3 dysfaatikkoa meillä, entä teillä

maani78

Mulla on 3 poikaa 6,5v 4v ja 1,10v jokaisella jonkin asteen dysfasia. Löytyykö täältä kohtalotovereita? Onko enää toivoa saada tervettä lasta?

4

1595

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuuli

Mä olen itse jo aikuinen dysfaatikko, voin sanoa ettei elämäni ole ollut helppoa. Olen kulkenut läpi kaikenmaailman pienluokat, kohdannut vaikeuksia arkielämässä. Olen kuitenkin pystynyt hankkimaan ammatillisen koulutuksen, kylläkin kovalla työllä. Nykyään teen kokin töitä, eikä tämä erityispiirteeni vaikuta työntekooni. Vaikka tuleehan niitä hankalia tilanteita sosiaalisessa kanssakäymisessä.

Tsemppiä teille!

• dysfasia pojan äippä

yksi dysfaatikko poika(nyt 16.v),sekä kaksi jonkinasteista oppimisvaikeuksista kärsivää poikaa.Dysfasia diagnoosi saatiin n.5 vuotiaana.Poika kävi aluksi dysfasialuokkaa(esiaste 1-2 luokat sekä 1 luokan)ja siirtyi sitten yleisopetukseen.Koulu sujui kaiken kaikkiaan mukavasti:)Mikä varmaankin osaltaan johtui "oikeanlaisesta" alkuopetuksesta,puheterapiasta,dysfasiasta kertomisesta(tiedän perheitä joissa asiaa salailtiin),pojan sosiaalisesta luonteesta ym.Nyt tämä 16.v poika pääsi yläasteelta ja päättötodistuksen keskiarvo oli parempi kuin monella kaverillaan.Nyt odotellaan ammattikoulun hakutuloksia:)Juttelimme juuri eräänä päivänä pojan kanssa dysfasiasta ja sen vaikutuksesta tähän päivään,ainoa minkä hän itse huomasi oli,että sanat menee joskus sekasin,mutta niin menee monella muullakin...ainakin minulla.Aurinkoista kesää teille kaikille:)

• Nimetön

meillä vanhin aloittaa normaaliluokalla koska luokkakavereita tulee olemaan vain 5. Hänen kohdallaan kaikki on sujunut erinomaisesti koska tajusin tilanteen hänen ollessa 2v. Nyt puheterapiaa ollaan lopettamassa, hän oppi lukemaan jo esikoulussa ja muutenkin asiat hänen kohdallaan on hyvin. Keskimmäisen kanssa kyllä riittää ongelmia koska kela kiristi säännöksiään ja apua ei enää niin vaan saadakkaan. Mitähän tulevaisuus tuo tullessaan nuorimman kanssa kun hän tarvitsisi apua

• asiantuntijoilta

eikä netistä epävirallisilta ja väärää tietoa antavilta keskustelupalstoilta tai siis toisinsanoen ei pidä luottaa siihen, mitä täällä sanotaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      405
      1726
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      145
      1121
    3. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      67
      1073
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      87
      1065
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      101
      1004
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      142
      822
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      731
    8. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      691
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      669
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      644
    Aihe