Punasävyisiä musta-valkokuvia

missä vika

Yritän tulostaa musta-valkokuvia ja tietokoneen ruudulla kaikki näyttää hyvältä, mutta tulostetussa valokuvassa on vaalean punaista/ruskeata mustan ja harmaan tilalla. Tulostin tulostaa muuten normaalisti, muita valokuvia en tosin ole yrittänyt tulostaa. Missä voisi olla vika?

8

1104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ridge

      tuollaista jos tulostuspäät on tukossa tai liian likaiset. Siellä tulostimen ominaisuuksissa pitäisi olla joku puhdistus valikko, katso jos löytyy..=)

    • oikein

      Pistä asetuksiin musta-valko niin saattaapi onnistua. Mulla ainakin vääristeli sen takia värejä kun tulostin väärillä asetuksilla MV-kuvia.

    • tämäkin

      jos tulostimesi on Canon, niin ota sen asetuksista pois yksiväritulostuksen erityisasetus jossa voidaan valita seepiatulostus. Jos sellainen asetus sattuupi tulostimen ajurin säädöistä löytymään, itselläni on Canon S100 ja siinä voi valita mm. seepiasävyisen tulostuksen. Tuota asetusta ei suinkaan löydy kaikista tulostimista!

    • CMYK

      Tuo kuulostaa siltä, että tulostimesi yrittää tulostaa mustaa sekoittamalla syaania, magentaa ja keltaista. Tuossa tarvitaan ohjelmaa tai tulostinajuria, joka osaa käyttää mustaa väriä mustan tulostukseen.

    • kesänumerossa...

      ...käsitellään aihetta pirusteellisesti.

      Onmuuton muutaki hyätyllistä sitte niin maan pali.

      Lueppas tarkkaan niin voit sitte neuvoa täällä muitaki. Ovat katselleet just näitä kysymyksiä täällä. Ja toimittaneet lehtee kysyjille.

      nro 3 -4 -likitte 200 pages. Kiskalla about only 8$ !

    • helpommalla pääsee

      tavallisella tulostimella ei nyt muutenkaan saa laadukkaita printtejä. se on yhtä tappelua värisävyjen säädön kanssa ja kallista photopaperia ja musteita kuluu...
      Itse teetän digikuvat läheisessä fotoliikkeessä. Ei maksa paljoa ja saa kuvat nopeasti ja helposti. Ja onhan aito valokuva aina parempi ja kestävämpi kuin kotona hetipaskalla printtattu.

    • meilläpäin

      Näin kävi meilläkin. Syy oli liiankin yksinkertainen, väripatruuna oli kuivunut /lopussa. vaihdoimme uuden, ei ongelmia.

      • Grändi

        Aktiivisena valokuvauksen harrastajana ostin Canon i9950 valokuvatulostimen jonka pitäsi olla ammattikäyttöön tehty mutta tämä punasävyisyys mv kuvissa tuntuu olevan tässäkin mallissa enemmänkin ominaisuus kuin vika. Tulostan paljon valokuvia (A 3)joten värien kuivuminen ei pitäisi olla ongelma. Eniten minua häiritsee se että jotkut tulostettavat mv kuvat on ihan ok toiset taas ovat punasävyisiä??? Maahantuojan kanssa asiasta on keskusteltu mutta ei heidänkään antamat ohjeet ole parannusta tuoneet. Värikuvissa laatu on loistava.Jos jollakin on ideoita mitä voisi yrittää niin otan vinkit kiitollisena vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe