Pelivideoita olen tehnyt ja Youtube kanavan asetuksista olen valinut:
-Ei, älä merkitse kanavaa lapsille tehdyksi. En koskaan lataa lapsille tehtyä sisältöä.
Silloinhan se automaattisesti videon kohdalla asettaa, ettei video ole lapsille tehty, kun pelivideo on K-7 eli kielletty alle 7 vuotiailta, niin se ei ole ainakaan lapsille tehty
se pelivideo, vaikkei peli mitään verta ja väkivaltaa sisällä.
Mutta kysymys onkin siitä sen jälkeen olevasta ikä rajoituksesta, jossa valinta:
Haluatko rajoittaa videon vain aikuisten nähtäville?
-Kyllä, rajoita video vain yli 18 vuotiaille
-Ei, älä rajoita videota yli 18 vuotiaille
Aika erikoista kysyä Ei, älä rajoita videota yli 18 vuotiaille, jolloin video ei ole rajoitettu alle 18 vuotiaille.
Jos video ei ole lapsille tehty, niin eihän tuollaista tarvitsisi edes kysyä, vaan video olisi automaattisesti yli 18 vuotiaille.
Varmaankin sillä tarkoitetaan, että video voidaan näyttää alle 18 vuotiaalle, muttei lapselle.
Rajoita video yli 18 vuotiaille valinta on ihan asiallinen, jos videolla esiintyy K-18 materiaalia, väkivaltaa, kiroilua yms. jollainen ei sovi lapsesta vanhemmalle, muttei vielä ole täysi ikäinen 18 vuotias.
Jos youtube tai eri maiden lapsen ikä määritellään vaikka 13 vuotiaaksi tai 15 vuotiaaksi, niin silloin varmaan videota ei näytetä alle 13 ja 15 vuotiaille, mutta sitä vanhemmille.
Jos video sisältää K-13 tai varsinkaan K-18 materiaalia, niin silloin video varmaan on hyvä rajoittaa yli 18 vuotiaille, jolloin video ehdotuksissa videota ei näytetä, kuin youtubeen kirjautuneille.
Jos videon laittaa tehty lapselle, niin silloin videon näkee alle 13 vuotiaat lapsetkin.
Youtube videon ikäraja
Anonyymi-ap
1
236
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446