"Pitäs olla omakotitalo, katumaasturi ."Lumo vuokra-asunnot mainos

Anonyymi-ap

Lumon mainos lähes sanasta sanaan muunnos vanhasta lauseesta:
"pitäs olla omakotitalo, Volvo ja kaksi lasta." Kuka tai ketkä tälläisen lauseen
ovat joskus keksineet? 1930-40 luvun vaihteessa syntynyt sukupolviko, joka
vielä vuosikymmeniä sitten oli aktiivisesti työelämässä ja iskosti 60-70-luvun
vaihteessa syntyneille lapsiilleen "sen ainoan ja oikean" elää, vai mistä tuo
käsite on peräisin? Nyt 90-2000- luvun taitteessa syntyneet milleniaalit
ovat alkaneet haastaa edellesiä sukupolvia, halutaan kaikki omien vanhempien ,isovanhempien ja heidän vanhempiensa maailma siirtää romuttomolle. Lumon mainoksen sanoma on kummallinen, "ei kukaan voi sanella, kuinka kuuluu elää." mutta arvostelevat omakotitalossa asuvia, "pitäs koko ajan vaan kurottaa korkeammalle." Eikö ihminen saa kehittää itseään? Eikö ihminen saa esim. laittaa rahaa säästöön?
Onko tää Lumo jokin luusereitten vuokrakoti firma? Ovatko mainoksen tekijät joitain vihervassareita, joille kaikki omistaminen on myrkkyä. Lumon mielestä ihmisten pitäs asua jossakin 20neliön pikku luukussa, ajaa laatikkopyärällä kesät talvet. Ilmeisesti myöskään Lumossa ei ole tajuttu, että myös omakotitalossa voi asua vuokralla.

17

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Omakotitalon vuokraaminen kaupunkialueilla kallista lystia. Ei ainakaan minun eläke riitä sellaisiin huveihin,,eikä toisaalta myöskään enää fyysinen kunto mihinkään lumitöihin ynnä muihin ruohonleikkuisiin.

      Ei enää kiinnosta, kerrostalossa on helppo asua.

      • Anonyymi

        Eihän sitä koko omakotitaloa olekkaan tarkoitus olekkaan vuokrata, vaan asunto siitä.
        Monet 40-50 -luvun ok-talot rakennettu asunnoiksi. Totta kai työtä on paljon ja kulut
        saattavat olla korkeat. No, kaikki eivät halua kerrostaloon. Onhan kerrostaloissakin
        (pakko)talkoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä koko omakotitaloa olekkaan tarkoitus olekkaan vuokrata, vaan asunto siitä.
        Monet 40-50 -luvun ok-talot rakennettu asunnoiksi. Totta kai työtä on paljon ja kulut
        saattavat olla korkeat. No, kaikki eivät halua kerrostaloon. Onhan kerrostaloissakin
        (pakko)talkoita.

        Ei niihin "talkoisiin" ole pakko mennä,,


      • Anonyymi

        No, minua ei kiinnosta kerrostalossa asuminen, vaikka olisi kuinka
        helppoa. Nauti toki rauhassa "asunnostasi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, minua ei kiinnosta kerrostalossa asuminen, vaikka olisi kuinka
        helppoa. Nauti toki rauhassa "asunnostasi."

        Niin teen,,ja helppoudesta. Korjattavat asiat käyvät ammattilaiset tekemässä eikä niistä tarvitse erikseen maksaa kuten omakotitalossa käy....

        Otetaanpa esimerkki: Ilma-vesilämpöpumppu hajoaa,,,omakotiasukki maksaa janäkee vaivaa..hahhah.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😋 ­­N­y­­­m­­f­­o­­­m­­­a­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Jos vanha mainos saa pään noin sekaisin....ota rauhallisesti....

      • Anonyymi

        Ei se mainos ole vanha, koko ajan pyörii televisiossa ja jopa radiossa. Se mainos
        jossa perhe ajaa laatikkopyörillä ja isä ja lapset menevät toiseen asuntoon
        ja äiti toiseen asuntoon elämään oman näköistä elämäänsä, jota perhe estää elämästä.
        "Jos vanha mainos saa pään noin sekaisin" Ja mitähän tuokin on tarkoittavinaan? Ei se
        mainos saa sekaisin, vaan harmistumaan, kun ainoa, oikea ja hyväksyttävä asumismalli
        tuntuu olevan kerrostalon, pieni 20-30neliön pieni, koppi. Kaikki muut asumismuodot ovat Lumon mielestä lähtökohtaisesti väärin.


      • Anonyymi

        Sulta unohtui nyt se alkuperäinen pointi, mistä se lause pitäs olla ok-talo ja kultainen
        noutaja ja 2 lasta oikein on peräisin? Iskostiko sen seuraavaan sukupolveen sodan
        kokenut vai sodan jälkeen syntynyt sukupolvi?


    • Anonyymi

      Paljonko maksaisi 1000: n neliön tontti Helsingin Kampista omakotitalolle?

      • Anonyymi

        Minä olen etsinyt jo kauan joko tonttia tai valmista taloa.
        Omakotitalo, järven tai meren rannalla, kaikki palvelut lähistöllä, ym,ym.
        Lähimmälle skurupysäkille max.300 metriä. Jos löydän, ostan heti !!


    • Anonyymi

      Lumohan vuokraa asuntoja vain niille, joilla on vähintäin 2 katumaasturia suksibokseineen tai lainelautoineen katolla.

      • Anonyymi

        Höpön höpön. Lumo vuokraa asuntoja ihan tavallisille työläisille


    • Anonyymi

      Mulla rivitalonpääty jo 42 vuotta,vanha V 70 ja Rumatikki ,vaimolla 3 h+keittö ja 407 SW.- Kunnes kuolema meitä erottaa :D

      Gubbe 74

    • Anonyymi

      Miksi ajatella toisten aivoilla? Voisiko harkita elämistä omien, todellisten tarpeiden mukaan sovittaen ne resursseihin?
      Ratkaisut tarpeiden mukaan.
      Asuminen. Ennen tenavia kahdestaan kerrostalojen työsuhdeasunnoissa. Kaikki kolmioita.
      Tenavat 1 ja 3 vuotiset. Ok:n rakentaminen jossa alakerrassa sauna-pesuhuone lisäksi lasten omat huoneet, vessa ja oma ulko-ovi takapihalle.
      Kun työvoima ( lapset ) lähtivät muutto eskustan kerrostalon ylimmän kerroksen kolmioon.
      Autot. 1965 hankin poikamiehenä vajaa 100000km ajetun kuplavokkarin. Pollarit takavarikoivat sen 1967 joulukuussa.
      1970 käytetty, mossen näköinen Datsun 1200
      Muutamia vuosia myöhemmin käytetty Datsun 1600.
      1968 tehdasuusi Citroen BX. Ajoin noin 240000km.
      1987 tehdasuusi Citroen Xara. Käytössä vuoteen 2018.
      2018 nykyinen tehdasuusi VW polo.

      Asunnot ja autot tarpeen mukaan eikä esittelyesineiksi ajatellen sitä mitä kuvittelisin toisten ajattelevan!

      Muu eläminen samalla periaatteella,

      • Anonyymi

        ''Autot. 1965 hankin....''

        Olet ainakin 76v....väärällä palstalla...:))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Autot. 1965 hankin....''

        Olet ainakin 76v....väärällä palstalla...:))

        Olen 80v enkä välitä palstarajoista!
        Olen joskus joutunut elämään pelkällä kraanavedellä 4 vuorokautta täydellisen rahanpuutteen vuoksi ja katson kokemukseni oikeuttavan häiriköimään köyhien palstalla vaikka tuohon vesikuuriin onkin aikaa melkein 60 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe