Pääseekö työkyvyttömyyseläkkeeltä pois?

Anonyymi-ap

Aikoinaan psykiatri sanoi ettei työkyvyttömyyseläkkeeltä pääse pois. Onko niin? Taidan olla liian mielisairas töihin. Paniikkia, traumoja, niin sanottu jakomieli tauti varmaan, masennus. Olen yrittänyt kauan päästä työkuntoon. Vähän terapiaa ollut mutta se oli lyhyttä ja aika hyödytöntä.

Nyt joudun työkokeiluun tai sitten menetän varmaan työttömyystuen. Jotain tukea tarvitsen.

17

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On varmaankin mielisairas jos haluaa pois työkyvyttömyyseläkkeeltä.
      "Nyt joudun työkokeiluun tai sitten menetän varmaan työttömyystuen."
      Kuka ja millä perusteella sinua ollaan pakottamassa työkokeiluun?
      "Jotain tukea tarvitsen."
      Kyllä se työkokeiluun pakottaja tarvitsisi tukea ja ensiapua jos yrittäisi minua pakottaa työkokeiluun.

      • Anonyymi

        Te toimistoon kuuluva kaupungin kasvu ja työllisyyspalvelut ovat ohjanneet työvalmennukseen jota antaa eräs yritys tampereella. Jos en mene työkokeiluun voin menettää työttömyystuen. Saan kuitenkin vaikuttaa ja valita minne menen.


    • Anonyymi

      Nykyään ei haittaa, vaikka hullu olisitkin. Kunhan et kuulu liittoon, saat varmasti töitä.

    • Anonyymi

      Hulluja tuntuu olevan paljonkin töissä uutisista päätellen.

    • Anonyymi

      Jäävuoren huippua on nähty pikkuhiljaa.

    • Anonyymi

      Höpöhöpö. Työkyvyttömyyseläke on pysyvä. Jos itse hakeudut töihin, silloin eläkkeesi luonnollisesti päättyy, mutta kukaan ei sua mihinkään töihin PAKOTA. Työkyvyttömyyseläkkeellä ei olla työkkärin asiakkaita.

      • Anonyymi

        hullun pakottamisesta voi joutua ensiapuun


      • Anonyymi

        Siis pääseehän työkyvyttömyyseläkkeeltä töihin jos haluaa? En ole vielä selläisella mutta olen miettinyt sitä vaihtoehtona. Valehteliko psykiatri vai onko se vain väärinymmärrys?


    • Anonyymi

      Saan nyt siis työttömyystukea. Olen ajatellut vaihtoehtona työkyvyttömyystukea. Jos saisin työkyvyttömyystukea, voisiko siitä päästä pois ja töihin.

    • Anonyymi

      Työkyvyttömyyseläkkeelle pääseminenkin vaikuttaa vaikealta. En ole vielä yrittänyt. Varmaan saisin terapeutilta tai joltain lääkäriltä lausunnon että en pysty tekemään töitä. Saan jotain paniikkikohtauksia töissä, aivan valtava väsymys, saan stressistä ja masennuksesta itsetuhoisia ajatuksia kuten vaikka että mitä jos hyppää korkealta, hyppää jokeen tai auton alle. Työ voi olla minulle kärsimystä. Jokaisessa koulussa ja työpaikassa minua on myös kiusattu. Mitä järkeä mennä kiduttamaan itseäni töihin. Siksi olen miettinyt työkyvyttömyyseläkettä vaihtoehtona.

    • Anonyymi

      Mitä järkeä on hakea pois työkyvyttömyyseläkkeeltä?
      Siellä ollessaan saa käydä töissäkin eikä menetä eläkettä.
      tonnin saa tienata kk. ilman mitään ongelmia tai katkoksia.

      • Anonyymi

        Siis eläkkeen päälle se 1000€


      • Anonyymi

        No koska psykiatri sanoi ettei sieltä pääse pois, siksi kysyin ettei eikö sieltä pääsisi pois? Siis saako tienata vaikka 2000 euroa kuussa ja silti saisi työkyvyttömyyseläkkeen?


      • Anonyymi

        Laiskoja lukijoita suomi24 palstalla. Mainitsin jo aikaisemmin etten vielä ole työkyvyttömyyseläkkeellä, tarkensin myöhemmin että mitä jos olisin niin pääsisikö pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No koska psykiatri sanoi ettei sieltä pääse pois, siksi kysyin ettei eikö sieltä pääsisi pois? Siis saako tienata vaikka 2000 euroa kuussa ja silti saisi työkyvyttömyyseläkkeen?

        Työkyvyttömyyseläkkeeltä pääsee pois ja työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee myös takaisin.

        Työkyvyttömyyseläkkeeltä joutuu pois jos työstä saadut tulot ovat riittävät suuret verrattuna viimeisimmän verotuksen verotettuihin ansiotuloihin.

        Ellen väärin muista niin työkyvyttömyyseläke päättyy tuolloin kahdeksi vuodeksi.

        Jos teet eläkkeellä ollessasi töitä ja saat takuueläkettä, niin voit ansaita enintään 976,59 e/kk ilman vaikutusta takuueläkkeeseen.

        "Mikäli työskentelet työkyvyttömyyseläkkeen tai kuntoutustuen aikana ja ansaintarajasi ylittyy vähintään kolmen kuukauden ajan, voidaan eläkkeesi jättää lepäämään.

        Eläke voi olla lepäämässä korkeintaan kahden vuoden ajan ja tuona ajanjaksona se voidaan myös laittaa uudelleen maksuun, kun työansiosi ovat taas laskeneet alle ansaintarajasi."

        https://www.vehmaskangas.fi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työkyvyttömyyseläkkeeltä pääsee pois ja työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee myös takaisin.

        Työkyvyttömyyseläkkeeltä joutuu pois jos työstä saadut tulot ovat riittävät suuret verrattuna viimeisimmän verotuksen verotettuihin ansiotuloihin.

        Ellen väärin muista niin työkyvyttömyyseläke päättyy tuolloin kahdeksi vuodeksi.

        Jos teet eläkkeellä ollessasi töitä ja saat takuueläkettä, niin voit ansaita enintään 976,59 e/kk ilman vaikutusta takuueläkkeeseen.

        "Mikäli työskentelet työkyvyttömyyseläkkeen tai kuntoutustuen aikana ja ansaintarajasi ylittyy vähintään kolmen kuukauden ajan, voidaan eläkkeesi jättää lepäämään.

        Eläke voi olla lepäämässä korkeintaan kahden vuoden ajan ja tuona ajanjaksona se voidaan myös laittaa uudelleen maksuun, kun työansiosi ovat taas laskeneet alle ansaintarajasi."

        https://www.vehmaskangas.fi

        Kyllä soitin jo kelaankin ja tarkistin asian. Tämä psykiatri varmaan tarkoitti että on henkisesti vaikeaa päästä takaisin työelämään jos menee työkyvyttömyyseläkkeelle, ehkä siinä on vaikea aktivoitua mutta jotain valtion tason estoja sille ei ole. Olipa vähän erikoinen psykiatri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työkyvyttömyyseläkkeeltä pääsee pois ja työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee myös takaisin.

        Työkyvyttömyyseläkkeeltä joutuu pois jos työstä saadut tulot ovat riittävät suuret verrattuna viimeisimmän verotuksen verotettuihin ansiotuloihin.

        Ellen väärin muista niin työkyvyttömyyseläke päättyy tuolloin kahdeksi vuodeksi.

        Jos teet eläkkeellä ollessasi töitä ja saat takuueläkettä, niin voit ansaita enintään 976,59 e/kk ilman vaikutusta takuueläkkeeseen.

        "Mikäli työskentelet työkyvyttömyyseläkkeen tai kuntoutustuen aikana ja ansaintarajasi ylittyy vähintään kolmen kuukauden ajan, voidaan eläkkeesi jättää lepäämään.

        Eläke voi olla lepäämässä korkeintaan kahden vuoden ajan ja tuona ajanjaksona se voidaan myös laittaa uudelleen maksuun, kun työansiosi ovat taas laskeneet alle ansaintarajasi."

        https://www.vehmaskangas.fi

        Kahdeksi vuodeksi päättyisi? No jos tarvitsisi tukea ja ei voisi mennä töihin niin se olisi silloin varmaan sitten toimeentulotuki jota voisi saada?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe