Lääkitys ja päihdeongelmat

Anonyymi-ap

ADHD-lääkityksen sanotaan vaikuttavan mahdollisesti päihdeongelmiin, siten että päihde jää taka-alalle.
Minkälaisia kokemuksia teillä on ollut tästä? Mikä päihde on ollut ongelma ja mikä lääkitys vaikutti ongelman väistymiseen?

Itsellä ollut aina alkoholin kanssa ongelmaa, joka lähti täysin käsistä jossain vaiheessa. En edes ymmärtänyt miksi oli niin pakonomainen tarve käyttää alkoholia (hain kai alitajuisesti rauhallisempaa ja keskittyneempää olotilaa).

Diagnoosin myötä sain lääkityksen. Concerta antoi tuloksia, mutta oli liikaa haittoja. Elvanse toimii paremmin ja tämän myötä alkoholinhimo tai tarve juomiseen on käytännössä kai kadonnut kokonaan. Onko joku muu huomannut saman elvansen kohdalla, että poistaisi ainakin alkon himon? En tiedä mikä vaikutus mahtaa olla muiden päihteiden kohdalla. Kertokaa kokemuksia :)

8

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sanot että on ollut alkoholin kanssa ongelmia . Ihmettelen joka kerta miten näitä ongelmia oikein tulee alkoholista kun ihan itse päättää sitä ottaa. Etekkin kun nykyisin saa tietoa jo koulussa miten alkoholi vaikuttaa ihmisiin. Siltikin on kokeiltava aitä saisi hetken hurman.
      Suvussani muutama alkoholisti ollut joten tiedän että se on ongelma enkä itse haluaisi mitenkään sitä ongelmaa itselleni. Hyvähän se on jos lääkkeet auttaa niin että alkoholi jää taka alalle .
      Ja ehkä eräänä päivänä huomaa miten tarpeeton juoma se on ihmiselle

      • Anonyymi

        Eikö se riippuvuus lähde yleensä siitä, että "lääkitään" jotain ongelmaa...?
        Sitä en usko, että aletaan juomaan/piikittään/napsiin pillereitä noin vaan ilman syytä ja riippuvuus syntyy kauheen helposti kertalaakista tai satunnaisista kerroista ennen kuin omin silmin näen. Toki ihmiset on herkkkyydeltään erilaisia, ja omalla kohdalla pystyn sanoon ettei alkoholi ja ainakaan miedot opiaatit tuo mitään hyvää oloa tai edes lievitä pahaa mieltä. Päihteet taitaa vaan olla pitkän päälle aika huonoja korjaamaan ongelmia, ja lopulta elämä on pelkkää "pakko saada lisää".

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se riippuvuus lähde yleensä siitä, että "lääkitään" jotain ongelmaa...?
        Sitä en usko, että aletaan juomaan/piikittään/napsiin pillereitä noin vaan ilman syytä ja riippuvuus syntyy kauheen helposti kertalaakista tai satunnaisista kerroista ennen kuin omin silmin näen. Toki ihmiset on herkkkyydeltään erilaisia, ja omalla kohdalla pystyn sanoon ettei alkoholi ja ainakaan miedot opiaatit tuo mitään hyvää oloa tai edes lievitä pahaa mieltä. Päihteet taitaa vaan olla pitkän päälle aika huonoja korjaamaan ongelmia, ja lopulta elämä on pelkkää "pakko saada lisää".

        Monisairas

        ...aletaan juomaan ilman syytä ongelmaksi asti eli pelkkä satunnainen viihdekäyttö tuskin tuo riippuvuutta.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Moniriippuvaiset adhd:T on pahimpia nillittäjiä kaikialla missä ihmiset kulkee.

    • Anonyymi

      Itse aloitin ADHD-lääkkeillä ja siitä siirryin vahvempiin amfetamiineihin. Nykyään myyn lääkärin määräämät lääkepirit ja ostan kristallia.

    • Anonyymi

      TARU ON TOSI. Itselläni loppui päihteiden käyttö kun diagnosoitiin adhd ja sain lääkkeeksi Concerta 72mg (54mg + 18mg).

      Edes korvaushoito voimakas Buvidal 128mg injektio (Subutex) kerran kuukaudessa ei auttanut pitämään pahimpia himoja pois.

      Tsemppiä ja peace out!

    • Anonyymi

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋

      🍒 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi018262118dz

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    • Anonyymi

      Joo eipä tuota ole ollut himoa viinaan kun Elvansea olen kokeillut. Kai jotain perää siis. Varmaan just jos ADHD-lääke on ollut viina. Jos tunnistat tyhjän olon, vaikka kaikki on hyvin ja itse asiassa valoisaa, ja tuon reiän täyttää viinaa hyvin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe