Mitä on vuorokausikulutus lumen alla?
Aurinkopaneelit kuluttaa sähköä mutta paljonko?
21
411
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ne mitään kuluta, sähkölle on niistä vain yksi suunta, paneelista ulos päin.
- Anonyymi
Kyllä ne todennäköisesti kuluttavat. Invertterin kauttaa vuotaa aina sähköä ellei johtoja pistä poikki. Vuoto on todenäköisesti hyvin marginaalista Se on sitten eri juttu, mikä on invertterin tyhjäkäyntikulutus ja ei liity itse aurinkopaneeleitten kuluttamaan tehoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne todennäköisesti kuluttavat. Invertterin kauttaa vuotaa aina sähköä ellei johtoja pistä poikki. Vuoto on todenäköisesti hyvin marginaalista Se on sitten eri juttu, mikä on invertterin tyhjäkäyntikulutus ja ei liity itse aurinkopaneeleitten kuluttamaan tehoon.
Ole höpöttelemättä omiasi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole höpöttelemättä omiasi...
Kerro mikä tuossa höpötyksessä ei ollut totta?
- Anonyymi
Millä näinkin suurella ongelmalla tätä palstaa seuraavaksi voisi aktivoida ?
- Anonyymi
Voisit sinäkin olla aktivoimatta palstaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisit sinäkin olla aktivoimatta palstaa...
Ei se pysty, jos jonain päivänä ei kirjoita aktivoinnista niin seuraavana yönä uni ei tule silmään kun on niin aktivoitu olo.
- Anonyymi
Koeta kasvaa aikuiseksi.
- Anonyymi
Aloitusvalittaja ajksaa sitten valitaa
Aian sama vaoitus
Ilmeisesti hoito ei tehoo- Anonyymi
"Aloitusvalittaja ajksaa sitten valitaa
Aian sama vaoitus
Ilmeisesti hoito ei tehoo"
olen sinulta kysynyt ennekin jo että mikä on tautisi kuva? kirjoitus on jopa minunkin kirjoitusa vaikeampaa lukea mutta kuten sanottu meitä on monelaisia ja nöillä mennään. Ps en valita vaan kysyn ja paneelitjärjestelmä invertteri /t kuluttaa jotain mutta paljonko on edelleen kysymykseni. Älä ole mulkku jatkossa.
- Anonyymi
Meillä on ulkoseinällä pääkytkin. Napsautin sen nollille, kun lumi peitti paneelit. Tiedä sitten onko mitään hyötyä, mutta tuskin on haittaakaan,,?
- Anonyymi
Mun pipo on vähän kireällä tuosta otsan kohdalta.
- Anonyymi
Kuluttaa kymmeniä watteja. Jos pääkytkimen kääntää nollille ei kuluta. Paneelit puhdistamalla aurinkosähkö tuottaa jo nyt. Surkeaa nähdä paneelit 1cm lumikerroksen peittäminä kun voisivat jo pienentää selvästi sähkölaskua
- Anonyymi
Luitkohan yhtään kysymystä? Eivät paneelit kuluta kymmeniä watteja sähköä vaan paneeleihin kytketty ektroniikka (invertteri). Itse paneelin tehonkulutus on varsin marginaalista.
Ymmärrätkö mistä on kyse? - Anonyymi
Osa on vaan huomannut ettei niitä jaksakkaan puhdistella kokoajan muutaman euron tähden.
- Anonyymi
Usein, jos lie useimmiten katolla olevien paneelien lumenpoisto on mahdotonta tai ainakin vaarallista. Meillä käytännössä täysin mahdotonta jyrkän ja korkean peltikakaton vuoksi. Katolle ei ylety millään lumenpudottimella, eikä liukkaalle peltikatolla ole talvella mitään asiaa.
Suosiolla odottelen plussakelejä, jolloin tumet tulevat alas saman tien. - Anonyymi
Tuosta voit sitten laskea. 1000 Wh eli 1 kWh maksaa joitain senttejä riippuen sen hetkisestä pörssisähkön hinnasta. Kuinka mahdotonta tuntipalkkaa odottaisit saavasi niiden panelien irtikytkemisestä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta voit sitten laskea. 1000 Wh eli 1 kWh maksaa joitain senttejä riippuen sen hetkisestä pörssisähkön hinnasta. Kuinka mahdotonta tuntipalkkaa odottaisit saavasi niiden panelien irtikytkemisestä
Ajattelen asiaa niin, että ehkä invertterin poiskytkentä lisää sen käyttöikää... Ei siitä ainakaan haittaa ole.
- Anonyymi
Kaikki lienevät lukeneet mutta eihän keskiverto raksaduunari ymmärrä mistä on kyse...
- Anonyymi
Mutta silti on pakko olematonta tietoaan tänne tulla näyttämään...
- Anonyymi
Tuo asia on helppo tarkistaa , samoin kun vaihdetaan lediputket ,pitäisi poistaa kuristin
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000564926624h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132365Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1841485Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja191209- 71940
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41877Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72794Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57792En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41732Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75642