Aurinkopaneelit kuluttaa sähköä mutta paljonko?

Anonyymi-ap

Mitä on vuorokausikulutus lumen alla?

21

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ne mitään kuluta, sähkölle on niistä vain yksi suunta, paneelista ulos päin.

• Anonyymi

Kyllä ne todennäköisesti kuluttavat. Invertterin kauttaa vuotaa aina sähköä ellei johtoja pistä poikki. Vuoto on todenäköisesti hyvin marginaalista Se on sitten eri juttu, mikä on invertterin tyhjäkäyntikulutus ja ei liity itse aurinkopaneeleitten kuluttamaan tehoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne todennäköisesti kuluttavat. Invertterin kauttaa vuotaa aina sähköä ellei johtoja pistä poikki. Vuoto on todenäköisesti hyvin marginaalista Se on sitten eri juttu, mikä on invertterin tyhjäkäyntikulutus ja ei liity itse aurinkopaneeleitten kuluttamaan tehoon.

Ole höpöttelemättä omiasi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole höpöttelemättä omiasi...

Kerro mikä tuossa höpötyksessä ei ollut totta?

• Anonyymi

Millä näinkin suurella ongelmalla tätä palstaa seuraavaksi voisi aktivoida ?

• Anonyymi

Voisit sinäkin olla aktivoimatta palstaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisit sinäkin olla aktivoimatta palstaa...

Ei se pysty, jos jonain päivänä ei kirjoita aktivoinnista niin seuraavana yönä uni ei tule silmään kun on niin aktivoitu olo.

• Anonyymi

Koeta kasvaa aikuiseksi.

• Anonyymi

Aloitusvalittaja ajksaa sitten valitaa

Aian sama vaoitus

Ilmeisesti hoito ei tehoo

• Anonyymi

"Aloitusvalittaja ajksaa sitten valitaa

Aian sama vaoitus

Ilmeisesti hoito ei tehoo"
        olen sinulta kysynyt ennekin jo että mikä on tautisi kuva? kirjoitus on jopa minunkin kirjoitusa vaikeampaa lukea mutta kuten sanottu meitä on monelaisia ja nöillä mennään. Ps en valita vaan kysyn ja paneelitjärjestelmä invertteri /t kuluttaa jotain mutta paljonko on edelleen kysymykseni. Älä ole mulkku jatkossa.

• Anonyymi

Meillä on ulkoseinällä pääkytkin. Napsautin sen nollille, kun lumi peitti paneelit. Tiedä sitten onko mitään hyötyä, mutta tuskin on haittaakaan,,?

• Anonyymi

Mun pipo on vähän kireällä tuosta otsan kohdalta.

• Anonyymi

Kuluttaa kymmeniä watteja. Jos pääkytkimen kääntää nollille ei kuluta. Paneelit puhdistamalla aurinkosähkö tuottaa jo nyt. Surkeaa nähdä paneelit 1cm lumikerroksen peittäminä kun voisivat jo pienentää selvästi sähkölaskua

• Anonyymi

Luitkohan yhtään kysymystä? Eivät paneelit kuluta kymmeniä watteja sähköä vaan paneeleihin kytketty ektroniikka (invertteri). Itse paneelin tehonkulutus on varsin marginaalista.
        Ymmärrätkö mistä on kyse?

• Anonyymi

Osa on vaan huomannut ettei niitä jaksakkaan puhdistella kokoajan muutaman euron tähden.

• Anonyymi

Usein, jos lie useimmiten katolla olevien paneelien lumenpoisto on mahdotonta tai ainakin vaarallista. Meillä käytännössä täysin mahdotonta jyrkän ja korkean peltikakaton vuoksi. Katolle ei ylety millään lumenpudottimella, eikä liukkaalle peltikatolla ole talvella mitään asiaa.
        Suosiolla odottelen plussakelejä, jolloin tumet tulevat alas saman tien.

• Anonyymi

Tuosta voit sitten laskea. 1000 Wh eli 1 kWh maksaa joitain senttejä riippuen sen hetkisestä pörssisähkön hinnasta. Kuinka mahdotonta tuntipalkkaa odottaisit saavasi niiden panelien irtikytkemisestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta voit sitten laskea. 1000 Wh eli 1 kWh maksaa joitain senttejä riippuen sen hetkisestä pörssisähkön hinnasta. Kuinka mahdotonta tuntipalkkaa odottaisit saavasi niiden panelien irtikytkemisestä

Ajattelen asiaa niin, että ehkä invertterin poiskytkentä lisää sen käyttöikää... Ei siitä ainakaan haittaa ole.

• Anonyymi

Kaikki lienevät lukeneet mutta eihän keskiverto raksaduunari ymmärrä mistä on kyse...

• Anonyymi

Mutta silti on pakko olematonta tietoaan tänne tulla näyttämään...

• Anonyymi

Tuo asia on helppo tarkistaa , samoin kun vaihdetaan lediputket ,pitäisi poistaa kuristin

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 564
      9266
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      2365
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      184
      1485
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      19
      1209
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      940
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      877
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      794
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      792
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      41
      732
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      75
      642
    Aihe