Kai täälläkin on jo suurinosa?

Anonyymi-ap

19

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Punanen pärinä. Arhisko siellä ? Sotkupaavo sotkenut itsensä. 🤣

    • Anonyymi

      Sivareita pompottaa sitten toinen taho. Kaikki sotilaat saman arvoisia ja armeijan etikettejä ei ole, mutta natsoja sielläkin on.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse C-veteraani mutta levitän vain toivon sanaa..

        https://eroa-armeijasta.fi/

        C-luokassa asevelvollinen vapautetaan rauhanajan palveluksesta. Joten jos et olet käynyt sivaria etkä täydennyspalvelusta et kuulu siviilivarantoon vaan varareserviin :) Ja et myöskään jää kotiisi istuskelemaan sodan aikana sinäkään. Lue asiasta enemmän ennenkuin huutelet täällä


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse C-veteraani mutta levitän vain toivon sanaa..

        https://eroa-armeijasta.fi/

        Palveluskelpoisuusluokka C tarkoittaa vapautusta rauhanajan palveluksesta.

        Palveluskelpoisuusluokituksen C saanut reserviläinen vapautetaan rauhan ajan palveluksesta ja siirretään varareserviin. Hänelle voidaan tarvittaessa tehdä uusi terveystarkastus palveluskelpoisuusluokan muutosta varten.

        Lähteet (https://puolustusvoimat.fi/, intti.fi)

        Eli C-miehet eivät todellakaan lepäile sodan aikana


    • Anonyymi

      Suomalainen oikeisto jakaa mieluummin vastikkeetonta rahaa Afrikkaan kehitysavun muodossa kun varusmies saa naurettavat viisi euroa päivässä

    • Anonyymi

      Minä en käynyt koko armeijaa eikä päivääkään ole kaduttanut.

      • Anonyymi

        Et varmaan kadu mutta se ei tarkoita että olisit vapautettu maanpuolustusvelvollisuudesta.

        Jos olet käynyt sivarin kuulut siviilivarantoon. Jos et ole käynyt sivariakaan niin kuulut armeijan varareserviin. Varareservistä voit hakeutua täydennyspalveluksen kautta siviilivarantoon. Pelkkä armeijan ja sivarin käymättömyyskään ei vapauta mistään.


    • Anonyymi

      Miksi Suomen oikeistohallitus pitää kiinni sosialistisesta asevelvollisuudesta jossa valtio varastaa miehen työpanoksen ilmaiseksi ja tätä voisi kutsua myös näkymättömäksi miesveroksi? Muualla lännessä siirryttiin jo ammattiarmeijaan 1990-luvulla ja heitettiin kommunismi romukoppaan. Suomessa kommunismi elää ja voi hyvin oli vallassa vasemmisto tai oikeisto. Miksi valtion varkautta vastustaville oikeistoliberaaleille ei ole puoluetta?

      • Anonyymi

        "Miksi valtion varkautta vastustaville oikeistoliberaaleille ei ole puoluetta?"

        Ei ole kannattajia :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi valtion varkautta vastustaville oikeistoliberaaleille ei ole puoluetta?"

        Ei ole kannattajia :)

        Suomessa on siis paljon sosialismin kannattajia.


    • Anonyymi

      Erosin reservistä pelkästään siksi koska viimein huomasin ettei puolustusvoimilla ole kykyä tai mikä vielä pahempaa, halua löytää reservistä oikeita henkilöitä oikeisiin tehtäviin. Ilmeisesti kuvittelevat että olen edelleen samalla tasolla oleva 19- vuotias varusmies. Ja sitten vasta hädän hetkellä muistettaisiin meikäläisen olemassaolo.
      En halua kuulua organisaatioon, joka toimi näin typerästi . Eikä muutenkaan ole luottamusta jollen oikeasti tiedä minkä tasoisen porukan kanssa joutuisin toimimaan.

      • Anonyymi

        "ettei puolustusvoimilla ole ... halua löytää reservistä oikeita henkilöitä oikeisiin tehtäviin."

        Se on "uskottavaa", kun ei oteta huomioon ihmisten luonnetta, joka määrää siitä, mitä ihminen haluaa ja tuntee voivansa hyvin tehdä. PV:n on otettava "virallinen kanta" "näennäistieteisiin".
        Vasta tuolla Ukraina oivalsi, että ihmisille pitää antaa ne tehtävät, mihin he soveltuvat, eikä ottaa ketä hyvänsä mihin vain. Jos silleen tapahtuu, niin sellainen johto ei eroa kivikauden alkuasukkaista - sama tilanne kuin parisataa vuotta sitten: elivät kivikautta nykytekniset välineet käsissään.


    • Anonyymi

      Voi erota mutta tosipaikan tullen ei karkuun pääse:

      https://puolustusvoimat.fi/aluetoimistot/ukk#Reservi

      "Varareserviin kuuluu asevelvollinen, joka:

      -ei ole vielä suorittanut varusmiespalvelusta;

      -ei enää kuulu reserviin; tai

      -on vapautettu palveluksesta rauhan aikana.

      Varareserviin kuuluva voidaan määrätä palvelukseen yleisen liikekannallepanon aikana, 50-60 vuotiaat miehistöön kuuluvat ainoastaan eduskunnan suostumuksella.
      Asevelvollisuuden suorittamisesta rauhan aikana terveydellisestä syystä vapautettu asevelvollinen voidaan yleisen liikekannallepanon aikana määrätä kutsuntaan tai aluetoimiston järjestämään tarkastukseen sekä määrätä palvelukseen, jos hänet todetaan palveluskelpoiseksi."

      • Anonyymi

        Sotaa pääsee aina karkuun varsinkin reservistä eronneet ja armeijan käymättömät niin köyhät kuin rikkaat ei ole nykyään mikään rikkaiden etuoikeus!

        https://eroa-armeijasta.fi/


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe