Mulla on 3 poikaa 6,5v 4v ja 1,10v jokaisella jonkin asteen dysfasia. Löytyykö täältä kohtalotovereita? Onko enää toivoa saada tervettä lasta?
Vastaukset 4
- Tuuli
Mä olen itse jo aikuinen dysfaatikko, voin sanoa ettei elämäni ole ollut helppoa. Olen kulkenut läpi kaikenmaailman pienluokat, kohdannut vaikeuksia arkielämässä. Olen kuitenkin pystynyt hankkimaan ammatillisen koulutuksen, kylläkin kovalla työllä. Nykyään teen kokin töitä, eikä tämä erityispiirteeni vaikuta työntekooni. Vaikka tuleehan niitä hankalia tilanteita sosiaalisessa kanssakäymisessä.
Tsemppiä teille! - dysfasia pojan äippä
yksi dysfaatikko poika(nyt 16.v),sekä kaksi jonkinasteista oppimisvaikeuksista kärsivää poikaa.Dysfasia diagnoosi saatiin n.5 vuotiaana.Poika kävi aluksi dysfasialuokkaa(esiaste 1-2 luokat sekä 1 luokan)ja siirtyi sitten yleisopetukseen.Koulu sujui kaiken kaikkiaan mukavasti:)Mikä varmaankin osaltaan johtui "oikeanlaisesta" alkuopetuksesta,puheterapiasta,dysfasiasta kertomisesta(tiedän perheitä joissa asiaa salailtiin),pojan sosiaalisesta luonteesta ym.Nyt tämä 16.v poika pääsi yläasteelta ja päättötodistuksen keskiarvo oli parempi kuin monella kaverillaan.Nyt odotellaan ammattikoulun hakutuloksia:)Juttelimme juuri eräänä päivänä pojan kanssa dysfasiasta ja sen vaikutuksesta tähän päivään,ainoa minkä hän itse huomasi oli,että sanat menee joskus sekasin,mutta niin menee monella muullakin...ainakin minulla.Aurinkoista kesää teille kaikille:)
- Nimetön
meillä vanhin aloittaa normaaliluokalla koska luokkakavereita tulee olemaan vain 5. Hänen kohdallaan kaikki on sujunut erinomaisesti koska tajusin tilanteen hänen ollessa 2v. Nyt puheterapiaa ollaan lopettamassa, hän oppi lukemaan jo esikoulussa ja muutenkin asiat hänen kohdallaan on hyvin. Keskimmäisen kanssa kyllä riittää ongelmia koska kela kiristi säännöksiään ja apua ei enää niin vaan saadakkaan. Mitähän tulevaisuus tuo tullessaan nuorimman kanssa kun hän tarvitsisi apua
- asiantuntijoilta
eikä netistä epävirallisilta ja väärää tietoa antavilta keskustelupalstoilta tai siis toisinsanoen ei pidä luottaa siihen, mitä täällä sanotaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051810
Olivia Oras kuollut
Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS541610Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä451270Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?
Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk231010Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..
Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita177875Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.
Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.13810- 48762
Nythän todellisuus on kuitenkin se
että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja201723Kuka oli kuskina
Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?16723Mies sun käytös satutti...
Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.41678