Oma taipaleeni epilepsian kanssa

Anonyymi-ap

Minulla todettiin epilepsia 15-vuotiaana. Mitään syytä tälle ei löydetty aivojen magneettikuvauksissa. Lääkitys trileptal 2X600mg. Kohtaukset pysyvät poissa. Olen saanut elämäni aikana alle 5 kohtausta. Muistan myös nuoruudesta/lapsuudesta kokemuksia, jotka saattoivat olla epilepsiakohtauksia kun niitä nyt jälkeenpäin miettii. Suvussa ei esiinny epilepsiaa.

Olen onnellinen ja kiitollinen siitä, että olen saanut kohtaukseton vuosikymmeniä. Mutta kaikkeen muuhun tuo diagnoosi onkin sitten vaikuttanut negatiivisesti.

Monta työpaikkaa mennyt pelkästään sen takia, että minulla on tuo diagnoosi. Työhöntulotarkastuksessa asia on noussut esiin ja sitten homma on kaatunut siihen. Olen sitten tehnyt niitä hommia mitä olen saanut.

Armeijasta sain C-paperit. Olisin saanut valita B-kelpoisuusluokan, mutta jostain syystä katsoin paremmaksi jättää väliin. Minulla oli pelko, että stressi laukaisee taas kohtaukset ja sama rumba alkaa. Tästäkin on saanut kuulla naljailua. Paljon mielummin olisin terve ja käynyt armeijan, jos se olisi minusta kiinni.

Olen aina hävennyt diagnoosia, enkä ole kehdannut kertoa siitä kenellekään. Oma perheeni tietää. Käytännössä koko elämä meni uusiksi silloin 15-vuotiaana. Oli takaraivossa monia ammatteja kuten merimies, jotka sitten jäivät pois.

Olen nyt 37, ja kyllähän tuon kanssa pystyy elämään, mutta monia ovia se sulkee.

En tiedä kuulostaako tämä foliohattukamalta, mutta olen aina kuvitellut että trileptal lääkityksenä lisää jonkinlaisen oudon kalvon elämään. Tuntuu että sitä katsoisi elämää jonkun kalvon läpi pienellä viiveellä. Jotenkin on irti hetkestä kun muistelee aikaa ennen lääkitystä.


Voimaa ja jaksamista kaikille muille epileptikoille.

3

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se mitään ufojuttua ole, täällä kohtalotoveri, lääkkeillä on vahva sivuvaikutus.
      Meitä eivät ikinä voi terveet ymmärtää, mutta on helpotus löytää vertaistukea, kannattaa etsiä vaikka netistä.
      Hyvää kevättä!
      Kyllä me porskutetaan eteenpäin ja koko ajanhan kehitellään uusia ja parempia lääkkeitä.

    • Anonyymi

      Oon syönyt trileptalia aamuin illoin 2*300mg 2020 alkaen eikä ole mitään sivuoireita ja pää pelaa hyvin.

      Lääkitys vei sen veemäisen taustalla olleen päänsäryn pois.

      Ainoastaan positiivisia puolia itsellä.

    • Anonyymi
      UUSI

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

      😍 ­V­i­t­­­t­­­u­­ ­­t­­­ä­­­m­­­ä­ ­k­­u­u­­m­­­a­­ ­n­­­a­­­r­­t­­­t­­u­ -> https://siz.la/hotcat21

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      436
      3195
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2662
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      394
      2616
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2096
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1917
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1143
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe