Näin tuossa päivänä eräänä kuutosen jossa oli aika vaalea tummennus ikkunoissa ja se oli mielestäni tyylikkään näköinen, joten päätin alkaa tutkiskella oman pirssin ikkunoiden tummantamista. Kattelin hintoja pk-seudulta ja mm. Teippi net tarjoaa työtä hintaan 320eur ja juha lustig hintaan 240eur. Ero on siis melkoinen.
Onko kokemuksia pk-seudun tummentamoista ? Missä olette itse teettäneet vai oletteko peräti liimanneet kalvot itse ? Onko suosituksia ? Ja onko mitään järkeä tummentaa ?
Ikkunoiden tummennus
7
2384
Vastaukset
- bimmer
ei ole hinnasta, vain laatusta!
On ainostan kahta kalvovalmistajia, kenen tuottet laittaisni omin laseihin.
Nr1 Llumar,
2. SunGuard
jotkut puhuvan myöskin 3M:ästä.
Olen ajanut kalvoilla, n.15vuotta, siis kokemuksia oli kerätty, niin kuin sakkojakin mahtavan määrä. - regards: bimmer
Älkä itses laitta, hyvä lopputulos vaati melkoisen kokemusta! Ja mikä ei ole niin paha, ja ruma, kuin väärin asennetut filmit.
Onko järkeä? Kyllä, ja Ei.
Kyllä, koska hyvänlatuset kalvot lisä merkittävästi ajoturvallisutta, esim. vahinkotilantessa lasinsirut eivät lentä suoran naamas. (Jotakin suoja anta narkomaneja vastankin, koska ei niin helpolla vois työntä kalvotetun lasin sisän.
Hyvät kalvot antavan 99%:nen UV sateilun suoja (vaikka miten valeita ne ovat), ja UV:n haitoista ihmisen, ja auton interiörin tiedät istsekin.
Esim. 58%nen, lähes huomamaton valea kalvokin anta 30-40% lämpösateilun suoja, siis iho ei pala niin paljon, ilmastointi ei jouhdi kovalle, ja aurinkon alle jätetty auto ei lämpänä yhtä nopeasti.
Estä heikäsyä, kesällä sä ei oo suurin ongelma, koska aurinko paista yleisesti ylhältä alaspäin, mutta tälä pohjosella talviaurinkon heikäsyn on suurta apua.
Ulkonäköstä ei puhutan, se on subjektivinen asia.
Ei, koska asut poliisivaltiossa, missä kielletän terven järjen käytöä, ja samalla etusivuikkunoiden kalvotusta. Siis lailisesti et saat täydellisyttä.
ks. www.forbetec.com- huugis
Kiitoksia hyvästä ja valaisevasta vastauksesta.
- tummat lasit, himmeät aivot?
Vad menar du på finska?
Mä laskin pikalaskurilla 52 kirjoitusvirhettä!!! ;) - jaö
tummat lasit, himmeät aivot? kirjoitti:
Vad menar du på finska?
Mä laskin pikalaskurilla 52 kirjoitusvirhettä!!! ;)montaakos kohtaa et ymmärtänyt tuosta tekstistä?
kirjoittaja ei varmaankaan ollut äidinkieleltään suomalainen, joten sallimmehan kirjoitusvirheet hänelle?
Mitäs kalvoa tulee, jos uuden auton tilasi kalvoilla? onko paskaa vai hyvä kalvo?
mulle nimittäin tulee tummennukset kutosen farkkuun. - Ei tunning
jaö kirjoitti:
montaakos kohtaa et ymmärtänyt tuosta tekstistä?
kirjoittaja ei varmaankaan ollut äidinkieleltään suomalainen, joten sallimmehan kirjoitusvirheet hänelle?
Mitäs kalvoa tulee, jos uuden auton tilasi kalvoilla? onko paskaa vai hyvä kalvo?
mulle nimittäin tulee tummennukset kutosen farkkuun.Minä näuran kun aikuiset ihmiset tunaa n. 30 keur autoja. Lapsellista laittaa kalvoja. Lähes kaikissa autoissa on mielestäni orginaalitkin riittävän tummia.
Pellet hei morooooooo
- sillä saa lisää tyyliä enti...
suosittelen lustigia. Hän on nimittäin paras "teippien" asentajan Suomenmaassa jos et sattunut tietämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.282823Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652633Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151704Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1281428- 1021417
- 1051399
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241197Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141093Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest591005