Rehelliset vastaukset kiitos

Anonyymi-ap

Mistä kaikesta alkoholisti maksanut kovan hinnan kun alkoholi ottaa elämästä yliotteen.. Moniko menettänyt esimerkiksi työnsä?

12

622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä menee: terveys, työpaikka, harjoittelupaikka, valvottu koevapaus, avovankilapaikka, avioliitto, seurustelusuhde, auto, henki, vapaus kun tekee rikoksen, talo, vuokra-asunnot, luottotiedot ja lemmikit sekä kotieläimet. Kuinka monelle näin käy vuosittain? Ei ole lukuja mutta varmasti tuhansille sattuu joku noista

    • Anonyymi

      Sen voisi kuvata yhdellä sanalla, mitä siinä menee/menettää.
      Alkoholisti menettää elämänsä.
      Siis kaiken, mitä elämä sisältää.
      Alkoholismista on kuitenkin aina mahdollista toipua, vaikkakin elämän uudelleen rakentaminen on vaativaa ja rankkaa hommaa.
      Siltikin suositeltavaa.

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Alkoholisti menettää vähitellen kaiken, viimeisenä henkensä, mutta eivät he sitä itse ymmärrä tai halua myöntää, ei vaikka isoja menetyksiä olisi tullut, ei myönnetä, että ne ovat juomisen seuraus. Apua eivät halua, koska ”tilanne on ihan hallinnassa” vaikka olisi paskat housuissa kadulla.


    • Anonyymi

      Yksi syy siihen, miksei alkoholisti myönnä ongelmaansa, on häpeä.
      Alkoholisti häpeää omaa juomistaan, riippuvuuttaan, sairauttaan.
      Voi olla vaikea tilanne mennä jonnekin selittämään, että nyt olisi ongelma.
      Samalla tavalla kuin joillekin voi olla vaikeaa mennä puhumaan omasta masennuksesta, tai vaikkapa alapään ongelmista.
      Joskus voi olla hävettävää myöntää joitain ongelmiaan.
      Mutta kun siinä ei menetä mitään, jos hakee apua, ihminen vain luulee menettävänsä mitä lienee, kasvonsa, maineensa, jne.

    • Anonyymi

      Itsekunnioituksen menettäminen tuntui kaikkein pahimmalta.
      Kaikki muut menetykset pystyi vierittämään aina jonkun muun syyksi, mutta kun joutui polkemaan omia arvojaan. Siinä alkoi tuntua todella pahalta.

    • Anonyymi

      Olen auttanut juopottelevaa sukulaista, välillä ei kuulu mitään kunnes taas tulee hoivattavaksi. Lähtee hyvin syöneenä ja vaatteet pestynä, lupas muuttaa elämäntapansa. Vuosiin ei ole muuttanut ja rahaa pyytää milloin milläkin verukkeella. Minulle on sanottu etten saa hyysätä yhtään enää. Olenko ollu tyhmä kun jeesasin?

      • Anonyymi

        On hyvä, että auttaa toista. Alkoholistille ei kannata kuitenkaan rahaa antaa, se menee aina kurkusta alas. Apu kaikessa muussa muodossa on hyvä, juurikin vaikka ruokaa antaa ja auttaa vaikka siinä pyykin pesussa.
        Alkoholisti lupaa äärettömän monet kerrat muuttaa elämäntapansa, mutta jos se ei onnistu, niin se ei onnistu. Joillakin se aina joskus onnistuukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä, että auttaa toista. Alkoholistille ei kannata kuitenkaan rahaa antaa, se menee aina kurkusta alas. Apu kaikessa muussa muodossa on hyvä, juurikin vaikka ruokaa antaa ja auttaa vaikka siinä pyykin pesussa.
        Alkoholisti lupaa äärettömän monet kerrat muuttaa elämäntapansa, mutta jos se ei onnistu, niin se ei onnistu. Joillakin se aina joskus onnistuukin.

        Olen eri mieltä avun tarjoamisesta.
        Omasta kokemuksesta tiedän että juova alkoholisti osaa kääntää kaiken saamansa avun palvelemaan omaa juomistaan.

        Jokainen juoppo tarvitsee ympärilleen "mahdollistajia", jotka käytännössä mahdollistavat tämän yhden juomisen. Kaikenlainen apu kuten pyykkääminen, siivoaminen, kokkaaminen, kuskaaminen, terapeuttina oleminen ja jopa juomisen rahoittaminen mahdollistaa sille yhdelle sen juomisen.
        Mitä nopeammin juoppo jätetään yksin juomaan ja kärsimään juomisensa seuraukset, sitä nopeammin hän ajautuu pisteeseen jossa hänen on lopetettava juominen.
        Näin se menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eri mieltä avun tarjoamisesta.
        Omasta kokemuksesta tiedän että juova alkoholisti osaa kääntää kaiken saamansa avun palvelemaan omaa juomistaan.

        Jokainen juoppo tarvitsee ympärilleen "mahdollistajia", jotka käytännössä mahdollistavat tämän yhden juomisen. Kaikenlainen apu kuten pyykkääminen, siivoaminen, kokkaaminen, kuskaaminen, terapeuttina oleminen ja jopa juomisen rahoittaminen mahdollistaa sille yhdelle sen juomisen.
        Mitä nopeammin juoppo jätetään yksin juomaan ja kärsimään juomisensa seuraukset, sitä nopeammin hän ajautuu pisteeseen jossa hänen on lopetettava juominen.
        Näin se menee.

        Alkoholistikin on ihminen. Auttamisessa pitää olla tarkkana, ettei se lipsahda mahdollistamisen puolelle. En minä ainakaan ole lopettanut, kun on kieltäydytty auttamasta ja jätetty yksin. Päin vastoin sitten juon niihin vaikeisiin hylätyksi ja torjutuksi tulemisen tunteisiin, jotka tällaisella epävakaalla persoonalla osaa olla aika raastavia. Mulle ei ole kehittynyt normaalia perusturvallisuuden tunnetta ja paradoksaalisesti juon noita tunteita turruttakseni, vaikk juominen nimenomaan johtaa mut vaaraan, taloudellisesti ja terveydellisesti. Muhun tehoaa paremmin kannustus, mutta sekin heikosti.

        Taas istun sydän läpätellen oksennussankon kanssa krapulaani. Oon menettäny pitkän pätkän elämääni juomisen takia, epäonnistunut käytännössä kaikessa, mihin oon ryhtyny. En osaa selittää sitä, että miksi aina aloitan uudelleen, vaikka tulen todell kipeäksi.

        Elämä alkaa olla sillä mallilla, että mielellään lähtisin vähän perusteellisempaan hoitoon johonkin laitokseen, mutta kun viimeksi olen tästä asiasta kysynyt, on sanottu, että en ole ennenkään sopeutunut laitoksiin. Itsellä ei ole tietenkään rahaa, kun elämä on mennyt näin.


    • Anonyymi

      Kiitos tiedosta ja hyvä tietää et auttaa muuten voi, en anna rahaa enää.

    • Anonyymi

      🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

      💋 K­u­­u­­m­­a­­t­ ­­t­­­y­­t­­­ö­t­ ­­­o­d­­o­­­t­t­­a­v­­­­a­t­ ­­s­­i­n­u­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18281412

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

      • Anonyymi

        Aika lailla loppuunkäytettyjä risavittuja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe