Moottoreita on vaihdeltu alle 100 tkm ajettuihin autoihin. Onko se todella noin lyhytikäinen? Eihän sellaista uskalla ostaa käytettynä kuin pilkkahintaan.
Onko väite 1.0 TSI moottorin huonosta kestävyydestä totta?
21
5560
Vastaukset
- Anonyymi
Esson Veijon baarissa noita juttuja puhutaan. Vai onko sinulla tilastoa "hajonneista moottoreista"?
- Anonyymi
Tällaisen ilmoitus osui silmään.
Skoda Fabia 1.0 TSi 95 Ambitionn, Moottori vaihdettu, ajettu 112 tkm. Uudella moottorilla 13 tkm. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaisen ilmoitus osui silmään.
Skoda Fabia 1.0 TSi 95 Ambitionn, Moottori vaihdettu, ajettu 112 tkm. Uudella moottorilla 13 tkm.Ja tuossako on kaikki 1,0 TSI-moottorit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuossako on kaikki 1,0 TSI-moottorit?
Kuinkakohan monta noita 1.0TSI koneita maailmassa on tehty? Kun nyt kokonaiset yksi kappale on sitten vaihdettu.
- Anonyymi
Öljy ainakin maistuu jo 100 tkm paikkeilla.
- Anonyymi
Niinkö sinulla?
Minun 1. ja samalla viimeinen Toyota, vm. 2002 Avensis 1,6 VVT-i, söi toista litraa öljyä tuhannelle alle 90000km ajettuna. Puolimoottori omalla kustannuksella lopetti hillittömän kulutuksen. Tyyppivika kymmenissätuhansissa Suomeen tuoduissa 1,6- ja 1,8-litraisissa tuohon aikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö sinulla?
Minun 1. ja samalla viimeinen Toyota, vm. 2002 Avensis 1,6 VVT-i, söi toista litraa öljyä tuhannelle alle 90000km ajettuna. Puolimoottori omalla kustannuksella lopetti hillittömän kulutuksen. Tyyppivika kymmenissätuhansissa Suomeen tuoduissa 1,6- ja 1,8-litraisissa tuohon aikaan.Et sitten uudempaa Toyotaa keksinyt öljysyöpöksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten uudempaa Toyotaa keksinyt öljysyöpöksi.
Useimmilla Toyotilla ajetaan niin vähän, että vm. 2002 tojolla voi olla ajettu vasta 7-80000km, joten voi olla hyvinkin ajankohtaista tuon ikäisen tojon öljyn rohmuamisen alkaminen tänään. Aikaisemmin lisääntynyttä kulutusta ei välttämättä ole huomattu, koska huoltoväli on vaivainen vuosi vähilläkin kilometreillä.
- Anonyymi
Ei toyotassa käytetä öljyä, vaan soijaa.
- Anonyymi
Osta pyörä niin ei tarvi murehtia tuonlaista
- Anonyymi
Tai sitten ostaa wanhan liiton (2000-2010) aikana valmistetun tuotteen
- Anonyymi
Pikkuturbot eivät kestä:
Nykyisin nopeasti yleistyvät ja suositut, iskutilavuudeltaan pienet moottorit voivat tulla omistajilleen kalliiksi, sillä niiden eliniän ennustetaan olevan aiemmin totuttua huomattavasti lyhyempi.
Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri:
"- Nykyiset moottorit ovat herkempiä, eivätkä kestä yhtä pitkään kuin mihin olemme tottuneet iskutilavuudeltaan suurempien moottoreiden yhteydessä. Ne kestävät kyllä noin 150 000 kilometriä ja edullisessa tapauksessa 200 000 kilometriä, Schittenhelm arvioi."
Pikkuturbojen kulutus on hyvin korkea:
"Pienellä iskutilavuudella varustetut turbomoottorit kärsivät eritoten uudesta WLTP-päästömittausmenetelmästä. Kovalla kohinalla viimeisen kymmenen vuoden aikana markkinoille tuodut turbomoottorit ovat osoittautuneet sellaisiksi että todelliset kulutuslukemat ovat olleet kaukana ilmoitetuista."
https://www.is.fi/autot/art-2000000583966.html - Anonyymi
Sanoohan sen jo järkikin. Ei 1.0 turbo kone jossain farkussa voi vaan kestää. Joutuu todella koville. Ongelmat ei tule ekalla omistajalle, kun vaihtaa auton alle 100 000 km ajettuna aina uuteen. Sääli toista omistajaa.
- Anonyymi
Noissa 1.0 tsi koneissa heikko kohta on nokka-akselin säätimen pultit jotka alunperin oli ilman pulttilukitetta. Ne löystyy ajan mittaa ja pahimmassa tapauksessa hajoittaa jakopään. Pultit voi vaihdatuttaa sellaisiin jossa on lukitemassaa tai odottaa ensimmäiseen hihnanvaihtoon jossa merkkihuolto yleensä vaihtaa ne automaattisesti. Itse vaihdatutin pultit ennakoivasti, kustannus oli jotain 130€ merkkihuollossa.
Kyllähän se vaan näin on ja kaikki nuo muutkin tsi moottorit ovat täyttä kuraa jota konsernin ei olis tullut koskaan rakentaa.
- Anonyymi
Rakensivat siksi, että ne olivat osa päästöhuijausohjelmaa. Turbomoottorin kulutus eritýisesti kaupunkiajossa on suuri. WLTP-päästömittaustavan tultua voimaan ne osoittautuivat suuriksi saastuttajiksi. Olivat päästömittauuudistuksen suurimmat häviäjät.
https://www.is.fi/autot/art-2000000583966.html - Anonyymi
WLTP: pikkuturbot suurimpia häviäjiä.
https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia
- Anonyymi
Longlife öljyt ei kestä 30. 000 km.
10-15 tonnia max on öljynvaihto.- Anonyymi
Monilla autoilla on 30.000 km huoltoväli. Mikään öljy ei viskositeetiltaan ja muilta voiteluominaisuuksiltaan pysy kunnossa tuota kilometrimäärää. Suomessa asiaan vaikuttaa syys- ja talviaikaakin, jolloin öljyyn kondensoituu vettä. Autonvalmistajat eivät vain ajattele pohjoisisa olosuhteita.
Jos vaihdattaa öljynsä 30.000 km välein, kone on pilalla ennen aikojaan. Se ei ole moottorista kiinni, vaan öljyn väsyminenhän sen vaihtovälin sanelee. Jotkut jopa käyttävät öljyä, jonka valmistaja suosittelee vahtoväliksi 15.000 km ja vaihtavat kuitenkin 30.000 km:n välein. Kehittyneemmässä moottorissa myös voitelun vaatimukset ole korkeammat. Mutta saadaanhan sillä tietysti maailman autolehtien mm. Tekniikan Maailman testissä ylläpitokuluja alaspäin, kun ei tarvitse monesti vuodessa käyttää huollossa. Näyttää muka hyvältä.
Auton käsikirjassa monesti kyllä mainitaan, että vaikka huoltoväli on 30.000 km, öljynvaihtoväli on 15.000 km ja vaikeissa olosuhteissa 10.000 km. Pitäisi vaan lukea tarkemmin.
Monet eivät tajua, että öljynvaihto on halvin koneremontti. Säästät muka öljyissä, mutta korjaat kalliisti.
Toyota ei leiki öljyillä ja pitkillä huoltoväleillä. Siksi sen autot kestävät.
Ei auta öljynvaihdot tulee silti tehtäväksi öljynkulutusremontti sekä jakoketju.
- Anonyymi
Viher- pöhlöjen syytä ettei tsi kestä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.32111878Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4173343Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951858- 891636
- 831623
- 921111
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te411091Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73937Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21923Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e253897