Näyttää olevan 5-sarjaa kevythybridinä dieselillä, mutta mites noi bensaversiot vitossarjassa, onko niitä ollenkaan? Onko edes tulossa? Jos ei, niin miksi ei?
Plugaria vierastan, eikä ole latauspistettäkään.
"Faktoja kevythybrideistä ja BMW:stä.
Kevythybridejä kutsutaan myös 48 voltin hybrideiksi tai MHEV:eiksi (Mild Hybrid Electric Vehicles).
Vuoden 2019 marraskuussa tekniikka otettiin käyttöön BMW 5-sarjan 20d-moottoreissa. Vuonna 2020 BMW lanseeraa yhteensä noin 60 kevythybridiä.
Tällä hetkellä tekniikka on vakiona useissa malleissa, kuten BMW 520d Sedan, BMW 520d xDrive Sedan, BMW 320d xDrive Sedan, BMW 520d xDrive Touring ja BMW X4 xDrive20d."
https://www.bmw.fi/fi/aiheet/tuotteet-tarjoukset/efficient-dynamics/kevythybridit.html
BMW mhev bensiinimallit - 5-sarja?
14
1004
Vastaukset
- Anonyymi
Hauska kysymys. "Onko edes tulossa? Jos ei, niin miksi ei?"
Pitäisiköhän tuo kysymys esittää maahantuojalle tai peräti ihan tehtaalle asti?- Anonyymi
No joo, mutta yleensä näillä foorumeilla on "asiantuntijoita" pilvin pimein, niin ajattelin, että täältä on helpompi kysellä kuin viralliselta taholta.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18269077
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Eihän kukaan moisia höpöhybridejä enää ostaisi. Vitossarjaan on vasta julkaistu uusi sähköauto, joka on kerännyt kehuja. Lataushybridikin löytyy, mutta muita polttomoottorin sisältämiä ei ole, eikä tule.
- Anonyymi
No eräs tuttu ajoi Turun sataman parkkialueella uudehkon hybridiauton liian syvään vesilätäkköön, auto meni lunastukseen eikä korvauksia tippunut Turun kaupungilta eikä myöskään vakuutusyhtiöltä.
Eikös ne hybridien akut ole aika pohjassa auton rakenteissa? Ja lisäksi, jos tulee pienikin kolo alustaan, niin auto jää katsastusaseman pihaan odottamaan hinausta.
Näiden syiden takia polttis on parempi, toki hybrideillä on kevyempi verotus, mutta se nyt on pieni hinta siitä, ettei tarvi miettiä osuiko joku lumikokkare liian lujaa auton alustaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eräs tuttu ajoi Turun sataman parkkialueella uudehkon hybridiauton liian syvään vesilätäkköön, auto meni lunastukseen eikä korvauksia tippunut Turun kaupungilta eikä myöskään vakuutusyhtiöltä.
Eikös ne hybridien akut ole aika pohjassa auton rakenteissa? Ja lisäksi, jos tulee pienikin kolo alustaan, niin auto jää katsastusaseman pihaan odottamaan hinausta.
Näiden syiden takia polttis on parempi, toki hybrideillä on kevyempi verotus, mutta se nyt on pieni hinta siitä, ettei tarvi miettiä osuiko joku lumikokkare liian lujaa auton alustaan.Ja sama pätee tietty sähköautoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eräs tuttu ajoi Turun sataman parkkialueella uudehkon hybridiauton liian syvään vesilätäkköön, auto meni lunastukseen eikä korvauksia tippunut Turun kaupungilta eikä myöskään vakuutusyhtiöltä.
Eikös ne hybridien akut ole aika pohjassa auton rakenteissa? Ja lisäksi, jos tulee pienikin kolo alustaan, niin auto jää katsastusaseman pihaan odottamaan hinausta.
Näiden syiden takia polttis on parempi, toki hybrideillä on kevyempi verotus, mutta se nyt on pieni hinta siitä, ettei tarvi miettiä osuiko joku lumikokkare liian lujaa auton alustaan.Hauskoja satuja poika keksii ja kateuksissaan kirjoittelee. Kannattaa selvittää sinunkin missä ne akut sijaitsee ja pääseekö sinne vettä.
Jos sähköauton akun pohjaan tulee reilu lommo, niin se akusto voi mennä vaihtoon, mutta sitä varten on vakuutus joka korvaa.
Kyllä siellä polttiksenkin pohjasta voi mennä jotain rikki, vaikka öljypohja puhki, jarruputki poikki, katalysaattori rikki, pakoputki rikki tai joku akseli rikki jne.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauskoja satuja poika keksii ja kateuksissaan kirjoittelee. Kannattaa selvittää sinunkin missä ne akut sijaitsee ja pääseekö sinne vettä.
Jos sähköauton akun pohjaan tulee reilu lommo, niin se akusto voi mennä vaihtoon, mutta sitä varten on vakuutus joka korvaa.
Kyllä siellä polttiksenkin pohjasta voi mennä jotain rikki, vaikka öljypohja puhki, jarruputki poikki, katalysaattori rikki, pakoputki rikki tai joku akseli rikki jne....Sinussa on koomikon ainesta, kukaan, ei kukaan kadehdi patteriautoa.
"Myös sähköautoista siirrytään takaisin perinteisiin käyttövoimiin
Auton lataamisen vaiva voi selittää sähköautosta luopumista."
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/5642c105-975e-403d-a0c1-5aa968c4b03f
- Anonyymi
Eihän plugaria kannata vierastaa. Kyllä se voittaa sata-nolla itselataavan. Vaikka ei nyt olisikaan latauspistettä, sellaisen voi saada myöhemmin ja latausasemallakin ladatulla sähköllä saa halvempia kilometrejä kuin bensiinillä.
- Anonyymi
Niin, jossain sanottiin, että plugaria pitäis kyllä ladata suht säännöllisesti, että pysyy tekniikka kunnossa? Eli jos ei ole latauspistettä, niin miten tuossa sitten käy?
- Anonyymi
Kyllä päätyisin vielä diesel-kevythybrideihin, ovat osoittautuneet taloudelliseksi ja tehokkaiksi moottoreiksi. Toivottavasti niitä valmistetaan vielä pitkään. Sähköautot voivat olla tulevaisuutta, mutta siihen menee vielä vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä päätyisin vielä diesel-kevythybrideihin, ovat osoittautuneet taloudelliseksi ja tehokkaiksi moottoreiksi. Toivottavasti niitä valmistetaan vielä pitkään. Sähköautot voivat olla tulevaisuutta, mutta siihen menee vielä vuosia.
Mites noiden nykydieseleiden päästöt suhteutuu nykyvaatimusiin? Entä, pitääkö dieseleitä huoltaa bensavehkeitä useammin? Ei ole kokemusta dieseleiden huoltamisista ollenkaan, vääntöä niissä kyllä piisaa, se on mahtava fiilis se.
Jos kaikki on ok, niin sittenhän 5-sarjan diesel-kevythybridi olisi vallan mainio peli.
- Anonyymi
Mä kävin juttelemassa Hedinillä asiasta ja jenkkeihin saa hienoja bensakoneita uuteen femmaan mutta tänne niitä ei tuoda koska kaikki ostaa kuitenkin hybridin koska verotus. Itse en kyllä ikinä osta hybridiä enkä tartte dieseliä joten G60 ei tule olemaan mun auto. Ei sillä että heti vähänkään käytettynä olisi varaa koska esim. 520D maksaa 69k hinnat alkaen. Bemarit ei ole köyhille enkä ole köyhä itsekkään,mulla on uudehko kolmossarjalainen mutta kyllä tossa alkaa olla jo aika pitkä hinta 5 sarjan Bemariksikin.
- Anonyymi
Sieltähän tuli ihan järkevää infoa, kiitos! Eli verotus on tässä määräävänä tekijänä täällä Suomessa. Itse ostaisin kyllä edelleen bensiinikevythybridin, jos olisi mistä ostaa, bmw-merkkisen siis.
Toisaalta vähän kuitenkin ihme, ainakin volvo ja audi tekevät bensa-kevythybridejä ja näyttää mersullaki olevan sellaisia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1411775- 401678
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631430- 681315
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2161197Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791123- 701093
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19979- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898