Ylen uutisointi

Anonyymi-ap

Aika hyvin paistaa vasemmisto tausta Ylellä kun kysellään tavallisilta ihmisiltä kadulla mitä mieltä? Jokainen vastaaja on samaa mieltä, hallitusta ja toimia vastaan. Ei yhtäkään poikkeavaa mielipidettä, ei yhtäkään. Varmasti on mutta ei pääse lähetykseen, ne karsitaan pois. Sama kaava jokaisessa asiassa, vihreäsiirtymä, ilmasto, energia, luonto, aivan kaikessa mitä vasemmisto ajaa.

81

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisihan se todella outoa, jos ihmiset haluaisivat oman tilanteensa heikentämistä työelämässä. Tietenkin suurin osa on hallituksen leikkauksia ja mm. lakkokieltoja vastaan!

      • Anonyymi

        Tämänkin päivän uutisista käy ilmi, että vasemmisto-yle käy omaa sotaansa hallitusta vastaan, kuvakulmatkin mielenosoituksesta kuvattu mielenosoittajien näkökulmasta. Hallitusta vastustavat banderollit näytettiin huolella, yksitellen.
        Vasemmisto-yle on iljettävä.


    • Anonyymi

      Ota huomioon, että 80% ihmisistä äänesti muita kuin persuja. Kaikki jotka ovat eri mieltä hallituksen kanssa eivät ole vasemmistolaisia.

      • Anonyymi

        Persut ja Persut, etkö muuta keksi kuin Persut. Olet selvä kommunisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut ja Persut, etkö muuta keksi kuin Persut. Olet selvä kommunisti.

        Suomi on maailman kommunistisin maa, kun 80% väestöstä on niitä. Siis tarkkispersujen mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on maailman kommunistisin maa, kun 80% väestöstä on niitä. Siis tarkkispersujen mielestä.

        😅 just joo 😅 persumatematiikka on ihan oma lajinsa. Siinä 300 000 työtöntä mahtuu kaikki 50 000 avoimeen työpaikkaan. Lisäksi tuo 300 000 on pienempi luku kuin Marinin hallituksen jäljiltä jäänyt 240 000 työtöntä.


    • Anonyymi

      Valtaosa suomalaisista ei ole sitoutunut mihinkään puolueeseen, eikä ideologiaan. Valtaosa myöskin ymmärrettävästi suhtautuu melko negatiivisesti oman ja läheistensä tilanteen heikentämiseen. En jotenkin usko, että hallituspuoluiessakaan suhtauduttaisiin kovin positiivisesti päätöksiin, jotka heikentäisivät suoraan heidän omaa tilannettaan.

      • Anonyymi

        Kyllä se on pahasti vääristely mitä vaikuttaa ja keneen. Samaa kaavaa kaikessa, ympäristö ja ilmasto ym. Vasemmisto toimittajat ja vasemmiston aate, turha väittää vastaan sen nyt näkee ottallaankin! Vasemmistolaiset ovat kaikista pahimpia haukkumaan muita eikä itsessä ole koskaan mitään vikaa. Haukkuvat erityisesti perussuomalaisia aivan kaikessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on pahasti vääristely mitä vaikuttaa ja keneen. Samaa kaavaa kaikessa, ympäristö ja ilmasto ym. Vasemmisto toimittajat ja vasemmiston aate, turha väittää vastaan sen nyt näkee ottallaankin! Vasemmistolaiset ovat kaikista pahimpia haukkumaan muita eikä itsessä ole koskaan mitään vikaa. Haukkuvat erityisesti perussuomalaisia aivan kaikessa.

        Se on tietysti hyvä, että uskot noin. Mihin perustat olettamasi, että ihmiset olisivat innoissaan ottamassa vastaan heikennyksiä omaan elämäänsä ja talouteensa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on pahasti vääristely mitä vaikuttaa ja keneen. Samaa kaavaa kaikessa, ympäristö ja ilmasto ym. Vasemmisto toimittajat ja vasemmiston aate, turha väittää vastaan sen nyt näkee ottallaankin! Vasemmistolaiset ovat kaikista pahimpia haukkumaan muita eikä itsessä ole koskaan mitään vikaa. Haukkuvat erityisesti perussuomalaisia aivan kaikessa.

        Jos vaikka nyt sinä olisit innoissasi sinuun kohdistuvista heikennyksistä, niin miksi niitä sitten ei kohdisteta sinun kaltaisiisi? Luulisi teidän voivan ihan vapaaehtoisesti ilmoittautua ja sanoa, että joo ottakaa meiltä. Sillähän tämä ongelma olisi ratkaistu ja säästös otetaan heiltä, joille se on täysin ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tietysti hyvä, että uskot noin. Mihin perustat olettamasi, että ihmiset olisivat innoissaan ottamassa vastaan heikennyksiä omaan elämäänsä ja talouteensa?

        Sivusta kysyn.Miten se heikkenee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kysyn.Miten se heikkenee?

        Kyllä sä varmaankin osaat ihan itse noita listoja uudistuksista lukea ja laskea vaikuttavatko ne juuri sinuun ja miten. Tuohon kysymykseesi on vastauksia yhtä monta kuin on vastaajiakin, sillä harvalla ihmisellä on täysin identtinen tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on pahasti vääristely mitä vaikuttaa ja keneen. Samaa kaavaa kaikessa, ympäristö ja ilmasto ym. Vasemmisto toimittajat ja vasemmiston aate, turha väittää vastaan sen nyt näkee ottallaankin! Vasemmistolaiset ovat kaikista pahimpia haukkumaan muita eikä itsessä ole koskaan mitään vikaa. Haukkuvat erityisesti perussuomalaisia aivan kaikessa.

        Eikö sulla muuta ole kuin vasemmisto ja vasemmisto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sä varmaankin osaat ihan itse noita listoja uudistuksista lukea ja laskea vaikuttavatko ne juuri sinuun ja miten. Tuohon kysymykseesi on vastauksia yhtä monta kuin on vastaajiakin, sillä harvalla ihmisellä on täysin identtinen tilanne.

        Sama kommentti kuin jos kysytään lakkolaisilta että minkä asian vuoksi niin vastaavat että öööööööö ne on oikeastaan kaikki, kun eivät oikeasti edes tiedä miksi ovat mieltään osoittamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sulla muuta ole kuin vasemmisto ja vasemmisto?

        Vastakkainasettelusta tykkäävillä pitää aina olla selkeä ja simppeli viholliskuva. Se tekee elämän yksinkertaiseksi, kun vois syyttää yhtä ja samaa kaikesta. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kysyn.Miten se heikkenee?

        Sivusta: AY liittoihin kuulumattomilla ensimmäinen saikkipäivä on korvaukseton -palkkaa ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaikka nyt sinä olisit innoissasi sinuun kohdistuvista heikennyksistä, niin miksi niitä sitten ei kohdisteta sinun kaltaisiisi? Luulisi teidän voivan ihan vapaaehtoisesti ilmoittautua ja sanoa, että joo ottakaa meiltä. Sillähän tämä ongelma olisi ratkaistu ja säästös otetaan heiltä, joille se on täysin ok.

        Yrittäjällä ei ole mitään mistä karsia, ei ole työttömyysturvaa, sairaus päiviä, palkallista lomia, ei yhtään mitään! Kuin riskejä ja kukaan ei tunnu ymmärtävän miksi nykyisiä muutoksia tehdään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kommentti kuin jos kysytään lakkolaisilta että minkä asian vuoksi niin vastaavat että öööööööö ne on oikeastaan kaikki, kun eivät oikeasti edes tiedä miksi ovat mieltään osoittamassa.

        Minä en näe mitään syytä lähteä kertomaan sinulle mikä vaikutus juuri minun talouteeni j tilnteeseeni on. Vielä vähemmän lähtisin avaamaan sitä jossain julkisessa haastattelussa. Jokainen osannee itse laskea vaikutuksen juuri itseensä. Jos ei osaa, niin esimerkkilaskelmia löytää verkosta. Juuri minun henkilökohtaisella tilanteellani ei pitäisi olla merkitystä kenellekään muulle kuin minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en näe mitään syytä lähteä kertomaan sinulle mikä vaikutus juuri minun talouteeni j tilnteeseeni on. Vielä vähemmän lähtisin avaamaan sitä jossain julkisessa haastattelussa. Jokainen osannee itse laskea vaikutuksen juuri itseensä. Jos ei osaa, niin esimerkkilaskelmia löytää verkosta. Juuri minun henkilökohtaisella tilanteellani ei pitäisi olla merkitystä kenellekään muulle kuin minulle.

        Kyllä paljon on sitä että ollaan yksi päivä rokulissa kun ei viitsi lähteä töihin, vähän päätä särkee, on krapula tai käydään jossain, puolet on turhia lomapäiviä. Irtisanominen helpottuu niin moni uskaltaa palkata paremmin porukkaa töihin ym. Paljon hyviä juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä paljon on sitä että ollaan yksi päivä rokulissa kun ei viitsi lähteä töihin, vähän päätä särkee, on krapula tai käydään jossain, puolet on turhia lomapäiviä. Irtisanominen helpottuu niin moni uskaltaa palkata paremmin porukkaa töihin ym. Paljon hyviä juttuja.

        Sinulla se voi olla tuota. Minä en ole ollut päivääkään sairaslomalla viimeisen 10 vuoden aikana, joten juuri minuun tuolla ei ole mitään vaikutusta. Se täytyy kuitenkin todeta, että en todellakaan halua sairaana olevia työkavereista töihin mua sairastuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastakkainasettelusta tykkäävillä pitää aina olla selkeä ja simppeli viholliskuva. Se tekee elämän yksinkertaiseksi, kun vois syyttää yhtä ja samaa kaikesta. 🙂

        Oletko kuullut toistanäkökantaa Ylellä esim ympäristöstä, ilmastonmuutoksesta ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla se voi olla tuota. Minä en ole ollut päivääkään sairaslomalla viimeisen 10 vuoden aikana, joten juuri minuun tuolla ei ole mitään vaikutusta. Se täytyy kuitenkin todeta, että en todellakaan halua sairaana olevia työkavereista töihin mua sairastuttamaan.

        Itse en ole hakenut koskaan sairaslomaa, olen ollut omaan piikkiin sairaana jos on ollut ihan pakko. Tyhmää luulla että saisit vain niiltä flunssasi, käyt kaupoissa, liikut julkisilla , lapset koulussa päivähoidossa ym saat sen jos on tullakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut toistanäkökantaa Ylellä esim ympäristöstä, ilmastonmuutoksesta ym.

        Olen, montakin kertaa. Tosin heidän tietysti pitää tietenkin pidättäytyä tieteellisesti todistetuissa faktoissa, että ihan hölynpölyä eivät voi silleen faktana kertoa, mutta mielipiteitä olen kyllä kuullut ja nähnyt moneen kertaan myös toiseen suuntaan.

        Ja juu, se kävi selväksi, että sinä et usko tieteellisiin faktoihin joten siitä on ihan turha alkaa jankata. Mä en aio edes lähteä siihen täysin turhanaikaiseen savottaan, että vastaisin sulle niihin mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole hakenut koskaan sairaslomaa, olen ollut omaan piikkiin sairaana jos on ollut ihan pakko. Tyhmää luulla että saisit vain niiltä flunssasi, käyt kaupoissa, liikut julkisilla , lapset koulussa päivähoidossa ym saat sen jos on tullakseen.

        Sinä nyt et tiedä minun elämästäni yhtään mitään, eli et myöskään siitä missä voin sairastua. Puhu siis ihan vain omasta puolestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä nyt et tiedä minun elämästäni yhtään mitään, eli et myöskään siitä missä voin sairastua. Puhu siis ihan vain omasta puolestasi.

        Kommunisti suuttuu 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommunisti suuttuu 😄

        Aika heikosti teillä suututaan. Täällä ei vielä edes ärrytty. Johtuiskohan siitä, että puoluekantani on täysin vastakkainen?


      • Anonyymi

        En niin. En tosiaan aio lähteä kuuntelemaan paskaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En niin. En tosiaan aio lähteä kuuntelemaan paskaasi.

        Mikä tuo kommentti on? Menikö demarilta kuppi nurin🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuo kommentti on? Menikö demarilta kuppi nurin🤣

        Sinähän se paskasta aloit puhumaan, että oletettavasti sielläpäässä meni kuppi nurin. Puhu vähemmän paskasta, niin ei tarvitse kuunnella paskapuhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjällä ei ole mitään mistä karsia, ei ole työttömyysturvaa, sairaus päiviä, palkallista lomia, ei yhtään mitään! Kuin riskejä ja kukaan ei tunnu ymmärtävän miksi nykyisiä muutoksia tehdään.

        Yrittäjyys on ammatinvalintakysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjällä ei ole mitään mistä karsia, ei ole työttömyysturvaa, sairaus päiviä, palkallista lomia, ei yhtään mitään! Kuin riskejä ja kukaan ei tunnu ymmärtävän miksi nykyisiä muutoksia tehdään.

        Jos et välitä työntekijöistäsi, niin yritä sitten yksinäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole hakenut koskaan sairaslomaa, olen ollut omaan piikkiin sairaana jos on ollut ihan pakko. Tyhmää luulla että saisit vain niiltä flunssasi, käyt kaupoissa, liikut julkisilla , lapset koulussa päivähoidossa ym saat sen jos on tullakseen.

        Saat taatusti paremman taivaspaikan, kun koko elämäsi olet nuollut työnantajasi hanuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjyys on ammatinvalintakysymys.

        Missä olisit töissä jos ei olisi yrittäjiä? Niinpä, kannattaa katsoa vähän omaa napaa kauemmas ja ymmärtää miten nämä työjutut ja lakot, etuudet oikeasti menee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat taatusti paremman taivaspaikan, kun koko elämäsi olet nuollut työnantajasi hanuria.

        Se menee kyllä molempiin suuntiin, sinä et varmaan ymmärrä sellaisesta. Hyvä että laki muuttuu ja siitä lusmuporukasta pääsee helpommin eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä olisit töissä jos ei olisi yrittäjiä? Niinpä, kannattaa katsoa vähän omaa napaa kauemmas ja ymmärtää miten nämä työjutut ja lakot, etuudet oikeasti menee!

        Kunnollisten ja asiallisten yrittäjien firmoissa. Niitäkin riittää. Esimerkiksi meillä työnantaja ilmoitti heti kun noita puheita ensimmäisen saikkupäivän palkattomuudesta alkoi tulla, että jos tuo menee läpi, niin meillä maksetan edelleen ja se kirjataan sopimuksiin, sillä hän hän ei halua ketään kipeänä töihin ja koko firmaa kiinni jonkun paskataudin takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä olisit töissä jos ei olisi yrittäjiä? Niinpä, kannattaa katsoa vähän omaa napaa kauemmas ja ymmärtää miten nämä työjutut ja lakot, etuudet oikeasti menee!

        Mä olen suositellut esimerkiksi jokaiselle hoitoalalla työskentelevälle tuttavalleni, että jos vaan kykenet, niin mene maihin, joissa arvostetaan ja maksetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se menee kyllä molempiin suuntiin, sinä et varmaan ymmärrä sellaisesta. Hyvä että laki muuttuu ja siitä lusmuporukasta pääsee helpommin eroon.

        Etpä näy ymmärtävän sinäkään, että se tosin menee molempiin suuntiin. Juuri siitä tämä tilanne johtuu, että päättävä osapuoli ei taju että tämä on molemminpuolista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä näy ymmärtävän sinäkään, että se tosin menee molempiin suuntiin. Juuri siitä tämä tilanne johtuu, että päättävä osapuoli ei taju että tämä on molemminpuolista.

        Noinhan se menee. Hallitus on nyt omassa tyhmyydessään tehnyt itsestään osapuolen ja ajamassa tilanteen siihen, että lopputuloksena osapuolen katsovat kumpi kestää enemmän tappioita ja kummalla tyhjenee kassa ensiksi. Järkevä hallitus olisi jo potkinut osapuolia neuvottelupöytään ja pessyt omat kätensä tästä sotkusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut toistanäkökantaa Ylellä esim ympäristöstä, ilmastonmuutoksesta ym.

        Sivusta: mitä te jauhatte tuota ympäristömuutosta? Suomi on sitoutunut tekemään muutoksia jotka kansainväliset ilmastosopimukset edellyttävät. Jos niitä ei tehdä sovitussa ajassa niin siitä rapsahtaa miljardien sakko. Eikö just ole todettu että rahaa on liian vähän niin miten sitä riittää turhanpäiväisiin menoihin.

        Kauhukabinetin kustantamana Suomesta oli ennätyssuuri lauma Dubain ilmastokokouksessa ryyp... ei kun osallistumassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se menee. Hallitus on nyt omassa tyhmyydessään tehnyt itsestään osapuolen ja ajamassa tilanteen siihen, että lopputuloksena osapuolen katsovat kumpi kestää enemmän tappioita ja kummalla tyhjenee kassa ensiksi. Järkevä hallitus olisi jo potkinut osapuolia neuvottelupöytään ja pessyt omat kätensä tästä sotkusta.

        Tuohan se pulma juuri on. Meillä on tietenkin aikanaan ollut kolmikanta, jossa hallitus/valtio on ollut osapuoli, mutta kolmikantahan on lopetettu. Silloinkaan kun kolmikanta oli, niin hallituksen rooli oli olla se osapuoli, joka etsi keinoja lähentää osapuolia toisiinsa, esim. verotuksen kautta. Nyt hallitus on tarkoituksella eskaloimassa tyotaisteluita, eikä etsimässä ratkaisuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen suositellut esimerkiksi jokaiselle hoitoalalla työskentelevälle tuttavalleni, että jos vaan kykenet, niin mene maihin, joissa arvostetaan ja maksetaan.

        Eli siis maihin, joissa on niin hyvä julkinen talous, että on varaa maksaa. Eikö olisi työntekijästäkin hyvä, että meillä olisi vahvat julkisen talouden näkymät? Jos tehdään toimia, että se julkinen talous parantuisi, niin sekin on niin väärin, koska se lyhyellä tähtäimellä heikentää elintasoa. Koska se ei ay-liikkeille käy. niin sitten ajetaan valtiota konkurssia kohti, vaikka se ei ole yhdenkään etu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis maihin, joissa on niin hyvä julkinen talous, että on varaa maksaa. Eikö olisi työntekijästäkin hyvä, että meillä olisi vahvat julkisen talouden näkymät? Jos tehdään toimia, että se julkinen talous parantuisi, niin sekin on niin väärin, koska se lyhyellä tähtäimellä heikentää elintasoa. Koska se ei ay-liikkeille käy. niin sitten ajetaan valtiota konkurssia kohti, vaikka se ei ole yhdenkään etu.

        Työntekijän etu ei ole se, että kaikki riistetään hänen selkänahastan. Kaikkien pitäisi olla siinä ponnistuksessa mukana. Koska eivät ole, niin työntekijän kannattaa siirtyä paikkaan, jossa häntäkin arvostettaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se menee. Hallitus on nyt omassa tyhmyydessään tehnyt itsestään osapuolen ja ajamassa tilanteen siihen, että lopputuloksena osapuolen katsovat kumpi kestää enemmän tappioita ja kummalla tyhjenee kassa ensiksi. Järkevä hallitus olisi jo potkinut osapuolia neuvottelupöytään ja pessyt omat kätensä tästä sotkusta.

        Suomessa on vielä vähän vallalla sellainen tsaarisyndrooma, jossa osalla valtaapitävistäkin on kuvitelma, että he voivat edelleen vain sanella oman mielensä mukaan. Suomella on vielä matkaa siihen, että saataisiin muut Pohjoismaat kiinni neuvottelukulttuurissa. Ikävä kyllä tuo sitten tuo näitä älyttömiä ylilyöntejä, joissa ei osata tehdä kompromissia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä näy ymmärtävän sinäkään, että se tosin menee molempiin suuntiin. Juuri siitä tämä tilanne johtuu, että päättävä osapuoli ei taju että tämä on molemminpuolista.

        Et näytä ymmärtävän yhtään mitään. Tiedän niitäkin firmoja mitkä menneet konkurssiin kun paskaa työntekijää ei ole saanut ulos kuin oikeudessa riitelemällä ja moni on rokulissa aivan turhaan. Kun oikein tehdään vaikeaksi eikä ymmärretä missä mennään niin sahaatte omaa oksaanne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta: mitä te jauhatte tuota ympäristömuutosta? Suomi on sitoutunut tekemään muutoksia jotka kansainväliset ilmastosopimukset edellyttävät. Jos niitä ei tehdä sovitussa ajassa niin siitä rapsahtaa miljardien sakko. Eikö just ole todettu että rahaa on liian vähän niin miten sitä riittää turhanpäiväisiin menoihin.

        Kauhukabinetin kustantamana Suomesta oli ennätyssuuri lauma Dubain ilmastokokouksessa ryyp... ei kun osallistumassa.

        Ilmastonmuutos kun tapahtuu luonnostaan eikä hiilidioksidia ole sen asiankanssa mitään tekemistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näytä ymmärtävän yhtään mitään. Tiedän niitäkin firmoja mitkä menneet konkurssiin kun paskaa työntekijää ei ole saanut ulos kuin oikeudessa riitelemällä ja moni on rokulissa aivan turhaan. Kun oikein tehdään vaikeaksi eikä ymmärretä missä mennään niin sahaatte omaa oksaanne!

        Minä en ole missään sanonut, etteikö uudistuksille ole tarvetta. Oleellista on se mitä ja miten tehdään ja tämä yritys on pelkästään yhteisymmärrystä tuhova- Te tosiaan sahaatte omaa oksaanne. Itselläni ei ole mitään tuollaista ongelmaa. Meillä ei edes lakkoilla, sillä kaikki ovat tyytyväisiä tilanteeseensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työntekijän etu ei ole se, että kaikki riistetään hänen selkänahastan. Kaikkien pitäisi olla siinä ponnistuksessa mukana. Koska eivät ole, niin työntekijän kannattaa siirtyä paikkaan, jossa häntäkin arvostettaan.

        Ala yrittäjäksi niin sitten näet mitä siltä revitään. Periaate tuntuu olevan että en vittu senttiäkään anna periksi vaikka on uhka päällä että kaikki sakkaa, mitä sitten sanotte kun rahaa ei ole eikä velkaa saada enempää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näytä ymmärtävän yhtään mitään. Tiedän niitäkin firmoja mitkä menneet konkurssiin kun paskaa työntekijää ei ole saanut ulos kuin oikeudessa riitelemällä ja moni on rokulissa aivan turhaan. Kun oikein tehdään vaikeaksi eikä ymmärretä missä mennään niin sahaatte omaa oksaanne!

        Suomen kaltaisessa pienessä maassa yhteistyö, yhteisymmärrys ja yhdessä sopiminen ovat ainoita keinoja, joilla tämä maa saataisiin parempaan kuntoon. Hallitus pyrkiin nykytoimillaan lähinnä tuhoamaan, luultavasti puhtaasti härkäpäisyyttää. Näitä sotkuja siivotaan taas vuositolkulla sitten kun kaikki lakkaavat kiukuttelemasta ja alkavat taas sopia keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ala yrittäjäksi niin sitten näet mitä siltä revitään. Periaate tuntuu olevan että en vittu senttiäkään anna periksi vaikka on uhka päällä että kaikki sakkaa, mitä sitten sanotte kun rahaa ei ole eikä velkaa saada enempää?

        Minähän olen yrittäjä. Mä en vain harrasta orjatyövoimaa. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ala yrittäjäksi niin sitten näet mitä siltä revitään. Periaate tuntuu olevan että en vittu senttiäkään anna periksi vaikka on uhka päällä että kaikki sakkaa, mitä sitten sanotte kun rahaa ei ole eikä velkaa saada enempää?

        No mitä luulet hallituksen sitten sanovan? Kannattiko viedä tilanne tähän vai olisko kannattanut ennemmin jutella ja etsiä molemmille osapuolille kelpaavia ratkaisuja. Tässähän ei voita kukaan ja mitä kauemman kiukutellaan, niin sitä enemmän kaikki häviävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ala yrittäjäksi niin sitten näet mitä siltä revitään. Periaate tuntuu olevan että en vittu senttiäkään anna periksi vaikka on uhka päällä että kaikki sakkaa, mitä sitten sanotte kun rahaa ei ole eikä velkaa saada enempää?

        Tässäpä esimerkiksi erinomainen kannanotto asiantuntijalta https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010198559.html . Ikävä kyllä en usko, että järjen äänelle on vielä pitkään aikaan kuuntelijoita, köydenveto jatkuu ja me kaikki häviämme joka päivä. Onnea molemmille osapuolille ja kiitos paljon tästäkin vähästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kaltaisessa pienessä maassa yhteistyö, yhteisymmärrys ja yhdessä sopiminen ovat ainoita keinoja, joilla tämä maa saataisiin parempaan kuntoon. Hallitus pyrkiin nykytoimillaan lähinnä tuhoamaan, luultavasti puhtaasti härkäpäisyyttää. Näitä sotkuja siivotaan taas vuositolkulla sitten kun kaikki lakkaavat kiukuttelemasta ja alkavat taas sopia keskenään.

        Viima hallitus antoi paperin että miettimään yhdessä mitä muutoksia voisi tehdä. Tyhjä paperi tuli takaisin, mitään ei saaneet sovituksia ja nyt pitävät meteliä että pitäisi yhdessä neuvotella. Pelkkää teatteria! Ay pomot vaan yrittävät näyttää tärkeältä ettei mene virka alta.


    • Anonyymi

      Yllätyitkö?

      • Anonyymi

        En!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En!!!

        Sinun pitäis olla sairaslomalla koko ajan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäis olla sairaslomalla koko ajan

        Syystä että?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäis olla sairaslomalla koko ajan

        Kerro nyt miksi?


    • Anonyymi

      Ainakin minun työpaikalla jurriluuserit hakee pitkän vkl vapaan.maantai tai perjantai!
      Toiset tekee sitten nää työt..siitä se kuormitus tuleen.
      Hyvä hallitus,olette oikeilla asioilla.!

      Tämän päivän venkoilu mielenosoittajia 85 % on perjantai poissa,ja maanantaina 50%.(

      • Anonyymi

        Paljon naisvaltaisissa työpaikoissa tuota. Aina on joku pois töistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon naisvaltaisissa työpaikoissa tuota. Aina on joku pois töistä.

        Nainen ei sovikaan työelämään kodin ulkopuolelle
        Missä kaksi tai useampi nainen, siellä eripura, kateus, älämölö ja yleinen kaaos.


    • Anonyymi

      Ranskassa särkivät useamman kaupungin bensanhinnan noustessa, Orpon ja Purran listalla olisi politikoilla ollut turvaton olo ja pariisissa liikkumiskielto.

      • Anonyymi

        Täällä hinta laski ja rahaa jää enemmän käteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä hinta laski ja rahaa jää enemmän käteen.

        Haitta-aholle ostettiin ääniä pillurallin hinnalla. Nuoriso lankesi vedätykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haitta-aholle ostettiin ääniä pillurallin hinnalla. Nuoriso lankesi vedätykseen.

        Jos olisi menty viimehallituksen mukaan niin polttoaine olisi noussut 30-40 senttiä litra. Revi siitä persujen haukkuja.


    • Anonyymi

      Stora Enso irtisanoo taas väkeään. Lakkoillaan nyt saatana että lähtee loputkin ulkomaille. Hyvä demarit, rahat loppuu kaikilta!

      • Anonyymi

        Se olisi loppunut kaikesta huolimatta. T. Tukiukko keskustapuolue eu rules


      • Anonyymi

        Lakolla ei ole mitään merkitystä vähentyneeseen paperinkulutukseen. Sensijaan jos lakkoilijat saavuttavat tavoitteensa pienituloisten leikkauksesta niin suomalaisilla voisi olla rahaa ostaa kotimaista vessapaperia saksalaisen, latvialaisen tai tsekkiläisen asemasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakolla ei ole mitään merkitystä vähentyneeseen paperinkulutukseen. Sensijaan jos lakkoilijat saavuttavat tavoitteensa pienituloisten leikkauksesta niin suomalaisilla voisi olla rahaa ostaa kotimaista vessapaperia saksalaisen, latvialaisen tai tsekkiläisen asemasta.

        Kyllä vaan on. Ei umppikaan tehnyt laitosta tänne kun työntekijät ovat joka vuosi lakossa ja logistiikka on liian kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakolla ei ole mitään merkitystä vähentyneeseen paperinkulutukseen. Sensijaan jos lakkoilijat saavuttavat tavoitteensa pienituloisten leikkauksesta niin suomalaisilla voisi olla rahaa ostaa kotimaista vessapaperia saksalaisen, latvialaisen tai tsekkiläisen asemasta.

        Uutisissa oli että Ensolle lakot maksavat 10 milliä että eiköhän niitä lakkopäiviä aika tarkasti lasketa mihin maahan firma laitetaan. Ettehän te mistään välitä kun vaan saa laittaa kapuloita rikkaiden rattaisiin, mutta tämä maa ei pyöri ilman menestyviä firmoja ja rikkaita jotka työllistävät duunarit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutisissa oli että Ensolle lakot maksavat 10 milliä että eiköhän niitä lakkopäiviä aika tarkasti lasketa mihin maahan firma laitetaan. Ettehän te mistään välitä kun vaan saa laittaa kapuloita rikkaiden rattaisiin, mutta tämä maa ei pyöri ilman menestyviä firmoja ja rikkaita jotka työllistävät duunarit!

        Niin. Luultavasti työnantajienkin kannalta olisi paljon järkevämpää puhaltaa hllituksen peli poikki, palauttaa keskusteluyhteys ja sopia asiat. Ja jos nyt halutaan vaikka sitä Ruotsin mallia, jossa lakkoja on paljon vähemmän, niin sitten otetaan sieltä ne muutkin jutut mukaan. Esimerkiksi vaikka tuo työntekijöiden osallistuminen yritysten päätöksentekoon. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Luultavasti työnantajienkin kannalta olisi paljon järkevämpää puhaltaa hllituksen peli poikki, palauttaa keskusteluyhteys ja sopia asiat. Ja jos nyt halutaan vaikka sitä Ruotsin mallia, jossa lakkoja on paljon vähemmän, niin sitten otetaan sieltä ne muutkin jutut mukaan. Esimerkiksi vaikka tuo työntekijöiden osallistuminen yritysten päätöksentekoon. 🙂

        Miten voi sopia jos ei mikään hallituksen ehdotus käy, eikä ay pampuilla ole itsellä mitään tilalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi sopia jos ei mikään hallituksen ehdotus käy, eikä ay pampuilla ole itsellä mitään tilalle?

        Sitä ei tiedä, jos ei edes yritä. Kyllä ne kompromissit ovat aina lopulta löytyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ei tiedä, jos ei edes yritä. Kyllä ne kompromissit ovat aina lopulta löytyneet.

        Demari Eloranta käveli itse ulos neuvotteluista ja keskeytti ne, muut olisivat jatkaneet. Teki tarkotuksella että pääsee lakkoilee hallitusta vastaan. Koskaan ei ole poliittisia lakkoja kun demarit on hallituksessa.


    • Anonyymi

      Vaaleilla valittu hallitus ja kehdataan lakkoilla!

      • Anonyymi

        Päätöksissä on aina 2 eri puolta. Aina vie ostovoimaa ja vähentää tulosta sekä työllisyyttä. Se on väärin, että kelan pienituloisimmalta leikataan.


      • Anonyymi

        No ... valtaosa kansasta nyt ei äänestänyt tuota hallitusta. Tällaista se on demokratiassa, jossa on lupa protestoida. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ... valtaosa kansasta nyt ei äänestänyt tuota hallitusta. Tällaista se on demokratiassa, jossa on lupa protestoida. 🙂

        Ämmä hallitus syynä velkaantumiseen. Eivät tehneet mitään vaan korottivat kaikkea tukea ja menoja. Sanottiin että seuraava hallitus hoitaa ja nyt vasemmisto tekee kaikkensa ettei hallitus onnistuisi. Sitä se rasismijuttukin oli,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ämmä hallitus syynä velkaantumiseen. Eivät tehneet mitään vaan korottivat kaikkea tukea ja menoja. Sanottiin että seuraava hallitus hoitaa ja nyt vasemmisto tekee kaikkensa ettei hallitus onnistuisi. Sitä se rasismijuttukin oli,

        Sen pohtiminen ei muuta tilannetta mihinkään. Mutta kun olette saaneet huutaa ja syytellä tarpeeksi, niin sitten kannattaa palata hoitamaan nykytilannetta sellaisin keinoin, jotka ovat toteutettavissa.

        Tämän lopputulemahan tulee olemaan (annas kun kaivan kristallipalloni esiin) ... ensiksi tässä nyt nokitellaan ja uhotaan ja jyrähdellään toisilleen jonkin aikaa. Koko ajan tulee lisää kuluja ja jos touhu jatkuu ensi syksyyn asti niin sitten on luvassa vielä lisää lakkoja ja kuluja. Sitten jossain kohtaa mennään neuvottelupöytään ja hallitus peruu vähän ja työntekijäliitot tulevat vähän vastaan ja saadaan aikaiseksi älyttömän kallis kompromissi, joka olisi ollut mahdollista saada aikaiseksi jo kauan sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen pohtiminen ei muuta tilannetta mihinkään. Mutta kun olette saaneet huutaa ja syytellä tarpeeksi, niin sitten kannattaa palata hoitamaan nykytilannetta sellaisin keinoin, jotka ovat toteutettavissa.

        Tämän lopputulemahan tulee olemaan (annas kun kaivan kristallipalloni esiin) ... ensiksi tässä nyt nokitellaan ja uhotaan ja jyrähdellään toisilleen jonkin aikaa. Koko ajan tulee lisää kuluja ja jos touhu jatkuu ensi syksyyn asti niin sitten on luvassa vielä lisää lakkoja ja kuluja. Sitten jossain kohtaa mennään neuvottelupöytään ja hallitus peruu vähän ja työntekijäliitot tulevat vähän vastaan ja saadaan aikaiseksi älyttömän kallis kompromissi, joka olisi ollut mahdollista saada aikaiseksi jo kauan sitten.

        Ja sitten voidaan kysyä kaikilta osapuolilta, että kannattiko ja kaikki kilvan kehuvat miten hyvä lopputulos oli ja kertovat, että kyllä kannatti.


    • Anonyymi

      Ay liikkeet ovat lahjoneet työntekijöitä että tulisivat mielenosoitukseen, lahjakortteja kauppoihin ym 20-50 e lahjakortti jos menee mielenosoitukseen. Aika kieroa peliä ja kertoo mikä tässä on takana.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      231
      16685
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      22
      2098
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1930
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      187
      1700
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1443
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      952
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      847
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      210
      722
    Aihe