Subaru jakopää

Anonyymi-ap

Onko Subaru Foresterissa jakopäässä ketju vai hihna. Minulle kerrottiin, että Subaruissa jakopää reistailee. Mikä on vaihtoväli, jos on hihna?

15

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jakoketjuhihna, se on ikuinen eli ei vaihdeta koskaan.

      • Anonyymi

        Eli kestää, kunnes laukeaa. Se on sitten koneen käyttöikä samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kestää, kunnes laukeaa. Se on sitten koneen käyttöikä samalla.

        Kuinkahan paljon se yleensä kestää kilometrejä? 2015 mallisella on ajettu yli 22000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kestää, kunnes laukeaa. Se on sitten koneen käyttöikä samalla.

        ...eihän subaruissa (kuten muutamassa muussakaan autossa) mäntä yllä lyömään venttiileihin. Moottori sammuu ainoastaan. Moottorin elinkaari jatkuu, kun uusi jakopäänhihna laitetaan.


    • Anonyymi

      Jos nyt on ajettu se yli 22 tkm, niin kyllä se kestää jopa useita tuhansia kilometrejä vielä.

    • Anonyymi

      Mun veljeni isän pojalla oli tuo malli ja hän ajoi sillä Jyväskylästä Tampereelle asti, eli todella pitkän matkan. Moottori kesti hyvin vaikka matka oli melko pitkä.

      • Anonyymi

        ... VALETTA, eihän pojilla voi olla ajokorttia!


    • Anonyymi

      Mun isoisän pojan pojalla on edelleenkin Forester ajossa ja kilometrejä jo päälle 6000 km (kuusi tuhatta) ja hyvin on kestänyt.

      Moottorikin on alkuperäinen.

      • Anonyymi

        ... VALETTA, eihän pojanpoikaa saa rintamaidosta vieroittaa.


    • Anonyymi

      Ei pojan poika enää tissien kimpussa ole, hän on siirtynyt pykälää alemmaksi ja leikkii nyt karvakolmiolla.💆‍♂️

    • Anonyymi

      Itekin tykkäisin leikkiä molemmilla 😍

    • Anonyymi

      Auto voidaan tehdä niinkin että ei ole hihnaa eikä ketjua jakopäässä. Esimerkkinä uusi keskimoottori Corvette.

      • Anonyymi

        ... minullakin oli SAAB96 vm-76 ja siinäkään ei ollut ketjua eikä hihnaa.

        Kyseisessä autossa ollut Fordin V4-moottori oli useammassa automallissa aikoinaan jo 6o-luvulla.


    • Anonyymi

      Vaimollani on kaikki mahdolliset lävistykset, myös jalkovälissä roikkuu joku ketju, itse sanon sitä jakopäänketjuksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16750
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      26
      2143
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1720
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe