Otteita Helsingin Sanomien mielipidekirjoituksesta (Ben Zyzkowicz). Totuus voi koskea, mutta ei pidä ampua sanansaattajaa! Do not shoot the messenger!
"Aleksej Fedotov kirjoitti (HS Mielipide15.11.), että palkansaajien lakko-oikeuteen kajoaminen on toimi, joka repii rikki sopimusyhteiskunnan perusteita. Kummallinen mielipide." - venäläistyylinen nimi herättää kysymyksiä?
"Hallitus ei kajoa viiden metrin kepilläkään palkansaajien varsinaiseen lakko-oikeuteen eli oikeuteen lakkoilla parempien työehtojen puolesta tilanteessa, jossa ei ole voimassaolevaa työehtosopimusta. Sen sijaan hallitus aikoo rajoittaa poliittiset lakot korkeintaan vuorokauden mittaisiksi."
- Poliittiset lakot pitäisi kieltää kokonaan. Vastuuttomat ammattiliittojen päättäjät ovat osoittaneet sen. Ensi viikon lakkojen jälkeen vaikutus bruttokansantuotteeseen on jo miljardi. Se johtaa suoraan lisäleikkauksiin, koska Suomi on ajautumassa EU:n alijäämäkäsittelyyn. Kiittäkää lisäleikkauksista ammattiliittoja ja myös SDP:tä, joka on lakkojen takana. Poliittisia lakkoja esiintyy, kun SDP on oppositiossa. Ei muulloin.
"Onko poliittiset lakot osa sopimusyhteiskuntamme perusteita? Eivät todellakaan ole. Ne eivät ole edes demokratiaa, sillä demokraattisessa oikeusvaltiossa hallituksella ja eduskunnalla on oikeus perustuslain puitteissa säätää lakeja, joita nämä pitävät kansakunnan kannalta tarpeellisina tai jopa välttämättöminä."
"Mihinkähän perustuu palkansaajajärjestöjen oikeus mennä poliittiseen lakkoon eli aiheuttaa vahinkoa työnantajalleen ja viime kädessä koko maalle, elleivät hallitus ja eduskunta tee sitä, mitä nämä järjestöt haluavat?" "Tässä yritetään estää kansan valitsemaa eduskuntaa toimimasta kansalaisilta saamansa mandaatin pohjalta."
"Jokainen saa osallistua politiikkaan kaikilla mahdollisilla laillisilla tavoilla ja osoittaa mieltään, mutta eikö tämä poliittinen osallistuminen kuulu ihmisen vapaa-aikaan."
- Politiikka ei kuulu työpaikalle, eikä työaikaan. Työntekijä ja työnantaja ovat samassa veneessä, mutta ammattiliitot ja SDP yrittävät keikuttaa tuota venettä. Onneksi meillä on liittymisen vapaus, ei ole pakko kuulua ammattiliittoon, eikä ammattiliittojen toimiin. Ei ole pakko osallistua lakkoon. Työt eivät ole lakossa.
Jos SSAB investoi Ruotsiin Suomen sijaan, niin kiittäkää Riku Aaltoa ja hänen hallitustaan
7
380
Vastaukset
- Anonyymi
Toivottavasti Raahe voittaa kisan..Se loisi uskoa täällä huomiseen.
- Anonyymi
Se kilipa on jo hävitty, tänne voi jäähä joku pikkukilikepaja suhteella työllistetyille perseen nuolasijoillemme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kilipa on jo hävitty, tänne voi jäähä joku pikkukilikepaja suhteella työllistetyille perseen nuolasijoillemme.
Ay200 hoitaa loput!
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
💋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Meillä on niin masentava hallitus, että kohta kaikki on saikulla.
- Anonyymi
Olikos se jo ensi kuun jälkeen, kun loppuu kaikilta Suomen kotiäideiltä eli työttömiltä työttömyysturvien lapsilisät ? Milläs lestadiolaisperheet sitten elää, jos Kelan tukia supistetaan ?
Kohta ne lopettaa varmaan myös lapsilisät ihan vain vittuillakseen...- Anonyymi
Herra antoi ja herra otti..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569