Mitä merkkejä suosittelete, kun tarve on aloittelijalle kapealestiset monot. Kaikki vuokraamon monot olleet tosi väljiä, vaikka soljet kiristetty tappiin. Se takia kaupoista etsinyt monoja. Kaikki mallit vaan "mukavia" leveä lestisiä malleja, joita en halua. Toisaalta voisin ostaa kallimmat kilpamonot, mutta pelkään, että kokemattomuden takia liian jäykät ei taas ole hyvät minulle?
Lämpömuokkaustakin on monessa paikkaa, mutta aina niissä lähinnä puhutaan monon leveentämisestä ja ongelma kohtien korjaamisesta. Saako sillä kavennettua monoa?
Mieluiten ostaisin keskitason jäykkyden ja hinnan monot, jotka kapealestiset. Suosituksia?
Kapealestiset laskettelumonot
3
217
Vastaukset
- Anonyymi
Narrow ski boot tai Low volmue ski boot Google haku antaa varmasti jotakin tuloksia.
Valmistajilla saattaa myös olla tuotteiden filteröintimahdollisuus leveyden mukaan. Tässä Atomic sivuston tapaus, jossa listataan narrow monot.
https://www.atomic.com/en-fi/shop-emea/men/men-alpine-skiing/ski-boots/shopby/pim_fit_7-narrow_20715.html?product_list_order=position- Anonyymi
HAWX ULTRA 100 GW voisi noista olla toimiva. Ei ole liian jäykkä.
Kannattaa muuten huomioida, että monojen jäykkyys ei ole mitenkään standardoitu. Eri merkkien välillä sama jäykkyysluku (esim. 90) ei välttämättä ole samaa jäykkyyttä ollenkaan keskenään.
Toinen huomio on, että GW (GripWalk) mono vaatii yhteensopivan GW siteen.
- Anonyymi
Kannattaa mitata jalan leveys.
LV = Low volume
MV = Medium volume
HV = High volume
Tecnica monoista kerrotaan seuraavaa:
Tecnica ski boots are divided into: LV (low – from 93 to 98mm), MV (mid – from 99 to 100mm) and HV (high – 103mm).
LV: for skiers with narrow foot's sole or for those who prefer a more enveloping and precise fit
MV: for skiers with medium foot's sole or for those who prefer a regular fit
HV: for skiers with a wide foot's sole or for those who prefer a comfortable fit
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769