Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Uskontojen välinen vuoropuhelu

Anonyymi-ap

Uskontojen välinen vuoropuhelu: Kristityt ja Hare Krishna (ISKCON) | Theology Unleashed (vapautettu teologia)
https://www.youtube.com/watch?v=Pk9P6Wz10sM

__________

Bhagavad-gita katolisessa kirkossa: uskontojen välinen vuoropuhelu Srila Trivikram Maharajin kanssa. Syyskuu 2013. Uberlândia, Brasilia

Srila B. V. Trivikram Maharaj, Sri Chaitanya Saraswat Mathin Brasilian lähetyksen acharya, kirjoittaa:

Lähetän nämä kuvat suurella onnella jakaakseni kanssanne upean iltaohjelman perinteisessä katolisessa kirkossa Uberlândia kaupungissa Brasiliassa. ...

Padre Sergio kutsui meidät osallistumaan USKONTOJEN VÄLISEEN VUOROPUHELUUN, ja meillä oli tilaisuus esitellä Pyhää Srimad Bhagavad-gitaa.

Se oli onnistunut iltaohjelma, joka teki hyvän vaikutuksen kaikkiin vieraisiin, ja he lähtivät ilo sydämessään. Puhuimme noin kaksi tuntia, ja pappi oli hyvin tyytyväinen ...



Se oli miellyttävä, onnistunut ja siunattu ilta.

94

732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, koraanikin sanoo USKONNOSSA EI OLE MITÄÄN PAKKOA sekä KUMARTAKAA NIIN KUIN TOISETKIN KUMARTAVAT....

      Kristityillä on konfirmaation sakramentti jossa luvataan tehdä jotakin oleellista Kristuksen, Jumalan, uskonnon eteen.

      Tuo olellinen voi koskea ekumeniaa jos se on johdatus ja Jumalan tahto. Monet vanhat kirkkoisät ja keskiajan dominikaanit menikin rohkeasti tutustumaan vieraisiin oppeihin.

      Myös Vatikaanin II konsiili tuki tuota perinnettä.

      • Anonyymi

        Kukaan ei halua sitä, koska kanta on, ettei voi hyväksyä sitä, että on olemassa Absoluuttinen Totuus, vaikka se ei olisikaan niin vahvasti ilmennyt kuin meillä, että se on olemassa jossakin muussa perinteessä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muiden uskontojen perinteiden kunnioittaminen ja arvostaminen on tie yhteiselämäämme.

        Yhä monimutkaisempi uskonnollinen ja kulttuurinen monimuotoisuus on nykyaikaiselle maailmanjärjestykselle ominainen suuntaus, joka monin tavoin aiheuttaa kielteisiä seurauksia sosiokulttuurisen monimuotoisuuden pluralistisesta perustasta. Moniarvoisuuden ja erojen aktualisoitumisen haaste ilmenee yksityisten etujen moninkertaistumisena, ja sen seurauksena tarve löytää yhteinen nimittäjä niiden yhteensovittamiseksi aktualisoituu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhä monimutkaisempi uskonnollinen ja kulttuurinen monimuotoisuus on nykyaikaiselle maailmanjärjestykselle ominainen suuntaus, joka monin tavoin aiheuttaa kielteisiä seurauksia sosiokulttuurisen monimuotoisuuden pluralistisesta perustasta. Moniarvoisuuden ja erojen aktualisoitumisen haaste ilmenee yksityisten etujen moninkertaistumisena, ja sen seurauksena tarve löytää yhteinen nimittäjä niiden yhteensovittamiseksi aktualisoituu.

        On ilmeistä, että erilaisten sosiaalisten yhteisöjen jäsenten, joilla voi olla erilaisia intressejä, on noudatettava tiettyjä käyttäytymissääntöjä, jotka perustuvat kompromisseihin, keskinäisiin myönnytyksiin ja suvaitsevaisuuteen. Käytäntö osoittaa kuitenkin myös, että suvaitsevaisuutta on vaikea saavuttaa, koska lähtökohtana on sama lähtökohta: erilaiset intressit, näkemykset, perinteet, mieltymykset ja tavoitteet. Kulttuurisen monimuotoisuuden lisääntymisen kääntöpuolena on se, että se synnyttää ihmisryhmien rinnakkaiselon ongelman, joka edistää pitkälti suvaitsemattomuuden ja muukalaisvihan lisääntymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ilmeistä, että erilaisten sosiaalisten yhteisöjen jäsenten, joilla voi olla erilaisia intressejä, on noudatettava tiettyjä käyttäytymissääntöjä, jotka perustuvat kompromisseihin, keskinäisiin myönnytyksiin ja suvaitsevaisuuteen. Käytäntö osoittaa kuitenkin myös, että suvaitsevaisuutta on vaikea saavuttaa, koska lähtökohtana on sama lähtökohta: erilaiset intressit, näkemykset, perinteet, mieltymykset ja tavoitteet. Kulttuurisen monimuotoisuuden lisääntymisen kääntöpuolena on se, että se synnyttää ihmisryhmien rinnakkaiselon ongelman, joka edistää pitkälti suvaitsemattomuuden ja muukalaisvihan lisääntymistä.

        Ulkoisista eroista ja filosofisista eroista huolimatta henkisten perinteidemme ja muiden henkisten perinteiden välillä on kuitenkin monia syvällä tasolla olevia yhtymäkohtia. Henkinen luonne on tavalla tai toisella sama kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkoisista eroista ja filosofisista eroista huolimatta henkisten perinteidemme ja muiden henkisten perinteiden välillä on kuitenkin monia syvällä tasolla olevia yhtymäkohtia. Henkinen luonne on tavalla tai toisella sama kaikille.

        Ensinnäkin on tarpeen kertoa suhtautumisestamme muihin uskontoihin, uskontojen väliseen ja uskontokuntien väliseen vuoropuheluun periaatteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin on tarpeen kertoa suhtautumisestamme muihin uskontoihin, uskontojen väliseen ja uskontokuntien väliseen vuoropuheluun periaatteessa.

        Yleistäen voimme sanoa, että uskonnon tarkoituksena on opettaa ihmistä näkemään Jumala aina ja kaikessa, koska on väärin ajatella luomakuntaa ilman Luojaa. Henkisesti kypsä ihminen näkee jopa aineellisen maailman sen yhteydessä Jumalaan, hän kykenee tuntemaan Jumalan läsnäolon jokaisen elävän olennon sydämessä - jopa kaikkein syntisimmän, sitä enemmän hänen pitäisi oppia näkemään Jumala muissa uskonnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleistäen voimme sanoa, että uskonnon tarkoituksena on opettaa ihmistä näkemään Jumala aina ja kaikessa, koska on väärin ajatella luomakuntaa ilman Luojaa. Henkisesti kypsä ihminen näkee jopa aineellisen maailman sen yhteydessä Jumalaan, hän kykenee tuntemaan Jumalan läsnäolon jokaisen elävän olennon sydämessä - jopa kaikkein syntisimmän, sitä enemmän hänen pitäisi oppia näkemään Jumala muissa uskonnoissa.

        Uskonto, joka ei kykene opettamaan seuraajiaan näkemään Jumalan ilmenemistä kaikessa, myös muissa hengellisissä perinteissä, ei mielestämme täytä tarkoitustaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonto, joka ei kykene opettamaan seuraajiaan näkemään Jumalan ilmenemistä kaikessa, myös muissa hengellisissä perinteissä, ei mielestämme täytä tarkoitustaan.

        Uskonnollisten perinteiden väliset erot ovat väistämättömiä - muuten ei olisi olemassa erilaisia uskontoja. Tämä on niiden arvo: ihmiset, joilla on erilaiset uskonnolliset tarpeet, tarvitsevat erilaisia uskonnollisuuden muotoja, ja todennäköisesti siksi Jumala antaa erilaisia uskonnollisia järjestelmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnollisten perinteiden väliset erot ovat väistämättömiä - muuten ei olisi olemassa erilaisia uskontoja. Tämä on niiden arvo: ihmiset, joilla on erilaiset uskonnolliset tarpeet, tarvitsevat erilaisia uskonnollisuuden muotoja, ja todennäköisesti siksi Jumala antaa erilaisia uskonnollisia järjestelmiä.

        Perusteltu vuoropuhelu on yksinkertaisesti välttämättömyys, tärkeä edellytys rauhanomaiselle rinnakkaiselolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusteltu vuoropuhelu on yksinkertaisesti välttämättömyys, tärkeä edellytys rauhanomaiselle rinnakkaiselolle.

        Jokaisessa uskonnossa on joitakin hämmästyttäviä oivalluksia, ilmestyksiä. Ongelmana on vain yksi asia: koska uskonnollisissa perinteissä on ihmisen tietämättömyyttä, jokainen uskonnollinen perinne väittää, että sillä on vain Totuus. Ja kun kuulette näitä asioita, teidän on ymmärrettävä, että tämä on jo aineellisen tietoisuuden vaikutusta, tietämättömyyden vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisessa uskonnossa on joitakin hämmästyttäviä oivalluksia, ilmestyksiä. Ongelmana on vain yksi asia: koska uskonnollisissa perinteissä on ihmisen tietämättömyyttä, jokainen uskonnollinen perinne väittää, että sillä on vain Totuus. Ja kun kuulette näitä asioita, teidän on ymmärrettävä, että tämä on jo aineellisen tietoisuuden vaikutusta, tietämättömyyden vaikutusta.

        Tämän vuoksi uskonto sen sijaan, että se yhdistäisi yhteiskuntia yhden henkilön ympärille, se jakaa yhteiskunnan - on olemassa tällainen piilo- tai avoin sota. Ja tämä on merkki siitä, että opetuslapseusperimys on päättynyt uskonnollisessa perinteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän vuoksi uskonto sen sijaan, että se yhdistäisi yhteiskuntia yhden henkilön ympärille, se jakaa yhteiskunnan - on olemassa tällainen piilo- tai avoin sota. Ja tämä on merkki siitä, että opetuslapseusperimys on päättynyt uskonnollisessa perinteessä.

        Toisin sanoen, jos opetuslapseus on jatkuvaa, jos Totuus välittyy, uskonto tunnustaa, että Totuus ilmenee ainakin osittain eri perinteissä. Mutta jos opetuslapseuden periytyminen katkeaa, silloin uskonto ikään kuin jähmettyy ja alkaa väittää olevansa totta, että vain minulla on Totuus.


      • Anonyymi

        Yhteiskunnan muuttamiseksi uskontojen on yhdistettävä voimansa. Ei kuitenkaan tulla tulla yhdeksi uskonnoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteiskunnan muuttamiseksi uskontojen on yhdistettävä voimansa. Ei kuitenkaan tulla tulla yhdeksi uskonnoksi.

        Koko maailmassa, sivistyneessä maailmassa, on jokin uskonto - kristinuskonto, muslimiuskonto, hindu-uskonto, buddhalaisuskonto ja kaikki muut alisteiset uskonnot. Kristittyjen ryhmässä on niin monia kirkkoja - protestanttisia, katolisia. Muslimeilla on Shunya, Shuni, Shek - niin monia asioita. Myös hindut, vaisnavit ja shaktat, saurat, ganapathit ja monet muut. Mutta Krishna sanoo: 'Kaikki he etsivät Minua. "Kaikilla, heillä voi olla erilaisia uskonnollisia järjestelmiä, mutta heidän tavoitteensa on, miten lähestyä Minua."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko maailmassa, sivistyneessä maailmassa, on jokin uskonto - kristinuskonto, muslimiuskonto, hindu-uskonto, buddhalaisuskonto ja kaikki muut alisteiset uskonnot. Kristittyjen ryhmässä on niin monia kirkkoja - protestanttisia, katolisia. Muslimeilla on Shunya, Shuni, Shek - niin monia asioita. Myös hindut, vaisnavit ja shaktat, saurat, ganapathit ja monet muut. Mutta Krishna sanoo: 'Kaikki he etsivät Minua. "Kaikilla, heillä voi olla erilaisia uskonnollisia järjestelmiä, mutta heidän tavoitteensa on, miten lähestyä Minua."

        Veda tarkoittaa tietoa, kirjoituksia. Veda ei tarkoita mitään tiettyä kirjoitusta. Mitä tahansa kirjoitusta, joka antaa tietoa Jumalasta, voi kutsua Vedaksi.


        Jos mikä tahansa kirja, mikä tahansa pyhä kirja tai mikä tahansa tiedon kirja ei anna tietoa Jumalasta, se ei ole pyhä kirja, koska sitä ei voi kutsua pyhäksi kirjoitukseksi tai Vedaksi, koska se ei etsi Korkeinta Olentoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veda tarkoittaa tietoa, kirjoituksia. Veda ei tarkoita mitään tiettyä kirjoitusta. Mitä tahansa kirjoitusta, joka antaa tietoa Jumalasta, voi kutsua Vedaksi.


        Jos mikä tahansa kirja, mikä tahansa pyhä kirja tai mikä tahansa tiedon kirja ei anna tietoa Jumalasta, se ei ole pyhä kirja, koska sitä ei voi kutsua pyhäksi kirjoitukseksi tai Vedaksi, koska se ei etsi Korkeinta Olentoa.

        Se ei ole uskonnollinen järjestelmä, joka kilpailee toisen uskonnon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole uskonnollinen järjestelmä, joka kilpailee toisen uskonnon kanssa.

        Pitäisi tietää, kuka Jumala on, kuka hän on ja mikä on hänen suhteensa Jumalaan. Sitä Krishna-tietoisuusliike on. Se ei ole liike, joka tekee hinduista muslimeja tai muslimeista hinduja tai kristityistä hinduja, se ei ole sellainen liike.


        Jos joku saarnaa, että että hindulaisuus on kristinuskoa parempi, se ei ole oikein. Me emme sano sillä tavalla. Krishna-tietoisuus tiede, se on filosofia.

        Siksi on suuri tarve valistaa ihmisiä siitä, mikä on elämän tarkoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi tietää, kuka Jumala on, kuka hän on ja mikä on hänen suhteensa Jumalaan. Sitä Krishna-tietoisuusliike on. Se ei ole liike, joka tekee hinduista muslimeja tai muslimeista hinduja tai kristityistä hinduja, se ei ole sellainen liike.


        Jos joku saarnaa, että että hindulaisuus on kristinuskoa parempi, se ei ole oikein. Me emme sano sillä tavalla. Krishna-tietoisuus tiede, se on filosofia.

        Siksi on suuri tarve valistaa ihmisiä siitä, mikä on elämän tarkoitus.

        Eri uskontojen kirjoituksissa puhutaan Korkeimmasta Herrasta, kaiken Lähteestä, joka hallitsee kaikkea ja voimme olla yhtä mieltä siitä, että Hän on ja voi ilmetä eri uskonnollisissa perinteissä paikan ja ajan erityispiirteiden mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri uskontojen kirjoituksissa puhutaan Korkeimmasta Herrasta, kaiken Lähteestä, joka hallitsee kaikkea ja voimme olla yhtä mieltä siitä, että Hän on ja voi ilmetä eri uskonnollisissa perinteissä paikan ja ajan erityispiirteiden mukaan.

        Jos vertaamme kristinuskoa, islamia, vaisnavismia, juutalaisuutta - kaikkialla käskyt, joiden tarkoituksena on puhdistua synneistä ja kehittää rakkautta Jumalaa kohtaan, ovat ensimmäisellä sijalla. Jumala itse tunnustetaan korkeimmaksi rakastavaksi olennoksi, kaiken lähteeksi jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vertaamme kristinuskoa, islamia, vaisnavismia, juutalaisuutta - kaikkialla käskyt, joiden tarkoituksena on puhdistua synneistä ja kehittää rakkautta Jumalaa kohtaan, ovat ensimmäisellä sijalla. Jumala itse tunnustetaan korkeimmaksi rakastavaksi olennoksi, kaiken lähteeksi jne.

        Tässä ja monissa muissa tärkeissä asioissa nämä uskonnot ovat yhtenäisiä. Erojakin voi olla, Jumalan kuva tai muoto esitetään hieman eri tavalla, Hänestä kerrotaan erilaisia tarinoita jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ja monissa muissa tärkeissä asioissa nämä uskonnot ovat yhtenäisiä. Erojakin voi olla, Jumalan kuva tai muoto esitetään hieman eri tavalla, Hänestä kerrotaan erilaisia tarinoita jne.

        Näissä opetuksissa on eroja. Mutta pohjimmiltaan on sama. Buddhalaisuudessa ja monissa muissa uskonnoissa on vakavampia eroja, mutta niissäkin on paljon yhteistä edellä mainittujen polkujen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näissä opetuksissa on eroja. Mutta pohjimmiltaan on sama. Buddhalaisuudessa ja monissa muissa uskonnoissa on vakavampia eroja, mutta niissäkin on paljon yhteistä edellä mainittujen polkujen kanssa.

        Bhagavad-gitan kommentaarissaan 4.7 Srila Prabhupada sanoo:
        Jokaisella Herran inkarnaatiolla on tietty tehtävä, ja ne kaikki on kuvattu Pyhissä Kirjoituksissa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad-gitan kommentaarissaan 4.7 Srila Prabhupada sanoo:
        Jokaisella Herran inkarnaatiolla on tietty tehtävä, ja ne kaikki on kuvattu Pyhissä Kirjoituksissa."

        Vrt. Ketään ei pidä pitää inkarnaationa, ellei häntä mainita Pyhissä Kirjoituksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vrt. Ketään ei pidä pitää inkarnaationa, ellei häntä mainita Pyhissä Kirjoituksissa.

        Jeesuksesta ja Muhammedista ennustettiin tuhansia vuosia aikaisemmin vedalaisissa teksteissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksesta ja Muhammedista ennustettiin tuhansia vuosia aikaisemmin vedalaisissa teksteissä.

        Toinen seikka on se, että eri uskonnot eivät ole enää sitä, mitä ne olivat alussa. Niiden sisältö on muuttunut. Jotain on sensuroitu ja jotain on lisätty. Yksi näistä on oppi ikuisesta helvetistä. Helvetti on olemassa, mutta se ei ole ikuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen seikka on se, että eri uskonnot eivät ole enää sitä, mitä ne olivat alussa. Niiden sisältö on muuttunut. Jotain on sensuroitu ja jotain on lisätty. Yksi näistä on oppi ikuisesta helvetistä. Helvetti on olemassa, mutta se ei ole ikuista.

        Jos joku saarnaa, että että hindulaisuus on kristinuskoa parempi, se ei ole oikein. Me emme sano sillä tavalla. Krishna-tietoisuus tiede, se on filosofia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku saarnaa, että että hindulaisuus on kristinuskoa parempi, se ei ole oikein. Me emme sano sillä tavalla. Krishna-tietoisuus tiede, se on filosofia.

        Jos uskonnollisissa perinteissä on ihmisen tietämättömyyttä, jokainen uskonnollinen perinne väittää, että sillä on vain Totuus.


        Ja kun kuulette näitä asioita, teidän on ymmärrettävä, että tämä on jo aineellisen tietoisuuden vaikutusta, tietämättömyyden vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos uskonnollisissa perinteissä on ihmisen tietämättömyyttä, jokainen uskonnollinen perinne väittää, että sillä on vain Totuus.


        Ja kun kuulette näitä asioita, teidän on ymmärrettävä, että tämä on jo aineellisen tietoisuuden vaikutusta, tietämättömyyden vaikutusta.

        Sillä ei ole väliä, onko ihminen korkeassa tai matalassa asemassa, varakas tai köyhä, koulutettu tai kouluttamaton, vanha tai nuori, mies tai nainen, kuka tahansa voi liittyä johonkin osaan vedalaisista opetuksista ja osallistua niihin. Siitä on hyötyä monin tavoin. Jos joku haluaa olla terveempi, onnellisempi, rauhallisempi ja henkisesti valaistuneempi, hän voi huomata, että Veda-opin polku voi tehdä tämän.

        Vedalaisissa opetuksissa ei ole rajoituksia sen suhteen, kuka voi liittyä niihin. Vaaditaan vain vilpittömyyttä. Vilpittömyys on puhtauden ydin. Sen avulla edistyminen on varmaa.

        ...Dharma tarkoittaa sielun ikuista luonnetta. Jokainen olento on sielu, joten tämä koskee kaikkia. Näin ollen jokaisella ihmisellä on oikeus osallistua tähän universaaliin prosessiin riippumatta siitä, mikä hänen väliaikainen asemansa tällä hetkellä on, ja saavuttaa aitoa henkistä edistystä.

        Stephen Knapp


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos uskonnollisissa perinteissä on ihmisen tietämättömyyttä, jokainen uskonnollinen perinne väittää, että sillä on vain Totuus.


        Ja kun kuulette näitä asioita, teidän on ymmärrettävä, että tämä on jo aineellisen tietoisuuden vaikutusta, tietämättömyyden vaikutusta.

        VEDALAINEN POLKU PITÄÄ KAIKKIA USKONTOJA TOTUUTENA TAI YHDEN TOTUUDEN OSINA JA HENKISEN KEHITYKSEN TAPOINA.

        ... ei syrji muita uskontoja. ... pitää kaikkia aitoja uskontoja potentiaalisina nostamaan seuraajiensa tietoisuutta korkeammalle tasolle ymmärtämään Jumalaa, itseään ja ihmiskuntaa. Tämä on vain yksi hindulaisuuden kauniista puolista; se, että se tarjoaa suurimman mahdollisen moninaisuuden Jumalan ymmärtämisen tavoissa. Siksi hinduja voi sekoittaa kenen tahansa kanssa, ja he voivat elää rauhanomaisesti rinnakkain, aivan kuten hindut, buddhalaiset, jainit, sikhit ja muutkin elävät nykyään rauhanomaisesti yhdessä. Mutta heti kun sekoitetaan toisiin uskontoihin kuuluvia, jotka ovat dogmaattisia näkemyksissään, syntyy ongelmia. Syynä on se, että tällaisissa ihmisissä ei ole tilaa ajatusten moninaisuudelle. He ajattelevat, että Jumalan silmissä kukaan muu ei ole pelastunut. He ajattelevat, että heidän on "pelastettava" kaikki tekemällä kaikista muista samanlaisia kuin he. Ja se tapahtuu käännyttämällä kaikki muut omiin dogmaattisiin uskomuksiinsa. Siten he eivät anna mitään uskoa tai ymmärrystä millekään muulle uskonnolle kuin omalle uskonnolleen.


        Stephen Knapp


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos uskonnollisissa perinteissä on ihmisen tietämättömyyttä, jokainen uskonnollinen perinne väittää, että sillä on vain Totuus.


        Ja kun kuulette näitä asioita, teidän on ymmärrettävä, että tämä on jo aineellisen tietoisuuden vaikutusta, tietämättömyyden vaikutusta.

        Maailma voisi olla rauhallinen paikka, jos eri ryhmät eivät jatkuvasti yrittäisi hallita ja käännyttää ihmisiä. Tästä syystä on niin monta vuotta vuodatettu verta, teurastettu ja kidutettu, jotta muut saataisiin pakotettua noudattamaan vain yhtä uskontoa. Tällaiset uskonnot aiheuttavat sen, etteivät ne yhdisty Jumalan kanssa, vaan että ne ovat erossa Jumalasta, koska ne eivät tarjoa tietä nähdä kaikkien olentojen henkistä luonnetta .... Tällaiset uskonnot luovat itse asiassa epäsuhtaa ihmisen ja Jumalan välille, koska ne pakottavat seuraajansa keskittymään pinnallisiin eroihin sen sijaan, että keskittyisivät syvempään yhtenäisyyteen ja yhteenkuuluvuuteen yhden yhteisen Jumalan olentoina.


        Stephen Knapp


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma voisi olla rauhallinen paikka, jos eri ryhmät eivät jatkuvasti yrittäisi hallita ja käännyttää ihmisiä. Tästä syystä on niin monta vuotta vuodatettu verta, teurastettu ja kidutettu, jotta muut saataisiin pakotettua noudattamaan vain yhtä uskontoa. Tällaiset uskonnot aiheuttavat sen, etteivät ne yhdisty Jumalan kanssa, vaan että ne ovat erossa Jumalasta, koska ne eivät tarjoa tietä nähdä kaikkien olentojen henkistä luonnetta .... Tällaiset uskonnot luovat itse asiassa epäsuhtaa ihmisen ja Jumalan välille, koska ne pakottavat seuraajansa keskittymään pinnallisiin eroihin sen sijaan, että keskittyisivät syvempään yhtenäisyyteen ja yhteenkuuluvuuteen yhden yhteisen Jumalan olentoina.


        Stephen Knapp

        Tällä tavoin ....Dharma ei ole muista erillään oleva uskonto. Kyse ei ole siitä, että hindulaisuus tai vedalainen kulttuuri vastustaisi muita henkisiä polkuja. Mutta se edustaa ja tarjoaa keinot, joiden avulla kuka tahansa voi saavuttaa korkeimman mahdollisen hengellisen ymmärryksen. Se auttaa ymmärtämään, keitä ja mitä me todella olemme, kaikkien niiden pinnallisuuksien yläpuolella, joita usein löytyy perususkonnoista ja materialistisista uskonnoista. Siksi, jälleen kerran, kuka tahansa, olipa hän minkä uskonnon tai kulttuurin edustaja tahansa, voi silti käyttää Veda-polkua lisätäkseen yleistä ymmärrystään itsestään, maailmankaikkeudesta ja Jumalasta sekä herättääkseen luonnollisen henkisen rakkautemme yhtä ja kaikkia kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä tavoin ....Dharma ei ole muista erillään oleva uskonto. Kyse ei ole siitä, että hindulaisuus tai vedalainen kulttuuri vastustaisi muita henkisiä polkuja. Mutta se edustaa ja tarjoaa keinot, joiden avulla kuka tahansa voi saavuttaa korkeimman mahdollisen hengellisen ymmärryksen. Se auttaa ymmärtämään, keitä ja mitä me todella olemme, kaikkien niiden pinnallisuuksien yläpuolella, joita usein löytyy perususkonnoista ja materialistisista uskonnoista. Siksi, jälleen kerran, kuka tahansa, olipa hän minkä uskonnon tai kulttuurin edustaja tahansa, voi silti käyttää Veda-polkua lisätäkseen yleistä ymmärrystään itsestään, maailmankaikkeudesta ja Jumalasta sekä herättääkseen luonnollisen henkisen rakkautemme yhtä ja kaikkia kohtaan.

        HINDULAISUUS, VEDALAINEN KULTTUURI, EI ESITÄ JUMALAA HINDUJEN, MUSLIMIEN, KRISTITTYJEN TAI SIKHIEN JUMALANA.

        Koska vedalainen kulttuuri on luonteeltaan universaalia, se ei esitä jumalaa alueellisena teemana tai "valitulle" kansalle kuuluvana. Emme myöskään löydä jumalaa vedalaisessa ymmärryksessä suosimasta tiettyä kansaa. Se, mitä löydätte, on Jumala, joka on rakastava yhtä ja kaikkia kohtaan ja erityisesti hartaitaan kohtaan. Löydämme Jumalan, joka palkitsee ihmisen rakkauden rakkaudella, hänen antautumisensa ja rakastavan mielialansa mukaan, riippumatta alueesta, rodusta tai jopa lajista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HINDULAISUUS, VEDALAINEN KULTTUURI, EI ESITÄ JUMALAA HINDUJEN, MUSLIMIEN, KRISTITTYJEN TAI SIKHIEN JUMALANA.

        Koska vedalainen kulttuuri on luonteeltaan universaalia, se ei esitä jumalaa alueellisena teemana tai "valitulle" kansalle kuuluvana. Emme myöskään löydä jumalaa vedalaisessa ymmärryksessä suosimasta tiettyä kansaa. Se, mitä löydätte, on Jumala, joka on rakastava yhtä ja kaikkia kohtaan ja erityisesti hartaitaan kohtaan. Löydämme Jumalan, joka palkitsee ihmisen rakkauden rakkaudella, hänen antautumisensa ja rakastavan mielialansa mukaan, riippumatta alueesta, rodusta tai jopa lajista.

        Juuri tällainen Jumala on todella universaalinen, eikä hän ole sidoksissa alueellisiin siteisiin tai paikallisiin rajoituksiin, vaan hän ulottuu kaikkiin. Tällaisen Jumalan löytää kaikista uskonnoista, ja hänen ymmärtämistään rajoittaa vain tietämättömyys jossakin tietyssä uskonnossa tai tietyssä kansassa. Jos kaikki tällaiset ihmiset voisivat laajentaa tietoisuuttaan Jumalan suuruudesta, niin varmasti tällaiset kypsät ihmiset näkisivät saman Jumalan kaikkialla, kaikissa uskonnoissa. Tämä tietoisuuden täyteys johtaisi Jumalaan, sellaisena kuin me tunnemme Hänet, sellaisena kuin Hänet on kuvattu Veda-kirjoituksissa.


        Stephen Knapp


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tällainen Jumala on todella universaalinen, eikä hän ole sidoksissa alueellisiin siteisiin tai paikallisiin rajoituksiin, vaan hän ulottuu kaikkiin. Tällaisen Jumalan löytää kaikista uskonnoista, ja hänen ymmärtämistään rajoittaa vain tietämättömyys jossakin tietyssä uskonnossa tai tietyssä kansassa. Jos kaikki tällaiset ihmiset voisivat laajentaa tietoisuuttaan Jumalan suuruudesta, niin varmasti tällaiset kypsät ihmiset näkisivät saman Jumalan kaikkialla, kaikissa uskonnoissa. Tämä tietoisuuden täyteys johtaisi Jumalaan, sellaisena kuin me tunnemme Hänet, sellaisena kuin Hänet on kuvattu Veda-kirjoituksissa.


        Stephen Knapp

        ... VEDALAISEN POLUN SEURAAJAT, VOIVAT ELÄÄ RAUHANOMAISESTI MUIDEN USKONTOJEN EDUSTAJIEN KANSSA.

        Koska hindut yleensä ja ne, joilla on kypsä käsitys Jumalasta, kuten edellisessä kohdassa mainittiin, ovat tietoisempia Jumalan monista eri puolista ja näkevät saman Jumalan kaikissa uskonnoissa, heidän ja muiden uskontojen edustajien välillä ei ole kitkaa. He voivat elää rauhanomaisesti toisten kanssa ilman tarvetta tuntea, että kaikki muut ovat tuomittuja helvettiin tai että heidän on käännyttävä, jotta he "pelastuisivat". Hindut tunnustavat saman Jumalan, vaikka sitä palvotaankin monin eri tavoin. Mikä on siis se vaikeus? Ei ole mitään ongelmaa. Tämä pätee kaikkien uskontojen vilpittömiin palvojiin. Vilpitön ja kypsä kristitty tulee helposti toimeen vilpittömän hindun kanssa, joka tulee helposti toimeen vilpittömän ja kypsän muslimin kanssa, joka tulee toimeen vilpittömän sikhin, buddhalaisen ja niin edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... VEDALAISEN POLUN SEURAAJAT, VOIVAT ELÄÄ RAUHANOMAISESTI MUIDEN USKONTOJEN EDUSTAJIEN KANSSA.

        Koska hindut yleensä ja ne, joilla on kypsä käsitys Jumalasta, kuten edellisessä kohdassa mainittiin, ovat tietoisempia Jumalan monista eri puolista ja näkevät saman Jumalan kaikissa uskonnoissa, heidän ja muiden uskontojen edustajien välillä ei ole kitkaa. He voivat elää rauhanomaisesti toisten kanssa ilman tarvetta tuntea, että kaikki muut ovat tuomittuja helvettiin tai että heidän on käännyttävä, jotta he "pelastuisivat". Hindut tunnustavat saman Jumalan, vaikka sitä palvotaankin monin eri tavoin. Mikä on siis se vaikeus? Ei ole mitään ongelmaa. Tämä pätee kaikkien uskontojen vilpittömiin palvojiin. Vilpitön ja kypsä kristitty tulee helposti toimeen vilpittömän hindun kanssa, joka tulee helposti toimeen vilpittömän ja kypsän muslimin kanssa, joka tulee toimeen vilpittömän sikhin, buddhalaisen ja niin edelleen.

        Tämä on aivan eri asia kuin ne perusihmiset, jotka leimaavat Jumalan uskonsa mukaan tai jotka puolustautuvat, kun ilmenee ilmeisiä erimielisyyksiä. Tämä aiheuttaa pinnallisia erotteluja ja nimityksiä, jotka kasvavat uskonnollisiksi eroiksi, joita hengellisesti kypsälle ihmiselle ei ole olemassa. Vain henkisen ja jumalallisen tietoisuuden ja ymmärryksen puute estää ihmisiä osoittamasta sormella toisiaan ja tekemästä yhteistyötä ja kunnioittamasta toisiaan. Todellinen uskovainen voi helposti tunnistaa toisen omistautumisen Jumalalle jäämättä kiinni ulkoisilta tuntuvista eroista. Se on henkisen elämän ydin, jolla on merkitystä. Siihen me keskitymme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on aivan eri asia kuin ne perusihmiset, jotka leimaavat Jumalan uskonsa mukaan tai jotka puolustautuvat, kun ilmenee ilmeisiä erimielisyyksiä. Tämä aiheuttaa pinnallisia erotteluja ja nimityksiä, jotka kasvavat uskonnollisiksi eroiksi, joita hengellisesti kypsälle ihmiselle ei ole olemassa. Vain henkisen ja jumalallisen tietoisuuden ja ymmärryksen puute estää ihmisiä osoittamasta sormella toisiaan ja tekemästä yhteistyötä ja kunnioittamasta toisiaan. Todellinen uskovainen voi helposti tunnistaa toisen omistautumisen Jumalalle jäämättä kiinni ulkoisilta tuntuvista eroista. Se on henkisen elämän ydin, jolla on merkitystä. Siihen me keskitymme.

        HINDULAISUUDESSA EI OLE KÄSITYSTÄ JIHADISTA, PYHISTÄ SODISTA, RISTIRETKISTÄ TAI MARTTYYRIKUOLEMASTA SEN PUOLESTA.

        Toisin kuin muissa uskonnoissa, joilla on taipumus olla ääriliikkeitä tai poikkeuksellisen dogmaattisia näkemyksissään, hindulaisuudessa tai vedalaisessa kulttuurissa ei ole marttyyrinä olemiseen liittyviä käsitteitä, kuten kristinuskossa tai islamilaisessa jihadissa. Nämä ajatukset eivät ole hindulle kovin järkeviä. Miksi? Koska hinduille hengellisessä elämässä ei ole kyse siitä, että taistellaan toisia vastaan yhden uskonnon ylivallasta toiseen nähden. Hindulaisuus suhtautuu kaikkiin uskontoihin kunnioittavasti, koska sillä on oma turvallisuudentunteensa ja vahvuutensa lähestymistavassaan Jumalaan, mikä on kypsän hengellisen polun tunnusmerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HINDULAISUUDESSA EI OLE KÄSITYSTÄ JIHADISTA, PYHISTÄ SODISTA, RISTIRETKISTÄ TAI MARTTYYRIKUOLEMASTA SEN PUOLESTA.

        Toisin kuin muissa uskonnoissa, joilla on taipumus olla ääriliikkeitä tai poikkeuksellisen dogmaattisia näkemyksissään, hindulaisuudessa tai vedalaisessa kulttuurissa ei ole marttyyrinä olemiseen liittyviä käsitteitä, kuten kristinuskossa tai islamilaisessa jihadissa. Nämä ajatukset eivät ole hindulle kovin järkeviä. Miksi? Koska hinduille hengellisessä elämässä ei ole kyse siitä, että taistellaan toisia vastaan yhden uskonnon ylivallasta toiseen nähden. Hindulaisuus suhtautuu kaikkiin uskontoihin kunnioittavasti, koska sillä on oma turvallisuudentunteensa ja vahvuutensa lähestymistavassaan Jumalaan, mikä on kypsän hengellisen polun tunnusmerkki.

        Uskonnon ja kaikkien henkisten prosessien tarkoituksena on auttaa yksilöä ymmärtämään paremmin, kuka hän on, mikä on hänen suhteensa Jumalaan ja mikä on hänen tarkoituksensa maailmankaikkeudessa. Jos ihminen todella yrittää edistyä tällä tavoin, mitä järkeä on osallistua pyhään sotaan tai kuolla marttyyrina jonkin toisen uskonnon puolesta taistellen toista uskontoa vastaan? Tämä ei ole minkään henkisen polun tarkoitus. Tämän vuoksi Veda-kirjallisuudessa ei juurikaan keskustella muiden uskontojen halventamisesta eikä niin sanottuja "vääriä jumalia" vastaan käydä kampanjaa, kuten jäykemmissä tai dogmaattisemmissa uskonnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnon ja kaikkien henkisten prosessien tarkoituksena on auttaa yksilöä ymmärtämään paremmin, kuka hän on, mikä on hänen suhteensa Jumalaan ja mikä on hänen tarkoituksensa maailmankaikkeudessa. Jos ihminen todella yrittää edistyä tällä tavoin, mitä järkeä on osallistua pyhään sotaan tai kuolla marttyyrina jonkin toisen uskonnon puolesta taistellen toista uskontoa vastaan? Tämä ei ole minkään henkisen polun tarkoitus. Tämän vuoksi Veda-kirjallisuudessa ei juurikaan keskustella muiden uskontojen halventamisesta eikä niin sanottuja "vääriä jumalia" vastaan käydä kampanjaa, kuten jäykemmissä tai dogmaattisemmissa uskonnoissa.

        Syynä tähän ei ole se, ettei hindulaisuus olisi kiinnostunut ihmisten "pelastamisesta". Syynä on se, että vedalainen kulttuuri antaa kenelle tahansa vapauden käydä läpi kaiken sen, mikä on tarpeen hänen oman henkisen kehityksensä ja erityisten oivallustensa kannalta. Vedalainen kirjallisuus, jos sitä tutkitaan sen syvimpiin syvyyksiin asti, tarjoaa kaiken, mitä ihminen tarvitsee ymmärtääkseen hengellisen totuuden korkeimmat tasot. Kuitenkin jos henkilöllä on vielä tutkittavana erilaisia väyliä hengellisissä asioissa, vedalainen kulttuuri antaa hänelle mahdollisuuden tehdä niin, vaikka hän saattaa ottaa riskin siitä, että hän joutuu käymään läpi hitaan prosessin kohti korkeimpia henkisten oivallusten tasoja. Tämä on jokaisen henkilökohtainen valinta. Siksi pakkokäännytyksissä tai tyrannimaisessa uskonnollisessa hallinnassa tai uskontojen välisessä kilpailussa ei ole hindun mielestä mitään järkeä. Se, mikä on järkevää, on jokaisen yksilön vapaus saavuttaa arvostus siitä, että kaikki ovat henkisiä olentoja, jotka kaikki palaavat takaisin Jumalaan, mutta omassa tahdissaan. Tästä huolimatta vedalaiset henkiset opettajat pyrkivät aina rohkaisemaan jokaista käyttämään aikaansa ja energiaansa parhaalla mahdollisella tavalla hengellisissä pyrkimyksissään. Näin ihmisiä ohjataan vedalaisessa kulttuurissa, toisin kuin väkisin tapahtuvien käännytysten tai dogmaattisten määräysten avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syynä tähän ei ole se, ettei hindulaisuus olisi kiinnostunut ihmisten "pelastamisesta". Syynä on se, että vedalainen kulttuuri antaa kenelle tahansa vapauden käydä läpi kaiken sen, mikä on tarpeen hänen oman henkisen kehityksensä ja erityisten oivallustensa kannalta. Vedalainen kirjallisuus, jos sitä tutkitaan sen syvimpiin syvyyksiin asti, tarjoaa kaiken, mitä ihminen tarvitsee ymmärtääkseen hengellisen totuuden korkeimmat tasot. Kuitenkin jos henkilöllä on vielä tutkittavana erilaisia väyliä hengellisissä asioissa, vedalainen kulttuuri antaa hänelle mahdollisuuden tehdä niin, vaikka hän saattaa ottaa riskin siitä, että hän joutuu käymään läpi hitaan prosessin kohti korkeimpia henkisten oivallusten tasoja. Tämä on jokaisen henkilökohtainen valinta. Siksi pakkokäännytyksissä tai tyrannimaisessa uskonnollisessa hallinnassa tai uskontojen välisessä kilpailussa ei ole hindun mielestä mitään järkeä. Se, mikä on järkevää, on jokaisen yksilön vapaus saavuttaa arvostus siitä, että kaikki ovat henkisiä olentoja, jotka kaikki palaavat takaisin Jumalaan, mutta omassa tahdissaan. Tästä huolimatta vedalaiset henkiset opettajat pyrkivät aina rohkaisemaan jokaista käyttämään aikaansa ja energiaansa parhaalla mahdollisella tavalla hengellisissä pyrkimyksissään. Näin ihmisiä ohjataan vedalaisessa kulttuurissa, toisin kuin väkisin tapahtuvien käännytysten tai dogmaattisten määräysten avulla.

        Uskonnot, jotka pitävät muita henkisiä polkuja kilpailijoina, eivät koskaan ymmärrä Vedalaista polkua, joka on avoimempi. Ne pitävät kiinni vain pelostaan, joka saa heidät ajattelemaan, että vain heidän tiensä on oikea tie ja että kaikki muut polut johtavat helvettiin, ikään kuin he tarvitsisivat jonkinlaista vakuutusta siitä, että he ovat oikeassa. Hindulaisuudessa ei ole tällaista pelkoa väärässä olemisesta. Vedalaisen polun seuraajat hankkivat omat henkiset oivalluksensa, jotka vakuuttavat heidät omasta edistymisestään. Se on todellisen henkisen edistymisen merkki, kun tietoisuuden muutos havaitaan suoraan. Siinä on ero vedalaisen polun ja perustavampien ja pelkoon perustuvien uskontojen välillä, jotka ovat riippuvaisia pelkästä sokeasta uskosta prosessiin ilman, että ihminen kokee havaittavia tuloksia tietoisuuden ja tietoisuuden muutoksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnot, jotka pitävät muita henkisiä polkuja kilpailijoina, eivät koskaan ymmärrä Vedalaista polkua, joka on avoimempi. Ne pitävät kiinni vain pelostaan, joka saa heidät ajattelemaan, että vain heidän tiensä on oikea tie ja että kaikki muut polut johtavat helvettiin, ikään kuin he tarvitsisivat jonkinlaista vakuutusta siitä, että he ovat oikeassa. Hindulaisuudessa ei ole tällaista pelkoa väärässä olemisesta. Vedalaisen polun seuraajat hankkivat omat henkiset oivalluksensa, jotka vakuuttavat heidät omasta edistymisestään. Se on todellisen henkisen edistymisen merkki, kun tietoisuuden muutos havaitaan suoraan. Siinä on ero vedalaisen polun ja perustavampien ja pelkoon perustuvien uskontojen välillä, jotka ovat riippuvaisia pelkästä sokeasta uskosta prosessiin ilman, että ihminen kokee havaittavia tuloksia tietoisuuden ja tietoisuuden muutoksessa.

        Kristinuskon kannalta vain silloin, kun se hyväksyy muiden uskontojen arvon ja muiden oikeuden noudattaa valitsemiaan uskontunnustuksia ja menettelytapoja, Jeesuksen Kristuksen opettama universaalinen rakkaus voi todella loistaa sen kirkoista ja saarnastuolista. Silloin he voivat tulla toimeen muiden uskontojen edustajien kanssa ilman tuomiota siitä, että kaikki muut joutuvat helvettiin. Loppujen lopuksi yksikään todella rakastava Jumala ei heitä lapsiaan ikuiseen helvettiin ilman mahdollisuutta korjata itseään. Siksi vedalainen kulttuuri tarjoaa syvemmän ymmärryksen Jumalan todellisesta rakastavasta luonteesta kuin uskonnot, jotka perustuvat pelkkään Jumalan pelkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskon kannalta vain silloin, kun se hyväksyy muiden uskontojen arvon ja muiden oikeuden noudattaa valitsemiaan uskontunnustuksia ja menettelytapoja, Jeesuksen Kristuksen opettama universaalinen rakkaus voi todella loistaa sen kirkoista ja saarnastuolista. Silloin he voivat tulla toimeen muiden uskontojen edustajien kanssa ilman tuomiota siitä, että kaikki muut joutuvat helvettiin. Loppujen lopuksi yksikään todella rakastava Jumala ei heitä lapsiaan ikuiseen helvettiin ilman mahdollisuutta korjata itseään. Siksi vedalainen kulttuuri tarjoaa syvemmän ymmärryksen Jumalan todellisesta rakastavasta luonteesta kuin uskonnot, jotka perustuvat pelkkään Jumalan pelkoon.

        VEDISEN FILOSOFIAN SEURAAJAT EIVÄT KOHDISTA KÄÄNNYTTÄMISTÄ TOISIIN IHMISIIN.

        Hindut eivät ota tehtäväkseen käännyttää muita hindulaisuuteen. He eivät koskaan kohdista tiettyä uskontoa tai uskoa kritiikkinsä kohteeksi tai yritä käännyttää itseään hindulaisuuteen. Heidän mielestään minkä tahansa hengellisen polun painopisteen pitäisi olla Jumalassa eikä käännynnäisten hankkimisessa tai keräämisessä, kuten jossain verkostomarkkinointijärjestelmässä, joka laskee voittonsa seuraajien määrän perusteella. Ponnistelujen pitäisi kohdistua laadukkaan hengellisen koulutuksen antamiseen ja siten puhtauden kautta innostaa muita kulkemaan kohti Jumalaa. Siksi heillä ei ole mitään motiivia levittää vihaa, valheita tai eripuraa minkään muun yhteisön tai uskonnon keskuudessa. Toisaalta on nähty, että kristityt pitävät hinduja usein pakanoina tai pakanoina, mikä tarkoittaa pohjimmiltaan sitä, että he ovat jumalattomia ja tuomittuja helvettiin ja että heidän on hyväksyttävä Jumala kristinuskon muodossa "pelastuakseen". Myös muslimit pitävät hinduja epäjumalanpalvelijoina tai monijumalaisina ja siten Koraanin kuvausten mukaan kadotukseen tuomittuina, tai niin he ainakin sanovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VEDISEN FILOSOFIAN SEURAAJAT EIVÄT KOHDISTA KÄÄNNYTTÄMISTÄ TOISIIN IHMISIIN.

        Hindut eivät ota tehtäväkseen käännyttää muita hindulaisuuteen. He eivät koskaan kohdista tiettyä uskontoa tai uskoa kritiikkinsä kohteeksi tai yritä käännyttää itseään hindulaisuuteen. Heidän mielestään minkä tahansa hengellisen polun painopisteen pitäisi olla Jumalassa eikä käännynnäisten hankkimisessa tai keräämisessä, kuten jossain verkostomarkkinointijärjestelmässä, joka laskee voittonsa seuraajien määrän perusteella. Ponnistelujen pitäisi kohdistua laadukkaan hengellisen koulutuksen antamiseen ja siten puhtauden kautta innostaa muita kulkemaan kohti Jumalaa. Siksi heillä ei ole mitään motiivia levittää vihaa, valheita tai eripuraa minkään muun yhteisön tai uskonnon keskuudessa. Toisaalta on nähty, että kristityt pitävät hinduja usein pakanoina tai pakanoina, mikä tarkoittaa pohjimmiltaan sitä, että he ovat jumalattomia ja tuomittuja helvettiin ja että heidän on hyväksyttävä Jumala kristinuskon muodossa "pelastuakseen". Myös muslimit pitävät hinduja epäjumalanpalvelijoina tai monijumalaisina ja siten Koraanin kuvausten mukaan kadotukseen tuomittuina, tai niin he ainakin sanovat.

        Hindut ovat kuitenkin vapaita mistään tällaisesta opista tai asenteesta islamia tai kristinuskoa kohtaan. Kun hindut kuitenkin alkavat reagoida tällaiseen jatkuvaan kritiikkiin, jota tällaiset dogmaatikot esittävät heidän uskontoaan kohtaan, se on ensisijaisesti vihainen vastareaktio ja oman kulttuurinsa puolustaminen eikä niinkään yritys aloittaa kitkaa tai ongelmia muiden uskontojen edustajien kanssa. Loppujen lopuksi, kuinka kauan hindut voivat enää olla yhtä suvaitsevaisia kuin he ovat olleet niitä muiden uskontojen edustajia kohtaan, jotka ovat niin aggressiivisia käännyttämispyrkimyksissään ja jotka käyttävät tätä suvaitsevaa asennetta hyväkseen? On odotettavissa, että ennemmin tai myöhemmin hindut eivät enää siedä tätä loputonta hindulaisuutta vastaan suunnattua propagandapommitusta, jolla pyritään saamaan yhä useammat ihmiset ymmärtämään väärin sen, mitä hindulaisuus tai vedalainen kulttuuri on, ja jolla pyritään saamaan käännynnäisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hindut ovat kuitenkin vapaita mistään tällaisesta opista tai asenteesta islamia tai kristinuskoa kohtaan. Kun hindut kuitenkin alkavat reagoida tällaiseen jatkuvaan kritiikkiin, jota tällaiset dogmaatikot esittävät heidän uskontoaan kohtaan, se on ensisijaisesti vihainen vastareaktio ja oman kulttuurinsa puolustaminen eikä niinkään yritys aloittaa kitkaa tai ongelmia muiden uskontojen edustajien kanssa. Loppujen lopuksi, kuinka kauan hindut voivat enää olla yhtä suvaitsevaisia kuin he ovat olleet niitä muiden uskontojen edustajia kohtaan, jotka ovat niin aggressiivisia käännyttämispyrkimyksissään ja jotka käyttävät tätä suvaitsevaa asennetta hyväkseen? On odotettavissa, että ennemmin tai myöhemmin hindut eivät enää siedä tätä loputonta hindulaisuutta vastaan suunnattua propagandapommitusta, jolla pyritään saamaan yhä useammat ihmiset ymmärtämään väärin sen, mitä hindulaisuus tai vedalainen kulttuuri on, ja jolla pyritään saamaan käännynnäisiä.

        Meidän on huomautettava, että todellinen hindulaisuus, vedalainen kulttuuri, on erittäin avarakatseinen ja lempeä elämäntapa, eikä se ole kiinnostunut käännynnäisten hankkimisesta. Väkivaltaan sortuminen ei kuulu hindulaisiin arvoihin. Hindulaisuus antaa kenelle tahansa mahdollisuuden valita haluamansa tien. Hindut puhuvat kuitenkin yhä useammin ääneen ja vastustavat valheiden ja halventavan propagandan tarkoituksellista käyttöä, jolla levitetään voimakkaita väärinkäsityksiä siitä, mitä vedalainen polku todella on. Jos muiden uskontojen lähetyssaarnaajat aiheuttavat tarkoituksella vahinkoa hindulaisuudelle, hinduilla on oikeus suojella itseään ja kulttuuriaan. Intiassa huomaamme, että tällaisia jännitteitä esiintyy usein enemmän heimoalueilla kuin kaupunkialueilla, joilla oikeudelliset seuraamukset ovat helpommin saatavilla ja joilla julkinen painostus on suurempaa. Viime kädessä kaikkien uskontojen välillä vallitsisi rauha Intiassa ja muualla, elleivät tietyt uskontokunnat yrittäisi jatkuvasti käännyttää muita uskontokuntia omalle uskontotavalleen.


        Stephen Knapp


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän on huomautettava, että todellinen hindulaisuus, vedalainen kulttuuri, on erittäin avarakatseinen ja lempeä elämäntapa, eikä se ole kiinnostunut käännynnäisten hankkimisesta. Väkivaltaan sortuminen ei kuulu hindulaisiin arvoihin. Hindulaisuus antaa kenelle tahansa mahdollisuuden valita haluamansa tien. Hindut puhuvat kuitenkin yhä useammin ääneen ja vastustavat valheiden ja halventavan propagandan tarkoituksellista käyttöä, jolla levitetään voimakkaita väärinkäsityksiä siitä, mitä vedalainen polku todella on. Jos muiden uskontojen lähetyssaarnaajat aiheuttavat tarkoituksella vahinkoa hindulaisuudelle, hinduilla on oikeus suojella itseään ja kulttuuriaan. Intiassa huomaamme, että tällaisia jännitteitä esiintyy usein enemmän heimoalueilla kuin kaupunkialueilla, joilla oikeudelliset seuraamukset ovat helpommin saatavilla ja joilla julkinen painostus on suurempaa. Viime kädessä kaikkien uskontojen välillä vallitsisi rauha Intiassa ja muualla, elleivät tietyt uskontokunnat yrittäisi jatkuvasti käännyttää muita uskontokuntia omalle uskontotavalleen.


        Stephen Knapp

        HINDULAISUUS TARJOAA UNIVERSAALIN JUMALAN JA TIETOISUUDEN, JOKA YLITTÄÄ PELKÄN PAIKALLISEN PERINTEEN.

        Usein uskonto perustuu alueellisen kansan historiaan, taustaan ja tarpeisiin tai kehitykseen. Vedalaisessa kulttuurissa on kuitenkin universaali historia, joka ei koske ainoastaan Intian ihmisiä vaan myös muita maailman alueita sekä muita planeettoja ja maailmankaikkeuden eri ulottuvuuksia. Näin ollen ne henkiset opetukset, joita vedalainen filosofia tarjoaa, ovat universaaleja, kaikkia eläviä olentoja koskevia.

        Vedalainen polku ei perustu sokeaan uskoon alueelliseen käsitykseen Jumalasta tai tietyn kansan historiaan. Se perustuu ymmärrykseen siitä, että vedalainen filosofia on osa luonnonlakeja, jotka ovat olemassa koko luomakunnassa. Näin ollen ne ovat universaaleja lakeja ja periaatteita, joita voidaan soveltaa kaikkiin. Noudattamalla näitä luonnonperiaatteita, jotka on esitetty muinaisissa vedalaisissa teksteissä, ihminen voi saavuttaa korkeamman ymmärryksen ja tietoisuuden tason, jolla hän voi suoraan havaita kaikkien ja kaiken olemassa olevan hengellisen luonteen. Tämän kautta ihminen voi havaita oman henkisen identiteettinsä ja oman ykseytensä koko luomakunnan kanssa. Vedalainen filosofia on siis universaali lähestymistapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HINDULAISUUS TARJOAA UNIVERSAALIN JUMALAN JA TIETOISUUDEN, JOKA YLITTÄÄ PELKÄN PAIKALLISEN PERINTEEN.

        Usein uskonto perustuu alueellisen kansan historiaan, taustaan ja tarpeisiin tai kehitykseen. Vedalaisessa kulttuurissa on kuitenkin universaali historia, joka ei koske ainoastaan Intian ihmisiä vaan myös muita maailman alueita sekä muita planeettoja ja maailmankaikkeuden eri ulottuvuuksia. Näin ollen ne henkiset opetukset, joita vedalainen filosofia tarjoaa, ovat universaaleja, kaikkia eläviä olentoja koskevia.

        Vedalainen polku ei perustu sokeaan uskoon alueelliseen käsitykseen Jumalasta tai tietyn kansan historiaan. Se perustuu ymmärrykseen siitä, että vedalainen filosofia on osa luonnonlakeja, jotka ovat olemassa koko luomakunnassa. Näin ollen ne ovat universaaleja lakeja ja periaatteita, joita voidaan soveltaa kaikkiin. Noudattamalla näitä luonnonperiaatteita, jotka on esitetty muinaisissa vedalaisissa teksteissä, ihminen voi saavuttaa korkeamman ymmärryksen ja tietoisuuden tason, jolla hän voi suoraan havaita kaikkien ja kaiken olemassa olevan hengellisen luonteen. Tämän kautta ihminen voi havaita oman henkisen identiteettinsä ja oman ykseytensä koko luomakunnan kanssa. Vedalainen filosofia on siis universaali lähestymistapa.

        Vedalainen oppi on myös muutakin kuin pelkkää paikallisuuteen perustuvaa ja sitä hyödyntävää. Se ei ole pelkästään intialaista. Vaikka monet tapahtumat, kuten Mahabharatan ja Puranojen tapahtumat, tapahtuivat Intiassa ja vaikka lukuisilla vedalaisilla persoonallisuuksilla ja Jumalan inkarnaatioilla oli aikoja Intiassa tai he asuvat siellä, monet sen huolenaiheet levittäytyivät Intian ulkopuolelle ja jopa muille planeetoille. Opetukset ja filosofia perustuvat kuitenkin tieteeseen sielusta, joka käsittää meidät kaikki. Siksi tämä sielutieto ei rajoitu tiettyyn alueeseen tai paikkakuntaan. Se on universaalia.

        Tämä pätee myös tietoon Jumalasta. Vedainen näkemys selittää, että Jumala ei ole tietyn alueen tai alueen Jumala. Tai että tietyn alueen ihmisten on noudatettava tiettyä käyttäytymis- tai palvontasäännöstöä. Jumala ei ole juutalainen Jumala, joka valitsee tietyn kansan omakseen. Sitä ei löydy vedalaisesta perinteestä. Vedalaisissa teksteissä Jumala on rakastava Jumala, joka on huolissaan kaikista, eikä vain ihmisistä, vaan myös muilla planeetoilla olevista ihmisistä, muiden lajien ruumiissa elävistä ihmisistä ja jopa muissa universumeissa olevista ihmisistä. Sillä ei ole väliä, missä olette tai missä kehossa olette olemassa. Jumala on huolissaan teistä ja haluaa teidän tietävän sen, minkä vuoksi Hän ilmestyy tähän maailmaan ja lähettää niin monia sanansaattajia kaikkialle maailmankaikkeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedalainen oppi on myös muutakin kuin pelkkää paikallisuuteen perustuvaa ja sitä hyödyntävää. Se ei ole pelkästään intialaista. Vaikka monet tapahtumat, kuten Mahabharatan ja Puranojen tapahtumat, tapahtuivat Intiassa ja vaikka lukuisilla vedalaisilla persoonallisuuksilla ja Jumalan inkarnaatioilla oli aikoja Intiassa tai he asuvat siellä, monet sen huolenaiheet levittäytyivät Intian ulkopuolelle ja jopa muille planeetoille. Opetukset ja filosofia perustuvat kuitenkin tieteeseen sielusta, joka käsittää meidät kaikki. Siksi tämä sielutieto ei rajoitu tiettyyn alueeseen tai paikkakuntaan. Se on universaalia.

        Tämä pätee myös tietoon Jumalasta. Vedainen näkemys selittää, että Jumala ei ole tietyn alueen tai alueen Jumala. Tai että tietyn alueen ihmisten on noudatettava tiettyä käyttäytymis- tai palvontasäännöstöä. Jumala ei ole juutalainen Jumala, joka valitsee tietyn kansan omakseen. Sitä ei löydy vedalaisesta perinteestä. Vedalaisissa teksteissä Jumala on rakastava Jumala, joka on huolissaan kaikista, eikä vain ihmisistä, vaan myös muilla planeetoilla olevista ihmisistä, muiden lajien ruumiissa elävistä ihmisistä ja jopa muissa universumeissa olevista ihmisistä. Sillä ei ole väliä, missä olette tai missä kehossa olette olemassa. Jumala on huolissaan teistä ja haluaa teidän tietävän sen, minkä vuoksi Hän ilmestyy tähän maailmaan ja lähettää niin monia sanansaattajia kaikkialle maailmankaikkeuteen.

        Hindulaisuus ei myöskään perustu pelkästään yhteen persoonallisuuteen tai opettajaan. Se ei ole kuin katolilaisuus, jossa on yksi paavi, jonka sanotaan olevan ainoa auktoriteetti kaikkien muiden katolilaisten yläpuolella, joiden on toteltava tämän yhden miehen käskyjä. Hindulaisuus voi hyväksyä ja hyväksyy lukuisten henkisten oppaiden opetukset. Vaikka henkilö saisi vihkimyksen tietystä henkisestä opettajasta tai gurusta, on usein nähtävissä, että kun oppilaat ovat selvästi ymmärtäneet oman mestarinsa opetukset, he voivat ottaa huomioon myös muiden edistyneiden harrastajien tai mestareiden opetukset sampradayassaan eli opetuslapsiauktoriteettien linjassaan. Itse asiassa suositellaan, että voidaksemme olla varmoja siitä, että seuraamme hengellistä polkua oikein, kaikkia ohjeita tulisi verrata tarkastusten ja tasapainojen järjestelmään. Näitä ovat guru (henkinen mestari), sadhu (muut henkiset auktoriteetit) ja shastra (vedaisten tekstien ohjeet). Jos nämä kaikki ovat samassa linjassa saman ohjeen kanssa, ongelmaa ei ole. Jos jokin niistä poikkeaa, on tutkittava, mistä se johtuu. Jos jokin asia ei ole kohdallaan tai ei ole oikein, sitä on korjattava. Näin ihminen voi aina olla varma, että hän noudattaa oikeita hengellisiä menetelmiä menemättä liian pitkälle väärään suuntaan tai joutumatta sellaisen gurun harhaanjohtamaksi, joka ei ehkä olekaan niin puhdas tai edistynyt kuin ihmiset luulevat. Vedalainen järjestelmä tarjoaa siis jälleen kerran keinon, jonka avulla voi varmistua hyväksymänsä menetelmän ja opettajan auktoriteetista ja voimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hindulaisuus ei myöskään perustu pelkästään yhteen persoonallisuuteen tai opettajaan. Se ei ole kuin katolilaisuus, jossa on yksi paavi, jonka sanotaan olevan ainoa auktoriteetti kaikkien muiden katolilaisten yläpuolella, joiden on toteltava tämän yhden miehen käskyjä. Hindulaisuus voi hyväksyä ja hyväksyy lukuisten henkisten oppaiden opetukset. Vaikka henkilö saisi vihkimyksen tietystä henkisestä opettajasta tai gurusta, on usein nähtävissä, että kun oppilaat ovat selvästi ymmärtäneet oman mestarinsa opetukset, he voivat ottaa huomioon myös muiden edistyneiden harrastajien tai mestareiden opetukset sampradayassaan eli opetuslapsiauktoriteettien linjassaan. Itse asiassa suositellaan, että voidaksemme olla varmoja siitä, että seuraamme hengellistä polkua oikein, kaikkia ohjeita tulisi verrata tarkastusten ja tasapainojen järjestelmään. Näitä ovat guru (henkinen mestari), sadhu (muut henkiset auktoriteetit) ja shastra (vedaisten tekstien ohjeet). Jos nämä kaikki ovat samassa linjassa saman ohjeen kanssa, ongelmaa ei ole. Jos jokin niistä poikkeaa, on tutkittava, mistä se johtuu. Jos jokin asia ei ole kohdallaan tai ei ole oikein, sitä on korjattava. Näin ihminen voi aina olla varma, että hän noudattaa oikeita hengellisiä menetelmiä menemättä liian pitkälle väärään suuntaan tai joutumatta sellaisen gurun harhaanjohtamaksi, joka ei ehkä olekaan niin puhdas tai edistynyt kuin ihmiset luulevat. Vedalainen järjestelmä tarjoaa siis jälleen kerran keinon, jonka avulla voi varmistua hyväksymänsä menetelmän ja opettajan auktoriteetista ja voimasta.

        HINDULAISUUS EDISTÄÄ JUMALAN NÄKEMISTÄ KAIKISSA ELÄVISSÄ OLENNOISSA.

        Vedalaiset kirjoitukset sisältävät epäilemättä kuvauksia ja kertomuksia, joiden tarkoituksena on auttaa ihmistä lisäämään tietoisuuttaan Jumalasta kaikissa olennoissa. Jokainen, joka tutkii keskeisiä vedalaisia tekstejä, huomaa pian eron tunnistuksessaan siitä, miten Jumala on jokaisessa ihmisessä, jivatman (yksilön sielun) mukana paramatmana (ylimpänä sieluna). Ette löydä mistään muualta sellaista tietoa Ylisielusta kuin löydämme vedalaisista teksteistä. Tämä tieto auttaa meitä näkemään jumaluuden kaikkien elävien olentojen sisällä ja sen, miten jokainen on hengellisessä laadussaan osa Korkeinta. Tällainen tietoisuus ja käsitys lisää luonnollisesti kunnioitustamme ja huolta kaikkia eläviä olentoja kohtaan. Ymmärrämme, että kaikki elämä on pyhää. Ymmärrämme selkeämmin, miten rakkautemme Jumalaa kohtaan ilmenee siinä, miten paljon välitämme ja teemme yhteistyötä muiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HINDULAISUUS EDISTÄÄ JUMALAN NÄKEMISTÄ KAIKISSA ELÄVISSÄ OLENNOISSA.

        Vedalaiset kirjoitukset sisältävät epäilemättä kuvauksia ja kertomuksia, joiden tarkoituksena on auttaa ihmistä lisäämään tietoisuuttaan Jumalasta kaikissa olennoissa. Jokainen, joka tutkii keskeisiä vedalaisia tekstejä, huomaa pian eron tunnistuksessaan siitä, miten Jumala on jokaisessa ihmisessä, jivatman (yksilön sielun) mukana paramatmana (ylimpänä sieluna). Ette löydä mistään muualta sellaista tietoa Ylisielusta kuin löydämme vedalaisista teksteistä. Tämä tieto auttaa meitä näkemään jumaluuden kaikkien elävien olentojen sisällä ja sen, miten jokainen on hengellisessä laadussaan osa Korkeinta. Tällainen tietoisuus ja käsitys lisää luonnollisesti kunnioitustamme ja huolta kaikkia eläviä olentoja kohtaan. Ymmärrämme, että kaikki elämä on pyhää. Ymmärrämme selkeämmin, miten rakkautemme Jumalaa kohtaan ilmenee siinä, miten paljon välitämme ja teemme yhteistyötä muiden kanssa.

        HINDULAISUUDESSA VOIT ESITTÄÄ KAIKKI HALUAMASI KYSYMYKSET ILMAN, ETTÄ SINUA PIDETÄÄN JUMALANPILKKAAJANA TAI EPÄILIJÄNÄ.

        Tämä on jotain, mitä monet meistä eivät ajattele. Joissakin uskonnoissa ei kuitenkaan voi edes esittää liikaa kysymyksiä ilman, että oma usko otetaan huomioon. Joissakin uskonnoissa jos kysyy liikaa kysymyksiä, sitä pidetään haastavana, mikä tarkoittaa, että epäilee uskontoa. Hindulaisuudessa taas voi kysyä niin paljon kuin haluaa, koska sitä pidetään osana omaa henkistä ymmärtämisprosessia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HINDULAISUUDESSA VOIT ESITTÄÄ KAIKKI HALUAMASI KYSYMYKSET ILMAN, ETTÄ SINUA PIDETÄÄN JUMALANPILKKAAJANA TAI EPÄILIJÄNÄ.

        Tämä on jotain, mitä monet meistä eivät ajattele. Joissakin uskonnoissa ei kuitenkaan voi edes esittää liikaa kysymyksiä ilman, että oma usko otetaan huomioon. Joissakin uskonnoissa jos kysyy liikaa kysymyksiä, sitä pidetään haastavana, mikä tarkoittaa, että epäilee uskontoa. Hindulaisuudessa taas voi kysyä niin paljon kuin haluaa, koska sitä pidetään osana omaa henkistä ymmärtämisprosessia.

        Suuri osa Veda-kirjallisuudesta on kirjoitettu oppilaan ja opettajan välisessä kysymys- ja vastausprosessissa. Niinpä siinä on satojatuhansia kysymyksiä ja vastauksia, jotka kaikki käsittelevät lukemattomia aiheita tai erilaisia näkemyksiä Absoluuttisen Totuuden ymmärtämisestä ja kuvaamisesta sekä keinoja sen havaitsemiseksi. Se, että saat vastauksia kysymyksiisi, on luonnollinen tapa lisätä henkistä ymmärrystäsi ja uskoasi sekä poistaa epäilyksesi. Joissakin uskonnoissa liian monien kysymysten esittäminen on kuitenkin tabu tai sopimatonta, osittain siksi, että se voi paljastaa, miten vähän perususkonnossa tai alkeisuskonnossa todella ymmärretään ja miten ne odottavat edelleen sokean uskon olevan niiden seuraajien tärkein pätevyys. Näin ollen aito hengellinen ymmärrys ei tällaisissa uskonnoissa lisäänny, elleivät ihmiset etsi muualta täydellisempiä vastauksia syvällisiin kysymyksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa Veda-kirjallisuudesta on kirjoitettu oppilaan ja opettajan välisessä kysymys- ja vastausprosessissa. Niinpä siinä on satojatuhansia kysymyksiä ja vastauksia, jotka kaikki käsittelevät lukemattomia aiheita tai erilaisia näkemyksiä Absoluuttisen Totuuden ymmärtämisestä ja kuvaamisesta sekä keinoja sen havaitsemiseksi. Se, että saat vastauksia kysymyksiisi, on luonnollinen tapa lisätä henkistä ymmärrystäsi ja uskoasi sekä poistaa epäilyksesi. Joissakin uskonnoissa liian monien kysymysten esittäminen on kuitenkin tabu tai sopimatonta, osittain siksi, että se voi paljastaa, miten vähän perususkonnossa tai alkeisuskonnossa todella ymmärretään ja miten ne odottavat edelleen sokean uskon olevan niiden seuraajien tärkein pätevyys. Näin ollen aito hengellinen ymmärrys ei tällaisissa uskonnoissa lisäänny, elleivät ihmiset etsi muualta täydellisempiä vastauksia syvällisiin kysymyksiin.

        VEDINEN PROSESSI TARJOAA HELPOIMMAN POLUN TAKAISIN JUMALAN LUO.

        Tämä seikka voi tietysti vaikuttaa siltä, että se on pelkkä mielipidekysymys, mutta jos analysoimme asioita, voimme nähdä, että vedalainen järjestelmä voi olla hyvin helppo ja vaivaton. Kyse on vain rakkaudesta. Se on tärkein asia.

        Rakkaus on luonnollisin tunnetarve ja kaipaus, joka meillä kaikilla on. Yksinkertaisesti rakkautemme sovittaminen yhteen ja uudelleen suuntaaminen Jumalaa kohtaan on helpoin prosessi hengellisessä kehityksessä. Kaikki uskonnot selittävät tämän. Veda-opetusten henkilökohtaisimmissa osissa käsitellään kuitenkin mitä suurimpia yksityiskohtia siitä, miten tätä rakastavaa taipumusta Jumalaa kohtaan kehitetään ja miten tällainen ikuinen rakastava suhde Korkeimpaan Olentoon ilmenee ja säilyy. Veda-kuvaukset Korkeimman Herran harrastuksista ovat vertaansa vailla, samoin kuin selitykset Hänen ystävistään ja sukulaisistaan, Hänen persoonallisuudestaan, Hänen pukeutumisestaan ja ulkonäöstään ja niin paljon muuta, mikä kaikki on tarkoitettu herättämään rakastava vetovoimaamme tätä kiintymyksemme korkeinta kohdetta kohtaan. Veda-järjestelmän helpoin osa, joka auttaa meitä saavuttamaan tämän, on bhakti-jooga (jooga, joka herättää rakastavan omistautumisemme Jumalalle) ja harinam (yhteyden luominen Jumalaan Herran Pyhien Nimien laulamisen kautta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VEDINEN PROSESSI TARJOAA HELPOIMMAN POLUN TAKAISIN JUMALAN LUO.

        Tämä seikka voi tietysti vaikuttaa siltä, että se on pelkkä mielipidekysymys, mutta jos analysoimme asioita, voimme nähdä, että vedalainen järjestelmä voi olla hyvin helppo ja vaivaton. Kyse on vain rakkaudesta. Se on tärkein asia.

        Rakkaus on luonnollisin tunnetarve ja kaipaus, joka meillä kaikilla on. Yksinkertaisesti rakkautemme sovittaminen yhteen ja uudelleen suuntaaminen Jumalaa kohtaan on helpoin prosessi hengellisessä kehityksessä. Kaikki uskonnot selittävät tämän. Veda-opetusten henkilökohtaisimmissa osissa käsitellään kuitenkin mitä suurimpia yksityiskohtia siitä, miten tätä rakastavaa taipumusta Jumalaa kohtaan kehitetään ja miten tällainen ikuinen rakastava suhde Korkeimpaan Olentoon ilmenee ja säilyy. Veda-kuvaukset Korkeimman Herran harrastuksista ovat vertaansa vailla, samoin kuin selitykset Hänen ystävistään ja sukulaisistaan, Hänen persoonallisuudestaan, Hänen pukeutumisestaan ja ulkonäöstään ja niin paljon muuta, mikä kaikki on tarkoitettu herättämään rakastava vetovoimaamme tätä kiintymyksemme korkeinta kohdetta kohtaan. Veda-järjestelmän helpoin osa, joka auttaa meitä saavuttamaan tämän, on bhakti-jooga (jooga, joka herättää rakastavan omistautumisemme Jumalalle) ja harinam (yhteyden luominen Jumalaan Herran Pyhien Nimien laulamisen kautta).

        HINDULAISUUS KANNATTAA PIKEMMINKIN UNIVERSAALIA KUIN ITSEKESKEISTÄ TIETOISUUTTA.

        Kuten aiemmin on selitetty, vedalainen filosofia on universaali filosofia. Sen mukaan jokainen yksilö on osa maailmankaikkeutta ja edustaa mikrokosmoksessa makrokosmosta. Vedalaisen tähtitieteen perusteellinen tutkiminen paljastaa, että universaali muoto on myös kehomme sisällä ja että keho edustaa kosmosta pienoiskoossa. Tällaisessa valossa voidaan myös ymmärtää, että ihminen ei voi olla erillään perheestä, yhteiskunnasta, maasta tai itse maailmankaikkeudesta. Toisin sanoen hän on moniulotteinen olento, joka on monin tavoin yhteydessä moniulotteiseen maailmankaikkeuteen. Universaalinen tietoisuus tarkoittaa, että havaitsemme tämän yhteyden ja sen, miten olemme jollakin tavalla yhteydessä jokaiseen olentoon. Siksi toimintamme ovat yhteydessä ympärillämme oleviin, jopa kasveihin ja eläimiin. Näin ollen on suositeltavaa, että toimimme asianmukaisina huoltajina kaikille muille elollisille olennoille, jotta emme tee mitään sellaista, mikä vaikuttaa väärin tai aiheuttaa vahinkoa, jopa tietämättämme, muille, mikä heijastuisi vain takaisin meihin itseemme. Siksi kaikella tekemisellämme on suora tai vähintäänkin hienovarainen vaikutus kaikkiin ja kaikkeen ympärillämme. Tämä ymmärrys edistää myös sitä tosiasiaa, että meidän on muistettava, että olemme kaikki planeetan, maan, toistemme ja kaikkien olentojen hoitajia ja huoltajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HINDULAISUUDESSA EI OLE KÄSITYSTÄ JIHADISTA, PYHISTÄ SODISTA, RISTIRETKISTÄ TAI MARTTYYRIKUOLEMASTA SEN PUOLESTA.

        Toisin kuin muissa uskonnoissa, joilla on taipumus olla ääriliikkeitä tai poikkeuksellisen dogmaattisia näkemyksissään, hindulaisuudessa tai vedalaisessa kulttuurissa ei ole marttyyrinä olemiseen liittyviä käsitteitä, kuten kristinuskossa tai islamilaisessa jihadissa. Nämä ajatukset eivät ole hindulle kovin järkeviä. Miksi? Koska hinduille hengellisessä elämässä ei ole kyse siitä, että taistellaan toisia vastaan yhden uskonnon ylivallasta toiseen nähden. Hindulaisuus suhtautuu kaikkiin uskontoihin kunnioittavasti, koska sillä on oma turvallisuudentunteensa ja vahvuutensa lähestymistavassaan Jumalaan, mikä on kypsän hengellisen polun tunnusmerkki.

        hindulaisuudessa tai vedalaisessa kulttuurissa ei ole marttyyrinä olemiseen liittyviä käsitteitä, kuten kristinuskossa tai islamilaisessa jihadissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnon ja kaikkien henkisten prosessien tarkoituksena on auttaa yksilöä ymmärtämään paremmin, kuka hän on, mikä on hänen suhteensa Jumalaan ja mikä on hänen tarkoituksensa maailmankaikkeudessa. Jos ihminen todella yrittää edistyä tällä tavoin, mitä järkeä on osallistua pyhään sotaan tai kuolla marttyyrina jonkin toisen uskonnon puolesta taistellen toista uskontoa vastaan? Tämä ei ole minkään henkisen polun tarkoitus. Tämän vuoksi Veda-kirjallisuudessa ei juurikaan keskustella muiden uskontojen halventamisesta eikä niin sanottuja "vääriä jumalia" vastaan käydä kampanjaa, kuten jäykemmissä tai dogmaattisemmissa uskonnoissa.

        Jos ihminen todella yrittää edistyä tällä tavoin, mitä järkeä on osallistua pyhään sotaan tai kuolla marttyyrina jonkin toisen uskonnon puolesta taistellen toista uskontoa vastaan? Tämä ei ole minkään henkisen polun tarkoitus. Tämän vuoksi Veda-kirjallisuudessa ei juurikaan keskustella muiden uskontojen halventamisesta eikä niin sanottuja "vääriä jumalia" vastaan käydä kampanjaa, kuten jäykemmissä tai dogmaattisemmissa uskonnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syynä tähän ei ole se, ettei hindulaisuus olisi kiinnostunut ihmisten "pelastamisesta". Syynä on se, että vedalainen kulttuuri antaa kenelle tahansa vapauden käydä läpi kaiken sen, mikä on tarpeen hänen oman henkisen kehityksensä ja erityisten oivallustensa kannalta. Vedalainen kirjallisuus, jos sitä tutkitaan sen syvimpiin syvyyksiin asti, tarjoaa kaiken, mitä ihminen tarvitsee ymmärtääkseen hengellisen totuuden korkeimmat tasot. Kuitenkin jos henkilöllä on vielä tutkittavana erilaisia väyliä hengellisissä asioissa, vedalainen kulttuuri antaa hänelle mahdollisuuden tehdä niin, vaikka hän saattaa ottaa riskin siitä, että hän joutuu käymään läpi hitaan prosessin kohti korkeimpia henkisten oivallusten tasoja. Tämä on jokaisen henkilökohtainen valinta. Siksi pakkokäännytyksissä tai tyrannimaisessa uskonnollisessa hallinnassa tai uskontojen välisessä kilpailussa ei ole hindun mielestä mitään järkeä. Se, mikä on järkevää, on jokaisen yksilön vapaus saavuttaa arvostus siitä, että kaikki ovat henkisiä olentoja, jotka kaikki palaavat takaisin Jumalaan, mutta omassa tahdissaan. Tästä huolimatta vedalaiset henkiset opettajat pyrkivät aina rohkaisemaan jokaista käyttämään aikaansa ja energiaansa parhaalla mahdollisella tavalla hengellisissä pyrkimyksissään. Näin ihmisiä ohjataan vedalaisessa kulttuurissa, toisin kuin väkisin tapahtuvien käännytysten tai dogmaattisten määräysten avulla.

        Siksi pakkokäännytyksissä tai tyrannimaisessa uskonnollisessa hallinnassa tai uskontojen välisessä kilpailussa ei ole hindun mielestä mitään järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnot, jotka pitävät muita henkisiä polkuja kilpailijoina, eivät koskaan ymmärrä Vedalaista polkua, joka on avoimempi. Ne pitävät kiinni vain pelostaan, joka saa heidät ajattelemaan, että vain heidän tiensä on oikea tie ja että kaikki muut polut johtavat helvettiin, ikään kuin he tarvitsisivat jonkinlaista vakuutusta siitä, että he ovat oikeassa. Hindulaisuudessa ei ole tällaista pelkoa väärässä olemisesta. Vedalaisen polun seuraajat hankkivat omat henkiset oivalluksensa, jotka vakuuttavat heidät omasta edistymisestään. Se on todellisen henkisen edistymisen merkki, kun tietoisuuden muutos havaitaan suoraan. Siinä on ero vedalaisen polun ja perustavampien ja pelkoon perustuvien uskontojen välillä, jotka ovat riippuvaisia pelkästä sokeasta uskosta prosessiin ilman, että ihminen kokee havaittavia tuloksia tietoisuuden ja tietoisuuden muutoksessa.

        Uskonnot, jotka pitävät muita henkisiä polkuja kilpailijoina, eivät koskaan ymmärrä Vedalaista polkua, joka on avoimempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnot, jotka pitävät muita henkisiä polkuja kilpailijoina, eivät koskaan ymmärrä Vedalaista polkua, joka on avoimempi.

        MITÄ ENEMMÄN TIETOA, SITÄ ENEMMÄN SUVAITSEVUUTTA MUITA USKONTOJA KOHTAAN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MITÄ ENEMMÄN TIETOA, SITÄ ENEMMÄN SUVAITSEVUUTTA MUITA USKONTOJA KOHTAAN.

        MITÄ VÄHEMMÄN TIETOA, SITÄ VÄHEMMÄN SUVAITSEVUUTTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MITÄ VÄHEMMÄN TIETOA, SITÄ VÄHEMMÄN SUVAITSEVUUTTA.

        Ikuisuuden kaunis muoto on vangittu Koraanin säkeisiin, Evankeliumin sanoihin ja Vedojen hymneihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikuisuuden kaunis muoto on vangittu Koraanin säkeisiin, Evankeliumin sanoihin ja Vedojen hymneihin.

        Jokaisessa Pyhässä Kirjoituksessa on valtava energialataus, joka pakottaa ihmisen muuttamaan elämäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisessa Pyhässä Kirjoituksessa on valtava energialataus, joka pakottaa ihmisen muuttamaan elämäänsä.

        Ilman tätä energiaa kukaan ei kykenisi voittamaan karman hitautta ja irtautumaan aineen kahleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman tätä energiaa kukaan ei kykenisi voittamaan karman hitautta ja irtautumaan aineen kahleista.

        Pyhien kirjoitusten sanat sisältävät totuuden, joka on niin kiireellinen ja vaativa, että ihmisen on lähes mahdotonta vastustaa tuon totuuden voimaa.

        Energialataus on siis Raamatussa, Koraanissa, Vedoissa ja muissakin Kirjoituksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhien kirjoitusten sanat sisältävät totuuden, joka on niin kiireellinen ja vaativa, että ihmisen on lähes mahdotonta vastustaa tuon totuuden voimaa.

        Energialataus on siis Raamatussa, Koraanissa, Vedoissa ja muissakin Kirjoituksissa.

        Energialataus on siis Raamatussa, Koraanissa, Vedoissa ja muissakin Kirjoituksissa.

        Ikuisuuden kaunis muoto on vangittu Koraanin säkeisiin, Evankeliumin sanoihin ja Vedojen hymneihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energialataus on siis Raamatussa, Koraanissa, Vedoissa ja muissakin Kirjoituksissa.

        Ikuisuuden kaunis muoto on vangittu Koraanin säkeisiin, Evankeliumin sanoihin ja Vedojen hymneihin.

        Aineellisen maailman kehityshistoriaa voi kuvata vain se, joka on sen ulkopuolella ja tarkkailee sitä ulkopuolelta. TOTUUS PALJASTUU eläville olennoille SIINÄ MÄÄRIN, KUIN NE VOIVAT HAVAITA SEN PAIKAN, AJAN JA OLOSUHTEIDEN MUKAAN. Se ILMENEE ERIASTEISESTI Raamatussa, Koraanissa, Vedoissa ja muissa kirjoituksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aineellisen maailman kehityshistoriaa voi kuvata vain se, joka on sen ulkopuolella ja tarkkailee sitä ulkopuolelta. TOTUUS PALJASTUU eläville olennoille SIINÄ MÄÄRIN, KUIN NE VOIVAT HAVAITA SEN PAIKAN, AJAN JA OLOSUHTEIDEN MUKAAN. Se ILMENEE ERIASTEISESTI Raamatussa, Koraanissa, Vedoissa ja muissa kirjoituksissa.

        Eri ihmisillä on erilainen ajattelutapa, joten vaikuttaa siltä, että tietty ihmisryhmä voi omaksua sen. Vaikka jumalallisesti ilmoitettu Totuus ON SAMA KAIKILLE, SE SAA MUODON, joka sopii parhaiten niille, joille se on tarkoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri ihmisillä on erilainen ajattelutapa, joten vaikuttaa siltä, että tietty ihmisryhmä voi omaksua sen. Vaikka jumalallisesti ilmoitettu Totuus ON SAMA KAIKILLE, SE SAA MUODON, joka sopii parhaiten niille, joille se on tarkoitettu.

        Yksi ilmoitettu Totuus esitetään ERI VERSIOINA, jotka toisinaan vaikuttavat ristiriitaisilta. ... Täydellinen Totuus esitetään joskus tietämättömien ihmisten hyväksi tavallisen uskonnon muodossa, joka SALLII KOMPROMISSIN maallisten pyrkimysten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi ilmoitettu Totuus esitetään ERI VERSIOINA, jotka toisinaan vaikuttavat ristiriitaisilta. ... Täydellinen Totuus esitetään joskus tietämättömien ihmisten hyväksi tavallisen uskonnon muodossa, joka SALLII KOMPROMISSIN maallisten pyrkimysten kanssa.

        TOTUUS PALJASTUU eläville olennoille SIINÄ MÄÄRIN, KUIN NE VOIVAT HAVAITA SEN PAIKAN, AJAN JA OLOSUHTEIDEN MUKAAN. Se ILMENEE ERIASTEISESTI Raamatussa, Koraanissa, Vedoissa ja muissa kirjoituksissa. Eri ihmisillä on erilainen ajattelutapa, joten vaikuttaa siltä, että tietty ihmisryhmä voi omaksua sen. Vaikka jumalallisesti ilmoitettu Totuus ON SAMA KAIKILLE, SE SAA MUODON, joka sopii parhaiten niille, joille se on tarkoitettu.

        Yksi ilmoitettu Totuus esitetään ERI VERSIOINA, jotka toisinaan vaikuttavat ristiriitaisilta. ... Täydellinen Totuus esitetään joskus tietämättömien ihmisten hyväksi tavallisen uskonnon muodossa, joka SALLII KOMPROMISSIN maallisten pyrkimysten kanssa.


        Sridhar Maharaj


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍒 ­­­N­­­y­­­m­f­o­­m­­­a­­­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­­­N­­y­m­­f­­o­m­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18254201

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1965
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1233
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe