Toyota floppasi sähköautoissa totaalisesti

Anonyymi-ap

Ei voisi pahemmin flopata enään missään mutta kyllä se Toyotalta onnistuu.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001770035.html

38

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      akoska Toyota ei saa laatua aikaiseksi autonvalmistuksessa, mitä Toyotan pit'isi tehdä.
      Ehkä Toyotan tulevaisuus olisi ruusuisempi vaikka ompelukoneita valmistavana suurtehtaana. Ehkä polttomoottori ja hybridi ompelukoneilla olisi kysyntää jossain päin maailmaa?

      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😋 ­N­y­­­m­­­f­o­­­m­­­a­­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Torstai ja Trafi vaivaavat pikkuröllien päänuppia pitkälle helmikuuta.

    • Anonyymi

      Sähköauton nykyiset kyvyt eivät riitä tyydyttämään yhteiskunnan tarpeita auton toimintasäteen, hinnan tai latausajan suhteen.

      Sama koskee kaikkia patteriautoja.

      • Anonyymi

        Sekoitat sinun ja yhteiskunnan vaatimukset aika sujuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoitat sinun ja yhteiskunnan vaatimukset aika sujuvasti.

        Kiteytin. Toim. huom.


    • Anonyymi

      Kyllä akkujen energiatiheys täytyy moninkertaistua, että polttomoottoreista voidaan edes kuvitella luovuttavan.

    • Anonyymi

      Tuo tilanne oli siis vuonna 2012 artikkelin julkaisupäivän mukaan ja tilanne ei ole Toyotalla juurikaan parantunut tuotteen laadun ja ominaisuuksien mukaan.
      Mitä ne siellä pikku saarellaan ovat tehneet kun eivät ole saaneet mitään aikaiseksi?

      • Anonyymi

        Myivät viime vuonna eniten autoja maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myivät viime vuonna eniten autoja maailmassa.

        ...ja eniten myyty automalli maailmassa oli sähköauto, Tesla Model Y.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myivät viime vuonna eniten autoja maailmassa.

        Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että tuote olisi hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että tuote olisi hyvä.

        Ei niin, tesla yy onkin aika huono.


    • Anonyymi

      "Kyllä akkujen energiatiheys täytyy moninkertaistua, että polttomoottoreista voidaan edes kuvitella luovuttavan."

      Taas tuota kollektiivista sontaa että polttomoottoreista pitäisi luopua kokonaan jotta sähköautoja kannattaisi ostaa.
      Jos on vähänkin maalaisjärkeä päässään niin ymmärtää että sähkpöautot ovat jo vuosia olleet ominaisuuksiltaan niin hyviä että pieksevät polttikset suurelle osalle kuluttajia. Sen näkee siitä kuinka moni on jo vaihtanut polttiksen sähköautoon. Kun osa kuluttajista vaihtaa polttiksen sähköautoon niin se ei tarkoita yhteiskunnan totaaliluopumista polttiksista.
      Polttiksista kokonaan luopuminen on pitkä prosessi joka kestää ainakin pari vuosikymmentä. Ja sinä aikana sähköautojen ei ole mitäään tarvetta täyttää jokaikisen friikin tarpeita. Jokainen kotitalous tekee päätöksen vain omalta kohdaltaan ja eri käyttövoimat elävät rinta rinnan aivan niinkuin ovat aina eläneet. Ei koskaan maailmahistoriassa ole ollut tilannetta että 100% autoista liikkuisi yhdellä kä'yttövoimalla. Eikä tule olemaankaan, sähkö, synteettinen bensa, biopolttoaineet, vety tulevat kaikki jatkamaan elämäänsä. Vain fossiilipohjaiset katoavat pois..
      Ei pitäisi olla kovin vaikea asia ymmärtää.

      • Anonyymi

        Henkilöauto ja kevyt jaleluauto voivat toimia sähköllä, ei mikään raskaampi kalusto, jossa pitää kuljettaa muutakin kuin omat akut. Linja-autotkaan eivät toimi talvella, siitä on pk-seudulla nyt kokemusta. Työkoneista ja sähköstä ei nyt kannata edes puhua.


      • Anonyymi

        Jos harvasti asuttuun Suomeen rakennetaan nuo kaikki rinnakkaiset "polttoainejakelut", niin niiden hinta tulee olemaan karmean suuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilöauto ja kevyt jaleluauto voivat toimia sähköllä, ei mikään raskaampi kalusto, jossa pitää kuljettaa muutakin kuin omat akut. Linja-autotkaan eivät toimi talvella, siitä on pk-seudulla nyt kokemusta. Työkoneista ja sähköstä ei nyt kannata edes puhua.

        "Henkilöauto ja kevyt jaleluauto voivat toimia sähköllä,"

        Tuohan meille normaalitaviksille riittää paremmin kuin hyvin. Kuluttajat eivät osta mitään raskasta kalustoa vaan henkilöautoja. Ammattiliikenne on sitten aivan muiden puuhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Henkilöauto ja kevyt jaleluauto voivat toimia sähköllä,"

        Tuohan meille normaalitaviksille riittää paremmin kuin hyvin. Kuluttajat eivät osta mitään raskasta kalustoa vaan henkilöautoja. Ammattiliikenne on sitten aivan muiden puuhaa.

        Akuissa täytyy tapahtua kuitenkin suuri harppaus parempaan. Solid state akku ei näytä täyttävän sille asetettuja odotuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akuissa täytyy tapahtua kuitenkin suuri harppaus parempaan. Solid state akku ei näytä täyttävän sille asetettuja odotuksia.

        Ladattavat autot ovat jo nykyisellä tekniikalla selkeästi enemmä ostettuja kuin latauskelvottomat polttikset.
        Ei tarvita mitään ihmeteknlogiaa kun nykyinenkin riittää hyvin myyntitilastojen valossa. Ja sähköautojen hintatasokin on menossa isoin harppauksin hyvään suuntaan.

        Nuo solid statet tulevat olemaan luxus-tuote kalliisiin erikoisautoihin. Ei kuulu tavisautoihin vielä moneen moneen vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattavat autot ovat jo nykyisellä tekniikalla selkeästi enemmä ostettuja kuin latauskelvottomat polttikset.
        Ei tarvita mitään ihmeteknlogiaa kun nykyinenkin riittää hyvin myyntitilastojen valossa. Ja sähköautojen hintatasokin on menossa isoin harppauksin hyvään suuntaan.

        Nuo solid statet tulevat olemaan luxus-tuote kalliisiin erikoisautoihin. Ei kuulu tavisautoihin vielä moneen moneen vuoteen.

        "Nuo solid statet tulevat olemaan luxus-tuote kalliisiin erikoisautoihin. Ei kuulu tavisautoihin vielä moneen moneen vuoteen."

        Ei tavallinen suomalainen tarvitse mitään tuhannen kilometrin rangea ja kymmenen minuutin latausaikaa. Kannattaa pitää maalaisjärki mukana ja muistaa että ylivoimaisesti suurinosa uusista autoista Suomessa ostetaan etelässä ja etelän ihmisten tarpeisiin.
        Kun pystyy tarjoamaan auton suurille massoille niin hallitsee automarkkinoita.
        Erikoisemmat tarpeet ovat tärkeitä niille joilla se tarve on mutta ei kiinnosta firmoja eikä muita kuluttajia hevonvittua.
        Miksi joku Vantaalainen välittäisi yhtään mitään omassa autovalinnassaan periferian kuskin tarpeista? Ja autotehtaat keskittyvät sinne segmenttiin mistä saa kauppaa.


    • Anonyymi

      Samaa bZ4x floppilinjaa mennään nykysin Toyotan osalta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla on kannattavampi tyyli floppauksessakin kuin muilla autotehtailla. Se teki eniten autoja viime vuonna, ja Suomessakin myynti näyttää olevan kohtuullista

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2024

        Tuo tammikuun yhden kuukauden suonenveto on jokavuotinen juttu. Suomen kokonaismyynti oli Toyotalla laskussa viime vuonna kun kilpailijoilla käyrät menivät ylöspäin.

        Toyotan sähköautojen myynti oa naurettavan ja säälittävän välimaastossa niinkuin sähköautomallistokin. Takaa mahalaskun tämänkin vuoden myyntiluvuissa.


    • Anonyymi

      Vuonna 2014 Toyota lupasi ottaa solid-state teknologian käyttöön vuoteen 2020 mennessä . Sitten vuonna 2020 saapuminen siirrettiin vuodelle 2025 . Ja nyt ollaan odottamassa kärsivällisesti, että solid-state akku nähdään ensimmäistä kertaa sähköautossa vuonna 2027. Saas nähdä. Valmistusprosessi tökkii ja pahasti, ei ole kaupallisesti valmis tuote. Kierrätettävyyttä ei ole ratkaistu vielä alkuunkaan. Litiumiakin kuluu 5-10 kertaisesti nykyakkuihin verrattuna!

      • Anonyymi

        Ylioptimistisilla lupauksilla Toyota yrittää viivyttää asiakkaidensa sähköauton ostoa ja siirtymistä muihin merkkeihin.


    • Anonyymi

      Toyota on käyttänyt miljoonia sähköautojen vastaiseen kampanjointiin.
      Joutuu ilmeisesti säästämään nyt aivan kaikessa ja siksi nämä huijaukset ei ihmetytä ketään. Olihan se myyntimenestys bZ4x kova hitti hetken kun ei pysynyt edes pyörät kiinni autossa! Eikä saanut ladata pikalatauksella eikä range ollut lähelläkään luvattua.
      Juu on se hyvä voi vain Tojomies vakuutella.

      • Anonyymi

        Tätä se röllin paniikki on kun Toyota on taas kerran näyttänyt kaapinpaikan eikä laajalla rintamallakaan vilunkivagenista ole enää vastusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä se röllin paniikki on kun Toyota on taas kerran näyttänyt kaapinpaikan eikä laajalla rintamallakaan vilunkivagenista ole enää vastusta.

        Huijaamalla niin kolaritesteissä kuin päästöissä? Mihin se kaappi nyt jäi ei taida moni kaappi edes kulkea Toyotan vetämän peräkärryn perässä. Fakta lienee se et kaapin kuljettamiseen löytyy parempia autoja kuin Toyota. Määrä ei edelleenlään kerro laadusta yhtään mitään.
        Vain sinun kaltainen trolli hehkuttaa jotain myyntimäärää. Miksi kuvittelet sen muuttavan faktoja? Mutta kuvittele rauhassa kun ei kai trolli muuta osaa.

        Fakta on kuitenkin se et laadukkaat Mercedes ja BMW autot ei ole ikinä olleet myyntitilastojen kärjessä eikä se Toyota ole lähelläkään laatua nykysellä mallistolla vailitettavasti.


    • Anonyymi

      uiHuijaa ja Toyota huijaa jälleen.

      • Anonyymi

        Muaki harmitaa tuo tohjon voitto !


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tojoa ei kiinnosta maapallon lämpiäminen, eikä suomalaisia toyotisteja, kunhan vain saadaan Toyotan polttiksia myytyä. Toyotistit: KU, KLUX,KLAN! Muuta ette tarvitse.

    • Anonyymi

      Toyotalla kaikki läpimurtavat akut ym. ovat aina nurkan takana. Tojon bzzxy37653 y oli sekin aivan floppi.

      • Anonyymi

        Kyllä hyvää kannatta aina odottaa. Kyllä nuo poksvagenin puolivalmisteet ja käyttäjävirheet on jo nähty.


    • Anonyymi

      Flop flop.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1888
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      244
      1808
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1572
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      110
      1378
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      167
      1132
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1100
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      942
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      938
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      876
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      98
      866
    Aihe