Onko Subaru Foresterissa jakopäässä ketju vai hihna. Minulle kerrottiin, että Subaruissa jakopää reistailee. Mikä on vaihtoväli, jos on hihna?
Subaru jakopää
15
3296
Vastaukset
- Anonyymi
Jakoketjuhihna, se on ikuinen eli ei vaihdeta koskaan.
- Anonyymi
Eli kestää, kunnes laukeaa. Se on sitten koneen käyttöikä samalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkahan paljon se yleensä kestää kilometrejä? 2015 mallisella on ajettu yli 22000 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...eihän subaruissa (kuten muutamassa muussakaan autossa) mäntä yllä lyömään venttiileihin. Moottori sammuu ainoastaan. Moottorin elinkaari jatkuu, kun uusi jakopäänhihna laitetaan.
- Anonyymi
Jos nyt on ajettu se yli 22 tkm, niin kyllä se kestää jopa useita tuhansia kilometrejä vielä.
- Anonyymi
Mun veljeni isän pojalla oli tuo malli ja hän ajoi sillä Jyväskylästä Tampereelle asti, eli todella pitkän matkan. Moottori kesti hyvin vaikka matka oli melko pitkä.
- Anonyymi
... VALETTA, eihän pojilla voi olla ajokorttia!
- Anonyymi
Mun isoisän pojan pojalla on edelleenkin Forester ajossa ja kilometrejä jo päälle 6000 km (kuusi tuhatta) ja hyvin on kestänyt.
Moottorikin on alkuperäinen.- Anonyymi
... VALETTA, eihän pojanpoikaa saa rintamaidosta vieroittaa.
- Anonyymi
Ei pojan poika enää tissien kimpussa ole, hän on siirtynyt pykälää alemmaksi ja leikkii nyt karvakolmiolla.💆♂️
- Anonyymi
Itekin tykkäisin leikkiä molemmilla 😍
- Anonyymi
Auto voidaan tehdä niinkin että ei ole hihnaa eikä ketjua jakopäässä. Esimerkkinä uusi keskimoottori Corvette.
- Anonyymi
... minullakin oli SAAB96 vm-76 ja siinäkään ei ollut ketjua eikä hihnaa.
Kyseisessä autossa ollut Fordin V4-moottori oli useammassa automallissa aikoinaan jo 6o-luvulla.
- Anonyymi
Vaimollani on kaikki mahdolliset lävistykset, myös jalkovälissä roikkuu joku ketju, itse sanon sitä jakopäänketjuksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 73883
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104738- 36613
- 47603
- 36597
- 30591
- 40585
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34557- 50550
- 36483