Moottoreita on vaihdeltu alle 100 tkm ajettuihin autoihin. Onko se todella noin lyhytikäinen? Eihän sellaista uskalla ostaa käytettynä kuin pilkkahintaan.
Onko väite 1.0 TSI moottorin huonosta kestävyydestä totta?
22
10699
Vastaukset
- Anonyymi
Esson Veijon baarissa noita juttuja puhutaan. Vai onko sinulla tilastoa "hajonneista moottoreista"?
- Anonyymi
Tällaisen ilmoitus osui silmään.
Skoda Fabia 1.0 TSi 95 Ambitionn, Moottori vaihdettu, ajettu 112 tkm. Uudella moottorilla 13 tkm. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaisen ilmoitus osui silmään.
Skoda Fabia 1.0 TSi 95 Ambitionn, Moottori vaihdettu, ajettu 112 tkm. Uudella moottorilla 13 tkm.Ja tuossako on kaikki 1,0 TSI-moottorit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuossako on kaikki 1,0 TSI-moottorit?
Kuinkakohan monta noita 1.0TSI koneita maailmassa on tehty? Kun nyt kokonaiset yksi kappale on sitten vaihdettu.
- Anonyymi
Öljy ainakin maistuu jo 100 tkm paikkeilla.
- Anonyymi
Niinkö sinulla?
Minun 1. ja samalla viimeinen Toyota, vm. 2002 Avensis 1,6 VVT-i, söi toista litraa öljyä tuhannelle alle 90000km ajettuna. Puolimoottori omalla kustannuksella lopetti hillittömän kulutuksen. Tyyppivika kymmenissätuhansissa Suomeen tuoduissa 1,6- ja 1,8-litraisissa tuohon aikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö sinulla?
Minun 1. ja samalla viimeinen Toyota, vm. 2002 Avensis 1,6 VVT-i, söi toista litraa öljyä tuhannelle alle 90000km ajettuna. Puolimoottori omalla kustannuksella lopetti hillittömän kulutuksen. Tyyppivika kymmenissätuhansissa Suomeen tuoduissa 1,6- ja 1,8-litraisissa tuohon aikaan.Et sitten uudempaa Toyotaa keksinyt öljysyöpöksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten uudempaa Toyotaa keksinyt öljysyöpöksi.
Useimmilla Toyotilla ajetaan niin vähän, että vm. 2002 tojolla voi olla ajettu vasta 7-80000km, joten voi olla hyvinkin ajankohtaista tuon ikäisen tojon öljyn rohmuamisen alkaminen tänään. Aikaisemmin lisääntynyttä kulutusta ei välttämättä ole huomattu, koska huoltoväli on vaivainen vuosi vähilläkin kilometreillä.
- Anonyymi
Ei toyotassa käytetä öljyä, vaan soijaa.
- Anonyymi
Osta pyörä niin ei tarvi murehtia tuonlaista
- Anonyymi
Tai sitten ostaa wanhan liiton (2000-2010) aikana valmistetun tuotteen
- Anonyymi
Pikkuturbot eivät kestä:
Nykyisin nopeasti yleistyvät ja suositut, iskutilavuudeltaan pienet moottorit voivat tulla omistajilleen kalliiksi, sillä niiden eliniän ennustetaan olevan aiemmin totuttua huomattavasti lyhyempi.
Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri:
"- Nykyiset moottorit ovat herkempiä, eivätkä kestä yhtä pitkään kuin mihin olemme tottuneet iskutilavuudeltaan suurempien moottoreiden yhteydessä. Ne kestävät kyllä noin 150 000 kilometriä ja edullisessa tapauksessa 200 000 kilometriä, Schittenhelm arvioi."
Pikkuturbojen kulutus on hyvin korkea:
"Pienellä iskutilavuudella varustetut turbomoottorit kärsivät eritoten uudesta WLTP-päästömittausmenetelmästä. Kovalla kohinalla viimeisen kymmenen vuoden aikana markkinoille tuodut turbomoottorit ovat osoittautuneet sellaisiksi että todelliset kulutuslukemat ovat olleet kaukana ilmoitetuista."
https://www.is.fi/autot/art-2000000583966.html - Anonyymi
Sanoohan sen jo järkikin. Ei 1.0 turbo kone jossain farkussa voi vaan kestää. Joutuu todella koville. Ongelmat ei tule ekalla omistajalle, kun vaihtaa auton alle 100 000 km ajettuna aina uuteen. Sääli toista omistajaa.
- Anonyymi
Noissa 1.0 tsi koneissa heikko kohta on nokka-akselin säätimen pultit jotka alunperin oli ilman pulttilukitetta. Ne löystyy ajan mittaa ja pahimmassa tapauksessa hajoittaa jakopään. Pultit voi vaihdatuttaa sellaisiin jossa on lukitemassaa tai odottaa ensimmäiseen hihnanvaihtoon jossa merkkihuolto yleensä vaihtaa ne automaattisesti. Itse vaihdatutin pultit ennakoivasti, kustannus oli jotain 130€ merkkihuollossa.
Kyllähän se vaan näin on ja kaikki nuo muutkin tsi moottorit ovat täyttä kuraa jota konsernin ei olis tullut koskaan rakentaa.
- Anonyymi
Rakensivat siksi, että ne olivat osa päästöhuijausohjelmaa. Turbomoottorin kulutus eritýisesti kaupunkiajossa on suuri. WLTP-päästömittaustavan tultua voimaan ne osoittautuivat suuriksi saastuttajiksi. Olivat päästömittauuudistuksen suurimmat häviäjät.
https://www.is.fi/autot/art-2000000583966.html - Anonyymi
WLTP: pikkuturbot suurimpia häviäjiä.
https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia
- Anonyymi
Longlife öljyt ei kestä 30. 000 km.
10-15 tonnia max on öljynvaihto.- Anonyymi
Monilla autoilla on 30.000 km huoltoväli. Mikään öljy ei viskositeetiltaan ja muilta voiteluominaisuuksiltaan pysy kunnossa tuota kilometrimäärää. Suomessa asiaan vaikuttaa syys- ja talviaikaakin, jolloin öljyyn kondensoituu vettä. Autonvalmistajat eivät vain ajattele pohjoisisa olosuhteita.
Jos vaihdattaa öljynsä 30.000 km välein, kone on pilalla ennen aikojaan. Se ei ole moottorista kiinni, vaan öljyn väsyminenhän sen vaihtovälin sanelee. Jotkut jopa käyttävät öljyä, jonka valmistaja suosittelee vahtoväliksi 15.000 km ja vaihtavat kuitenkin 30.000 km:n välein. Kehittyneemmässä moottorissa myös voitelun vaatimukset ole korkeammat. Mutta saadaanhan sillä tietysti maailman autolehtien mm. Tekniikan Maailman testissä ylläpitokuluja alaspäin, kun ei tarvitse monesti vuodessa käyttää huollossa. Näyttää muka hyvältä.
Auton käsikirjassa monesti kyllä mainitaan, että vaikka huoltoväli on 30.000 km, öljynvaihtoväli on 15.000 km ja vaikeissa olosuhteissa 10.000 km. Pitäisi vaan lukea tarkemmin.
Monet eivät tajua, että öljynvaihto on halvin koneremontti. Säästät muka öljyissä, mutta korjaat kalliisti.
Toyota ei leiki öljyillä ja pitkillä huoltoväleillä. Siksi sen autot kestävät.
Ei auta öljynvaihdot tulee silti tehtäväksi öljynkulutusremontti sekä jakoketju.
- Anonyymi
Viher- pöhlöjen syytä ettei tsi kestä.
- Anonyymi
Minulla on 180000 km ajettu Ibiza 1.0 TSI 2018. Tähän mennessä ei yhtään vikaa. Vaihdatan moottoriöljyt 15000km välein. Huolto- ohjelmassa on 30000 km. Nokkahihna vaihdettiin 6 v. ikäisenä, jolloin oli 120000km mittarissa. Moottori on uskomattoman pirteä ja vetävä litraiseksi. Keskikulutus vaihtelevassa ajossa 4,9 l/100. Huippumoottori ja auto.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,692512Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242167Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1052157Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e982109Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod92052MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141895Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1071883Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.5931856Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S191664Kemet lomautukset
Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas411433