Jokos on maisteltu

Anonyymi-ap

Ruuneperin torttuja? Minä jo tammikuussa ekat testasin, testit jatkuu vielä.

13

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole vielä tänä vuonna maistellut. Tykkään kosteasta, reilusti karvasmanteliöljyltä maistuvasta Runebergin tortusta.
      Laskiaispullasta en välitä.

      • Anonyymi

        Taidat kyllä nyt puhua Runebergin vaimon tortusta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat kyllä nyt puhua Runebergin vaimon tortusta...

        Näkyikö siellä sitä hillosilmää...


    • Anonyymi

      Ostin kahvin kanssa Cittarin kahvilassa. Oli vähän kuiva, piti hakea kostukkeeksi lisää kahvia.

      • Anonyymi

        En syö Runebergin torttuja. Ehkä kerran nähtävästi oon maistellut, koska on tullut toteamus, että ei.

        Laskiaispullat on liian kalliita.
        Parempi halkaista pulla, laittaa siihen kermavaahtoa ja mantelimassaa.

        Paitsi, että en viitsi.
        Ostan mieluummin toisen pullan. En itse paistele pullia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En syö Runebergin torttuja. Ehkä kerran nähtävästi oon maistellut, koska on tullut toteamus, että ei.

        Laskiaispullat on liian kalliita.
        Parempi halkaista pulla, laittaa siihen kermavaahtoa ja mantelimassaa.

        Paitsi, että en viitsi.
        Ostan mieluummin toisen pullan. En itse paistele pullia.

        Minulle laskiaispulla on lautasella kuumassa maidossa. Maito imeytyy pullaan. Ei siinä on hilloa eikä muutakaan.
        Ihanaa.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Eilen join kahvit erään leipomon kahvilassa ja ensin meinasin ottaa ruunebergin tortun, mutta ssamalla vitriiniin kannettiin niin ihanan tuoksuisia laskiaispullia, joten ostinkin sellaisen, Olikin hyväääää!

    • Helmikuuhun liittyy näitä erityisleivonnaisia ja kondiittorit kilvan kehittävät suurmiehille ja - naisille omia nimikkojaan. Olen joskus nauttinut Agricola- leivoksen , jossa raikas puolukka maistui hyvin suomalaiselta.

      Runebergintortut eivät ole suosikkejani, mutta laskiaispullat etenkin mantrlimassatäytteellä kyllä maistuvat ja tuunailen niitä itsekin tavallisista pikkupullista. Ystävänpäivä on hivuttautunut suomalaisten kalentereihin ja kahvipöytiinkin . Yleensä tarjoan silloin jotain sydämenmuotoista , vaikka paahtoleivästä piparimuotilla erotetun herkkuvoileivän aamiaisella tai kääretorttulevystä sydänleivokset päiväkahvilla.

    • Anonyymi

      Kohta alakaa mämminsyönti

    • Kerran ostin Ruunebergin tortun, oli kuiva, jäi vastenmielisyys.
      Laskiaispullista tykkään. Teen itse usein näin Helmikuussa. Laitan mansikkahilloa ja kermavaahtoa, saatan syödä monta päivässä. Rypyt oikeaa kun paino nousee.

    • Anonyymi

      Itse en pidä ruuneberin tortuista. Niissä on jokin outo maku, mikä lie mauste. Kumina?

      Mutta laskiaispullat mantelitäytteellä / marsipaanilla, kuumassa maidossa kyllä kelpaavat.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Nyt siitä vuosia jo on kuin viimeks torttua sain :(
      Mä olen hautausmaa laput silmilläin
      Ja limbon suuren alla kuljettiin

      Vm -49

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      446
      3251
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      410
      2851
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      126
      2765
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2153
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1970
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      76
      1172
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe