"Come join my network at hi5!"

roskapostin uhriko?

Minulla on siis kaksi Hotmail osoitetta joista toiseen tulee aina välillä tälläisiä viestejä:

"
Hey!
Come join my network at hi5!

I now have over 6 friends in my network! You can meet all of them, plus more than 12 million other Hi5 members! Once you join, you will immediately be connected to all the people in my circle of friends.

Hi5 is an online service that lets you meet new people, view photos, browse profiles, and chat with your friends.

I'll see you inside,
(tässä aina sen etu ja sukunimi kuka yrittää ottaa yhteyttä minuun)

hi5 already has more than 12 million members!
"

Ihan asiallisia viestejä nuo ovat jossa on oikein kuviakin, mutta kun en ole omasta mielestäni koskaan edes liittynyt mihinkään hi5 verkkoon ja silti saan moisia viestejä.
Lisäksi tuossa on sen kuka yrittää ottaa yhteyttä minuun, niin hänen etu ja sukunimensä, email osoitteensa, paikkakunta ja ikä.
Hänen nimensä on ainenkin täysin suomalainen että ei kait tämä sitten mikään huijaus viestikään ole?
Tämä on jo toinen henkilö kuka yrittää ottaa yhteyttä minuun tämän hi5 verkon kautta.
Ekaan viestiin en vastannut mitään koska epäilin että tämä on vain roskapostittejien uusi keino saada selville toimiiko sähköpostiosoitteeni vai ei.
Viestin lopussa on kyllä ohjeet kuinka en saa enää näitä viestejä sähköpostiini, mutta en ole uskaltanut painaa siitä linkistä.
Tässä on tämän hi5:n kotisivut http://www.hi5.com
Ihan asialliset kotisivutkin sillä on.

Eli mitä teen?
Roskapostia vai ei?
Tuleeko muille tälläisiä viestejä ja jos tulee niin miten olette tehneet niiden kanssa?
Onko tämä jokin uusi roskapostittajien keino saada tietää toimiiko jokin osoite vai ei?

17

6160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku tuntematon

      suomalainen kyseistä, englannin kielistä postia, blokkaisin lähettäjän..
      Roskapostia?

      • roskapostin uhriko?

        Tämä on viesti on ns. "invitation" eli "kutsu" suomeksi.
        Eli joku on tuon hi5 verkon kautta minua ikään kuin pyytänyt kaveriksi jonka takia luulen että tämä viestikin on englanniksi.
        Olen kyllä melko samaa mieltä että tämä on roskapostia, mutta ihmetyttää vain tuo suomalainen nimi, sähköpostiosoite ja kaupunki.
        Kenen ne sitten ovat?
        Sain kerran joltain toiseltakin samanlaisen kutsun, mutta siinä oli toinen suomalainen nimi ja kaupunki.


      • yksinkertaisuus
        roskapostin uhriko? kirjoitti:

        Tämä on viesti on ns. "invitation" eli "kutsu" suomeksi.
        Eli joku on tuon hi5 verkon kautta minua ikään kuin pyytänyt kaveriksi jonka takia luulen että tämä viestikin on englanniksi.
        Olen kyllä melko samaa mieltä että tämä on roskapostia, mutta ihmetyttää vain tuo suomalainen nimi, sähköpostiosoite ja kaupunki.
        Kenen ne sitten ovat?
        Sain kerran joltain toiseltakin samanlaisen kutsun, mutta siinä oli toinen suomalainen nimi ja kaupunki.

        Sen verran sulla tuntuu olevan tajua, että et klikkaa sitä viestin lopussa olevaa 'poista minut listalta'-linkkiä.

        Mutta vahinko on jo varmaan tapahtunut kun olet avannut meilin ('jossa on kuvia ja kaikkea').

        Jos jollakin on aikaa/mielenkiintoa/typeryyttä avata maili joltain tuntemattomalta, niin ei voi muuta sanoa kuin hanki elämä (tai opettele edes tietoturvan aakkoset).


      • Nimetön
        yksinkertaisuus kirjoitti:

        Sen verran sulla tuntuu olevan tajua, että et klikkaa sitä viestin lopussa olevaa 'poista minut listalta'-linkkiä.

        Mutta vahinko on jo varmaan tapahtunut kun olet avannut meilin ('jossa on kuvia ja kaikkea').

        Jos jollakin on aikaa/mielenkiintoa/typeryyttä avata maili joltain tuntemattomalta, niin ei voi muuta sanoa kuin hanki elämä (tai opettele edes tietoturvan aakkoset).

        itselleni on tullut yhteensä 4 "kutsua" henkilökohtaisesti tuntemiltani ihmisiltä. ensimmäistä viestiä luulin ihan roskapostiksi, jollaiseksi gmail sen luokitteli. mutta kävin lukemaan erään toisen sähköpostini(täysin roskapostia varten) jossa oli 3 viestiä. kahdessa niistä olin hyvän ystäväni _oikea_ kuva! en ole vielä kerennyt tarkistamaan ovatko ne aitoja, mutta täytyy kyllä mahdollisimman pian..


    • candyboy482

      Etkö sä osaa englantia?
      Siis tämä on kutsu, ei roskaposti. Siis hi5 on maailman suurin verkosto josta mäkin olen löytänyt paljon mielenkiintoisia ihmisiä.
      Joku raukka on sua pyytänyt liittymään verkoonsa etkä sä ole vastannut! Siis luulis että tajuaisi ettei kaikki englanniksi tuleva posti ole roskaa! Tottakai se on Englanniksi kun on englanninkielinen sivu! Voi ristus!

      • menni

        Mäkin oon saanu viime kuussa tuollaisen, ja juuri ihmettelen mistä on kyse. Postissa kun on oikea sähköpostiosoite ja sivuilla oikea kuva ystävästäni. Epäilen kuitenkin vahvasti että tämä on roskapostia, koska varmasti joku roskapostiohjelma on saanut ystäväni kuvan ja spostiosoitteen joiltakin sivuilta, ja kun otsikossa lukee vielä Hey eikä suomeksi Hei, luulisi että otsikko edes olisi suomea ja tää ystävä olis jotenkin selittänyt asiaa spostissa eikä vain linkkiä ja nimeä alla (joka on varmasti napattu spostiosoitteesta tai kuvan nimestä).


      • ei_oo
        menni kirjoitti:

        Mäkin oon saanu viime kuussa tuollaisen, ja juuri ihmettelen mistä on kyse. Postissa kun on oikea sähköpostiosoite ja sivuilla oikea kuva ystävästäni. Epäilen kuitenkin vahvasti että tämä on roskapostia, koska varmasti joku roskapostiohjelma on saanut ystäväni kuvan ja spostiosoitteen joiltakin sivuilta, ja kun otsikossa lukee vielä Hey eikä suomeksi Hei, luulisi että otsikko edes olisi suomea ja tää ystävä olis jotenkin selittänyt asiaa spostissa eikä vain linkkiä ja nimeä alla (joka on varmasti napattu spostiosoitteesta tai kuvan nimestä).

        Ei ole roskapostia. Hi5 on sellainen vähän niinkuin irc-gallerian tapainen yhteisö, johon ihmiset voi laittaa kuviaan ja etsiä sen kautta uusia ystäviä ympäri maailmaa. Osoite on www.hi5.com.
        Kannattaa kysäistä ystävältä jos sillä vaikka olisi kuvia tuolla :)


      • kyl_on
        ei_oo kirjoitti:

        Ei ole roskapostia. Hi5 on sellainen vähän niinkuin irc-gallerian tapainen yhteisö, johon ihmiset voi laittaa kuviaan ja etsiä sen kautta uusia ystäviä ympäri maailmaa. Osoite on www.hi5.com.
        Kannattaa kysäistä ystävältä jos sillä vaikka olisi kuvia tuolla :)

        Nimim. ei_oo on aivan oikeassa tuosta yhteisöstä. Mutta suurin osa Hi5:n posteista on roskapostia. Sivulle liityttäessä täytyy antaa sähköpostisi salasana (kuulit oikein!) ja kun olet saanut rekisteröimisesi valmiiksi niin Hi5 lähettää saman mainoskirjeen (=roskaposti) kaikkiin sähköpostiosoitteisiin, jotka löytyvät sähköpostisi muistista.

        Tämän huomioonottaen voisi sanoa, että suurin osa Hi5:n postista on roskapostia, vaikkakin käyttäjä voi halutessaan estää osoitekirjansa käytön..


      • candyboy22
        menni kirjoitti:

        Mäkin oon saanu viime kuussa tuollaisen, ja juuri ihmettelen mistä on kyse. Postissa kun on oikea sähköpostiosoite ja sivuilla oikea kuva ystävästäni. Epäilen kuitenkin vahvasti että tämä on roskapostia, koska varmasti joku roskapostiohjelma on saanut ystäväni kuvan ja spostiosoitteen joiltakin sivuilta, ja kun otsikossa lukee vielä Hey eikä suomeksi Hei, luulisi että otsikko edes olisi suomea ja tää ystävä olis jotenkin selittänyt asiaa spostissa eikä vain linkkiä ja nimeä alla (joka on varmasti napattu spostiosoitteesta tai kuvan nimestä).

        Siis se on KANSAINVÄLINEN nettisivusto jonka kautta voi löytää kadoksissa olleen kaverin maailmalta löytää uusia...
        Siis tottakai se on englanniksi kun se kerran kansainvälinen nettisivusto on!
        Joo mä uskon että se on sun kaveri, sieltä kyllä poistetaan tälläiset id stealers...god


    • tyttönen1986

      Itse olen tuota hi5 käyttänyt jonkun aikaa ja ollut ihan tyytyväinen..se on siis vain paikka jossa on mahd tutustua eri ihmisiin ympäri maailmaa..nyt tosin tänään saitti meni ainakin omalta kohdaltani täysin jumiin..en pääse sisään enkä ymmärrä syytä miksi näin on..no odottelen nyt jonkun aikaa ja jos ei toimi niin unohtaa sitten koko homman..
      Elikkä siis rohkeasti vain mukaan!! :)

      • Jalkamies

        hi5 joka kysyy sähköpostin salasanaa, ja sen saatuaan lähettää KAIKILLE!!! kontakteille "kutsukirjeen" nimissäsi. Tämä jos mikään on tietojen urkkimista. Vain idiootti kirjoittaa salasanan siihen. Sen pitäisi jo olla kaikilla tiedossa.


      • sputnik
        Jalkamies kirjoitti:

        hi5 joka kysyy sähköpostin salasanaa, ja sen saatuaan lähettää KAIKILLE!!! kontakteille "kutsukirjeen" nimissäsi. Tämä jos mikään on tietojen urkkimista. Vain idiootti kirjoittaa salasanan siihen. Sen pitäisi jo olla kaikilla tiedossa.

        Kyllä tämä on ihan laillinen netti yhteisö...koettakaa jo tajuta vaikka siinä on sitä pelottavaa englantia tai muita tuntemattomia kieliä niin ei se meinaa että se olis roskapostia.
        Siis siinä on tälläinen osio jossa kysytään sähköposti osoitetta ja sit siihen tulee näkyviin kontaksit ja saat ite lähettää kutsun. Eli ei ole roska posti vaan henkilön lähettämä friend request ei sen kummenpaa


      • elii
        sputnik kirjoitti:

        Kyllä tämä on ihan laillinen netti yhteisö...koettakaa jo tajuta vaikka siinä on sitä pelottavaa englantia tai muita tuntemattomia kieliä niin ei se meinaa että se olis roskapostia.
        Siis siinä on tälläinen osio jossa kysytään sähköposti osoitetta ja sit siihen tulee näkyviin kontaksit ja saat ite lähettää kutsun. Eli ei ole roska posti vaan henkilön lähettämä friend request ei sen kummenpaa

        Kyllä sieltä jatkuasti tuppaa viestiä mun postiin, vaikka olen 100% varma ettei siellä yhtään ystävääni ole. Ja postia tulee monesti, että hilari on hyväksynyt sinut ystäväkseen, just varmaan tunnen jotain hilaria. Kaikki tällaset menee mulla "junk"-osioon heti!! Jatkuasti pukkaa myös postia jostain kiinasta tai muusta missä käytetään muita kuin meidän aakkosia, koska postissa on vain numeroita ja pirusti kysymysmerkkejä. Ja taas lentää nämäkin avaamatta "junk"-kansioon!


    • joo...

      Mulle tuli ihan suomenkielinen kutsu, mutta ääkköset puuttui, henkilöstä ei ollut kuvaa ja nimi täysin tuntematon. Aika outoa.

    • Bettie

      Kuinka hemmetissä saan pois itteni tuolta paikasta?! en tosiaan tiedä kuinka oon sinne joutunu enkä edes että millä sähköpostiosoitteella joten aika hankalaa mennä itse poistamaan. : <

      voihan paska.

      • Utcv)v9Y

        Miksi kaivat ikivanhoja viestiketjua esille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      283
      2968
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1330
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1011
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe