Tämä auttoi

Anonyymi-ap

Eli olen n 16 vuotta kärsinyt masennuksesta, ahdistuksesta ja tyhjyyden tunteesta, yksinäisyydestä ja lohduttomuudesta. Mikään ei ole elämässä oikeen onnistunut tai mennyt niinkuin olis halunnut. Opiskelut jäänyt kesken näiden mielenterveysongelmien takia, vakituista työpaikkaa en ole onnistunut saamaan, kumppania en ole löytänyt. Ei perhettä, ei kavereita, ei läheisiä. Sukulaiset eivät pidä yhteyttä, vahempien kanssa ei kauheasti ole ollut yhteyksiä koskaan, eivät ole pahemmin välittäneet tai olleet läsnä.
Olen useasti ollut ilman toivoa, itkenyt viikko tolkulla, mikään ei ole auttanut. Ei liikunta, ei ulkoilu, ei terapiat tai juttelut, ei seura, seksi, päihteet tai biletys.

Mutta, yhtenä toivottamana iltana menin polvilleni ja rukoilin Jumalalta apua. Sanoin kyyneleet silmissä sydämmestäni että jos olet siellä Jumala niin auta minua.
Hetken päästä jotenkin päädyin lukemaan Koraania, sitä lukiessa rauha alkoi täyttää sydäntäni. Opiskelin netissä kuinka tehdä viisi päivittäistä rukousta kuten Islamin uskonnossa, rukouksia tehdessäni huono olo poistui, ahdistuksen tilalle alkoi asettua syvä rauha ja hy vä olo. Ja aloin tutkia ja opiskella Islamin uskontoa ja elämään sen opetusten mukaisesti.

Tämä oli ainoa mikä minua auttoi ja poisti tyhjyyden tunteen ja sen olon että pää sekoaa. Nyt epätoivon ja ahdistuksen tunteet ovat poissa. En kärsi sillä tavalla enää kuin ennen.
Ainoa asia mikä harmittaa on että en löytänyt tätä ratkaisua aikaisemmin nuorempana. Mutta rauha on asettunut niin pysyvästi sisääni että en enää kärsi. En koe tyhjyyden, masennuksen ja ahdistuksen tunteita. En koe paniikkia, en kipua sydämmessä, en itke enää öisin, en rauhattomuutta, en merkityksettömyyden tunnetta.

Tämä oli ainoa mikä auttoi minua, uskon että se voisi auttaa sinuakin. Jos sinulla ei ole mitään menetettävää ja olo on kauhea, vaikka tuntuisi kuinka tyhmältä tai järjettömältä, kokeile. Mene polvillesi maahan ja sydämesi pohjasta pyydä apua, että luoja joka sinut on luonut, jos sellainen on ja jos hän kuulee, auta.

Jos mikään ei ole auttanut. Koita, laita pois ylpeys, ego ja älykkyytesi ja päättelykykysi, laita ne edes minuutiksi pois, ja laita nöyränä pääsi alas ja myönnä että tarvitset apua, jos joku Jumala tuolla on ja näkee ja kuulee, niin auta.

Yritä, minä löysin avun ongelmiin, mihin mikään muu ei ole auttanut. Olen nyt kiitollinen, ja toivon että sinäkin parantuisit.

Kokeile edes, mitään et menetä.

165

1124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ratkaisuna kannattaa kuitenkin kokeilla aikuisen oikeasti Raamattua: moraali, arvot ja ihmiskäsitys toimii paljon paremmin etenkin länsimaissa.

      • Anonyymi

        Koraani opettaa näin:

        Älä varasta
        Älä valehtele
        Älä sorra
        Älä loukka tai tee väärin ketään kohtaan
        Älä murhaa
        Älä tee aviorikosta
        Älä käytä päihteitä
        Älä vahingoita ketään
        Kunnioita vanhempiasi
        Noudata lakia
        Kohtele hyvin orpoja, sairaita ja heikkoja
        Usko yhteen Jumalaa
        Älä vaivu epätoivoon, usko Jumalan armoon
        Älä kisko korkoja
        Anna almuja
        Auta köyhiä ja avun tarpeessa olevia
        Heimo ajattelu ei ole Jumalasta, valkoinen ei ole mustaa parempi, eikä musta valkoista, kasallisuudella ei ole väliä, vaan sydämen oikeudenmukaisuudella
        Huolehdi vastuista perhettäsi, vanhempiasi, ja lapsiasi kohtaan
        Sota on sallittu vain itsepuolustuksessa
        Taistele vääryyttä ja sortoa vastaan
        Uskonnossa ei ole pakkoa
        Pidä itsesi puhtaana ja huolehdi hygieniasta
        Harrasta säännöllistä rukoilua ja hartautta
        Älä ylpeile vaan pysy nöyränä, muista että kaikki tulee Jumalalta
        Älä vaivaa itseäsi yli kykyjesi, luota asiat Jumalan haltuun ja hänen apuunsa
        Ole oikeudenmukainen älä tee mitään vilpillistä
        Älä harrasta haureutta
        Pukeudu säädyllisesti
        Ole kiltti vaimoasi ja perhettäsi kohtaan
        Usko että kaikki tekosi kirjataan ylös ja joudut niistä vastuuseen
        Jumala palkitsee tuomio päivänä hyvyyden hyvällä ja pahuuden pahalla, kaikki saavat ansionsa mukaan
        Usko profeetoihin, enkeleihin, taivaaseen ja helvettiin
        Jumala on yksi, kaikenkäsittävä, kaikkivaltias, jota ei ihminen voi täysin käsittää tai kuvailla
        Jumala hallitsee kaikkea ja on luonut kaiken
        Jumala ei väsy eikä tarvitse lepoa
        Jumala ei ole ihmisen tai minkään luomuksen kaltainen vaan kaiken ylöpuolella
        Kun Jumala päättää jonkun asian hän sanoo vain tapahdu ja se tapahtuu
        Jumala tietää jokaisen sydämen vilpin tai vilpittömyyden ja johdattaa ja suojelee ketä haluaa
        Jumala on täysin oikeudenmukainen
        Jumala on kaikista armollisin
        Jumala armahtaa kaikki synnit katuville


        On eri asia mitä koraani opettaa ja mitä jotkut ihmiset ketkä kutsuvat itseään muslimeiksi tekevät. Isiksen terroristit eivät noudata koraania, eivätkä muut väkivallan lietsojat. Suomeen ja eurooppaan on islamilasista maista tullut useimmiten epätoivoisimmat tapaukset ketkä ovat omassa maassaan hyödyttömiä. He eivät enemmistönä noudata koraania, vaan tekevät haureutta, käyttävät huumeita ja alkoholia, myyvät islamin kieltämiä asioita kuten huumeita tai sianlihaa, eivät rukoile päivittäin jne jne
        Muslimi jää mielummin maahan jossa uskontoa on helppo harjoittaa, missä on isoja hienoja temppeleitä joissa rukoilla ja ihmiset eivät epäilevästi kyräile uskonnon harjoittajia. Missä naiset eivät pukeudu paljastavasti ja missä ei ole kultturillisesti alkoholi ja baari meininki, ateismi ym koko ajan esillä. Kansalaisuus ja Muslimi on eri asia, arabi ja muslimi on eri asia. Ns islamilaiset maat eivät nykyään myöskään noudata koraanin lakia, vaan niissä on korruptiota, hyväksikäyttöä, haureutta, päihteitä ym asioita mitä koraani kieltää.

        Islam sopii mihin vaan missä on oikeudenmukaisia ja Jumalaa pelkääväisiä ihmisiä. Nykyajan ns muslimit eivät vaan valitettavasti sitä hyvin edusta.


      • Anonyymi

        Toora, psalmit ja evankeliumi ovat islamin mukaan Jumalan aikaisemmin lähettämiä opastuksia jotka ajan saatossa on muuteltu, osa asioista poistettu, osa lisätty ja osa muokattu. Raamattu edelleen sisältää paljon myös noita alkuperäisiä opetuksia, kuitenkin niisä tapahtuneen korruption takia raamattu on äärimmäisen ristiriitainen kirjoitus. Monessa kohtaa itsensä kanssa täysin ristiriidassa, joten kun kuka tahansa logiikkaa ja älyä käyttävä lukee sitä syntyy siitä sekaannus ja se herättää kysymyksiä ilman vastauksia. Koraani vastaa myös tähän kysymykseen miksi asia on näin. Raamatun englannin ja latinan kielinen nimitys bible / biblia, on kuten heprean kielinen sana babel joka tarkoittaa sekaannusta. Jos sanot juutalaiselle englanniksi "i read bible" hän ymmärtää sen selkeästi että "luen sekaannusta".


      • Anonyymi

        Joo, Jeesus puhui arameaa. Aramean kielellä Jumala on Allah kuten aramean sukukielessä Arabiassa. Heprea toinen sukukieli jossa Jumala on lähes sama sana eli Elloah. Kun hepreaksi lausutaan Eloah ja arabiaksi Allah se kuullostaa samalta sanalta.


    • Anonyymi

      Koraani keksittiin 600 v raamatun jälkeen. On paholaisen tuotos.

      • Anonyymi

        Koraani varoittaa paholaisesta, kieltää tekemästä syntiä, haureutta, käyttämästä päihteitä, kehoittaa hyviin tekoihin ja uskomaan Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaan. Kuten Jeesus sanoi kun häntäkin syytettiin paholaisen riivamaaksi "jos saatana käy itseään vastaan hänen valtansa romahtaisi, talo ei voi riitautua keskenään ja seisoa pystyssä", Saatana ei voi kehoittaa ihmistä karttamaan syntejä, päihteitä, aviorikoksia, epäjumalien palvontaa ym, kaikki mitä koraani kieltää, saatana kannustaa. Koraani ei siis selvästi voi olla paholaisesta.

        Koraani on ihme jollaista ihminen ei pysty keksimään. Koraanin kieli ei ole normaalia arabian kieltä, eikä sen aikaista kieltä vaan aivan omalaistansa kieltä. Se käyttää sanoja joita ei silloin ollut olemassa, kuitenkin arabiaa ymmärtävät kykenivät täysin ymmärtämään noiden uusien sanojen merkityksen. Se on myös runo muodossa joka sointuu ihmeellisesti aivan omalla tavalla ja on niin helposti muistettava että monet jopa arabiaa osaamattomat ovat kyenneet muistamaan ja resitoimaan koko koraanin täydellisesti (siis yli 700 sivua kirjaimen tarkkuudella). Jopa sen aikaiset ihmiset jotka eivät uskoneet koraanin olevan Jumalalta kutsuivat sitä taikuudeksi sillä ihminen ei sellaista voi saada aikaan.

        Jos koraani ei voi olla saatanalta, eikä ihmiseltä, ainoa vaihtoehto joka jää on että koraani on tosiaan Jumalalta ilmoitus ihmiskunnalle, ja johdatus Jumalan armosta.


    • Anonyymi

      Juu olen todella paljon lukenut myös raamattua. Ennen Islamin löytämistä varsinkin tutkin asiaa syvällisesti. Raamatun lukeminen herätti paljon kysymyksiä joihin en löytänyt kristityistä lähteistä tyydyttäviä vastauksia. Esim jo luomiskertomuksen alussa saatana sanoi ihmisille että jos tämä syö kielltystä puusta tämän silmät aukeavat ja hän tietää hyvän ja paha ja tulee sellaiseksi kuin Jumala. Jumala taas sanoi että sinä päivänä kun syöt siitä, sinä kuolet. Kuitenkin syötyään ihminen ei kuollut vaan hänen silmänsä aukenivat ja Jumala sanoi "katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin yksi meistä", eli tuon mukaan saatana puhui totta ja Jumala valehteli. Raamatussa myös sanotaan että Jumala ei antanut enkeleille vapaata tahtoa, ne ainoastaan tekevät Jumalan tahdon, ja kuitenkin raamatun mukaan saatana oli enkeli joka itse päätti kapinoida, ja muita enkeleitä seurasi häntä. Sen lisäksi eri evankeliumeissa Jeesuksen sukuluettelo on yhtenäinen aatamista kuningas daavidiin asti, ja sen jälkeen täysin eri. Toisessa on jopa yli 10 nimeä enemmän kuin toisessa eli sijoittaa Jeesuksen täysin eri ajanjaksolle. Juutalaiset uskoivat messiaan polveutuvan Daavidista, joten siihen asti selkeästi luettelo pysynyt samana mitä messiaasta yleisesti uskottu, ja sen jälkeen eroaa eli ilmeisesti luettelot on keksitty. Sen lisäksi evankeliumissa ja apostolien teoissa on eri tarina jeesuksen kavaltajan Juudaksen kuolemasta, toinen väittää että tämä osti kavaltamillaan rahoilla pellon ja kuoli peltoon onnettomuudessa ja toinen että hän katui, heitti rahat temppelin lattialle, ja hirtti itsensä. Myös oli kauhistus Jumalalle kun pakana kansat uhrasivat lapsiaan uskoen tämän hyvittävän syntejään, kuitenkin raamattu väittää että Jumalalla on lapsi jonka Jumala itse uhraa muiden syntien puolesta. Kuitenkin raamattu selkeästi myös sanoo että "kuule Israel, herra sinun Jumalasi on yksi". Ja että "kukaan ei voi kuolla toisen syntien puolesta" profeettojen kirjoituksissa. Raamattu väittä Jeesusta itse Jumalaksi kuitenkin Jeesus rukoili Jumalalta apua, Jeesus myös neuvoi ihmisiä rukoilemaan Jumalaa, ei itseään. Näitä ristiriitoja löytyy valtavasti jotka herättävät vain kysymyksiä ja aiheuttavat sekaannusta.

      Koraanissa tällaisia ristiriitoja ei ole, ja se myös vastaa jokaiseen raamatun aiheuttamaan kysymykseen ja ristiriitaisuuteen. Eli koraanin mukaa saatana ei ollut enkeli alunperin vaan henki olento jolla oli vapaa tahto, ja myös häntä seuraavat henget eivät olleet enkeleitä vaan kapinnalisia henkiä. Saatana vietteli ihmisen puutarhassa antaen tälle tyhjiä lupauksia että hänestä tulisi kuten Jumala, Jumala ei sanonut ihmisen kuolevan sinä päivänä vaan lukeutuvansa syödessään väärintekijöihin ja joutumaan ulos paratiisista. Jumalalla ei ole lasta, eikä kenenkään tarvitse kuolla tai kärsiä toisen puolesta. Anteeksi antoon riittää aito katumus ja lupaus olla toistamatta syntejä, kuitenkin jos ihminen ei tee tahallaan syntiä vaan heikkoudestaan tai tietämättä, Jumala antaa aina anteeksi kun katumus on aitoa. Tämä on yhtenevä viesti vanhan testamentin profeettojen kanssa. Jumala lähetti Nooan, Abrahamin, Mooseksen, Jeesuksen ym profeettoina ja viesti oli aina sama, tehkää hyvää ja välttäkää syntejä, palvelkaa Jumalaa ja välttäkää seuraamasta saatanaa. Muslimi tarkoittaa arabiaksi "henkilö joka alistuu Jumalan tahtoon" ja Islam sanoista istislam ja salaam, eli alistuminen ja rauha "rauhan saavuttaminen alistumisella". Jeesus ei siis ollut Jumalan uhraama lapsi vaan profeetta kuten Mooses, hän ei kuollut eikä häntä tapettu vaan hänrn vainoojansa erehtyivät ja tappoivat väärän henkilön ja Jumala pelasti Jeesuksen luokseen. Koraani kertoo että Jumala lähetti lain opetuksen Moosekselle joka ajan kuluessa vääristeltiin, joten Jumala lähetti Jeesuksen korjaamaan asian ja antoi Jeesukselle saman akuperäisen opetuksen, jota lain saaneet eivät halunneet hyväksyä vaan halusivat säilyttää vanhan vääristyneen lain jonka olivat itse muokanneet ja kirjoittaneet. He yrittivät lopulta tappaa Jeesuksen joka oli heidän odottamansa messias, ja luulivat onnistuneensa mutta Jumala pelastikin Jeesuksen. Ajan saatossa myös Jeesuksen opetus ei säilynyt ennallaan vaan alkoi pirstaloitua ja evankeliumien ylöskirjoittajat muuttelivat ja lisäilivät sinne eri asioita. Tämän takia evankeliumeita on kymmeniä ellei satoja, joista vain neljä valittiin raamattuun. Myös nämä neljä ovat monelta osin erilaisia ja ristiriidassa keskenään. Myös raamattuja on monia erilaisia toisistaa poikkeavia versioita, jokasella kuninkaalla aikanaan oli oma versionsa, tunnetuin näistä king james, eli kuningas jamesin versio.

      Koraani kertoo siis tooran, psalmien ja evankeliumin olevan Jumalan lähettämiä jotka ajan saatossa muuteltiin ja osia niistä lisäiltiin ja poistettiin. Jumala siis lähetti profeetta Mohammedille viestin enkeli Gabrielin kautta korjaaman asian ja nämä ristiriidat jotta ihminen saisi selkeän ymmäryksen näistä asioista.

      Itse löysin rauhan sydämmeeni tämän asian ymmärrettyäni.

    • Anonyymi

      Kyllä se uskon parantava voima on varmasti kova, vaikka itse en uskovainen mihinkään uskontoon olekaan. Usko ja uskonto antaa kuitenkin voimaa jaksaa ja kohdata vaikeudet. Valitettavasti tai jonkun mielestä onneksi ei minua ole koskaan uskontoihin saatu mukaan/aivopestyä, vaikka omat vanhemmat olivat "kunnon kristittyjä", mutta onneksi en ole myöskään masentunut. Fyysisesti usein sairaana, vaikka flunssassa, olevallekin uskonto auttaa sen henkisen hyvinvoinnin kautta parantamaan vastustuskykyä, eli kun henkisestikin voi paremmin, toimii immuunijärjestelmäkin paremmin. Ja tieteellisesti tutkittu juttu, vaikkakin uskonnot ei sitä olekaan.

      • Anonyymi

        Outo juttu tässä on se että kyse ei ole ainoastaan uskosta. Opettelin tuon puhdistus rituaalin ja "kontakti rukouksen", Islamissa sitä kutsutaan nimellä "salah" joka tulee juuri sanasta arabiassa joka tarkoittaa "yhteys", rituaali suoritetaan viisi kertaa päivittäin tiettyinä aikoina. Ja aina kun teen tämän rituaalin vaikutus on kuten rahoittavilla lääkeillä, mutta syvempi, voimakkaampi ja kestävämpi ilman lääkkeiden negatiivisia puolia.

        Vaikka mieleeni tulee epäilyksiä, kysymyksiä, ja asioita joita en ymmärrä, vaikka uskoni horjuu ja heiluu usein ja tulee epävarmuuksia. Siitä huolimatta tämä rituaali vaan alkaa toimimaan kun sitä on jonkun aikaa tehnyt. Murheet, huolet, paniikki olo, ja sekaannus lähtevät pois kuin lääkkeen vaikutuksesta.

        Sama tapahtuu paaston aikana paastoon määttynä kuukautena. Kun sitä noudattaa olotila vaan muuttuu ja paranee huomattavasti. Tulee iloinen ja hilpeä, rauhallinen ja hyvä olo.

        En välttämättä osaa selittää miksi ja miten, sydämessä tuntee että jonkinlainen yhteys johonkin selittämättömään ja laajaan siinä vahvistuu ja se riittää minulle.

        Olen kärsinyt mielenterveys ongelmista ja päihteistä, löysin siihen avun joka toimii, se riittää minulle ja olen siitä kiitollinen. Slllä kun olin aivan pohjalla enkä löytänyt mitään ratkaisua, nöyrästi pyysin sydämeni pohjasta että jos joku Jumala on olemassa auta minua. Ja sain avun. Nyt en kärsi enää vaan voin hyvin. Ilman lääkkeitä, ilman päihteitä, tai että elämä olisi jotenkin ulkoisesti mitenkään muuttunut, mutta sisällä on tapahtunut jotain joka palautti sellaisen lapsenomaisen rauhan ja huolettomuuden tunteen.

        Huonot tapani muuttuivat hyviksi, masennus ja ahdistus rauhaksi ja tyytyväisyydeksi, päihteet kontakti ruokoukseksi, ja ajan haaskaus helpotuksen etsimisestä merkittävien asioiden opiskeluksi.

        Tämä auttoi minua, ehkä se voisi auttaa sinuakin.
        Et menetä kokeilemalla mitään. Pahimmassa tapauksessa olet kokemusta rikkaampi, parhaassa tapauksessa löydätkin avun ja ratkaisun ongelmaasi. Miksi et siis kokeilisi?


      • Anonyymi

        Tiedän yhden miehen jolla oli myös työlästä vointinsa kanssa ja hänkin rukoili ja tunsi silloin itsessään parannuksen , että pää asia kun tuntee itsensä taas hyvinvoivaksi. Näin tavallisen ihmisen silmissä sitä kutsutaan itse suggeksioksi , joten saa niin syvän kosketukseen itseensä että paranee.
        Kaikki eivät sellaiseen kykene ja silloin on lääkkeet ajankohtaisia.
        Muistan äitini hänen eläessään , kun kysyin eikö hön todellakaan ole koskaan ollut sairas koska hänellä ei ollut yhtäkään poissa oloa kaikkina pitkinä työvuosina . Hän sanoi että sairaudet ajatellaan pois , siksi hän ei ollut koskaan sairas.
        Itse en ole sellaista ajattelemisen voimaa koskaan tuntenut enkä ajatellut pois sairauksiani .
        Ihminen on aika mielenkiintoinen kapistus kun sillä on monenlaisia eri keinoja ratkaista ongelmia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän yhden miehen jolla oli myös työlästä vointinsa kanssa ja hänkin rukoili ja tunsi silloin itsessään parannuksen , että pää asia kun tuntee itsensä taas hyvinvoivaksi. Näin tavallisen ihmisen silmissä sitä kutsutaan itse suggeksioksi , joten saa niin syvän kosketukseen itseensä että paranee.
        Kaikki eivät sellaiseen kykene ja silloin on lääkkeet ajankohtaisia.
        Muistan äitini hänen eläessään , kun kysyin eikö hön todellakaan ole koskaan ollut sairas koska hänellä ei ollut yhtäkään poissa oloa kaikkina pitkinä työvuosina . Hän sanoi että sairaudet ajatellaan pois , siksi hän ei ollut koskaan sairas.
        Itse en ole sellaista ajattelemisen voimaa koskaan tuntenut enkä ajatellut pois sairauksiani .
        Ihminen on aika mielenkiintoinen kapistus kun sillä on monenlaisia eri keinoja ratkaista ongelmia

        Vai onko kyse kuitenkin siitä että tosiaan on luoja jota ihmiset eivät voi täysin rajallisella älyllään käsittää ja tämä suurempi voima ja elämän ja tietoisuuden alkulähde johon jokainen ihminen voi halutessaan saada yhteyden ja josta sitä hyvää oloa ja terveyttä, elinvoimaa, iloa ja rauhaa voi ammentaa?

        Miksi ihminen luulee olevansa kaikkitietävä? Onko se ihmisen ego ja ylpeys joka saa ihmisen ajattelemaan että hän on maailmankaikkeuden älykkäin ja suurin voima. Sinun hiuksesi kasvavat päästäsi tietyllä tapaa, olivatpa suorat tai kiharat et voi niiden kasvutapaa vaihtaa vaikka kuinka yrittäisit. Et edes oman kehosi asipista päätä. Ja jos kaikki olisi sattumaa,, miksi jokaisen ihmisen sormenjäljet ovat täysin uniikit, ei olw yhtäkään tapausta identtisitä sormenjäljistä, tai identtisistä silmän iiriksistä, nuo ovat kaikille uniikit. Jopa identtisillä kaksosilla ne ovat uniikit. Jos kaikki olisi sattuman tulosta löytyis varmasti ainakin pari tapausta jossa kahdella ihmisille on toisistaan erottamattomat sormenjäljet tai iiriksen printti. Mutta kaiken elämän alkuunpaneva ja järjestävä voima on säätänyt jotkut asiat täysin uniikeiksi. Tällaista ei voisi tapahtua itsestään ilman minkäänlaista tietoista järjestävää voimaa.


    • Anonyymi

      Jos miettii selitystä kaikelle. Voiko jotain tulla tyhjästä? Jos oli alkuräjähdys, mikä sen aiheutti? Jos kaasut tiivistyivät avaruudessa kunnes räjähtivät, mistä tuli avaruus, tila tai nuo kaasut? Tulivatko ne jossain kohdassa tyhjästä vai olivatko ne aina olleet? Molemmat väittämät ovat epäloogisia, mitään ei voi ihmisen logiikan mukaisesti tulla tyhjästä, jamitään ei myöskään voi olla ollut olemassa ikuisesti ilman alkua, kuitenkin loogisesti ajateltuna ei ole kuin nämä kaksi vaihtoehtoa, ja kumpikin on epälooginen.

      Ainoa vastaus jonka tähän keksin on se että se kuka on luonut ihmisen logiikan, on myös tämän logiikan yläpuolella. Ja jos ihmisen ymmärryksellä koittaa asioita selittää tulee lopulta umpikujaan, jossa ei voi muuta kuin myöntää että ihmisen oma ymmärrys ei vaa riitä selittämään asioita.

      Kun näet esim tuolin, paidan tai puhelimen. Se on ensin ollut ajatus tietoisuudessa, josta se on toiminnan kautta materialisoitunut olemassa olevaksi asiaksi. Kuinka paljon monimutkaisempi on maailmankaikkeus, luonto, eläimet, ihmiset, ym, kuin esim svistynein tietokone jota löytyy? Kuitenkin jos löydämme metsästä uuden mallisen tietokoneen jota emme ole nähneet, vielä paremman kuin nykyiset, ja väitän että tämä on ajan saatossa muodustunut tällaiseksi uskomattomaksi kokonaisuudeksi ja kasaantunut yhteen ilman tietoisuutta joka on sen ajatellut ja sitten suunittellut ja luonut, tuo kuullostaa aivan järjettömältä. Kuitenkin pelkästään hyttynen on monimutkaisempi ja häkellyttävämpi kokonaisuus kuin tietokone, ja sellainen mitä ihminen ei koskaan pysty itse luomaan. Ihmisestä itsestä puhumattakaan.

      Miksi siis oli alkuräjähdys, mistä se tuli ja miksei se ole tapahtunut uudestaan? Mistä tuli tila, matemaattiset lait, miksi ei kaikki ole vain kaaosta vailla järjestystä jos kaiken taustalla ei ole järjestystä pitävää ja muotoja ja lakeja luovaa tietoisuutta.

      Kumpi on järkevämpi väite, kun katsoo kaikkea tätä uskomatonta maailmakaikkeutta, että tämä on vailla tietoisuutta ja suunitelmaa tullut ajansaatossa tyhjästä itsestään, vai että jokin ihmisen loogisen ymmärryksen ja aikakäsityksen yläpuolella oleva ikuinen tietoisuus on saanut tämän kaiken aikaan?

      • Anonyymi

        No kyllä ihmisen alkamiseen on tieteessä saatu teorioita jotka ovat. Ihan järkeen käypiä
        Ihminen on muodostunut miljoonia vuosia ja ei ole aluksi ollut sen näköinen me olemme.
        Esim miksi meillä on aina vaan olemassa häntäluu , minä en usko mihinkään joka muka teki maailman yhdessä viikossa se on jonkun mielikuvista esitetty, luomus teoria uskonnon mukaan kaatuu omaan epäloogisuuteensa . Näitä asioista on tutkittu kauan ja tutkijat ovat todella saaneet paljon aikaan kaikilla erilaisilla menetelmillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä ihmisen alkamiseen on tieteessä saatu teorioita jotka ovat. Ihan järkeen käypiä
        Ihminen on muodostunut miljoonia vuosia ja ei ole aluksi ollut sen näköinen me olemme.
        Esim miksi meillä on aina vaan olemassa häntäluu , minä en usko mihinkään joka muka teki maailman yhdessä viikossa se on jonkun mielikuvista esitetty, luomus teoria uskonnon mukaan kaatuu omaan epäloogisuuteensa . Näitä asioista on tutkittu kauan ja tutkijat ovat todella saaneet paljon aikaan kaikilla erilaisilla menetelmillä.

        Islam ei kiistä evoluutio teoriaa, ei alkuräjähdystä tai muutakaa tieteen teoriaa. Koraani mainitsee että Jumala loi kaikki elolliset olennot vedestä ja vaiheittain, joka menee yhteen myös tieteen näkemyksen kanssa. Siellä mainitaan että maailmankaikkeus on luotu kuudessa jaksossa, se ei tarkoita 24 tunnin mittaisia vuorokausia.

        Ja mistä se alkuräjähdys on tullut jos ei ole ollut sitä ennen mitään? Ja miksi se on tapahtunut? Jos evoluutio pitää paikkansa, miksi eliöt kehittyvät ja miksi niitä yleensä on? Mistä on tullut tila, avaruus, yleensäkkään yhtään mitään? Miksi on matemaattisia lakeja, järjestystä, tietoisuutta, jos sen taustalla ei ole yhtään mitään. Eihän tämä kaikki ole voinut tyhjästä itsellään vailla mitään alyllistä syntyä


    • Anonyymi

      Niin, tuliko jotain tyhjästä. Vai oliko jotain aina olemassa? Varmaan ennemmin jotain oli aina olemassa. No oliko se jokin mikä oli aina olemassa tietoista vai oliko se tiedotonta vailla järkeä? Varmaan ennemmin se oli jotain tietoista.

      Eli loogisesti ajateltuna, luoja on oltava olemassa.

    • Anonyymi

      Kyllä Jumala voi auttaa ja rukous auttaa

    • Anonyymi

      Kävin pihalla huutamassa Jumalaa avukseni ja Hän auttoi.

    • Anonyymi

      Rukous on monesti auttanut mua

    • Anonyymi

      Jos uskonto tai uskon tuleminen auttaa, niin hyvä niin.

      Haluan antaa kuitenkin pienen varoituksen sanan. Tiivis uskonnollinen yhteisö sopii vain sellaiselle MT ihmiselle, joka ei itse pysty ajattelemaan omasta parastaan, vaan haluaa että "jeesus" jonkun paikallisen yhteisön avulla tarttuu rattiin.

      • Anonyymi

        Ei ollut puhe mistään yhteisöistä vaan että Islamin elämäntavan ja rituaalien noudattaminen on auttanut aloittajaa parantavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut puhe mistään yhteisöistä vaan että Islamin elämäntavan ja rituaalien noudattaminen on auttanut aloittajaa parantavasti.

        On ihmisiä joita uskonto voi auttaa, ja on ihmisiä jotka juovat hopeavettä ja väittävät että se auttaa...


    • Anonyymi

      Mä löysin islaamin pari vuotta sit ja elämä on ollut 1000x parempaa sen jälkeen. On helpottanut nuo aikasemmat ongelmat.

    • Anonyymi

      Minä olen kanssa muslimi. Kärsin ison osan elämästäni ADHD oireista ja niiden aiheuttamasta ahdistuksesta. Nämä päivittäiset rukoukset oikeasti auttavat ja poistavat oireita. 5 kertaa päivässä säännöllisin väliajoin pidämme päätä maassa ja nousemme seisomaan ja tuomme taas päämme maahan, ilmeisesti tämä stimuloi aivoverenkiertoa ja lisää dopamiini tuotantoa. Jotain siinä tosiaan tapahtuu sillä olo paranee ja selkeytyy aina rukouksen aikana ja sen jälkeen huomattavasti. Toimii kuin lääke.

      • Juuri näin, vaikutus johtuu kehon energialukkojen aukeamisesta ja verenkierron lisääntymisestä pään alueelle. Nuo asennot islamin rukouksessa avaavat kehon nesteiden kiertoa, aineenvaihduntaa ja stimuloi hormoonitoimintaa että siitä johtuu nuo mainitsemasi hyödyt.


    • Anonyymi

      Monesti mielenterveys ongelmissa ja neuropsykologisissa ongelmissa on iso tekijä ruokavalio, ravinteiden hyvä saanti ja yleisterveys. Eri ravinteiden puutostilat aiheuttavat ongelmia kuten ahdistusta, keskittymishäiriöitä, masennusta, uupumusta, sekavaa oloa, ym. Uskonnon harjoittaminen on positiivista ja uskon Jumalaan myös itse, mutta tärkeää on myös tasapainoiset elämäntavat, hyvä ruokavalio ja ravinteiden saantl (vitamiinit, mineraalit, rauta, omega 3, ym) ja liikunta.

    • Anonyymi

      Islamin rukoustapa jonka enkeli Gabriel opetti avaa verenkierron aivoihin ja muualle kehoon. Normalisoi hormonaalisen toiminnan ja lisää aivojen dopamiini tuotantoa.

    • Tuo rukoustapa tosiaan voi avata verenkiertoa ja kehon energia pisteitä ja jumittunutta energiaa. Pään tuominen kumarruksessa maahan tunnetaan myös maadoittamisena, ja pään pitäminen reisien alapuolella tuo nopeasti verta aivoihin. Esim joogan mentaaliset ja psykologiset hyödyt johtuvan pitkälti samasta vaikutuksesta kun tämän kumartavan rukoilutyylin.

      Minä taas tulin musliksi kun sain tietää että koraani on ainoa kirja jossa mainitaan Jumalan sanoneen faraolle hänen hukkuessaan "säilytämme ruumiisi tulevaisuuteen myöhäisemmille sulupolville merkiksi tästä tapahtumasta" ja kun 1800 luvulla löydetty faaraon säilynyt ruumis kuljetettiin ranskaan tutkimuksiin, selvisi että kuolemansyy oli hukkuminen, ja myös ranskalainen tutkija kääntyi Islamin uskoon välittömästi.

      • Anonyymi

        Onhan näitä kaikenlaisia sanontoja olemassa millä ihmisiä on ohjattu kautta aikojen ja jotka ovat estäneet ihminen oman ajattelukyvyn silloin kun asiat siirretään jollekkin muulle vaikka henkiolennolle. Siksi on tieteellä suuri merkitys kun voivat tutkia asioita ja selittää niiden merkitystä tavalla joka on looginen, tiede ei usko mihinkään yliammuttuihin juttuihin mitä muka on tapahtunut vaan asiat tutkitaan ja löydetään vastaus. Sitten jos joku ihminen suggesioimalla itsensä läytää jotakin elämässään niin sekin on hyvä taito olla olemassa mutta ei käännyttämistä takaisin taantumuksen tielle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan näitä kaikenlaisia sanontoja olemassa millä ihmisiä on ohjattu kautta aikojen ja jotka ovat estäneet ihminen oman ajattelukyvyn silloin kun asiat siirretään jollekkin muulle vaikka henkiolennolle. Siksi on tieteellä suuri merkitys kun voivat tutkia asioita ja selittää niiden merkitystä tavalla joka on looginen, tiede ei usko mihinkään yliammuttuihin juttuihin mitä muka on tapahtunut vaan asiat tutkitaan ja löydetään vastaus. Sitten jos joku ihminen suggesioimalla itsensä läytää jotakin elämässään niin sekin on hyvä taito olla olemassa mutta ei käännyttämistä takaisin taantumuksen tielle

        Tiede voi vastata siihen että miten joku asia on tapahtunut, tai ainakin tarjota eri teorioita jotka perustuvat tutkimuksiin ja jatkuvasti muuttuvat ja päivittyvät. Tiede ei voi vastata kysykseen että miksi jotain on tapahtunut tai tapahtuu. Tai siihen että mistä yleensäkkin kaikki on saanut alkunsa ja miksi. Tyhjästä mitään toimivaa kokonaisuuttahan ei voi itsestään syntyä. Jos suljet asuntosi pven ja menet ulos jättäen sen tyhjäksi sinne ei itsestään ilmesty ja kehity jotain uskomatonta, matemaattisten lakien mukaan toimivaa kokonaisuutta kuten maailmankkaikeus. Joku alkuunpaneva tietoinen voima pitää siis olla että mitään tulee olemassa olevaksi. Jos näet jonkin monimutkaisen kokonaisuuden, jossa on kauneutta, älyä, symbiooseja, matemaattisia lakeja, muotoja, uskotko että se on ajan saatossa muodustunut itsestään, vai että taustalla on joku älyllinen suunnittelija?


    • Anonyymi

      No, lähdin kokeilemaan. Omin sanoin siis kun en noita rukouksia ole ulkoa vielä oppinut, mistäköhän johtuu että tällä tavoin rukoillesani näen silmät kiinni ollessa tähtitaivaan?! Siis aivan kuin sellasena pilvettömänä yönä kun tähdet näkyy tosi kirkkaasti.... aina kun meen tohon rukoukseen nään sen, ja kun olis samat tähtimuodostelmatkin kuin taivaalla, iha ihme juttu ja värit näyttää jostain syystä kirkkaammilta. Miksi on hyvä ja virkeä olo tän jälkeen? On tää kummaa

    • Mä huomasin sellasen jutun kun olin löytänyt islamin ja alkanut rukoilemaan päivittäin että aloin taas näkemään unet väreissä ja muistamaan unet jota on viimeks tapahtunu joskus lapsuudessa ja nyt melkein keski ikänen. Unet on alkanyt olemaan myös tosi merkittävä eli aina kertoo tai huomauttaa jostain tärkeistä jutuista jotka olis muuten jääny huomioimatta ja antaa neuvoja miten toimia paremmin.

    • Anonyymi

      Jokainen ihminen elämänsä aikana jossain vaiheessa käsittää että luoja on oltava olemassa. Ainoa mikä estää ihmistä hyväksyä asia on ylpeys ja ego ja ihmisen halu olla itse kaikista suurin, itse päättää ja olla vallassa ja minä minä minä ajattelu. Ihminen joka kiistää luojan olemassaolon elää itsepetoksessa ja on sulkenut mielensä ja sydämensä. Luoja antoi maan päällä ihmiselle vapaan tahdon valita hyvän tai pahan, ja ihmisten huonojen valintojen tähden maalmassa on paljon kärsimystä, luoja tasaa tilit tuomion päivänä jona kakki sielut saavat ansionsa mukaan. Ja hyville on sen jälkeen olemassa palkinto ikuinen paratiisi jossa he saavat kaiken mitä tahtovat.

    • Yksi ihmeellisimmistä asioista koraanissa on sikiönkehitys joka mainitaan siellä asteittain. Mistä ihmeestä 1400 vuotta sitten on tullut tieto miten sikiö kehittyy ja mitkä osat muodostuvat kohdussa ensin ja missä vaiheissa. Tai että vuorilla on syvät juuret maan alla ja ne estävät mannerlaattojen törmäämisen ja maanjäristyksiä? Tai että kahden valtameren eli tyynen valtameren ja atlantin valtameren välillä on raja jonka vedet ovat erilaiset eivätkä sekotu keskenään, jonka näemme jopa valokuvista että selkeä raja kulkee niiden välillä ja vedet ovat jopa eri väriset?

    • Ja mistä profeetta olisi tietänyt että tulee aika tulevaisuudessa jolloin maailmanlaajuisesti monet ihmiset ovat ylipainoisia, tai että monet naiset ovat pukeutuneet mutta kuitenkin kuin alasti, tai että aviorikoksia ja haureutta harrastetaan suuresti ja se normalisoidaan, tai että ihmiset harrastavat yhdyntää niin että se on julkisesti koko maailman nähtävillä (pornografia netissä), tai että alkaa suuria sotia jlähi idässä onka veren vuodatuksen koko maailma näkee omin silmin (televisio ja internet), tai että sen ajan saudi arabian aavikolla asuvat köyhät beduiinit tulevat kilpailemaan siitä kuka heistä rakentaa korkeimmat pilvenpiirtäjät ja palatsit, tai sen että ihmiset katkaisevat perhe suhteena ja istuvat kotona jossa suuret lautaset kommunikoivat heille (lautas antennit ja televisiot) ja että ihmiset kantavat reidessään jotain johon he puhuvat ja joka puhuu heille (kännykkä) ja silloin kun hänellä oli muutama sata seuraajaa että tämä viesti tulee joka taloon maailmassa etäisimmissä kolkissa asti kuultavaksi, ja että sen ajan konstantinopoli eli nykyään turkin istanbul tulee islamilaiseksi kaupungiksi, ja että islamiin uskovia tulee olemaan miljardeja kuten aavikon hiekan jyvät??? Onko tähän muuta selitystä kun että mies sai tietonsa korkeammalta taholta? Minun mielestä ei ole

      • Anonyymi

        Googlasin noita mainitsemias ennustuksia kun ajattelin et ei voi olla totta. Näköjään on ja mohammedin on kirjotettu noin sanoneen 1400v sitten 😮


    • Ramadan paasto poistaa kalkkeutumia verisuonista ja kuona aineita elimistöstä,. Tuon paasto kuukauden aikana myös keho poistaa vahingoittuneet ja epämuodostuneet ja huonosti toimivat solut ja proteiinit, virukset, huonot bakteerit ja liika kasvut ja käyttää ne polttoaineena. Paaston jälkeen lisääntyy kantasolut joista muodostuu uusia terveitä soluja. Suoliston bakteerikanta tasapainottuu ja paranee, verensokeri ja kolesteroli arvot tasapainottuu. Paaston terveys vaikutukset on hyvin tutkittu. Kumartava rukous rituaali avaa kehon verenkiertoa varsinkin aivoihin, kämmeniin ja jalkoihin. Puhdistus rituaali tasapainottaa kehon lämpötilaa ja poistaa ylimääräistä kuumuutta kuumassa ja lisää lämmön eritystä viileässsä. Se myös huuhtoo iholta ja käsistä ja suusta haitallisia bakteereita ym ulkoisia haittoja sekä puhdistaa nenän sisäpuolelta ja poistaa tukokset. Alkoholi aiheuttaa monia haittoja terveydelle jonka välttely on hyväksi ja islamissa alkoholi on kielletty. Kuten sianliha joka on täynnä huonoa rasvaa ja usein sisältää lois eläimiä ja sian lihassa on havaittu huomattavasti enemmän haitallisia kuona aineita kuin esim kanan tai naudan lihassa. Johtuen siitä että sika syö esim ulosteita ja jätteitä, joita lehmä tai kana välttää syömästä. Kaikki Islamissa opetettavat kiellot ja kehotukset on havaittu ihmisen eduksi.

    • Anonyymi

      ISLAM KÄYTTÄÄ KAIKKIAJUONIA YHTEISKUNTIIN SOLUTAUTUMISISSAAN JA SITTENKUN TILANNE ON SIINÄ PISTEISSÄ /// YHTEISKUNTA TUHOTAAN ISLAMIN SÄÄNNÖIN

      JA TÄSTÄ ON RIITÄVÄSTI ESIMERKKEJÄJÄ JA NÄYTÖÄ
      - islam on sota yhteisö

      • Anonyymi

        Mielenterveys ongelmaiset ovat juurikin näitten kohteita, koska sitä islam tyveltään onkin

        MUISTA RIIPUVAISIA JOITA SITTEN TUHOISASTI PYRKIVÄT HALLITSEMAAN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenterveys ongelmaiset ovat juurikin näitten kohteita, koska sitä islam tyveltään onkin

        MUISTA RIIPUVAISIA JOITA SITTEN TUHOISASTI PYRKIVÄT HALLITSEMAAN

        Ketjussa on asiallisesti esitetty monia järkeviä näkökulmia ja henkilökohtaisia kokemuksia. Jos ihminen esittää jonkin näkökulman ja mielipiteen, ilman perusteluita, isoilla kirjaimilla kirjoittaminen ei tee siitä faktaa tai perusteltua. Jos sinulla on jotakin perusteluita tai näyttöä väuttämiesi todenperäisyydestä voit tietysti esittää ne ja voimme järkevästi keskustella. Islamin vastustajien jutut ovat yleensä tuollaista huutelua, törky juttuja ja kiroamista, typerää pilkkausta, ja asioiden väärinymmärtämistä, pelon ja harhojen lietsomista ym. Luetun ymmärtämistä, keskittymiskykyä ja asiallisia keskustelutaitoja en ole vielä Islamin vastustajilla kokenut olevan.


      • Maailmassa Islamin uskoisia on yli 2 miljardia. Islamin opetukset ovat täysin julkisesti avoimia kaikille kiinnostuneille. Jos olisi joku soluttautumis ja tuhoamis suunnitelma, sellainen tulisi aika nopeasti paljastetuksi, eikä sellaista uskontoa kovin moni ihminen seuraisi. Islam on maalman nopeiten kasvava uskonto, sillä kuka tahansa syvällisesti islamiin tutustuva ihminen tajuaa että media on antanut siitä täysin väärän kuvan. ISIS ja terroristit eivät noudata islamia. Jos 2 miljardia ihmistä haluaisi soluttautua ja tuhota ja sotia muuta maailmaa vastaan, koko maapallo olisi liekeissä. Sen sijaan Islam opettaa että sota on sallittu ainoastaan itsepuolustuksessa hyökkääjiä vastaan, tai sorron alla sortajaa vastaan. Ihmiset ketkä ovat lähtöisin lähi idästä eivät kaikki edusta islamia. Uskottomat ja ateistiset, ja islamista välinpitämättömät ihmiset yleensä lähtevät islamilaissta maista liberaaliin eurooppaan, kuten myös rikolliset ja muslimi maiden hyödyttömät ihmiset. Sillä euroopassa ei ole islamilaisen lain tiukkoja rangaistuksia rikoksista vaan loma hotelli telkkareiden kanssa josta saa lomia ja voi opiskella, euroopassa voi ryypätä, bilettää, harrastaa irtosuhteita ja aviorikoksia, juosta naisten perässä iskeä niitä tai ahdistella, tehtailla petoksia ja varastella, käyttää ja myydä huumeita ym vailla seurauksia, islamilaisissa maissa näin et voi toimia tai menetät käden, maineesi, istut häkissä pitkän aikaa elämääsi ja menetetät ehkä henkesi. Islamilainen laki suojelee kunniallisia ihmisiä, naisia, lapsia, heikkoja ym, liberaaliin eurooppaan pesiytyy rikolliset näistä maista ja kunnon uskovaiset jäävät omiin maihinsa jossa uskontoa on helppo harjoittaa ja se on toivottavaa.


      • Maailmassa Islamin uskoisia on yli 2 miljardia. Islamin opetukset ovat täysin julkisesti avoimia kaikille kiinnostuneille. Jos olisi joku soluttautumis ja tuhoamis suunnitelma, sellainen tulisi aika nopeasti paljastetuksi, eikä sellaista uskontoa kovin moni ihminen seuraisi. Islam on maalman nopeiten kasvava uskonto, sillä kuka tahansa syvällisesti islamiin tutustuva ihminen tajuaa että media on antanut siitä täysin väärän kuvan. ISIS ja terroristit eivät noudata islamia. Jos 2 miljardia ihmistä haluaisi soluttautua ja tuhota ja sotia muuta maailmaa vastaan, koko maapallo olisi liekeissä. Sen sijaan Islam opettaa että sota on sallittu ainoastaan itsepuolustuksessa hyökkääjiä vastaan, tai sorron alla sortajaa vastaan. Ihmiset ketkä ovat lähtöisin lähi idästä eivät kaikki edusta islamia. Uskottomat ja ateistiset, ja islamista välinpitämättömät ihmiset yleensä lähtevät islamilaissta maista liberaaliin eurooppaan, kuten myös rikolliset ja muslimi maiden hyödyttömät ihmiset. Sillä euroopassa ei ole islamilaisen lain tiukkoja rangaistuksia rikoksista vaan loma hotelli telkkareiden kanssa josta saa lomia ja voi opiskella, euroopassa voi ryypätä, bilettää, harrastaa irtosuhteita ja aviorikoksia, juosta naisten perässä iskeä niitä tai ahdistella, tehtailla petoksia ja varastella, käyttää ja myydä huumeita ym vailla seurauksia, islamilaisissa maissa näin et voi toimia tai menetät käden, maineesi, istut häkissä pitkän aikaa elämääsi ja menetetät ehkä henkesi. Islamilainen laki suojelee kunniallisia ihmisiä, naisia, lapsia, heikkoja ym, liberaaliin eurooppaan pesiytyy rikolliset näistä maista ja kunnon uskovaiset jäävät omiin maihinsa jossa uskontoa on helppo harjoittaa ja se on toivottavaa


      • Anonyymi

        Islamissa sanotaan sodasta:

        Sota on kuin siveetön nainen joka nuorena viettelee monia miehiä houkutelleen heidät tekemään kanssaan haureutta. Kasvaessaan ja tullessaan täyteen ikään, tulee esiin tuon petollisen kumppanin rumat ja saastaiset kasvot. Sellainen siveetön ja petollinen kumppani kenen kanssa kukaan ei tahdo elää.

        Islam opettaa myös

        Sotikaa vain niitä vastaan ketkä teidän kimppuunne hyökkäävät, ketkä sortavat teitä maassa ja ajavat teidät kodeistanne vain sen takia että sanotte, että me uskomme Jumalaan. Mutta jos he lakkaavat sotimasta teitä vastaan ja haluavat kanssanne rauhaa, lopettakkaa myös te. Jumala ei rakasta väärintekijöitä.


      • Anonyymi

        Mutta jos huudan caps lockilla isoa tekstiä se tekee siitä uskottavaa ja totta! Ja se on totta sen takia koska minä sen kirjoitin, enempää ei tarvii perustella


      • Islamin vastustajilla on sellainen logiikka että se kuka huutaa kovimpaan ääneen voittaa argumentin. Ja se kenellä on törkeimmät ja nokkelimmat solvaukset on oikeassa. Ja kuka lietsoo USA/Israel pelko propagandaa ja vainoharhoja eniten on asioista perillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenterveys ongelmaiset ovat juurikin näitten kohteita, koska sitä islam tyveltään onkin

        MUISTA RIIPUVAISIA JOITA SITTEN TUHOISASTI PYRKIVÄT HALLITSEMAAN

        Toivon sydämmellisesti sulle että löydät totuuden ja tulet uskoon. Ja myös että pääset noista pelkotiloista ja sekaannuksista joita vihollisen henkivallat ihmiskunnalle tuottaa.

        Onko sun mielestä oikein että rikkaat pankit kiskoo korkoa? Entä että köyhiä huonossa osassa olevia naisia värvätään pornografiaan ja prostituutioon ja julkisesti videolla nöyryytetään? Entä että rikkaat eliitit hyväksikäyttää avuttomia lapsia? Entä että radiosta ja teeveestä raikaa rikollisuutta ja huumeita myötäilevää ja nuoria aivopesevää meteliä 24/7? Entä että aviopuolisoa saa pettää ja huijata ilman seurauksia? Että rikkaat saa sortaa ja hyväksikäyttää köyhiä? Että päihteitä ja huumeita laillistetaan ja narkkareiden ja rikollisten annetaan kaduilla vapaana pyöriä? Että surmaajat ja raiskaajat selviävät pikku lomilla ja ehdonalaisilla? Että varkaat pääsevät sakoilla joita ei tarvitse maksaa? Että ihmiset voivat jättää lapsensa nuorina ja vahempansa vanhoina muiden armoille? Että ihminen voi puhua muille töykeästi, kiroilla ja olla paha suustaan? Että ei tarvitse uskoa joutuvansa vastuuseen teoistaan vaan voi tehdä mitä huvittaa muista piittaamatta?
        Jos nuo asiat ovat mielestäsi oikein, ja jos länsi mainen kehitys on menossa mielestäsi oikeaan ja hienoon suuntaan niin sitten ymmärrän että vastustat Islamia.
        Jos olet oikeudenmukainen ja tuntoinen ihminen joka haluaa kaikille parasta ja hyvää, ja järkeä käyttävä totuudenmukainen ja nöyrä ihminen jolla vielä kompassi hyvän ja pahan, oikean ja väärän erottamiseen toimii, rukoilen Jumalalta sinulle johdatusta jotta parannut ja astut sisään Islamin tilavaan ja puhtaaseen laivaan. Meillä ei ole paljoa luksusta, teetä ja pikkupurtavaa löytyy ja tilaa on rakas veli.


      • Anonyymi

        Ainoo uskonto jonka kirjoituksissa kielletään kaikenlainen rasismi, sorto ja hyväksikäyttö. Kaikki ihmiset ovat veljiä ja sisaruksia ja yhdenveroisia. Uskonnossa ei ole pakkoa sen noudattaminen on ihmisen ja Jumalan välinen asia. Mutta oikeudenmukaiset lait yhteiskunnalle löytyy koraanista, ja siitä miten ihmisiä suojellaan hyväksikäytöltä, alistamiselta ja sorrolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoo uskonto jonka kirjoituksissa kielletään kaikenlainen rasismi, sorto ja hyväksikäyttö. Kaikki ihmiset ovat veljiä ja sisaruksia ja yhdenveroisia. Uskonnossa ei ole pakkoa sen noudattaminen on ihmisen ja Jumalan välinen asia. Mutta oikeudenmukaiset lait yhteiskunnalle löytyy koraanista, ja siitä miten ihmisiä suojellaan hyväksikäytöltä, alistamiselta ja sorrolta.

        SUOMESSAKIN 4,5-miljardia vuosittain riihikuivaa pistetään näihin suomenjuoseisiin ylläpitoihin ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SUOMESSAKIN 4,5-miljardia vuosittain riihikuivaa pistetään näihin suomenjuoseisiin ylläpitoihin ....

        Miten paljon suomalaisen tarvitsemia terveysrahojakin menetämmä näille työnnetyina

        Hyvyytään vain huutavat, mitäs laitaa tässä on ja lisää tarvitsevat enempi ja enempi äärettömästi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SUOMESSAKIN 4,5-miljardia vuosittain riihikuivaa pistetään näihin suomenjuoseisiin ylläpitoihin ....

        Ja suomeen ns islamilaisista maista tulleet ihmiset esim turvapaikanhakijoina enemmistönä ei tiedä koraanista ja islamista yhtään mitään. Eivätkö myöskään edusta islamia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten paljon suomalaisen tarvitsemia terveysrahojakin menetämmä näille työnnetyina

        Hyvyytään vain huutavat, mitäs laitaa tässä on ja lisää tarvitsevat enempi ja enempi äärettömästi...

        Useimmat suomeen lähi idän maista tulleet turvapaikanhakijat ovat kotimaissaan sitä hyödyttömintä sorttia, tai todella huonoista oloista omissa maissaan. He eivät tunne koriaania tai islamia sen enempää kuin että sian lihaa ei tulisi syödä. Ovat usein luku ja kirjoitus taidottomia. He eivät noudata islamia kotimaissaan eivätkä suomessa. Monet kääntyvät kristityiksi saadakseen asumisluvan. Oikeastaan ainoita muslimeita suomessa on ollut tataarit jotka elävät myös yhteisönä lainkuuliaisesti. Islam kieltää kaikenlaiset epärehellisyyden, päihteet, suhteet avioliiton ulkopuolella, ja kehoittaa harmoniseen ja kunnialliseen elämään yhteiskunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten paljon suomalaisen tarvitsemia terveysrahojakin menetämmä näille työnnetyina

        Hyvyytään vain huutavat, mitäs laitaa tässä on ja lisää tarvitsevat enempi ja enempi äärettömästi...

        Miten tämä liittyy uskontoon millään tapaa? Jos valtio jakaa ilmaista rahaa ja ylläpitoa kaikille ketkä tulee rajalle ja sanoo "turvapaikka" luuletko ettei köyhistä maista löydy tulijoita?? Tällä asialla ei ole mitään tekemistä uskonnon tai koraanin kanssa


    • Anonyymi

      Itsesä hävitys on siinä,
      kun rupeaa kiveä kumartamaan ja kiertämään
      on se hirveetä tanssia ja mieltä tämmönen
      torneista raikaa huudot muistiksi koska kivelle pitää kumartaa päivittäin
      mitä se tämmönen on huuhailut

      • Anonyymi

        Tuolla haulla tulee laajempaa näkymää islamista, tästä mihin pyrkivät seassamme keplotelemaan islamin avulla :

        = >>> Taistelkaa ja lyökää pakanoita missä ikinä tapaatte heitä sanoo suura 9:5.
        - Nykyajan tapahtumat muslimimaissa kertovat meille sen, että kirjaimellisesti koraania ja haditheja uskovat muslimit pyrkivät elvyttämään Islamin uskon sellaiseksi millainen se oli Medinan valtauksen jälkeen,
        - joka tarkoittaa sitä että väkivaltaisen uskonnon ja poliittisen järjestelmän kautta Islam pyrkii alistamaan koko maailman valtansa alle. <<<


      • Anonyymi

        ELÄMÄN Totuus elää ainoastaan KADITSAN VERESSÄ

        Pe, 1 Maaliskuu
        Jeesus sanoi: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille.
        Matt. 5:44-48


        AINOASTAAN KAIKKEUDEN KOSKETUS ANTAA ELÄMÄN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla haulla tulee laajempaa näkymää islamista, tästä mihin pyrkivät seassamme keplotelemaan islamin avulla :

        = >>> Taistelkaa ja lyökää pakanoita missä ikinä tapaatte heitä sanoo suura 9:5.
        - Nykyajan tapahtumat muslimimaissa kertovat meille sen, että kirjaimellisesti koraania ja haditheja uskovat muslimit pyrkivät elvyttämään Islamin uskon sellaiseksi millainen se oli Medinan valtauksen jälkeen,
        - joka tarkoittaa sitä että väkivaltaisen uskonnon ja poliittisen järjestelmän kautta Islam pyrkii alistamaan koko maailman valtansa alle. <<<

        Suura 9 eli katumuksen suura oli ilmoitus ajalle jolloin muslimit olivat vähemmistönä tehneet rauhansopimuksia monijumalaisten arabi heimojen kanssa jotka säännöllisesti rikkoivat sopimuksia ja hyökkäsivät.

        Suura 9 alkaa: Ilmoitus niitä monijumalaisia heimoja kohtaan joiden kanssa teillä on ollut rauhansopimuksia (ja joita he ovat rikkoneet),

        Suura kehoittaa muslimeita taistelemaan näitä tiettyjä monijumalaisia heimoja kohtaan: "ketkä ahdistivat teitä ja ajoivat teidät kodeistanne, ja ketkä säännöllisesti rikkoivat sovitut rauhansopimukset"

        Suura 9 myös manitsee:
        "Jos joku näistä monijumalaisista hakee luotasi turvapaikkaa, salli se heille sillä he ovat tietämätöntä kansaa" ja "taistele heitä vastaan ketkä rikkoivat sopimukset, mutta parempi heille mikäli he katuvat ja lakkaavat sotimasta" ja " jos he ovat kunniallisia teitä kohtaan olkaa tekin kunniallisia heitä kohtaan"

        Suura mainitsee "kuinka teillä voisi olla rauhansopimus monijumalaisten kanssa jotka rikkoivat sopimukset, suunnittelivat ajaa lähettilään maan pakoon, ja juonittelivat teitä vastaan"

        Tässä suurassa ei siis anneta yleisiä neuvoja siitä miten kaikkia ei-uskovaisia tulee kohdella, siinä viitataan tiettyihin heimoihin tiettynä ajanjaksona jolloin muslimit olivat sorrettu vähemmistö.
        Jos otat yhden lauseen suurasta pois asiayhteydestä, etkä selitä mistä suurassa puhutaan se on kuin ottaisin esim raamatusta kohdan jolloin Israelilaiset tulivat luvattuun maahansa ja raamatun mukaan Jumala sanoi että "tappakaa pakanoiden miehet, naiset, lapset ja eläimet, tuhotkaa kaikki heidän patsaansa alkääkä jättäkö eloon ainuttakaan sielua" ja väittäsisin että raamattu kehottaa tällaisen kohteluun ei uskovaisia kohtaan joka elämän tilanteessa. (Islamin opetuksen mukaan raamattuun on lisätty ja poistettu kohtia, joten en usko että Jumala on tuollaista alunperinkään ilmoittanut)

        Hämeen anttilan suomenkielinen koraanin tulkkaus myös josta luultavasti siteeraat, ei ole kovin hyvä käännös. Koraani tulisi kääntää vain uskovaisen ihmisen toimesta, hyvä suomenkielinen koraanin käännös on Ahsen böre koraani vuodelta 1942, suosittelen Islamista kiinnostuneiden koittaa saada tuo painos käsiinsä sillä antaa paljon selkeämmän kuvan kuin nuo uudet käännökset. Islamissa emme hyväksy ei uskovaisen tekemiä koraanin käännöksiä ja tulkkauksia totuudenmukaisiksi.


      • Anonyymi

        Kukaan islamissa ei kumarra kiviä. Entiseen aikaan kaikki Abrahamilaiset uskonnot, Juutalaiset, kristityt ja saabalaset mukaanlukien rukoilivat kumartaen kuten raamattu monesti mainitsee ihmisten "heittäytyen kasvoilleen" tai "langeteen maahan". Myös Jeesus ja raamatun profeetat rukoilivat näin, ja jotkut juutalaset sekä ortodoxi kristityt edelleen rukoilevat samalla tapaa (youtube: muslims, christians and jews praying). Ennen profeetta Mohammedia rukous suunta oli näillä kaikilla Jerusalemin suuntaan. Kun juutalaiset ja kristityt profeetan aikana enemmistönä kielsivät hänet, Jumala ilmoitti uudeksi rukous suunnaksi Abrahamin raketaman rukoushuoneen joka on nykyään tunnettu Kaba nimellä. Kaba oli Abrahamin ja hänen esikoisensa Ismaelin yhdessä rakentama rukoushuone, joka tunnetaan maailman ensimmäisenä rakennuksena jossa rukoiltiin Abrahamin, Iisakim, Jaakobin, tooran, raamatun ja koraanin yhtä kaikkivaltiasta Jumalaa. Musta kivi on eräänlainen kulttuurilinen vanha esine joka perimätiedön mukaan on pudonnut taivaasta, se ei liity uskontoon merkittävällä tapaa eikä sitä mainita koraanissa. Se on enemmänkin koriste Kaban kulmassa ja jonka jotkut muslimit uskovat tulleen taivaasta ja olevan pyhä esine symbolisesti. Islamissa voi palvoa ja kumartaa ainoastaan maailmankaikkeuden luojaa, rukous suunta on kaikille muslimeille sama sillä ison joukon rukoillessa on oltava yhtenäinen suunta säilyttääksemme järjestyksen ja koordinaation yhdessä rukoillessamme ja symbolina muslimien yhtenäisyytenä kansana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ELÄMÄN Totuus elää ainoastaan KADITSAN VERESSÄ

        Pe, 1 Maaliskuu
        Jeesus sanoi: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille.
        Matt. 5:44-48


        AINOASTAAN KAIKKEUDEN KOSKETUS ANTAA ELÄMÄN

        Islamissa emme usko ihmisen olevan "perisyntinen". Tai että Jumala ei voisi armahtaa ihmistä ilman jonkinlaista veri uhria. Uskomme että kun ihminen sydämmestään vilpittömästi katuu tekemiään virheitä, Jumala ei kanna kaunaa vaan antaa ihmiselle aina anteeksi niin kauan kuin tämä on vilpitön. Syntien seuraamukset taas voivat olla pitkäkestoisia, esim voit seksuaalisesta synnistä saada sukupuolitaudin joka vaikuttaa sinuun koko elämäsi ajan, synnin seuraukset eivät siis Jumalan anteeksiannon jälkeen välttämättä täysin tämän maallisen elämän aikana poistu, mutta kun ihminen on katunut ja tehnyt parannuksen, Jumala ei enää tuomitse niistä ihmisiä kuoleman jälkeisessä elämässä. Uskomme että jokainen sielu on vastuussa aiheuttamastaan hyvästä sekä pahasta, ja että Jumala tuomitsee kunkin hänen sydämensä aikomusten ja vilppittömyyden kautta. Uskomme että kukaan ei voi kantaa toisen syntejä, emme myöskään usko ihmisuhreihin. Jumalalle oli kauhistus kun pakanalliset heimot uhrasivat lapsiaan syntiuhreina, olisi siis Jumalan luonteen vastaista että hän olisi itse lapsen uhraaja. Sen lisäksi Jumala on kaiken yläpuolella oleva voima, ihmisellä ja eläimellä on lapsia, sillä nämä ovat kuolevaisia olentoja jotka jatkuvat lisääntymällä. Ihmisen lapsi on myös jokin kenestä tulee aikanaan yhdenarvoinen vanhempansa kanssa ja ehkä jossain määrin vanhempaansa parempi ja tämän perijä. Jumala ei kuole joten hän ei tarvitse jälkeläisiä, kenestäkään ei voi tulla koskaan Jumalan veroista, eikä Jumala tarvitse perijää. Väittämä että Jumalalla olisi lapsi, ja että Jumala suunnittelisi järjestelmän jossa tuo lapsi pitäisi uhrata jollain kauhealla tavalla jota ilman Jumala ei voisi antaa ihmisille anteeksi, ja että jos tuollaiseen järjestelyyn ei usko niin Jumala tuomitsee ikuiseen kidutukseen, on vähintääkin järjetön ja sekava, ja myös pilkallinen kaikkivaltiaan äärettömän armahtavaa ja myötätuntoista luonnetta kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ELÄMÄN Totuus elää ainoastaan KADITSAN VERESSÄ

        Pe, 1 Maaliskuu
        Jeesus sanoi: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille.
        Matt. 5:44-48


        AINOASTAAN KAIKKEUDEN KOSKETUS ANTAA ELÄMÄN

        ( ELÄMÄN Totuus elää ainoastaan KADITSAN VERESSÄ )

        Lampaan elikkä karitsan veri mitätöi käärmeen pureman, siinä on kuvausta elämän suojasta ihmisen ikuisuudelle, elämän turvaa matkalaiselle ja anteeksiantoa.

        TOTUUS ON KIVENSÄ OMILLE KARSETA KUULTAVAA

        USKO ELÄMÄN PELASTAJAAN ON SIIS AINUT OIKEA TIE POLULLEMME


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ( ELÄMÄN Totuus elää ainoastaan KADITSAN VERESSÄ )

        Lampaan elikkä karitsan veri mitätöi käärmeen pureman, siinä on kuvausta elämän suojasta ihmisen ikuisuudelle, elämän turvaa matkalaiselle ja anteeksiantoa.

        TOTUUS ON KIVENSÄ OMILLE KARSETA KUULTAVAA

        USKO ELÄMÄN PELASTAJAAN ON SIIS AINUT OIKEA TIE POLULLEMME

        Islamissa uskomme saatanan olevan henkiolento jolle Jumala antoi vapaan tahdon. Jumala loi ihmisiä ennen henkiolentoja samasta materiaalista kuin salama, "savuton tuli" eli energiasta. Näillä olennoilla ei ole materiaalista kehoa kuten ihmisille jonka Jumala loi maan savesta, eli maaperän mineraaleista ja materiasta, emme usko saatana oleva käärme vaan käärmeen olevan yksi Jumalan eläinkunnan luomuksista.

        Saatana kadehti ihmisitä sillä vaikka ihminen oli luotu alhaisesta materiaalista, Jumala puhalsi henkensä tähän, Ihmiselle oli siis annettu jotain korkea arvoista jota saatanan kaltaisilla henki olennoilla ei ole. Saatana ei hyväksynyt ihmistä olemaan Jumalan edustaja ja päämies paratiisissa, vaan kadehti ja halusi itse tuon osan. Lankeamistaan ennen saatana oli korkea henkiolento joka palveli Jumalaa ja joka korotettiin jopa enkeleiden yhteyteen, Jumala kuitenkin tiesi saatanan palvelleen Jumalaa vain omista itsekkäistä motiiveistaan, sillä saatana tiesi Jumalan palvelemisen olevan itselleen hyödyllistä. Saatana ei kuitenkaan ollut enkeli sillä Jumala antoi enkeleille suunnattomasti voimaa ja loi ne samalla ilman mahdollisuutta kapinaan, enkelit eivät ole robotteja vaan heillä on oma persoonansa, kuitenkaan he eivät voi kääntyä Jumalaa vastaan.

        Kun saatana ei hyväksynyt Jumalan suunnitelmaa ja ihmisen asemaa paratiisissa, hän menetti asemansa ja hän putosi alemmalle tasolle pois autuaasta tilastaan. Hän vihastui tästä syystä ihmisiin ja sanoi Jumalalle todistavansa Jumalan tehneen virheen luodessaan ihmisen ja asettamalla tämän saatanaa korkeampaan asemaan. Saatana siis pyysi Jumalalta aikaa ylösnousemuksen päivään asti, ja sanoi johdattavansa harhaan jokaisen ihmisen, paitsi jos nämä pitävät oikean johdatuksen ja tottelevat Jumalan käskyjä, sellaiseen saatana tiesi että hänen valtansa ei riitä. Hän kuitenkin ylimielisyydessään uskoi pystyvänsä johtavan harhaan jokaisen ihmisen. Jumala hyväksyi saatana pyynnön ja antoi tälle aikaa tiettyyn päivään asti, ja lupasi lähettää johdatuksensa ihmisille ja sitä kohtaan kuka seuraa Jumalan johdatusta saatanalla ei tulisi olemaan mitään valtaa.

        Jumala oli kieltänyt Aadamia koskemasta erääseen paratiisin puuhun, ja sanonut että jos Adam syö siitä hän lukeutuu väärintekijöihin. Saatana kuitenkin vakuutteli ihmisen tulevan Jumalan tai enkelien kaltaiseksi mikäli hän syö siitä. Adam uskoi saatanaa ja söi, ja putosi autuaasta tilastaan pois. Jumala karkotti siis ihmisen näin paratiisista, lähetti hänet toiseen ulottuvuuteen saatanan kanssa, mutta lupasi lähettää hänelle opastuksen ja että se joka seuraa Jumalan opastusta ei eksy, vaan pääsee ikuisesti elämään paratiisiin Jumalan yhteyteen autuaaseen olotilaan. Ja saatanalle ja niille ketkä seuraavat häntä, Jumala lupasi tuskallisen rangaistuksen ja viheliään elinpaikan helvetistä.

        Saatana lupasi Jumalalle johdattavansa jokaisen ihmisen tekemään syntiä, ja Jumala vastasi "ja niin kauan kun he palaavat luokseni katuen, minä armahdat heidät".


    • Anonyymi

      Veri uhrit eivät koskaan olleet Jumaan mieleen. Kuten raamatussa Jumala puhuu Jesajan kautta : "en ole syntiuhreihisi ja polttouhreihisi mielistynyt, en sinulta veri uhreja vaatinut" ja "minä annan synnit anteeksi oman oikeudenmukaisuuteni takia".

      Vanhan testamentin profeettojen sanoma on selkeä, kuten koraanin. Jumala antaa anteeksi kun ihminen katuu ja tekee parannuksen.

      Moosekselle Jumala antoi lain ja käskyt, niihin myöhemmin ihmiset lisäilivät asioita ja tekivät siitä omilla käsillään raskaan ja vaikean noudattaa. Jumalan laissa kyse oli oikeanmukaisuudesta ja hyvyydestä, ei veri ja syntiuhreista.

      Jumala antoi lain moosekselle ja Israelin kansalle jotta nämä eläisivät sen mukaan ja opettaisvat sen maailman kaikille kansoille. Israelilaiset muokkasivat lain ja halusivat pitää sen vain itsellään. Joten Jumala lähetti Jeesuksen korjaamaan lakiin tehdyn vääristelyn, ja ilmoittamaan että tuo tehtävä siirtyy toiselle kansalle sillä Israelilaiset rikkoivat Jumalan kanssa tehdyn liiton. Jeesus ilmoitti tulevasta profeetasta ja tulevasta uudesta liitosta. Myös Jeesuksen viesti muuteltiin hänen poistumisensa jälkeen, ja ihmiset alkoivat rukoilla Jeesusta Jumalana vaikka hän ei koskaan väittänyt olevansa Jumala.

      Kun opetuslapset sanoivat Jeesukselle "Hyvä rabbi (opettaja), Jeesus vastasi:" älkää kutsuko minua hyväksi, en minä ole hyvä, vaan yksin Jumala on hyvä". Selkeästi Jeesus jopa evankeliumin mukaan ei pitänyt itseään Jumalana tai Jumalan veroisena, eikä edes hyväksynyt että häntä kutsutaan hyväksi, miten Jeesus siis suhtautuisi siihen että häntä rukoillaan Jumalana?

      Kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta miten rukoilla, hän sanoi "isä meidän joka olet taivaassa", meidän isä viittaa siihen että Jeesuksen asema on Jumalan edessä sama kun muiden ihmisten, hän ei sanonut rukoillaa minua avuksi, tai "Jeesuksen isä taivaassa" vaan "meidän isä" joka ilmaisee että olemme kaikki, Jeesus mukaan lukien Jumalan luomia.

      Me emme siis rukoile tai palvo Jeesusta, vaan me uskomme Jeesuksen olleen Jumalan lähettiläs, ja palvelemme ja rukoilemme Jeesuksen luojaa.

      • Anonyymi

        Olipas hyvin esilletuotua kertomusta meidän sisäisyydestä, tämä kaikki on pakattuna meissä jokaisessa ja paljon muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipas hyvin esilletuotua kertomusta meidän sisäisyydestä, tämä kaikki on pakattuna meissä jokaisessa ja paljon muuta.

        "Totuus on tehty teille selkeäksi ja helpoksi erottaa valheista"


    • Anonyymi

      Islamia vastustavien kommentteja on vain kahta sorttia

      Esimerrki 1

      "Humoristi"
      "pyllyt pystyssä kakka pyllyt kumartelee valuu kakkaa varpaille pyllystä kun kiviä kumartaa hahahaa minareetti joikuvat torneista ja pyllyt paukkuu"

      Esimerkki 2

      "Christinsanity"
      JEESUKSEN KARITSAN VERI PESEE JA PUHDISTAA, EI OLE MUUTA PELASTUSTA KUIN GOLGATAN VERI!!!!!!! KARITSAN PYHÄ VERI VUOTAA!!!! VERESSÄ ON VOIMA!!! USKO VEREN PELASTUKSEEN TAI JOUDUT HELVETTIIN!

      Sitten on jostain ei uskovaisen ja Islamista tietämättömän tekemästä ja huonosta koraanin suomennoksesta asiayhteydestä poistettuja lyhyitä lauseita ja henkilöiden omia virheellisiä johtopäätöksiä, väärinymmärryksiä ja mielipiteitä. Ja joidenkin ihmisten tai kummallisten lahkojen tekojen ja toimien sekoittamista islamin uskontoon.

      Mitään järjellistä tai rakentavaa pohdintaa tai keskustelua on näiltä turha odottaa

      • Anonyymi

        ISLAMIN VALESTAJIEN KANSSA EI PIDÄ MISTÄÄN MITÄÄN MEINATA

        KOSKA NÄITTEN VÄITTEET OVAT KAIKKI MULJUTUSTA JA VAILLA TOSIPOHJAA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ISLAMIN VALESTAJIEN KANSSA EI PIDÄ MISTÄÄN MITÄÄN MEINATA

        KOSKA NÄITTEN VÄITTEET OVAT KAIKKI MULJUTUSTA JA VAILLA TOSIPOHJAA

        YMPÄRI EUROOPPA KAIKKI PAIKAT TUKKIVAT KIVENKUMARRUSJOUKKIOIN
        - NÄITTEN TOUHUISSA ON AINA NORMI ELÄMÄN ESTÄMISET JA KULKEA JOUKOIN KAIKKI KUJAT TUKKIEN TAVALLISILTA IHMISILTÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ISLAMIN VALESTAJIEN KANSSA EI PIDÄ MISTÄÄN MITÄÄN MEINATA

        KOSKA NÄITTEN VÄITTEET OVAT KAIKKI MULJUTUSTA JA VAILLA TOSIPOHJAA

        Ja caps lockeilla mielipiteiden huutelu ilman minkäänlaisia loogisia perusteluita tivistyy.

        Minäkään en koskaan ole "mistään mitään meinannut valestajien kanssa". Sellainen ei todellakaan kannata. Ettäkö minä muka meinaisin, ja vielä että mitään, ja saatika nyt ainakaan mistään. ja viimeisenä en nyt ainakaan valestajien kanssa.

        Nyt tuli niin hyvä ja järkevä ja kattava kommentti että olen sitä mieltä että sinut pitäisi väluttömästi asettaa johonkin tärkeään auktoriteetti asemaan jossa voit älyllisillä lahjoillasi ja yli luonnolisen suurella loogisella ymmärrykselläsi päättää mahdollisimman monen ihmisen asioista ja hallita mieluiten koko yhteiskuntaamme yksinvaltiaana.

        Nyt laitetaan valestajat poikottiin eikä meinata mistään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YMPÄRI EUROOPPA KAIKKI PAIKAT TUKKIVAT KIVENKUMARRUSJOUKKIOIN
        - NÄITTEN TOUHUISSA ON AINA NORMI ELÄMÄN ESTÄMISET JA KULKEA JOUKOIN KAIKKI KUJAT TUKKIEN TAVALLISILTA IHMISILTÄ.

        Faktatietoa, kävin espanjassa viime vuonna ja siellä ei voinut madridissa kaduilla kulkea koska siellä oli miljoona valestajaa ja suuri kivi keskellä katua joita kumarsivat! Aivan järkyttävää. Kävin myös helsingin keskustassa, ja valestajat tukkivat sankoin joukoin kadut kun olivat nähneet katukivetyksen ja kumartelivat sitä tuhansittain. Myös valestajien pyhiinvaellus ja muljutus matkat aleksis kiven museoon tukkivat pääkaupunkiseudun liikenteen joka perjantai. Olisin käynyt siskon luona tanskassa mutta en voinut, valestajat muljuttivat lentokoneen ja tukkivat kansainväliset lentokentät siellä kumarrelen. On tämä järkyttävää. Joku stoppi täytyy asialle saada, mihin vaan menee niin pelkkää muljutusta koko maailma täynnä. Mutta minä Esko-Perkele Hyttynen vihellän pelin nyt poikki ja lähetän valestajat kaikki menomatkalle saharan aavikolle minareetti torneilleen muljuttamaan hiekkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja caps lockeilla mielipiteiden huutelu ilman minkäänlaisia loogisia perusteluita tivistyy.

        Minäkään en koskaan ole "mistään mitään meinannut valestajien kanssa". Sellainen ei todellakaan kannata. Ettäkö minä muka meinaisin, ja vielä että mitään, ja saatika nyt ainakaan mistään. ja viimeisenä en nyt ainakaan valestajien kanssa.

        Nyt tuli niin hyvä ja järkevä ja kattava kommentti että olen sitä mieltä että sinut pitäisi väluttömästi asettaa johonkin tärkeään auktoriteetti asemaan jossa voit älyllisillä lahjoillasi ja yli luonnolisen suurella loogisella ymmärrykselläsi päättää mahdollisimman monen ihmisen asioista ja hallita mieluiten koko yhteiskuntaamme yksinvaltiaana.

        Nyt laitetaan valestajat poikottiin eikä meinata mistään mitään.

        KAIKKI NÄEMME SEN TÄLTÄ KONEELTAKIN /// MITEN KIVEÄÄN KAIKIN JOUKOIN KUMARTAVAT TIETKIN TUKKIEN,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAIKKI NÄEMME SEN TÄLTÄ KONEELTAKIN /// MITEN KIVEÄÄN KAIKIN JOUKOIN KUMARTAVAT TIETKIN TUKKIEN,,,,,,

        Ja jutustelut näitten kansa ei mitään järkeä piä sisällään, kun näytelemiset kaikki on näitten teesejä.

        Ei muutakuin käelä huitaisten näiten jutuille tyhjille ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YMPÄRI EUROOPPA KAIKKI PAIKAT TUKKIVAT KIVENKUMARRUSJOUKKIOIN
        - NÄITTEN TOUHUISSA ON AINA NORMI ELÄMÄN ESTÄMISET JA KULKEA JOUKOIN KAIKKI KUJAT TUKKIEN TAVALLISILTA IHMISILTÄ.

        Älä Esko-Perkele huolehdi, KuRISTUKSEN VERI muljuttaa vielä kaikki VALESTAJAT!

        KARISTUKSEN VERI on jo vuotanut! Ja olemme voittaneet voiton kaikista voitettavista ja voidellut voideltavat KARITSAN RASVALLA!

        KARITSA je Esko-Perkele muljuttaa KIVEN KUMARTAJAT 10-0!

        Hyvä Esko! SINÄ TIEDÄT, MITEN ASIAT OVAT ja muiden jutut on vaan muslimi muljuttajien mussutusta jossa ei ole päätä eikä häntää. Sinun suurella viisaudella sitä ei kannata yrittää ymmärtää sillä noin älykäs henkilö kyllä ymmärtää sen syvällisemmin asiaan perehtymättä että VALESTAJAT SIINÄ VAAN MULJUTTAVAT HÖLMÖYKSIÄ JA KOITTAVAT VALLOITTAA MAAILMAN JOTTA VOIVAT ESTELLÄ NORMI IHMISTEN KULKEMISTA JA ELÄMÄÄ KADUILLA KIVIA KUMARRELEN! Näin on näreet ja asia ja siitä on turha mitään väitellä, piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAIKKI NÄEMME SEN TÄLTÄ KONEELTAKIN /// MITEN KIVEÄÄN KAIKIN JOUKOIN KUMARTAVAT TIETKIN TUKKIEN,,,,,,

        Totta tuo teiden tukkiminen on kyllä ikävä juttu. Koitin käydä lähikaupassa mutta eihän siitä tullu mitään kun sankka joukko kumarsi taas kiviä tiellä eikä siitä pässy ohi kulkemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAIKKI NÄEMME SEN TÄLTÄ KONEELTAKIN /// MITEN KIVEÄÄN KAIKIN JOUKOIN KUMARTAVAT TIETKIN TUKKIEN,,,,,,

        MITEN TÄMÄ TEIDEN TUKKIMINEN SAADAAN LOPPUMAAN? SUOMESSAKIN KAIKKI TIET TUKITTU, KIVIÄ KUMARRELAAN JOPA MAASEUTUJEN TIET OVAT TUKOSSA. EI PÄÄSE MIHINKÄÄN KULKEMAAN, KEHÄ 3 TÄYNNÄ KUMARTELIJOITA AUTOLLA EI PÄÄSE TIETÄ KULKEMAAN. JUNA RADOILLA JA LENTOKENTILLÄ MYÖS TUKKIVAT REITIT. TÄMÄN ON LOPUTTAVA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAIKKI NÄEMME SEN TÄLTÄ KONEELTAKIN /// MITEN KIVEÄÄN KAIKIN JOUKOIN KUMARTAVAT TIETKIN TUKKIEN,,,,,,

        Kyllä totta puhut, tältä koneelta näemme kaikki, miten kiveä kumartavat tukkivat kaikki tiet. Olet täysin oikeassa ja sitä on turha kenenkään kiistää. Tältä koneelta näkevät kaikki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        KAIKKI NÄEMME SEN TÄLTÄ KONEELTAKIN /// MITEN KIVEÄÄN KAIKIN JOUKOIN KUMARTAVAT TIETKIN TUKKIEN,,,,,,

        😂😂😂😭🤷‍♂️🤦


    • Anonyymi

      Jumala on todellinen ja kaikkivaltias, hönen käsissään on kaikki päätösvalta. Ketä Jumala puolustaa sille ei kukaa mitään mahda, ja ketä vastaan Jumala kääntyy sille ei löydy auttajaa.

      • Anonyymi

        Sanalla maailma on rakennettu ja hyvin aatoksin rakennetaan edelleenkin, mikä raamatussakin on perus-aatoksena, ikuisuutta rakentuen.


      • Anonyymi

        Kuitenkin näin :

        Ihmiselämä syntyy Jumalan luomana, ja ihminen on osa Jumalan luomistyön kokonaisuutta. Raamatun mukaan Jumala loi ihmisen kuvakseen ja kaltaisekseen. Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä. Hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat.

        Me rakennamme kukin omaa elämäämme niistä lähtökohdista, jotka meille on annettu. Kukaan ei voi valita omaa syntymäaikaansa, -paikkaansa tai -ympäristöään. Elämä on näin Jumala johdatuksen ja siunauksen varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin näin :

        Ihmiselämä syntyy Jumalan luomana, ja ihminen on osa Jumalan luomistyön kokonaisuutta. Raamatun mukaan Jumala loi ihmisen kuvakseen ja kaltaisekseen. Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä. Hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat.

        Me rakennamme kukin omaa elämäämme niistä lähtökohdista, jotka meille on annettu. Kukaan ei voi valita omaa syntymäaikaansa, -paikkaansa tai -ympäristöään. Elämä on näin Jumala johdatuksen ja siunauksen varassa.

        Raamatusta löytyy myös paljon hyvää ja uskomme mm tooran, psalmien ja Jeesuksen evankeliumln olevan osa Jumalan ihmiselle ilmoittamaa johdatusta, kuitenkin ajan myötä nuo ilmoitukset saaneet kansat poistivat osan, lisäsivät osia itse, ja muokkailivat niitä, josta syystä niistä löytyy nykyisessä muodossaan paljon ristiriitaisuuksia ja sekaannusta aiheuttavaa tekstiä, joka voi käännytää Jumalaa etsivät ihmiset pois ja aiheuttaa heille epäuskoa sillä nuo kirjoitukset eivät ole selkeitä ja yhtenäisiä. Sen takia Jumala lähetti yhden selkeän viestin profeetta Mohammedin (arabian sana mohammed tarkoittaa hyväsydämmistä) kautta kaikille maailman kansoille opastukseksi valitsemaan hyvä ja karttamaan pahaa. Se on täysin looginen, selkeä ja helposti ymmärrettävä muuttumaton sanoma joka on jokaisen ihmisen helppo ymmärtää ja noudattaa


    • Anonyymi

      Ihmiselämä syntyy Jumalan luomana, ja ihminen on osa Jumalan luomistyön kokonaisuutta.

      Tuosta lauseesta pitää meistä jokaisen tajuta
      - elämämme ainutkertaisuus ja tärkeys KAIKEN LUOJALLE

      • Anonyymi

        Tottakai, tämä elämä maanpäällä on kuitenkin täynnä vastoinkäymisiä, suruja ja haasteita. Jumala ei tahdo ihmisen surevan ja kärsivän ikuisesti tässä maailmassa jossa kaikki on katoavaista. Tämä elämä on ainoastaan testi ja koettelemus ihmisille, kumpaa haluamme seurata Jumalaa vai saatanaa, valitsemmeko hyvän vai pahan? Ja Jumala oikeidenmukaisuudessaan herättää meidät kuolleista ja kokoaa meidät tilinteonpäivänä yhteen jotta näemme omat tekomme ja valintamme. Jumala palkitsee nöyrät ja oikeudenmukaiset sinä päivänä ikuisella palkinnolla, ja saattaa häpeään ja kurjaan rangaistukseen ylpeät, ahneet, ylimieliset ja pahat ihmiset, jotka sortivat muita maan päällä ja jotka aiheuttivat pahaa ja korruptiota, jotka olivat pilkkaajia, ahdistajia, kiusaajia ja panettelijoita. Jotka luulivat kaiken omaisuutensa olevan omaa saavutustaan ja jotka eivät välittäneet vähä osaisemmista, eivät auttaneet avun tarpeessa olevia, ja kerskailivat ylpeydessään. Näille Jumala on valmistanut kurjan olinpaikan tuonpuoleisessa. Ja nöyrille, lempeille ja hyväntahtoisille hän on valmistanut ihanat puutarhat joissa he saavat rauhassa oleilla ilmaan mitään uhkaa tai pelkoa.


    • Anonyymi

      Koraani sanoo näin:

      "Totisesti ne ketkä ovat uskovaisia, myös kristityt, saabalaiset ja juutalaiset, ja kaikki ketkä uskovat Jumalaan ja viimeiseen päivään ja tekevät hyvää, saavat palkintonsa herransa luona, eikä mikään pelko valtaa heitä, eivätkä he joudu surun alaisiksi"

      Suura 2:62

    • Anonyymi

      Islam häviää maan piiristä koska kivenkiertämisellä ja sen kumartamisella ei ole mitään järkeä kuollutta kiveä kumartaa.

      PIAN ISLAMILTA ON VIPU POIKKI JA KERRALLA.

      • Anonyymi

        Muslimi voi kumartaa ainoastaan maalmankaikkeuden luojaa. Tuo kumartava rukoustapa juontaa juurensa vähintäänkin Abrahamiin asti, ja sillä tavalla ovat rukoilleet myös kristityt ja juutalaiset, joista osa noudattaa tuota tyyliä edelleen.

        Tämä tapa rukoilla on symboli ihmisen nöyrtymisestä luojansa edessä, ja muistutus että asiat ovat suuremissa käsissä ja lopulta ihminen on vain pieni yksilö suuressa luoma kunnassa jota Jumala hallitsee.

        Kun muslimi sanoo rukouksessa "Jumala on suurempi", hän tarkoittaa että Jumala on suurempi kuin mikään muu asia, huoli, ongelma tai pulma joka hänellä voi sillä hetkellä olla, ja jättää kaiken Jumalan käsiin.


      • Anonyymi

        Islam on maailman nopeimmin kasvava uskonto maailman joka maan osassa, myös uusien liittyneiden osalta sekä syntyvyyden kautta. Nyt maailmassa on n 2 miljardia muslimia eli joka neljäs ihminen maailmassa on muslimi, näillä näkymin ja tällä kasvu tahdilla luku on vuonna 2050 vähintäänkin 3 miljardia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islam on maailman nopeimmin kasvava uskonto maailman joka maan osassa, myös uusien liittyneiden osalta sekä syntyvyyden kautta. Nyt maailmassa on n 2 miljardia muslimia eli joka neljäs ihminen maailmassa on muslimi, näillä näkymin ja tällä kasvu tahdilla luku on vuonna 2050 vähintäänkin 3 miljardia.

        Koraani ja Muhammed opettavat tappamaan "pakanoita", mutta jos he kääntyvät uskomaan Allahiin, niin silloin heitä ei saa tappaa. Mosab oli oikeassa kun hän sanoi todellisen islaminuskon olevan vihan ja väkivallan uskonto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muslimi voi kumartaa ainoastaan maalmankaikkeuden luojaa. Tuo kumartava rukoustapa juontaa juurensa vähintäänkin Abrahamiin asti, ja sillä tavalla ovat rukoilleet myös kristityt ja juutalaiset, joista osa noudattaa tuota tyyliä edelleen.

        Tämä tapa rukoilla on symboli ihmisen nöyrtymisestä luojansa edessä, ja muistutus että asiat ovat suuremissa käsissä ja lopulta ihminen on vain pieni yksilö suuressa luoma kunnassa jota Jumala hallitsee.

        Kun muslimi sanoo rukouksessa "Jumala on suurempi", hän tarkoittaa että Jumala on suurempi kuin mikään muu asia, huoli, ongelma tai pulma joka hänellä voi sillä hetkellä olla, ja jättää kaiken Jumalan käsiin.

        Islaminuskon nimissä islamistinen terrorijärjestö Hamas toteuttaa terrorismiaan todella kierolla ja järkyttävällä tavalla. Hamas tappoi palestiinalaisia ja syytti siitä Israelia. Tällainen toimintatapa on synnin perusluonne, joka tekee itse kierolla tavalla vilppiä ja koittaa syyttää siitä muita, jotka ovat syyttömiä tapahtuneisiin asioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muslimi voi kumartaa ainoastaan maalmankaikkeuden luojaa. Tuo kumartava rukoustapa juontaa juurensa vähintäänkin Abrahamiin asti, ja sillä tavalla ovat rukoilleet myös kristityt ja juutalaiset, joista osa noudattaa tuota tyyliä edelleen.

        Tämä tapa rukoilla on symboli ihmisen nöyrtymisestä luojansa edessä, ja muistutus että asiat ovat suuremissa käsissä ja lopulta ihminen on vain pieni yksilö suuressa luoma kunnassa jota Jumala hallitsee.

        Kun muslimi sanoo rukouksessa "Jumala on suurempi", hän tarkoittaa että Jumala on suurempi kuin mikään muu asia, huoli, ongelma tai pulma joka hänellä voi sillä hetkellä olla, ja jättää kaiken Jumalan käsiin.

        Islaminuskon sotaisa luonne
        Allah ja muslimiuskonto on eri asia kuin Raamatun opettama usko Jumalaan. Muutamia vuosia sitten keskustelin erään muslimin kanssa. Hän puhui minulle Allahista ja minä puhuin hänelle Jeesuksesta. Tämä muslimi sanoi, että minut tapettaisiin hänen kotimaassaan jos puhuisin siellä muslimeille Jeesuksesta. Minä sanoin, että minun Jumalani ei kehota tappamaan tätä muslimia, vaikka hän puhuu minulle Allahista, vaan rakastamaan häntä sekä kertomaan hänelle evankeliumia rakastavasta Jumalasta ja Jeesuksen lunastusuhrista, jossa on pelastus. Keskustelustamme kävi selkeästi ilmi, että tämän muslimin jumala on vihan ja väkivallan jumala, eli epäjumala, ei todellinen Jumala. Keskusteluni hänen kanssaan todistaa myös sen, että kun muslimi uskoo Koraania kirjaimellisesti tosissaan, niin hän uskoo että vääräuskoiset tulisi tappaa.

        Islamin väkivaltainen luonne johtuu se perustajan Muhammedin käyttäytymisestä ja teoista, joihin kuului väkivalta ja ihmisten surmaaminen. Islaminuskon ongelma ei ole muslimeissa, vaan heidän uskonnossaan, joka saa ihmiset käyttäytymään väkivaltaisesti ja tekemään terroristi-iskuja, jossa jopa tehdään itsemurhaiskuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koraani ja Muhammed opettavat tappamaan "pakanoita", mutta jos he kääntyvät uskomaan Allahiin, niin silloin heitä ei saa tappaa. Mosab oli oikeassa kun hän sanoi todellisen islaminuskon olevan vihan ja väkivallan uskonto.

        Oletko asiasta aivan varma ja oletko tutkinut asiaa niin syvällisesti että voit tehdä tällaisia väittämiä varmuudella? Mihin tuo väittämä perustuu?

        Jos kyseessä on koraanin kohta jossa annetaan ilmoitus niitä monijumalaisia heimoja kohtaan kenellä oli rauhansopimuksia muslimi vähemmistön kanssa mutta rikkoivat ne ja toistuvasti hyökkäsivät aina kun siihen saivat mahdollisuuden, niin sellaiset kohdat koraanissa pitää ymmärttää asiayhteydessä eikä vain ottaa yhtä lausetta lukematta koko lukua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko asiasta aivan varma ja oletko tutkinut asiaa niin syvällisesti että voit tehdä tällaisia väittämiä varmuudella? Mihin tuo väittämä perustuu?

        Jos kyseessä on koraanin kohta jossa annetaan ilmoitus niitä monijumalaisia heimoja kohtaan kenellä oli rauhansopimuksia muslimi vähemmistön kanssa mutta rikkoivat ne ja toistuvasti hyökkäsivät aina kun siihen saivat mahdollisuuden, niin sellaiset kohdat koraanissa pitää ymmärttää asiayhteydessä eikä vain ottaa yhtä lausetta lukematta koko lukua.

        selitelyt sikseen, niitähän riittää, mutta jälet kertovat mihin pyrkivät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islaminuskon nimissä islamistinen terrorijärjestö Hamas toteuttaa terrorismiaan todella kierolla ja järkyttävällä tavalla. Hamas tappoi palestiinalaisia ja syytti siitä Israelia. Tällainen toimintatapa on synnin perusluonne, joka tekee itse kierolla tavalla vilppiä ja koittaa syyttää siitä muita, jotka ovat syyttömiä tapahtuneisiin asioihin.

        Hamas on palestiinalainen vastarintajärjestö joka syntyi sen jälkeen kun juutalainen valtio perustettiin sen aikaiselle palestiinan valtion alueelle ja miljoonat ihmiset ajettiin pois kodeistaan. Miehityksen aikana kokonaisia kylien väestöjä eliminoitiin, tapahtui kauheita sota rikoksia, raiskauksia ym, tästä kertoo kattavasti eslm tantura dokumentti josta löytyy ainakin pätkiä youtubesta. Hamas ei ole uskonnollinen järjestö, eikä tee "islamin nimissä" mitään, vaan palestiinalaisten kansallinen vastarintaa tekevä järjestö tuota miehitystä ja väestönsiirtoa ja eliminointia vastaan.

        Palestiinalaiset ovat enimmäkseen muslimeja siksi myös hamasin jäsenet ovat enimmäkseen muslimeja, palestiinalaisia on myös kristittyjä ja myös hamasissa on kristittyjä taistelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islaminuskon sotaisa luonne
        Allah ja muslimiuskonto on eri asia kuin Raamatun opettama usko Jumalaan. Muutamia vuosia sitten keskustelin erään muslimin kanssa. Hän puhui minulle Allahista ja minä puhuin hänelle Jeesuksesta. Tämä muslimi sanoi, että minut tapettaisiin hänen kotimaassaan jos puhuisin siellä muslimeille Jeesuksesta. Minä sanoin, että minun Jumalani ei kehota tappamaan tätä muslimia, vaikka hän puhuu minulle Allahista, vaan rakastamaan häntä sekä kertomaan hänelle evankeliumia rakastavasta Jumalasta ja Jeesuksen lunastusuhrista, jossa on pelastus. Keskustelustamme kävi selkeästi ilmi, että tämän muslimin jumala on vihan ja väkivallan jumala, eli epäjumala, ei todellinen Jumala. Keskusteluni hänen kanssaan todistaa myös sen, että kun muslimi uskoo Koraania kirjaimellisesti tosissaan, niin hän uskoo että vääräuskoiset tulisi tappaa.

        Islamin väkivaltainen luonne johtuu se perustajan Muhammedin käyttäytymisestä ja teoista, joihin kuului väkivalta ja ihmisten surmaaminen. Islaminuskon ongelma ei ole muslimeissa, vaan heidän uskonnossaan, joka saa ihmiset käyttäytymään väkivaltaisesti ja tekemään terroristi-iskuja, jossa jopa tehdään itsemurhaiskuja.

        Allah on arabian kieltä ja tarkoittaa Jumala. Jeesus puhui arameaa ja myös arameaksi Jumala on Allah eli tuota nimltystä myös Jeesus on käyttänyt. Jeesus tuskin on sanonut sanaa "Jumala" joka tulee suomalaisugrilaisten Jomali-epäjumalasta.

        "Eräs muslimi" ei ole vakuuttava tiedon lähde. Kuka tahansa voi ajatella tai sanoa olevansa muslimi, riippumatta hänen uskonnollisesta ymmärryksestä.

        Muslimi ei voi tappaa ihmistä muuten kuin itsepuolustuksessa, Islamissa on tosin kuoleman rangaistus eräistä vakavista synneistä mutta niiden toimeenpanoon tarvitaan tuomioistuin ja yksittäinen ihminen ei saa ottaa henkeä keneltäkään uskonnosta huolimatta.

        Jeesus on yksi Islamin keskeisimmistä henkilöistä ja Jumalan profeetta. Jeesus mainitaan koraanissa useammin kuin Mohammed, ja jokainen muslimi uskoo Jeesuksen opettaneen ihmisille yhdestä, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalasta.

        Koraani myös selkeästi käskee, että sekä kristityillä että juutalaisilla on oikeus harjoittaa omaa uskontoaan. Ja mikäli kristittyjä tai juutalaisia asuu Islamilaisen hallinnon alueella heitä tulee suojella ja heillä on uskonnonvapaus eikä heitä vaadita noudattamaan Islamin lakeja vaan omia lakejaan, heidän ei tarvitse palvella muslimien armeijassa mutta heidän on maksettava pieni vero asuessaan Islamin hallinnon alla. Heillä on kuitenkin vapaus ja erityinen suojeltu asema.

        Meitä myös kehotetaan koraanissa, "älkää väitelkö kirjan kansan (kristityt ja juutalaiset) kanssa, vaan sanokaa, teillä on teidän uskontomme, ja meillä meidän uskontomme" ja "tilinteon päivänä on Jumala selvittävä heille sen, mistä he keskenään väittelivät"

        Allah ei ole epäjumala vaan Abrahamin Iisakin ja Jaakobin Jumala. Koraani puhuu Jumalasta joka loi Aadamin ja Eevan, johdatti Nooaa, Aabrahamia, Moosesta, Israelin sukukuntia, Jeesusta ja profeetta Mohammedia. Kyseessä ei ole sodan Jumala vaan sotiminen on sallittu vain sortajia tai hyökkääjiä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        selitelyt sikseen, niitähän riittää, mutta jälet kertovat mihin pyrkivät

        Mihin siis pyrkivät esim indoneesian yli 300 miljoonaa muslimia? Entä pakistanin yli 220 miljoonaa muslimia? Tapetaanko noissa maissa kristittyjä ja muita muun uskoisia? Entä marokossa, tai algeriassa, ja egyptissä, miksi noissa maissa on pajon kristittyjä ja egyptin valtio jopa rakentaa heille kirkkoja ja he elävät rauhassa siellä muslimien kanssa? Maailmassa muslimeita on yli 2 miljardia, 25% koko maailman väestöstä, 400 kertaa suomen koko väestö. Jos noin suuri porukka juonisi tappaa kaikki muun uskoiset tai käännyttää ne väkisin, olisi koko maailma liekeissä joka päivä.


    • Anonyymi

      Islam opettaa että jokaista yksilöä on kohdeltava ystävällisyydelle ja kunnioituksella, sillä kuka tahansa uskonnostaan tai tilanteestaan huolimatta voi olla Jumalan ystävä ja Jumalalle erittäin läheinen. Sen ketkä ovat Jumalan ystäviä yksin Jumala tietää. Jos satumme loukkaamaan Jumalan ystävää tietämättömyydessämme, Jumala sen myös meille ankarasti kostaa. Muslimin täytyt olla siis erityisen varovainen siitä kuinka hän kohtelee muita ihmisiä.

      • Anonyymi

        Koraanin ohjeet ovat sen sijaan voimassa sellaisinaan, eikä Koraani tunne käsitettä vanha tai uusi liitto, vaan sen kehotus tappamaan toisuskoisia on aina voimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koraanin ohjeet ovat sen sijaan voimassa sellaisinaan, eikä Koraani tunne käsitettä vanha tai uusi liitto, vaan sen kehotus tappamaan toisuskoisia on aina voimassa.

        Mihin perustuu tällainen väite että koraanissa kehotetaan tappamaan aina toisuskoisia?

        Koraanin mukaan esim kirjan kansalla eli kristityillä ja juutalaisilla on erityinen suojeltu asema ja vapaus harjoittaa uskontoaan maissa joissa on Islamilainem hallinto.

        Kooranissa annettiin ilmoitus "taistella niitä monijumalaisia heimoja vastaan ketkä rikkoivat rauhansopimukset", nuo eivät ole yleisiä ohjeita miten suhtautua toisiin uskontoihin.

        Kukaan joka on oikeasti tutkinut koraania syvällisesti ja opiskellut Islamin uskontoa aidoista lähteistään ei tekisi tuollaisia väittämiä. Nuo kauhukuvat ja harhat on jostain netin palstoilta tai Islamin vastustajien sepustuksista. ISIS ja talebaanit eivät edusta Islamia, eivätkä terrori tekoja tekevät. Vai edustavatko ristiretkeläiset ja kristinuskoa miekalla levittäneet ihmiset kristinuskoa? Esim juutalaisilla oli pitkän aikaa kristittyjen mailla kaksi valintaa, Jeesus tai miekka. Islamin alueella juutalaiset elivät hyvää elämää sovussa, ja juutalaisia pakeni turvaan Islamilaisiin maihin euroopan juutalaisvainoilta ja turvapaikat heille myös annettiin. Islam ei käske tappamaan muiden uskontojen edustajia, ja käskee kohtelemaan kristittyjä ja juutalaisia kummioituksella.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Maailman loppu

        Mutta kun pyhät kuukaudet ovat kuluneet, niin vuodattakaa pakanain verta missä tahansa heitä tapaattekin. Ahdistakaa ja piirittäkää heitä ja väijykää heitä kaikkialla, mutta jos he kääntyvät (oikeaan Jumalan uskoon), rukoilevat ja antavat almut, niin päästäkää heidät menemään. Jumala on totisesti anteeksiantava ja armollinen. (Koraani 9:5)

        Muhammed antoi seuraajilleen selonteon siitä, mitä tulee tapahtumaan aikojen lopussa. Se päivä ei koita ennen kuin islam on valloittanut koko maailman. Sitten kun tämä tapahtuu, muslimit surmaavat viimeisetkin dhimmit.


      • Anonyymi

        Eli jonkin Islamin vastaisen henkilön amatöörimäisesti tekemä nettisivu maksuttomille sivuille, ilman viitteitä ja henkilön omia mielipiteitä ja omia tulkkauksia täynnä istoriasta on luotettava tiedonlähde?

        Tuo nettisivu puhuu esim "pyhästä sodasta". Islamissa ei ole sellaista käsitettä kuin "pyhä sota". Tuo termi on islamin vastustajien kehittämä jonka he väittävät olevan saman "jihad" merkitys koraanissa. Sana "jihad" on arabian kieltä ja tarkoittaa sanoja: vastustus, kamppailu, vaivan näkö, pyrkimys, vastustuskyky, koraanissa sanalla jihad on useimmiten merkitys "nähdä vaivaa kamppailussa oikeudenmukaisuuden puolesta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman loppu

        Mutta kun pyhät kuukaudet ovat kuluneet, niin vuodattakaa pakanain verta missä tahansa heitä tapaattekin. Ahdistakaa ja piirittäkää heitä ja väijykää heitä kaikkialla, mutta jos he kääntyvät (oikeaan Jumalan uskoon), rukoilevat ja antavat almut, niin päästäkää heidät menemään. Jumala on totisesti anteeksiantava ja armollinen. (Koraani 9:5)

        Muhammed antoi seuraajilleen selonteon siitä, mitä tulee tapahtumaan aikojen lopussa. Se päivä ei koita ennen kuin islam on valloittanut koko maailman. Sitten kun tämä tapahtuu, muslimit surmaavat viimeisetkin dhimmit.

        Miksi vääristät asioita, tuossa suurassa ei puhuta mistään lopun ajoista, sen lisäksi tuo suomennus on virheellinen. Tuokin asia on tässä ketjussa selitetty moneen kertaan.

        Suura 9 "katumus" mainitsee "koskien niitä monijumalaisia heimoja keiden kanssa teillä on ollut rauhansopimus (ja ketkä rikkoivat ne)..."

        Suura jatkuu "koskien niitä monijumalaisia (polyteistit) ketkä ovat pitäneet rauhan sopimuksensa, eivätkä auttaneet vihollisia teitä vastaan, pitäkää sopimuksenne heidän kanssa siihen asti kun olette sopineet...

        " Ja kun rauhoitetut kuukaudet ovat ohi, tuhotkaa ne monijumalaiset ketkä rikkoivat sopimuksensa..."

        Suura jatkuu

        "Ettekö taistelisi niitä monijumalaisia vastaan ketkä juonivat lähettilästä vastaan ajaakseen hänet maanpakoon mekasta.."

        Tässä puhutaan selkeästi tietyistä heimoista jotka vainosivat alku ajan muslimeita, tekivät heidän kanssaan sopimuksia mutta vaan rikkoakseen ne aina mahdollisuuden tullen, ja hyökätessään aina ensin

        Koraanissa on kertomuksia ja historiallisia tapahtumia, jokainen koraanin kohta ei ole pelkästään yleis ohjetta jokaiseen tilanteeseen. Koraanissa on myös yleisiä ohjeita mutta ne ohjeet on selkeästi sellaisina mainittu. Et voi ottaa yhtä osaa suurasta pois asiayhteydestä keskeltä ja jättää pois alkua ja loppua vaan kadota siinä suuran kontekstin. Mutta selvästi kyseessä ei ole halu objektiivisesti ottaa asioista selvää, tai ymmärtää vaan lietsoa pelkoa ja kauhukuvia. On eri asia keskustella avoimin mielen, ja olla ahdasmielinem ja sulkeutunut omiin harhakuvitelmiinsa ilman edes halua hankkia enempää ymmärrystä asioista mistä ei ole täysin tietoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vääristät asioita, tuossa suurassa ei puhuta mistään lopun ajoista, sen lisäksi tuo suomennus on virheellinen. Tuokin asia on tässä ketjussa selitetty moneen kertaan.

        Suura 9 "katumus" mainitsee "koskien niitä monijumalaisia heimoja keiden kanssa teillä on ollut rauhansopimus (ja ketkä rikkoivat ne)..."

        Suura jatkuu "koskien niitä monijumalaisia (polyteistit) ketkä ovat pitäneet rauhan sopimuksensa, eivätkä auttaneet vihollisia teitä vastaan, pitäkää sopimuksenne heidän kanssa siihen asti kun olette sopineet...

        " Ja kun rauhoitetut kuukaudet ovat ohi, tuhotkaa ne monijumalaiset ketkä rikkoivat sopimuksensa..."

        Suura jatkuu

        "Ettekö taistelisi niitä monijumalaisia vastaan ketkä juonivat lähettilästä vastaan ajaakseen hänet maanpakoon mekasta.."

        Tässä puhutaan selkeästi tietyistä heimoista jotka vainosivat alku ajan muslimeita, tekivät heidän kanssaan sopimuksia mutta vaan rikkoakseen ne aina mahdollisuuden tullen, ja hyökätessään aina ensin

        Koraanissa on kertomuksia ja historiallisia tapahtumia, jokainen koraanin kohta ei ole pelkästään yleis ohjetta jokaiseen tilanteeseen. Koraanissa on myös yleisiä ohjeita mutta ne ohjeet on selkeästi sellaisina mainittu. Et voi ottaa yhtä osaa suurasta pois asiayhteydestä keskeltä ja jättää pois alkua ja loppua vaan kadota siinä suuran kontekstin. Mutta selvästi kyseessä ei ole halu objektiivisesti ottaa asioista selvää, tai ymmärtää vaan lietsoa pelkoa ja kauhukuvia. On eri asia keskustella avoimin mielen, ja olla ahdasmielinem ja sulkeutunut omiin harhakuvitelmiinsa ilman edes halua hankkia enempää ymmärrystä asioista mistä ei ole täysin tietoinen.

        Kyllä nuo itsekkin tietävät vääristelevänsä asioita.

        Tuo tyyppi keksi tuohon itse että suura yhdeksässä: "Muhammed antoi seuraajilleen selonteon siitä, mitä tulee tapahtumaan aikojen lopussa"

        Vaikka suura puhuu ajasta jolloin pakana heimot vainosivat muslimeita ja koittivat karkoittaa ne mekasta.

        Näillä vänkääjillä ei ole muuta mahdollisuutta kuin vääristellä ja sekoitella asioita oman kieron päänsä mukaan, tekopyhiä ja valehtelijoita kun ovat. Rehellisesti ja totuudenmukaisesti heillä kun ei olisi minkäänlaista keissiä, niin pitää sitten keksiä juttuja ja vääntää väkisin itse keksimiään sepustuksia jotta voisivat luoda negatiivista kuvaa jostain jota itse vihaavat. Antaa heidän nauttia päihteistään, haureudesta, aviorikoksistaan, perversioistaan, epäoikeudenmukaisuudestaan ja hyväksikäytöstä vielä hetken. Jumala tekee siitä sairaasta ja valheellisesta, kärsimystä auheuttavasta meiningistä lopun pian.


    • Anonyymi

      Kuka tahansa kuka tutkii koraania alkuperäisellä kielellä tajuaa että ihminen ei voisi tuottaa sellaista. Varsinkaan luku ja kirjoitus taidoton mies aavikolta. Koraani käyttää sanoja joita ei ollut olemassa mutta jotka kuitenkin ymmärrettiin, se loi siis uusia sanoja, käytti vanhoja sanoja tavalla joita niitä ei koskaan old käytetty, ja loi täysin uudenlaisen ja ihmeellisen kieliopin jonkalaista ei oltu aikaisemmin nähty.

      Koraanin osaa ulkoa kymmenet tuhannet ihmiset kirjaimen tarkkuudella, se on ainoa kirja joka on noin tarkasti ihmisten muistissa, jopa sellaisten jotka eivät osaa arabian kieltä, joka on täysi ihme.

      Muhammed eli 40 vuotta ennen koraanin ilmoitusta. Hänen lempinimensä oli "rehellinen" sillä hänen maineensa oli sellainen että hän ei ollut kertonut ainuttakaan valhetta, ja hänet tunnettiin erinoimasesta käytöksestään ja oikeudenmukaisuudesta. Häneltä tulivat kysymään neuvoa moniin asioihin niin kristityt, juutalaiset ja pakanatkin ja hän ei koskaan kieltäytynyt neuvomasta ketään, hän ei selvästi myöskään siis ollut hullu.

      Kun hän aloitti saarnaamisen ja profetoinnin, hänen omat heimolaiset koittavat saada hänet lopettamaan ja lupasivat hänelle mitä tahansa palkkioksi jos hän lopettaisi, häntä he eivät onnistuneet kuitenkaan lahjomaan, vaikka hän sen seurauksena koki hyljintää, vainoa ja vaikeuksia. Ensimmäisenä vuosi kymmenenä häntä seurasi vain muutama ihminen, ja heidän elämänsä oli hyvin vaikeaa vainojen alla. Hän ei siis myös ollut vilpillinen ja omaa etuaan ajatteleva.

      Ainoa vaihtoehto joka jää on että hän todella oli Jumalan profeetta ja rehellinen siitä mitä sanoi.

      Koraani myös vastaa kaikkiin elämän kysymyksiin eikä jätä yhtään kiveä kääntämättä.

      • Anonyymi

        KYLLÄ KIVEESÄ KIERTÄJÄT RIEMASTUIVAT


      • Anonyymi

        Paneudus tuohon hartauksin.
        Muhammed meni naimisiin lapsen kanssa, eikä kyse ollut kahden aikuisen välisestä yhteisestä sopimuksesta rakkauden tähden, vaan siitä että Aisha määrättiin Muhammedin vaimoksi.

        Perinteinen Islam kieltää Islamin uskosta luopumisen sekä sen että ei-muslimi ei voi elää tasavertaisena muslimin kanssa Islamin lakia noudattavissa maissa, joka tarkoittaa sitä, että ei-muslimi on toisen luokan kansalainen. Islamin lakia harjoittavissa maissa ei-muslimi ei voi olla johtotehtävässä suhteessa muslimiin. Islamin laki kieltää ei-muslimilta tietyt työtehtävät.

        Historiassa taaksepäin Islamin laki määräsi ettei juutalaisten tai kristittyjen rukoushuoneita saanut rakentaa tai korjata. Koraani opettaa ettei muslimi saa olla juutalaisen tai kristityn ystävä ja jos joku muslimi ottaa heidät ystävikseen, niin sellainen muslimi on kuin juutalainen tai kristitty.

        Jos muslimilla on esimerkiksi suomalaisia ystäviä, niin hän rikkoo koraanin käskyä vastaan. Muslimi saa olla ystävällinen vääräuskoisia kohtaan jos siitä on hyötyä Islamille. Islamin mukaan muslimi ei voi olla kuitenkaan todellinen ystävä vääräuskoisen kanssa, koska kenelläkään todellisella muslimilla ei voi olla vääräuskoista ystävää. Silloin kun jotain ihmistyhmä pidetään vihollisena, niin on ehdottoman tärkeää, että kaikenlaiset siteet rikotaan heihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paneudus tuohon hartauksin.
        Muhammed meni naimisiin lapsen kanssa, eikä kyse ollut kahden aikuisen välisestä yhteisestä sopimuksesta rakkauden tähden, vaan siitä että Aisha määrättiin Muhammedin vaimoksi.

        Perinteinen Islam kieltää Islamin uskosta luopumisen sekä sen että ei-muslimi ei voi elää tasavertaisena muslimin kanssa Islamin lakia noudattavissa maissa, joka tarkoittaa sitä, että ei-muslimi on toisen luokan kansalainen. Islamin lakia harjoittavissa maissa ei-muslimi ei voi olla johtotehtävässä suhteessa muslimiin. Islamin laki kieltää ei-muslimilta tietyt työtehtävät.

        Historiassa taaksepäin Islamin laki määräsi ettei juutalaisten tai kristittyjen rukoushuoneita saanut rakentaa tai korjata. Koraani opettaa ettei muslimi saa olla juutalaisen tai kristityn ystävä ja jos joku muslimi ottaa heidät ystävikseen, niin sellainen muslimi on kuin juutalainen tai kristitty.

        Jos muslimilla on esimerkiksi suomalaisia ystäviä, niin hän rikkoo koraanin käskyä vastaan. Muslimi saa olla ystävällinen vääräuskoisia kohtaan jos siitä on hyötyä Islamille. Islamin mukaan muslimi ei voi olla kuitenkaan todellinen ystävä vääräuskoisen kanssa, koska kenelläkään todellisella muslimilla ei voi olla vääräuskoista ystävää. Silloin kun jotain ihmistyhmä pidetään vihollisena, niin on ehdottoman tärkeää, että kaikenlaiset siteet rikotaan heihin.

        Mohammed meni naimisiin 24 vuotiaana yli 40 vuotiaan Khadidjan kanssa. Heidän liittonsa kesti Khadidjan kuolemaan asti eikä Mohammedilla ollut sinä aikana muita vaimoja. Khadidjan jälkeen Mohammed otti muita vaimoija, jotka kaikki olivat leskiä ja eronneita ketkä olivat huonossa asemassa, paitsi Aisha jonka isä oli Mohammedin seuraaja ja joka halusi tyttärensä menevän naimisiin profeetan kanssa. Lähi idän sen aikaisissa kulttuureissa nainen oli naima ikäinen sen jälkeen kun tämän kuukautiset alkoivat, esim juutalaiset olivat täysi ikäisiä 13 vuotiaana, ja naimisiin mentiin usein jo nuorella iällä. Joidenkin lähteiden mukaan Aisha oli 16 kun hän meni naimisiin profeetan kanssa, joidenkin mukaan 18, ja joidenkin mukaan 13, jotkut lähteet sanovat että Aishan kihlaus lupaus tehtiin kun tämä oli vasta 9 ja avioliitto solmittiin tämän ollessa 13. Asiasta ei ole tarkkaa tietoa minkä ikäinen Aisha on ollut mennessään profeetan kanssa naimisiin. Kuitenkin tuona aikana ja siinä kulttuurissa tämä oli käytäntö, naiset menivät nuorella iällä naimisiin ja Aishan kerrotaan myös olleen nopeasti kasvanut ja ikäisiään paljon kypsempi ja älykkäämpi jo nuorella iällä. Esimerkiki Jeesuksen äidin Marian kerrotaan olleen n 13 vuotias synnyttäessään Jeesuksen. Aisha muisti ja kertoi tuleville sukupolville eteenpäin eniten profeetan sanontoja, ja kertoi tämän elämäntavasta. Se oli Jumalan suunnitelma sillä Aishalla oli tärkeä rooli näiden tietojen välittämisellä eteenpäin.

        Jos Mohammed olisi halunnut nuoria vaimoja itselleen, hänellä olisi ollut siihen kaikki mahdollisuudet, hän olisi voinut ottaa itselleen vaikka 100 nuorta ja neitsyttä vaimoa. Kuitenkin kaikki profeetan vaimot olivat sodassa kuolleiden miesten leskiä, köyhiä ja hylättyjä naisia, joilla oli vaikeaa tulla toimeen ja selviytyä ilman aviomiestä. Sellaisena aikana jona hallitsijoilla oli haaremeita ja satoja vaimoja ja orjattaria, ja jona hallitsijat hankkivat uusia nuoria naisia kuten nykyään ostellaan vaatteita. Mohammed ei elänyt tällä tapaa, ja huolehti näistä vähä osaisista vaimoistaan kunniakkaasti aikana jona selviytyminen oli vaikeaa. Joskus Mohammed oli niin nälkäinen jopa taisteluiden keskellä että hän sitoi kiviä vatsansa ympäri nälkäänsä ja vatsakipua helpoittaakseen. Aisha kertoi että joskus heillä ei ollut kuukausiin muuta syötävää kun taateleita ja vettä.

        Koraani kehoittaa ystävällisyyteen muita ihmisiä kohtaan. Aikana jolloin juutalaiset ja kristityt olivat profeettaa ja hänen opetuksiaan vastaan, ja juonittelivat yhdessä tämän karkoitusta, profeetalle ilmoitettiin : "te ketkä uskotte, älkää ottako luottamus suhteisiin ja läheisiksi liitolaisiksinne juutalaisia ja kristittyjä, totisesti he ovat liitossa keskenään teitä vastaan, ja joka liittoutuu heidän kanssaan on yksi heistä"

        Tämä suura viittaa aikaan jolloin uskontojen kanssa oli kahtia jako ja sen ajan kristityt ja juutalaiset olivat Islamin vastustajia. Jos muslimit luottaisivat näihin, he olisivat kääntäneet muslimit toisiaan vastaan omalle puolelleen, ja pettäneet luottamuksen ollessaan liittolaisia vain keskenään ja muslimeita vastaan. Koraani siis varoitti luottamasta heihin ketkä toimivat Islaamia vastaan. Ystävyys ja hyvät suhteet muiden uskontojen edustajien kanssa, sekä kunnioitus ja ystävällisyys ja hyvät tavat ovat taas koraanin rohkaisemia. Koorani myös sanoo että kun muslimi puhuu kirjan kansan jäsenten kanssa, hänen puheensa tulee olla kunnioittavaa ja hyvää puhetta.


    • Anonyymi

      Islam ei ole "uskonto" se on tila, ja siihen pääsee luonnollisesti logiikalla ja sisäisellä kompassilla.

      Jos ihminen eksyy 1 vuotiaana lapsena autiolle saarelle ja selviytyy elossa, ilman ulkoisia vaikutteita, hän jossain vaiheessa tajuaa että tämä ihmeellinen maailma ja hän itse ei ole voinut tulla itsestään. Hän myös tajuaa että hän ei ole luonut itse tätä maailmaa eikä myös itseään, hän tajuaa siis että on oltava olemassa luoja. Hän tajuaa myös että jos luojia olisi enemmän kuin yksi, niille varmasti tulisi erimielisyyksiä ja luomakunta vajoaisi kaaokseen, hän siis tajuaa että on oltava vain yksi luoja.

      Hän myös tajuaa että kuten hänen oma kehonsa, elinympäristönsä, terveytensä, asuinpaikkansa ym vaatii ylläpitoa, niin myös maailmankaikkeus vaatii ylläpitoa, tuo luoja siis on myös kaiken ylläpitäjä.

      Hän myös havaitsee että hänen hiuksensa, kehonsa ja ympäristönsä ovat tietyn laiset eikä hän voi muuttaa niitä tahdostaan, ja hänen vaikutusvaltansa maailmassaan on melko pieni, hän myös havaitsee että asiat ovat siis tämän luojan käsissä ja luojan vaikusvallan ja päätösvallan alaisena.

      Nyt hän on ymmärtänyt totuuden ja hyväksynyt sen, hän on alistanut oman mielensä kaikista korkeimman voiman vallan alle, huomatessaan ihmisenä olevansa vain pieni osa kaikkeutta ilman valtaa päättää edes omasta kehostaan ja sen muodosta, tai elinympäristönsä luonnosta ja olemuksesta. Hän on astunut Islamiin.

      Hän ottaa tavaksi yrittää ottaa yhteyttä luojaansa ja tuohon käsittämättömään suureen voimaan, jonka ymmärtämiseen hänen järkensä ei täysin kykene. Hän rukoilee sitä voimaa joka on hänet luonut, pyytää siltä apua, johdatusta, suojelusta, turvaa, neuvoja. Hänellä on kyky erottaa hyvä ja paha, hän tietää mikä on vahingollista ja mikä on hyödyllistä, mikä totuudellista ja mikä valheellista, kun hän pyrkii noudattamaan hyvää ja totuudellista, ja karttamaan pahaa ja valheellista hän noudattaa Islamia. Kun hän tekee päin vastoin hän rikkoo Islamia. Kun hän havaitsee virheensä ja katuu sitä hän korjaa Islaminsa.

      Nyt hänellä on siis tapana rukoilla Jumalaa säännöllisesti (sana "salah" eli muslimien rukous tarkoittaa "yhteys" eli yhteydenotto Jumalaan), hän karttaa pahaa ja pyrkii hyvään, hän karttaa valhetta ja pyrkii totuuteen, ja kun hän tekee virheen ja valitsee väärin hän katuu ja tekee parannuksen. Nyt hän on siis muslimi ja elää Islamin mukaan. Ei mitään taikauskoista, ei mitään vaikeasti ymmärrettävää, ei mitään sekavaa. Täysin loogista ja selkeää totuutta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mikä "asiantuntija"? Joku random nimetön hyypiö joka paasaa youtubessa omia ajatuksiaan ilman mitään lähteitä tai viitteitä.

        ns asiantuntija 🤡:
        "tsihadiin kuuluu maahanmuutto"
        "muhammed raiskasi ja suositteli sota kenraaleitaan raiskaamaan"

        Tuo tuntematon äijä selittää aivan omiaan eikä tiedä Islamista mitään. Näitä Islamin vastustajia löytyy ketkä eivät yritä edes objektiivisesti ottaa asioista selvää vaan luulevat tietävänsä jo kaiken ja paasaavat omia kauhukuviaan ja väärinymmärryksiään faktoina.


    • Anonyymi

      Hyvä, että rauha on tullut sielullesi.

      Minulla sama.

      Tarvitsin tämän.sielun.rauhan ja myöntymisen siihen, ennenkuin.itekkin.aloin.parantua.

      Hengellisyys on siis suuri voima.

      Se toi minulle elämän ("ilonkin....)

      Mutta myös rauhan sydämeeni.

      Sitä hain kai koko lapsuusikänikin jo.

      Ei kukaan.muu voi puolestasi tuntea.

      Ei oikeastaan.,,

      .

      Tai no.

      Hävetäkkään.

      Mutta hyvä.näin.on.

      Hengellisyys on asia, mikä.kokee vain sellanen, joka oikeasti on.menettänyt jo kaiken.

      Neitsyyden, poikuuden, tai minkä hyvänsä pahankin.

      • Anonyymi

        "Joskus Jumala ottaa pois jotain mitä et olisi uskonut menettäväsi, mutta hän tulee korvaamaan sen jollain, mitä et olisi voinut edes kuvitella saavasi"


    • Anonyymi

      "Saatana sanoi Jumalalle: tulen johtamaan harhaan kaikki tekemäsi ihmiset niin kauan kun heidän sielunsa ovat kehoissaan. Ja Jumala vastasi: Ja minä annan heille anteeksi niin kauan kun he pyytävät sitä minulta"

    • Anonyymi

      "Olkaa armollisia maan päällä oleville, niin hänkin kuka on taivaassa on armollinen teitä kohtaan"

      -Profeetta Mohammed (rauha häne kanssaan)

    • Anonyymi

      VOIHAN PYHÄ PÖLL-JYYS MITÄ ESITTÄVÄT VIELÄ VISSIIN VAKAVISSAAN,
      - ETTÄ USKOISIMME,
      - NÄMÄ KIVENSÄ YMPÄRILLÄ PYÖRIJÄT.

      • Anonyymi

        tämä on totisesti ankarampia asioista,
        36.
        varoitus ihmiselle,
        37.
        jokaiselle teistä, joka tahtoo päästä eteenpäin tai jäädä jälkeen:
        38.
        jokainen sielu on vastuussa teoistaan,
        39.
        paitsi ne, jotka ovat (Jumalan) oikealla puolella.
        40.
        Ollessaan paratiisissa nämä kyselevät toisiltaan
        41.
        syntisten kohtaloa:
        42.
        »Mikä on saattanut teidät tulen ruoaksi?»
        43.
        Ja nämä vastaavat: »Me emme kuuluneet niihin, jotka rukoilivat,
        44.
        emmekä niihin, jotka ruokkivat köyhiä,
        45.
        vaan haastoimme joutavia niiden kanssa, jotka turhia puhuivat;
        46.
        me pidimme puhetta tuomiopäivästä valheena,
        47.
        kunnes kuolema yllätti meidät.»
        48.
        Niinpä ei heitä enää hyödytä puolustajain apu.
        49.
        Mutta miksi he kääntyvät pois muistuttajasta
        50.
        kuin säikkyneet aasit,
        51.
        jotka pakenevat kuullessaan leijonan karjunnan?
        52.
        Jokainen heistä odottaa erikoiskutsua.
        53.
        Mutta eiväthän he pelkää tulevaa elämää.
        54.
        Ei! Tämä on totisesti varoitus,
        55.
        ja kukin halukas voi painaa sen mieleensä.
        56.
        Mutta he eivät tahdo pitää sitä mielessään, ellei se ole Jumalan tahto. Hän ansaitsee kunnioituksen, ja Hänen on anteeksiantamus.


      • Anonyymi

        Sillä kun pasuunaan puhalletaan,
        9.
        on se päivä oleva ankara päivä,
        10.
        epäuskoisille kaikkea muuta kuin otollinen.
        11.
        Jätä Minun huostaani hänet, jonka olen luonut,
        12.
        jolle olen antanut runsaasti rikkauksia
        13.
        ja poikia silmien iloksi,
        14.
        jonka asioita olen parhain päin sovitellut
        15.
        ja joka vain haluaa yhä enemmän.
        16.
        Mutta totisesti ei! Sillä hän uhmaa tunnusmerkkejämme;
        17.
        Minä panen hänen kestettäväkseen raskaan kurituksen.
        18.
        Kylläpä hän mietti ja mietti;
        19.
        voi, miten hän harkitsikaan!
        20.
        Ja kuinka hän punnitsi mielessään!
        21.
        Sitten hän katsahti ympärilleen,
        22.
        sitten rypisti otsaansa ja näytti tuimalta,
        23.
        sitten hän kääntyi pois ja paisui ylpeydestä
        24.
        ja sanoi: »Tämä on pelkkää opittua noituutta,
        25.
        pelkkiä sanoja kuolevaisen suusta.»
        26.
        Minä syöksen hänet helvetin liekkeihin.
        27.
        Mutta kuinka saisin sinut käsittämään, mikä tuo palo on?
        28.
        Se ei jätä jäljelle mitään eikä säästä ketään;
        29.
        se kärventää kuolevaisen kokonaan,
        30.
        ja sen yläpuolella on yhdeksäntoista.
        31.
        Tulen vartijoiksi asetimme vain enkeleitä, ja heidän lukunsa asetimme vain koetukseksi niille, jotka eivät usko, jotta ne, joille on annettu Pyhä kirja, olisivat varmoja, ja ne, jotka uskovat, kasvaisivat uskossa; jotta Pyhän kirjan saaneet sekä uskovaiset eivät epäilisi, ja taasen ne, joiden sydämissä on sairaus ja epäusko, sanoisivat: »Mitä tarkoittaa Jumala tällä vertauksella?» Näin johtaa Jumala harhaan kenet haluaa ja ohjaa ketä mielii, eikä Herrasi sotajoukkoja tunne kukaan muu kuin Hän itse, tämä on vain muistutus kuolevaisille.


      • Anonyymi

        Lempeä kuningas

        Ensimmäisen adventtisunnuntain evankeliumissa Jeesus lähestyy Jerusalemin asukkaita lempeydellä ja nöyryydellä. Hän kutsuu heitä seuraajikseen. Vielä tänäkin päivänä opetuslapset saarnaavat evankeliumia Kristuksesta ja päästävät syntinsä tuntevia ihmisiä heidän siteistään. Jumalan valtakunnan evankeliumi tuo edelleen ihmisiä Kristuksen luo.

        Raamattu 1992: Kun he lähestyivät Jerusalemia ja olivat tulossa Betfageen öljymäelle, Jeesus lähetti edeltä kaksi opetuslastaan ja sanoi heille: ”Menkää tuolla näkyvään kylään. Siellä on aasintamma kiinni sidottuna ja varsa sen vierellä; löydätte ne heti. Ottakaa ne siitä ja tuokaa minulle. Jos joku sanoo teille jotakin, vastatkaa, että Herra tarvitsee niitä mutta palauttaa ne pian.” Näin tapahtui, jotta kävisi toteen tämä profeetan sana: – Sanokaa tytär Siionille: Katso, kuninkaasi tulee! Hän tulee luoksesi lempeänä, ratsastaen aasilla, työjuhdan varsalla. Opetuslapset lähtivät ja tekivät niin kuin Jeesus oli käskenyt. He toivat aasin ja varsan ja panivat niiden selkään vaatteitaan, ja Jeesus istuutui aasin selkään. Ihmisiä oli hyvin paljon, ja he levittivät vaatteitaan tielle, toiset katkoivat puista oksia ja levittivät tielle niitä. Ja ihmisjoukko, joka kulki hänen edellään ja perässään, huusi: – Hoosianna, Daavidin Poika! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä! Hoosianna korkeuksissa!
        ELÄMÄN KAARI ON KOKOAIKAISTA KULKEMISTA, kaditsan veri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lempeä kuningas

        Ensimmäisen adventtisunnuntain evankeliumissa Jeesus lähestyy Jerusalemin asukkaita lempeydellä ja nöyryydellä. Hän kutsuu heitä seuraajikseen. Vielä tänäkin päivänä opetuslapset saarnaavat evankeliumia Kristuksesta ja päästävät syntinsä tuntevia ihmisiä heidän siteistään. Jumalan valtakunnan evankeliumi tuo edelleen ihmisiä Kristuksen luo.

        Raamattu 1992: Kun he lähestyivät Jerusalemia ja olivat tulossa Betfageen öljymäelle, Jeesus lähetti edeltä kaksi opetuslastaan ja sanoi heille: ”Menkää tuolla näkyvään kylään. Siellä on aasintamma kiinni sidottuna ja varsa sen vierellä; löydätte ne heti. Ottakaa ne siitä ja tuokaa minulle. Jos joku sanoo teille jotakin, vastatkaa, että Herra tarvitsee niitä mutta palauttaa ne pian.” Näin tapahtui, jotta kävisi toteen tämä profeetan sana: – Sanokaa tytär Siionille: Katso, kuninkaasi tulee! Hän tulee luoksesi lempeänä, ratsastaen aasilla, työjuhdan varsalla. Opetuslapset lähtivät ja tekivät niin kuin Jeesus oli käskenyt. He toivat aasin ja varsan ja panivat niiden selkään vaatteitaan, ja Jeesus istuutui aasin selkään. Ihmisiä oli hyvin paljon, ja he levittivät vaatteitaan tielle, toiset katkoivat puista oksia ja levittivät tielle niitä. Ja ihmisjoukko, joka kulki hänen edellään ja perässään, huusi: – Hoosianna, Daavidin Poika! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä! Hoosianna korkeuksissa!
        ELÄMÄN KAARI ON KOKOAIKAISTA KULKEMISTA, kaditsan veri

        Funtsikaas nyt sitä, miten tässä kuvaelmassa elämä voittaa ELÄMÄN KUNIGKUUS ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lempeä kuningas

        Ensimmäisen adventtisunnuntain evankeliumissa Jeesus lähestyy Jerusalemin asukkaita lempeydellä ja nöyryydellä. Hän kutsuu heitä seuraajikseen. Vielä tänäkin päivänä opetuslapset saarnaavat evankeliumia Kristuksesta ja päästävät syntinsä tuntevia ihmisiä heidän siteistään. Jumalan valtakunnan evankeliumi tuo edelleen ihmisiä Kristuksen luo.

        Raamattu 1992: Kun he lähestyivät Jerusalemia ja olivat tulossa Betfageen öljymäelle, Jeesus lähetti edeltä kaksi opetuslastaan ja sanoi heille: ”Menkää tuolla näkyvään kylään. Siellä on aasintamma kiinni sidottuna ja varsa sen vierellä; löydätte ne heti. Ottakaa ne siitä ja tuokaa minulle. Jos joku sanoo teille jotakin, vastatkaa, että Herra tarvitsee niitä mutta palauttaa ne pian.” Näin tapahtui, jotta kävisi toteen tämä profeetan sana: – Sanokaa tytär Siionille: Katso, kuninkaasi tulee! Hän tulee luoksesi lempeänä, ratsastaen aasilla, työjuhdan varsalla. Opetuslapset lähtivät ja tekivät niin kuin Jeesus oli käskenyt. He toivat aasin ja varsan ja panivat niiden selkään vaatteitaan, ja Jeesus istuutui aasin selkään. Ihmisiä oli hyvin paljon, ja he levittivät vaatteitaan tielle, toiset katkoivat puista oksia ja levittivät tielle niitä. Ja ihmisjoukko, joka kulki hänen edellään ja perässään, huusi: – Hoosianna, Daavidin Poika! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä! Hoosianna korkeuksissa!
        ELÄMÄN KAARI ON KOKOAIKAISTA KULKEMISTA, kaditsan veri

        4.3.2024
        Raamatunteksti(t)
        51Totisesti, totisesti: joka pitää kiinni minun sanastani, ei milloinkaan näe kuolemaa.»

        Johannes 8:51

        52Juutalaiset sanoivat hänelle: »Nyt asia on selvä: sinussa on paha henki. Abraham on kuollut, samoin profeetat, mutta sinä sanot: ’Joka pitää kiinni minun sanastani, ei milloinkaan kohtaa kuolemaa.’ 53Sinäkö muka olet suurempi kuin isämme Abraham? Hän on kuollut, ja niin ovat kuolleet myös profeetat. Mikä sinä luulet olevasi?»
        54Jeesus vastasi: »Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne. 55Te ette ole oppineet tuntemaan häntä, mutta minä tunnen hänet. Jos sanoisin, etten tunne, olisin valehtelija niin kuin te. Mutta minä tunnen hänet ja pidän kiinni hänen sanastaan. 56Teidän isänne Abraham iloitsi siitä, että saisi nähdä minun päiväni. Hän näki sen ja riemuitsi.»

        ELÄMÄN PYSYVYYS ON SIINÄ TUOSSA HENKISYYDESSÄ ESILLÄ ILMAN KUOLEMAA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4.3.2024
        Raamatunteksti(t)
        51Totisesti, totisesti: joka pitää kiinni minun sanastani, ei milloinkaan näe kuolemaa.»

        Johannes 8:51

        52Juutalaiset sanoivat hänelle: »Nyt asia on selvä: sinussa on paha henki. Abraham on kuollut, samoin profeetat, mutta sinä sanot: ’Joka pitää kiinni minun sanastani, ei milloinkaan kohtaa kuolemaa.’ 53Sinäkö muka olet suurempi kuin isämme Abraham? Hän on kuollut, ja niin ovat kuolleet myös profeetat. Mikä sinä luulet olevasi?»
        54Jeesus vastasi: »Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne. 55Te ette ole oppineet tuntemaan häntä, mutta minä tunnen hänet. Jos sanoisin, etten tunne, olisin valehtelija niin kuin te. Mutta minä tunnen hänet ja pidän kiinni hänen sanastaan. 56Teidän isänne Abraham iloitsi siitä, että saisi nähdä minun päiväni. Hän näki sen ja riemuitsi.»

        ELÄMÄN PYSYVYYS ON SIINÄ TUOSSA HENKISYYDESSÄ ESILLÄ ILMAN KUOLEMAA

        Tämä on elämän polkua ilman kuolemaa.

        56Teidän isänne Abraham iloitsi siitä, että saisi nähdä minun päiväni. Hän näki sen ja riemuitsi.»

        SE ON HENKI , JOKA ELÄÄ IKUISUUTTAAN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lempeä kuningas

        Ensimmäisen adventtisunnuntain evankeliumissa Jeesus lähestyy Jerusalemin asukkaita lempeydellä ja nöyryydellä. Hän kutsuu heitä seuraajikseen. Vielä tänäkin päivänä opetuslapset saarnaavat evankeliumia Kristuksesta ja päästävät syntinsä tuntevia ihmisiä heidän siteistään. Jumalan valtakunnan evankeliumi tuo edelleen ihmisiä Kristuksen luo.

        Raamattu 1992: Kun he lähestyivät Jerusalemia ja olivat tulossa Betfageen öljymäelle, Jeesus lähetti edeltä kaksi opetuslastaan ja sanoi heille: ”Menkää tuolla näkyvään kylään. Siellä on aasintamma kiinni sidottuna ja varsa sen vierellä; löydätte ne heti. Ottakaa ne siitä ja tuokaa minulle. Jos joku sanoo teille jotakin, vastatkaa, että Herra tarvitsee niitä mutta palauttaa ne pian.” Näin tapahtui, jotta kävisi toteen tämä profeetan sana: – Sanokaa tytär Siionille: Katso, kuninkaasi tulee! Hän tulee luoksesi lempeänä, ratsastaen aasilla, työjuhdan varsalla. Opetuslapset lähtivät ja tekivät niin kuin Jeesus oli käskenyt. He toivat aasin ja varsan ja panivat niiden selkään vaatteitaan, ja Jeesus istuutui aasin selkään. Ihmisiä oli hyvin paljon, ja he levittivät vaatteitaan tielle, toiset katkoivat puista oksia ja levittivät tielle niitä. Ja ihmisjoukko, joka kulki hänen edellään ja perässään, huusi: – Hoosianna, Daavidin Poika! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä! Hoosianna korkeuksissa!
        ELÄMÄN KAARI ON KOKOAIKAISTA KULKEMISTA, kaditsan veri

        Sano: »Onko minun ilmoitettava teille jotakin parempaa kuin tämä?» Ne jotka pelkäävät Jumalaa, löytävät Herransa luona ikiviihtyisät puutarhat, joissa virrat vyöryvät, heitä odot~ tavat siellä puhtaat puolisot ja Jumalan mielisuosio. Jumala näkee palvelijansa,
        16.
        jotka sanovat: » Herra, me uskomme totisesti; anna anteeksi meille syntimme ja varjele meitä Tulen tuskilta», .
        17.
        jotka ovat kärsivällisiä, totuudellisia, hurskaita, vieraanvaraisia, jotka aamuhämärissä rukoilevat syntejään anteeksi.
        18.
        Jumala todistaa, ettei ole muuta jumalaa kuin Hän. Samoin enkelitkin ja ihmiset, joilla on tieto ja jotka pysyvät totuudessa, todistavat: »Ei ole muuta jumalaa kuin Hän, mahtava, viisas».


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Funtsikaas nyt sitä, miten tässä kuvaelmassa elämä voittaa ELÄMÄN KUNIGKUUS ?

        Ja katso, enkelit sanoivat: »Maria, Jumala ilmoittaa sinulle hyvän sanoman, että hänen Sanansa tulee sinulle. Hänen nimensä on oleva Messias, Jeesus, Marian poika, hän on kuuluisa tässä ja tulevassa elämässä, yksi niistä, jotka korotetaan Jumalan läheisyyteen.
        46.
        Hän on puhuva ihmisille kehdostaan samoin kuin täysiikäisenä ja on oleva yksi vanhurskaista.»
        47.
        Maria sanoi: »Herra, kuinka minä voin saada lapsen, kun ei yksikään ihminen ole minuun koskenut?» Enkeli vastasi: »Jumala luo, mitä tahtoo; kun hän päättää jonkun asian, sanoo hän vain: 'Tapahtukoon!' ja niin tapahtuu.
        48.
        Ja Jumala on opettava hänelle Pyhän kirjan, viisauden, Lain ja Evankeliumin
        49.
        ja lähettävä hänet profeetaksi israelilaisten luo. Hän on sanova heille: »Olen tullut luoksenne tuoden tunnusmerkkejä Herraltanne. Katso, minä muovailen savesta teille linnun muotoisen ja puhallan siihen, ja siitä tulee Jumalan sallimuksesta elävä lintu; minä olen Jumalan tahdosta parantava sokeana syntyneen ja pitaalisen ja olen herättävä kuolleet eloon. Ja minä sanon teille, mitä te tulette syömään ja mitä panemaan tallelle taloissanne. Tässä on totisesti tunnusmerkki teille, jos olette uskovaisia.
        50.
        Samoin tulen vahvistamaan todeksi sen, mikä on ollut ennen minua kirjoitettuna Laissa, ja sallimaan teille osan siitä, mikä tähän asti on ollut teiltä kiellettyä, niin, minä tulen luoksenne tuoden tunnusmerkit Herraltanne. Pelätkää siis Jumalaa ja totelkaa minua!
        51.
        Jumala on totisesti minun Herrani ja teidän Herranne, palvelkaa siis Häntä. Tämä on oikea tie.»


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on elämän polkua ilman kuolemaa.

        56Teidän isänne Abraham iloitsi siitä, että saisi nähdä minun päiväni. Hän näki sen ja riemuitsi.»

        SE ON HENKI , JOKA ELÄÄ IKUISUUTTAAN

        Ja kun Jeesus havaitsi heissä epäuskoa, sanoi hän: »Ketkä haluavat olla minun seuraajiani Jumalan työssä?» Opetuslapset vastasivat: »Me olemme Jumalan seuraajia, me uskomme Jumalaan; todista, että olemme Hänen tahtoonsa ja johtoonsa alistuneet.
        53.
        Herramme, Me uskomme siihen, mitä olet ilmoittanut, ja me seuraamme Sinun profeettaasi; merkitse meidät siis tunnustajien joukkoon.»
        54.
        He (epäuskoiset juutalaiset) juonittelivat, mutta Jumalakin juonitteli (heitä vastaan); ja Jumala on todella taitavin Suunnittelija.
        55.
        Ja Jumala sanoi: »Jeesus, katso, Minä otan sinut, sitten olen ylentävä sinut luokseni ja vapauttava sinut niistä, jotka ovat uskottomia, sekä asettava ne, jotka sinua seuraavat, uskottomien yläpuolelle aina Ylösnousemuksen päivään saakka. Aikanaan on teidän kaikkien palattava minun luokseni, ja minä olen ratkaiseva sen, mistä te keskenänne kiistelitte.
        56.
        Mitä niihin tulee, jotka eivät uskoneet, olen kurittava heitä raskaalla rangaistuksella sekä tässä että tulevassa elämässä; eivätkä he löydä ketään auttajaa.»
        57.
        Mutta uskovaisille ja hyviä töitä harjoittaville Hän on antava heidän täyden palkkansa. Jumala ei rakasta väärintekijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4.3.2024
        Raamatunteksti(t)
        51Totisesti, totisesti: joka pitää kiinni minun sanastani, ei milloinkaan näe kuolemaa.»

        Johannes 8:51

        52Juutalaiset sanoivat hänelle: »Nyt asia on selvä: sinussa on paha henki. Abraham on kuollut, samoin profeetat, mutta sinä sanot: ’Joka pitää kiinni minun sanastani, ei milloinkaan kohtaa kuolemaa.’ 53Sinäkö muka olet suurempi kuin isämme Abraham? Hän on kuollut, ja niin ovat kuolleet myös profeetat. Mikä sinä luulet olevasi?»
        54Jeesus vastasi: »Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne. 55Te ette ole oppineet tuntemaan häntä, mutta minä tunnen hänet. Jos sanoisin, etten tunne, olisin valehtelija niin kuin te. Mutta minä tunnen hänet ja pidän kiinni hänen sanastaan. 56Teidän isänne Abraham iloitsi siitä, että saisi nähdä minun päiväni. Hän näki sen ja riemuitsi.»

        ELÄMÄN PYSYVYYS ON SIINÄ TUOSSA HENKISYYDESSÄ ESILLÄ ILMAN KUOLEMAA

        Sano: »Me uskomme Jumalaan, siihen, mitä on ylhäältä ilmoitettu meille ja mitä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille sekä (Israelin) sukukunnille, siihen, mitä Mooses, Jeesus ja profeetat ovat saaneet Herraltansa; me emme tee mitään erotusta heidän välillään, ja Hänen tahtoonsa ja johdatukseensa olemme alistuneet».


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lempeä kuningas

        Ensimmäisen adventtisunnuntain evankeliumissa Jeesus lähestyy Jerusalemin asukkaita lempeydellä ja nöyryydellä. Hän kutsuu heitä seuraajikseen. Vielä tänäkin päivänä opetuslapset saarnaavat evankeliumia Kristuksesta ja päästävät syntinsä tuntevia ihmisiä heidän siteistään. Jumalan valtakunnan evankeliumi tuo edelleen ihmisiä Kristuksen luo.

        Raamattu 1992: Kun he lähestyivät Jerusalemia ja olivat tulossa Betfageen öljymäelle, Jeesus lähetti edeltä kaksi opetuslastaan ja sanoi heille: ”Menkää tuolla näkyvään kylään. Siellä on aasintamma kiinni sidottuna ja varsa sen vierellä; löydätte ne heti. Ottakaa ne siitä ja tuokaa minulle. Jos joku sanoo teille jotakin, vastatkaa, että Herra tarvitsee niitä mutta palauttaa ne pian.” Näin tapahtui, jotta kävisi toteen tämä profeetan sana: – Sanokaa tytär Siionille: Katso, kuninkaasi tulee! Hän tulee luoksesi lempeänä, ratsastaen aasilla, työjuhdan varsalla. Opetuslapset lähtivät ja tekivät niin kuin Jeesus oli käskenyt. He toivat aasin ja varsan ja panivat niiden selkään vaatteitaan, ja Jeesus istuutui aasin selkään. Ihmisiä oli hyvin paljon, ja he levittivät vaatteitaan tielle, toiset katkoivat puista oksia ja levittivät tielle niitä. Ja ihmisjoukko, joka kulki hänen edellään ja perässään, huusi: – Hoosianna, Daavidin Poika! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä! Hoosianna korkeuksissa!
        ELÄMÄN KAARI ON KOKOAIKAISTA KULKEMISTA, kaditsan veri

        Pyhän kirjan saaneista eivät kuitenkaan kaikki ole samanlaisia; heidän keskuudessaan on vakaa joukko (ihmisiä), jotka yön aikana lukevat Jumalan ihmeellisiä ilmoituksia ja Häntä kumartavat.
        114.
        He uskovat Jumalaan ja Viimeiseen päivään, harrastavat hyvää ja estävät ihmisiä pahuudesta, kilvoittelevat keskenään hyvissä töissä; nämä kuuluvat vanhurskaisiin.
        115.
        Mitä hyvää he tekevätkin, ei heiltä koskaan riistetä sen hedelmää, sillä Jumala tuntee ne, jotka Häntä pelkäävät.
        116.
        Niitä, jotka ovat uskottomia, eivät totisesti heidän rikkautensa eivätkä heidän lapsensa vähääkään hyödytä Jumalan edessä; he joutuvat Tulen omiksi ja pysyvät siinä iankaikkisesti.
        117.
        Minkä he antavat pois tässä maallisessa elämässä, sen laita on sama kuin purevan kylmän viiman, joka kiitää jumalattomien ihmisten vainioiden yli ja tuhoaa heidän satonsa. Ei Jumala tee heille vääryyttä, vaan itse he tekevät vääryyttä itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4.3.2024
        Raamatunteksti(t)
        51Totisesti, totisesti: joka pitää kiinni minun sanastani, ei milloinkaan näe kuolemaa.»

        Johannes 8:51

        52Juutalaiset sanoivat hänelle: »Nyt asia on selvä: sinussa on paha henki. Abraham on kuollut, samoin profeetat, mutta sinä sanot: ’Joka pitää kiinni minun sanastani, ei milloinkaan kohtaa kuolemaa.’ 53Sinäkö muka olet suurempi kuin isämme Abraham? Hän on kuollut, ja niin ovat kuolleet myös profeetat. Mikä sinä luulet olevasi?»
        54Jeesus vastasi: »Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne. 55Te ette ole oppineet tuntemaan häntä, mutta minä tunnen hänet. Jos sanoisin, etten tunne, olisin valehtelija niin kuin te. Mutta minä tunnen hänet ja pidän kiinni hänen sanastaan. 56Teidän isänne Abraham iloitsi siitä, että saisi nähdä minun päiväni. Hän näki sen ja riemuitsi.»

        ELÄMÄN PYSYVYYS ON SIINÄ TUOSSA HENKISYYDESSÄ ESILLÄ ILMAN KUOLEMAA

        Te olitte tulikuilun partaalla, mutta Hän pelasti teidät siitä. Siten selittää Jumala tunnusmerkkinsä teille, jotta tulisitte oikealle tielle
        104.
        ja jotta teistä tulisi seurakunta, joka kutsuu ihmisiä hyvyyteen, säätää heille oikeat elämäntavat ja estää heitä pahuudesta; sellaiset ihmiset tulevat menestymään.
        105.
        Älkää te olko niiden kaltaisia, jotka saatuaan selvät todistukset erottautuivat toisistaan ja riitelivät toistensa kanssa. Sellaisia odottaa kauhea rangaistus
        106.
        sinä (Ylösnousemuksen) päivänä, jolloin toisten kasvot kirkastuvat ja toisten mustuvat (synkkenevät) ja niille, joiden kasvot synkkenevät, sanotaan: »Ettekö te ole niitä, jotka tulitte uskottomiksi oltuanne uskossa? Niin, maistakaa nyt rangaistusta luopumisenne tähden!»
        107.
        ja ne, joiden kasvot kirkastuvat, heidät suljetaan Jumalan laupeuteen, ja he pysyvät siinä iankaikkisesti.
        108.
        Nämä ovat Jumalan ihmeellisiä ilmoituksia, jotka julistamme sinulle totuudessa; Jumala ei halua tehdä väärin maailmoille (ihmisille).
        109.
        Jumalalle kuuluu kaikki taivaassa ja maan päällä, ja Jumalan luo kaikki on palaava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on elämän polkua ilman kuolemaa.

        56Teidän isänne Abraham iloitsi siitä, että saisi nähdä minun päiväni. Hän näki sen ja riemuitsi.»

        SE ON HENKI , JOKA ELÄÄ IKUISUUTTAAN

        Te Pyhän kirjan omistavat, miksi te kiistelette Aabrahamista? Laki ja Evankeliumihan lähetettiin vasta hänen jälkeensä 9); eikö teillä ole ymmärrystä?
        66.
        Kuulkaa, jospa kiistelisitte sellaisesta, josta teillä on tietoa; mutta miksi kiistelette sellaisesta, josta teillä ei ole tietoa? Jumala tietää, mutta te ette tiedä.
        67.
        Aabraham ei ollut juutalainen eikä kristitty, vaan hän oli hurskas (haniifi) ja Jumalalle alamainen (muslimi) eikä kuulunut monijumalaisiin.
        68.
        Ihmisiä, jotka voivat lähinnä vedota Aabrahamiin, ovat totisesti ne, jotka seuraavat Häntä kuten tämäkin profeetta (Muhammed), ja ne, jotka (hänen kerallaan) uskovat; ja Jumala on uskovaisten Suojelija.
        69.
        Eräät niistä, jotka ovat saaneet Pyhän kirjan, toivoisivat voivansa eksyttää teidät, mutta he eivät eksytä ketään muita kuin juuri itsensä, eivätkä he aavista sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te Pyhän kirjan omistavat, miksi te kiistelette Aabrahamista? Laki ja Evankeliumihan lähetettiin vasta hänen jälkeensä 9); eikö teillä ole ymmärrystä?
        66.
        Kuulkaa, jospa kiistelisitte sellaisesta, josta teillä on tietoa; mutta miksi kiistelette sellaisesta, josta teillä ei ole tietoa? Jumala tietää, mutta te ette tiedä.
        67.
        Aabraham ei ollut juutalainen eikä kristitty, vaan hän oli hurskas (haniifi) ja Jumalalle alamainen (muslimi) eikä kuulunut monijumalaisiin.
        68.
        Ihmisiä, jotka voivat lähinnä vedota Aabrahamiin, ovat totisesti ne, jotka seuraavat Häntä kuten tämäkin profeetta (Muhammed), ja ne, jotka (hänen kerallaan) uskovat; ja Jumala on uskovaisten Suojelija.
        69.
        Eräät niistä, jotka ovat saaneet Pyhän kirjan, toivoisivat voivansa eksyttää teidät, mutta he eivät eksytä ketään muita kuin juuri itsensä, eivätkä he aavista sitä.

        KUOLLEET OVAT JO ELÄESSÄÄN KUOLLEITA EIVÄT SIITÄ UNESTAAN KOSKAAN HERÄÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUOLLEET OVAT JO ELÄESSÄÄN KUOLLEITA EIVÄT SIITÄ UNESTAAN KOSKAAN HERÄÄ

        kiven lupaukset ovat sitä-palkkamurhaa vapaalle sielulleen

        kun teet tämän saat tämän palkinnon - siinä on elämäsi loppu viimeistään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiven lupaukset ovat sitä-palkkamurhaa vapaalle sielulleen

        kun teet tämän saat tämän palkinnon - siinä on elämäsi loppu viimeistään

        Totisesti on niitäkin, jotka eivät odota Meidän tapaamistamme, vaan tyytyvät tämän maailman elämään ja ovat siitä löytäneet viihtymyksensä; ja on niitä, jotka eivät välitä Meidän merkeistämme.
        8.
        Sellaisten olinpaikkana on oleva tuli palkaksi heidän teoistaan.
        9.
        Mutta niitä, jotka uskovat ja suorittavat hyviä tekoja, heidän Jumalansa ohjaa heidän uskonsa kautta. Purot solisevat heidän jalkojensa juuressa autuaissa puutarhoissa.
        10.
        Siellä kuuluu heidän rukouksensa: »Kunnia olkoon Sinulle, oi Jumala!» Ja heidän tervehdyksensä siellä on oleva: »Rauha!» Ja heidän rukoustensa loppu on oleva: »Ylistys kuuluu Jumalalle, kaikkien maailmojen Herralle.»


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUOLLEET OVAT JO ELÄESSÄÄN KUOLLEITA EIVÄT SIITÄ UNESTAAN KOSKAAN HERÄÄ

        Teidän pöyhkeilynne on vain tuhoksi itsellenne. Lyhyen aikaa saatte nauttia maallisesta elämästä, senjälkeen te palaatte Meidän luoksemme, ja Me osoitamme teille, mitä olette tehneet.
        24.
        Tämän maailman elämä on kuin vesi, jonka lähetämme ylhäältä maan päälle, niin että se imeytyy maan kasvullisuuteen, josta ihmiset ja karja saavat ravintonsa. Kun maa pukeutuu kultaisiin pukimiinsa ja koristeisiinsa ja sen omistajat luulevat olevansa kaiken tämän herroja, silloin tulee Meidän käskymme, yöllä tahi päivällä, ja Me niitämme kaiken maan tasalle, aivan kuin äsken ei mitään olisi ollutkaan. Tällä tavoin Me selitämme merkit ihmisille, jotka ajattelevat.
        25.
        Jumala kutsuu teidät rauhan asuntoon ja ohjaa, kenet Hän tahtoo, oikealle tielle.
        26.
        Jotka hyvää tekevät, heillä on hyvääkin parempi osa tallella: heidän kasvojaan ei varjosta synkkyys eikä häpeä. He ovat paratiisin perillisiä ja saavat siellä ikuisesti asua.
        27.
        Mutta jotka pahaa tekevät, heidän palkkansa on oleva yhtä paha, ja häpeä peittää heidät. Heillä ei ole ketään suojelijat Jumalaa vastaan; ikäänkuin öistä pimeyttä leviää heidän kasvoilleen. He ovat tulen omia, ja siinä he saavat ikuisesti pysyä.
        28.
        Ja sinä päivänä, jolloin Me kokoamme heidät kaikki yhteen, sanomme niille, jotka ovat asettaneet muita jumalia Jumalan rinnalle: »Asettukaa alallenne, te ja teidän epäjumalanne!» Senjälkeen saatamme heidät riitoihin keskenään, ja heidän epäjumalansa sanovat: »Ette te meitä palvelleet.
        29.
        Jumala on pätevä todistaja teidän ja meidän välillämme, että me emme edes tietäneet teidän palvelemisestanne.»
        30.
        Siellä jokainen sielu saa kokea, mitä on valmistanut, ja heidät viedään kaikki Jumalan, heidän todellisen Herransa eteen, ja heidän väärät jumalansa katoavat heiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiven lupaukset ovat sitä-palkkamurhaa vapaalle sielulleen

        kun teet tämän saat tämän palkinnon - siinä on elämäsi loppu viimeistään

        Sano: »Kuka hankkii teille ravinnon taivaasta ja maan päältä? Tai kellä on kuulo ja näkö vallassaan? Ja kuka tekee kuolleista eläviä ja elävistä kuolleita? Kuka harjoittaa käskyvaltaansa?» He vastaavat silloin: »Jumala.» Sano sinä: »Miksi ette siis palvelisi Häntä?»
        32.
        Hän on teidän todellinen Herranne, ja mitä jää teille, hylättyänne totuuden, muuta kuin eksymys? Sentähden, mistä olettekaan luopuneet pois?
        33.
        Näin on Herrasi sana lausunut oikean tuomion tottelemattomista: »Totisesti, he eivät usko.»
        34.
        Sano: »Kuka teidän epäjumalistanne pystyy saamaan aikaan luomakunnan ja sitten palauttamaan sen alkulähteeseensä?» Sano: »Jumala alkuunpanee luomakunnan ja sitten kutsuu sen palaamaan takaisin. Kuinka te siis olette ymmärtämättömiä?»
        35.
        Sano: »Kuka teidän epäjumalistanne voi ohjata totuuteen?» Sano: »Jumala ohjaa totuuteen.» Kenellä siis on parempi oikeus saada seuraajia, Hänelläkö, joka ohjaa totuuteen, vaiko hänellä, joka ei voi ketään ohjata; jota ohjataan itseään? Miten on siis teidän laitanne? Miten te tuomitsette?
        36.
        Useimmat heistä seuraavat vain kuvitelmiaan, mutta totisesti kuvittelut eivät kelpaa mihinkään, kun totuudesta on kysymys. Jumala tietää totisesti, mitä he tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano: »Kuka hankkii teille ravinnon taivaasta ja maan päältä? Tai kellä on kuulo ja näkö vallassaan? Ja kuka tekee kuolleista eläviä ja elävistä kuolleita? Kuka harjoittaa käskyvaltaansa?» He vastaavat silloin: »Jumala.» Sano sinä: »Miksi ette siis palvelisi Häntä?»
        32.
        Hän on teidän todellinen Herranne, ja mitä jää teille, hylättyänne totuuden, muuta kuin eksymys? Sentähden, mistä olettekaan luopuneet pois?
        33.
        Näin on Herrasi sana lausunut oikean tuomion tottelemattomista: »Totisesti, he eivät usko.»
        34.
        Sano: »Kuka teidän epäjumalistanne pystyy saamaan aikaan luomakunnan ja sitten palauttamaan sen alkulähteeseensä?» Sano: »Jumala alkuunpanee luomakunnan ja sitten kutsuu sen palaamaan takaisin. Kuinka te siis olette ymmärtämättömiä?»
        35.
        Sano: »Kuka teidän epäjumalistanne voi ohjata totuuteen?» Sano: »Jumala ohjaa totuuteen.» Kenellä siis on parempi oikeus saada seuraajia, Hänelläkö, joka ohjaa totuuteen, vaiko hänellä, joka ei voi ketään ohjata; jota ohjataan itseään? Miten on siis teidän laitanne? Miten te tuomitsette?
        36.
        Useimmat heistä seuraavat vain kuvitelmiaan, mutta totisesti kuvittelut eivät kelpaa mihinkään, kun totuudesta on kysymys. Jumala tietää totisesti, mitä he tekevät.

        Muitten pöytien kiertäjät valhettaan huutavat, näitten eestä on kipot veetävä ensinmäisenä pois turhuutta on näitä elättää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiven lupaukset ovat sitä-palkkamurhaa vapaalle sielulleen

        kun teet tämän saat tämän palkinnon - siinä on elämäsi loppu viimeistään

        Musta kivi eli mekan kaabassa oleva kivi on vain kivi, ja kaaba on vain rakennus. Kivi ei itsessään ole millään tavalla pyhä, ja monet muslimit eivät edes tiedä tästä kivestä. Kiveä ei mainita koraanissa eivätkä muslimit kumarra tai palvo kiveä.

        Mekan mustalla kivellä on ainoastaan symbolinen arvo sillä se asetettiin kaabaan kuvaamaan rauhaa ja sovintoa useiden riidoissa olleiden sukulaisheimojen välillä, ja profeetan uskotaan suudelleen tuota kiveä ennen sen asettamista paikalleen.


    • Anonyymi

      ITärajan takaa alkaa pian taas ravimainen rynnistys rajaa tuhoamaan
      - nää ovatkion sitten oikeita aitureita tallomisin hajottamisin

      • Anonyymi

        Eihän näitten värsyillä ole mitää merkitystä kuin tuuleen huutamisen riemu
        - kun näemme mihin kaikkeen omahyväisyyteen pyrkivät oikein rintamin talloen hyvän alleen säpäleiksi.


      • Anonyymi

        Köyhistä maista euroopan yltäkylläisyyten pyrkivät epätoivoiset ihmiset eivät liity uskontoon mitenkään.

        Empatiakyky on tärkeä ominaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhistä maista euroopan yltäkylläisyyten pyrkivät epätoivoiset ihmiset eivät liity uskontoon mitenkään.

        Empatiakyky on tärkeä ominaisuus.

        Tuhoisin omhyväisyyksin pyrkivät tuhoisuuttaan levittämään eurooppaan islamin tyylein


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhoisin omhyväisyyksin pyrkivät tuhoisuuttaan levittämään eurooppaan islamin tyylein

        Islam ei tuhoa muuta kuin sorron, moraallitomuuden, hyväksikäyttäjät ja pahantekijät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhoisin omhyväisyyksin pyrkivät tuhoisuuttaan levittämään eurooppaan islamin tyylein

        Koska minä tykkään kaljasta ja makkarasta jotka muslimit haluavat minulta kieltää. Ja minä pidän myös tupakkaa polttavista tatuoiduista, ylipainoisista kiroilevista naisista, jotka harrastavat irtosuhteita baareissa ja puhuvat kovaan ääneen haarat levällään istuen, kaljaa juoden ja peseytyvät kerran kuukaudessa, muslimit haluavat viedä minulta heidät, ja kieltää heitä tulemasta baariin ja käyttätymästä äijä maisesti, myös aikovat kieltää heiltä kaljan, tupakoinnin, käskeä heidät peseytymään ja pukeutumaan kauheaan huntuun. Tämä peli ei vaan vetele, minä haluan haista hieltä, tupakalta, ja kiroilla aamusta iltaa juoden kaljaa syöden makkaraa ja kuunnellen masentavaa rokkia, siihen minulla on oikeus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhoisin omhyväisyyksin pyrkivät tuhoisuuttaan levittämään eurooppaan islamin tyylein

        Pyllistelevät täällä kaduilla ja tukkivat tiet. Kakkaavat pyllyt pystyssä puistoissa, kaduilla, kirjastoissa. Poliisi ei pysty tekemään mitään ja itäraja on täynnä kakkaa kun nämä kakka pyllyt kumartelevat ja kakkaavat joka paikkaan.


    • Anonyymi

      ON NÄILLÄ KAIKKI MENETELMÄT MITEN AITOJA PYRKIVÄT RAJOILTAMME TUHOAMAAN EUROOPASTA

      Tämä vitjakin sen osoittaa

      • Anonyymi

        Mutta jos et tykkää islamista milksi auot sitä päätäsi täällä? Langan pointti oli selvästi että aloittaja kärsi elämässään, mutta löysi avun islamin uskonnosta. Hyvä että sai avun. Jos sinä et sitä ymmärrä tai sinua se asiaa vaivaa, miksi et poistu keskustelusta ja mene jonnekkin keskittymään asioihin joista pidät?
        Vai onko katkeruus ja viha niin syvälle juurtunut että et löydä mitään mitä rakastaa, ja kykenet enää suoltamaan ulos vihaa?


    • Anonyymi

      Kiveä kumartaa ja kakkaa tulee housuun. Kun kiveä kumartaa tulee pieru ja myös kakkaa. Aina kun kumartaa kiveä kakkaa tulee pyllystä se on varma se.

    • Anonyymi

      KIVI ON KIVI JA KUMARTAJILLA ON KAKKAA HOUSUISSA PIERU TULEE JA MYÖS TULEE KAKKAA NÄILTÄ JOKA PÄIVÄ SILLÄ ASIA SELVÄ SEN ENEMPÄÄ EI TARVI NÄISTÄ TIETÄÄ

    • Anonyymi

      TULEVAT RAJAN YLI TUKKIMAAT KULKEMISET JA KUMARTAMAAN KIVEÄ NÄMÄ KAKKAAVAT HOUSUUN JOKA PÄIVÄ SE ON VARMA SE NÄMÄ LENTÄVÄT PIERUN VOIMALLA LÄPI RAJA AITOJEN KUMARTAVAT KIVEÄ JA AMPUVAT PYLLYISTÄÄN PAINEELLA KAKKAA TAVALLISIA IHMISIÄ PÄIN KUN NE KOITTAA KÄYDÄ TÖISSÄ JA MAKSAA VEROILLA STUBIN JA SANNAN GOURMEE LOUNAAT PALATSI ASUNNOT JA KULKUPELIT

    • Anonyymi

      Islam on totuus ja johdatus maailmankaikkeuden luojalta.

      • Anonyymi

        ISLAM ON HELVETIN LUOMUSTA KAIKKI, MUTTA EIVÄT ELÄMÄLLE KUOLLEINA SITÄ ITSE TAJUA


      • Anonyymi

        JEESUS SYNTYY ELÄVILLE EI KUOLLEILLE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ISLAM ON HELVETIN LUOMUSTA KAIKKI, MUTTA EIVÄT ELÄMÄLLE KUOLLEINA SITÄ ITSE TAJUA

        Joka kerta kun kommentoit tänne nostat tämän ketjun palstan kärkeen ja teet palvelusta Islamille sillä monet ihmiset tulevat lukemaan tuon aloituksen ja kukaan ei vaivaudu lukemaan näitä viestejäsi ketjun pohjalla asti.


    • Anonyymi

      Jeesus on muslimi ja Jumalan profeetta.

      • Anonyymi

        JEESUS ON SISÄISYYTTÄ IHMISESSÄ,
        ISLAMIIN KUOLLEESSA EI JEESUSKAAN VIIHY
        kivensä kiertäjissä

        JEESUKSELLA EI HURSKASTELLA VALEIN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JEESUS ON SISÄISYYTTÄ IHMISESSÄ,
        ISLAMIIN KUOLLEESSA EI JEESUSKAAN VIIHY
        kivensä kiertäjissä

        JEESUKSELLA EI HURSKASTELLA VALEIN

        On vain yksi Jumala ja kaikki ihmiset Jeesus mukaanlukien ovat luotuja. Jeesus ei käskenyt ketään palvomaan itseään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vain yksi Jumala ja kaikki ihmiset Jeesus mukaanlukien ovat luotuja. Jeesus ei käskenyt ketään palvomaan itseään

        Usko ei ole palkion metästystä, mitä islami on kokonaisuutena hyökkäystä mistä palkiota oottelevat.

        VOIHAN TÄHE SENTÄÄN


    • Anonyymi

      ketjun tekstistä päätellen, ei ole hirveästi auttanut.

      • Anonyymi

        Islam on tuhhoava paheneva tautti, oikein kaiken mielen jären hävittäjäh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islam on tuhhoava paheneva tautti, oikein kaiken mielen jären hävittäjäh

        Mikset kommentoi ateismi ja satanismi palstoille niiden pahuuksista ja harhoista. Onko länsimaiden saastayhteiskunnat mielestäsi Jumalan tahdon mukaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset kommentoi ateismi ja satanismi palstoille niiden pahuuksista ja harhoista. Onko länsimaiden saastayhteiskunnat mielestäsi Jumalan tahdon mukaisia?

        Varmaan samasta syystä, kun että miksi uskomukset on mielenterveys palstalla.


    • Anonyymi

      On vain yksi Jumala ja Mohammed ( rauha hänelle) on viimeisin profeetta

      • Anonyymi

        Terves menoa tyhjyyteen nämä palkkiontoivoiset - eurooppaan levitäytyjät hyvän hävittäjät

        Aina kun hyvää hävittävät luulevat siitä muhametin näitä palkitsevan,,, tämä allahi vais mikäs lies tämä näitten villitsijä onkaan kivellä merkatut


    • Anonyymi

      Jumala on yksin kaikkivaltias pilkkaajien yläpuolella

    • Anonyymi

      Ei ole muuta jumalaa kuin Jumala, elävä, iankaikkinen. Häntä ei saa valtaansa uneliaisuus eikä uni; Hänelle kuuluu kaikki, mikä on taivaassa ja maan päällä. Kuka on se, joka astuisi välittäjäksi Hänen edessään Hänen sallimattaan? Hän tietää, mitä heille on vastedes tuleva ja mitä heillä on ollut menneisyydessä, mutta Hänen viisaudestaan he eivät käsitä muuta kuin minkä Hän tahtoo. Hänen valtaistuimensa käsittää taivaat ja maan, eikä niiden voimassapysyttäminen ole Hänelle taakka; niin, Hän on ylhäinen, valtava.
      256.
      Uskonnossa ei ole mitään pakkoa, oikea tie on selvästi erotettu harhateistä, ja se, joka hylkää saatanan ja uskoo Jumalaan, hän pitää kiinni mitä lujimmasta kädensijasta, joka ei murru. Jumalahan on kuuleva, tietävä.
      257.
      Jumala on niiden suojelija, jotka uskovat; Hän johtaa heidät pimeydestä valoon. Mutta uskottomien suojelijoita ovat pahat henget; he vetävät heidät valosta pimeyteen. Heistä tulee Tulen asukkaita ja he pysyvät siinä iankaikkisesti

    • Anonyymi

      Totisesti teidän Herranne on Jumala. Hän, joka loi taivaat ja maan kuudessa jaksossa ja on senjälkeen pysyttänyt valtansa lujana ja ohjaa hallitustaan. Ei ole ketään toista valtiasta (hänen rinnallaan) paitsi mikäli Hän suvaitsee. Tämä on Jumala, teidän Herranne, palvelkaa siis Häntä. Ettekö sitä muistaisi?
      4.
      Hänen luokseen on teidän kaikkien palattava. Jumalan lupaus on varma. Totisesti, Hän luo olennot ja antaa sitten niiden palata takaisin, jotta Hän voisi palkita ne, jotka uskovat ja oikeamielisesti tekevät hyvää. Mutta niitä varten, jotka ovat antautuneet epäuskoon, on varattu kiehuva juoma ja tuskallinen tuomio, koska he ovat olleet uskottomia.
      5.
      Juuri Hän saattaa auringon paistamaan ja kuun loistamaan ja on määrännyt sille asentonsa, niin että te voitte tietää vuosien kulun ja ajanlaskun. Kaiken tämän Hän on tehnyt totuudessa. Hän selittää merkkinsä ihmisille, joilla on ymmärrystä.
      6.
      Yön ja päivän vuorottelussa ja kaikessa, minkä Jumala on luonut taivaassa ja maan päällä, näkyvät selvät merkit niille, jotka harjoittavat hurskautta.
      7.
      Totisesti on niitäkin, jotka eivät odota Meidän tapaamistamme, vaan tyytyvät tämän maailman elämään ja ovat siitä löytäneet viihtymyksensä; ja on niitä, jotka eivät välitä Meidän merkeistämme.
      8.
      Sellaisten olinpaikkana on oleva tuli palkaksi heidän teoistaan.
      9.
      Mutta niitä, jotka uskovat ja suorittavat hyviä tekoja, heidän Jumalansa ohjaa heidän uskonsa kautta. Purot solisevat heidän jalkojensa juuressa autuaissa puutarhoissa.
      10.
      Siellä kuuluu heidän rukouksensa: »Kunnia olkoon Sinulle, oi Jumala!» Ja heidän tervehdyksensä siellä on oleva: »Rauha!» Ja heidän rukoustensa loppu on oleva: »Ylistys kuuluu Jumalalle, kaikkien maailmojen Herralle.»

      • Anonyymi

        EI JUMALA TARVII YLISTYSTÄ EIKÄ ISLAMIN ITSEKÄSTÄ VÄÄRYYTÄ HUUTAMISTA

        VAAN KEHOTTAA MEITÄ USKOMAAN - JOTTA TUNTISIMME HÄNEN TURVANSA ELÄMÄN POLULLAMME


    • Anonyymi

      1.
      Sano: »Minä etsin turvaa ihmisten Herralta,
      2.
      ihmisten Kuninkaalta,
      3.
      ihmisten Jumalalta,
      4.
      hiipijän pahoja kuiskauksia vastaan,
      5.
      hänen, joka herättää pahuutta ihmismielissä,
      6.
      olkoonpa hän paholaisten tai ihmisten joukosta.»

    • Anonyymi

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

      💋 K­­­u­­­u­m­­­a­­­t­­ ­t­­­y­­t­­ö­t­­ ­o­d­o­t­t­­­a­­­v­­­­a­t­­ ­s­­­i­n­u­­­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18288357

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2325
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1950
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      174
      1750
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1745
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1524
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe