Thaimaalaista vieraanvaraisuutta Suomessa

Anonyymi-ap

Thaimaalaiset ovat kuuluisia halustaan auttaa avuntarvitsijoita. Sattuu sitä näköjään Suomessakin olemaan vielä auttajia.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/32cd5e83-da7d-466d-afc8-e8eacfd4ee1f

On sattunut monta kertaa omallekin kohdalle Thaimaassa, että apua on saatu kun sitä on tarvittu.

Hajosi moottoripyörästä päätien varteen iltahämärässä. Takapyörä meni juntturaan, kulunut jarrupala irtosi ja kiilautui jarrulevyä vasten ja sitä ei voinut työntääkään. Ennenkuin ehdin edes yrittää pysäyttää ketään, vastakkaisesta suunnasta tuli kolmekymppinen nuorimies pickupilla joka pysähtyi kysymään voiko auttaa.
Kerroin tilanteen että olen menossa takaisin kaupunkiin jotakin 30 kilometrin päähän. Mitään sanomatta kundi pysäytti seuraavan auton, ja sieltä nousseen miehen kanssa nostivat vuokramoponi lavalle.

Hyppäsin kyytiin ja mietin mielessäni sopivaa summaa korvaukseksi.
Mies tarjosi vettä ja hedelmiä matkalla. Vuokraamon pihalle saakka vei, se oli kiinni, mies otti puhelimensa ja soitti ovessa olevaan numeroon. Pian tulikin vuokraamon mies, pahoitteli tilannetta ja antoi minulle toisen moottoripyörän täydellä tankilla.
Tarjosin auttajalle tuhatta bahtia ja hän torjui sen ja sanoi nounounounou. Minä sanoin että ota edes viisisataa? nounounou.
Tarjosin kolmeasataa. nounounou sanoi mies hyppäsi autoonsa ja sanoi "This is Thailand".

Toisella kerralla akkuni oli tyhjentynyt pikkuisen kylän kaupan edustalle. Kaksi nuorukaista oli siinä mopoineen parkissa. Kysyin heiltä miten saisin virtaa mopooni. Toinen kundeista asui lähellä ja pyysi odottamaan viisi minuuttia. Tuli takaisin ja oli ottanut kotistereoistaan vahvan kaiuttimenjohdon jonka kuori molemmista päistä ja antoi virtaa omasta mopostaan. Rahaa eivät huolineet millään vaan vain tekivät waita.

Samoin kävi kun takakumini oli tyhjä pikkukaupungin hotellin parkkipaikalla. Vartija talutti ensin mopon kompressorin luokse ja kokeili pysyisikö siinä ilma, ei pysynyt. Sitten siihen tuli siivooja ja respan tyttö ja jokin huoltomies, joka koetti runnoa tyhjän tubelessin sen verran paikoilleen että ilmaa saisi lisää korjaamolle saakka.

Kaksi heistä soitteli puheluita ja minuutin kuluttua kaksi nuorta miestä tuli kakspäällä mopollaan ja sanoivat google-kääntäjällä että 500 metrin päässä on heidän korjaamo ja toinen heistä ajaa mopon sinne koska on kevyt niin ei mene vanne rikki.
Vartija heitti minut sinne korjaamolle omalla mopollaan.
Korjaamon pihalla poikien äiti toi minulle mehua ja jonkun pullan, ohjasi minut varjoon odottamaan. Pojat vaihtoi uuden takarenkaan kymmenessä minuutissa. Kehuin poikia ja heidän nopeuttaan ja kysyin kuinka paljon olen velkaa? Olin varautunut 1500 - 2000 patiin, kyydit ja kaikki, täysi pikapalvelu ja vielä viikonloppu.
Nuorempi poika sanoi ujosti että päällysrengas maksaa 350 patia ja työstä he ottaisivat 100 patia.

Käytettiin Google kääntäjää kun pojat ei puhuneet laisinkaan englantia. Sanoin heille että se on aivan liian vähän ja tarjosin heille 1500 patia. Pojat meinasi pyörtyä, kävelivät takaperin tehden waita ja sanoivat etteivät voi ottaa sellaista rahaa keneltäkään.
Lopulta sain annettua heille tonnin kun sanoin että ostakaa jotakin kivaa kauniille äidillenne.

Sellaista se on aidossa Thaimaassa.

2

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä aimon kanssa vähän eri laisia kokemuksia. Paettiin kaatopaikalta sotilas juntan joukkoja läpi viidakon, jossa myrkky käärmeet ja myrkky nuolikääpiöt olivat jatkuvasti jäljillämme.... aimoa puri sgorpioni ja dengue hyttynen, joka levitti tahallaan japanin aivokuumetta. Minä sain verenmyrkytyksen jätteistä, jotka oli jätetty keskelle viidakkoa. Aimoa suojasi karvaiset jalkapohjat ja jo aiemmin sairastettu aidsi.

      Tultiin asutus alueelle, jossa paikalliset drillasi pekingin ankkaa ja puhui outoa kieltä, suomea se ei ainakaan ollut. Hyvin ystävällisesti he pyysivät meitä istumaan ja rauhoittumaan, toivat juotavaa. Kun heräsimme katuojasta niin tajuttiin heti että meidät on myrkytetty ja puukoiteltu. Aimolla ei ollut munuaisia enää ollenkaan ja minulta puuttui perna ja sarveiskalvot. Lava taksi sattui menemään siitä ohi ja päästiin kyytiin. Se oli virhe sillä siellä lavalla oli Thaimaan pahimmat myrkyttäjät, jotka tunnettiin nimellä Myrkkykaksoset. Kun oltiin saatu myrkky annokset aimo luuli olevansa pieni veikeä orava joka sanoi ´tsik´tsik´tsik´ ja minä muutin nimeni tapsaksi ja siitä asti olen kuvitellut olevani vietnamissa..

      • Anonyymi

        Oletko varma ettei Aimoa purrut deekuehyttynen Paraisilla?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3423
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1545
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1371
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1285
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1198
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1125
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      22
      1057
    Aihe