Minulla todettiin epilepsia 15-vuotiaana. Mitään syytä tälle ei löydetty aivojen magneettikuvauksissa. Lääkitys trileptal 2X600mg. Kohtaukset pysyvät poissa. Olen saanut elämäni aikana alle 5 kohtausta. Muistan myös nuoruudesta/lapsuudesta kokemuksia, jotka saattoivat olla epilepsiakohtauksia kun niitä nyt jälkeenpäin miettii. Suvussa ei esiinny epilepsiaa.
Olen onnellinen ja kiitollinen siitä, että olen saanut kohtaukseton vuosikymmeniä. Mutta kaikkeen muuhun tuo diagnoosi onkin sitten vaikuttanut negatiivisesti.
Monta työpaikkaa mennyt pelkästään sen takia, että minulla on tuo diagnoosi. Työhöntulotarkastuksessa asia on noussut esiin ja sitten homma on kaatunut siihen. Olen sitten tehnyt niitä hommia mitä olen saanut.
Armeijasta sain C-paperit. Olisin saanut valita B-kelpoisuusluokan, mutta jostain syystä katsoin paremmaksi jättää väliin. Minulla oli pelko, että stressi laukaisee taas kohtaukset ja sama rumba alkaa. Tästäkin on saanut kuulla naljailua. Paljon mielummin olisin terve ja käynyt armeijan, jos se olisi minusta kiinni.
Olen aina hävennyt diagnoosia, enkä ole kehdannut kertoa siitä kenellekään. Oma perheeni tietää. Käytännössä koko elämä meni uusiksi silloin 15-vuotiaana. Oli takaraivossa monia ammatteja kuten merimies, jotka sitten jäivät pois.
Olen nyt 37, ja kyllähän tuon kanssa pystyy elämään, mutta monia ovia se sulkee.
En tiedä kuulostaako tämä foliohattukamalta, mutta olen aina kuvitellut että trileptal lääkityksenä lisää jonkinlaisen oudon kalvon elämään. Tuntuu että sitä katsoisi elämää jonkun kalvon läpi pienellä viiveellä. Jotenkin on irti hetkestä kun muistelee aikaa ennen lääkitystä.
Voimaa ja jaksamista kaikille muille epileptikoille.
Oma taipaleeni epilepsian kanssa
4
452
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se mitään ufojuttua ole, täällä kohtalotoveri, lääkkeillä on vahva sivuvaikutus.
Meitä eivät ikinä voi terveet ymmärtää, mutta on helpotus löytää vertaistukea, kannattaa etsiä vaikka netistä.
Hyvää kevättä!
Kyllä me porskutetaan eteenpäin ja koko ajanhan kehitellään uusia ja parempia lääkkeitä.- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18280338
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Oon syönyt trileptalia aamuin illoin 2*300mg 2020 alkaen eikä ole mitään sivuoireita ja pää pelaa hyvin.
Lääkitys vei sen veemäisen taustalla olleen päänsäryn pois.
Ainoastaan positiivisia puolia itsellä.- Anonyymi
Hyvä juttu, mutta sinulla on puolet pienempi annos.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062449
- 1061912
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161804Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991457Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1921432Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41375Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals133975- 57957
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi125948- 64946