.22 Hornet

Jei

Olen tässä yrittänyt katsella, lähinnä netistä, mistä löytyisi ja mitä maksais asiallinen tussari,jonka kaliberi ois toi .22 Hornet. Mutta kun ei tunnu löytyvän.

Onko tää kaliberi harvinainenkin kun ei tahdo löytyä vai osaako kukaan kertoa, että mistä löytyis ja mitä maksas. Kokemuksia kaliberista ja aseista otetaan myös vastaan kanssa.

9

8489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukkijätkä

      Kokemuksia kaliiberista.
      Kysehän on lähinnä latvalinnustukseen tarkoitetusta kaliiberista. Omat havaintoni tehty rihlakolla, jossa luotipiippu .22 hornet.

      Kevyen luodin vuoksi tuuliherkkä ja lentoratakin on aika kaareva -> vaatii ampujalta aikamoista virtuoositeettia.
      Pienessä luodissa loppuu iskuteho kesken sen osuessa metson siipipankkaan tai vähäiseenkin oksaan.
      Tulee helposti turhaa jauhelihaa luodin kääntyessä poikittain oksasta linnun edessä.

      Sinuna kiinnostuisin enemmän 243 Win kaliiberista. Mikäli harrastat patruunoiden lataamista itse, 30-06 on kiinnostava kaliiberi, koska siihen saa todella monenlaisia luoteja ja voi ladata matalapaineisesta ratapatruunasta hirvilataukseen halun ja harrastuksen mukaan. 30-06 aseita on myös hyvin saatavissa sekä uutena että käytettynä.

      • JiiVee

        Ensin on kerrottava etten ole omistanut Hornettia, enkä 243:sta. Molemmissa on puolensa. Itse valitsisin lintuluodikoksi juuri .22 Hornetin. Luodin lentorata riittää aina tuonne pariinsataan metriin eikä kyseisen nopuden omaavat luodit riko saalista. 243:sen hyvä puoli on tietysti suorempi lentorata, mutta nopeudet ei sovellu oikein syötäväksi tarkoitetulle riistalle.


    • TTH

      Jossain ase&erä- tai erä-lehdessä oli vuoden alussa tai viime vuoden lopussa juttua jostain 22.hornet kivääristä. Kyseessä oli joku halvemman hintaluokan kivääri muovitukilla. Olikohan hinta jotain 2500mk? Itselläni on 22.hornet jolla olen ampunut muutamia teeriä ja metson. Kivääri on kevyt kannella ja miellyttävä ampua.

    • 22WMR

      Enpä usko et kaliiperi mikään harvinaisuus on.
      Yhdellä kaverilla on juuri 22Hornet ja hyvin se osuu teereen reilusta 100 metristä... Tosin jälki ei ollu kauheen hyvää...
      Itsellä on 22WMR joka on sekin hyvä kaliiperi, ja itse olen ampunut sillä pyyn noin 130metrin etäisyydellä... Käynti on hyvä ja ase on kevyt. Itse maksoin 22WMR:stäni käytettynä n.1000mk

    • Jei

      Olen tässä nyt kahden kauppiaan kanssa jutellut ja toinen väitti että sako ei pateja hornettiin tekisi joka vuosi!? Miten lie muut merkit? Ja kehu ja kauppasi .22 wmr:ää. Toinen taasen vähätteli wmr:n ja hornetin tehoeroa ja päivitteli panosten suurta hintaeroa. ja taasen kauppasi wmr:ää. Kummaltakaan ei hornettia löytyny hyllystä.

      No pääasiassa kun se ase tulis kyyhkysen ja kanalintujen hätistelyyn niin saattaisha se wmr:ä riittää ainakin kyyhkyselle ja pyylle mutta mites teeri tai sitten jopa metso? ei taida ihan puhti piisataa?

      Onko kukaan päässy vertaamaan näitä molempia ihan tosi toimissa?

      • Jussi

        Teho riittää jopa metsolle hornetissa ja wmr:ssä.... Tiedän riittävän jopa lr:ssäkin kun osaa tarpeeksi lähelle mennä, eikä yritä liian epämääräisistä tilanteista...
        Jopa lainkin mukaan wmr:ssä teho riittää "isompiin" eli metsolle,ketulle,jänikselle yms...
        Lr:ssä ei LAIN MUKAAN riitä teho...!!!


      • tukkijätkä
        Jussi kirjoitti:

        Teho riittää jopa metsolle hornetissa ja wmr:ssä.... Tiedän riittävän jopa lr:ssäkin kun osaa tarpeeksi lähelle mennä, eikä yritä liian epämääräisistä tilanteista...
        Jopa lainkin mukaan wmr:ssä teho riittää "isompiin" eli metsolle,ketulle,jänikselle yms...
        Lr:ssä ei LAIN MUKAAN riitä teho...!!!

        Miksi ihmeessä haluatte puuhailla minimikaliiberien kanssa? Minun käsittääkseni metsästyksessä on kyse pyrkimyksestä tappavaan riistalaukaukseen. Itselläni on huipputarkasti Remington thunderboltilla käyvä 22lr ja se riittää lainkin mukaan pienimmille riistaeläimille, mutta mitä älyä on taiteilla pikkuritsalla? Kakskakkoset on minun mielestäni rata-aseita ja metsälle mennään varustautuneena tappomeiningillä ja sen mukaisilla välineillä.


      • TTH
        Jussi kirjoitti:

        Teho riittää jopa metsolle hornetissa ja wmr:ssä.... Tiedän riittävän jopa lr:ssäkin kun osaa tarpeeksi lähelle mennä, eikä yritä liian epämääräisistä tilanteista...
        Jopa lainkin mukaan wmr:ssä teho riittää "isompiin" eli metsolle,ketulle,jänikselle yms...
        Lr:ssä ei LAIN MUKAAN riitä teho...!!!

        Kyllä ainakin Hornetissa teho riittää. Kokemusta ukkometsosta yhden kappaleen verran teeristä nyt puhumattakaan...


    • 243

      metsolle ja teerille sopiva on 308 löytyy puun alta. 8gramman range ei riko. 222 osuessa lentää, ennen ku putoaa. Minua hornetti kiinnostaa, millä ampuisi ketut ja supit ei pepisi nahkaa. Yllä mainitut tuppaa repimään. Nahoilla on kysyntää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe