AJATUKSIA TÄNÄÄN !

Anonyymi-ap

Perjantai,
uutiset kertoo laajasta lakkosumasta,
syvä huokaus,
toivottavasti pikaisesti lakkoilijat ymmärtää
mitä poliittinen lakkoilu merkitsee,

onhan hallitus valittu demokraatisesti, joten demokratiaan kuuluu myös yhdessä sopeutua tilanteeseen,

presidentin vaalit toinen kierros on menossa,
ehkä ei ole yhtä mielenkiintoinen
kuin ensimmäinen kierros , mutta äänestää pitää,
-- äänestin heti pois holesta,
kumpkaa ei ollu mun mieleinen,
koen silti velvollisuudesksi äänestää noista paras mahdollinen seuraavaksi presidentiksi,

toivon hartaasti ettei kukaan jättäis äänestämättä nyt
vaikka ensimmäisellä kierroksella ei mieleinen päässytkää jatkoon,

ulkona on ollu hyvin liukas,
tiet suorastaan vaarallisia , kuoppaisia, liukkaita raiteita,
autolulle hyvin varralisia,
eilen olin liikenteessä, autojonot älyttömän pitkiä,
joku oli kolaroinukki, liikenne oli hidasta,
etanan vauhtia jono liukui eteenpäin,

tänään on ollu kotipäivä, pientä puuhastelua, ja toipumista
kaikenlaisista vaivoista,
kauhee oksennustauti tuli , heh, kummasti päästä tuli töhnää kun oksennin, ikinä enne ei niin rajua ole kokenukkaa,
luulin jo että kuolen
nytkö se lähtö tuli tuonpuoleiseen, en soittanu ampulanssia vaikka hilikulla oliki,
en kuollu vielä
mutta outoja kipuja on ,

se on taas viikonloppu
helmikuu on pääsi hyvin alkuun,

-- niin ja se on karkaus vuosi,
heh kuka kosii ja ketä, huumoria väliin,

eikös ystävänpäiväki ole helmikussa,
---- muistakaa ystäviänne,

monta suru uutistaki kuullin,
vuoden sisällä oli useampi koulukaveri poistunu keskuudestamme,
nyyh,
ihan sielusta riipas,

on kevät
rakastan kevättä,

kirjoitellaan ajatuksia, olemmehan vielä täällä
luojan armosta.

Ihanaa kevättä kaikille !

169

1087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten on mahdollista
      että kolme alotusta lävähtää ruutuun,

      PILAILEEKO JOKU meidän kirjoittajien kanssa,
      vai mistä moinen johtuu,

      joskus aiemminki on ollu samallaista, mutt sitten on ollu pitkät ajat että on vai se yksi alotus tullu näkyviin,

      pyydän suuresti anteeksi,

      vaikka itse en vaikuttanukka asiaan,

      • Anonyymi

        Ne taisi poistua,
        ensin näky kolme otsikkoa heh, ihan kauhistuin ensin,
        nooh, nyt on ihan hyvä yksi otsikko riittä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne taisi poistua,
        ensin näky kolme otsikkoa heh, ihan kauhistuin ensin,
        nooh, nyt on ihan hyvä yksi otsikko riittä,

        Ja ottaa. Vaikka olunen ..


    • Anonyymi

      Niin, eikö ihmiset ymmärrä, ettei tälläisenä aikana lakkoilu sovi, kun Suomi koetta jollain lailla selviytyä suuren velkataakan kanssa eteenpäin.

      On paha, jos työpaikat loppuu, että firmat menee konkurssiin, silloin ei tule enää rahaa
      laskujen maksamiseen, eikä valtio pysty velkojaan maksamaan. Ihmisiltä loppuu työ!
      Tämäkin viikko on maksanut firmoille jo yli 3000000e! hui kauhistus!

      Huonommaksi vain menee kaikkien elämä tuolla lakkoilulla.

      • Anonyymi

        Just noin, nyt lakkoilu on tyhmää,

        -- äsken TV:ssä Korkman oli samaa mieltä kuin itse,
        kaiken mun voisi hallitus politiikassan toteuttaa,
        mutta lapsiperheille pitäisi keksiä jokin turva,
        lasten köyhyyttä ei pitäisi tässäkää taloudentilanteessa lisät,
        lapsissa on suomen tulevaisuus,

        itse muistan kun omat lapset oli pieniä
        siihen aikaan molempien palkat oli pieniä,
        meilläki oli tosi tikkaa, mutta jotenki me vaan selvittiin siihenki aikaan,
        vaikka olimme ostaneet uuden kodin kylläki laina rahalla,
        mutta me selvittiin, mutta tiukkaa oli,
        en kellekkää toivoisi niin tiukkoja aikoja kuin meilläki oli siihen aikaan,
        1960-1975 jouduimme kokemaan,
        meillä oli kuitenkin isovanhemmat tukena ja turvana,
        en tiedä kuinka olisimme siihen aikaan selvinneet ilman heitä,
        kun lapsiakaan me emme saaneet tarhaan päivähoitiin,
        siihen aikaan minullekki sanottiin näin
        " te olette naimissa oleva perhe, te ette saa lapsia tarhaan "

        siis vain yksinhuoltaja sai siihen aikaa lapset tarhaan,
        onnekki oli isovanhemmat apuna ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just noin, nyt lakkoilu on tyhmää,

        -- äsken TV:ssä Korkman oli samaa mieltä kuin itse,
        kaiken mun voisi hallitus politiikassan toteuttaa,
        mutta lapsiperheille pitäisi keksiä jokin turva,
        lasten köyhyyttä ei pitäisi tässäkää taloudentilanteessa lisät,
        lapsissa on suomen tulevaisuus,

        itse muistan kun omat lapset oli pieniä
        siihen aikaan molempien palkat oli pieniä,
        meilläki oli tosi tikkaa, mutta jotenki me vaan selvittiin siihenki aikaan,
        vaikka olimme ostaneet uuden kodin kylläki laina rahalla,
        mutta me selvittiin, mutta tiukkaa oli,
        en kellekkää toivoisi niin tiukkoja aikoja kuin meilläki oli siihen aikaan,
        1960-1975 jouduimme kokemaan,
        meillä oli kuitenkin isovanhemmat tukena ja turvana,
        en tiedä kuinka olisimme siihen aikaan selvinneet ilman heitä,
        kun lapsiakaan me emme saaneet tarhaan päivähoitiin,
        siihen aikaan minullekki sanottiin näin
        " te olette naimissa oleva perhe, te ette saa lapsia tarhaan "

        siis vain yksinhuoltaja sai siihen aikaa lapset tarhaan,
        onnekki oli isovanhemmat apuna ,

        Minua askarruttaa työnantajien turhautuminen. He joutuvat maksumiehiksi. Suurin osa on yksityisyrittäjiä, joiden on maksettava lakon aiheuttamat kustannukset.
        Heillä eiole osaa eikä arpaa tässä poliittisessa lakossa.
        Työntekijöitä ei hetkauta työnantajan huolet. Kun sitten joudutaan kiristämään firman toimintoja, syytellään työnantajaa sorrosta ja ahneudesta.


      • Anonyymi

        Sanoppas millaisen aikan oikeastaan lakko olisi sopivaa , en luule että sellaista aikaa onkaan.
        Kukaan ei halua lakkoa , on mietittävä hieman sitäkin että tälläisen aika ei myöskään laiteta työläisten oikeuksia poistoon ,
        Joten miksi vanhat ihmiset haluavat että duunareita pitää kyykyttää ,
        Kas kun ei itse ole työelämässä ei myöskään ehkä ole aina tietoinen mitä maassa tapahtuu.
        Sitähän voi lukea hieman miksi tämä tilanne on syntynyt, sillä kaikkeen on syynsä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoppas millaisen aikan oikeastaan lakko olisi sopivaa , en luule että sellaista aikaa onkaan.
        Kukaan ei halua lakkoa , on mietittävä hieman sitäkin että tälläisen aika ei myöskään laiteta työläisten oikeuksia poistoon ,
        Joten miksi vanhat ihmiset haluavat että duunareita pitää kyykyttää ,
        Kas kun ei itse ole työelämässä ei myöskään ehkä ole aina tietoinen mitä maassa tapahtuu.
        Sitähän voi lukea hieman miksi tämä tilanne on syntynyt, sillä kaikkeen on syynsä

        Työväki eikä työnantaja eivät voi vaikuttaa poliittisen lakon kulkuun. Poliittisen lakon toteuttaminen on politiikkaa, jonka maksumiehiksi joutuvat niin työnantajat kuin työntekijätkin. Sillä ei ole pienintäkään vaikutusta työehtoihin.


    • Anonyymi

      Miksi jankata asiaa, kun ei ole siitä perillä ?

      • Anonyymi

        kai me ny ollaan perillä
        olaanhan me seurattu politiikkaa
        jopa käyty äänestämässä,


        kyllä nyt lakkoilu ON TYHMÄÄ,
        tässä taloudellisessa tilanteessa,

        halooo vasemmisto jäitä hattuu,

        jos vielä pidätte suomea DEMOKRAATTISENA maana,
        te itse olette sitä DEMOKRATIAA toitottaneet kymmeniä vuosia, EIKÖ nyt DEMOKRATIA olekaan teidän mielestä hyvä,
        DIKTAATTORIKSIKO te vasemmisto nyt HALUATTEKI ALKAA ????
        teidänkö näkemystä yksin nyt pitää demkraatisesti valitun hallituksen toimia, '
        miksi teille EI nyt kelpaa se minkä TE ITSE äänestitte valtaan ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kai me ny ollaan perillä
        olaanhan me seurattu politiikkaa
        jopa käyty äänestämässä,


        kyllä nyt lakkoilu ON TYHMÄÄ,
        tässä taloudellisessa tilanteessa,

        halooo vasemmisto jäitä hattuu,

        jos vielä pidätte suomea DEMOKRAATTISENA maana,
        te itse olette sitä DEMOKRATIAA toitottaneet kymmeniä vuosia, EIKÖ nyt DEMOKRATIA olekaan teidän mielestä hyvä,
        DIKTAATTORIKSIKO te vasemmisto nyt HALUATTEKI ALKAA ????
        teidänkö näkemystä yksin nyt pitää demkraatisesti valitun hallituksen toimia, '
        miksi teille EI nyt kelpaa se minkä TE ITSE äänestitte valtaan ???

        varsinaisesti ei olla perillä,
        mutta mielipiteitä meillä on
        ja ne voi joskus olla eriäviä vallassa olevan politiikan kanssa,

        onneksi demokrattisessa maassa voi ilmaista eriäviäki mielipiteitä,
        mutta
        yleensä lopputulos on yhteinen kompromissi päätettävistä asioista,

        joten nyt tuota jyrkkää vastakkain asettelua ei demokrattisessa yhteiskunnassa voi ymmärtää,

        nyt lakkoilu on tyhmyyttä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kai me ny ollaan perillä
        olaanhan me seurattu politiikkaa
        jopa käyty äänestämässä,


        kyllä nyt lakkoilu ON TYHMÄÄ,
        tässä taloudellisessa tilanteessa,

        halooo vasemmisto jäitä hattuu,

        jos vielä pidätte suomea DEMOKRAATTISENA maana,
        te itse olette sitä DEMOKRATIAA toitottaneet kymmeniä vuosia, EIKÖ nyt DEMOKRATIA olekaan teidän mielestä hyvä,
        DIKTAATTORIKSIKO te vasemmisto nyt HALUATTEKI ALKAA ????
        teidänkö näkemystä yksin nyt pitää demkraatisesti valitun hallituksen toimia, '
        miksi teille EI nyt kelpaa se minkä TE ITSE äänestitte valtaan ???

        Et ole yhtään perillä-


      • Anonyymi

        Ovatko lakkoilijat perillä?
        Ovatko yrittäjät perillä, kun joutuvat sulkemaan toiminimensä ovet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko lakkoilijat perillä?
        Ovatko yrittäjät perillä, kun joutuvat sulkemaan toiminimensä ovet?

        nyt tässä tilanteessa lakkoilu on tyhmää,

        vaikuttaa myös lakkoilijoihin i t s e e n s ä todella huonosti,
        työpaikat katoaa lakkoijat itse joutuvat työttömyyteen
        miten sitten suu pannaan,
        KUKA OLI SYYLLINEN,


        lakkoilijat itse !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kai me ny ollaan perillä
        olaanhan me seurattu politiikkaa
        jopa käyty äänestämässä,


        kyllä nyt lakkoilu ON TYHMÄÄ,
        tässä taloudellisessa tilanteessa,

        halooo vasemmisto jäitä hattuu,

        jos vielä pidätte suomea DEMOKRAATTISENA maana,
        te itse olette sitä DEMOKRATIAA toitottaneet kymmeniä vuosia, EIKÖ nyt DEMOKRATIA olekaan teidän mielestä hyvä,
        DIKTAATTORIKSIKO te vasemmisto nyt HALUATTEKI ALKAA ????
        teidänkö näkemystä yksin nyt pitää demkraatisesti valitun hallituksen toimia, '
        miksi teille EI nyt kelpaa se minkä TE ITSE äänestitte valtaan ???

        Siis kuka tällä palstalla on mukana enään työelämässä ajattelisivat ehkä toisella tavalla jos olisivat 40 vuotiaita . Onko kukaan ottanut selvää edes miksi lakko on ajankohtainen ?

        Ei kukaan todellakaan halua lakkoilla ei edes ne jotka lakkoilevat, vaan ovat huomanneet että heidän etujaan nakerrellaan pikku hiljaa pala palalta kuten kaikki ehkä ovat huomanneet .
        Hyvähän se on eläkeläisen huudella lakosta omiaan koska se ei heitä koske ainakaan vielä . Yrittäjät ovat tilanteessa jossa tarvittaisiin kovasti työvoimaa , vaan väki lakkoile.
        Eiköhän se ole niin että hallituksen olis hieman joustettava asioita mitkä ovat tehneet aiheen lakkoiluun. Jokainen työläinen haluaa olla turvatussa työpaikassa missä esim sairauden tullessa ei exsitenssiä,ei uhata.
        Ja se että haluavat että jollekkin annetaan potkut ilman pidempiä selittelystä on asia mistä myöskin ollaan kahta eri mieltä.
        Itse olen nähnyt työelämässä näitä joille potkut olisivat olleet ainoa vaihtoehto, siis ne jotka eivät tee työtään kuten muut työläiset , sillä työstä maksetaan ei mistään muusta, samalla kun ymmärrän tälläisen saamattoman joka ei sopeudu työelämään , joutuvan kurjaan tilanteeseen .
        Mutta näitä on aina ollut joka työmaalla ja aiheuttaneen negatiivistä henkeä .joten hieman kaksipiippuinen asia että halutaan kieltää lakko oikeus ihmisiltä,

        Eiköhän juuri lakot ole aina parantaneet työläisten elämää. Kautta aikojen .ajankohdasta toki voi keskustella sillä moni yritys menee konkurssiin nyt ja kuka uskaltaa uusiin yrityksiin .
        Joten katson asiaa; niin että hallituksen on ymmärrettävä miltä työläiseltä tuntuu kun heitä, kyykytetään ja se on heidän velvollisuutensa todella katsoa että maassa asiat toimii. Pakolla ei ole koskaan saatu mitään aikaiseksi. Ainoastaan keskusteluissa joissa molemmat kuuntelevat toisiaan tulee ratkaisuja joita sitten noudatetaan . Siis joustavuus on avain siihen että ihmeillä pysyy ihmisarvo . Ei mikään jääräpäisyys jossa ei ole demokraattista ajatusta tippaakaan . Tämä on vaikea asia, kun sitä yrittää ajatella molempien osapuolien tilannetta m eikä katso mitenkään alaspäin kumpaakaan osapuolta . Sopimukseen on tultava ja hallituksen on oltava halukas keskustelemaan asioista eikä,istua lukkojen takana katselemassa kansaaa joka protestoi . Tämä maa on suomi, eikä mikään diktatuuri jossa joku hampaat itårvessä haluaa päättää asioita toisten pään ylitse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole yhtään perillä-

        Todella, kaikki eivät ole perillä asioista hyvin harva näkee asiat kuten ne ovat. Se että joku kannattaa jotain puoluetta ei ole mitenkään sitä että oltaisiin asioista perillä. Demokraattisilla tavoilla päästään yhteisymmärrykseen , ei millään haluttomuudella että ei edes keskustella . Hallitus istuu siellä koko kansan tarpeiden vuoksi ei siis vaan jonkun puolueen vuoksi. Heikkoa peliä sinänsä, nämä lakko asiatkin olisi välitetty jos hallitus olisi oåantanut tasa-arvon olla perustana päätöksilleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nyt tässä tilanteessa lakkoilu on tyhmää,

        vaikuttaa myös lakkoilijoihin i t s e e n s ä todella huonosti,
        työpaikat katoaa lakkoijat itse joutuvat työttömyyteen
        miten sitten suu pannaan,
        KUKA OLI SYYLLINEN,


        lakkoilijat itse !

        Vaihtoehtona, ehkä se että ihmiset eivät halua muuttaa lakeja joilla pakolla laitetaan heitä asioihin , kuten ehdotus siitä että otettaisiin lakko lupa kokonaan pois.
        Onhan niitä maita missä työläisillä ei ole lupa lakkoilla siihenkö Suomikin haluaa. Äeimlakko ole kellekkään kiva asia , siksi se on hallituksen joustettava asioissa eikä vaan katsella tilannetta , heidän velvollisuu on katsoa jokaisen ihmisen paras ei harjoittaa sitä mikä on aikanaan rakennettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kuka tällä palstalla on mukana enään työelämässä ajattelisivat ehkä toisella tavalla jos olisivat 40 vuotiaita . Onko kukaan ottanut selvää edes miksi lakko on ajankohtainen ?

        Ei kukaan todellakaan halua lakkoilla ei edes ne jotka lakkoilevat, vaan ovat huomanneet että heidän etujaan nakerrellaan pikku hiljaa pala palalta kuten kaikki ehkä ovat huomanneet .
        Hyvähän se on eläkeläisen huudella lakosta omiaan koska se ei heitä koske ainakaan vielä . Yrittäjät ovat tilanteessa jossa tarvittaisiin kovasti työvoimaa , vaan väki lakkoile.
        Eiköhän se ole niin että hallituksen olis hieman joustettava asioita mitkä ovat tehneet aiheen lakkoiluun. Jokainen työläinen haluaa olla turvatussa työpaikassa missä esim sairauden tullessa ei exsitenssiä,ei uhata.
        Ja se että haluavat että jollekkin annetaan potkut ilman pidempiä selittelystä on asia mistä myöskin ollaan kahta eri mieltä.
        Itse olen nähnyt työelämässä näitä joille potkut olisivat olleet ainoa vaihtoehto, siis ne jotka eivät tee työtään kuten muut työläiset , sillä työstä maksetaan ei mistään muusta, samalla kun ymmärrän tälläisen saamattoman joka ei sopeudu työelämään , joutuvan kurjaan tilanteeseen .
        Mutta näitä on aina ollut joka työmaalla ja aiheuttaneen negatiivistä henkeä .joten hieman kaksipiippuinen asia että halutaan kieltää lakko oikeus ihmisiltä,

        Eiköhän juuri lakot ole aina parantaneet työläisten elämää. Kautta aikojen .ajankohdasta toki voi keskustella sillä moni yritys menee konkurssiin nyt ja kuka uskaltaa uusiin yrityksiin .
        Joten katson asiaa; niin että hallituksen on ymmärrettävä miltä työläiseltä tuntuu kun heitä, kyykytetään ja se on heidän velvollisuutensa todella katsoa että maassa asiat toimii. Pakolla ei ole koskaan saatu mitään aikaiseksi. Ainoastaan keskusteluissa joissa molemmat kuuntelevat toisiaan tulee ratkaisuja joita sitten noudatetaan . Siis joustavuus on avain siihen että ihmeillä pysyy ihmisarvo . Ei mikään jääräpäisyys jossa ei ole demokraattista ajatusta tippaakaan . Tämä on vaikea asia, kun sitä yrittää ajatella molempien osapuolien tilannetta m eikä katso mitenkään alaspäin kumpaakaan osapuolta . Sopimukseen on tultava ja hallituksen on oltava halukas keskustelemaan asioista eikä,istua lukkojen takana katselemassa kansaaa joka protestoi . Tämä maa on suomi, eikä mikään diktatuuri jossa joku hampaat itårvessä haluaa päättää asioita toisten pään ylitse

        JOOOO, miäki olen ollu aikoinaan töissä ja tiedän mikä helvetti työtaistelut oikeesti ovatkaan,

        olen ollu työelämässä ensin KEKKOSEN aikakaudella,
        silloin oli YHTEISHENKI voimisaan,
        kaikki halusi töihin kaikki pääsi töihin
        työpaikoilla OLI TYÖRAUHA kaikilla riitoja EI ollu,
        mutta
        kun SDP pääsi valtaan jotain seitkyluvulla niin TYÖPAIKOILLE ilmestyi kaikenlaista kinaa, riitaa, salamyhkää touhua,
        henkilökunta vaihtui tiheään
        tuli kauhee epävarmuus työpaikoilla,
        työpaikat muuttui maanpääliseksi helvetiksi
        joten voi vain sanoa sdp oli saatanan tunareita täynnä
        saivat vain pahaa aikaan työpaikoilla,
        ja vitut näille lakkoilijoille joille ei mikääkään kelpaa jaa nyt nämä SAK:n järjestöineen haluavat alkaa DIKTAATTOREIKSI, niille ei nyt kelpaakaan demokratia vaikka ITSE ovat HUUTANEET demokratian perään
        MUTTA nyt niille ei kelpaakaan DEMOKRAATTISESTI VALITTU HALLITUS
        voiki vain kusyä oletteko tullu IHAN HULLUKSI, mikä teitä SAK järjestöinenne oikein RIIVAA kun mikään ei kelpaa,
        haluaisitte vain koko yhteiskunnan polvilleen KURJUUTEEN
        ja KOKO SUOMEN VELKAHELVETTIIN niikuin KREIKKA OLI
        kohta koko suomi on teidän toimesta koko EU:n valvonnassa ja suomen itsemääräämis oikeus HISTORIAA
        missä helekutissa teidän SAK:laisten järki on vai onko teillä enään ollenkaa JÄRKEÄ PÄÄSSÄ,
        RAUHOTTUKAA
        kattokaa totuutta silmiin
        KOKO SUOMEN on selviydyttävä näistä SDP:n ja edellisten hallitusten tekenistä SUURISTA VIRHEISTÄ

        lakkoilulla TE saatte vain entistä enemmän PAHAA AIKAAN YHTEISKUNTAAMME
        SITÄKÖ te todella haluatte, jos haluatte vain PAHAA niin sitä te todella aiheuttatte eniten ITSELLENNE

        teidän oma elämä vaikeutuu tulee ENTISTÄKI epävarmemmaksi oska TE aiheutette sen että firmat tekee konkussin ja TE ITSE jouduttu työttömäski samoin mijoonat muutki työtätekevät joutuu vaikeuksiin koska TYÖT LOPPUU TEIDÄN TYHMIEN LAKKOILIJOITTEN TAKIA
        HALOOOOOOOO
        nyt on kysemyksessä KOKO SUOMEN TULEVAISUUS
        EI YKSIN VAIN SAK:n järjötöjen tulevaisuudesta VAAN KOKO SUOMEN TLEVAISUUDESTA
        haluaako ASK:järjestöineen yksin erillisen suomen, KUINKA se on mahdollista ???????????

        kyllä pitäisi lakkoilijoittenki tajuta että YHDESSÄ tehdään töitä ja YHDESSÄ tehdään taas suomen asiat kuntoon,
        TULIKO SELVÄKSI myös IDIOOTEILLE vai vieläkö tekee mieli jurnuttaa !!!????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOOOO, miäki olen ollu aikoinaan töissä ja tiedän mikä helvetti työtaistelut oikeesti ovatkaan,

        olen ollu työelämässä ensin KEKKOSEN aikakaudella,
        silloin oli YHTEISHENKI voimisaan,
        kaikki halusi töihin kaikki pääsi töihin
        työpaikoilla OLI TYÖRAUHA kaikilla riitoja EI ollu,
        mutta
        kun SDP pääsi valtaan jotain seitkyluvulla niin TYÖPAIKOILLE ilmestyi kaikenlaista kinaa, riitaa, salamyhkää touhua,
        henkilökunta vaihtui tiheään
        tuli kauhee epävarmuus työpaikoilla,
        työpaikat muuttui maanpääliseksi helvetiksi
        joten voi vain sanoa sdp oli saatanan tunareita täynnä
        saivat vain pahaa aikaan työpaikoilla,
        ja vitut näille lakkoilijoille joille ei mikääkään kelpaa jaa nyt nämä SAK:n järjestöineen haluavat alkaa DIKTAATTOREIKSI, niille ei nyt kelpaakaan demokratia vaikka ITSE ovat HUUTANEET demokratian perään
        MUTTA nyt niille ei kelpaakaan DEMOKRAATTISESTI VALITTU HALLITUS
        voiki vain kusyä oletteko tullu IHAN HULLUKSI, mikä teitä SAK järjestöinenne oikein RIIVAA kun mikään ei kelpaa,
        haluaisitte vain koko yhteiskunnan polvilleen KURJUUTEEN
        ja KOKO SUOMEN VELKAHELVETTIIN niikuin KREIKKA OLI
        kohta koko suomi on teidän toimesta koko EU:n valvonnassa ja suomen itsemääräämis oikeus HISTORIAA
        missä helekutissa teidän SAK:laisten järki on vai onko teillä enään ollenkaa JÄRKEÄ PÄÄSSÄ,
        RAUHOTTUKAA
        kattokaa totuutta silmiin
        KOKO SUOMEN on selviydyttävä näistä SDP:n ja edellisten hallitusten tekenistä SUURISTA VIRHEISTÄ

        lakkoilulla TE saatte vain entistä enemmän PAHAA AIKAAN YHTEISKUNTAAMME
        SITÄKÖ te todella haluatte, jos haluatte vain PAHAA niin sitä te todella aiheuttatte eniten ITSELLENNE

        teidän oma elämä vaikeutuu tulee ENTISTÄKI epävarmemmaksi oska TE aiheutette sen että firmat tekee konkussin ja TE ITSE jouduttu työttömäski samoin mijoonat muutki työtätekevät joutuu vaikeuksiin koska TYÖT LOPPUU TEIDÄN TYHMIEN LAKKOILIJOITTEN TAKIA
        HALOOOOOOOO
        nyt on kysemyksessä KOKO SUOMEN TULEVAISUUS
        EI YKSIN VAIN SAK:n järjötöjen tulevaisuudesta VAAN KOKO SUOMEN TLEVAISUUDESTA
        haluaako ASK:järjestöineen yksin erillisen suomen, KUINKA se on mahdollista ???????????

        kyllä pitäisi lakkoilijoittenki tajuta että YHDESSÄ tehdään töitä ja YHDESSÄ tehdään taas suomen asiat kuntoon,
        TULIKO SELVÄKSI myös IDIOOTEILLE vai vieläkö tekee mieli jurnuttaa !!!????

        KEKKOSTA IKÄKÄVÄ


        HULLU SUOMI PITÄISI SAADA TAAS JÄRJESTYKSEEN
        KUTEN OLI KEKKOSEN AIKAKAUDELLAKI

        KAIKKI HALUSI TÖIHIN
        KAIKKI SAI TÖITÄ
        ja
        SUMESTA TEHTIIN yksi MAAILMLAN RIKKAIMMISTA VALTIOISTA vaikka pieni maa oliki,

        suomi sai lempinimenki " pohjolan japani "

        MIKSI TÄMÄ EI KELPAA NYKY SAK:lle ja sen jäsenjärjestöilleen,
        TYHMIÄKÖ OLETTE vai ihan IDIOOTTEJA !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOOOO, miäki olen ollu aikoinaan töissä ja tiedän mikä helvetti työtaistelut oikeesti ovatkaan,

        olen ollu työelämässä ensin KEKKOSEN aikakaudella,
        silloin oli YHTEISHENKI voimisaan,
        kaikki halusi töihin kaikki pääsi töihin
        työpaikoilla OLI TYÖRAUHA kaikilla riitoja EI ollu,
        mutta
        kun SDP pääsi valtaan jotain seitkyluvulla niin TYÖPAIKOILLE ilmestyi kaikenlaista kinaa, riitaa, salamyhkää touhua,
        henkilökunta vaihtui tiheään
        tuli kauhee epävarmuus työpaikoilla,
        työpaikat muuttui maanpääliseksi helvetiksi
        joten voi vain sanoa sdp oli saatanan tunareita täynnä
        saivat vain pahaa aikaan työpaikoilla,
        ja vitut näille lakkoilijoille joille ei mikääkään kelpaa jaa nyt nämä SAK:n järjestöineen haluavat alkaa DIKTAATTOREIKSI, niille ei nyt kelpaakaan demokratia vaikka ITSE ovat HUUTANEET demokratian perään
        MUTTA nyt niille ei kelpaakaan DEMOKRAATTISESTI VALITTU HALLITUS
        voiki vain kusyä oletteko tullu IHAN HULLUKSI, mikä teitä SAK järjestöinenne oikein RIIVAA kun mikään ei kelpaa,
        haluaisitte vain koko yhteiskunnan polvilleen KURJUUTEEN
        ja KOKO SUOMEN VELKAHELVETTIIN niikuin KREIKKA OLI
        kohta koko suomi on teidän toimesta koko EU:n valvonnassa ja suomen itsemääräämis oikeus HISTORIAA
        missä helekutissa teidän SAK:laisten järki on vai onko teillä enään ollenkaa JÄRKEÄ PÄÄSSÄ,
        RAUHOTTUKAA
        kattokaa totuutta silmiin
        KOKO SUOMEN on selviydyttävä näistä SDP:n ja edellisten hallitusten tekenistä SUURISTA VIRHEISTÄ

        lakkoilulla TE saatte vain entistä enemmän PAHAA AIKAAN YHTEISKUNTAAMME
        SITÄKÖ te todella haluatte, jos haluatte vain PAHAA niin sitä te todella aiheuttatte eniten ITSELLENNE

        teidän oma elämä vaikeutuu tulee ENTISTÄKI epävarmemmaksi oska TE aiheutette sen että firmat tekee konkussin ja TE ITSE jouduttu työttömäski samoin mijoonat muutki työtätekevät joutuu vaikeuksiin koska TYÖT LOPPUU TEIDÄN TYHMIEN LAKKOILIJOITTEN TAKIA
        HALOOOOOOOO
        nyt on kysemyksessä KOKO SUOMEN TULEVAISUUS
        EI YKSIN VAIN SAK:n järjötöjen tulevaisuudesta VAAN KOKO SUOMEN TLEVAISUUDESTA
        haluaako ASK:järjestöineen yksin erillisen suomen, KUINKA se on mahdollista ???????????

        kyllä pitäisi lakkoilijoittenki tajuta että YHDESSÄ tehdään töitä ja YHDESSÄ tehdään taas suomen asiat kuntoon,
        TULIKO SELVÄKSI myös IDIOOTEILLE vai vieläkö tekee mieli jurnuttaa !!!????

        Moni muu on ollut töissä samaan aikaan kun sinäkin ja tyytyväisiä aamuihin mitä annettiin palkaksi.
        Minun vanhempani olivat poliittisia ihmisiä joten tiedän minäkin hieman siitä ajasta ja mitä työläisten elämä oli esim äiti ei voinut jäädä minua hoitamaan kotiin kun olin tuhkarokossa
        Ettei vaan saisi lopputiliä
        Työläisten kesälomat, niin mitä ne olivat siihen aikaan mutta työläisten taistelun vuoksi
        Saatiin työläisellekkin kesäloma .
        Joten paljon on työläisen olosuhteet parantuneet siksi kun ovat vaatineet oikeuksiaan Äityslomat sitten niistäkin piti taistella, ei siis ollut niin että porvarit tulivat ehdottamaan äitiyslomia .
        Ja sinä haukut idiootiksi heti jos jollain on mielipiteitä .se paljastaa kaiken myös versaaleilla
        Käytön siiinä missä niitä ei tarvita .
        Joten aika heikkoa ainesta sinänsä


    • Anonyymi

      Presidentin vaalitki jo kyllästyttää, ei jaksa enään kattoa noitten kahden haastatteluja,
      ku olen jo äänestäny parasta,
      menis viikko äkkiä että elämä alkais sujua normaaliin tahtiin, ilman tommosta jännitystä,

    • Anonyymi

      USA aloitti uudet pommitukset Lähi-idässä eli sotiminen laajenee.

      • Anonyymi

        Siis järkyttävää. Miksei mikään taho voi lopettaa noiden äijien sotaleikkejä viattomilla ihmisillä.


      • Anonyymi

        Vastaiskuna hyökkäykselle, jossa menetettiin 3 amerikkalaista.
        Kosto ei tietenkään ole hyväksyttävää, mutta,siitä kaikki sodat syntyvät.


      • Anonyymi

        Holestuttavaa,
        luoja meitä auttakoon
        että ihmiskunta viisastuu ja rauhottuu huomamaan kuinka tyhmää onkaa sota ja naapurimaitten tuhoaminen, aivan käsittämätöntä, kinka noi maailman johtajat voikaa nauttia naapurimaitten thoamisesta,

        eikö ihmiskuntaan ikinä saada viisautta ja järkeä sen verran että kaikki pysähtyisi miettimään onko sota ainoa ratkaisu maailman tuskaan,


        a h d is t t a a ,,,,, vanhaa ihmistä
        elämä on loppusuoralla, kohta kaikki omalla kohdalla päätty, ja tänne jää edeleen tyhmä maailma sotimaan ja tuhoamaan elämää,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Holestuttavaa,
        luoja meitä auttakoon
        että ihmiskunta viisastuu ja rauhottuu huomamaan kuinka tyhmää onkaa sota ja naapurimaitten tuhoaminen, aivan käsittämätöntä, kinka noi maailman johtajat voikaa nauttia naapurimaitten thoamisesta,

        eikö ihmiskuntaan ikinä saada viisautta ja järkeä sen verran että kaikki pysähtyisi miettimään onko sota ainoa ratkaisu maailman tuskaan,


        a h d is t t a a ,,,,, vanhaa ihmistä
        elämä on loppusuoralla, kohta kaikki omalla kohdalla päätty, ja tänne jää edeleen tyhmä maailma sotimaan ja tuhoamaan elämää,

        Sota laajenee, mutta mihin, sitä emme vielä tiedä.
        Järjettömältä näyttää, kun ihmisiä tapetaan kuin kärpäsiä, aseisiin käytetään
        miljardeja miljardien jälkeen, ihmiset näkevät nälkää monessa maassa kuten
        Sudanissa, Gazassa jne.
        Järjetön ihminen kehittyneine aivoineen kaiken tämän takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sota laajenee, mutta mihin, sitä emme vielä tiedä.
        Järjettömältä näyttää, kun ihmisiä tapetaan kuin kärpäsiä, aseisiin käytetään
        miljardeja miljardien jälkeen, ihmiset näkevät nälkää monessa maassa kuten
        Sudanissa, Gazassa jne.
        Järjetön ihminen kehittyneine aivoineen kaiken tämän takana.

        Empaattisuus ei kuulu suomalaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Empaattisuus ei kuulu suomalaisuuteen.

        TÄH ?

        asiasta voi olla toistamieltä,

        suomalisuuteen kuuluu myös empatia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄH ?

        asiasta voi olla toistamieltä,

        suomalisuuteen kuuluu myös empatia .

        Ainettämkuuluu, siitä en ole nähnyt suomalaisuudessa tippaakaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainettämkuuluu, siitä en ole nähnyt suomalaisuudessa tippaakaan .

        jos se puuttuu sinusta itsestäsi, ookko miettiny,


    • Anonyymi

      Jotain uutta pitäisi keksiä,
      ainaki tänään lähden soppailureissulle

      hitaasti mutta varmasti,

      pukeminen on työlästä,
      niin kauan kuin pukeutuminen vielä onnistuu vanhan pitää yrittää jatkaa elämää vaikka kuinka työlästä onki,
      -- ne vanhat haaveet päälle painaa ja aina pitäisi vaan kehitellä
      jotain uutta elämäänsä vaikka vanha onki,
      sitä kai sanotaan elämänhaluksi, vai kuinka,

      • Anonyymi

        jooo haavena on nyt
        hävittää vanhaa kalustoa huushollista,
        ja ostaa uutta tilalle,
        se onki suurempi aatos,
        joka tapauksessa sen toteutan nyt jossaki vaiheessa,
        ensin vaan pitää juosta soppailu reissuilla ja löytää mieleistä itselle sopivaa,

        kai kevät saa vanhan villiintymään jopa huushollia kohentamaan,


    • Anonyymi

      Vieläkö ne tänään lakkoilevat ?

    • Anonyymi

      Onko meillä ennen ollut tällaista hallitusta, joka ajaa vain vahvempien, rikkaitten
      etuja ?
      Hallituksen kuuluu hoitaa kaikkien asioita, kaikkien parhaaksi.
      Ei vain niitten, joilla on jo ennestään kaikki erittäin hyvin.
      Mitä apua he tarvitsevat ?

      • Anonyymi

        Kyllä taloudenpito on kaikkien parhaaksi. Velanotto on saatava kuriin. Monissa kommenteissakin on päivitelty, että Purra lisää velkaa. Nurinkurista, että aletaan heti valittaa, kun mennään säästölinjalle.


      • Anonyymi

        11:35:43

        sinulla on virheellinen käsitys nyky hallituksen toimista,
        nyt on p a k k o kaikkien osallistua talkoisiin,
        koska suomen talous on suurissa vaikeuksissa
        SDP;n ja vesmmiston politikan seurauksena,
        nykyinen hallitus tekee korjaavaa politiikkaa jotta suomen talous saadaan
        jonkilaiseen tasapainoon taas,

        ei suomi voi elää pelkää velkaa tekemällä nyt jo suomella ON liikaa velkaa ja takisin maksuvaikeusia näkyvissä,

        varotus vasemmiston lakkoilijoille,
        te ITSE tulette entistä hankalampaan asemaan mitä enemmän te lakoilette, ettkä suostu hallituksen esittämiin neuvotteluihin, te vahingoitatte koko suomea ja eteenki ITSEÄNNE,
        halooooo avatkaa silmänne ja nähkää totuus, se kon tällähetkellä karmea, todella huolestuttavaa, teidän ITSENNE takia,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11:35:43

        sinulla on virheellinen käsitys nyky hallituksen toimista,
        nyt on p a k k o kaikkien osallistua talkoisiin,
        koska suomen talous on suurissa vaikeuksissa
        SDP;n ja vesmmiston politikan seurauksena,
        nykyinen hallitus tekee korjaavaa politiikkaa jotta suomen talous saadaan
        jonkilaiseen tasapainoon taas,

        ei suomi voi elää pelkää velkaa tekemällä nyt jo suomella ON liikaa velkaa ja takisin maksuvaikeusia näkyvissä,

        varotus vasemmiston lakkoilijoille,
        te ITSE tulette entistä hankalampaan asemaan mitä enemmän te lakoilette, ettkä suostu hallituksen esittämiin neuvotteluihin, te vahingoitatte koko suomea ja eteenki ITSEÄNNE,
        halooooo avatkaa silmänne ja nähkää totuus, se kon tällähetkellä karmea, todella huolestuttavaa, teidän ITSENNE takia,

        Lopetin lukemisen siinä heti missä lait syytellä demareita , siitä näen ettet ole asioista edes tietoinen


    • Anonyymi

      Äänestäminen turhaa. Luuletteko yhä että asiat muuttuvat ja voitte vaikuttaa? Eivät ne kansan etua aja vaan Globalisti sionsitien ja niin ollut aina.

    • Ajatuksia todellakin tänään käydä kaupassa ostamassa sipulia tuohon jauhelihan.

      No, kävi kuin siinä elokuvassa "tulitikkuja lainaamassa" ja sipulit unohtui, mutta tulipa sitten muuta "hörpekettä" ostettua, mutta en jaksanut mennä äänestämään.

      Ajattelin, että sitten viimeisenä vaalipäivänä, koska naapuri kunnassa oli vain yhden äänen ero Stubb-Haavisto ja jos minun äänestä on ratkaisu, niin kyllähän se harmittaisi, tai sitten ei.

      • Anonyymi

        hauskasti kirjoitit ihan ittekseni naurahdin
        " tulitukkuja lainaamassa "
        ja sipulit jäi ostamatta, heh,

        kiva päivä sinulla

        niin oli minullaki,
        kävin ostoksilla,
        satanen melkein hupeni reissulla,
        mutt ompa jääkaappi ja pakistin taas täynnä
        ja ruokaa moneksi päiväksi,


    • Anonyymi

      Kun Kekkonen aloitti ensimmäisen kautensa presidenttinä 1.3.1956 alkoi maassa yleislakko, joka päättyi 20.3. 1956 kestettyään kolme viikkoa.

      Saavutuksena oli noin 6 prosentin palkankorotus jonka hyöty jäi vaatimattomaksi kun inflaatio söi hyödyn jo vuodessa.

      Muistan kun silloin sanomalehdetkin jäivät ilmestymättä niin monelle tuli pula ulkohuussi paperista.
      Maidontuottajat eivät lähettäneet maitoa meijeriin ja moni perhe joutui pulaan elintarvikkeista.

      Siitäkin ajasta selvittiin vaikka se oli raskasta kansan taloudelle.

      Nyt kun meille tulee uusi presidentti virkaansa ,on tilanne sama kuin Urho Kekkosen uran alussa, kansa lakkoilee laillista hallitusta vastaan.

      • Anonyymi

        se on harmi,

        mutta tarkotuksena on nyt hallituksella KORJATA suomen talouden tilaa,
        ja me korjaamme sen nyt
        vaikka harmiksi lakkoilijoilleen itselleen tyhmyys käy nyt vielä kalliimaksi kuin olisi enen laikkoilua käyny,
        ikävä kyllä,
        tyhmän änkyrä ei kannataisi olla silloin kun suomen talous on näin suurissa vaikeuksissa kuin nyt on,
        ja kekeen syyllinen on edelliset SDP:n hallitukset,


      • Anonyymi

        Mutta meillä on kuitenkin ruokaa, maitoa ja juureksi saa aika edullisesti, myös pakastekalaa niin ja tietenkin tilliä ja niitä sipulia, jotka Kristiinalta unohtui!
        Olemme eläkeläisiä, ettei meidä tuloihin kosketa, sen saamme kuin ennenkin.

        Tuota lakkoa kyllä ihmettelen, Mariinin hallitus teki velkaa olan takaa ja nyt kun on pakko supistaa menoja, niin ollaan kuin rakkikoirat luun kimpussa!
        Puhumalla asiat selkiytyy, ei riitaa haastamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta meillä on kuitenkin ruokaa, maitoa ja juureksi saa aika edullisesti, myös pakastekalaa niin ja tietenkin tilliä ja niitä sipulia, jotka Kristiinalta unohtui!
        Olemme eläkeläisiä, ettei meidä tuloihin kosketa, sen saamme kuin ennenkin.

        Tuota lakkoa kyllä ihmettelen, Mariinin hallitus teki velkaa olan takaa ja nyt kun on pakko supistaa menoja, niin ollaan kuin rakkikoirat luun kimpussa!
        Puhumalla asiat selkiytyy, ei riitaa haastamalla.

        Niin ja kuitenki tämä hallitus pitää huolen että kuitenki kaikki selviää

        mutta nyt on pakko leikata jostaki jotta saadaa suomen talous jotensakki tasapainoon,

        lakkoilijoitten pitäis ajatella hitusen laajemmin tämänhetkisiä suomen ongelmia,
        ne kun pitää kaiksesta huolimatta hoitaa kuntoon,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kuitenki tämä hallitus pitää huolen että kuitenki kaikki selviää

        mutta nyt on pakko leikata jostaki jotta saadaa suomen talous jotensakki tasapainoon,

        lakkoilijoitten pitäis ajatella hitusen laajemmin tämänhetkisiä suomen ongelmia,
        ne kun pitää kaiksesta huolimatta hoitaa kuntoon,

        "Niin ja kuitenki tämä hallitus pitää huolen että kuitenki kaikki selviää"

        Ei TODELLAKAAN pidä huolta. Etkö ymmärrä mistään mitään ?
        Höperöitä vaan kirjoittelet.

        Iäkkäänä huolestuttaa paljon, koska hallitus leikkaa niin paljon
        terveydenhoidostakin pois ja tuhansittain ihmisiä on jonossa tutkimuksiin
        ja hoitoon, jonot kasvoivat korona-aikaan.
        Vanhushoivaa hallituksen leikkaukset heikentävät rajusti.


      • Anonyymi

        Pitää panna kiittimet ristiin, kun voin iloita hajamielisyydestäni. En minä muista Kekkosen ajan lakkoiluja. Sen 1956 ajan lakon muistan, lumi suli ja katukaivot jäätyivät, kadut tulvivat, Kävelin töihin.
        90-luvu laman muistan hämärästi. Minulta ei silloin hävinnyt kuin työpaikka.
        Muistan kyllä sen ajan, jolloin Suomella oli varaa panna 55 v. täyttäneet ihmiset työttömyyspäivärahalle ja siirtää heidät työttömyyseläkkeelle 500 työttömyyspäivän jälkeen.

        Kaikilla oli huolena, joutuuko siinä iässä kilometritehtaalle.
        Meidän firmassa pääsi tähän putkeen, jos halusi, hiukan kyllä painostettiinkin ja kerrottiin, että on annettava tilaa nuorille, jotka työttöminä vaeltavat. Ei koskaan selvinnyt, miten monta nuorta meille otettiin, emme nähneet ensimmäistäkään. :)

        Minun osastoni oli päätetty ajaa alas, joten kun joku siirtyi pois, ei hänen tilalleen otettu uutta, ja viimeisen 1,5 v. olin yksin omalla osastollani, kunnes oli ikää melkein 60 v. sitten päätös tehtiin. Työ organisoitiin kokonaan uusiksi muille osastoille.
        Niinpä olin työttömänä sen 500 päivää, mutta en minä mitään tukia saanut, enkä olisi osannut hakeakaan. Ei ainakaan noina aikoina kukaan kertonut avustuksista. Piti itse keksiä avunantajat. Työttömyyspäiväraha riitti, kun natkusti eli.

        Eikä se eläkekään kovasti kukkaroa ole lihottanut, Tuleehan sillä toimeen Tähän ikään päästyäni hiukan toivoisin taksiseteliä, mutta invalidituttavieni kokemuksien opettamana en ole lähtenyt edes yrittämään.
        Eräs läheinen sukulainen saisi setelin terveydellisiin syihin tarkoitettuihin matkoihin, ja sen vuoksi hän ei voisi tulla Kelataksilla minun luonani käymään, vaikka matka tänne olisi mukava ihan mielenvirkistyksen kannalta. On vaikeaa olla kotinsa vankina. Matkaa ei julkisilla pysty tekemään, koska hänen olisi käytettävä taksia, kahta metroa Espoosta Itä-Helsinkiin, ja taas taksia perille Vantaalle.
        Minä käyn häntä morjenstamassa pari kertaa kuussa.

        Äänestys on hoidettu. Kysyi saksalaiselta sukulaistytöltä, onko hän kaksoiskansalaisena käynyt äänestämässä, ja hän vastasi olevansa juuri menossa merimieskirkolle, jossa oli vaalihuone. Ennakkoäänestys ulkomailla päättyi lauantaina.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on harmi,

        mutta tarkotuksena on nyt hallituksella KORJATA suomen talouden tilaa,
        ja me korjaamme sen nyt
        vaikka harmiksi lakkoilijoilleen itselleen tyhmyys käy nyt vielä kalliimaksi kuin olisi enen laikkoilua käyny,
        ikävä kyllä,
        tyhmän änkyrä ei kannataisi olla silloin kun suomen talous on näin suurissa vaikeuksissa kuin nyt on,
        ja kekeen syyllinen on edelliset SDP:n hallitukset,

        Kukaan täällä ei ilmeisesti Ole selvillä vastakohtien tarkoituksista miten he ajattelevat ja ennenkaikkea miksi . Huudetaan kovasti puolesta ja vastataan, ja joku tollo syyttele entistä hallitusta , ilmeisesti missannut mikä oli maailman tilanne ja mitkä asiat aiheuttivat kriisin , ei tuollainen yksipuolinen huutaminen asioita edistä, kukaan ei mainitse miten he haluaisivat muuttaa tilanteen maassa.
        Syyttelyillä ei asioita hoideta, vaan otetaan selvää miksi kansa lakkoilee ja miksi äärioikeisto näkee taloudelliset asiat kuten näkee.
        Ja lapsetkin vedetään mukaan keskusteluun , lapset ovat vanhempiensa vastuulla kunnes ovat aikuisia .
        Joten pitää tutustua miksi työläiset lakkoilevat ja ajavat omia etujaan. Pitää myöskin ottaa selville mitkä syyt tekevät sen että hallitus leikaa ja miksi tekevät niin.
        Jonkinlainen kompromissi tulisi olla paikallaan asioissa jotka koskevat kansaa. Työpaikkoja olisi saatava lisää että ihmisillä olisi työtä , ja se että miten niitä hankitaan maahan .haukutaan lakkolaisia oikein olan takaa mutta he ajavat omia asioitaan
        Hallitus muka on järkkymätön miksi työläisten pitäisi luopua oikeuksistaan vaan siksi että oikeisto näkee heidät jotenkin väärästä näkökulmasta.

        Se on hallituksen velvollisuus olla sovittelemassa asioita jotka koskee kansaa eikä istua lukkojen takana luullen että sitten asioita selvitetään.
        Keskustelussa on Aina avain asioiden hoitoon
        Ei jääräpäisyy niiltä jotkaistuvat päätöksien takana
        Keskinäinen ymmärrys on sitä että asioita halutaan hoitaa kansalaisten parhaaksi , ilman työläisiä ei talous kasva , sekin on muistettava


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kuitenki tämä hallitus pitää huolen että kuitenki kaikki selviää

        mutta nyt on pakko leikata jostaki jotta saadaa suomen talous jotensakki tasapainoon,

        lakkoilijoitten pitäis ajatella hitusen laajemmin tämänhetkisiä suomen ongelmia,
        ne kun pitää kaiksesta huolimatta hoitaa kuntoon,

        Hallituksen tulee ottaa huomioon että leikkausten kohteet ovat nyt jo heikoilla , joten eikö hallitus voisi hieman nähdä muidenkin näkökantaa.
        Mitä sinä luulet talouden kasvavan sillä että otetaan niiltä joilla ei mitää ole .
        Kukaannei halua lakkoa joten sekin on muistettava
        Mutta nyt vaan on niin että lakko on ajankohtainen
        Kiitos ajatella siihen syyt . Siis näitä asioita ei voi ajatella ainoastaan yhdelle tavalla kun vastapuolet ovat kahdesta eri ryhmästä
        PS ei oikein Ole ajatellut asioita kypsästi vaan haluavat saada jaksa yhteiskunnan kahteen ryhmään .
        Kun tietää pilitiikkojen sanomiset aikaisemmin niin en ihmettele että asiat ovat kuten ovat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää panna kiittimet ristiin, kun voin iloita hajamielisyydestäni. En minä muista Kekkosen ajan lakkoiluja. Sen 1956 ajan lakon muistan, lumi suli ja katukaivot jäätyivät, kadut tulvivat, Kävelin töihin.
        90-luvu laman muistan hämärästi. Minulta ei silloin hävinnyt kuin työpaikka.
        Muistan kyllä sen ajan, jolloin Suomella oli varaa panna 55 v. täyttäneet ihmiset työttömyyspäivärahalle ja siirtää heidät työttömyyseläkkeelle 500 työttömyyspäivän jälkeen.

        Kaikilla oli huolena, joutuuko siinä iässä kilometritehtaalle.
        Meidän firmassa pääsi tähän putkeen, jos halusi, hiukan kyllä painostettiinkin ja kerrottiin, että on annettava tilaa nuorille, jotka työttöminä vaeltavat. Ei koskaan selvinnyt, miten monta nuorta meille otettiin, emme nähneet ensimmäistäkään. :)

        Minun osastoni oli päätetty ajaa alas, joten kun joku siirtyi pois, ei hänen tilalleen otettu uutta, ja viimeisen 1,5 v. olin yksin omalla osastollani, kunnes oli ikää melkein 60 v. sitten päätös tehtiin. Työ organisoitiin kokonaan uusiksi muille osastoille.
        Niinpä olin työttömänä sen 500 päivää, mutta en minä mitään tukia saanut, enkä olisi osannut hakeakaan. Ei ainakaan noina aikoina kukaan kertonut avustuksista. Piti itse keksiä avunantajat. Työttömyyspäiväraha riitti, kun natkusti eli.

        Eikä se eläkekään kovasti kukkaroa ole lihottanut, Tuleehan sillä toimeen Tähän ikään päästyäni hiukan toivoisin taksiseteliä, mutta invalidituttavieni kokemuksien opettamana en ole lähtenyt edes yrittämään.
        Eräs läheinen sukulainen saisi setelin terveydellisiin syihin tarkoitettuihin matkoihin, ja sen vuoksi hän ei voisi tulla Kelataksilla minun luonani käymään, vaikka matka tänne olisi mukava ihan mielenvirkistyksen kannalta. On vaikeaa olla kotinsa vankina. Matkaa ei julkisilla pysty tekemään, koska hänen olisi käytettävä taksia, kahta metroa Espoosta Itä-Helsinkiin, ja taas taksia perille Vantaalle.
        Minä käyn häntä morjenstamassa pari kertaa kuussa.

        Äänestys on hoidettu. Kysyi saksalaiselta sukulaistytöltä, onko hän kaksoiskansalaisena käynyt äänestämässä, ja hän vastasi olevansa juuri menossa merimieskirkolle, jossa oli vaalihuone. Ennakkoäänestys ulkomailla päättyi lauantaina.
        Mkr.

        niin se vaan oli nei ollu näitä kaikenlaisia tukia perheelisillekkää
        kyllä piti itse tehdä töitä ja selviytyä niukuudella elämässä eteenpäin,
        aina ei saanu edes tarpeellista ostettua, MUTTA TÖISSÄ KÄYTIIN ja pehe elätettiin,
        nyt vituttaa noitten lakkoilijoitten TYHJÄN MARINA kaikesta,

        ei viittittäs itse panna tikkua ristiin että saataisiin suomen asiat taas jotenki kuntoon,
        ILMAISTA RAHAA vaan pitäisi työtä vieroksuvienki saada,
        vähä älystä sakkia,
        eivät halua nähdä mihin vasemmiston politiikka on suomen ajanu,
        VELKA HELVETTIIN

        jumakauta, kaikkien nyt pitää DEMOKRAATISESSA suomessa osallistua suomen pelastus talkoisiin,

        ja
        TYPERÄT LAKKOILUT LOPETTAA HETI
        koska lakkoilijat ITSE siitäki joutuvat entistä suurempiin vaikeuksiin,

        NÄHKÄÄ TOTUUS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan täällä ei ilmeisesti Ole selvillä vastakohtien tarkoituksista miten he ajattelevat ja ennenkaikkea miksi . Huudetaan kovasti puolesta ja vastataan, ja joku tollo syyttele entistä hallitusta , ilmeisesti missannut mikä oli maailman tilanne ja mitkä asiat aiheuttivat kriisin , ei tuollainen yksipuolinen huutaminen asioita edistä, kukaan ei mainitse miten he haluaisivat muuttaa tilanteen maassa.
        Syyttelyillä ei asioita hoideta, vaan otetaan selvää miksi kansa lakkoilee ja miksi äärioikeisto näkee taloudelliset asiat kuten näkee.
        Ja lapsetkin vedetään mukaan keskusteluun , lapset ovat vanhempiensa vastuulla kunnes ovat aikuisia .
        Joten pitää tutustua miksi työläiset lakkoilevat ja ajavat omia etujaan. Pitää myöskin ottaa selville mitkä syyt tekevät sen että hallitus leikaa ja miksi tekevät niin.
        Jonkinlainen kompromissi tulisi olla paikallaan asioissa jotka koskevat kansaa. Työpaikkoja olisi saatava lisää että ihmisillä olisi työtä , ja se että miten niitä hankitaan maahan .haukutaan lakkolaisia oikein olan takaa mutta he ajavat omia asioitaan
        Hallitus muka on järkkymätön miksi työläisten pitäisi luopua oikeuksistaan vaan siksi että oikeisto näkee heidät jotenkin väärästä näkökulmasta.

        Se on hallituksen velvollisuus olla sovittelemassa asioita jotka koskee kansaa eikä istua lukkojen takana luullen että sitten asioita selvitetään.
        Keskustelussa on Aina avain asioiden hoitoon
        Ei jääräpäisyy niiltä jotkaistuvat päätöksien takana
        Keskinäinen ymmärrys on sitä että asioita halutaan hoitaa kansalaisten parhaaksi , ilman työläisiä ei talous kasva , sekin on muistettava

        hallitushan ON ehdottanu keskusteluja mutta lakkoilijoille EI OLE KELVANN hallituksen ehdotukset ,

        lakkoilijat EI ilmeisestikkään t a j u a että suomi ON
        DEMOKRATTINEN MAA
        ja lakkoilijat itsekki ovat äänestäneet DEMOKRAATISESTI nyky HALLITUKSEN
        hoitamaan suomen asioita,
        MIKSI NYT EI vasemmistolle kelpaakaan DEMOKRAATINEN HALLITUS

        haluaako vasemmisto ITSE alkaa DIKTAATTORI HALLITSIJAKSI
        pitäiskö VAIN VASEMMISTON politiikaa suomessa toteuttaa,
        HALOOOOOOOO,,

        ONKO VASEMMISTO TULLU HULLUKSI;

        miksi EI DEMOKRAATTINEN hallitus kelpaa

        miksi vasemmisto NYT RETTELÖI
        tuottaa suurta vahinkoa entistä enemmän yhteiskuntaamme,
        ja mikä hulluinta
        lakkoilijat ITSELLEEN

        sillä nyt firmat menee konkurssiin VASEMMISTON RETTELÖINNIN TAKIA
        ja NYT on työnantajien PAKKO IRTISANOA TYÖNTEKIJÖITÄ
        te joudutte nyt oikeesti KURJUUTEEN
        jos ette tajua kokonaisuuksia yhteiskunnassamme ja poltiikassa,
        HALOOO VASEMMISTO
        MISSÄ TEIDÄN JÄRKI ON
        ONKO SE KADONNU KOKONAAN !


      • Anonyymi

        Muista tuon sanan lakko lapsuudestani ihan hyvin, se ei kyllä näkynyt lasten silmin katsottuna mitenkään arkipäivässä .enkä edes tiennyt mitä se lakko tarkoitti, minulle se oli vaan kivaa kun äiti oli kotona , eikä töissä muutamaan päivään .
        Harmi etten koskaan aikuisena kysynyt häneltä miten pärjäsi taloudellisesti sen ajan. Ruoka oli pöydässä joka päivä muutenhan muistaisin jos olisin ollut nälissäni .
        Harmi etten hänen eläessään koskaan kysynyt siitä asiasta mitään että olisin nähnyt hänen versionsa siitä ajasta .


      • Anonyymi

        ” kansa lakkoile laillista hallitusta vastaa ” äeiköhän kansa lakkoile omien etujensa nakertelusta ja tuntee että duunasåria kyykytetään.
        Hallituksen velvollisuus on järjestää keskustelu lakkoilijoiden kanssa ja soipmukiin olisi päästävä keskustelemalla . Eivät kuunnelleet kansaa, siksi kansa nyt lakkoile. Ei se tietenkään ole kenellekkään kivaa se lakkoilu , mutta ovat asiassaan tosissaan. Hallitus taas ei näytä huomaavan että silloin kun joku noin voimakkaasti reagoi niin heillä on yhteinen vaatimus asioihin joista nyt taistelevat. Ei ole helppo ymmärtää hallitusta eikä lakkoiluakaan silloin kun eläkeläisenä on ainakin vielä kuivilla, sitten kun alkavat kajota eläkkeisiinkin niin ollaanko samaa mieltä että heiltäkin saa ottaa ja kiltisti hyväksytään , siinä oåpulma , nämä asiat kaipaavat joustavuutta ja toistensa tilanteen ymmärtämystä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” kansa lakkoile laillista hallitusta vastaa ” äeiköhän kansa lakkoile omien etujensa nakertelusta ja tuntee että duunasåria kyykytetään.
        Hallituksen velvollisuus on järjestää keskustelu lakkoilijoiden kanssa ja soipmukiin olisi päästävä keskustelemalla . Eivät kuunnelleet kansaa, siksi kansa nyt lakkoile. Ei se tietenkään ole kenellekkään kivaa se lakkoilu , mutta ovat asiassaan tosissaan. Hallitus taas ei näytä huomaavan että silloin kun joku noin voimakkaasti reagoi niin heillä on yhteinen vaatimus asioihin joista nyt taistelevat. Ei ole helppo ymmärtää hallitusta eikä lakkoiluakaan silloin kun eläkeläisenä on ainakin vielä kuivilla, sitten kun alkavat kajota eläkkeisiinkin niin ollaanko samaa mieltä että heiltäkin saa ottaa ja kiltisti hyväksytään , siinä oåpulma , nämä asiat kaipaavat joustavuutta ja toistensa tilanteen ymmärtämystä .

        ORPOHAN ON ESITTÄNY NEUVOTTELUA
        MUTTA
        SE EI
        SAK:lle ja sen jäsenjärjestöille kelpaa


        nänä haluaa alkaa DIKTAATTORIKSI yhteiskunnassamme,
        vaikka itse ovat HUUTANEET demokratian puolesta, nyt EI demokrattinen hallitus nille kelpaakka, ovatko ne todella tulleet hulluksi, !!??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta meillä on kuitenkin ruokaa, maitoa ja juureksi saa aika edullisesti, myös pakastekalaa niin ja tietenkin tilliä ja niitä sipulia, jotka Kristiinalta unohtui!
        Olemme eläkeläisiä, ettei meidä tuloihin kosketa, sen saamme kuin ennenkin.

        Tuota lakkoa kyllä ihmettelen, Mariinin hallitus teki velkaa olan takaa ja nyt kun on pakko supistaa menoja, niin ollaan kuin rakkikoirat luun kimpussa!
        Puhumalla asiat selkiytyy, ei riitaa haastamalla.

        Jaa että,oikein olan takaa,
        kai muistat että,kaikki puolueet olivat siinä velka asiassa ihan samaa mieltä oli kriisi tilanne maassa jos olet sen unohtanut, tuli sotakin eutåroopassa jolloin tuonti ja vienti vaurioituivat ja kun katsot tilastot valtion veloista Euroopassa niin suomi ei ole mitenkään kärkipäässä velan otossa . Asia on laaja ja koskee asioita mistä sinulla on hyvin kapea käsitys valitettavasti .
        Lopeta syyttelemästä ja elä tätä päivää koska tosi asioista et tiedä muuta kun mustavalkoisen kuvan joka on väritetty puolueesi mielipiteillä .
        Pieni muistutus Suomi ei ole ainut maa joka kärsi korona ajan tappioista . Jos vilkaisee hieman suuren maailman olosuhteisiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin se vaan oli nei ollu näitä kaikenlaisia tukia perheelisillekkää
        kyllä piti itse tehdä töitä ja selviytyä niukuudella elämässä eteenpäin,
        aina ei saanu edes tarpeellista ostettua, MUTTA TÖISSÄ KÄYTIIN ja pehe elätettiin,
        nyt vituttaa noitten lakkoilijoitten TYHJÄN MARINA kaikesta,

        ei viittittäs itse panna tikkua ristiin että saataisiin suomen asiat taas jotenki kuntoon,
        ILMAISTA RAHAA vaan pitäisi työtä vieroksuvienki saada,
        vähä älystä sakkia,
        eivät halua nähdä mihin vasemmiston politiikka on suomen ajanu,
        VELKA HELVETTIIN

        jumakauta, kaikkien nyt pitää DEMOKRAATISESSA suomessa osallistua suomen pelastus talkoisiin,

        ja
        TYPERÄT LAKKOILUT LOPETTAA HETI
        koska lakkoilijat ITSE siitäki joutuvat entistä suurempiin vaikeuksiin,

        NÄHKÄÄ TOTUUS

        Se on ainoastaan sinun totuutesi , joka tarkoittaa sitä että asioita ajatellaan monella eri tavalla ,saithan taas laittaa suuria kirjaimia riviin, joilla painostat sanoja palstan sääntöjen vastaisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista tuon sanan lakko lapsuudestani ihan hyvin, se ei kyllä näkynyt lasten silmin katsottuna mitenkään arkipäivässä .enkä edes tiennyt mitä se lakko tarkoitti, minulle se oli vaan kivaa kun äiti oli kotona , eikä töissä muutamaan päivään .
        Harmi etten koskaan aikuisena kysynyt häneltä miten pärjäsi taloudellisesti sen ajan. Ruoka oli pöydässä joka päivä muutenhan muistaisin jos olisin ollut nälissäni .
        Harmi etten hänen eläessään koskaan kysynyt siitä asiasta mitään että olisin nähnyt hänen versionsa siitä ajasta .

        No moni lähtee taas Ruotsiin, siellä kun uusi teollisuus on avannut työpaikkoja , joten miten teikäläinen itse meinaa pärjätä ilman duunarien verorahoja .. töitä on muualla siis maissa missä on suotavammat lait mitä tulee duunareihin . Ja suomalainenkaan on tunnetusti siinä maineessa että on hyvä työntekijä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” kansa lakkoile laillista hallitusta vastaa ” äeiköhän kansa lakkoile omien etujensa nakertelusta ja tuntee että duunasåria kyykytetään.
        Hallituksen velvollisuus on järjestää keskustelu lakkoilijoiden kanssa ja soipmukiin olisi päästävä keskustelemalla . Eivät kuunnelleet kansaa, siksi kansa nyt lakkoile. Ei se tietenkään ole kenellekkään kivaa se lakkoilu , mutta ovat asiassaan tosissaan. Hallitus taas ei näytä huomaavan että silloin kun joku noin voimakkaasti reagoi niin heillä on yhteinen vaatimus asioihin joista nyt taistelevat. Ei ole helppo ymmärtää hallitusta eikä lakkoiluakaan silloin kun eläkeläisenä on ainakin vielä kuivilla, sitten kun alkavat kajota eläkkeisiinkin niin ollaanko samaa mieltä että heiltäkin saa ottaa ja kiltisti hyväksytään , siinä oåpulma , nämä asiat kaipaavat joustavuutta ja toistensa tilanteen ymmärtämystä .

        TEKOÄLY
        LASKEMAAN
        KOKO KANSAN PALKAT
        ELÄKKEET

        TULOT ja MENOT
        ja koko suomi pitää saada laskennallisesti tasapainoon, ja
        POISTAA näitten ammatiyhdistys POMOJEN YLI SUURET PALKAT ja PALKKIOT suhteuttaa koko kansan tuloihin


        kyllä somi saadaa tasapainoon kun noitten TYPERIEN JOHTAJORYHMÄN PALKAT LEIKATAA kohtuuliselle tasolle,
        ON se hullua kun vain työntekijät joutuu kärsimään

        siksi PITÄÄ LEIKATA KAIKKIEN JOHORYHMIIN KUULUSIEN HENKILÖITTEN PALKAT KOHTUULISEKSI kuten esm RYTKÖNE tulee aivan hyvin toimeen vaikka 4000 euron palkalla noi yli 15000 euron kuukausi palkat ovat suoraa IDIODISMIÄ ei mitään järkeä tommoselle tyhmälle kansan villitsijälle harhaan johtalle ole ollenkaan paikallaan joa kassa pelkkää pahaa aikaa yhteiskunnasamme jama koskee kaikki saman tasoisia harhaan johtajie ja heidän palkojaan ja palkkioitaan,
        ON suuri vääryy tommonen röyhkeä toiminta ja RIISTO vielä yhteiskunnassamme kun koko yhteikunta on nyt KURALLA !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No moni lähtee taas Ruotsiin, siellä kun uusi teollisuus on avannut työpaikkoja , joten miten teikäläinen itse meinaa pärjätä ilman duunarien verorahoja .. töitä on muualla siis maissa missä on suotavammat lait mitä tulee duunareihin . Ja suomalainenkaan on tunnetusti siinä maineessa että on hyvä työntekijä,

        kiva kun ruotsi kelpaa sinullekki, oikein hyvä, oletkohan ihan oikeesti kärryillä ollenkaan koko asiasta,

        mietippä ja mieti vielä kerran miksi ET suomeen hyväksy samaa lakia kuin ruotsissa jo on kun sinne olet niin innolla jo muuttamassa,
        kun suomeen ollaan puuhamassa just samaa lakia ja nyt sinäki vain lakkoilet , vaikka ruotsia kehut ja suomi on tekemässä just samaa lakia suomeen, miksi sama laki ei sinulle kelpaakaa suomessa ??? heh

        nythän nimen omaan tämä hallitus pyrkii tekemään just samalaiset työmarkkinat suomeenki kuin RUOTSISSA JO ON

        ja sinne olet nyt menossa kun pidät ruotsia hyvänä
        no OIKEIN HYVÄ JUTTU

        nyt jos Orpon hallitus saa just samat työ-lait suomeen kuin NYT ovat ruotsissa. luulisi sinullekki sitten suomen työmarkkinat kelpaavan,
        vai eikö kelpaakaan, mieluummin muutar ruotsiin heh,
        etkö sittenkää ole ymmärtäny tämä hallituksen HYVIÄ TARKOTUKSIA
        ja siksikö te lakkoilette kun ette YMMÄRRÄ KOKO ASIAA heh heh,

        ootta te pöljää sakkai,


    • Mukava aloitus Sinulla, osaat hyvin erilaisia asioita nivoa otsikkosi alle.
      Tuota lakkoasiaahan nyt on tullut joka tuutista.
      Ennenhän vain työmarkkinaosapuolet lakkoilivat,
      Nyt näyttää hallituskin olevan osapuoli. Voi vain kuulostella, mitä tästä tulee.

      Tuo tautisi voi olla vaan näitä kiertäviä viruksia.

      Karkausvuosi tosiaan. Muistan, kun toistakymmentävuotta siten muutin tähän yksin asumaan. Heti kohta sain 3 tarjousta. Yksi oli jopa 15 vuotta minua nuorempi.
      No nythän tuo on jo laantunut, enkä mistään hinnasta luovu oman itseni täydellisestä vapaudesta.

      Kevättä minäkin odotan, nähdä miten elämä herää.

      • Anonyymi

        Ai jaaa,
        ajatukset tulee ja menee,
        ei voi itseään kehua
        vanhuus tuo " tylsän mielen " tuleessaan,
        väkisin tässä vanha ihminen rajottuu , se on luonnonlaki,
        mutta näillä avuilla mennään loppuunasti mitä vielä on jäljellä
        luojan armosta.

        tänään sataa lunta,
        aurinkoa kaipaisin,
        haavena olisi nyt keväällä lähteä hieman ahkerammin ulos,
        jospa vanhan voimatki siistä hieman kohetuisi,
        jää nähtäväksi,

        mukavaa kevään odotusta sinnekki,
        kirjoitellaan jos luoja suo,


    • Anonyymi

      Isoja asioita on tapahtunut ja tapahtuu muutaman vuoden sisällä.
      Korona, Ukrainan sota, Gaza, pressan vaalit, lakot.
      Minulla ei ole kapasiteettia käsitellä saatikka ymmärtää asioita eri näkökulmista.
      Vähän pelottaa, että minulle on tapahtumassa evvk.
      Kiinnostuksen puute hiipii isoihin ja pienempiin asioihin.
      Ei ole paloa tarttua mihinkään.
      Hetkellinen syttyminen sammuu pian.

      • Anonyymi

        Ehkä ikä tuo sen asenteen. Minuakaan ei kiinnosta esim. uutisissa kerrotut suunnitelmat, jotka tähtäävät vuoden-parin päähän. Pidän aina mahdottomana, että olisin niitä aikoja vielä näkemässä.
        Luovun kaikista suunnitelmista, enkä innostu muun perheen tavoin tulevista merkkipäivistä tai lapsenlapsista. Ne menevät minun ohitseni.
        Osaan olla omissa oloissani. Hyvin ajateltu, että on tapahtumassa evvk. Tunnistan.


      • Anonyymi

        Se jolla ei Ole kiinnostusta poliittisiin asioihin niin miksi sellainen äänestää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se jolla ei Ole kiinnostusta poliittisiin asioihin niin miksi sellainen äänestää

        Sinulle 10:05:00 vastaus,

        siksi että
        mull on kuitenki jokin alitajiunen velvollisuuden teunne ,
        että jokaisen suomen kansalaisen tulisi äänestää,
        onhan meidän omista asioista kuitenki kyse,

        sillä demokraattisessa yhteiskunnassamme
        on tärkeää että on ilmaissu oman mielipiteensä äänestämällä,

        se on mun mielipide,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se jolla ei Ole kiinnostusta poliittisiin asioihin niin miksi sellainen äänestää

        Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista. On aiheellista miettiä, kuka omia asioitani parhaiten ajaisi, ja missä puolueessa.
        Omista asioista tulee olla kiinnostunut, ja niihin kuuluvat terveydenhuolto, verotus, julkinen liikenne, koulut ja järjestyksenpito, mm.
        Kyllä niiden hoito kiinnostaa jokaista. Siksi äänestämme.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se jolla ei Ole kiinnostusta poliittisiin asioihin niin miksi sellainen äänestää

        Jos kommenttisi ano 10:05:00 oli minulle (ano 08:13:59), niin tarkennan, että katson kotimaan politiikasta olevani vielä jyvällä. Äänestin.
        Sitä vastoin Gazan, Israelin, Palestiinan, Lähi-idän käänteissä en pysy mukana.
        Kuten sanoin, on ollut paljon kuormittavia asioita ja vanhat aivoni eivät pysty kaikkea käsittelemään.

        Niinkin pieni asia kuin pitkät pötköön kirjoitetut tekstit palstalla jätän lukematta. Tässä aloituksessa on kappalejaot ja eri aiheet jaoteltu. Kiitos siitä.


    • Anonyymi

      Hyvinvoinnista sopii aina keskustella, politiikka palstat niille jotka sitä haluavat, etenkin persuille tiedoksi.

    • Anonyymi

      Nyt patistellaan kaikkia ihmisiä omatoimiseksi,
      yhteiskunnan rahat ei riitä enään työtä vieroksuvien yllä pitämiseen


      muinoin sodan jälkeen oli lentävä lause

      TYÖ ON ILOMME !

      siis kaikki terveet nuoret töihin ,

      suomi nousuun
      hallituksen tavoiteena on saada
      täystyöllisyys suomeen,

      yhteispelillä se sujuu, oli muinoin lentävä lause seksi,

    • Anonyymi

      Lasten kasvatus jo koulissa on kaikkein tärkein siis
      muinoin sodan aikana ja jäkeen kouluissa luotiin y h t e i s h e n k i
      ja valtava i n t o nuorille heti aikuistuessaan hakeutua työelämään,
      siihen aikaa kaikki rynni töitin ympäri suomea
      alkoi niin sanottu maaltapako kaupunkeihin,
      se oli Kekkosen aikakautta,
      Kekkonen teki politiikkaa jonka tarkotuksena oli koko suomen täys työllisyys ja Kekkonen siinä onnistui, siihen kuului myös hyvät suhteet ruotsin kanssa myös ruotsi tarvitsi työntekijöitä kehittyviin tehtaisiin
      samoin kuin suomi, joten osa suomen nuorista meni INNOLLA ruotsiin kultaa vuolemaan, siihen aikaan ruotsissa oli palkat kylläki suurempia kuin suomessa, mutta me kaikki tehtiin töitä ja rakennettiin uutta uljasta suomen maata, maailman kartalle ,
      NYT kaipaamme samantyylistä politiikkaa
      ja kouluihin lasten kasvatusta innolla tehdä töitä oman elämänsä hyvinvoinnin eteen,
      siloin muinoikaa EI ollu sossu apuna kyllä piti ITSE selviytyä
      joten nytki kaikille luusereille laiskuuteen tottutetuille lusikka kauniiseen käteen ja töihin,
      kyllä niitä töitäki alkaa löytmään jos lakkoilut lopetetaan ja aletaan nähdä kasvava tulevaisuus edessä,

      • Anonyymi

        Voisitko jättää nuo versaalit keskellä,kirjoitustasi sama asia tulee ymmärrykseen ilman niitäkin. Sinulla,on tapa painostaa sanomaasi versaaleilla, ja jos näen yhdenkin tälläisen kirjoituksen niin en lue eikä moni muukaan


    • Anonyymi

      EI jaksanu tänäänkää lähteä ulos,
      olkoon,
      jospa huomenna ois paremmin,

    • Anonyymi

      Tänään tympii, kun pakkaset palasivat ja jatkunevat pitkälle. En millään jaksaisi tätä.
      Aurinko kuitenkin tuo valoisuutta. Yritän väkisin.

      • Anonyymi

        Koitetaan kestää, kevättä kohti mennään,
        joo
        ulos lähteminen on minullekki työlästä,
        taitaa olla pelkkää saamattomuutta,
        mikähän lääke tuon saamattomuuden poistais

        jotain pitää keksiä

        mukavaa päivän jatkoa
        kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitetaan kestää, kevättä kohti mennään,
        joo
        ulos lähteminen on minullekki työlästä,
        taitaa olla pelkkää saamattomuutta,
        mikähän lääke tuon saamattomuuden poistais

        jotain pitää keksiä

        mukavaa päivän jatkoa
        kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu,

        Älä jätä noin paljon väliä rivien väliin. Tiivistä jo hyvä ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jätä noin paljon väliä rivien väliin. Tiivistä jo hyvä ihminen.

        10:44:36

        Ken olet,
        kerro jotain itsestäsi,
        kiinostaa suuresti ?


        Kovasti haluat opettaa vanhuksille oikeinkirjoitusta,
        uskotko
        opetus menee vielä vanhalle ihmiselle perille,

        miten toimit kun vanhukset ei enään tottele sinua,
        sinun opetuksiasi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10:44:36

        Ken olet,
        kerro jotain itsestäsi,
        kiinostaa suuresti ?


        Kovasti haluat opettaa vanhuksille oikeinkirjoitusta,
        uskotko
        opetus menee vielä vanhalle ihmiselle perille,

        miten toimit kun vanhukset ei enään tottele sinua,
        sinun opetuksiasi ?

        Kukin taaplaa tyylillään, sanotaan.
        Jotkut kirjoittavat pitkätkin jutut yhteen pötköön. Sen lukeminen saattaa olla vaikeaa.
        Toiset taas ryhmittelevät lauseensa harvaan.
        Sisältö ratkaisee.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukin taaplaa tyylillään, sanotaan.
        Jotkut kirjoittavat pitkätkin jutut yhteen pötköön. Sen lukeminen saattaa olla vaikeaa.
        Toiset taas ryhmittelevät lauseensa harvaan.
        Sisältö ratkaisee.
        Mkr.

        Just noin,
        on huomattavasti helpompi lukea erillään olevia asiapohjaisia lauseita
        kuin lukea yhteen pötköön kirjoitettua teksitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitetaan kestää, kevättä kohti mennään,
        joo
        ulos lähteminen on minullekki työlästä,
        taitaa olla pelkkää saamattomuutta,
        mikähän lääke tuon saamattomuuden poistais

        jotain pitää keksiä

        mukavaa päivän jatkoa
        kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu,

        Kiitos,
        Samoin sinulle, hyvää päivän jatkoa ja muillekin tietysti 😊
        Minuu rasittaa jo tuo ylenmääräinen völjääminen päällysvaatteiden kanssa.
        Hiki tulee ennen kuin on ulko-ovesta päässyt.
        Olen saanut liian herkän omantunnon. Jos en pistä tarpeeksi rikkaa ristiin, niin soimaan itseäni.
        Nimenomaan siitä, jos en kuntoni eteen yritä.
        Kiitos teille, jotka kerrotte myös kotipäiviä viettävän välillä.
        Se on kuin pieni synninpäästö, aina ei tarvitse jaksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jätä noin paljon väliä rivien väliin. Tiivistä jo hyvä ihminen.

        Minun lukemisiani helpottaa, jos on väljät kirjoitukset.
        Tiukkaan ahdettua tekstiä on vaikea lukea.
        Usein jää lukematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos,
        Samoin sinulle, hyvää päivän jatkoa ja muillekin tietysti 😊
        Minuu rasittaa jo tuo ylenmääräinen völjääminen päällysvaatteiden kanssa.
        Hiki tulee ennen kuin on ulko-ovesta päässyt.
        Olen saanut liian herkän omantunnon. Jos en pistä tarpeeksi rikkaa ristiin, niin soimaan itseäni.
        Nimenomaan siitä, jos en kuntoni eteen yritä.
        Kiitos teille, jotka kerrotte myös kotipäiviä viettävän välillä.
        Se on kuin pieni synninpäästö, aina ei tarvitse jaksaa.

        Kovasti yritin lähteä tai valmistella lähtöä ulos,
        jäinki kylppäriin jumiin heh,
        lattialla oli pölyä,
        konttasin laialta pölyt , pesin altaat ja wc-pöntön
        nyt hieman hengähdän,

        ulkona ei aurinko paista,

        ulkoillakki pitäs,
        jää tai jääköhän aikeeksi,
        pitää miettiä,

        kirjoitellaan kumminki,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun lukemisiani helpottaa, jos on väljät kirjoitukset.
        Tiukkaan ahdettua tekstiä on vaikea lukea.
        Usein jää lukematta.

        samoin minun on helpompi lukea irrallaan olevat asia lauseet,

        ilmeisesti vanhan silmät rasittuu liikaa yhteenpötköön kirjoitetut pitkät komentoinnit,

        kummasti kaikki toiminnon näin vanha vaikeutuu,
        kuten lukeminenki,

        tärkeitä ovat nämä palsta vanhalle
        kun yksin vietää päiviään kotona
        eikä juurikaan ole eläviä yhteyksiä
        muuta kuin puhelin ja nämä keskustelupalstat,

        Tv ja radio ovat myös todella tärkeitä
        joista saa ajankohtaista uutista ja asiaa
        myös viihteeksi usein musiikkia,
        nykyisin kylläki pidän enemmän asia ohjelmista ,
        siis kaipaan enemmän puhekanavia joissa on mielenkkitoisia asia ohjelmia,

        mistähän jotunee, että puhe ohjelmat kiinostaa enemmän ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jätä noin paljon väliä rivien väliin. Tiivistä jo hyvä ihminen.

        Niillä rivi väleillä on ajatustauko esillä ja se on ihan vaan hyväksyttävää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä rivi väleillä on ajatustauko esillä ja se on ihan vaan hyväksyttävää

        todellaki,

        helpompi lukea ja tajuata lukemaansa ,


    • Anonyymi

      NYT
      YLÖS ULOS ja LENKILLE !

      • Anonyymi

        Taas lunta sataa,
        moniko tänään jaksaa ja saa ittensä puettua ulos,
        olisi mielenkiintoista tietää,

        minullaki ulkoilu taitaa jäädä pelkäksi ikkunasta katsomiseksi
        ja haikiluksi kuten tavallista nykyään,


      • Anonyymi

        Ihanaa että menet lenkille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas lunta sataa,
        moniko tänään jaksaa ja saa ittensä puettua ulos,
        olisi mielenkiintoista tietää,

        minullaki ulkoilu taitaa jäädä pelkäksi ikkunasta katsomiseksi
        ja haikiluksi kuten tavallista nykyään,

        Tänään oli asioita toimitettavana. Aivan karsee pääkallokeli, nyt pakkasta suojasään jälkeen ja hiekoitushiekat painuneet kovaksi jäätyneen tien pinnan alle. Oli läheltä piti, etten kaatunut, jotenkin vaan sain steppailtua tasapainon hallintaan,.mutta melkein kaaduin siis. Siinäpä lenkkiä minulle vähäksi aikaa.. muutaman päivän katselen minäkin vaan ikkunasta ulos ja jumppaan kotona turvallisesti. No, onneksi nyt on kaapeissa ruokaa ei tartte lähtee minnekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään oli asioita toimitettavana. Aivan karsee pääkallokeli, nyt pakkasta suojasään jälkeen ja hiekoitushiekat painuneet kovaksi jäätyneen tien pinnan alle. Oli läheltä piti, etten kaatunut, jotenkin vaan sain steppailtua tasapainon hallintaan,.mutta melkein kaaduin siis. Siinäpä lenkkiä minulle vähäksi aikaa.. muutaman päivän katselen minäkin vaan ikkunasta ulos ja jumppaan kotona turvallisesti. No, onneksi nyt on kaapeissa ruokaa ei tartte lähtee minnekään.

        Minä odotan auringon paistetta,
        meillä on pitkään ollu vain pilvista vällin satelee lunta
        aurinkoa ei näy vilaustakaan,
        mua rasitaa pimeät päivät,
        jospa huomenna olisi nätimpi päivä,
        uloski jaksai paremmin yrittää lähteä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään oli asioita toimitettavana. Aivan karsee pääkallokeli, nyt pakkasta suojasään jälkeen ja hiekoitushiekat painuneet kovaksi jäätyneen tien pinnan alle. Oli läheltä piti, etten kaatunut, jotenkin vaan sain steppailtua tasapainon hallintaan,.mutta melkein kaaduin siis. Siinäpä lenkkiä minulle vähäksi aikaa.. muutaman päivän katselen minäkin vaan ikkunasta ulos ja jumppaan kotona turvallisesti. No, onneksi nyt on kaapeissa ruokaa ei tartte lähtee minnekään.

        Luojalle kiitos et kaatunu,
        jos luut murtuu ne paranee vanhemmalla ihmisellä hitaasti,

        huomenna pakkanen kiristyy,
        se tietää taas minulle hengitys vaikeuksia,
        yksikttää kokoajan,
        paree kai pysytellä kotosalla,


    • Anonyymi

      Menis vaan noi vaalit äkkiä ohi,
      ei jaksaisi enään yhtään minkäänlaisia vaali mainontaa,
      käännänki kanavan aina jo muualle kun vaaleista tulee ohjelmaa,

    • Anonyymi

      Vieläkö ne lakkoilee,
      vai joko yhteiskuntamme toimii normaalista,
      kysyy mökki-höperö
      ku yksin on,

    • Anonyymi

      Lakot ei lopu ennenkuin hallitus ja työnantajat alkavat pitää työntekijöitä
      ihmisinä, joilla on yhtäläinen ihmisarvo kuin heilläkin.

      • Anonyymi

        HÖH,,,,,,, eikös tuon sinun lausunnon voi kääntää myös toisin päin,

        ennekuin lakkolaiset alkaa tajuata että ITSE ovat d e m o k r a a t t i s e s t i valinnet suomen hallituksen
        joten enekuin lakkoiljat alkaa pitää ihmisinä hallitusta,
        haloooooo,
        JÄITÄ HATTUUN NYT,
        ja lakkoilijat RUOTUUN !


    • Anonyymi

      Uutiset kertoi
      rajalla on tulossa tuhansia ihmisiä,
      eikä muka suomi voi niitä palauttaa, höh,

      onhan i t s e s t ä ä n selvyys LAKI PITÄÄ MUUTTAA PIKAISESTIA,
      että suomi voi kaikki rajalle tulijat palauttaa HETI venäjälle taksi,
      kuten kaikki muutki naapurimaat ovat tehneet,

      miksi AINA suomi on erilainen , siis t y h m ä , vaarantaa suomen turvallisuuden tyhmyydellään,
      MIKSI EI MUKA voi tehdä samoin kuin muut naapurimaat voivat,
      ainako suomen pitää UHRAUTUA kärsimään epämukavista jopa vaarallisista maahan tunkeutujista, haloooooo

      laki pitää muuttaa p i k a vauhtia
      suomen turvallisuuden takia,
      kuten naapuri maatki ovat jo aikoja sitten ÄLYNNEET tehdä,

      miksi suomen aina pitää olla ensin TYHMÄ ennen kuin se tajuaa vaaran olemassa olon rajoillaan ,

      ja NYT kaikki rajalle tulijat PITÄÄ palauttaa HETI SUORAAN
      takasi venäjälle,
      suomeen EI OTETA niitä vastaan !

    • Anonyymi

      Vieläkö joku katsoo "salatut elämä " sarjaa,
      kohta taas alkaa TV:ssä,

      minä katson jokseenki aina jos olen kotona,

      Ulla jää pois sarjasta
      tavallaan hyväksyttävä juttu
      onhan hänellä ikää yhtäpaljon kuin meilläki,
      kauan on jaksanu tehdä töitä,
      aikoi tehdä vieläki jotain,
      katsojille jäi arvoitukseksi mitä,

    • Anonyymi

      En ole katsonut "salkkareita" oikeastaan koskaan, kun siinä näytellään
      niin huonosti, kaikkihan eivät ole edes näyttelijöitä,
      mutta jos joku sitä tykkää katsoa eipä siinä mitään.
      Kiva, kun on ajankulua.
      Ei moni katsoisi minunkaan ohjelmiani.
      Hyvä, että on valinnanvaraa, makuja on niin monenlaisia.

      • Anonyymi

        Juuu, siinä lähinnä kiinostaaki tapahtumat,
        joskus ihmissuhteet ja tapahumat ovat aivan käsittämättömän hulluja,
        tietenki nimenomaan sarja on kirjoitettu niin että katsojia kiinostaa kuin ne selviää ihan kummallisista ihmissuhteistaan ja mitä seuraavaksi tapahtuu,

        samaa mieltä usein nyttelijä suoritus on heikkoa,
        se ei olekaan se tärkein juttu
        vaan ne kierot kuviot juonessa,
        niitäkää ei voi lahjakuudella kehua, mutta suomalaista fanttasiaa
        höpö juttuja
        usein ei ole muutakaa mielenkiintoista katsottavaa sihenaikaan illasta, siinä syy,


    • Anonyymi

      Seuraako joku sarjaa " Maria Kallio "

      -- olen alkanu sitä seuraamaan, kun muutakaa parempaa ei tule,
      tai hyvin harvoin tulee,
      suhteelisen mukava rikos-sarja,
      tavallisine mutkallisten ihmis-suhde kuvioineen,

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Huomenta !

      Aamupala syöty,
      mutta
      keittiön viemärit oli tukossa, yllätys yllätys, vesi altaasta ei mennykkää pois,
      onneksi mull on aina valmiina varastossa putken-avaaja nestettä, kaadoin koko pullollisen molempiin altaisiin,
      ohjeessa sanottiin että olis hyvä jos yön olisi vaikuttamassa, mutt kun on aamu nyt pitää antaa olla jonkun aikaa , pakkohan on keittiön hahoista vettä ottaa ruuanlaitoonki,
      kaikkea sitä sattuu vanhan ihmisen huushollissa,
      nyt kauppaan ostamaan lisää putken avaaja pulloja varastoon varalle.

    • Anonyymi

      Kovin käy ajatukset / mielipiteet vähiin vanhalla ihmisellä,
      sitä se teettää kun elämänpiiri kapenee
      lähinnä kodin uumeniin,

      jos olisi paljon menoja ja elämä aktiivista moneen suuntaan,
      ajatuksiaki, siis mielipiteitä eri taphtumista ilmestyis kummasti kerrottavaksi asti,

      lähinnä mietin, jaksanko lähteä minnekkää,
      istun ja ihmettelen
      ulos katson välillä,
      aurinko ei paista
      ilma ei houkuttele vanhaa edes ulos,

      onko muilla pirteämpi päivä tänään,

      ehkä huomenna on minullaki paremmin, tai sitten ei,

      • Anonyymi

        Olisihan sitä aktiivinen, jos jaksaisi,
        mutta ei ole voimia.
        Mielialat vaihtelee.
        Joskus on olevinaan pirteämpi mieleltään,
        kun pakottaa itsensä. Joskus on ihan alamaissa.

        Uutiset jauhavat samoja juttuja,
        maailmanmenokaan ei jaksa aina kiinnostaa,
        vaikka toisaalta haluaa kärryillä pysyä.

        Itseni kanssa seurustelee jatkuu.
        Tai sen "toisen minän" ja itseni kanssa.
        Toinen minä sanoo, että "lähdenpä tästä jääkaapille",
        mutta toinen minä sanoo "vastahan sinä söit".
        Toinen minä sanoo , että "jos ottaisinkin jäätelön pakkasesta",
        mutta toinen minä sanoo, että "älä syö liikaa makeaa".
        Toinen minä sanoo "jos kuitenkin tämän kerran, kun en ota tavaksi"
        ja sitten toinen minä myöntyy "no ota sitten".
        Toinen minä sanoo, että "pitäisi imuroida",
        mutta toinen minä sanoo, "etten jaksa tänään, laiskottaakin".

        Siinä ne päivät menee - ittensä kanssa "seurustellessa".
        Olenko pöljä ?
        Seurusteleeko kukaan muu ittensä kanssa ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan sitä aktiivinen, jos jaksaisi,
        mutta ei ole voimia.
        Mielialat vaihtelee.
        Joskus on olevinaan pirteämpi mieleltään,
        kun pakottaa itsensä. Joskus on ihan alamaissa.

        Uutiset jauhavat samoja juttuja,
        maailmanmenokaan ei jaksa aina kiinnostaa,
        vaikka toisaalta haluaa kärryillä pysyä.

        Itseni kanssa seurustelee jatkuu.
        Tai sen "toisen minän" ja itseni kanssa.
        Toinen minä sanoo, että "lähdenpä tästä jääkaapille",
        mutta toinen minä sanoo "vastahan sinä söit".
        Toinen minä sanoo , että "jos ottaisinkin jäätelön pakkasesta",
        mutta toinen minä sanoo, että "älä syö liikaa makeaa".
        Toinen minä sanoo "jos kuitenkin tämän kerran, kun en ota tavaksi"
        ja sitten toinen minä myöntyy "no ota sitten".
        Toinen minä sanoo, että "pitäisi imuroida",
        mutta toinen minä sanoo, "etten jaksa tänään, laiskottaakin".

        Siinä ne päivät menee - ittensä kanssa "seurustellessa".
        Olenko pöljä ?
        Seurusteleeko kukaan muu ittensä kanssa ?

        Et sitten yhtään pöljä.
        Päinvastoin, kaikkien olisi terveellistä keskustella itsensä kanssa.
        Voi löytää vaikka piilossa olleita parempia puolia itsestään ja jos löytää pahenpia, niin saattaa älytä vaikka ruveta niitä korjaamaan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Muinoin osattiin tehdä huumoriaki,

        nykyisn harvoin tulee TV:stä hauskaa katsottavaa,

        tänään tuli kyllä taas " Modernit miehet " se on alkanu viehättämään, siinä on nykyistä huumoria,
        tään oli tosi hauskaa huumoria, esitys kosketteli just meidän ikääntyneitten elämän loppuvaihetta, heh
        lähinnä dementoituneita modernien miesten omaisia,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muinoin osattiin tehdä huumoriaki,

        nykyisn harvoin tulee TV:stä hauskaa katsottavaa,

        tänään tuli kyllä taas " Modernit miehet " se on alkanu viehättämään, siinä on nykyistä huumoria,
        tään oli tosi hauskaa huumoria, esitys kosketteli just meidän ikääntyneitten elämän loppuvaihetta, heh
        lähinnä dementoituneita modernien miesten omaisia,

        Voisi kokeilla katsoa . Onko se suomalainen sarja ? Miltä kanavalta se tulee ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muinoin osattiin tehdä huumoriaki,

        nykyisn harvoin tulee TV:stä hauskaa katsottavaa,

        tänään tuli kyllä taas " Modernit miehet " se on alkanu viehättämään, siinä on nykyistä huumoria,
        tään oli tosi hauskaa huumoria, esitys kosketteli just meidän ikääntyneitten elämän loppuvaihetta, heh
        lähinnä dementoituneita modernien miesten omaisia,

        Tehdäänkö siinä pilaa iäkkäistä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi kokeilla katsoa . Onko se suomalainen sarja ? Miltä kanavalta se tulee ?

        Tänään se tuli TV 1 :ltä klo 20:00

        monena päivänä se on tulli TV:2 :lta, en muista kelloaikaa,

        hieman ronskia huumoria ilmeisesti miesten näkökulmasta tehtynä,
        vaikka vanha mummo olenki olen sitä kattonu
        nuorten miesten perhe hölmöilyjä mies porukassa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehdäänkö siinä pilaa iäkkäistä ?

        jooo tänään oli hauskaa hölmöilyä meistä dementikoistaki, heh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi kokeilla katsoa . Onko se suomalainen sarja ? Miltä kanavalta se tulee ?

        Siinä mielessä hauskaa huumoria,
        kun nyky maailma ja nuoret ihmiset ovat niiiiiin hukassa monissa asioissaan
        ja
        tämä huumori on just nuorten miesten näkökulmasta heidän sekoilujaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muinoin osattiin tehdä huumoriaki,

        nykyisn harvoin tulee TV:stä hauskaa katsottavaa,

        tänään tuli kyllä taas " Modernit miehet " se on alkanu viehättämään, siinä on nykyistä huumoria,
        tään oli tosi hauskaa huumoria, esitys kosketteli just meidän ikääntyneitten elämän loppuvaihetta, heh
        lähinnä dementoituneita modernien miesten omaisia,

        Kyllä oli hauska ohjelma vaikka huumori oli just meistä höperöistä vanhuksista,
        siitä huolimatta oli todella hauskaa katsottavaa,
        lisää samantyylistä huumoria
        jaksaaa tätä loppuelämän vaikeuksia paremmin
        kestää,
        vanhaki vielä a j a t t e l e v a ihminen ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jooo tänään oli hauskaa hölmöilyä meistä dementikoistaki, heh

        huumori keventää vanhan ihmisenki elämää,

        tällaista lisää saman tyylistä huumoria loppuelämän kevennykseksi

        toivotaan,


    • Anonyymi

      Kokoomus tuhonnut koko maan!

      • Anonyymi

        ONKO

        MITEN ?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Harvoin minä pääsen itseni kanssa vuoropuheluun.
      Yks sama minä käskyttää toimiin ja motkottaa, jos en niitä tee.
      Mutta joo, sanotaan äänen muuttuvan, jos on pitkään hiljaan eikä käytä ääntään.
      Naurattaa ajatus, että jonain päivänä kaupan kassaa tervehtiessäni ilmoille pääsisi riikinkukon ääni.
      Miten niin kauniista linnusta pääsee persoonallinen ääni, minun korviin raaka, jopa ruma.
      En minä siis riikinkukon näköinen ole, vaan puoliksi kynitty kana harventuneine hapsineni.
      Niin joo, itsestä pitäisi puhua kauniisti, mutta mitä sitä peilikuvaansa valehtelemaan.
      Äänikin variksen vaakkumista.

      Kiitos tästä aloituksesta!

    • Anonyymi

      hyvä alotus,
      yksinäiset vanhukset voi kirjoitella aivan mitä ajatuksiaan tahansa palstalle,
      se on tavallaan terveellinen " lääke " psyykkelle,
      palsta on paikka johon yksinään voi purkaa ajatuksiaan,
      se kummasti helpottaa oloa,

      on se kumma,
      yksin on hyvä olla,
      mutta " kaksin aina kauhimpi " vanha sanonta,

      aina ei kuitenkaan jaksa edes toista ihmistä lähellään,
      vaan haluaa olla yksin,

      miksikökähän me ollaan niin vaikeita ja monipuolisia persoonallisuuksia ?

    • Anonyymi

      SE on taas pakkas päivä,
      onneksi aurinko paistaa,
      tuo iloa vanhan elämään,

      uskaltaisko lähteä ulos vai paleltuuko siellä nokka,

      pistää miettimään !

      • Anonyymi

        parasta on hieman käydä ulkona,
        hirvittää vain
        tukehtuuko pakkaseen,


    • Anonyymi

      Minulla on vanha LEIPÄ-KONE komerossa nykyisin täysin käyttämättömänä,
      sillä ei ole vuosiin tehty enään leivonnaisia, se kyllä toimii silti,

      minne lahjoittaisi,
      kuka huolisi vanhan laipä-koneen ilmaiseksi ?

      • Anonyymi

        Komeroihin kertyy vaikka minkälaista tavaraa joita ei enään käytä,

        katsoin TV:stä amerikkalaisia ohjelmia nimeltää
        " HAMSTRAAJA "
        huh sillä on kokonain talo täynnä kaikkelaista tavaraa
        ettei asukas enään itse sisään mahdu,
        onhan se ihan mahdoton työ tyhjentää kokonaina talon sisusta roinasta,
        tosi mielenkkintoisia ohjelmia,
        suomeenki pitäisi kehitellä t a l k o o PORUKOITA
        siivoamaan esm. minunki husholli kuntoon,
        olisihan se ihana asua siistissä kodissa,
        EI enään olisi ihan turhaa roinaa koti täynnä,

        olisi vanhuksenki mukavempi elää loppu elämäänsä siistissä helpoisti siivottavassa kodissa.


      • Anonyymi

        Kierrätykseen, jos joku vaikka innostuisi leipää leipomaan.

        Itellä on sellainen monesta eri osasta koostuva käsikäyttöinen leikkuri.
        Erilaisia teriä.
        Tosi kömpelö ja ei ole käytössä vaan kaapin perukoilla.

        Meillä oli kierrätysnurkkaus, jossa vaihdettiin niin esineitä, kirjoja kuin lehtiäkin. Kerrostalossa.
        Ukrainan sodan alussa se suljettiin. Onhan se tietysti paloturvallisuusriski ja pitää olla nopeat esteettömät kulkureitit.
        Ei mitään ylimääräistä saa olla yhteisissä tiloissa.
        Tuli ohjeet väestönsuojaan menosta ja tarvikkeista mitä ottaa mukaan jos tilanne tulee.
        Nythän sekin uhka on tiivistynyt ja lähentynyt. On pelotteita rajalla, ilmassa, merellä.
        Aurinko paistaa, joten ilmaista d-vitamiinia rohmuamaan lähden pakkasta uhmaten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kierrätykseen, jos joku vaikka innostuisi leipää leipomaan.

        Itellä on sellainen monesta eri osasta koostuva käsikäyttöinen leikkuri.
        Erilaisia teriä.
        Tosi kömpelö ja ei ole käytössä vaan kaapin perukoilla.

        Meillä oli kierrätysnurkkaus, jossa vaihdettiin niin esineitä, kirjoja kuin lehtiäkin. Kerrostalossa.
        Ukrainan sodan alussa se suljettiin. Onhan se tietysti paloturvallisuusriski ja pitää olla nopeat esteettömät kulkureitit.
        Ei mitään ylimääräistä saa olla yhteisissä tiloissa.
        Tuli ohjeet väestönsuojaan menosta ja tarvikkeista mitä ottaa mukaan jos tilanne tulee.
        Nythän sekin uhka on tiivistynyt ja lähentynyt. On pelotteita rajalla, ilmassa, merellä.
        Aurinko paistaa, joten ilmaista d-vitamiinia rohmuamaan lähden pakkasta uhmaten.

        voi että, olen vanha ja se kone on tuolla ylähyllyllä,
        aika suuriki,
        en ole saanu aikaseksi sitä alkaa sieltä ottamaan alas,
        jotenki työläs juttu,
        varmaan olen laiskaki,
        aattelen vaan
        pitäs pitäs pitäs pitäs se hävittää, viedä pois,
        tuu sinä se hakemaan ku itte en saa aikaseksi sitä tuolta ottaa ja hävittää, enkä oikein tiedä minne veisin,
        kai se on vielä toimiva laite,
        ja tuo lähi kierrätyski on lopetettu,
        pitäs kai kuskata jonnekki kaus, hohoijaa,
        viimestään sitten se hävitettään kun kuole ja perilliset tyhjentää hushollia,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi että, olen vanha ja se kone on tuolla ylähyllyllä,
        aika suuriki,
        en ole saanu aikaseksi sitä alkaa sieltä ottamaan alas,
        jotenki työläs juttu,
        varmaan olen laiskaki,
        aattelen vaan
        pitäs pitäs pitäs pitäs se hävittää, viedä pois,
        tuu sinä se hakemaan ku itte en saa aikaseksi sitä tuolta ottaa ja hävittää, enkä oikein tiedä minne veisin,
        kai se on vielä toimiva laite,
        ja tuo lähi kierrätyski on lopetettu,
        pitäs kai kuskata jonnekki kaus, hohoijaa,
        viimestään sitten se hävitettään kun kuole ja perilliset tyhjentää hushollia,

        Kyllä minun nostoapu ylähyllyltä on hylättävä.
        Olen niin hintejä.
        Pohkeissa parhaat lihakset, mutta ei niillä nostella.
        Tuo oma leikkuri ei paljon paina, mutta sen vieminen SPR:n Konttiin on kahden bussin takana.
        Ehkä ensi kesänä sadepäivänä.
        Voisi jonkun kirjankin viedä samalla.
        Onneksi lasi ja metallipurkit kuten pahvit ja muovit haetaan pihan jätepisteeltä.
        Kellarikomero, voi sentään.
        Siellä on pari pulkkaa, lasten lumilapioita ym. lastenlasten jäljiltä.
        Pitäis kysellä josko pihapiirissä jollekin kelpaisi.
        Saamaton olen.
        Ehkä joskus.


    • Anonyymi

      Luulen että lakkoilijat ymmärtävät ihan selvästi mitä lakko tarkoittaa.
      Ei ole ensimmäinen kerta kun ihmiset ovat lakossa.
      Joten toivottavasti hallitus nyt ottaa asiakseen ja keskustelee ja ennen kaikkea kuuntelee ihmisiä jotka lakkoilevat.
      Sillä eivät kumpikaan puoli halua lakkoa, ainoastaan sitä ettei työläisten asemaa nakerrella kerta kerralta siihen pisteeseen ettei heillä ole mitään sanomista asioista jotka heitä koskevat siis osapuolten on keskusteltava ja tulla ymmärretyksi molemmin puolin .
      Joten saa toivoa että löytävät ratkaisun ongelmiinsa .

      • Anonyymi

        jaa, no miten se onnistuu
        kun ORPO ON JO MONEEN KERTAA EHDOTTANU NEUVOTTELUJA
        mutta nyt ei näille AY_ pomoille MIKÄÄN KELPAA

        vaikka meillä suomessa ON DEMOKRAATTINEN hallits ja polittiika

        MIKSI NYT EI MIKÄÄN SDP:lle ja vasemmistolle kelpaa,
        meinaako SDP ja vasemmisto etteä vain he voivat esittää DIKTAATTORIA
        ja MÄÄRÄILLÄ kuinka hallituksen pitää toimia,

        TODELLA OUTOA KÄYTÖSTÄ NYT VASEMMISTOLTA ja AY-POMOLILTA !!!???
        halooo te ITSEKKI olette korostaneet DEMOKRATIAN puolseta
        MIKSI teille ei nhyt DEMOKRATIA KELPAAKAAN ????
        HALOOOOO,

        hallitus on valittu demokratisilla vaaleilla,
        MISSÄ VASEMMISTON JÄRKI ON vai ONKO vasemmistolla JÄRKEÄ ENÄÄN OLLENKAA
        on vain DIKTATUURI MIELESSÄ ja oma vallan halu, piittamattomuus KOKO kansan huolista, HALOOOO
        HERÄTYS vasemmisto herätkää näkemään TOTUUS !!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jaa, no miten se onnistuu
        kun ORPO ON JO MONEEN KERTAA EHDOTTANU NEUVOTTELUJA
        mutta nyt ei näille AY_ pomoille MIKÄÄN KELPAA

        vaikka meillä suomessa ON DEMOKRAATTINEN hallits ja polittiika

        MIKSI NYT EI MIKÄÄN SDP:lle ja vasemmistolle kelpaa,
        meinaako SDP ja vasemmisto etteä vain he voivat esittää DIKTAATTORIA
        ja MÄÄRÄILLÄ kuinka hallituksen pitää toimia,

        TODELLA OUTOA KÄYTÖSTÄ NYT VASEMMISTOLTA ja AY-POMOLILTA !!!???
        halooo te ITSEKKI olette korostaneet DEMOKRATIAN puolseta
        MIKSI teille ei nhyt DEMOKRATIA KELPAAKAAN ????
        HALOOOOO,

        hallitus on valittu demokratisilla vaaleilla,
        MISSÄ VASEMMISTON JÄRKI ON vai ONKO vasemmistolla JÄRKEÄ ENÄÄN OLLENKAA
        on vain DIKTATUURI MIELESSÄ ja oma vallan halu, piittamattomuus KOKO kansan huolista, HALOOOO
        HERÄTYS vasemmisto herätkää näkemään TOTUUS !!!!!

        Ei Orpo neuvottele mistään. Sanoo vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Orpo neuvottele mistään. Sanoo vaan.

        Jaaa eihän AY-johtajat ole edes yritettykään
        AY-johatajat ovat olleet jyrkkiä
        sanoneet vain mielipiteensä
        joten Orpon ehdotusta ne ei ole ottaneet kuuleviin korviinsa,
        syytävät vain hallitusta keikesta,

        kysymys kuuluuki :
        miksi AY-johtajat ei haluakkaan neuvotella vaikka huutavat demokratianpuoleen,
        hallitus on demokraatisesti valittu, miksi nyt ei demokraatinen neuvottelu kelpaakaan ?
        onko lakkoilijat DIKTAATOREITA
        DIKTAATORI hallinto EI kuulu suomalaiseen politiikaan
        eikä yhteiskunnan toimintaan !!!?=???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Orpo neuvottele mistään. Sanoo vaan.

        20:38:33

        -- sehän on just toisin päin
        AY johtajat EI ole suostuneet i t s e neuvottelemaan
        vaikka Orpo ON montakertaa jo ehdottanu nueuvotteluja,
        nyt pitää valehtelu lopettaa
        ja katsoa totuutta silmiin, halooooo,


    • Anonyymi

      Tylsä päivä,
      tyhjän toimitusta koko päivä,
      koneella rikkumista,
      lehtien lukemista
      välillä TV:n katsomista,
      laiskansuonta on vetäny koko päivän,
      mikä neuvoksi ?

      • Anonyymi

        Elävä arkisto vuodelta 1966 uutisoi postin kulusta. Kusti polki säällä kuin säällä, ja moderni postiauto kulki. Uusi aika luo uusia välineitä.
        Miten rahaa silloin riitti puhelinjohtojen asentaminen miestyövoimalla talvisessa maastossa? Nythän se olisi täysin mahdoton ajatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elävä arkisto vuodelta 1966 uutisoi postin kulusta. Kusti polki säällä kuin säällä, ja moderni postiauto kulki. Uusi aika luo uusia välineitä.
        Miten rahaa silloin riitti puhelinjohtojen asentaminen miestyövoimalla talvisessa maastossa? Nythän se olisi täysin mahdoton ajatus.

        Olihan se mukavaa aikaa siihen aikaan,
        elämän tuntui turvalliselta ja
        henkilökohtaiset pankki palvelut rehellisiltä toiminnoilta,
        siihen aikaanpiti rahaki hakea pankin tiskiltä,
        virkailija palveli asiakkaita,
        nyt on kaikki toisin, nyt ei käydä pankissa,
        kotoa koneelta hoidetaan kaikki raha asiat,

        nyt pitää varoa " hakkereita koneella "
        pitää osata olla tarkana ja erottaa epäilyttävät viestit ja sivustot, huh
        se on vanhalle ihmiselle kyllä kiusallista, varmaan kaikille kisallista,
        muuten kyllä helpottaa asioitten hoitoa,
        kun kotoa voi kaiken hoitaa,

        niin se vaan maailma muuttuu,,,,,,


    • Anonyymi

      On tosi vaikea tietää mikä on valesivu.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko kännyviestejä ? Minulla on onneksi näpykänny ilman nettiä, sillä ei pysty tekemään haittaa itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko kännyviestejä ? Minulla on onneksi näpykänny ilman nettiä, sillä ei pysty tekemään haittaa itselleen.

        tarkotin tietokoneeseen minulle laitettuja viestejä,
        kännykässä on nimet joten tiedän jos tulee sinne outoja viestejä en niitäkää aukase,


    • Anonyymi

      Huomenta !

      Eipä ole juurikaan sanottavaa,
      pää on ihan tyhjä ajatuksista,

      aattelin mennä asioille, samalla saa hiukan liikuntaa

      onkohan siellä kova pakkanen,
      ikkunasta katsottuna näyttää kylmältä,

      siinäpä ne suurimmat uutiset oliki tälle päivälle

      kuulemiin !

      • Anonyymi

        Ei hättää mittää,
        tyhjät tynnyrit kolisee eniten,

        kohta kuukuuluu jos vaikka mitä
        ootelaan,


    • Anonyymi

      Minulla jomottaa päätä.
      Kävin ulkona, ei auttanut.
      Äitini tapasi sanoa, että on myrsky tulossa, kun hänellä oli päänsärkyä.
      Kauppalistaa huomista varten, leipä on lopussa.
      Pinaattikeittoa, muuta ei tee mieli, jotain kuitenkin.
      Ei mitään tolkun asiaa.
      Meen pois.

      • Anonyymi

        Kiva kun kävit,
        pieni juttu tuokio ilahduttaa suuresti
        ainaki minua,

        --- kävin uimassa,
        ja useammassa kaupassa soppailemassa,

        ostin lopulta vain ruokaa ja pesuainetta,
        päivä meni mukavasti,
        samalla ajelin autolla huvi ajelua,
        kuuntelin radiosta musikkia ja joitn jutustelua,

        autolla " lenkillä " heh
        autolla ajelu on viihteelistä
        maisemat vaihtuu
        välillä voi pysähtyä
        käydä pieni lenkki sauvalakävelyllä,

        jotenki pitäisi ittensä houkutella enemmänki " auto-lenkille "
        ulkoilu olisi todella tärkeää pitkään kotona löhöilyn jälkeen,
        ehkä vanhan kuntoki alkaisi kohentua.

        ja sinlle sanon 15:32:44
        tule takasi,
        kirjoitellaan silloin tällöin
        on kiva lukea muittenki ajatuksia,

        nyt menen köllötteleen,
        olen ihan poikki päivän soppailu reissun jälkeen,


      • Anonyymi

        Aamuinen päänsärky voi johtua uniapneasta/kuorsaamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun kävit,
        pieni juttu tuokio ilahduttaa suuresti
        ainaki minua,

        --- kävin uimassa,
        ja useammassa kaupassa soppailemassa,

        ostin lopulta vain ruokaa ja pesuainetta,
        päivä meni mukavasti,
        samalla ajelin autolla huvi ajelua,
        kuuntelin radiosta musikkia ja joitn jutustelua,

        autolla " lenkillä " heh
        autolla ajelu on viihteelistä
        maisemat vaihtuu
        välillä voi pysähtyä
        käydä pieni lenkki sauvalakävelyllä,

        jotenki pitäisi ittensä houkutella enemmänki " auto-lenkille "
        ulkoilu olisi todella tärkeää pitkään kotona löhöilyn jälkeen,
        ehkä vanhan kuntoki alkaisi kohentua.

        ja sinlle sanon 15:32:44
        tule takasi,
        kirjoitellaan silloin tällöin
        on kiva lukea muittenki ajatuksia,

        nyt menen köllötteleen,
        olen ihan poikki päivän soppailu reissun jälkeen,

        Minä nyt jo palasin.
        Otin puolikkaan särkylääkkeen, sammutin valot ja laitoin radion päälle hiljaselle.
        Istuin pimeän hämärässä ja nukahdin.
        Nyt on hyvä.

        Oi, sinulla on ollut aktiivinen päivä.
        Ihan niinku sinulla olisi kevättä rinnassa.
        Siltä tuo vapauden tunne autoillessasi näin ulkopuolisesta näyttää.
        Varmaan odotat sulia teitä.
        Ite en enää uusinut ajokorttia eikä autoa ole ollut aikoihin.

        Katselin säätiedotuksia.
        Pakkasta riittää, mutta aurinkoista.
        Se on hyvä, kukat virkoavat ikkunalaudoilla.

        Jaahas, mitähän telkusta tänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamuinen päänsärky voi johtua uniapneasta/kuorsaamisesta.

        Tuo on uusi tieto minulle aamuisesta päänsärystä.
        Saatan hyvinkin kuorsata.
        Minulla on lähes aina tukkoinen nenä.
        Ja varsinkin vasemmalla kyljellä nukkuessani.
        Uniapneassahan on hengityskatkoksia.
        Apua, täytyypä seurata ja googlettaa tarkemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on uusi tieto minulle aamuisesta päänsärystä.
        Saatan hyvinkin kuorsata.
        Minulla on lähes aina tukkoinen nenä.
        Ja varsinkin vasemmalla kyljellä nukkuessani.
        Uniapneassahan on hengityskatkoksia.
        Apua, täytyypä seurata ja googlettaa tarkemmin.

        Kärsin kanssa tukkoisesta nenästä. Ostin Otrivinin nenätippoja, jotka ovat juuri siihen vikaan tarkoitetut. Hyvin auttoi, kun laitoin.
        Luin jostain hiljattain, että ihmisen keho toimii nukkuessa parhaiten, kun nukkuu oikealla kyljellä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Kärsin kanssa tukkoisesta nenästä. Ostin Otrivinin nenätippoja, jotka ovat juuri siihen vikaan tarkoitetut. Hyvin auttoi, kun laitoin.
        Luin jostain hiljattain, että ihmisen keho toimii nukkuessa parhaiten, kun nukkuu oikealla kyljellä.

        Kiitos vinkistä!
        Tukkoisuuden takia aloitan nukkumisen aina oikealla kyljellä.
        Yöllä kuitenkin vaihdan asentoa ja herään kun ilma ei kulje.
        Hyvin harvoin olen herännyt selälläni, kaiketi yön aikana myös niin olen.
        Haenkin huomenna kauppareissulla noita tippoja.
        Talvella tukkoisuus on pahempaa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Kärsin kanssa tukkoisesta nenästä. Ostin Otrivinin nenätippoja, jotka ovat juuri siihen vikaan tarkoitetut. Hyvin auttoi, kun laitoin.
        Luin jostain hiljattain, että ihmisen keho toimii nukkuessa parhaiten, kun nukkuu oikealla kyljellä.

        Ai jaa, ilmankos aina mieluummin nukun oikealla kyljellä,
        mull on tehty ohitus-leikkaus vuosia sitten ja on myös syd. tahdistin
        aina kun yritän nukkua vasemmalla kyljellä tulee jokin paha olo rintakehään,
        on aina pakko kääntyä oikealle kyljelle,
        joskus vaan epäilen että yksipuolinen nukkumistapa on selkärangalle huono,
        nyt vanhana on alkanu selkä kipuileen,
        olen olettanu että nikamat ovat kuluneet,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vinkistä!
        Tukkoisuuden takia aloitan nukkumisen aina oikealla kyljellä.
        Yöllä kuitenkin vaihdan asentoa ja herään kun ilma ei kulje.
        Hyvin harvoin olen herännyt selälläni, kaiketi yön aikana myös niin olen.
        Haenkin huomenna kauppareissulla noita tippoja.
        Talvella tukkoisuus on pahempaa.

        Senverran korjaan, että se on sumutepullo, eikä tippa.
        Siellä on ohjeet, kuinka pitkään voi yhteenkyytiin laittaa.


    • Anonyymi

      Huomenta,

      aivan kauheeta, ihminen voi tukehtua omaan sylkeensä, pieni pisara omaa nestettä kurkkuun väärään reikään henkitorveen,
      auta armias kun henki menee tukkoon
      vaikka kuinka yskii vaikka keuhkot kartanolle rintakehästä
      niin yskiminen ei millää meinaa looppu,

      MISTÄ ihmeestä johtuu että oma sylki tai nenästä vuotava neste menee henkitorveen,
      KUOLEEKOHAN ihminen semmoseen vaivaan lopulta,
      mistä ihmeestä johtuu että nokka vuotaa kokoajan
      kohta saiai olla ämpäri nokan alla
      kun vuoto ei lopu
      totisesti jo väsyttää jatkuva nenän niistäminen,
      aina pitää olla talouspaperirulla lähellä
      nenäliinoja kuluu aivan älyttömästi,

      mikä aiheuttaa noin suuren nenäonteloitten eristysten vuotamisen
      jatkuvasti joka ikinen aamu ?

      • Anonyymi

        Minulla vuotaa myös aina, syömisen ja juomisen jälkeen eniten.
        Ulkona ja sisälle tultua.
        On kroonistunut.
        Olen vanhoja, pehmeitä, reikiintyneitä, kuluneita tyynyliinoja pieninyt niistämiseen.
        Heitän polttoroskiin käytetyt.
        Sieraimet ja nenän alus hiertyy paperisista.

        Eilisen päänsäryn ja tuolissa nukkumisen jälkeen en saanut unta kuin aamuyöstä 3-4 tuntia.
        Kävin 9 jälkeen kaupassa. Pitäis riittää muona viikoksi.
        Pakkasta -17. Aurnko lämmittää sisälle ikkunan läpi.
        Yritän sinnitellä nukahtamatta iltaan.
        Se on tämän päivän jobi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla vuotaa myös aina, syömisen ja juomisen jälkeen eniten.
        Ulkona ja sisälle tultua.
        On kroonistunut.
        Olen vanhoja, pehmeitä, reikiintyneitä, kuluneita tyynyliinoja pieninyt niistämiseen.
        Heitän polttoroskiin käytetyt.
        Sieraimet ja nenän alus hiertyy paperisista.

        Eilisen päänsäryn ja tuolissa nukkumisen jälkeen en saanut unta kuin aamuyöstä 3-4 tuntia.
        Kävin 9 jälkeen kaupassa. Pitäis riittää muona viikoksi.
        Pakkasta -17. Aurnko lämmittää sisälle ikkunan läpi.
        Yritän sinnitellä nukahtamatta iltaan.
        Se on tämän päivän jobi.

        ei sullakaa helppoa ole,

        ikkunasta aurinko nyt paistaa tosi kutsuvasti ulos
        mutt -ku en saa itteä liikkeelle
        jää kai vain haaveksi,


        mull on eilisen reissun jäljiltä vasen käsi ja olkapää kipeenä,
        koko vasen puoli kylkiä myöten kokoajan jomottaa,
        otin panadolin ja ismos pillerin, jospa se kohta helpottaisi,

        kuuntelen radiota, mutt ku ei ole puhe kaveria,
        eikä noi seinät vastaa vaikka yksin jotain tupiseeki,
        on kuitenki tämä kone,
        käyn aina jotain sanomassa,
        seki hiukan helpottaa yksin oloa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei sullakaa helppoa ole,

        ikkunasta aurinko nyt paistaa tosi kutsuvasti ulos
        mutt -ku en saa itteä liikkeelle
        jää kai vain haaveksi,


        mull on eilisen reissun jäljiltä vasen käsi ja olkapää kipeenä,
        koko vasen puoli kylkiä myöten kokoajan jomottaa,
        otin panadolin ja ismos pillerin, jospa se kohta helpottaisi,

        kuuntelen radiota, mutt ku ei ole puhe kaveria,
        eikä noi seinät vastaa vaikka yksin jotain tupiseeki,
        on kuitenki tämä kone,
        käyn aina jotain sanomassa,
        seki hiukan helpottaa yksin oloa,

        Kannoitko jotain painavaa?
        Vai jännititkö kroppaa ajaessa?

        Onhan tämä palsta hyvä, että saa rupatella silloin kun tahtoo.
        Aiheitakin on vakavista kevyempiin.

        Luulen, että toi nuhani on pitkälti koneellisen ilmastoinnin ja keskuslämmityksen syytä.
        Limakalvot kuivuu ja keho yrittää kostuttaa ettei virukset ja bakteerit pääse pesiytymään vaan virtaavat ulos.
        Tiedä sitten.
        On minulla pieni ilmankostuttaja, diffuuseri.
        Tuoksua voi laittaa, vaikka laventelia, se rauhoittaisi.
        Vaan en tykkää, kun jää tuoksumaan. Pelkkää vettä vaan.
        En tuoksukynttilöitäkään polta.
        Kesällä kaikki on toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannoitko jotain painavaa?
        Vai jännititkö kroppaa ajaessa?

        Onhan tämä palsta hyvä, että saa rupatella silloin kun tahtoo.
        Aiheitakin on vakavista kevyempiin.

        Luulen, että toi nuhani on pitkälti koneellisen ilmastoinnin ja keskuslämmityksen syytä.
        Limakalvot kuivuu ja keho yrittää kostuttaa ettei virukset ja bakteerit pääse pesiytymään vaan virtaavat ulos.
        Tiedä sitten.
        On minulla pieni ilmankostuttaja, diffuuseri.
        Tuoksua voi laittaa, vaikka laventelia, se rauhoittaisi.
        Vaan en tykkää, kun jää tuoksumaan. Pelkkää vettä vaan.
        En tuoksukynttilöitäkään polta.
        Kesällä kaikki on toisin.

        Luulen tai joskus olen kuullu että jotkut syd. lääkkeet aiheuttaa nenästä vuotoa,
        en ole viittiny kysyä lääkäriltä, joku joskus sanoi että lääke pitäisi vaihtaa toiseen,
        jotenki olen saamaton,
        en jaksa enään juosta lääkäriessä, nuorena ja terveenä sinneki jaksoi useammin mennä kyseleen vaivojensa perään,
        nykyisin kaiken tunnan jo turhaksi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen tai joskus olen kuullu että jotkut syd. lääkkeet aiheuttaa nenästä vuotoa,
        en ole viittiny kysyä lääkäriltä, joku joskus sanoi että lääke pitäisi vaihtaa toiseen,
        jotenki olen saamaton,
        en jaksa enään juosta lääkäriessä, nuorena ja terveenä sinneki jaksoi useammin mennä kyseleen vaivojensa perään,
        nykyisin kaiken tunnan jo turhaksi,

        Kuiva sisäilma aiheuttaa nenävuotoon, ja siihen auttaa pitämällä avointa
        vesiastiaa makuuhuoneessa, ei tarvitse kostuttajia hankkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuiva sisäilma aiheuttaa nenävuotoon, ja siihen auttaa pitämällä avointa
        vesiastiaa makuuhuoneessa, ei tarvitse kostuttajia hankkia.

        Kiitos tiedosta,
        neuvoja sateeleki vaikka kuinka paljon, sieltä ja täältä livenäki,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannoitko jotain painavaa?
        Vai jännititkö kroppaa ajaessa?

        Onhan tämä palsta hyvä, että saa rupatella silloin kun tahtoo.
        Aiheitakin on vakavista kevyempiin.

        Luulen, että toi nuhani on pitkälti koneellisen ilmastoinnin ja keskuslämmityksen syytä.
        Limakalvot kuivuu ja keho yrittää kostuttaa ettei virukset ja bakteerit pääse pesiytymään vaan virtaavat ulos.
        Tiedä sitten.
        On minulla pieni ilmankostuttaja, diffuuseri.
        Tuoksua voi laittaa, vaikka laventelia, se rauhoittaisi.
        Vaan en tykkää, kun jää tuoksumaan. Pelkkää vettä vaan.
        En tuoksukynttilöitäkään polta.
        Kesällä kaikki on toisin.

        en kantanu, mutta olin uimassa, ehkä rasituin liikaa,

        nyt kun olen lääkeitä ottanu ja ovat kai jo vaikuttaneet
        kipu on hellitäny,

        toinen oire
        huolestuttaa
        kun omaa sylkeä menee kurkkuun tai joko nenästä laskeutuu keuhkotorveen
        tai hengitän omaa sylkeä,
        siihen meinaa kertakaikkiaan tukehtua,
        yskittää aivan kauheesti
        eikä henkitorvi meinaa puhdistua, eivan kauhee kohtaus, ei voi normaalisti hengittää, yskii vain,
        sitä en enään jaksais kestää,
        koko ajan pitää varoa ettei hengitä omaa sylkeä,
        siihen ei taira olla mitään kunnon neuvoja
        muuta kuin itse koittaa varoa,
        tai sitten joskus kuolen siihen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en kantanu, mutta olin uimassa, ehkä rasituin liikaa,

        nyt kun olen lääkeitä ottanu ja ovat kai jo vaikuttaneet
        kipu on hellitäny,

        toinen oire
        huolestuttaa
        kun omaa sylkeä menee kurkkuun tai joko nenästä laskeutuu keuhkotorveen
        tai hengitän omaa sylkeä,
        siihen meinaa kertakaikkiaan tukehtua,
        yskittää aivan kauheesti
        eikä henkitorvi meinaa puhdistua, eivan kauhee kohtaus, ei voi normaalisti hengittää, yskii vain,
        sitä en enään jaksais kestää,
        koko ajan pitää varoa ettei hengitä omaa sylkeä,
        siihen ei taira olla mitään kunnon neuvoja
        muuta kuin itse koittaa varoa,
        tai sitten joskus kuolen siihen,

        Kaikenlaista sitä on.
        Kuulostaa tosi pelottavalta tuo syljen henkitorveen meno.
        Pientä tuntemusta on ehkä miltä tuntuu. Joskus leivän muru mennyt 'väärään kurkkuun' tai vettä nielaissut.
        Saanut yskiä vedet silmissä.
        Nyt ei vuosiin.
        Miten pystyt edes nukkumaan?
        Unissaanhan voi kellahtaa selälleen ja silloin luulis syljen valuvan kurkkuun.
        Vai onko syljeneritys lepotilassa yöllä.
        Outoja juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaista sitä on.
        Kuulostaa tosi pelottavalta tuo syljen henkitorveen meno.
        Pientä tuntemusta on ehkä miltä tuntuu. Joskus leivän muru mennyt 'väärään kurkkuun' tai vettä nielaissut.
        Saanut yskiä vedet silmissä.
        Nyt ei vuosiin.
        Miten pystyt edes nukkumaan?
        Unissaanhan voi kellahtaa selälleen ja silloin luulis syljen valuvan kurkkuun.
        Vai onko syljeneritys lepotilassa yöllä.
        Outoja juttuja.

        se on jokun neurologinen vaiva, olen joskus siitä nähjy jonkin ohjelman tv:ssä
        ikäväkyllä siihen voi kuolla, mutta toistaiseksi olen voinu aika paljon estää,
        joskus vaan unohdan varovisuuden ja vetasen sylkeä henkeen
        sitten onki tosi paha juttu,
        kuolema on tosi paha jos se tulee tuon vaivan seurauksena,
        hartaasti toivoisin että saisin kuolla sänkyyni nukkuissa,
        olenhan jo melko ijäkäs
        viistoista vuotta niin ole sata vuotias, jos luja suo niin pitkän elämän,


    • Anonyymi

      Taas perjantai,

      voihan perjantai,
      pakkasta 25 astetta
      ulos ei ole menemmistä,

      • Anonyymi

        Promesan ensi kauden jakso loppui! Kauhistuneille seuraajille lohdutus, että ennustusten mukaan kausi 2 aloittaa heti maanantaina.

        Ihan hirveitä ongelmia kartanossa onkin, ihan yöunet menee. Että se kaunis nuorikkokin kiusaa Manuelia sillä tavalla!
        Ja Salvador palasi sotatoimista silmäpuolena, poloinen. Minä luulen vaan, että se on rintamakarkuri, mutta toivottavasti luulen väärin.
        Ja taloudenhoitajan raskaus aina vain jatkuu.
        Olen niin huolissani.
        Mkr.


    • Noiden nenäoireiden takana saattaa olla, sellainen, kun vasomotorinen nuha.
      Se on yliherkkää reagointia ärsykkeisiin. Esim. hajut, kuuman kylmän vaihtelut, voimakkaat mausteet ym.
      Se oireilee nenän vuotamisena, tukkoisuutena, aivasteluina.
      Se ei ole varsinaista allergiaa.

      • Anonyymi

        Minulla tuo oire ilmenee aina aamulla iltapäivällä " nokka " jo rauhottu,
        on kohtuulinen sen kanssa tlla toimeen,


    • Anonyymi

      Mitäs me tänään puuhaillaan,

      pakkasta yli 20 astetta,
      uskaltaako ulos ollenkaan,

      tekis mieli

      mutt-ku pystyykö sielä hengittämään
      vai meneekö yskimiseksi koko ulkoilu,

      • Anonyymi

        Ulos menoa minäkin jahkailen.
        Houkuttelen itseäni leipomoreissulla.
        Reissun jälkeen maistuisi pullakahvit.

        Vähän siivoilin.
        Niin kuin tuo aurinko hyvää tekeekin, niin on se armotonkin.
        Kaikki pöly ja nuhru näkyy.
        Tuota tekstiilipölyä riittää.
        Eihän siitä eroon pääse.
        Minulla usein kutimet käsissä ja kyllä langoistakin pientä lankahiukkasta irtoo.
        Laitan silmät kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulos menoa minäkin jahkailen.
        Houkuttelen itseäni leipomoreissulla.
        Reissun jälkeen maistuisi pullakahvit.

        Vähän siivoilin.
        Niin kuin tuo aurinko hyvää tekeekin, niin on se armotonkin.
        Kaikki pöly ja nuhru näkyy.
        Tuota tekstiilipölyä riittää.
        Eihän siitä eroon pääse.
        Minulla usein kutimet käsissä ja kyllä langoistakin pientä lankahiukkasta irtoo.
        Laitan silmät kiinni.

        Pakko antaa periksi jo monissa asioissa,

        kun kuolen tännehän se kaikki jokatapauksessa jää

        siivouksissa olen jo fuskannu pitkän aikaa,
        teen vain sen minkä suht-koht jaksan tehdä,
        kuten tiskaan ( kone tiskaa ) joskus pyykkiä pesen ,
        silityksissäki ole alkanu fuskaamaan,
        limppailen vain puhtaan pyykin nätisti kaappiin,

        ulos kyllä pitäisi ittensä saada
        jää nähtäväksi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulos menoa minäkin jahkailen.
        Houkuttelen itseäni leipomoreissulla.
        Reissun jälkeen maistuisi pullakahvit.

        Vähän siivoilin.
        Niin kuin tuo aurinko hyvää tekeekin, niin on se armotonkin.
        Kaikki pöly ja nuhru näkyy.
        Tuota tekstiilipölyä riittää.
        Eihän siitä eroon pääse.
        Minulla usein kutimet käsissä ja kyllä langoistakin pientä lankahiukkasta irtoo.
        Laitan silmät kiinni.

        11:48:26
        anteeksi mutta minkä ikänen olet,

        minä olen 85v.
        kauankohan täällä maanpäällä vielä saa vanha ihminen taivaltaa,
        usein mietin, varsinki aamuisin kun herään,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11:48:26
        anteeksi mutta minkä ikänen olet,

        minä olen 85v.
        kauankohan täällä maanpäällä vielä saa vanha ihminen taivaltaa,
        usein mietin, varsinki aamuisin kun herään,

        Minulla on vasta kasikymppiset edessä.
        Eihän sitä määräaikaansa tiedä.
        Hyvä etten tiedä, se olisi kestämätöntä odotusta.
        Monesti olen jatkoaikaa saanut kirurgeilta ja muilta lääkäreiltä ja hoitajilta.

        Kävin leipomossa ja ostin yhden laskiaispullan.
        Oli iso, kämmenen kokoinen ja korkea.
        Mantelimassaa ja kermavaahtoa.
        Ei liian makea.
        Joskus hillolla ostanut ja ollut liian makea.

        Eikä ollut liukasta.
        Hankikantoinen, kun oikaisin puiston läpi.
        Harmitti ettei ollut mukana istuinalustaa.
        Aurinko lämmitti niin, että olisin istahtanut penkille seuraamaan maailman menoa.
        Minulla on yleensä sellainen taitettava, pienen tilan pienessä repussa vievä alusta.

        Tänään tulisi eurovisiokarsinta vai mikä UM?? se onkaan.
        En ole yhtään seurannut.
        Oletteko te?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on vasta kasikymppiset edessä.
        Eihän sitä määräaikaansa tiedä.
        Hyvä etten tiedä, se olisi kestämätöntä odotusta.
        Monesti olen jatkoaikaa saanut kirurgeilta ja muilta lääkäreiltä ja hoitajilta.

        Kävin leipomossa ja ostin yhden laskiaispullan.
        Oli iso, kämmenen kokoinen ja korkea.
        Mantelimassaa ja kermavaahtoa.
        Ei liian makea.
        Joskus hillolla ostanut ja ollut liian makea.

        Eikä ollut liukasta.
        Hankikantoinen, kun oikaisin puiston läpi.
        Harmitti ettei ollut mukana istuinalustaa.
        Aurinko lämmitti niin, että olisin istahtanut penkille seuraamaan maailman menoa.
        Minulla on yleensä sellainen taitettava, pienen tilan pienessä repussa vievä alusta.

        Tänään tulisi eurovisiokarsinta vai mikä UM?? se onkaan.
        En ole yhtään seurannut.
        Oletteko te?

        jos ne euroviisut on Kääriän tasosta, eipä kiinosta kattoa, kauheaa rääkymistä, musiikista ei tietoakaan,


    • Anonyymi

      Olitpa reipas kun kävit ostoksilla,

      aikoihin en ole ostanu laskiaispullaa,
      ehkä seuraavalla kauppareissulla ostan

      ruuneprin tortut ostin jokunen aika sitten,
      en pitäny mausta, joskus olen saanu paremmanmakusia, nyt ei onnistunu, niitäki oli monen leipomon tuotteita vierivieressä,
      ehkä vieressä olisi ollu maistuvampia,
      tiedähäntä,

      minulla jäi ulkoilu haaveeksi,
      olen kattonu välillä TV:tä hiihtokilpailuja,
      välliin torkkunu päikkäreitä,

      jospa huomenna olisi parempi päivä ulkoilun suhteen,
      jää nähtäväksi,

    • Anonyymi

      Ihana päivä, auriko paistoi, sain itteni liikkeelle, meri kutsui puoleensa, silmin kantamattomiin valkosta lunta lunta lunta vaan meren jään pinta hohti, ihmisä laumoittain nauttimassa kevät päivästä, pakkasta oli 17 astetta,


      muutaki ihanaa sain aikaan,
      pottukeittoa keitäin, siis makkara soppaa toiselta nimeltä,
      mikään ruoka ei nykyisin oikein tahdo maistua,
      aattelin kokeilla josko makkara keitto mahalle kelpaisi, kohta on valmista syötävksi,



      tänään sitten saamme tietää kenestä tulee seuraava suomen presidentti,
      toivottavasti Stub,

      heippa taas,
      kirjotelaan taas,
      jos mieleen juolahtaa jotain tuoja julki ajatuksistaan,,,,

    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      ❤️ Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi018248226pk

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe