3 dysfaatikkoa meillä, entä teillä

maani78

Mulla on 3 poikaa 6,5v 4v ja 1,10v jokaisella jonkin asteen dysfasia. Löytyykö täältä kohtalotovereita? Onko enää toivoa saada tervettä lasta?

4

1595

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuuli

Mä olen itse jo aikuinen dysfaatikko, voin sanoa ettei elämäni ole ollut helppoa. Olen kulkenut läpi kaikenmaailman pienluokat, kohdannut vaikeuksia arkielämässä. Olen kuitenkin pystynyt hankkimaan ammatillisen koulutuksen, kylläkin kovalla työllä. Nykyään teen kokin töitä, eikä tämä erityispiirteeni vaikuta työntekooni. Vaikka tuleehan niitä hankalia tilanteita sosiaalisessa kanssakäymisessä.

Tsemppiä teille!

• dysfasia pojan äippä

yksi dysfaatikko poika(nyt 16.v),sekä kaksi jonkinasteista oppimisvaikeuksista kärsivää poikaa.Dysfasia diagnoosi saatiin n.5 vuotiaana.Poika kävi aluksi dysfasialuokkaa(esiaste 1-2 luokat sekä 1 luokan)ja siirtyi sitten yleisopetukseen.Koulu sujui kaiken kaikkiaan mukavasti:)Mikä varmaankin osaltaan johtui "oikeanlaisesta" alkuopetuksesta,puheterapiasta,dysfasiasta kertomisesta(tiedän perheitä joissa asiaa salailtiin),pojan sosiaalisesta luonteesta ym.Nyt tämä 16.v poika pääsi yläasteelta ja päättötodistuksen keskiarvo oli parempi kuin monella kaverillaan.Nyt odotellaan ammattikoulun hakutuloksia:)Juttelimme juuri eräänä päivänä pojan kanssa dysfasiasta ja sen vaikutuksesta tähän päivään,ainoa minkä hän itse huomasi oli,että sanat menee joskus sekasin,mutta niin menee monella muullakin...ainakin minulla.Aurinkoista kesää teille kaikille:)

• Nimetön

meillä vanhin aloittaa normaaliluokalla koska luokkakavereita tulee olemaan vain 5. Hänen kohdallaan kaikki on sujunut erinomaisesti koska tajusin tilanteen hänen ollessa 2v. Nyt puheterapiaa ollaan lopettamassa, hän oppi lukemaan jo esikoulussa ja muutenkin asiat hänen kohdallaan on hyvin. Keskimmäisen kanssa kyllä riittää ongelmia koska kela kiristi säännöksiään ja apua ei enää niin vaan saadakkaan. Mitähän tulevaisuus tuo tullessaan nuorimman kanssa kun hän tarvitsisi apua

• asiantuntijoilta

eikä netistä epävirallisilta ja väärää tietoa antavilta keskustelupalstoilta tai siis toisinsanoen ei pidä luottaa siihen, mitä täällä sanotaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      105
      1810
    2. Olivia Oras kuollut

Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      1610
    3. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      45
      1270
    4. Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?

Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk
      Kuhmo
      23
      1010
    5. Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..

Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita
      Maailman menoa
      177
      875
    6. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      13
      810
    7. Hei sinä nainen

Haluaisin koko ajan olla kiinni sinussa😟❤️❤️
      Ikävä
      48
      762
    8. Nythän todellisuus on kuitenkin se

että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja
      Sinkut
      201
      723
    9. Kuka oli kuskina

Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?
      Suomussalmi
      16
      723
    10. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      41
      678
    Aihe