallisesti, siinä ei menetä mitään.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Provoa tai ei mielestäni voi vastata asiallisesti, siinä ei menetä mitään.

        ja jos harrastaa provoilua, niin ei kai siinäkään menetä mitään
        vai miten ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ja jos harrastaa provoilua, niin ei kai siinäkään menetä mitään
        vai miten ?

        Ei kai, jos ei loukkaa ketään nimeltä. Ystävän voi menettää.


      • Anonyymi

        Kaikilla toki saa olla omat mielipiteet! Itse vain en ole varma asiasta ja haluaisin lisätä tietouttani ja halusin vain apua ongelmaani että uskaltaako poikaystävän vanhemmille edes esittää asiaa!

        Terveisin kysymyksen esittäjä


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Provoa tai ei mielestäni voi vastata asiallisesti, siinä ei menetä mitään.

        Totta🫶


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Ei kai, jos ei loukkaa ketään nimeltä. Ystävän voi menettää.

        tää onkin aikas helppoa
        pitäisköhän erikoistua ihan ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla toki saa olla omat mielipiteet! Itse vain en ole varma asiasta ja haluaisin lisätä tietouttani ja halusin vain apua ongelmaani että uskaltaako poikaystävän vanhemmille edes esittää asiaa!

        Terveisin kysymyksen esittäjä

        Miten on, lisääntyikö sinulla tietous?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on, lisääntyikö sinulla tietous?

        Kyllä ainakin joillain tavoin, nyt osaan jo arvioida miten asiaa kannattaa jatkaa!

        Terveisin kysymyksen esittäjä


    • Anonyymi

      Vastauksena aloitukseen: jos seurustelet lestadiolaisen kanssa, älä suunnittele yhteen muuttamista ennen avioliittoa. Tässä asiassa kaikken lestadiolaisten suuntien opetus on yhdenmukainen ja Raamatun mukainen: vain avioliitto on Jumalan asettama yhteiselon muoto miehen ja naisen välillä, muulla muodolla ei ole siunausta. Vaikka perhe olisikin jostain syystä myötämielinen asialle, uskonyhteisö ei ole. Häät voivat olla pienet, sillä ei ole väliä, mutta pitäkää ne ensin. Avioliitto on elinikäiseksi tarkoitettu ja siinä ehtii kyllä olla toisen kanssa sitten. Kannattaa tehdä asiat oikein ja pyytää Jumalalta tähän viisautta ja siunausta, silloin ollaan oikealla ja vahvalla pohjalla. Kun yhdessäolo on siunattu Jumalan kasvojen edessä ja tahdotaan tätä tietä kulkea, myös anteeksianto ja siunaus seuraavat suhdetta ja kantaa karikoiden yli.

      • Tämä on hyvä ja noudatettuna tuottaa siunauksen.


      • Anonyymi

        kiitos kovasti näin hieman jattelinkin olen hyvin kiitollinen sinun asiallisesta vastauksestasi, tuntui että joku otti tosiaan kiitos kovasti!

        terveisin kysymyksen esittäjä


    • Anonyymi

      Alottajalla ei ole mitään tajua mitä on raamatullinen kristinusko.
      Eikä ilmeisesti koko suvulla eikä sillä lestapojalla sen enempää.
      Siitä on hyvä alottaa asioiden miettiminen.

      • Anonyymi

        minut on kasvatettu eri tavalla kuin monet muut olen saanut omat valintani tehdä koska vanhempani ovat koko ikvänä työskennelleet ihmisten kanssa ketä ovat mennyt psykoosiin tai muuta vastaavaa uskonnon takia joten myönnän etten ole ehkä maailman uskovaisin ihminen mutta yritän kovasti ymmärtää ja kasvaa ihmisenä, kristittynä ja tulevana vaimona. kiitos vastauksestasi!

        Terveisin kysymyksen lähettäjä


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      236
      16771
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      28
      2155
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1950
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1730
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      121
      1457
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      972
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      741
    Aihe