Tietosuoja

Anonyymi-ap

Onko Toivonlahden sairaalan osaston henkilökunnalla vaitiolovelvollisuutta? Kerrotaan kotiväelle ja naapureille osastolla olevista hoidettavista.

44

2506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei täällä semmoisia oo ollu ikinä vaitiolovelvollisuus?Mikä se on?

    • Anonyymi

      Ilomantsin terkkari ja vaitiolovelvollisuus ei ole koskaan kuulunut samaan lauseeseen. Lisänä vielä kotipalvelu erikoisspeciaalina tiedonvälittäjänä

    • Anonyymi

      Mitenkä tälläiset rollaajat on vielä töissä? Potku perseelle vain!

      • Anonyymi

        Asiallinen syy potkuille niinkuin hallìtusohjelmaan on kirjattu


      • Anonyymi

        Eiköhän luonnollinen eläkepoistuma hoida pahimmat pois


    • Anonyymi

      Sama se terkkarin työntekijät. Lärppiivät eteenpäin kaiken.

    • Anonyymi

      Näissä muutaman tuhannen ihmisen kunnissa elikkä tuppu kylissä ei ole minkään laista tieto suojaa millään osa alueella. Jokainen ajaa omaa etuaan ja loukkaa ja rollaa että saisivat toisen huonoon maineeseen. Niinkun vanhoissa elokuvissa lähti sentraali santra aina kylille juorulle. Tämmöset kylät pitäsi hävittää kokonaan tai luovuttaa Venäjälle. Voipihan se kyllä kohta puoleen vallatakin joutaa minun puolesta.

    • Anonyymi

      Olen itse kokenut että terkkarin rolliakat kertoivat diagnoosin ennekuin ite tiesin. Jatkakaa!

    • Anonyymi

      Onpas vain kiva juttu. Sitten nokka pystyssä alkoata viiniä "lääkkeeksi rebtoutumiseen" kuin oisivat jotakin ylimystöä.

    • Anonyymi

      Enemmän taitaa kuitenkin paikallisissa kahviloissa ja huoltoasemalla nämä urospuoliset juoruta loppupelissä. Ajelevat päivät pitkät kahtelemassa ja kyyläämässä. Sitten tiedot käyvät ukkoringissä vaihtamassa.

    • Anonyymi

      Lähihoitaja on korkeakoulutettu virka.

      • Anonyymi

        Ei ole, siihen ammattiin ei korkeakoulua tarvitse käydä.


    • Anonyymi

      Minä oon lähihoitaja. Käyn kaikkii puutteessa olevii naisii naimassa. Hyvää tekee.

      • Anonyymi

        No voi ihmettä, sinä kerkeät joka paikkaan, kohta veroja korotetaan!!!!!!!!


    • Anonyymi

      Terveydenhuollon potilastiedot ja sosiaalihuollon asiakastiedot ovat salassa pidettäviä tietoja. Jo tieto siitä, että henkilö on potilaana terveydenhuollossa hoidettavana luokitellaa potilastietosuojan alaiseksi tiedoksi. Mikäli joku terveydenhuollon henkilöistä rikkoo potilastietosuojaa voidaan hänet tuomita sakkoon tai maksimissaan yhden vuoden ehdottomaan vankeusrangaistukseen.

      Eli jos joku on kannellut potilaiden asioita ulkopuolisille, (muille kuin ko. potilasta hoitavalle henkilöstölle) ilman potilaan suostumusta niin rikosilmoitusta vain kehiin. Todisteet toki olisi hyvä olla ennekuin lähtee syyttelemään.

      • Anonyymi

        Vuosia sitten yritin valittaa asiasta mutta se painettiin villaisella. Ei kunta halua tähän puuttua. Itse totesin että tietourkkijoiden nimet on sen verran hyvässä tiedossa kylillä etten jaksanut sairaana enää viedä asiaa eteenpäin. Tehköön terveemmät rikosilmoituksia, ja saattakoot asiaankuuluvat urkkijat vastuuseen. Sairaat ja heikot eivät siihen pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosia sitten yritin valittaa asiasta mutta se painettiin villaisella. Ei kunta halua tähän puuttua. Itse totesin että tietourkkijoiden nimet on sen verran hyvässä tiedossa kylillä etten jaksanut sairaana enää viedä asiaa eteenpäin. Tehköön terveemmät rikosilmoituksia, ja saattakoot asiaankuuluvat urkkijat vastuuseen. Sairaat ja heikot eivät siihen pysty.

        Kunta oli väärä osoite. Asia kuuluu Poliisille ja sitten aviin. Jos ei auta, niin ip-lehtiin. Jo alkaa tapahtumaan.


    • Anonyymi

      On tuota tieto vuotoo muutenni ilomantsissa ei yksin terkkarilla pittääpi kuunnella muutama kuukausi ja sitte potkia syyllisiä persuksille

      • Anonyymi

        No kaikilla ei laki sido pitämään turpaansa kiinni, mutta terveydenhoidossa kylläkin.


    • Anonyymi

      Yhden lähihoitajan alakoulu ikäinen lapsi kävi luonamme ja tokaisi että meidän äiti näkee kaikkien Ilomantsilaisten terveystiedot.. me vaan siihen että jaahas..tämä tapahtui jo vuosia sitten,mutta jäi mieleen.

    • Anonyymi

      Jos noin oikeasti, niin tämä on väärä paikka.
      RIKOSILMOITUS JA HETI!
      Kaikki, jotka työskentelevät hoitolaitoksissa, sairaaloissa ja toisten kotona, ON EHDOTON VAITIOLOVELVOLLISUUS.

    • Anonyymi

      Yksityisyys on jokaisen kansallien oikeus, ja on aivan aiheellista pitää siitä kiinni. suomi24 ei tosin tuo apua väärinkäytöksiin. Sinun tulee tehdä virallinen valitus viralliselle taholle ja tarvittaessa haastaa asianomainen oikeuteen. Jos näyttöä on tarpeeksi juttujen leviämisestä, siitä saa ihan kivat korvaukset.

      • Anonyymi

        Mutta jos näyttöä ei ole , pääsee itse maksamaan ihan kivat korvaukset.


    • Anonyymi

      Sossussa myös alkon ovi aukeaa aika usein. Ja muuten ollaan niin hienoa rouvaa jotta...

      • Anonyymi

        No hoitajilla ja sossulla onkin niin rankat duunit että pitää joutoaika ryypätä. "Ottaa pullo viiniä illassa että saapi unenpäästä kiinni" siihen se loppuusa menee. Aloitetaan lasillisella viiniä illassa, eikä se parin viikon päästä riitä. Menee se pullo. Näin se "paremmissa" piireissä menee


      • Anonyymi

        Mites toi kannabis sossun työntekijöille tuttu?


      • Anonyymi

        Puliporukoissa viikonloput vedetään viinaa ja kannabista. Naidaan ja räyhätään. Eikö sossuntyöntekijän pitäisi olla pikkusen esimerkillisempi kuin ne jotka asioi siellä sossussa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puliporukoissa viikonloput vedetään viinaa ja kannabista. Naidaan ja räyhätään. Eikö sossuntyöntekijän pitäisi olla pikkusen esimerkillisempi kuin ne jotka asioi siellä sossussa??

        Kaikkihan ne "sosiaali-ihmiset" on vähän viinaan meneviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan ne "sosiaali-ihmiset" on vähän viinaan meneviä.

        Ai mitenkäniin vähän?!! Ihmettelen vain miten tollaiset alkkikset pääsee nuihin töihin. Viikot naama pitkällä töissä Marimekon paita päällä ja viikonloput viiniä sivistyneesti kannetaan tonkkasotalla Alkosta. Vastahan tämä yksikin sosiaalipuolen käynyt tappeli ja juopotteli joka viikonloppu missä sattui ja meno oli aivan holtitonta sekoilua ja nyt on niin "siveä" sosiaalipuolen työntekijä.


    • Anonyymi

      Joskus muinoin kylä tiesi raskaudesta ennenkuin ehdin ilmoittaa miehelleni. Kolmiset Oy

    • Anonyymi

      Onhan niillä, mutta urku auki ovat aina silti.

    • Anonyymi

      Puhuikin vuodeosaston työntekijöistä, ei terkkarin.

      • Anonyymi

        Ei oo sen kummempi sekään.


    • Anonyymi

      Myös labrassa on joskus ollut "lipsahduksia" mitä kokeita on otettu

      • Anonyymi

        Ei se ollut lipsahdus. Työntekijä pahansuopuuttaan lärppi mitä kokeita otettu. Mustasukkainen nainen pitää huonoiten vaitiolovelvollisuutta.


    • Anonyymi

      Hampaat kannattaa hoitaa Joensuussa.

      • Anonyymi

        Miks?


    • Anonyymi

      Oikeestaan kaikki vaivat kannattas hoidattaa muualla

    • Anonyymi

      Toivonlahden sairaalan osaston henkilökunta näyttää käsittäneen vaitiolovelvollisuuden uudella, innovatiivisella tavalla – se on nyt valinnainen lisävaruste, ei vakio-ominaisuus. Tietosuojan uusi tulkinta: "Miksi pitää salaisuudet, kun voit jakaa ne kaikkien kanssa?" Onko osastolla salainen kilpailu siitä, kenen potilasinfo leviää kylillä nopeimmin?

      Tämä uudistus tuo kyllä yhteisöllisyyttä aivan uudelle tasolle – ei enää tylsiä hissihiljaisuuksia, kun kaikilla on tuoreet kuulumiset valmiina pohdittaviksi.

      Toivottavasti eivät ala lähettää potilastietoja postikortteina: "Toivotamme Pirjolle pikaista paranemista –terveisin: koko naapurusto!"

    • Anonyymi

      Eiköhän siellä osastolla käy muitakin ihmisiä, jotka osaa juoruta tarvittaessa... Hoidettavien omaiset, taksikuskit, hoidettavat ite jne, pistää miettimään.

    • Anonyymi

      Taksikuskeillakin on vaitiolovelvollisuus.....

    • Anonyymi

      No kaikilla meillä on vaitiolovelvollisuus, mitä se kellekään kuuluu kuka missäkin makaa ja mitä sairastaa, suut suppuun, kaikki!

      • Anonyymi

        Minä mummo 70v.en yleensäkkään ymmärrä sitä miksi toisten potilastiedot/sairaudet jotakuta kiinnostaa. Kyllä se joku itse kertoo jos haluaa sinun sairautensa tietävän. Oottele oottele vain...


    • Anonyymi

      Juorulandia

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe