Elämäni ensimmäinen huolto, Toyota huolto

Anonyymi-ap

Vien elämäni ensimmäisen kerran auton huoltoon. Tähän mennessä olen kaikki huollot tehnyt itse. Öljynvaihdot, jakohihnat, syylärin vaihdot, jarru huollot, startin/ laturin vaihdot, pakoputken vaihdot, katalysaattorin vaihdot, katsastus korjaukset pois lukien hitsaukset, kaikki ihan itse.

Nyt vien autoni Toyota huoltoon ja saan Relax takuun vuodeksi eteenpäin.

Tallessa vielä virallisen näköinen leimasin jolla huoltokirjaa voisi oma leimata, mutta nyt ei voi katkaista tätä takuuta.

Tästä " virallisesta" leimasta näkee sen että huolto on itse tehty, mutta se tekee huoltokirjasta täydellisen.

Onko muita jotka on tehnyt pidempään huollot itse ja auto on pysynyt hyvässä kunnossa.?

25

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kalliiksi tulee Toyotan pitäminen, olisit pysynyt paremmissa merkeissä.

    • Anonyymi

      En ole kuullutkaan paremmasta merkistä.

      Kun hankin ekan Toyotan, niin en enään nähnyt naapureitani. Lainkaan. Vihreä nurmikko, vihreät puut. Naapurit olivatkin vihreinä kateudesta. Niillä vielä tähtikeulat!

    • Anonyymi

      Totta. Toyotan keulamerkki voittaa tähdet, tähdelennot, munuaiset, räpylät ja kaikki muut epämääräiset autot ja niiden hävettävät keula logot.

    • Anonyymi

      Niin, mesessä alkujaan oli kaksirivinen paksu jakoketju, tähti oli ansaittu, ensin muuttui samalla vahvuudella yksiriviseksi, kesto 200 tkm, nyt keulassa yskii rellun kone jossa ohennettu yksirivi jakoketju kesto vajaa 100 tkm.

      Tässä se tähti himmenee ja muuttuu tähdenlennoksi.

    • Anonyymi

      Et ole sitten koskaan ostanut aivan uutta autoa jos olet huollot tehnyt itse.

      • Anonyymi

        Säästänyt tuhansia euroja vuodessa.


      • Anonyymi

        Ei kannata takuuajan jälkeen teettää huoltoja, jos omat tilat ja taidot riittää . Eikä ainakaan merkkihuollossa josta on tehty rahastusautomaatti. Ei missään muussa rutiinihommassa pääse niin koville ansioille kuin itse tehdyissä autohuolloissa. Lisäbonuksena vielä tietää, mitä on tehty ja miten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata takuuajan jälkeen teettää huoltoja, jos omat tilat ja taidot riittää . Eikä ainakaan merkkihuollossa josta on tehty rahastusautomaatti. Ei missään muussa rutiinihommassa pääse niin koville ansioille kuin itse tehdyissä autohuolloissa. Lisäbonuksena vielä tietää, mitä on tehty ja miten!

        Ja kun itse tekee ohjelmistopäivitykset, niin tietää että tehty on, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun itse tekee ohjelmistopäivitykset, niin tietää että tehty on, hihii!

        Ei nyt ollut kyse vilunkivagenin patteriautoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun itse tekee ohjelmistopäivitykset, niin tietää että tehty on, hihii!

        Totta. Varmuuden vuoksi koodaan itse korjaukset ohjelmistoihin. Ohjelmistomuutokset testaan perusteellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun itse tekee ohjelmistopäivitykset, niin tietää että tehty on, hihii!

        Pelkästään tarvittavan huolto-ohjelmiston lisenssin vuosimaksulla huollatat kevyesti autoa valtuutetussa huollossa. OBD testeri ei ole mikään huoltotietokone, jolla päivitykset tehdään.


    • Anonyymi

      Toyota. Voi yrjö.

    • Anonyymi

      Seuraava aasialainen oksetus Toyotan jälkeen on joku kiinalainen sähköauto jonka tekemiseen eivät japanilaisten taidot riittäneet. Haittaakse?

    • Anonyymi

      Toyotistit vihaavat Saksaa ja vapaata Eurooppaa ja ihannoivat Putinia, Venäjää ja entistä Neuvostoliittoa.

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi vihata Saksaa? Skoda, vanha itäautomerkki Neuvostoliiton armosta ja tahdosta! Harmittaako? Minua ainakin säälittää.


    • Anonyymi

      Japanilaisten kaikki raakuudetkin ovat toyotistien mielestä ihan ok. koska natsit ja Hitler. Ilman saksalaisia ryssä olisi valloittanut Suomen ja sekös vasta olisi toyotisteistä ollut makiaa!

      • Anonyymi

        Joopajoo. Hitler oli kansanauton isä ja vastuussa kuuden miljoonan juutalaisen syytömän siviilin ja itsensä tappamisesta. Kansanautokonserni jatkoi "perinnettä" 40 kertaisilla päästöillä. 7 vuotta lusittavaa ja 30 miljardia maksettavaa oli tuomio.
        "Saksa on paska maa" kuka sanoi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopajoo. Hitler oli kansanauton isä ja vastuussa kuuden miljoonan juutalaisen syytömän siviilin ja itsensä tappamisesta. Kansanautokonserni jatkoi "perinnettä" 40 kertaisilla päästöillä. 7 vuotta lusittavaa ja 30 miljardia maksettavaa oli tuomio.
        "Saksa on paska maa" kuka sanoi?

        Sama lässytys putinistien taholta saksalaisia vastaan jatkuu, eivätkä myönnä venäläis- ynnä muuta itämaalaismielisyyttään, vaan ihannoivat Aasiaa ja Venäjää. Tuollaisille maanpettureille ei ole kuin yksi tuomio.


    • Anonyymi

      Pieni japanilainen muna tuntuu toyotistin peräsuolessa niin kovin hyvältä, ettei edes sushi tee niin gutaa.

    • Anonyymi

      Toyotistien hautakivessä on Toyotan vessanpönttölogo. Uskollisia keisarilleen loppuun asti.

      • Anonyymi

        Juu, ja käärinliinana halpisverkkarit.


    • Anonyymi

      Toyotan luottomyyjältä saa kahvien päälle Toyotan logolla varustettuja anustappeja ettei totuus unohtuisi.

      • Anonyymi

        Montako olet jo saanut?


    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      😋 K­­­u­­u­­m­a­­t­ ­­t­­y­­­t­ö­t­­ ­o­­­d­o­­­t­t­­a­v­­­­a­t­­­ ­­s­­­i­­n­­u­­­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18285449

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      348
      3091
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      113
      2292
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1660
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      74
      1193
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1087
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1013
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      42
      986
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      153
      983
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      858
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      806
    Aihe