Wanna-be-lesbot

Anonyymi-ap

Oisko parempi nimi tälle ryhmälle nykyään? Ei täällä mitään lesboja enää nykyään näy. Ei puhuta naisen kanssa elämisestä, naisparien arjesta ja juhlasta, lesbojen tapahtumista tai sellaisesta.
Puhutaan heteroiden ja bi-curious tyyppien haihatteluista ja kokeiluista. En tiiä mut jatkakaa. Vaihtakaa silti toi nimi.

43

1074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kanava on kaapattu bissejen ja miesten kanssa suhteessa olevien keskustelualueeksi. Bissenaisten itsekkyys/ahneus nostaa päätään säännöllisesti.
      Lukemistaitoisille tiedoksi, vieressä on bi-palsta, missä voi kerjätä huomiota niin miehiltä kuin naisilta.

    • Anonyymi

      Miksi et itse kirjoita noista aiheista. Täällä käy varmaan enimmäkseen sinkkuja joten ei ole asiaa parien arjesta.

      • Anonyymi

        Miks kirjoittaisin, kun en täällä viihdy. Ei täällä oikein ole ketään, joka eläis samanlaista elämää tai jota kiinnostais samanlaiset asiat kuin mua. Mua taas ei kiinnosta noiden wanna-be-lesbojen tuijottelut ja miessuhteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks kirjoittaisin, kun en täällä viihdy. Ei täällä oikein ole ketään, joka eläis samanlaista elämää tai jota kiinnostais samanlaiset asiat kuin mua. Mua taas ei kiinnosta noiden wanna-be-lesbojen tuijottelut ja miessuhteet.

        Ei munkaan tule täällä usein käytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks kirjoittaisin, kun en täällä viihdy. Ei täällä oikein ole ketään, joka eläis samanlaista elämää tai jota kiinnostais samanlaiset asiat kuin mua. Mua taas ei kiinnosta noiden wanna-be-lesbojen tuijottelut ja miessuhteet.

        Eivätköhän kaikki ole nykyään yksityisissä someryhmissä. Tänne tuodaan vain ne aiheet joissa halutaan olla anonyymina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätköhän kaikki ole nykyään yksityisissä someryhmissä. Tänne tuodaan vain ne aiheet joissa halutaan olla anonyymina.

        Nimenomaan, kirjoittelen mieluummin muualla. Täällä häirintää ja hyökkäävää porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätköhän kaikki ole nykyään yksityisissä someryhmissä. Tänne tuodaan vain ne aiheet joissa halutaan olla anonyymina.

        Oon whatsapp ja mese ryhmissä joissa lesboja ja biitä. Niissä jutellaan paljon arjesta ja muutakin.


    • Ymmärrän ja samaan aikaan en ymmärrä. Sen ymmärrän, jotta tämä ei ole palsta, jossa kuuluu puida miessuhteita tai muitakaan ukkojuttuja, mutta miksipä täällä ei saisi biinä etenkin jos on entinen semmonen, niin jutella vaikkapa niistä ihastuksista naiseen. Semmosesta mistä ei ole kokemusta on pikkusen hankala keskustella. Mun ymmärtääkseni täällä on useita myöhään uinuneita lesboja. Olis toki mielenkiintoista lueskelin siitä naisparien arjesta ja muustakin jos sitä asiallista keskustelua täällä olisi. Tän palstan suurin ongelma on se, että täällä hyökätään erittäin herkästi ja kommentointi menee monesti, no tiiät kyllä mimmoseksi. Se on taatusti karkottanut täältä suurimman osan lesboista.

      • Olis toki mielenkiintoista LUESKELLA siitä..

        Miksipä sä et näistä aiheista tee aloitusta jos vaikka syntys keskustelua?


    • Anonyymi

      On täällä varmasti niitäkin jotka aidosti ihmettelevät mitä ovat. Kellään ei kuitenkaan ole vastauksia aikuisiällä heränneelle. Tai sitä epäilevälle. Vaikka myöhään heränneitäkin on.

      • Anonyymi

        Mitä vastausta toivot? Ulkopuolelta on vaikea sanoa mitään toisen tunne-elämästä.


      • Anonyymi

        Nyt tulee ihan törkeen hyviä neuvoja, jotka pätee aina. Ei juttu, jos pystyt ottamaan ne vastaan. Moni ei pysty ja lyö päätään seinään.

        1. TOIMI ITSE kun kiinnostut. TOIMI HETI, mutta aloita hienovaraisesti. Hyökkäävyys karkottaa naiset.

        2. Naiset muistaa KAIKEN IKUISESTI. Sä VALITSET, tuleeko se olemaan sulle ETU vai HAITTA.

        3. Seuraa EI OLE TYRKYLLÄ pilvin pimein, vaikka olisit OMASTA MIELESTÄ hyvä saalis. TARTU EKAAN hyvään tilaisuuteen.


    • Anonyymi

      Nyt löytyi muuten mielenkiintoinen ja ajankohtainen ketju.

      Minun nimiehdotelma olisi Hamelnin Pillipiiparit. Onko muita kannattajia?

      Tai Sergio Leonen ohjaama Huuliherpeskostaja. (Huuliharppuunan soittaja, älä ota henk. koht.)

      Tulee vielä kolmaskin mieleen, mutta jätän nyt sanomatta.

      Olisiko muita ehdotelmia?

      • Anonyymi

        Sekopäisten biityyppien ja heidän kokeilijaystäviensä palstanvaltauskemut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekopäisten biityyppien ja heidän kokeilijaystäviensä palstanvaltauskemut?

        Jotain sen tapaista näyttäisi olevan. Ei luovuteta vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekopäisten biityyppien ja heidän kokeilijaystäviensä palstanvaltauskemut?

        Eiköhän lähes jokaisella lesbolla ole jonkinlaista kokemusta kokeilunhaluisista bisseistä, jotka tekeytyvät lesboiksi. Leikittelevät aikansa ja valinta päätyy aina lopulta mieheen. Sen, jos täällä joku ääneen erehtyy sanomaan vähänkään paheksuen niin meistä lesboista tehdään niitä silmätikkuja.

        Ei vaan oikeasti ymmärrys riitä miesten kanssa suhteissa oleviin tai olleisiin naisiin, jotka tänne änkeää "lesboina". Selitellen vielä, että on niin monta eri tapaa olla lesbo. On varmasti, tiedän kyllä lesbona sen, mutta on varmasti monta eri tapaa olla se biseksuaalikin, ja sitä on näköjään vaikea joidenkin hyväksyä.

        Kyllä sieltä viereiseltä palstalta löytyisi näille ihmisille varmasti enemmän sitä vertaistukea, jos ja kun sellaista ovat vailla. Minä en ainakaan pysty tukea antamaan, kun ei minulla valitettavasti ymmärrys tai kokemus riitä. Mikähän siinä muuten mahtaa olla, kun eivät keskenään viihdy?

        Tänne varmasti mahtuu, sitä en yhtään epäile, mutta sitten pitäisi heidän hyväksyä myös lesbojen mielipiteet miesten kanssa suhteissa olleista ja olevista, eikä ainakaan ottaa niitä minään hyökkäyksinä itseään vastaan.

        Mitä ajatuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän lähes jokaisella lesbolla ole jonkinlaista kokemusta kokeilunhaluisista bisseistä, jotka tekeytyvät lesboiksi. Leikittelevät aikansa ja valinta päätyy aina lopulta mieheen. Sen, jos täällä joku ääneen erehtyy sanomaan vähänkään paheksuen niin meistä lesboista tehdään niitä silmätikkuja.

        Ei vaan oikeasti ymmärrys riitä miesten kanssa suhteissa oleviin tai olleisiin naisiin, jotka tänne änkeää "lesboina". Selitellen vielä, että on niin monta eri tapaa olla lesbo. On varmasti, tiedän kyllä lesbona sen, mutta on varmasti monta eri tapaa olla se biseksuaalikin, ja sitä on näköjään vaikea joidenkin hyväksyä.

        Kyllä sieltä viereiseltä palstalta löytyisi näille ihmisille varmasti enemmän sitä vertaistukea, jos ja kun sellaista ovat vailla. Minä en ainakaan pysty tukea antamaan, kun ei minulla valitettavasti ymmärrys tai kokemus riitä. Mikähän siinä muuten mahtaa olla, kun eivät keskenään viihdy?

        Tänne varmasti mahtuu, sitä en yhtään epäile, mutta sitten pitäisi heidän hyväksyä myös lesbojen mielipiteet miesten kanssa suhteissa olleista ja olevista, eikä ainakaan ottaa niitä minään hyökkäyksinä itseään vastaan.

        Mitä ajatuksia?

        Mä olen niin samaa mieltä. Eihän täällä tarvitse kenenkään tietää toisten taustoista mitään, eikä ole mikään pakko juuri täällä kuuluttaa niitä miessuhteitaan ja mieskokemuksiaan. Kuka tahansa voi puhua naisista ja naisten välisistä suhteista, ja jos on pakottava tarve avautua miehistä, niin sitten vaan muualle puhumaan niistä. Miten tää voi olla joillekin niin vaikeaa?

        Tai siis kyllähän se paistaa vahvasti läpi, että mitään kunnioitusta lesboja kohtaan ei näillä bisseoletetuilla löydy. Tungetaan lesbojen omaan tilaan ja väheksytään lesbonäkökulmaa. Se on ihan pelkästään huonoa käytöstä se, enkä ihmettele, että herättää ärtymystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän lähes jokaisella lesbolla ole jonkinlaista kokemusta kokeilunhaluisista bisseistä, jotka tekeytyvät lesboiksi. Leikittelevät aikansa ja valinta päätyy aina lopulta mieheen. Sen, jos täällä joku ääneen erehtyy sanomaan vähänkään paheksuen niin meistä lesboista tehdään niitä silmätikkuja.

        Ei vaan oikeasti ymmärrys riitä miesten kanssa suhteissa oleviin tai olleisiin naisiin, jotka tänne änkeää "lesboina". Selitellen vielä, että on niin monta eri tapaa olla lesbo. On varmasti, tiedän kyllä lesbona sen, mutta on varmasti monta eri tapaa olla se biseksuaalikin, ja sitä on näköjään vaikea joidenkin hyväksyä.

        Kyllä sieltä viereiseltä palstalta löytyisi näille ihmisille varmasti enemmän sitä vertaistukea, jos ja kun sellaista ovat vailla. Minä en ainakaan pysty tukea antamaan, kun ei minulla valitettavasti ymmärrys tai kokemus riitä. Mikähän siinä muuten mahtaa olla, kun eivät keskenään viihdy?

        Tänne varmasti mahtuu, sitä en yhtään epäile, mutta sitten pitäisi heidän hyväksyä myös lesbojen mielipiteet miesten kanssa suhteissa olleista ja olevista, eikä ainakaan ottaa niitä minään hyökkäyksinä itseään vastaan.

        Mitä ajatuksia?

        "...mutta sitten pitäisi heidän hyväksyä myös lesbojen mielipiteet miesten kanssa suhteissa olleista ja olevista, eikä ainakaan ottaa niitä minään hyökkäyksinä itseään vastaan."
        🤔


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        "...mutta sitten pitäisi heidän hyväksyä myös lesbojen mielipiteet miesten kanssa suhteissa olleista ja olevista, eikä ainakaan ottaa niitä minään hyökkäyksinä itseään vastaan."
        🤔

        Mitä mietit?

        En siis pystyisi minkäänlaiseen suhteeseen miehen kanssa. Ei olisi oikein sitä miestä eikä myöskään minua kohtaan, en ole koskaan ihastunut tai rakastunut mieheen. Onko siinä sitten mielestäsi jotain väärää tai hankalaa käsittää? Lesbot tämän kyllä oikein hyvin ymmärtää. Olen vain sitä mieltä, että ei miehiä eikä tietysti myöskään naisia tarvitse testailla tietääkseen olevansa lesbo.
        Mitäs mieltä noista miessuhteista itse olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen niin samaa mieltä. Eihän täällä tarvitse kenenkään tietää toisten taustoista mitään, eikä ole mikään pakko juuri täällä kuuluttaa niitä miessuhteitaan ja mieskokemuksiaan. Kuka tahansa voi puhua naisista ja naisten välisistä suhteista, ja jos on pakottava tarve avautua miehistä, niin sitten vaan muualle puhumaan niistä. Miten tää voi olla joillekin niin vaikeaa?

        Tai siis kyllähän se paistaa vahvasti läpi, että mitään kunnioitusta lesboja kohtaan ei näillä bisseoletetuilla löydy. Tungetaan lesbojen omaan tilaan ja väheksytään lesbonäkökulmaa. Se on ihan pelkästään huonoa käytöstä se, enkä ihmettele, että herättää ärtymystä.

        Ei ole kaikilla kunnioitusta, eikä oikeen sitä ymmärrystäkään.
        Tietysti ihan hyvä, että tulee vähän erilaisia mielipiteitä ja näkökulmia asioista. Kaikille ei voi koskaan olla mieliksi, ja aina varmasti joku loukkaantuu jostakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän lähes jokaisella lesbolla ole jonkinlaista kokemusta kokeilunhaluisista bisseistä, jotka tekeytyvät lesboiksi. Leikittelevät aikansa ja valinta päätyy aina lopulta mieheen. Sen, jos täällä joku ääneen erehtyy sanomaan vähänkään paheksuen niin meistä lesboista tehdään niitä silmätikkuja.

        Ei vaan oikeasti ymmärrys riitä miesten kanssa suhteissa oleviin tai olleisiin naisiin, jotka tänne änkeää "lesboina". Selitellen vielä, että on niin monta eri tapaa olla lesbo. On varmasti, tiedän kyllä lesbona sen, mutta on varmasti monta eri tapaa olla se biseksuaalikin, ja sitä on näköjään vaikea joidenkin hyväksyä.

        Kyllä sieltä viereiseltä palstalta löytyisi näille ihmisille varmasti enemmän sitä vertaistukea, jos ja kun sellaista ovat vailla. Minä en ainakaan pysty tukea antamaan, kun ei minulla valitettavasti ymmärrys tai kokemus riitä. Mikähän siinä muuten mahtaa olla, kun eivät keskenään viihdy?

        Tänne varmasti mahtuu, sitä en yhtään epäile, mutta sitten pitäisi heidän hyväksyä myös lesbojen mielipiteet miesten kanssa suhteissa olleista ja olevista, eikä ainakaan ottaa niitä minään hyökkäyksinä itseään vastaan.

        Mitä ajatuksia?

        Kyse on varmaan ajattelemattomuudesta ja itsekkyydestä, ajatellaan että kaikkia naisia kiinnostaa äärettömästi toisten suhdesotkut/kokeilut/exät/avoimet suhteet myös miehiin liittyen. Myöskään lesbojen kokemusten vähättely ei sovi tällä palstalle, mutta ainakaa se äijämäinen transtyyppi ei välitä pätkääkään asiasta. Ei kiinnosta lukea ton tyyppisistä jutuista l-pastalla, jolloin tulee hakeuduttua muualle lukemaan ja kirjoittelemaan. Kuinkahan monta kertaa tää pitää oikein teroittaa.

        Bii on silti bii, eikä millään tavalla lesbo. Monilla naisilla on huonoja kokemuksia miehistä seksuaalisuudesta riippumatta, se ei silti tarkoita että lesbo-termi kuuluisi henkilölle, jolla on 1) traumoja miehistä 2) preferenssi naisiin jos edelleen pitää miehistä romanttisessa/seksuaalisessa mielessä tai 3) biologisille miehille, jotka toteuttavat fetissejään pukeutumalla naisiksi.
        Siitä tulee lähinnä ärtyneeksi kun joku käyttää termejä ihan miten tykkää ilman logiikan häivää tai sen mukaisen mt-ongelman/trauman mukaisesti. Jotenkin muistuttaa nykyistä sukupuolisekoilua sosiaalisessa mediassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän lähes jokaisella lesbolla ole jonkinlaista kokemusta kokeilunhaluisista bisseistä, jotka tekeytyvät lesboiksi. Leikittelevät aikansa ja valinta päätyy aina lopulta mieheen. Sen, jos täällä joku ääneen erehtyy sanomaan vähänkään paheksuen niin meistä lesboista tehdään niitä silmätikkuja.

        Ei vaan oikeasti ymmärrys riitä miesten kanssa suhteissa oleviin tai olleisiin naisiin, jotka tänne änkeää "lesboina". Selitellen vielä, että on niin monta eri tapaa olla lesbo. On varmasti, tiedän kyllä lesbona sen, mutta on varmasti monta eri tapaa olla se biseksuaalikin, ja sitä on näköjään vaikea joidenkin hyväksyä.

        Kyllä sieltä viereiseltä palstalta löytyisi näille ihmisille varmasti enemmän sitä vertaistukea, jos ja kun sellaista ovat vailla. Minä en ainakaan pysty tukea antamaan, kun ei minulla valitettavasti ymmärrys tai kokemus riitä. Mikähän siinä muuten mahtaa olla, kun eivät keskenään viihdy?

        Tänne varmasti mahtuu, sitä en yhtään epäile, mutta sitten pitäisi heidän hyväksyä myös lesbojen mielipiteet miesten kanssa suhteissa olleista ja olevista, eikä ainakaan ottaa niitä minään hyökkäyksinä itseään vastaan.

        Mitä ajatuksia?

        Lisään. Ehkä biipalstalla kirjoittelu ja tutustuminen ei innosta biinaisia, kun se tuo esiin monien biityyppien kaksinaamaisuuden/kevytmielisyyden oman sukupuolisiin suhteisiin ja mieskeskeisyyden. Naisiin suhtaudutaan jonakin harrasteena osana avointa/poly-suhdetta ja vaihteluna sitoutuneiden miessuhteisen välissä. Näkyy ilmiönä deittipoolissakin merkittävästi.

        Täytyy olla sokea tai naiivi jos ei ole lesbona törmännyt ko.ilmiöön. Mielestäni siitäkin on hyvä keskustella eikä vain olettaa että bii olisi tasavertaisesti liikkeessä deittimaailmassa/ yhtä kiinnostunut sitoutumaan parisuhteeseen naisen kanssa kuin lesbona on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on varmaan ajattelemattomuudesta ja itsekkyydestä, ajatellaan että kaikkia naisia kiinnostaa äärettömästi toisten suhdesotkut/kokeilut/exät/avoimet suhteet myös miehiin liittyen. Myöskään lesbojen kokemusten vähättely ei sovi tällä palstalle, mutta ainakaa se äijämäinen transtyyppi ei välitä pätkääkään asiasta. Ei kiinnosta lukea ton tyyppisistä jutuista l-pastalla, jolloin tulee hakeuduttua muualle lukemaan ja kirjoittelemaan. Kuinkahan monta kertaa tää pitää oikein teroittaa.

        Bii on silti bii, eikä millään tavalla lesbo. Monilla naisilla on huonoja kokemuksia miehistä seksuaalisuudesta riippumatta, se ei silti tarkoita että lesbo-termi kuuluisi henkilölle, jolla on 1) traumoja miehistä 2) preferenssi naisiin jos edelleen pitää miehistä romanttisessa/seksuaalisessa mielessä tai 3) biologisille miehille, jotka toteuttavat fetissejään pukeutumalla naisiksi.
        Siitä tulee lähinnä ärtyneeksi kun joku käyttää termejä ihan miten tykkää ilman logiikan häivää tai sen mukaisen mt-ongelman/trauman mukaisesti. Jotenkin muistuttaa nykyistä sukupuolisekoilua sosiaalisessa mediassa.

        Minä en tiedä kuka tämä "äijämäinen transtyyppi" on. Onko hän, joka mm. juntiksi lesboja nimitteli?

        Minulla ei ole kokemuksia miehistä kuin ystävinä niin en myöskään ymmärrä oikein noita traumajuttuja. Ei ole miesvihaa ja tulen heidän kanssaan ihan hyvin juttuun, on vaan jäänyt nuo miessuhteet kokematta.

        Tuleekohan se miesviha osalle bisseistä/heteronaisista sitten niistä traumoista, ja sen jälkeen kiinnostus vaan muuttuu naisiin? Traumojen takiako siellä bissepalstalla ei voi sitten miesten (toisten binaisten) kanssa enää suhteistaan jutella ja kirjoitella? Selventäisikö joku asiaa vähän "juntille" lesbolle?

        Eikä kukaan saa suuttua, tämä on vaan minun ymmärtämöttömyyttä siitä miten se kiinnostus voi esim. vanhemmalla iällä muuttua ihan yks kaks naisiin. En minä saisi kiinnostustani muuttumaan miehiin, en edes sen "kevytmielisen" bissenaisen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tiedä kuka tämä "äijämäinen transtyyppi" on. Onko hän, joka mm. juntiksi lesboja nimitteli?

        Minulla ei ole kokemuksia miehistä kuin ystävinä niin en myöskään ymmärrä oikein noita traumajuttuja. Ei ole miesvihaa ja tulen heidän kanssaan ihan hyvin juttuun, on vaan jäänyt nuo miessuhteet kokematta.

        Tuleekohan se miesviha osalle bisseistä/heteronaisista sitten niistä traumoista, ja sen jälkeen kiinnostus vaan muuttuu naisiin? Traumojen takiako siellä bissepalstalla ei voi sitten miesten (toisten binaisten) kanssa enää suhteistaan jutella ja kirjoitella? Selventäisikö joku asiaa vähän "juntille" lesbolle?

        Eikä kukaan saa suuttua, tämä on vaan minun ymmärtämöttömyyttä siitä miten se kiinnostus voi esim. vanhemmalla iällä muuttua ihan yks kaks naisiin. En minä saisi kiinnostustani muuttumaan miehiin, en edes sen "kevytmielisen" bissenaisen jälkeen.

        Se tyyppi joka muuttaa säännöllisesti nimimerkkiä ja harrastaa kuvamanipulaatiota, kirjoitustyylin tunnistaa. Kyllä hän on haukkunut vaikka millä nimellä täällä porukkaa. :D

        Ihan varmasti on miesvihamielisiä bissejä ja lesboksi itseään kutsuvia, koska miehet/pojat ovat kohdelleet huonosti. En mainitse nimiä, mutta tiedän ko. tyyppejä. Traumatausta vaikuttaa. Ei seksuaalinen suuntautuminen ns muutu, saatetaan vain olla niin sekaisin itsensä kanssa että käytetään kaikkia termejä itsestä sekaisin ja tilanteen mukaan vaihdellen. Itsetuntemuksen puutetta. Siitä jää todella ikävä kokemus lesbolle, kun bisse/heterokokeilija lähtee asap seuraavan turvallisen miehen matkaan kun on selvinnyt omista traumoistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tyyppi joka muuttaa säännöllisesti nimimerkkiä ja harrastaa kuvamanipulaatiota, kirjoitustyylin tunnistaa. Kyllä hän on haukkunut vaikka millä nimellä täällä porukkaa. :D

        Ihan varmasti on miesvihamielisiä bissejä ja lesboksi itseään kutsuvia, koska miehet/pojat ovat kohdelleet huonosti. En mainitse nimiä, mutta tiedän ko. tyyppejä. Traumatausta vaikuttaa. Ei seksuaalinen suuntautuminen ns muutu, saatetaan vain olla niin sekaisin itsensä kanssa että käytetään kaikkia termejä itsestä sekaisin ja tilanteen mukaan vaihdellen. Itsetuntemuksen puutetta. Siitä jää todella ikävä kokemus lesbolle, kun bisse/heterokokeilija lähtee asap seuraavan turvallisen miehen matkaan kun on selvinnyt omista traumoistaan.

        Joo se transtyyppi on se, joka ei näe lesboudessa mitään kiinnostavaa. Todellakin väärä foorumi alkaa avautua siltä pohjalta täällä, tarkoitus on pelkästään mitätöidä ja vähätellä lesboja ja lesbonaisten kokemuksia.

        Binaisille taas on jotenkin kummallisen tärkeää saada kutsua itseään lesboiksi ja liittää lesbouteen kaikkea mahdollista siihen kuulumatonta. En tiedä mikä tarve siihen on, ehkä juuri tuo, mitä edellä veikattiin, että binaisista on järjestään niin huonoja kokemuksia usei(mmi)lla lesboilla, että siitä stigmasta halutaa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo se transtyyppi on se, joka ei näe lesboudessa mitään kiinnostavaa. Todellakin väärä foorumi alkaa avautua siltä pohjalta täällä, tarkoitus on pelkästään mitätöidä ja vähätellä lesboja ja lesbonaisten kokemuksia.

        Binaisille taas on jotenkin kummallisen tärkeää saada kutsua itseään lesboiksi ja liittää lesbouteen kaikkea mahdollista siihen kuulumatonta. En tiedä mikä tarve siihen on, ehkä juuri tuo, mitä edellä veikattiin, että binaisista on järjestään niin huonoja kokemuksia usei(mmi)lla lesboilla, että siitä stigmasta halutaa pois.

        Kiitos teille selvennyksistä. Arvelinkin olevan hänestä kyse, jolle lesbous oli vain se läpihuutojuttu. Tämä sama henkilökö sitten heittelee noita näätäkommentteja ja vastaavia toisille? Hänellä on siis jotain lesboja vastaan?

        Joku muuten taas loukkaantui, ja ehdotti lesbojen jakamista aitoihin ja epäaitoihin. Minä en taas ymmärrä tuollaista jaottelua lesbojen kesken. Miksi nekin vähät lesbot mitä täällä on pitäisi jotenkin heitellä vielä erilaisiin lesboryhmiin? Aika loukkaavaa jopa.
        Sittenhän biseksuaalit voisi myös jaotella samalla tavalla. Aidot bisset voisi olla niitä, jotka kykenevät niihin pysyviin ihmissuhteisiin testailematta muita ihmisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mietit?

        En siis pystyisi minkäänlaiseen suhteeseen miehen kanssa. Ei olisi oikein sitä miestä eikä myöskään minua kohtaan, en ole koskaan ihastunut tai rakastunut mieheen. Onko siinä sitten mielestäsi jotain väärää tai hankalaa käsittää? Lesbot tämän kyllä oikein hyvin ymmärtää. Olen vain sitä mieltä, että ei miehiä eikä tietysti myöskään naisia tarvitse testailla tietääkseen olevansa lesbo.
        Mitäs mieltä noista miessuhteista itse olet?

        Ei ole mitään väärää, eikä hankala käsittää. Oonko jossain vaiheessa muka semmosta pukahtanut?

        "Mitäs mieltä noista miessuhteista itse olet?"
        Millä tavalla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on varmaan ajattelemattomuudesta ja itsekkyydestä, ajatellaan että kaikkia naisia kiinnostaa äärettömästi toisten suhdesotkut/kokeilut/exät/avoimet suhteet myös miehiin liittyen. Myöskään lesbojen kokemusten vähättely ei sovi tällä palstalle, mutta ainakaa se äijämäinen transtyyppi ei välitä pätkääkään asiasta. Ei kiinnosta lukea ton tyyppisistä jutuista l-pastalla, jolloin tulee hakeuduttua muualle lukemaan ja kirjoittelemaan. Kuinkahan monta kertaa tää pitää oikein teroittaa.

        Bii on silti bii, eikä millään tavalla lesbo. Monilla naisilla on huonoja kokemuksia miehistä seksuaalisuudesta riippumatta, se ei silti tarkoita että lesbo-termi kuuluisi henkilölle, jolla on 1) traumoja miehistä 2) preferenssi naisiin jos edelleen pitää miehistä romanttisessa/seksuaalisessa mielessä tai 3) biologisille miehille, jotka toteuttavat fetissejään pukeutumalla naisiksi.
        Siitä tulee lähinnä ärtyneeksi kun joku käyttää termejä ihan miten tykkää ilman logiikan häivää tai sen mukaisen mt-ongelman/trauman mukaisesti. Jotenkin muistuttaa nykyistä sukupuolisekoilua sosiaalisessa mediassa.

        "1) traumoja miehistä 2) preferenssi naisiin jos edelleen pitää miehistä romanttisessa/seksuaalisessa mielessä tai 3) biologisille miehille, jotka toteuttavat fetissejään pukeutumalla naisiksi."

        Itse en ainakaan kuulu näihin, niin mikäs se 4. tai mulle sopiva on?


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        "1) traumoja miehistä 2) preferenssi naisiin jos edelleen pitää miehistä romanttisessa/seksuaalisessa mielessä tai 3) biologisille miehille, jotka toteuttavat fetissejään pukeutumalla naisiksi."

        Itse en ainakaan kuulu näihin, niin mikäs se 4. tai mulle sopiva on?

        Se mitä olen oppinut sinusta täältä on, että olet entinen bi. Nykyään sinua kiinnostaa vain naiset, mutta kaikki ei ehkä sitä usko. Ihmisen seksuaalisuus voi olla muuttuvaa. Tämä olisi se neljäs.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        "1) traumoja miehistä 2) preferenssi naisiin jos edelleen pitää miehistä romanttisessa/seksuaalisessa mielessä tai 3) biologisille miehille, jotka toteuttavat fetissejään pukeutumalla naisiksi."

        Itse en ainakaan kuulu näihin, niin mikäs se 4. tai mulle sopiva on?

        Myöhäisherännyt bisse tai lesbo, selvitä itsellesi asia. Vaatii raatorehellisyyttä.

        Seksuaalisuus ei "muutu", vaan ihminen oppii tuntemaan paremmin itsensä. Lesboksi ei muututa, bisseksi ei muututa, sitä ollaan jo, vaikka ei olisi tiedostanut asiaa aikaisemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myöhäisherännyt bisse tai lesbo, selvitä itsellesi asia. Vaatii raatorehellisyyttä.

        Seksuaalisuus ei "muutu", vaan ihminen oppii tuntemaan paremmin itsensä. Lesboksi ei muututa, bisseksi ei muututa, sitä ollaan jo, vaikka ei olisi tiedostanut asiaa aikaisemmin.

        Joo ja sinä voit selvittää itsellesi, että olen eri henkilö kuin EoEt. Vaikka lujille ottaisikin. - Ehkä kyse on vain sitten tiedostamisesta. En ole niin viisas ja lukenut ja perehtynyt näihin asioihin. Voin puhua vain omista tuntemuksista. Itse tiedostin teini-iän jälkeen


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Ei ole mitään väärää, eikä hankala käsittää. Oonko jossain vaiheessa muka semmosta pukahtanut?

        "Mitäs mieltä noista miessuhteista itse olet?"
        Millä tavalla?

        Laitoit vain hämmästelevän "sormisuussa hymiön" kommenttiini niin tulkitsin sen, että kommentissani olisi jotain outoa ja ihmeteltävää. Minä en vaan pysty mihinkään miessuhteisiin. Minun on sen takia hieman hankala siis ymmärtää heitä, jotka niihin pystyvät.

        Toiseen kysymykseen ei sinun tarvitse vastata, jos otit sen jotenkin henkilökohtaisesti. Sitä voi miettiä, vaikka ihan yleisellä tasolla. Oli vain tarkoitus kysäistä, että tarvitaanko niitä miessuhteita siihen, että tajuaa olevansa lesbo?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myöhäisherännyt bisse tai lesbo, selvitä itsellesi asia. Vaatii raatorehellisyyttä.

        Seksuaalisuus ei "muutu", vaan ihminen oppii tuntemaan paremmin itsensä. Lesboksi ei muututa, bisseksi ei muututa, sitä ollaan jo, vaikka ei olisi tiedostanut asiaa aikaisemmin.

        Kiitos vastauksesta. Kyllä tuo on mulle itselleni jo aika tavalla selvää. Vaan mietin tuossa vain, jotta mikähän kohta se on, minkä perusteella en joidenkin mielestä voi sitä olla.
        No onko väliä sen, sanos Juice.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laitoit vain hämmästelevän "sormisuussa hymiön" kommenttiini niin tulkitsin sen, että kommentissani olisi jotain outoa ja ihmeteltävää. Minä en vaan pysty mihinkään miessuhteisiin. Minun on sen takia hieman hankala siis ymmärtää heitä, jotka niihin pystyvät.

        Toiseen kysymykseen ei sinun tarvitse vastata, jos otit sen jotenkin henkilökohtaisesti. Sitä voi miettiä, vaikka ihan yleisellä tasolla. Oli vain tarkoitus kysäistä, että tarvitaanko niitä miessuhteita siihen, että tajuaa olevansa lesbo?

        Tarkoitin sitä, että kyllä mä esimerkiksi semmoset otan ihan puhtaasti hyökkäyksinä, kun kutsutaan tuuliviiriksi biiksi tai sanotaan, jotta en voi mistään mitään ymmärtää kun olen bii tai kailotetaan sitä kuinka etuoikeutettu olen ollut lesboihin nähden. Siksi tuo emoji tai hymiö tai mikä lie, kun mietin, että tartteeko sun mielestä kaikki naljailu ja ihan vttuilukin vaan niellä ja hyväksyä.
        Toiseen kysymykseesi, ei tartte.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Tarkoitin sitä, että kyllä mä esimerkiksi semmoset otan ihan puhtaasti hyökkäyksinä, kun kutsutaan tuuliviiriksi biiksi tai sanotaan, jotta en voi mistään mitään ymmärtää kun olen bii tai kailotetaan sitä kuinka etuoikeutettu olen ollut lesboihin nähden. Siksi tuo emoji tai hymiö tai mikä lie, kun mietin, että tartteeko sun mielestä kaikki naljailu ja ihan vttuilukin vaan niellä ja hyväksyä.
        Toiseen kysymykseesi, ei tartte.

        Rauhoituhan nyt vähän. En minä ole sinua tuuliviiriksi nimitellyt. Kyllähän täällä muillekin naljaillaan kuin sinulle, ei niitä naljailuja tarvitse aikuisen ihmisen ottaa henkilökohtaisesti.
        Pientä naljailua kyllä ihan sinunkin suunnalta havaittavissa, kohdistuen siis muihin.

        Ketjun aihe nyt oli "wanna-be-lesbot" niin tuosta aiheesta herää varmasti monellakin lesbolla ajatuksia, ja on kokemuksia näistä tyypeistä ihan sieltä oikeasta elämästä. Sen ymmärtää ehkä sitten vasta paremmin, kun se omalle kohdalle sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tiedä kuka tämä "äijämäinen transtyyppi" on. Onko hän, joka mm. juntiksi lesboja nimitteli?

        Minulla ei ole kokemuksia miehistä kuin ystävinä niin en myöskään ymmärrä oikein noita traumajuttuja. Ei ole miesvihaa ja tulen heidän kanssaan ihan hyvin juttuun, on vaan jäänyt nuo miessuhteet kokematta.

        Tuleekohan se miesviha osalle bisseistä/heteronaisista sitten niistä traumoista, ja sen jälkeen kiinnostus vaan muuttuu naisiin? Traumojen takiako siellä bissepalstalla ei voi sitten miesten (toisten binaisten) kanssa enää suhteistaan jutella ja kirjoitella? Selventäisikö joku asiaa vähän "juntille" lesbolle?

        Eikä kukaan saa suuttua, tämä on vaan minun ymmärtämöttömyyttä siitä miten se kiinnostus voi esim. vanhemmalla iällä muuttua ihan yks kaks naisiin. En minä saisi kiinnostustani muuttumaan miehiin, en edes sen "kevytmielisen" bissenaisen jälkeen.

        Ei välttämättä kiinnostus ole "yhtäkkiä" muuttunut naisiin, vaan on aina ollut olemassa tässä ihmisessä jossain muodossa. Olen näitä myöhäisheränneitä ja kiinnostusta naisiin oli jo nuorena, mutta silloinen ilmapiiri 2000-luvun puoli välissä oli hyvinkin homovastaimen verrattuna nykypäivään. Nykyään olen parisuhteessa naisen kanssa ja hän tietää menneisyyteni, eikä tämä ole ollut hänelle este.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rauhoituhan nyt vähän. En minä ole sinua tuuliviiriksi nimitellyt. Kyllähän täällä muillekin naljaillaan kuin sinulle, ei niitä naljailuja tarvitse aikuisen ihmisen ottaa henkilökohtaisesti.
        Pientä naljailua kyllä ihan sinunkin suunnalta havaittavissa, kohdistuen siis muihin.

        Ketjun aihe nyt oli "wanna-be-lesbot" niin tuosta aiheesta herää varmasti monellakin lesbolla ajatuksia, ja on kokemuksia näistä tyypeistä ihan sieltä oikeasta elämästä. Sen ymmärtää ehkä sitten vasta paremmin, kun se omalle kohdalle sattuu.

        No en mä ajatellutkaan, jotta se tuuliviiriksi kutsuja olisit sä ollut. Vaikka ei täällä kyllä koskaan tiiä kuka on äänessä, kun suurin osa on anonyymeja. Ja joo, koitan rauhottua ja olla naljailematta. Joskus se kyllä aika tavalla keittää kun saa kaikenlaista haukkumista ja kutsutaan aivan idiootiksi.


    • Oon miettinyt itse välillä samaa, että joko tää nimi ois hyvä vaihtaa ja tehdä uusi palsta sitten tilalle tai sitten porukan hyväksyä, että sinne bi- palstalle voisi/kannattaisi kirjoittaa noista "naiset on alkaneet kiinnostaa, mut oon naimusissa miehen kanssa- jutuista" yms.

    • Varmasti tarvittaisiin uudelleen nimeämisiä tai ehkä vaan enemmän ala- tai lisäkategorioita. En vaan tiiä, jotta mimmoseksi sekaseksi ja melskeeksi se sitten menisi. Lesboihin tarvittaisiin ainakin aikaset ja myöhäset. Joku ehkä haluaisi nimetä ne mieluummin aidoiksi ja epäaidoiksi.
      Ja jos nyt itsestä puhutaan, niin voisin mä sen epäaidonkin alla keskustella, jos se olis sen hinta.
      Bi-palstallekaan en koe kuuluvani, koska en taho jutella miesten kanssa, naisten kanssa nais-miessuhteista tai muustakaan mikä kuuluu entiseen elämään.

      • Anonyymi

        Miten kujalla ja ignorantti voi joku olla. Miten sä et vaan hyväksy sitä, että ihan sama jostain taustasta, täällä puhutaan naisista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten kujalla ja ignorantti voi joku olla. Miten sä et vaan hyväksy sitä, että ihan sama jostain taustasta, täällä puhutaan naisista.

        Vastaanko samalla mitalla vai haluatko isommalla kauhalla?


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Vastaanko samalla mitalla vai haluatko isommalla kauhalla?

        Miksi sun pitäis vastata mulle? Ei mua kiinnosta sun jutut. Sä voit ihan vaan mennä pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sun pitäis vastata mulle? Ei mua kiinnosta sun jutut. Sä voit ihan vaan mennä pois.

        Siksi koska sä väitit, jotta olen tietämätön ja ymmärtämätön. Miksi mun pitäisi mennä pois, kun en ole täällä miehistä puhunut? Olisiko se kuitenkin se tausta, vai pelkkä persoona se syy? Vai siksi että sua ei vain kiinnosta?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      235
      16760
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      26
      2143
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1730
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe