3 dysfaatikkoa meillä, entä teillä

maani78

Mulla on 3 poikaa 6,5v 4v ja 1,10v jokaisella jonkin asteen dysfasia. Löytyykö täältä kohtalotovereita? Onko enää toivoa saada tervettä lasta?

4

1530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuuli

Mä olen itse jo aikuinen dysfaatikko, voin sanoa ettei elämäni ole ollut helppoa. Olen kulkenut läpi kaikenmaailman pienluokat, kohdannut vaikeuksia arkielämässä. Olen kuitenkin pystynyt hankkimaan ammatillisen koulutuksen, kylläkin kovalla työllä. Nykyään teen kokin töitä, eikä tämä erityispiirteeni vaikuta työntekooni. Vaikka tuleehan niitä hankalia tilanteita sosiaalisessa kanssakäymisessä.

Tsemppiä teille!

• dysfasia pojan äippä

yksi dysfaatikko poika(nyt 16.v),sekä kaksi jonkinasteista oppimisvaikeuksista kärsivää poikaa.Dysfasia diagnoosi saatiin n.5 vuotiaana.Poika kävi aluksi dysfasialuokkaa(esiaste 1-2 luokat sekä 1 luokan)ja siirtyi sitten yleisopetukseen.Koulu sujui kaiken kaikkiaan mukavasti:)Mikä varmaankin osaltaan johtui "oikeanlaisesta" alkuopetuksesta,puheterapiasta,dysfasiasta kertomisesta(tiedän perheitä joissa asiaa salailtiin),pojan sosiaalisesta luonteesta ym.Nyt tämä 16.v poika pääsi yläasteelta ja päättötodistuksen keskiarvo oli parempi kuin monella kaverillaan.Nyt odotellaan ammattikoulun hakutuloksia:)Juttelimme juuri eräänä päivänä pojan kanssa dysfasiasta ja sen vaikutuksesta tähän päivään,ainoa minkä hän itse huomasi oli,että sanat menee joskus sekasin,mutta niin menee monella muullakin...ainakin minulla.Aurinkoista kesää teille kaikille:)

• Nimetön

meillä vanhin aloittaa normaaliluokalla koska luokkakavereita tulee olemaan vain 5. Hänen kohdallaan kaikki on sujunut erinomaisesti koska tajusin tilanteen hänen ollessa 2v. Nyt puheterapiaa ollaan lopettamassa, hän oppi lukemaan jo esikoulussa ja muutenkin asiat hänen kohdallaan on hyvin. Keskimmäisen kanssa kyllä riittää ongelmia koska kela kiristi säännöksiään ja apua ei enää niin vaan saadakkaan. Mitähän tulevaisuus tuo tullessaan nuorimman kanssa kun hän tarvitsisi apua

• asiantuntijoilta

eikä netistä epävirallisilta ja väärää tietoa antavilta keskustelupalstoilta tai siis toisinsanoen ei pidä luottaa siihen, mitä täällä sanotaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7850
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4524
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3777
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3138
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2682
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2617
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2316
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2190
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2069
    Aihe