Ihminen yrittää löytää universumin rakentajan, siis Jumalan tieteen konstein ja saavutuksin, mutta ei löydä. Jumalaa ei löydy tieteen avulla vaan Jumalan itsensä ilmoittamana ja avulla.
Jumala kutsuu, puhuu ja vetää ihmisiä itsensä luokse Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Mutta jos ihminen pyrkii ohittamaan Pojan, hän ei tietenkään löydä Jumalaa, koska Jumala on Pojassa. Ja Poika on helposti löydettävissä, jos tahtoo löytää ja tietää Jumalasta.
Melko turhaa työtä tieteeltä tää etsiminen
>>>Ett jättebygge under marken ska hitta port till en ny värld. ”Vi saknar något stort”, säger professorn<<<
""Meiltä puuttuu jotakin suurta", sanoo professori." Tosiaan puuttuu, kun puuttuu Jumala, Luoja, siinä professori on oikeassa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/76WQK9/underjordiska-tunneln-fcc-kan-losa-universums-gata
Etsii Jumalaa - ei löydä!
20
426
Vastaukset
- Anonyymi
Hermeetikot sano maailmassa on 36525 pyhää kirjoitusta joista 2000 kertoo maailman toimintaperiaatteen eli ovat tiedettä.
Siten tieteen tuntema ala Jumalasta on noin 5.6 prosenttia. Tiede ja tutkimus ovat eräänlainen papisto jolle Nykyisin kuuluu kymmenys kun otetaan koulut huomioon.
Kirkolla on enää ylipapin osa eli 1.4 prosenttia.
Ja sen verran kirkko tuntee Jumalaa. Tuntee Jaakobin 12 Pojan eli heimon verran. Koraanissa heitä sanotaan pahantekijöiksi. Kirkko tuntee sen mikä on pahantekijöiden tieto Jumalasta.
Periaatteessa tiede intuitiivisesti ja objektiivisesti tajuaa Jumalasta enemmän kuin kirkko. - Anonyymi
Ei-helluntailainen kommentti:
Jumalasta saattaa tietää tai ymmärtää moni jotakin, olematta mikään Raamatun tarkoittama oikeaoppinen uskova, pelastettu.
Yllättävän paljon Jumalaa mainitsi esim. Albert Einstein, ja Carl Jung. Teologian alalla luetaan Spinozan etiikkaa, vaikka Spinozaa itseään pidetään ateistina.
Se, että Jumalaa voi löytyä tieteenkin kautta, tätä ajatusta tukee esim. Room 1. Ollaanhan tieteen alalla tekemisissä totuuden kanssa. Jeesus sanoi olevansa tie, totuus ja elämä.
Totuutta on Raamatun ulkopuolella myös, eikä vain sisäpuolella."Yllättävän paljon Jumalaa mainitsi esim. Albert Einstein"
Niinpä:
"Minulle sana "jumala" ei ole muuta kuin inhimillisen heikkouden ilmaisu ja tuote. Raamattu on kokoelma kunniallisia mutta alkukantaisia legendoja, jotka ovat melko lapsellisia. Edes hienostuneet tulkinnat eivät voi tätä asiaa muuttaa,"
-Albert Einstein
Ja hän huomautti siitä, että väite että hän uskoisi Jumalaan, on järjestelmällisesti toistettu vale:
"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal IT"- Anonyymi
Tiede ei tahdo tietää totuutta maailmankaikkeuden synnystä
koska he eivät tahdo tietää Luojasta. Siksi ne yrittävät kiertää
Jumalan ja kuitenkin päästä tuntemaan totuuden maailman-
kaikkeuden synnystä.
Tämä on aivan käsittämätöntä tyhmyyttä. Ihminen ei löydä
totuutta maailmankakkkeuden synnystä ohi Jumalan koska
kaikki on syntynyt Hänen kauttansa ja kaikki on Hänessä ja
Hänessä pysyy kaikki voimassa. Tieteen tulee ensin löytää
Jumala. Sitten he saavat vastauksen pohdintoihinsa Hänessä.
Vastaus tiedemiehille heidän pohdinnalleen on yksinkertaisesti
Luoja Jumala. Koska Jeesus Kristus on Herra Jumala, Luoja, vastaus
on Herra Jeesus Kristus. Ja tiede ei tahdo tietää Hänestä.
That is the problem.
Tämän ongelma on Raamatussa ilmoitettu ja tulee esille jatkuvasti
tieteen pyrkimyksisissä tulla tuntemaan luomakunnan synty ilman
sen Luojaa. Se ei ole mahdollista. Siksi tiede ei vielä tiedä koska se
ei tunne eikä tunnusta Luojaa eikä tahdo tietää Hänestä.
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439657387
Mvh J - K Anonyymi kirjoitti:
Tiede ei tahdo tietää totuutta maailmankaikkeuden synnystä
koska he eivät tahdo tietää Luojasta. Siksi ne yrittävät kiertää
kaikkeuden synnystä.
Tämä on aivan käsittämätöntä tyhmyyttä. Ihminen ei löydä
totuutta maailmankakkkeuden synnystä ohi Jumalan koska
kaikki on syntynyt Hänen kauttansa ja kaikki on Hänessä ja
Hänessä pysyy kaikki voimassa. Tieteen tulee ensin löytää
Jumala. Sitten he saavat vastauksen pohdintoihinsa Hänessä.
Vastaus tiedemiehille heidän pohdinnalleen on yksinkertaisesti
Luoja Jumala. Koska Jeesus Kristus on Herra Jumala, Luoja, vastaus
on Herra Jeesus Kristus. Ja tiede ei tahdo tietää Hänestä.
That is the problem.
Tämän ongelma on Raamatussa ilmoitettu ja tulee esille jatkuvasti
tieteen pyrkimyksisissä tulla tuntemaan luomakunnan synty ilman
sen Luojaa. Se ei ole mahdollista. Siksi tiede ei vielä tiedä koska se
ei tunne eikä tunnusta Luojaa eikä tahdo tietää Hänestä.
Mvh J - K"Siksi ne yrittävät kiertää
kaikkeuden synnystä."
Ei mitään jumalia tarvitse kiertää, koska yhdestäkään ei ole mitään näyttöä. Perusteettomat väitteet voi ohittaa perustelematta.
Uskovat ovat vapaita esittämään tieteelliset todisteet Jumalasta, jos sellaisia on. Älä kitise tiedemiehille siitä, että uskovilla ei ole todisteita väitteilleen.
Marjaana Lindeman on todennut hyvin:
"Löytyykö tieteen historiasta esimerkkiä, jossa taikausko olisi osoittautunut todeksi tai yliluonnollinen tieteelliseksi? Ei löydy. Uusi tieto ei koskaan ole vienyt meitä lähemmäs yliluonnollista vaan aina poispäin siitä"
Kummallista muuten että nyt moitit tiedettä, sillä vielä vajaa viikko sitten julistit kreationismipalstalla sitä miten tiede muka tukee vedenpaisumusta. Hyvä jos olet tajunnut että mikään tieteellinen näyttö ei tuo kreationismia.- Anonyymi
siare kirjoitti:
"Siksi ne yrittävät kiertää
kaikkeuden synnystä."
Ei mitään jumalia tarvitse kiertää, koska yhdestäkään ei ole mitään näyttöä. Perusteettomat väitteet voi ohittaa perustelematta.
Uskovat ovat vapaita esittämään tieteelliset todisteet Jumalasta, jos sellaisia on. Älä kitise tiedemiehille siitä, että uskovilla ei ole todisteita väitteilleen.
Marjaana Lindeman on todennut hyvin:
"Löytyykö tieteen historiasta esimerkkiä, jossa taikausko olisi osoittautunut todeksi tai yliluonnollinen tieteelliseksi? Ei löydy. Uusi tieto ei koskaan ole vienyt meitä lähemmäs yliluonnollista vaan aina poispäin siitä"
Kummallista muuten että nyt moitit tiedettä, sillä vielä vajaa viikko sitten julistit kreationismipalstalla sitä miten tiede muka tukee vedenpaisumusta. Hyvä jos olet tajunnut että mikään tieteellinen näyttö ei tuo kreationismia.Minä istun Volvo autossa. Joku tulee luokseni ja väittää minulle, ettei Volvon valmistajaa ole olemassa. Minä ensin kyllä ajattelen väitteen tekijän pilailevan ja laskevan leikkiä. Mutta kun huomaan, että väitteen tekijä todella tarkoittaa, ettei Volvon suunnittelijaa ja rakentajaa ole ollemassa eikä ole koskaan ollut olemassa, minä kyllä katson häntä alta kulmain. En pitäisi häntä enää aivan täysijärkisenä. Et muuten sinäkään!!!
Mutta kun mennään suurempaan kokonaisuuteen, luomakuntaan, ihmisen normaali järki ja järjen käyttö loppuu siihen.
Kun puhutaan ihmisen suunnittelemasta ja rakentamasta autosta, joka on luomakuntaa paljon yksinkertaisempi ja pienempi tuote, jokainen ihminen tietää, että suunnittelija ja valmistaja on, ja että hänellä on paljon älykkyyttä. Luomakunta on monin verroin monimutkaisempi kokonaisuus ja vaatii sen suunnittelijalta ja rakentajalta paljon enemmän älykkyyttä ja voimaa kuin auton suunnittelijalta ja valmistajalta. Silloin luonnollisestikin käsitämme, tai tulisi ymmärtää järjellä, ettei luomakunta ole voinut syntyä itsestään ilman älykästä suunnittelijaa ja rakentajaa.
Minä istun Volvo autossa. Joku tulee luokseni ja väittää minulle, ettei Volvon valmistajaa ole olemassa. Minä ensin kyllä ajattelen väitteen tekijän pilailevan ja laskevan leikkiä. Mutta kun huomaan, että väitteen tekijä todella tarkoittaa, ettei Volvon suunnittelijaa ja rakentajaa ole ollemassa eikä ole koskaan ollut olemassa, minä kyllä katson häntä alta kulmain. En pitäisi häntä enää aivan täysijärkisenä. Et muuten sinäkään!!!
Mutta kun mennään suurempaan kokonaisuuteen, luomakuntaan, ihmisen normaali järki ja järjen käyttö loppuu siihen.
Kun puhutaan ihmisen suunnittelemasta ja rakentamasta autosta, joka on luomakuntaa paljon yksinkertaisempi ja pienempi tuote, jokainen ihminen tietää, että suunnittelija ja valmistaja on, ja että hänellä on paljon älykkyyttä. Luomakunta on monin verroin monimutkaisempi kokonaisuus ja vaatii sen suunnittelijalta ja rakentajalta paljon enemmän älykkyyttä ja voimaa kuin auton suunnittelijalta ja valmistajalta. Silloin luonnollisestikin käsitämme, tai tulisi ymmärtää järjellä, ettei luomakunta ole voinut syntyä itsestään ilman älykästä suunnittelijaa ja rakentajaa.
Mvh J - KSinulla tuntuu olevan lapsellinen käsitys, että kaikki tarvitsee tekijän. Tiedän kyllä että teidän uskovien yleissivistys on surkea ja että teille tulee toistuvasti yllätyksenä, että tähtien, planeettojen, maanmuotojen tai luonnon monimuotoisuuden selittämiseksi ei tarvita mitään luojia.
Ei ole mitään luonnonprosesseja, jotka tuottaisivat Volvoja itsestään, joten vertauksesi on surkea.
"joka on luomakuntaa paljon yksinkertaisempi"
Luonto on tosiaan ihmisten suunnitelemia asioita monimutkaisempi. Suunnittelijat kun pyrkivät yksikertaisuuteen. Jos "luomakunta" on suunniteltu, sen suunnittelija on huono hommassaan.
Esimerkiksi se, miten miltei 80 prosenttisen typpiseoksen keskellä kasvava lihansyöjäkasvi ei ota typpeä suoraan ilmasta, vaan joutuu pyydystämää hyönteisiä sitä saadakseen, on aivan älytöntä suunnittelua ja tarpeettoman monimutkaista.
"Silloin luonnollisestikin käsitämme, tai tulisi ymmärtää järjellä, ettei luomakunta ole voinut syntyä itsestään ilman älykästä suunnittelijaa ja rakentajaa."
Mutta eikös niin että hylkäät tuon logiikan sillä sekunnilla, kun puheeksi tulee luoja: vielä paljon ihmeellisempi luoja ei sitten yht'äkkiä muka vaadikaan omaa luojaansa, vaan monimutkaisuutta tuottava asia voikin olla olemassa itsestään. Eli toisin sanoen perusteen, johon vetoat, voi hylätä halutessaan.
Ja vaikka leikittäisiin, että maailma on luotu, niin eihän se vielä millään lailla todistaisi että luoja on juuri se jumala, johon sinä uskot. Kaikki väitetyt luojajumalat ovat uskottavuudessaan tismalleen samalla viivalla Raamatun Jumalan kanssa, sillä yhdenkään olemassaolon tueksi ei ole näyttöä.- Anonyymi
siare kirjoitti:
Sinulla tuntuu olevan lapsellinen käsitys, että kaikki tarvitsee tekijän. Tiedän kyllä että teidän uskovien yleissivistys on surkea ja että teille tulee toistuvasti yllätyksenä, että tähtien, planeettojen, maanmuotojen tai luonnon monimuotoisuuden selittämiseksi ei tarvita mitään luojia.
Ei ole mitään luonnonprosesseja, jotka tuottaisivat Volvoja itsestään, joten vertauksesi on surkea.
"joka on luomakuntaa paljon yksinkertaisempi"
Luonto on tosiaan ihmisten suunnitelemia asioita monimutkaisempi. Suunnittelijat kun pyrkivät yksikertaisuuteen. Jos "luomakunta" on suunniteltu, sen suunnittelija on huono hommassaan.
Esimerkiksi se, miten miltei 80 prosenttisen typpiseoksen keskellä kasvava lihansyöjäkasvi ei ota typpeä suoraan ilmasta, vaan joutuu pyydystämää hyönteisiä sitä saadakseen, on aivan älytöntä suunnittelua ja tarpeettoman monimutkaista.
"Silloin luonnollisestikin käsitämme, tai tulisi ymmärtää järjellä, ettei luomakunta ole voinut syntyä itsestään ilman älykästä suunnittelijaa ja rakentajaa."
Mutta eikös niin että hylkäät tuon logiikan sillä sekunnilla, kun puheeksi tulee luoja: vielä paljon ihmeellisempi luoja ei sitten yht'äkkiä muka vaadikaan omaa luojaansa, vaan monimutkaisuutta tuottava asia voikin olla olemassa itsestään. Eli toisin sanoen perusteen, johon vetoat, voi hylätä halutessaan.
Ja vaikka leikittäisiin, että maailma on luotu, niin eihän se vielä millään lailla todistaisi että luoja on juuri se jumala, johon sinä uskot. Kaikki väitetyt luojajumalat ovat uskottavuudessaan tismalleen samalla viivalla Raamatun Jumalan kanssa, sillä yhdenkään olemassaolon tueksi ei ole näyttöä.>>>Sinulla tuntuu olevan lapsellinen käsitys, että kaikki tarvitsee tekijän.<<<
Kiitos tuosta, Eikö Jeesus sanonut jotakin lapsenmielisistä ihmisistä, ett
heille Jumala on nämä asiat ilmoittanut ja salannut ne viisailta tietäviltä?
On siis paljon parempi olla lapsenmielinen, jolle Jumala ilmoittaa itseään
kuin olla omasta mielestään viisas ja älykäs, joka hylkää Luojan ja jolle
Luoja ei puhu eikä anna oppia.
Luuk 10:21 "Sillä hetkellä Jeesus riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: ”Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut nämä viisailta ja älykkäiltä mutta olet ilmoittanut ne lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt. Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu kuin Isä tiedä, kuka Poika on. Eikä sitä, kuka Isä on, tiedä kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.”
>>>Eli toisin sanoen perusteen, johon vetoat, voi hylätä halutessaan.<<<
Niin, kaikki ihmiset eivät edes tahdo tietää
>>>Sinulla tuntuu olevan lapsellinen käsitys, että kaikki tarvitsee tekijän.<<<
Kiitos tuosta, Eikö Jeesus sanonut jotakin lapsenmielisistä ihmisistä, ett
heille Jumala on nämä asiat ilmoittanut ja salannut ne viisailta tietäviltä?
On siis paljon parempi olla lapsenmielinen, jolle Jumala ilmoittaa itseään
kuin olla omasta mielestään viisas ja älykäs, joka hylkää Luojan ja jolle
Luoja ei puhu eikä anna oppia.
Luuk 10:21 "Sillä hetkellä Jeesus riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: ”Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut nämä viisailta ja älykkäiltä mutta olet ilmoittanut ne lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt. Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu kuin Isä tiedä, kuka Poika on. Eikä sitä, kuka Isä on, tiedä kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.”
>>>Eli toisin sanoen perusteen, johon vetoat, voi hylätä halutessaan.<<<
Niin, kaikki ihmiset eivät edes tahdo tietää
Mvh J - K"Niin, kaikki ihmiset eivät edes tahdo tietää"
Eli sinä et halua tietää, että Jumalallasi on oma luojansa?
En ole koskaan kylläkään törmännyt ihmiseen, jona ei usko Jumalaan siksi ettei tahdo tietää siitä. Aivan samalla lailla kuin ei ole rikollsia, jotka eivät usko poliisien olemassaoloon välttääkseen rangaistulsen.
Ilmeisesti kielto antaa väärä todistus lähimmäisestä ei merkitse sinulle mitään kun niin kevyesi valehtelet esim. tiedemiesten motiiveista.- Anonyymi
siare kirjoitti:
"Niin, kaikki ihmiset eivät edes tahdo tietää"
Eli sinä et halua tietää, että Jumalallasi on oma luojansa?
En ole koskaan kylläkään törmännyt ihmiseen, jona ei usko Jumalaan siksi ettei tahdo tietää siitä. Aivan samalla lailla kuin ei ole rikollsia, jotka eivät usko poliisien olemassaoloon välttääkseen rangaistulsen.
Ilmeisesti kielto antaa väärä todistus lähimmäisestä ei merkitse sinulle mitään kun niin kevyesi valehtelet esim. tiedemiesten motiiveista.Sinun tulee uskoa ja tiedostaa ymmärrykseesi se tosiasia, minkä myös
tiede on todistanut, ja mistä Raamattu kertoo. Kaiken, koko luomakunnan
alku on yhdessä pisteessä. Tiede todistaa, että koska universumi laajenee,
se laajeneminen on täytynyt alkaa joskus yhdestä pisteestä. Universumi
ei siis ole aina ollut niin kuin se nyt on. Se on syntynyt jostakin.
Tämä piste, josta universumi on, on Herra Jumala, Kaikkivaltias.
Hän on ilmestynyt ja ilmoittanut itsensä sinulle ja minulle Pojassaan
Jeesuksessa Kristuksessa.
Kait sinä olet lukenut Raamattua, tai tätä ketjua, jossa on todistettu,
ja todistetaan, Raamatun Sana, että kaikki on syntynyt Hänestä,
Hänen kauttaan, ja ilman Häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Kaikki on luotu Häneen ja Hänessä kaikki pysyy voimassa, koossa.
Koko luomakunta pysyy siis koossa itse Luojassaan, Jumalassa.
Hän on alku, ensimmäinen ja viimeinen, alfa ja omega. Ennen Häntä
ei ole ollut mitään. "Alku, ensimmäinen ja viimeinen" (Ilm 1:8,17-18).
Ennen Jumalaa ei ole ollut toista Jumalaa, joka olisi luonut Luojan.
Tämä koska koskaan ei ole ollut aikaa jolloin Jumalaa ei ole ollut.
Hän on ikuinen ja Hän tulee olemaan ikuisesti. Hän ON.
Käsitätkö, että Jumala on? "Minä Olen".
Hänen nimensä on "Minä Olen" koska Hän ON! (2 Ms 3:14).
Tämä voi olla ihmisen pienelle ymmärrykselle vaikea käsittää
eikä järki sitä käsitä, ilman Jumalan antamaa opetusta ja ymmärrystä
Hänestä.
Sinun tulee uskoa ja tiedostaa ymmärrykseesi se tosiasia, minkä myös
tiede on todistanut, ja mistä Raamattu kertoo. Kaiken, koko luomakunnan
alku on yhdessä pisteessä. Tiede todistaa, että koska universumi laajenee,
se laajeneminen on täytynyt alkaa joskus yhdestä pisteestä. Universumi
ei siis ole aina ollut niin kuin se nyt on. Se on syntynyt jostakin.
Tämä piste, josta universumi on, on Herra Jumala, Kaikkivaltias.
Hän on ilmestynyt ja ilmoittanut itsensä sinulle ja minulle Pojassaan
Jeesuksessa Kristuksessa.
Kait sinä olet lukenut Raamattua, tai tätä ketjua, jossa on todistettu,
ja todistetaan, Raamatun Sana, että kaikki on syntynyt Hänestä,
Hänen kauttaan, ja ilman Häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Kaikki on luotu Häneen ja Hänessä kaikki pysyy voimassa, koossa.
Koko luomakunta pysyy siis koossa itse Luojassaan, Jumalassa.
Hän on alku, ensimmäinen ja viimeinen, alfa ja omega. Ennen Häntä
ei ole ollut mitään. "Alku, ensimmäinen ja viimeinen" (Ilm 1:8,17-18).
Ennen Jumalaa ei ole ollut toista Jumalaa, joka olisi luonut Luojan.
Tämä koska koskaan ei ole ollut aikaa jolloin Jumalaa ei ole ollut.
Hän on ikuinen ja Hän tulee olemaan ikuisesti. Hän ON.
Käsitätkö, että Jumala on? "Minä Olen".
Hänen nimensä on "Minä Olen" koska Hän ON! (2 Ms 3:14).
Tämä voi olla ihmisen pienelle ymmärrykselle vaikea käsittää
eikä järki sitä käsitä, ilman Jumalan antamaa opetusta ja ymmärrystä
Hänestä.
Mvh J - K"Tämä piste, josta universumi on, on Herra Jumala, Kaikkivaltias."
Voithan sinä määritellä, että Jumala on sama asia kuin alkuräjähdyksen alkupiste, mutta jos määritelmää paikkansapitävyyttä ei voi mitenkään tarkistaa, kyseessä on vain tyhjä sanahelinä.
Kiistätkö muuten sen tieteen havaitsemaan asian, että alkuräjähdys tapahtui noin 14 miljardia vuotta sitten? Olen kuvitellut sinua nuoren maan kreationisiksi.
"Kait sinä olet lukenut Raamattua, tai tätä ketjua, jossa on todistettu,
ja todistetaan, Raamatun Sana, että kaikki on syntynyt Hänestä,"
Olen lukenut tämän ketjun ja Raamatun, mutta multa meni ohi se missä tuo todistettiin. Olen törmännyt vain perusteettomiin väittämiin, jotka pitäisi vain uskoa sokeasti.
"Ennen Jumalaa ei ole ollut toista Jumalaa, joka olisi luonut Luojan."
Eli kaikki mitä aiemmassa viestissäsi kirjoitit siitä miten asiat vaativat luojaa ja suunnittelijaa, olikin pötypuhetta. Nyt vain hylkäsit kaikki perustelusi, kun puhe tuli sinun jumalastasi. Jos Jumalan voi vaan määritellä alkusyyttömäksi ja luomattamokasi, niin aivan samalla lailla maailmankaikkeuden voi vaan määritellä alkusyyttömäksi ja luomattamaksi. Voit keksiä jumallesi niin paljon määritelmiä kuin jaksat, mutta pelkkä määrittely ei tee siitä sen todempaa.
"Käsitätkö, että Jumala on? "Minä Olen".
Hänen nimensä on "Minä Olen" koska Hän ON! (2 Ms 3:14)."
Eihän tuota väitettä ole vaikea käsittää. Mutta se, että käsittää, mitä jokin väite tarkoittaa, ei merkitse, että uskoisin että väite pitää paikkansa.- Anonyymi
siare kirjoitti:
"Tämä piste, josta universumi on, on Herra Jumala, Kaikkivaltias."
Voithan sinä määritellä, että Jumala on sama asia kuin alkuräjähdyksen alkupiste, mutta jos määritelmää paikkansapitävyyttä ei voi mitenkään tarkistaa, kyseessä on vain tyhjä sanahelinä.
Kiistätkö muuten sen tieteen havaitsemaan asian, että alkuräjähdys tapahtui noin 14 miljardia vuotta sitten? Olen kuvitellut sinua nuoren maan kreationisiksi.
"Kait sinä olet lukenut Raamattua, tai tätä ketjua, jossa on todistettu,
ja todistetaan, Raamatun Sana, että kaikki on syntynyt Hänestä,"
Olen lukenut tämän ketjun ja Raamatun, mutta multa meni ohi se missä tuo todistettiin. Olen törmännyt vain perusteettomiin väittämiin, jotka pitäisi vain uskoa sokeasti.
"Ennen Jumalaa ei ole ollut toista Jumalaa, joka olisi luonut Luojan."
Eli kaikki mitä aiemmassa viestissäsi kirjoitit siitä miten asiat vaativat luojaa ja suunnittelijaa, olikin pötypuhetta. Nyt vain hylkäsit kaikki perustelusi, kun puhe tuli sinun jumalastasi. Jos Jumalan voi vaan määritellä alkusyyttömäksi ja luomattamokasi, niin aivan samalla lailla maailmankaikkeuden voi vaan määritellä alkusyyttömäksi ja luomattamaksi. Voit keksiä jumallesi niin paljon määritelmiä kuin jaksat, mutta pelkkä määrittely ei tee siitä sen todempaa.
"Käsitätkö, että Jumala on? "Minä Olen".
Hänen nimensä on "Minä Olen" koska Hän ON! (2 Ms 3:14)."
Eihän tuota väitettä ole vaikea käsittää. Mutta se, että käsittää, mitä jokin väite tarkoittaa, ei merkitse, että uskoisin että väite pitää paikkansa.>>>Voithan sinä määritellä, että Jumala on sama asia kuin alkuräjähdyksen alkupiste, mutta jos määritelmää paikkansapitävyyttä ei voi mitenkään tarkistaa, kyseessä on vain tyhjä sanahelinä.<<<
Valmis tuote on todistus tuotteen valmistajasta ja sen olemassaolosta.
>>>Kiistätkö muuten sen tieteen havaitsemaan asian, että alkuräjähdys tapahtui noin 14 miljardia vuotta sitten? Olen kuvitellut sinua nuoren maan kreationisiksi.<<<
Millä sinä ferifioit tuon 14 miljardia vuotta? Se on vain tieteen olettamus,
jota ei voi todistaa mitenkään. Raamattu antaa vastauksen mistä kaikki on.
Kaikki on syntynyt Luojasta Luojan Sanalla. Raamattu todistaa
Jeesuksesta Kristuksesta, että kaikki on syntynyt Hänestä ja Hänen
kauttaa ja kaikki pysyy voimassa Hänessä. Hän on siis Luoja, joka tuli
ihmisen lihaan ihmiseksi ja ilmoitti itsensä ihmisen lihassa.
Mutta jos sinä et usko Jumalaa, on selvää, että et usko minuakaan.
Ja siksi sinä et tiedä mistä maailmankaikkeus on syntynyt. Sinä
joudut etsimään ja kyselemään vastausta tähän asiaan, mutta et
koskaan saa oikeaa vastausta ohi Luojan koska Luoja on vastaus.
Ihminen ja tiedä etsii tänäkin päivänä elämän kehtoa Afrikasta.
Ihminen ajattelee, että elämän synty on löydettävissä jostakin
koordinaatista. Se ei löydy mistään koordinaatista vaan
Kristuksesta Jeesuksesta. Hän on elämä ja kaiken elämän lähde.
Jeesus sanoi: " Minä olen ylösnousemus ja elämä."
Johannes kirjoittaa kirjeessään: "Elämä ilmestyi ja me olemme nähneet
ikuisen elämän, joka oli Isän luona ja ilmestyi meille. Olemme
nähneet sen omin silmin ja käsin kosketelleet ikuista elämää.
Voit lukea tämän 1 Joh 1. luvusta.
Jeesus on elämä. Hänessä sinulla ja minulla on elämä.
>>>Voithan sinä määritellä, että Jumala on sama asia kuin alkuräjähdyksen alkupiste, mutta jos määritelmää paikkansapitävyyttä ei voi mitenkään tarkistaa, kyseessä on vain tyhjä sanahelinä.<<<
Valmis tuote on todistus tuotteen valmistajasta ja sen olemassaolosta.
>>>Kiistätkö muuten sen tieteen havaitsemaan asian, että alkuräjähdys tapahtui noin 14 miljardia vuotta sitten? Olen kuvitellut sinua nuoren maan kreationisiksi.<<<
Millä sinä ferifioit tuon 14 miljardia vuotta? Se on vain tieteen olettamus,
jota ei voi todistaa mitenkään. Raamattu antaa vastauksen mistä kaikki on.
Kaikki on syntynyt Luojasta Luojan Sanalla. Raamattu todistaa
Jeesuksesta Kristuksesta, että kaikki on syntynyt Hänestä ja Hänen
kauttaa ja kaikki pysyy voimassa Hänessä. Hän on siis Luoja, joka tuli
ihmisen lihaan ihmiseksi ja ilmoitti itsensä ihmisen lihassa.
Mutta jos sinä et usko Jumalaa, on selvää, että et usko minuakaan.
Ja siksi sinä et tiedä mistä maailmankaikkeus on syntynyt. Sinä
joudut etsimään ja kyselemään vastausta tähän asiaan, mutta et
koskaan saa oikeaa vastausta ohi Luojan koska Luoja on vastaus.
Ihminen ja tiedä etsii tänäkin päivänä elämän kehtoa Afrikasta.
Ihminen ajattelee, että elämän synty on löydettävissä jostakin
koordinaatista. Se ei löydy mistään koordinaatista vaan
Kristuksesta Jeesuksesta. Hän on elämä ja kaiken elämän lähde.
Jeesus sanoi: " Minä olen ylösnousemus ja elämä."
Johannes kirjoittaa kirjeessään: "Elämä ilmestyi ja me olemme nähneet
ikuisen elämän, joka oli Isän luona ja ilmestyi meille. Olemme
nähneet sen omin silmin ja käsin kosketelleet ikuista elämää.
Voit lukea tämän 1 Joh 1. luvusta.
Jeesus on elämä. Hänessä sinulla ja minulla on elämä.
Mvh J - K"Valmis tuote on todistus tuotteen valmistajasta ja sen olemassaolosta."
Eli Jumala on todiste Jumalan valmistajasta.
"Se on vain tieteen olettamus,
jota ei voi todistaa mitenkään"
Se, että jokin olettamus, ei tarkoita että se on perusteeton olettamus. Ja kyllä, tuon voi laskea mittaamalla avaruuden taustasäteilyä.
Eli olemeisesti vastaus kysymykseeni on että siinä kiistä tieteen tulokset. Yhdessä viestissä vetoat tieteen alkuräjähdystä koskeviin tuloksiin ja seuraavassa hylkäät ne.
"Raamattu todistaa
Jeesuksesta Kristuksesta, että kaikki on..."
Aivan samalla lailla jokainen uskonnollinen kirja "todistaa" edustamansa uskonnon väitteet.
"Mutta jos sinä et usko Jumalaa, on selvää, että et usko minuakaan."
Niin, kun sinun väitteesi perustuvat sokealle uskolle Jumalaan ja sokealle uskolle Raamatun perusteettomiin väitteisiin.
- Anonyymi
Kolossalaiskirje:
1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.- Anonyymi
Tuo on hyvä muistaa
- Anonyymi
Höpö höpö hihulit.
- Anonyymi
Ei-helluntailainen kommentti
Einsteinilta sitaatti.
https://duckduckgo.com/?q=pdf+albert+einstein+ideas+and+memories+ubc&t=h_&ia=web
Q.III: What is your understanding of God?
A. This firm belief, a belief bound up with deep feeling, in a superior mind that reveals itself in the world of
experience, represents my conception of God. In common parlance this may be described as ”pantheistic” (Spinoza).
Q.IV: What is your opinion regarding a ’saviour?
A. Denominational traditions I can only consider historically and psychologically; they have no other significance
for me.”
Einstein näytti tajunneen jotain tuon Kol 1 vaikuttajan läsnäolosta, mutta ei tahtonut uskoa kaikkia ihmisten tarinoita siitä. Monella tieteilijällä saattaa olla tällainen asenne, että selvitetään asioita itse, ja ollaan kriittisiä muiden traditioita kohtaan. Em. sitaatti tulee ymmärrettävämmäksi, kun verrataan, mitä Einstein sanoi Kristillisen tieteen opista muualla. Ilmeisesti se vetosi hänen älykkyyteensä paremmin kuin muiden kirkkojen tradiotiot? - Anonyymi
Koska kahta hyvin lähellä toistaan olevaa uskontoa on mahdoton yhdistää toisiinsa vielä vaikeampaa on yhdistää tiedettä uskonnon kanssa.
Big bang kuva tai luomiskertomus. Näistä kahdesta on valittava jompikumpi eikä sovi sekoittaa niitä toisiinsa.
Onko olemassa jokin keskitie, jossa voidaan yhtäaikaa ottaa puheeksi luominen ja Big bang?
Ehkä FILOSOFIA omaa jonkinlaisen roolin tässä suhteessa. Toinen mahdollinen keskitie on Hare Krishna kirjat.
On aikoja kun tiede on suurta ja ensimmäisellä sijalla. Mutta 1470-2043 aionina vaikka niin olikin tulee tämä nykyinen aioni kääntymään teokratiaksi eikä tiede sen jälkeen omaa aivan yhtä paljon vaikutusvaltaa kuin nykyisin.
Uskon Totuus vai Rationaalinen Totuus vai Empiirinen Totuus.
Mitä uskon Totuus voi tehdä tieteelle on profetointi, tiedon sanojen paljastaminen ja visioiden esittäminen. Näihin kykenee hindut, juutalaiset ja Islam etc. Mutta kristinusko sinänsä on pahoin jälkeen jäänyt kaikessa. Maitoa nauttivan lapsen tasolle.
Toisaalta kristityillä on yksi etu puolellaan. Kun tuntee Kristuksen ja noudattaa evankeliumia ei löytäessään Jumalan löydä väärää Jumalaa tai antikristusta VAAN AINA LÖYTYY OIKEA JUMALA. Kristityt eivät yhtä helposti kuin muut ala palvoa enkeleitä yms.
Voi olla nimittäin sekin mahdollista että edessä on liuta paholaisia jotka tekeytyy pyhiksi, Aadamiksi, Eevaksi, marttyyreiksi, jopa sukulaisiksi, Kristukseksi, apostoleiksi, tai itse Jumaliksi. - Anonyymi
>>>"eivät löydä"<<<
eikä KUKAAN voi täydellisesti löytää:
"Totisesti , sinä olet salattu Jumala , sinä Jumala , Israeliin Vapahtaja."
Jes: 45: 15
"minä , joka teen valon ja luon pimeyden , joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden.
Minä , Herra , teen kaiken tämän." Jes: 45: 7
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433117- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082356- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851425- 391300
- 821159