Onko aihetta paniikkiin? Löysin tänään etusormenpään kokoisen patin oikean korvani takaa. Se on sijoittunut korvalehden taakse, suunnilleen puoliväliin korvaa..Ei ole kipeä, eikä mitenkään herkkä. Alkoi vaan pelottamaan että mikä siinä oikein on.
Patti oikean korvan takana
31
77110
Vastaukset
- patti
Emme me täällä voi millään tietää, mikä pattisi on. Voi olla ihan mikä vaan. Käy näyttämässä lääkärille, se on ainoa keino asian selvittämiseksi. Älä nyt heti syöpää pelkää, se voi olla vaikka rasvapatti. Hus, lääkäriin!
- .........
Minulla on myös, ollut jo 8 kuukautta, se ei ole kasvanut. Olin aluksi paniikissa, näytin lekurille sitä. Hänen mielestään se on pullistunut suoni. Se ei ole vaarallista kunhan ei kasva enempää. Toinen vaihtoehto on että pattisi on turvonnut imusolmuke. Imusolmukkeet turpoaa tulehduksesta herkästi. Onko sinulla ollut flunssaa, korvatulehdusta, tulehtunut viisaudenhammas/muu hammas, haava/näppylä sen lähellä tms? Älä huoli, se on todennäköisesti vaaraton. Käy kuitenkin mielenrauhan takia lääkärissä.
- apua tarvitsen
Täytyy tässä hiukan seurailla kasvaako se tms. En usko että kyseessä on imusolmuke, sillä se on kiinnittynyt kallon päälle, eli kovaan alustaan..Luultavasti kyseessä on jonkinlainen rasvapatti tms. koska se on hyvin pieni ja kivuton.
- jepaje
apua tarvitsen kirjoitti:
Täytyy tässä hiukan seurailla kasvaako se tms. En usko että kyseessä on imusolmuke, sillä se on kiinnittynyt kallon päälle, eli kovaan alustaan..Luultavasti kyseessä on jonkinlainen rasvapatti tms. koska se on hyvin pieni ja kivuton.
Mullakin on tommonen pieni patti (ei ihan sormenpään kokinenkaan) ollut jo pidemmän aikaa. Rasvapattihan se..
- Apua tarvitsen
jepaje kirjoitti:
Mullakin on tommonen pieni patti (ei ihan sormenpään kokinenkaan) ollut jo pidemmän aikaa. Rasvapattihan se..
se patti millainen? Kova/Pehmeä? Kun toi mun patti tuntuu ensin aika kovalta, mutta sitten se kyllä liikkuu ees taas. Musta tuntuu että hermoilen ihan turhasta, luultavasti kyse ei oo mistään vakavasta. Jos se olis kasvain, niin aika kasvain se olis kun kallon läpi tunkis=)
- .........
Apua tarvitsen kirjoitti:
se patti millainen? Kova/Pehmeä? Kun toi mun patti tuntuu ensin aika kovalta, mutta sitten se kyllä liikkuu ees taas. Musta tuntuu että hermoilen ihan turhasta, luultavasti kyse ei oo mistään vakavasta. Jos se olis kasvain, niin aika kasvain se olis kun kallon läpi tunkis=)
Huom! Jos patti liikkuu, on se yleensä muljuva imusolmuke tai rasvapatti. Syöpä on yleensä kiinnittynyt alustaan. Imusoluke ja rasvapatti voivat olla kovia. Minulla on patteja kummankin korvan takana ja kaulalla, ollut aina ja aina tulee lisää ja häviää ja jotkut ei häviä. Minua on tutkittu eikä mitään ole ikinä löytynyt. Älä huoli.
- Ei pelottelua
apua tarvitsen kirjoitti:
Mutta silti kaikki patit kannattaa tutkituttaa. Ei siinä ainakaan mitään menetä. Saapahan mielenrauhan ainakin. Turha pohdiskella kun pystytään selvittämään, ei kun lääkäriin.
Itselläni oli herneen kokoinen pieni patti korvanlehden edessä. Onneksi tutkitutin, oli syöpä. Ei levinnyt, eikä agressiivinen, poistettiin.
- aiva selvästi
ja sulla on korkeintaan kolme viikkoa elinaikaa. herää nyt hetkeksi!!!
- anska7
mulla on vasemman korvan takana samanlainen, mitä kuvailit, mutta se on herkkä ja kokoajan käy kipeää. en oo käynyt lääkärissä, kattoo nyt kasvaako se.
- talitulvaa
anska7 kirjoitti:
mulla on vasemman korvan takana samanlainen, mitä kuvailit, mutta se on herkkä ja kokoajan käy kipeää. en oo käynyt lääkärissä, kattoo nyt kasvaako se.
lähes vuoden vaalea patti oikean korvan takana lehdessä ja suureni pikkuhiljaa, näpräilin eli puristelin sitä silloin tällöin, sit viime syksynä puristelin joka päivä ja eikös se auennut, eli sieltä pursusi rasvaa, ja rasvaa tirskahdellen hiuksiin asti, huh, tuli sitä paljon, seuraavina päivinä puristelin loput pois eli kunnes vähän verta tihkui, siinä se oli.
nyt korvantaus ok, pieni kolonpoikanen, eli se reikä siel josta talit tulvi ulos! toivotaan et teilläi ei pahempaa ole kuin "ylimääräistä" rasvaa, painokin voi pudota jopa kilon sitten;-) - pattimies
talitulvaa kirjoitti:
lähes vuoden vaalea patti oikean korvan takana lehdessä ja suureni pikkuhiljaa, näpräilin eli puristelin sitä silloin tällöin, sit viime syksynä puristelin joka päivä ja eikös se auennut, eli sieltä pursusi rasvaa, ja rasvaa tirskahdellen hiuksiin asti, huh, tuli sitä paljon, seuraavina päivinä puristelin loput pois eli kunnes vähän verta tihkui, siinä se oli.
nyt korvantaus ok, pieni kolonpoikanen, eli se reikä siel josta talit tulvi ulos! toivotaan et teilläi ei pahempaa ole kuin "ylimääräistä" rasvaa, painokin voi pudota jopa kilon sitten;-)mulla on patti kädessä=)
- Haapertti..
talitulvaa kirjoitti:
nyt korvantaus ok, pieni kolonpoikanen, eli se reikä siel josta talit tulvi ulos! toivotaan et teilläi ei pahempaa ole kuin "ylimääräistä" rasvaa, painokin voi pudota jopa kilon sitten;-)Mulla saattaa olla tollanen rasvapatti kaulassa... se muljoilee ja tällee, mutta yks juttu, ku oon alipainonen (lapsi 13-v) nii miten mulla voi ylimäärästä rasvaa ees olla, ku ei oo ees suunillee koko rasvaa..? ;D Mut mää veikkaan että toi on vaaraton, käytän lääkärillä jos se on vielä kovinki kauvan siinä ja jos kasvaa ja sillee..
- Ehheh..
Haapertti.. kirjoitti:
Mulla saattaa olla tollanen rasvapatti kaulassa... se muljoilee ja tällee, mutta yks juttu, ku oon alipainonen (lapsi 13-v) nii miten mulla voi ylimäärästä rasvaa ees olla, ku ei oo ees suunillee koko rasvaa..? ;D Mut mää veikkaan että toi on vaaraton, käytän lääkärillä jos se on vielä kovinki kauvan siinä ja jos kasvaa ja sillee..
Mene näyttämään lääkärille, muuten synnyt pahkasiaksi seuraavassa elämässä. =)
- 14-vee
mä äsken huomasin oikean korvan takana herneen kokosen patin johon sattuu vähän jos sitä puristelee, ja ihan korvan yläpuolella on pieni haava. mitä teen?
- bibu
Minulta on leikattu korvan takaa rasvapatti pois. Leikkauksen suoritaa korvalääkäri sairaalassa.
- GG
kuolkaa nyt ihmeessä siihen
- alalla..............
No kyllä niitä korvantauslipoomia leikkaavat muutkin kuin korvalekurit
- Totta.
Ei tarvi leikata. Tarvii vain virtsa-kääreen, ja tuoretta virtsaa sisäisesti. Virtsassa on tarpeeksi innunoglobeja, anti-bodeja sekä kantasoluja hoitamaan asiat kuntoon.
- ulalla
Huh mulla on patti jalkovälissä,sellainen 13 senttiä pitkä ,olen ollut ihmeissäni sen kans kun välillä surenee, kun naisen näkee niin on 24 senttiä pitkä.
- Juupa juu..
HAHHAHHAHAHHAAA XDDDDD toi oli jo hyvä ;D;D;D hehhee...
- kissaneiti
itselläni on samanlainen korvan takana, huolestuin asiasta ensin ja luulin että se on syöpä. mutta rasvapatti se luultavasti on, kun muljuu koskettaessa ja ei ole kiinni luussa. ei syytä huoleen, ellei sinulta löydy jotain muuta syöpään viittaavaa =)
- hölmöläinen
minulla on sellainen korvan takana eikä se liiku ja ilmestyi yhtäkkiä??!?!?!!? menenkö lääkäriin?
- onnioottaakorvantaka
Siskolla oli samallainen patti korvan takana, mutta sai sen parannettua puhkaisemalla ja puhdistamalla sen. Nyt korva on taas entisellään :)
- Vakavaa?
Mulla on korvien välissä semmoinen omenan kokoinen patti. Näytin lääkärille, ja sanoi että siinä on "aivot".
Voisiko joku selittää mikä se semmoinen on?
- Eeeii
Vuoden päivät ollu patti korvan takana. Juuri tunnustelin että nyt niitä on kaks vierekkäin ja kosketus herkkiä molemmat. Rasvapateilta ne ainaski tuntuu.?
- minullakin on patti
Minulla on samallainen patti ei satu tai mitään. Myöhemmin minulle tuli toinen patti
Ylemmäs päähän. Nämä on ollut jo puoli vuotta vähän päälle.. lääkärissä kävin mutta ei ollut tietoa mikä tämä oli.. hän sanoi että jos patit ei ole poissa puolen vuoden sisällä niitä tutkitaan lisää. No nyt on kulunut puolisen vuotta ja patit on vielä.. olin juuri terkkarilla ja hän sanoi että pitäisi varata lääkäri mutta hän ei halua kehitellä mitään tauteja tai pelotella koska syitä voi olla monia!♥ selvillä on että rasvapatti se ei ole. - Ei syytä huoleen
Itselläni on samanlainen patti ja lääkärissä tuli käytyä. Sain tietää ennen lääkäriin menoa, että minulta otettaisi koepala. Päästyäni lääkäriin he ottivat ohutneula näytteet. Viikon kuluttua tuli soitto kotiin ja selville tuli että patti on turvonnut rauhanen ja johtuu jostakin tulehduksesta. Elikkä lääkettä tai muita hoitoja ei tarvittu. Vain jos patti kasvaisi tai niitä tulisi lisää.
- Anonyymi
2020 on tieto jo pitemmällä kuin 2005 kehitys on mennyt eteenpäin, patti on varmaankin lipooma eli hyvänlainen rasvapatti. Jos kasvaa se voidaan poistaa.
- Anonyymi
Mulla on oikean korvan takana ihan pieni möykky.Mitä teen
- Anonyymi
Mulla on korvan takana ihan pieni patti.Se tulee aina kessäl ja talvel ain häviää.oon 12v
- Anonyymi
Kommentoin nyt minäkin alotusta kun nämä ovat niin yleisiä.
Minulla ollut ainakin 4 vuotta iso patti korvan takana. Noin 1,5cm pitkä ja kova.
Tosiaan tutkitutin patin ja imusolmuke vaan, en tiedä tosin miksi on kroonisesti turvoksissa. Eli voi olla myös isompia kuin herneen kokoiset ja minulla ainakaan ei juuri liiku, eli kova kuin kivi ja isohko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.565423- 874203
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3712489Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s691024Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3281006- 61813
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46806Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102779- 25764
Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52759