Millä v..ulla voi tukea maataloutta suomessa kun ei saa edes töitä opiskeltuaan alalle?
Kun on hakennut maitotiloille sekä maatiloille tai eläin/kanakasvattomoille niin ei ota kun saa virosta halvemmalla tai ukrainan ihmeitä valtion tuella töihin.
Täytyy kyllä sanoa että vi...taa.
On se vaan hienoa
25
401
Vastaukset
- Anonyymi
En oikein usko. Oikeasti harjoittelijan palkka on pienempi kuin oikean työntekijän, joten joko vaadit liikaa palkkaa, tai olet kysynyt liian harvasta paikasta ennen suivaantumistasi. Voihan myös olla, että juuri kysymälläsi paikalla sattuu olemaan huonoja kokemuksia harjoittelijoista, tai juuri sen paikan kanssa ei kemiat kohtaa. On myps tosiasia, että harjoittelijasta oikeaksi työntekijäksi on tosi pitkä matka. Ei riitä, että tietää mitä tehdään, olisi myös ymmärrettävä miksi tehdään, ja vielä osattava toimia muuttuvissa tilanteissa. Aina ja kaikilla ei ole resursseja koko siihen prosessiin, ei tilalla eikä harjoittelijalla. Tämän kaiken sanon omasta neljän harjoittelijan kokemuksesta, sen jälkeen on omat lapset opetelleet ne samat asiat. Työntekijää ei ole ollut varaa palkata koskaan, pärjätty omalla porukalla.
- Anonyymi
Mutta heti on täydellinen kun palkaksi riittää pari euroa tunti, 7 päivää viikossa ilman ylityökorvauksia , lisiä ja lomarahoja. Asuintiloiksi bussin rähjä ilman mukavuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta heti on täydellinen kun palkaksi riittää pari euroa tunti, 7 päivää viikossa ilman ylityökorvauksia , lisiä ja lomarahoja. Asuintiloiksi bussin rähjä ilman mukavuuksia.
No mikähän utopia tuo nyt oli? Ne ulkolaiset työntekijät, joita tiedän, on kyllä ihan oikealla palkalla, työajalla ja työsuhdeasunnolla varustettuja. Yhdellä tilalla vuosia työskenneltyään ja auttavasti kielen opittuaan heitä on myös siirtynyt mm. lomittajiksi tai kouluttautunut Suomessa jollekin muulle alalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikähän utopia tuo nyt oli? Ne ulkolaiset työntekijät, joita tiedän, on kyllä ihan oikealla palkalla, työajalla ja työsuhdeasunnolla varustettuja. Yhdellä tilalla vuosia työskenneltyään ja auttavasti kielen opittuaan heitä on myös siirtynyt mm. lomittajiksi tai kouluttautunut Suomessa jollekin muulle alalle.
Jatkuvastihan noita uutisia on ollut miten tukijullit pitäneet ihmisiä töissä alipalkattuina huonoissa oloissa marjatiloilla ja muuallakin. Jo pohjapalkkakin 8€/h suomalsielle on aivan liian alhainen että sillä pärjäisi kun jioutuu maksamaan itse kaiken, toisin kuin tukijullit. Ulkomaalaiset voi sinnitellä koska omassa maassaan vastaa huomattavasti isompaa tuloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkuvastihan noita uutisia on ollut miten tukijullit pitäneet ihmisiä töissä alipalkattuina huonoissa oloissa marjatiloilla ja muuallakin. Jo pohjapalkkakin 8€/h suomalsielle on aivan liian alhainen että sillä pärjäisi kun jioutuu maksamaan itse kaiken, toisin kuin tukijullit. Ulkomaalaiset voi sinnitellä koska omassa maassaan vastaa huomattavasti isompaa tuloa.
Ulkolaiset maksaa kyllä Suomessa ihan Suomen hintoja asioista, että mitenhån he sen paremmin pärjäisivät samoilla tuloilla? Ja nuo ilkeilyt, ettei maalaiset maksa itse kulujaan on kyllä 7han täyttä huuhaata. Vain tietämätön ja ym,ärtämätön maatalouskaunakko pitää moisia stereotypioita yhä yllä. Tässä parhaillaan tehdään viime vuoden verokirjanpitoa, kyllä siellä ulos tilalta tehdään niin suuria maksuja, että kaltaisesi kaunakko ei nää niitä vuoteen. Ymmärtämättömyys maataloudesta ei tee ihmisestä viisasta, todellakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkolaiset maksaa kyllä Suomessa ihan Suomen hintoja asioista, että mitenhån he sen paremmin pärjäisivät samoilla tuloilla? Ja nuo ilkeilyt, ettei maalaiset maksa itse kulujaan on kyllä 7han täyttä huuhaata. Vain tietämätön ja ym,ärtämätön maatalouskaunakko pitää moisia stereotypioita yhä yllä. Tässä parhaillaan tehdään viime vuoden verokirjanpitoa, kyllä siellä ulos tilalta tehdään niin suuria maksuja, että kaltaisesi kaunakko ei nää niitä vuoteen. Ymmärtämättömyys maataloudesta ei tee ihmisestä viisasta, todellakaan.
Sen aikaa kun täällä ovat, ei ne tuhlaa paljon mitään vaan säästävät köytettäväksi omassa maassaan.
Tottakai ostatte kaiken mahdollisen ja vähennätte vielä verotuksessa. Jos ei muuta niin isompi traktori tai viides ettei tarvitse veroja maksaa.
- Anonyymi
Maitotila on erittäin herkkä laitos.
Huono työntekijä saa utaretulehdukset oikein räjähtämään.
Myös bakteeritasot nousee vauhdilla.
Työkoneet ja myös rakennukset yksinkertaisesti hajoavat hällävälityyliin tohellettaessa.
Ei siis riitä että on opiskellut alaa vaan asenne pitää ihan oikeasti olla kohdallaan.
Sitten tuo talous tialnne, jos viljelijä saa viivan alle (siis verotettavaa tuloa) 40 000€ vuodessa niin paljonko siitä on varaa laittaa työntekijän palkkaukseen?
Jos työntekijälle maksetaan 2000€/kk niin hänen pitäisi kisätä maatilan myyntiä n. 4000€/kk jotta palkkaus olisi kannattavaa.
Tämä sama koskee myös kaikkia yrityksiä ei vain maatalousyrityksiä.- Anonyymi
Ja kun pitää se 200 000€ mersukin vaihtaa uudempaan, tiukkaa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun pitää se 200 000€ mersukin vaihtaa uudempaan, tiukkaa on.
Tällä kirjoittajalla se on joku Mersu-trauma elämässään. Kaikkien satojen tuntemieni maajussien joukossa ei ole yhtään, jolla olisi sellainen Mersu, mutta luulohan se on tuon kirjoittajalla kaiken tiedon väärti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä kirjoittajalla se on joku Mersu-trauma elämässään. Kaikkien satojen tuntemieni maajussien joukossa ei ole yhtään, jolla olisi sellainen Mersu, mutta luulohan se on tuon kirjoittajalla kaiken tiedon väärti.
Joo, ei kaikilla mersua ole, vaikka sillä yhdellä tukijullille morsian ohjelmassa olikin, mutta muita kalliita harrastuvehkeitä sitäkin enemmän, lentokoneesta lähtien.
- Anonyymi
Eläkeläisten etujärjestö kelahan on varkaitten paratiisi? Demokratiassa tarkoittaa etu ja takakädessä. Jatkossa siis. Tai jatketussa. Jutussa. Tämäkin vielä.
- Anonyymi
Mitä tunnen ukrainalaisia maataloustyöntekijöitä, niin kellään ei ole maataloustaustaa. Näitä on isommissa porsitussikaloissa töissä. Pääosa töistä on varsin rutiininomaisia. Palkkaa he saavat työehtosopimuksen mukaisesti. Sun pitää hakea sitkeämmin ja ottaa lyhyempiäkin keikkoja. Työtä voi hakea myös Ruotsista ja Norjasta. Kyllä se jostain lähtee - älä luovuta. Maatalouskoulujen ilmaiset harjoittalijat sotkevat työmarkkinat. Hyväkin työntekijä voi joutua vaihtamaan ammattia juuri tämän ilmaistyövoiman takia.
- Anonyymi
Talonpoikien paapominen on viety kolmanteen potenssiin. Näennäisviljelijät esiintyvät julkisissa tilaisuuksissa ruoantuottajina. Emolehmäily on yksityisen eläintarhan pitämistä valtion varoin. Lihan myyntiä on tuskin nimeksikään. Tuet ovat suurin tulolähde, sitten tulee hiehojen myynti toisille, jotka haluavat samaan systeemiin mukaan. Monille lihan myynti on marginaalinen tuloerä.
- Anonyymi
Maahanmuuttoviranomaisketju koulututtaa jopa Afrikasta tulevia henkilöitä maatalouslomittajiksi. Sopii arvata, millainen on lypsytaito, kun koulutus suoritetaan robottilypsytilalla.
- Anonyymi
Miksi haluat pakkatöihin, etsi sopiva puoliso maatilalta tai jos uskallat ottaa velkaa niin osta oma tila.,
- Anonyymi
Pienelle työnantajalle työntekijän palkkaaminen on yhtä riskialtista kuin avioliitto. Meillä olisi tarvetta, mutta ei uskalleta ottaa riskiä. Harjoittelijoita on käynyt joskus, mutta perheen voimin yritetään tulla toimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienelle työnantajalle työntekijän palkkaaminen on yhtä riskialtista kuin avioliitto. Meillä olisi tarvetta, mutta ei uskalleta ottaa riskiä. Harjoittelijoita on käynyt joskus, mutta perheen voimin yritetään tulla toimeen.
Avioehto pitää kaikkien vaatia ammatita riippumatta, vain tyhmä luovuttaa omaisuutensa onnen onkijoille. Mutta niitähän riittää, yli 80v vanhuksetkin menee vihille ja sitten menettävät omaisuutensa.
Jos yritys ei tuota tarpeeksi että kannattaa palkata työntekijiöitä niin silloin on tehtävä itse, eihän siinä mitään ihmeellistä ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avioehto pitää kaikkien vaatia ammatita riippumatta, vain tyhmä luovuttaa omaisuutensa onnen onkijoille. Mutta niitähän riittää, yli 80v vanhuksetkin menee vihille ja sitten menettävät omaisuutensa.
Jos yritys ei tuota tarpeeksi että kannattaa palkata työntekijiöitä niin silloin on tehtävä itse, eihän siinä mitään ihmeellistä ole.Juuri näin. Sen takia aloittajan on turha luulla työllistyvänsä maatalousalalle. Tiloja, joiden talous mahdollistaa ulkopuolisen työvoiman palkkaamisen on Suomessa kourallinen. Ainakin muuttoon toiselle paikkakunnalle on hyvä varautua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Sen takia aloittajan on turha luulla työllistyvänsä maatalousalalle. Tiloja, joiden talous mahdollistaa ulkopuolisen työvoiman palkkaamisen on Suomessa kourallinen. Ainakin muuttoon toiselle paikkakunnalle on hyvä varautua.
Meilläkin ennen teetettiin pimeästi, harjoittelijan kanssa ei onnistu.
- Anonyymi
Ketjusta selviää, että maatalousoppilaitokset tuottavat karjanhoitajia alalle, jolle etsitään etupäässä puolen vuoden ilmaistyöntekijöitä. Näitä tulee juuri mainituista kouluista. Tämä kuvio on erityisen edullinen tilallisille. Onko olemassa jokin syy, että ylikoulutuksen annetaan jatkua ja se on levitetty koskemaan myös maahanmuuttajia ?
- Anonyymi
lehmät vähenevät, niin myös koulutuspaikkojen määrän tulisi vähetä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lehmät vähenevät, niin myös koulutuspaikkojen määrän tulisi vähetä.
Ei lehmien määrä vähene, on vaan isompia karjoja harvemmilla.
- Anonyymi
Jossain taidetaan luulla, että ketkuilusta ei jää kiinni.
- Anonyymi
Minkälaisesta ketkuilusta on kyse?.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279