Alkoholismi, syöminen ja paniikki/mieli maassa

Anonyymi-ap

Olen päivittäisjuoppo alkoholisti, ja on syömiseen liittyvä ongelma.

Jos syön, niin "tipahdan". Nukun lyhyet päiväunet, ja kun herään, on "kuoleman tunnelma" eli pahimmillaan pitkähkökestoisesta paniikista vaan poikkeuksellisen alakuloiseen oloon.

Nämä vain juodessa, jos on raitis kausi (harvoinpa vaan on eli juon 97% päivistä) niin tätä ongelmaa ei ole.

Muilla juopoilla samaa, ja mistä tässä on kyse?

22

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sain minäkin alkoholismilla psyykeni todella huonoon kuntoon, ja voin kertoa, että se on hyvin yleistä.
      Jokaisella alkoholistilla heittelee henkinen vointi, yleensä huonosta vielä huonompaan.
      Jos haluaa voida psyykkisesti hyvin ja tasapainoisesti, olisi hyvä miettiä raitistumista.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        ❤️ ­N­­­y­­m­­­f­o­­m­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18247491

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Kyse on alkoholismista. Hoitona raitistuminen

    • Anonyymi

      Eikö oikein ainulle ole selvinnyt se että se juominen alkaa jos tuhoamaan aivojasi ja paniikki kohtaukset sen kun pahenee ajan kuluessa.
      Viina in viisasten juoma, sitä ei juopot tajua .Ja halu olla juovuksissa on ongelma joka vaan pahenee ajan kanssa .
      Mikä siinä on että sitä alkoa on vedettävä naamaan ja tuhota terveytensä sen kanssa
      Hae apua näihin juomis ja syömis asioihisi ka sen itsekkin tajuat ettet voi itseäsi parantaa, tarvitset asiantuntevaa apua .

    • Anonyymi

      Näin on eikä omat vanhat sairaat vanhemmat. Vastuu on heillä itsellä.

      • Anonyymi

        En kysynyt sitä, olenko alkoholisti ja pitäisikö lopettaa juominen.

        Haluan tietää, mikä on se aivokemiallinen mekanismi, joka aiheuttaa syömisen ja päiväunien jälkeistä ahdistusta. Joillakin käsittääkseni päihteettömillä tuo tulee selvinpäinkin ollessa, minun tapauksessani taas pelkästään juoppokausina, mutta ei "edgellä" ollessa (harvoin olen, mutta kun olen niin näitä ei tule).

        - AP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kysynyt sitä, olenko alkoholisti ja pitäisikö lopettaa juominen.

        Haluan tietää, mikä on se aivokemiallinen mekanismi, joka aiheuttaa syömisen ja päiväunien jälkeistä ahdistusta. Joillakin käsittääkseni päihteettömillä tuo tulee selvinpäinkin ollessa, minun tapauksessani taas pelkästään juoppokausina, mutta ei "edgellä" ollessa (harvoin olen, mutta kun olen niin näitä ei tule).

        - AP

        Aivokemiasta en tiedä oikeastaan mitään, mutta ahdistuksesi taitaa liittyä juomiseesi.
        Jonkinlaiset morkkikset, itsesyytökset saavat mielen/mielialan alaspäin, juomisen jälkeiset olotilat ei ole kovin hyvät varmaan kenelläkään.
        Toisiin juominen vaikuttaa psyykkisesti voimakkaammin kuin toisiin.
        Itsekin tunnen itseni jonkin verran ahdistuneeksi, jos on tullut lotrattua alkon kanssa, kun taas silloin, kun on pitempi väli juomakerroissa, mieliala pysyy hyvänä, tasaisena.
        Eron huomaa itsekin aivan selkeästi. Juomiseni on vähentynyt ja harventunut huomattavasti, kun huomasin vaikutuksen mielialaan.
        Miksi pitäisi itseään kiusata, kun päihteettä on parempi olotila?


    • Anonyymi

      Kysyjä ei nyt yksinkertaisesti vaan halua, että ongelma liittyisi jotenkin hänen juomiseeensa. Kaikki tuollaiset ajatukset vaikeuttavat juomista.

      • Anonyymi

        Kyllä ongelma liittyy juomiseen, koska sitä ei ole jos ei juo ja en minä tuota kiistä.

        Itsesyytöksiä ei ole, vaan on vaan ihan "aivokemiallinen" paniikki. Joskus vaan on paniikki eikä tiedä miksi, niin kyllähän sen tunnistaa aivokemialliseksi, varsinkin kun se tulee aina samassa tilanteessa.

        En siis ole sellainen normityyppi joka haluaa elää vanhaksi, uskoa jumalaan ja raitistua vaan amoraalinen satanisti ja antisosiaalinen persoonallisuus.

        - AP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ongelma liittyy juomiseen, koska sitä ei ole jos ei juo ja en minä tuota kiistä.

        Itsesyytöksiä ei ole, vaan on vaan ihan "aivokemiallinen" paniikki. Joskus vaan on paniikki eikä tiedä miksi, niin kyllähän sen tunnistaa aivokemialliseksi, varsinkin kun se tulee aina samassa tilanteessa.

        En siis ole sellainen normityyppi joka haluaa elää vanhaksi, uskoa jumalaan ja raitistua vaan amoraalinen satanisti ja antisosiaalinen persoonallisuus.

        - AP

        No helvettiinhän sinä joudut. Ensiksikin juopot ei peri taivasten valtakuntaa. Se sanotaan Raamatussa. Vielä on mahdollisuus sinunkin kääntyä Kristuksen puoleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ongelma liittyy juomiseen, koska sitä ei ole jos ei juo ja en minä tuota kiistä.

        Itsesyytöksiä ei ole, vaan on vaan ihan "aivokemiallinen" paniikki. Joskus vaan on paniikki eikä tiedä miksi, niin kyllähän sen tunnistaa aivokemialliseksi, varsinkin kun se tulee aina samassa tilanteessa.

        En siis ole sellainen normityyppi joka haluaa elää vanhaksi, uskoa jumalaan ja raitistua vaan amoraalinen satanisti ja antisosiaalinen persoonallisuus.

        - AP

        Miksi pohdit tuollaisia aivokemiaan liittyviä juttuja ym. jos et kerran välitä elintavoistasi yhtään mitään ?
        Jos on välinpitämätön itseään ja tapojaan kohtaan, niin silloin yleensä antaa mennä vaan välittämättä mistään mitään, ja tuhoaa itseään hitaasti mutta varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No helvettiinhän sinä joudut. Ensiksikin juopot ei peri taivasten valtakuntaa. Se sanotaan Raamatussa. Vielä on mahdollisuus sinunkin kääntyä Kristuksen puoleen

        Luepa "vanhan liiton" säännöt siitä mikä on raitis ja mikä juoppo, esim Elias Lönnrotin raittiusseuran säännöistä vuodelta 1834, ja mieti mikä Raamatun aikaan on ehkäpä määritelty juopoksi jos 1834 oli noin liberaalia, että saattoi olla "raitis" ja juoda olutta niin paljon kuin haluaa.

        - AP


      • Anonyymi

        Kyllä se on se juominen, joka vaikeuttaa ajatuksia ja ajattelemista.


    • Anonyymi

      Kun saa juomisen hallintaan niin jaksaa hoitaa muunkin elämässä eli hoitaa lasku, siivota myös rahan käytön hallinta onnistuu ja kaikista tärkeintä eli ei inhoa itseään saati muita.

    • Anonyymi

      Joo olen huomannut samaa. Ahdistusta vaikka syytä ei olisi. Johtuu alkoholista.
      Jouduin jättämään pois koska en halua mitään mt lääkkeitä alkaa syömään.
      Vähän köyhä olo, mutta voittaa sen ahdistuksen mennentullen.
      En tiedä mitä elimistössä tapahtuu että näin on, mutta se on varmaa että jatkaa ei kannata.

      • Anonyymi

        " ..vaikka syytä ei olisi. Johtuu alkoholista. "
        Siinähän se syy tuli täysin selkeästi.


    • Anonyymi

      Onko aloittajan "lyhyet päiväunet" niin pitkät, että promillet ehtivät laskea? Silloinhan ne demonit iskevät.

      Ja, ei, en kehota jatkamaan juomista. Esitän arvauksen vastauksena lysymykseesi.

    • Anonyymi

      Jos ei kohtuukäyttö onnistu niin lopettakaa ja rakastakaa itseänne, olette arvokkaita ihmisiä ♥️

    • Anonyymi

      Outo ilmiö tai sitten en ole perehtynyt aiheeseen riittävän hyvin.
      Kolmen vuoden putki päivittäistä tissuttelua. Poikkeuksena ainoastaan ne harvat päivät jolloin jouduin kuskaamaan vaimoani.
      Alku aamupäivisin muutamalla oluella ja jatko harvakseltaan pienillä paukuilla jotain kaapissa olevaa tilattua.
      Hoidin arkiasiat. Suunnittelin sapuskat, ostin ainekset, valmistin ja katoin pöydän.
      Päivittäiset pakolliset sipumiset. Tasot tyhjiksi ja suuremmat roskat pois missä niitä sattui olemaan. Kolmion siivous kahden viikon välein.

      Pisin yhtäjaksoinen oleilu Espanjassa oli 3kk. Siellä samat kotihommat kuin Suomessakin mutta viihde hieman toisen tapaista.
      Aamuoluen jälkeen takakuppilaan aamukahville. Mukillinen maitokahvia kyytipoikana reilu annos brandyä. Halpaa Veteranoa. Yhteishinta 3€.
      Kauppahallin päädyn pullakaupasta vaimolle hillotäytteinen, kookas rinkeli tai caracole. Itselle brandy. Asunnolle talloessa usei yksi olut.
      Sitten normaalia elämää. Luumuilua kaupungilla. Oleilua rantakuppilassa. Vaimo kahvilla. Itse otin oluen.
      Ostokset ja kaikkinensa aivan tavallista, kotoisaa elämää.
      Jääkaapin päällä minulla oli votkapullo josta tissuttelin hissukseen.
      Keittiössä oli myös 7kg -8kg painaneet ilmakuivattut sian potkat jotka vuoleskein luita myöten suuhuni aina parissa viikossa.
      Kotioloja enemmän söin jäätelöä, makeita pullatössyröitä, pähkinöitä ja hedelmiä.
      Viimeiset paukut suuhun noin klo 23 tienoissa ja unta putkeen aamu klo 7:ään.
      Yhden rupeaman jälkeen joku maksa-arvoni, jonka viitemaksimi on 70, oli kohonnut 265:een. Pidin raittiin 6 viikkoa kestäneen rupeaman ja ko. lukema oli laskenut 40:een. Palasin llotoisiin, Suomessa terveellisiksi toteamiini rutiineihin.
      Liene ryypännyt liian vähän?
      Vuositasolle laskettuna annosmääräni ylittivät suositusten ylärajat reippaasti.

      • Anonyymi

        Lisää nyt vielä, että olet äärimmäisen ylpeä itsestäsi ja saavutuksistasi...


    • Anonyymi

      Alkoholismista siinä on kyse. Raitistuminen todennäköisesti parantaa elämänlaatua erittäin isosti ja alkaa ruokakin maistua

      • Anonyymi

        Ei se ole ainoastaan todennäköistä, vaan se on täysin totta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      250
      2441
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1625
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1424
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1295
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1212
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1142
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      82
      991
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      988
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      932
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      100
      831
    Aihe