Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä ovat mummovaatteet

Anonyymi-ap

Nuoremmat kai käyttää sitä sanaa useimmiten. Itse en käytä sen kaltaisia vaatteita. Sanaa mummo vaatteet käytetään lähinnä mollaus mielessä.
Kun lähden ulos ja asioille kauppaan ym. pukeudun saman tyylisiin kuin kymmeniä vuosia sitten. Pitkät housut aina farkkutyylisiä en kulje löysissä verkkari polyesteri,fleece vapaa ajan vaatteissa. Takit kylmään aikaan toppaa, hupulla yleensä samaa tyyliä kuin kaiken ikäisillä aikuisilla naisilla samoin olkalaukut nahkaa ja kengät.
Minulla ei ole käyttöä hameille eikä juhla asuille. Puserot,paidat puuvilla ja villaa helposti pestäviä ja mukavan pehmeitä puuvillaa.
Kotiasut puuvilla tunikat tai lyhyempiä paitoja ja leggins lähes aina ja kesä aikaan kevyitä mekkoja. Koska vatsan seutuun kertynyt kiloja ne täytyy peittää enkä ole koskaan pitänyt tiukoista kittanoista.
Mummo asuna käsitän ja näen hameet,sukkahousut, kiharat lyhyet hiukset, käsilaukut ja joka tyyli on ollut 1940 lähtien. En arvostele enkä moiti niitä jotka käyttää. Yksi mainos kuvaa em jossa iäkäs odotta hissiä on pukeutunut ns mummotyyliin. Ei mielestäni vastaa todellisuutta. Käytännöllistä tilanteeseen sopivaa pukeutumsita näen kaiken ikäisillä ainakin maaseudulla. Olen 70 +v.

43

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mummovaatteet on niitä, joita on käyttänyt kymmeniä vuosia, eikä ole niistä eroon päässyt. :)

      • Anonyymi

        Mummovaatteet ovat ne joita me mummot käytämme.
        Aloittaja saa käyttää mieleisiään.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummovaatteet ovat ne joita me mummot käytämme.
        Aloittaja saa käyttää mieleisiään.
        Mkr.

        Ehkä aloittaja ei ole mummo.


    • Kait se on niin, että joka sukupolvi näkee ´´mummovaatteina´´ ne, mitä äiti ja isoäidit ovat nuoruudessaan käyttäneet.
      Vaan niinpä on usein käynyt, että sieltä menneisyydestäkin putkahtaa jotain, joka onkin ykskaks suurta muotia. Ehkä vähän tuunattuna.
      Hyvin harvoin ostan vaatteita tai kenkiä, vain, kun oikeasti tarvitsen.
      Vaateteollisuus on suuri syyllinen ylikulutukseen.
      Korjaan ja maalaistyövaatteille pistän paikkaakin. Suutarilla viime vuonna laitatin korkolaput nilkkureihin, oli puunannut ne niin, että oli kuin uudet. 20 euroa otti.

      • Anonyymi

        Kuten nyt on ollut muotia "mutsifarkut".


      • Anonyymi

        Kenkien kanssa käy niin jos ja kun jalat muuttuvat, turpoavat eivät mahdu enää jalkaan ikääntyessä. Minullakin on muutama hyvä kuntoinen ollut käyttämättä n 20v. Talvikengät vielä hyvässä kunnossa alkoivat puristaa ja veroketjukin särkyi ja sen sai vaihdettua toisesta. Yhä vaikeampi on löyttää kenkiä jossa on hyvä kävellä jos on vikaa nivelissä.


    • Anonyymi

      En koe yhtään merkityksellisenä asiana yrittää näyttää nuorekkaalta.
      80 + henkilö on ihan vapaa käyttämään mummo tai ei-mummovaatteita.

      Menen mukavuus ja taloudellisuus edellä. Käytän hyvät vaatteet loppuun.
      Ne eivät vaan tunnu kuluvan millään loppuun eikä se minua haittaa.
      En etsi itsetuntoa muitten mielipiteistä.

      • Anonyymi

        En usko että kukaan yrittää näyttää nuorekkaaalta mitenkään, kukin tietää ikänsä, mutta nykyään ei enää laiteta ihmisiä lokeroon että jos on vanha niin ei saa muka käyttää tiettyjä vaatteita. Minä ainakin puen ihan kuten haluan enkä ala rooli pukeutujaksi mitenkään. Hameet ovat ihan samantyylisiä kun minun nuoruudessani jousto pitkikset kevyitä yllä , hiukset ponnarilla , ja kaikki tämä ihan vaan oman itseni vuoksi, ei kenenkään muun .
        Ja siksi toiseksi jos joku näyttää nuorekkaalta niin sehän on geeniperintöä. Äitini oli nuorekkaan näköinen kasvoiltaan ja kehostaan mutta voi kamala niitä hynttyitä mitä piti aina sanoilla ” me vanhat ” jota alkoi hokemaan jo 40 vuotiaana .
        Mutta sekin kurjaa kun jonkun. Ihmisten keksimän tavan vuoksi pukeutui hyvin mummomaisilla vaatteilla huivi vaan päästä puuttui .annetaan jokaisen pukeutua kuten kukin itse haluaa , eikä tartte huomautella että joku yrittää olla nuorempi kun mitä on, sillä se ei ole totta .


    • Anonyymi

      Leuan alta solmittu huivi, on oikein perusmummoutta, jota Suomessa näkee enää mamunaisilla.

      • Anonyymi

        Ei tartte häävi olla, kun pääse sanomaan.


    • Anonyymi

      Meidän kaupungissa on iäkkäilläkin ihan muodin mukaiset vaatteet harvoin näkee niitä mitä jotkut mummo vaatteiksi kutsuu. Jossain vanhusten hoitokodeissa näkee vielä niitä jotka pukeutuvat erilailla.
      Permanentti ei ole ollut muodissa enää vuosikausiin harvat sitä enää ottaa, usein vaan pilaa kauniit hiukset .
      Olkalaukkuja ei ole pahemmasti katukuvassa kännykkä riittää taskussa ja sillä maksaa ostokset.
      Hameet ovat taas tehneet tuloaan eri pituisina , ja kiva katsoa nuoria tyttöjä kun heillä niitä näkyy katukuvassa .itse ostelen aina joskus uusia vaatteita silloin kun on sillä päällä , farkut ja joustavat pitkikset ovat minun makuuni takkeja sitten ilman mukaan . Tuntuu että komeroista on vaatetavaraa vaikka miten paljon mutta menee vaan niin että niitä samoja pesen ja käytän muut roikkuu henkareissa vaatekomeroissa tyhjän panttina .
      Kesällä mekot sitten käyttöön taas .

      • Anonyymi

        "Olkalaukkuja ei ole pahemmasti katukuvassa kännykkä riittää taskussa ja sillä maksaa ostokset."

        ja ostokset pakataan muovikassiin ja sitten mennään nurkan taakse paasaamaan kulutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olkalaukkuja ei ole pahemmasti katukuvassa kännykkä riittää taskussa ja sillä maksaa ostokset."

        ja ostokset pakataan muovikassiin ja sitten mennään nurkan taakse paasaamaan kulutuksesta.

        Ohut nailonkassi mahtuu ihan vaan taskuun , joten kyllä ollaan tietoisia kulutuksesta. Mutta ei siihen mitenkään kuulu se ennen muodissa ollut olkalaukku . En ainakaan minä koskaan ostoksiani laittanut mihinkään olkalaukun . Kestokassit käteviä ja ne saa vielä niin pieneen kokoon ettei ole mitenkään tiellä taskussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohut nailonkassi mahtuu ihan vaan taskuun , joten kyllä ollaan tietoisia kulutuksesta. Mutta ei siihen mitenkään kuulu se ennen muodissa ollut olkalaukku . En ainakaan minä koskaan ostoksiani laittanut mihinkään olkalaukun . Kestokassit käteviä ja ne saa vielä niin pieneen kokoon ettei ole mitenkään tiellä taskussa.

        Onko vielä nailonkasseja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohut nailonkassi mahtuu ihan vaan taskuun , joten kyllä ollaan tietoisia kulutuksesta. Mutta ei siihen mitenkään kuulu se ennen muodissa ollut olkalaukku . En ainakaan minä koskaan ostoksiani laittanut mihinkään olkalaukun . Kestokassit käteviä ja ne saa vielä niin pieneen kokoon ettei ole mitenkään tiellä taskussa.

        Isoja taskuja pitää sit olla.
        No joo, kyllä mullakin tähän aikaan vuodesta mahtuisi, vaan ei kesällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohut nailonkassi mahtuu ihan vaan taskuun , joten kyllä ollaan tietoisia kulutuksesta. Mutta ei siihen mitenkään kuulu se ennen muodissa ollut olkalaukku . En ainakaan minä koskaan ostoksiani laittanut mihinkään olkalaukun . Kestokassit käteviä ja ne saa vielä niin pieneen kokoon ettei ole mitenkään tiellä taskussa.

        Olkalaukku on kuin käsilaukku jossa säilytetään tarpeelliset tavarat rahapussi,varalääkkeet,peili,kampa,kynä paperia, nenäliinoja, avaimet yms pientä ja kädet saa vapaiksi. Ostokset laitetaan muuhun kassiin.
        Minä käytän aina kihnallsita olkalaukkua jos hihnan saa pudotettua olan yli ja kädet vapaat. En koskaan käsilaukkuja.
        Jollain on sekaannus nyt tästä laukku asiasta. Minä En kulje tyhjän käsin mihinkään. Muovipussiin ne ostokset laitetaan tai eri laukkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vielä nailonkasseja?

        On , niitä saa tilata netistä ,joten vat kestäviä ja helppoja pestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkalaukku on kuin käsilaukku jossa säilytetään tarpeelliset tavarat rahapussi,varalääkkeet,peili,kampa,kynä paperia, nenäliinoja, avaimet yms pientä ja kädet saa vapaiksi. Ostokset laitetaan muuhun kassiin.
        Minä käytän aina kihnallsita olkalaukkua jos hihnan saa pudotettua olan yli ja kädet vapaat. En koskaan käsilaukkuja.
        Jollain on sekaannus nyt tästä laukku asiasta. Minä En kulje tyhjän käsin mihinkään. Muovipussiin ne ostokset laitetaan tai eri laukkuun.

        Monella ei enää ole edes lompakkoa ainoastaan kännykkä minkä avulla hoitelee asioita. Avain nippuråtkinmova moni vaihtaneet koodi lukkoon . Mitta tottakai olkalaukku on sille tarpeellinen jokållain on enemmän tavaraa mukana, niin. Että ei niihin taskuihinkaan kaikki asiat mahdu.äitse ainoastaan matkoilla käytän olkalaukkua, en muuten


    • Anonyymi

      mummovaatteet on sellaiset , -1980 luvulla olleita muotivaatteita , vaikkapa
      kirkkaan turkoosit toppahousut ja siihen erivärinen toppatakki ja pipo ehdottomasti . . .

      • Anonyymi

        Ihan kuin minä! Minulla on sellaiset turkoosit lapsenlapsen vanhat lasketteluhousut henkseleillä, toisen lapsenlapsen oranssi toppatakki ja ihan ite itelle neulottu rekliini pipo.Olen koko kylän väripilkku.


    • Anonyymi

      Aloittaja kysyy, että millaisia ovat mummovaatteet ja kertoo sitten oman näkemyksensä mummovaatteista: "Mummo asuna käsitän ja näen hameet,sukkahousut,ç, käsilaukut ja joka tyyli on ollut 1940 lähtien"

      Pakko kysyä, että onko kiharat lyhyet hiukset vaate?

      • Anonyymi

        Se kihara kuvaa sitä tyyliä mikä on ollut ja jää nyt jollekin päälle. Papiljotteja ei kukaan enää pidä. Lämpörillakin kadonneet, en käyttänyt ksokaan.
        Minulla on ollut koko elämäni lähinnä polkkatukka ja pidempi versio. En ole koskaan kiharoita laittanut ja suorana ollut aina. Hiukseni ovat liian pitkät nyt mutta eivät sellaiset roikot kuin joillain näkee, ei nutturaa yms asettelua vain koton ollessa kiinnitän takaa yhteen. Asioille menen aina kauniisti vaalen harmmantuneet hiukset auki. Aion leikkauttaa lyhyemmksi kunhan kerkiän.


    • Anonyymi

      Pieruverkkarit ja Ainot jalassa.

    • Minulle tuli tähän ketjuun mainos miesten reisitaskuhousuista. Näin kaupassa mamumiehen, jotta oli tyylikkään näköinen mustassa nahkatakissa ja mustissa reisitaskuhousuissa. Jalassa hänellä oli valkeat talvilenkkarit.

      Aloin miettimään omaa pukeutumisani. Joskohan kerran elämässä hankkisi kunnon merkki reisitaskuhousut ja jokin raflaavan nahkistakin.

      Sukkahousuja en saa edes jalkoihini vedettyä, joten legginsseja käytän. Ostoksilla minulla on sininen muovikori. Niitä on kolme kappaletta. Käytän tosin autoa ostosreissuilla joten ostoskori soveltuu päivittäistavaroiden kantoon. Jos kävelen niin silloin käytän selkäreppua.

      Pipoja minulla on monta eri väristä, kuopukselta sain arabityyppisen kaulahuivin.

      Olen myös hankkinut isohihasia leninkeja juhla käyttöön. Juhlia näin talvella ei ole, joten odottavat kesää. Kesällä käytän lierihattuja.

      • Reisitaskuhousut ovat kyllä varmasti kätevät, mutta ei oikein naisellinen asuvalinta (minun mielestäni).Mutta nämähän ovat täysin makuasioita. Suomessa ja yleensäkin täällä Pohjois-Euroopassa pkeudutaan enemmän unisex-tyyliin, kuin etelän maissa.

        Minulla on pari vaatekappaletta, jotka ovat todellakin mummojen garderoobista kotoisin; puolisääreen ulottuva tummansininen, valkopilkullinen puolihame ha kermanvärinen pitsikauluksinen pusero jossa on ihanat helmiäisnapit.

        Leggingsejä tai taitseja pidän talvella hameiden alla sukkahousujen sijasta. Talvisin pidän lähinnä neuleleninkejä ja kesäisin kesämekkoja tai shortseja.

        Ostoskori meilläkin mukana kauppakassina. Ja sitten kokoelma kangaskasseja, jotka täyttyy kun on enemmän ostoksia. Korissa pysyvät maitotölkit jne. mukavasti pystyssä.

        Näin me mummot. Elämä opettanut olemaan käytännölline ja pitämään vaatteita mistä itse tykkää ja antamaan piutpaut nuorten mielipiteille "mummovaatteista" tai mikä on meidän ikäisille sopivaa pukeutumista.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Reisitaskuhousut ovat kyllä varmasti kätevät, mutta ei oikein naisellinen asuvalinta (minun mielestäni).Mutta nämähän ovat täysin makuasioita. Suomessa ja yleensäkin täällä Pohjois-Euroopassa pkeudutaan enemmän unisex-tyyliin, kuin etelän maissa.

        Minulla on pari vaatekappaletta, jotka ovat todellakin mummojen garderoobista kotoisin; puolisääreen ulottuva tummansininen, valkopilkullinen puolihame ha kermanvärinen pitsikauluksinen pusero jossa on ihanat helmiäisnapit.

        Leggingsejä tai taitseja pidän talvella hameiden alla sukkahousujen sijasta. Talvisin pidän lähinnä neuleleninkejä ja kesäisin kesämekkoja tai shortseja.

        Ostoskori meilläkin mukana kauppakassina. Ja sitten kokoelma kangaskasseja, jotka täyttyy kun on enemmän ostoksia. Korissa pysyvät maitotölkit jne. mukavasti pystyssä.

        Näin me mummot. Elämä opettanut olemaan käytännölline ja pitämään vaatteita mistä itse tykkää ja antamaan piutpaut nuorten mielipiteille "mummovaatteista" tai mikä on meidän ikäisille sopivaa pukeutumista.

        Mikä sinun mielestä reisitasuhousuissa tekee sen, että ne ei ole naisellinen asuvalinta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinun mielestä reisitasuhousuissa tekee sen, että ne ei ole naisellinen asuvalinta.

        En osaa sanoa. Esteettisesti ne eivät ole kauniit, mutta varmaan käytännölliset. Yhdistän reisitaskut miehisiin työvaatteisiin, haalareihin, rasvamonttuun, työkalujen kuljetukseen...
        Joustofarkut, kevyet toppahousutkin talvella,
        Mutta ei kenenkään tarvitse pyrkiä naiselliseen vaatetukseen jos suosii enemmän androgyynistä tyyliä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Reisitaskuhousut ovat kyllä varmasti kätevät, mutta ei oikein naisellinen asuvalinta (minun mielestäni).Mutta nämähän ovat täysin makuasioita. Suomessa ja yleensäkin täällä Pohjois-Euroopassa pkeudutaan enemmän unisex-tyyliin, kuin etelän maissa.

        Minulla on pari vaatekappaletta, jotka ovat todellakin mummojen garderoobista kotoisin; puolisääreen ulottuva tummansininen, valkopilkullinen puolihame ha kermanvärinen pitsikauluksinen pusero jossa on ihanat helmiäisnapit.

        Leggingsejä tai taitseja pidän talvella hameiden alla sukkahousujen sijasta. Talvisin pidän lähinnä neuleleninkejä ja kesäisin kesämekkoja tai shortseja.

        Ostoskori meilläkin mukana kauppakassina. Ja sitten kokoelma kangaskasseja, jotka täyttyy kun on enemmän ostoksia. Korissa pysyvät maitotölkit jne. mukavasti pystyssä.

        Näin me mummot. Elämä opettanut olemaan käytännölline ja pitämään vaatteita mistä itse tykkää ja antamaan piutpaut nuorten mielipiteille "mummovaatteista" tai mikä on meidän ikäisille sopivaa pukeutumista.

        Unohdit ne citysortsit ja hää karvahatun. Ja tosi epänaisellisia lätsiä katujätkien tyyliin olet esitellyt kuvissasi.
        Korppis on pitkä komea nainen, jonka pitkiin jalkoihin sopii reisitaskuhousutkin . Persjalkasella ne taskut valuu naurettavasti polven kohdalle, ilmankos et niitä pidä. Ja onhan niitä tekeviä ja osaavia naisia, jotka tarvii työkaluja kuljettaa taskuissa mukana, voi auttaa sitten mummoja joilla on käsveskassa vain kampa nenäliina ja nitrot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit ne citysortsit ja hää karvahatun. Ja tosi epänaisellisia lätsiä katujätkien tyyliin olet esitellyt kuvissasi.
        Korppis on pitkä komea nainen, jonka pitkiin jalkoihin sopii reisitaskuhousutkin . Persjalkasella ne taskut valuu naurettavasti polven kohdalle, ilmankos et niitä pidä. Ja onhan niitä tekeviä ja osaavia naisia, jotka tarvii työkaluja kuljettaa taskuissa mukana, voi auttaa sitten mummoja joilla on käsveskassa vain kampa nenäliina ja nitrot.

        Joku kysyi aikaisemmin mitä ad hominem tarkoittaa.

        Anonyymi
        2024-02-26 13:30:17

        Koko kommentti on pelkkää ad hominemia, eli henkilöön kohdistuvaa hyökkäystä Oleellista on se että paitsi että se henkilään kohdistuvaa on se että se lähtee aivan omille teilleen aloituksen aiheesta.
        Ivaamista ja nimittelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit ne citysortsit ja hää karvahatun. Ja tosi epänaisellisia lätsiä katujätkien tyyliin olet esitellyt kuvissasi.
        Korppis on pitkä komea nainen, jonka pitkiin jalkoihin sopii reisitaskuhousutkin . Persjalkasella ne taskut valuu naurettavasti polven kohdalle, ilmankos et niitä pidä. Ja onhan niitä tekeviä ja osaavia naisia, jotka tarvii työkaluja kuljettaa taskuissa mukana, voi auttaa sitten mummoja joilla on käsveskassa vain kampa nenäliina ja nitrot.

        Hyi, että olet ilkeä.

        Ota huomioon, että nämä mainitsemasi naiset liikkuvat eri ympyröissä ja harrastavat erilaisia asioita.

        Se, mikä kuuluu kaupunki kuvioon, ei todellakaan sovi maalaismökille.

        Muistan kyllä, kun tämä "mökkiläinen" arvosteli "Demiä" reisitaskuhousuista ja nyt haluaakin itse sellaiset ja onkin todella hyvä ostos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi, että olet ilkeä.

        Ota huomioon, että nämä mainitsemasi naiset liikkuvat eri ympyröissä ja harrastavat erilaisia asioita.

        Se, mikä kuuluu kaupunki kuvioon, ei todellakaan sovi maalaismökille.

        Muistan kyllä, kun tämä "mökkiläinen" arvosteli "Demiä" reisitaskuhousuista ja nyt haluaakin itse sellaiset ja onkin todella hyvä ostos.

        Paloma kyllä kertoo asuvansa maalla, hoitaa kasvimaata ja kulkee metsissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit ne citysortsit ja hää karvahatun. Ja tosi epänaisellisia lätsiä katujätkien tyyliin olet esitellyt kuvissasi.
        Korppis on pitkä komea nainen, jonka pitkiin jalkoihin sopii reisitaskuhousutkin . Persjalkasella ne taskut valuu naurettavasti polven kohdalle, ilmankos et niitä pidä. Ja onhan niitä tekeviä ja osaavia naisia, jotka tarvii työkaluja kuljettaa taskuissa mukana, voi auttaa sitten mummoja joilla on käsveskassa vain kampa nenäliina ja nitrot.

        Kesämökillä ja jotain puutarha puuhissa varmaan kätevät sellaiset tasku housut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit ne citysortsit ja hää karvahatun. Ja tosi epänaisellisia lätsiä katujätkien tyyliin olet esitellyt kuvissasi.
        Korppis on pitkä komea nainen, jonka pitkiin jalkoihin sopii reisitaskuhousutkin . Persjalkasella ne taskut valuu naurettavasti polven kohdalle, ilmankos et niitä pidä. Ja onhan niitä tekeviä ja osaavia naisia, jotka tarvii työkaluja kuljettaa taskuissa mukana, voi auttaa sitten mummoja joilla on käsveskassa vain kampa nenäliina ja nitrot.

        Voi miten alhaisella tasolla kirjoittelet , j
        Mitähän Paloma oikein on sinulta ottanut kun työksesi t olet nokkimassa hänelle ,hyvin lapsellisella tyylillä , siksi toiseksi asia oli mitä kukin pitää vaatteista ja silloin tavallisesti normaalien ihmisten parissa kaikilla on omia mielipiteitä asioista, ja saakin olla . Miksi olet alati hänen kimpussaan niin äkkiä jos hänellä on joku mielipide asioista kuten kaikilla muillakin on ja saa olla .
        Murros ikä normaalisti jää nuoruuteen , mutta eräillä se on jäänyt päälle jotenkin ja se näkyy tasosta selvästi . Anna ihmisten keskustella omilla mielipiteillään asioista joissa jokaisella on mielipiteitä se kun olet työksesi nokkimassa aina samaa kohdetta .
        Riidan haastajilla on aina suuria ongelmia elämässään jota sitten purkaa toisten päälle.
        Katsotko että se on sinun oikeutesi käyttäytyä ilkeästi toista ihmistä kohtaan ?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Joku kysyi aikaisemmin mitä ad hominem tarkoittaa.

        Anonyymi
        2024-02-26 13:30:17

        Koko kommentti on pelkkää ad hominemia, eli henkilöön kohdistuvaa hyökkäystä Oleellista on se että paitsi että se henkilään kohdistuvaa on se että se lähtee aivan omille teilleen aloituksen aiheesta.
        Ivaamista ja nimittelyä.

        Miksi ei korppista saisi kehua?

        Pitäneekö tähän laittaa palstan "vakio" eli oletko kateellinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesämökillä ja jotain puutarha puuhissa varmaan kätevät sellaiset tasku housut.

        Huomaan täällä että kotiavustajilla on usein näit housuja mistä on puhe. Kun menevät vanhojen luokse niin puhelin on reisitaskussa ja sen ottavat sieltä esiin kun ovat vanhuksen portailla ja ja kirjaavat itsensä osoittelee. Sillä ja taas kun lähtevät niin kirjaavat sillä itsensä pois siitä osoitteesta ja sitten taas puhelin reisitaskuun ja hyppäävät autoonsa.
        Joten työhousuina ehkä ovat käytännölliset monella


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En osaa sanoa. Esteettisesti ne eivät ole kauniit, mutta varmaan käytännölliset. Yhdistän reisitaskut miehisiin työvaatteisiin, haalareihin, rasvamonttuun, työkalujen kuljetukseen...
        Joustofarkut, kevyet toppahousutkin talvella,
        Mutta ei kenenkään tarvitse pyrkiä naiselliseen vaatetukseen jos suosii enemmän androgyynistä tyyliä.

        Niitäkin on niin monen näköisiä. Ei ne kaikki ole niitä armeijakuosilla tehtyjä.

        Naisellisesta vaatetuksesta tuli mieleen tapaus pari vuotta sitten.

        Olen pienikokoinen nainen ja olin kauppareissulla lippalakki päässä ja yksi tuttu sanoi minulle, että olet, kuin Eemeli tuo lippiksen kanssa. (Vaahteramäen Eemeli)

        Jos löydän sopivat reisitaskuhousut itselleni, niin heti ostan. Aivan loistavat kesällä lenkillä.
        Taskuihin mahtuu kännykkä, avaimet, nenäliina ja rahaa/pankkikortti. Housujen vyölenkkiin saa nipsulla pienen vesipullon kiinni.
        Rahaa siksi, kotiin päin tullessa ohitan siistin terassin ja jos huvittaa niin voi sitten poiketa sinne ottamaan yhden bissen ja höpötellä jonkun kanssa.


    • Anonyymi

      Minun tämän päivän vaatetukseni on ehtaa mummokamaa. Mustat legginsit, musta-valkoraidallinen marimekko, polvipituinen, raidalliset itse neulomani polvipituiset villasukat.
      Ulkoiluun musta untuvatakki, mustat pitkät housut, Kuoman talvisaappaat ja turkisvuoriset hansikkaat. Valkea villapipo Nämä pakkas jaksoille.
      Kun ilmat lämpenevät tietysti garderoopista löytyy kevyempiäkin vaatteita.

    • En ajattele ikääni kun ostan vaatteita.
      Eräät vaatteet voivat olla nuorekkaita, joskus taas "vanhanaikaisia".
      Jos tykkään että vaate sopii mukavasti päälleni niin pidän sitä sen kummemmin miettimättä.
      Nyt hiuksilleni pitäisi tehdä jotain, yltävät jo pitkälle selkään.
      En saa aikaiseksi lähteä kampaajalle. Saa tukasta monenlaista kampausta kun hiukseni ovat säilyneet tuuheina.
      Keli on lauhtunut, eilen ajelin mökkitietä keskustaan, oli kamala kolme km kunnes pääsin valtatielle.
      Sohjoa oli kamalasti, lisäksi jyrkkä alamäki, tietysti takaisin tullessa ylämäki. Selvisin siitä kunnialla.
      Myöhemmin illalla lanasivat tien, on nyt tasainen mutta peilikirkas jää pinnalla.

    • Enää ei tehdä mitään madame-mallistoja iän tai kilojen mukaan, vaan voi valita persoonallisuutensa mukaan sellaista, missä viihtyy ja mikä itselle sopii. Värit ovat kaikille sallittuja, itseään ei tarvitse peitellä, vaan vaatettaa. Minulla on muutamia vaatekappaleita, joita tyttärentyttäret ovat itselleen lainanneet tai perineet ja minä olen saanut heiltä esimerkiksi hyvänlaatuisia urheilukaupan ulkoiluvaatteita, he kun ovat kasvaneet ohi mumminsa, vaikka ikäluokkani keskipituuden ylitänkin.

      Eläkeläinen viettää paljon aikaa kotosalla ja harrastuksissa, kivahan se on kotonakin olla nätisti puettu ja ihmisten ilmoilla pukeutua tilanteen ja tilaisuuden mukaan siististi. Minulla taitaa olla aikalailla samalainen maku kuin Palomalla, nytkin on lämpimät mustat legginssit ja polvipituinen värikäs neulemekko. Myös joustosamettisia pehmeitä kotiasuja pidän , joustavuus on farkuissakin avainsana. Vaatteiden ei tarvitse olla suoranaisesti väljiä ollakseen mukavia , kunhan joustoa löytyy. Ja jos yläosa on väljempi, siihen sopii kapeat housut. Kangasmekoille saa jatkokäyttöä talvella kun pukee alle paksut sukkahousut tai legginssit ja poolopaidan. Tänä talvena untuvatakki on ollut käytetyin ulkovaate, kyllä toppahousutkin ovat olleet kunniassaan. Nautin kyllä liehuvistakin hameenhelmoista omana tyylinäni , mutta kyllä ne ovat joskus tiellä ovat kesäisessä ulkopuuhastelussa. Polvipituinen farkkuhame teepaitojen tai paitapuseroiden kanssa on yksi kesän luottovaate vuosikymmenestä toiseen. Reisitaskuhousuja on mieheni vaatekaapissa, mutta hänellä ei olekaan olkalaukkuja kuten minulla.
      Uusin hankintani on kumisaappaat, koska entiset vuotavat.

      • Anonyymi

        Käytän legginseja ja tunikoita. Vuoden ympäri lähes säästä riippuen .Eivät ärsytä ihoa kun ovat puuvillaa. Joustoa on tarpeeksi.Tunnen oloni epämukavaksi polyesteri ja fleece vaatteissa. Niistä tulee kuumotusta iholle eikä tarkene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytän legginseja ja tunikoita. Vuoden ympäri lähes säästä riippuen .Eivät ärsytä ihoa kun ovat puuvillaa. Joustoa on tarpeeksi.Tunnen oloni epämukavaksi polyesteri ja fleece vaatteissa. Niistä tulee kuumotusta iholle eikä tarkene.

        Elämä ja olo on paljon mukavampaa mieleisissä värikkäissä vaatteissa kotona.
        Verkkokaupasta voi ostaa sopivia jos paikkakkunnalla ei ole myytävänä.
        Vaatteen koko on helppo löytää Suomessa ommelluissa.
        Olen ostanut parina vuotena uusia petivaatteitakin kun vanhat lakanat,tyynykiinatkin alkoivat rikkontua. Ale sesonki myynnistä sain monia hyviä tuotteita. Kun olen kotona koko ajan haluan mukavuutta ympärille.Ei ole syytä säästää vaan nauttia uuden kauneudesta. En matkustele eikä juuri muita menoja ole suurin osa tuloista näyttää menevän ruokaan enkä osta ns herkkuaj eli roska ruokaa enkö,juomia. Elämää helpottava asia on myös ruuan tilaus ja kotiin kuljetus supermarketista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä ja olo on paljon mukavampaa mieleisissä värikkäissä vaatteissa kotona.
        Verkkokaupasta voi ostaa sopivia jos paikkakkunnalla ei ole myytävänä.
        Vaatteen koko on helppo löytää Suomessa ommelluissa.
        Olen ostanut parina vuotena uusia petivaatteitakin kun vanhat lakanat,tyynykiinatkin alkoivat rikkontua. Ale sesonki myynnistä sain monia hyviä tuotteita. Kun olen kotona koko ajan haluan mukavuutta ympärille.Ei ole syytä säästää vaan nauttia uuden kauneudesta. En matkustele eikä juuri muita menoja ole suurin osa tuloista näyttää menevän ruokaan enkä osta ns herkkuaj eli roska ruokaa enkö,juomia. Elämää helpottava asia on myös ruuan tilaus ja kotiin kuljetus supermarketista.

        Värejä pitää olla. Liikaa näkee mustaa, kyllä se legginsseinä ja housuina on hyvä mutta paitojen ja tunikoiden ja mekkojen pitää olla värikkäitä. Musta väri yläosassa vie kasvoilta värit ja tekee ihon näyttämään kelmeältä ja ihmisen kovalta ja synkältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Värejä pitää olla. Liikaa näkee mustaa, kyllä se legginsseinä ja housuina on hyvä mutta paitojen ja tunikoiden ja mekkojen pitää olla värikkäitä. Musta väri yläosassa vie kasvoilta värit ja tekee ihon näyttämään kelmeältä ja ihmisen kovalta ja synkältä.

        Jotkut pitävät värikkäistä vaatteista ja sekin on taito että löytää värit jotka sopivat itselleen
        Tyttäreni oli ostanut kirkkaanpunaisen välikausi takin ja se ei mielestäni sovi hänelle ollenkaan. Mutta koska itse näyttää pitävän väristä niin mikäs siinä , omapa on päätöksensä.
        Toinen tytär taas on hyvin valikoiva vaatteiden kanssa ja valitsee itselleen aina värit jotka pukevat häntä.
        Itse olen ihan vaan joustopitkisten käyttäjä ja viihdyn niissä , vaikka merkki jota käytön on kallis mutta kestää myös vuosikausia ja pitää värit vaikka niitä pesee tämän tästä.
        Niin että jokaiselle vaatetyylille on käyttäjänsä


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe