Onko vl-usko riivaustila demoninen possessio?

Ensimmäisenä merkkinä se, että vastoin Raamatun selvääkin selvempää ilmoitusta he eivät millään voi tunnustaa suoraa uskoaan Jeesukseen. Puhumattakaan siitä että voisivat tunnustaa Jeesusta Herraksi.

Ja sitten nuo kammotus hoitokokoukset vielä, joissa ulkomaisen rahan voimalla, kävivät perkeleen raivolla liikkeen sisällä vielä olevia Jeesukseen uskovia vainoamaan.

283

1732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos Sana jota tulee uskoa on tullut lihaan, niin eikö VL usko juuri ole suoraa uskoa Jeesukseen?

      • Sana on Jeesus, joka syntyi ihmiseksi. Tunsin yhden riivatun miehen joka vellujen lailla väitti samaa. Sana ei siis tarkoita sitä vellujen mantraa.

        Joh. 1
        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sana on Jeesus, joka syntyi ihmiseksi. Tunsin yhden riivatun miehen joka vellujen lailla väitti samaa. Sana ei siis tarkoita sitä vellujen mantraa.

        Joh. 1
        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt

        Moni palstalainen on oppinut tuntemaan riivatun saalemikon eli demonipesän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moni palstalainen on oppinut tuntemaan riivatun saalemikon eli demonipesän.

        Vaihda jo levyä!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sana on Jeesus, joka syntyi ihmiseksi. Tunsin yhden riivatun miehen joka vellujen lailla väitti samaa. Sana ei siis tarkoita sitä vellujen mantraa.

        Joh. 1
        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt

        Kyllä sinä Saaleminpastori poloinen olet eksynyt kauas Jeesuksen opetuksesta.


      • Anonyymi

        Pata-ässä soimaa taas i law you


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sana on Jeesus, joka syntyi ihmiseksi. Tunsin yhden riivatun miehen joka vellujen lailla väitti samaa. Sana ei siis tarkoita sitä vellujen mantraa.

        Joh. 1
        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt

        Sana on Jeesus, joka syntyi ihmiseksi.
        On RAKKAUS !
        Hän on Valo,Rakkaus ja tie kotiin !
        Hän kuoli meidän syntisten puolesta,että me pääsisimme kotiin mistä olemme lähtöisin.
        Hän pelasti sinut ja meidät kaikki mutta usko häneen on avain kotiin !


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sana on Jeesus, joka syntyi ihmiseksi. Tunsin yhden riivatun miehen joka vellujen lailla väitti samaa. Sana ei siis tarkoita sitä vellujen mantraa.

        Joh. 1
        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt

        Minäpä tunnen kaksi riivaajan valtaamaa nimimerkkiä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sana on Jeesus, joka syntyi ihmiseksi. Tunsin yhden riivatun miehen joka vellujen lailla väitti samaa. Sana ei siis tarkoita sitä vellujen mantraa.

        Joh. 1
        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt

        Alussa oli sana s ja sana oli Jumalan j luona eli js ja se oli sana loi maan m ja taivaan o jsmo ja pimeys ei sitä käsittänyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä tunnen kaksi riivaajan valtaamaa nimimerkkiä.

        Ei pitäisi ottaa Saalemin Pastori-nimimerkkiä. Ne pastorit, joita minä tunsin, eivät kirjoita tuollaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pitäisi ottaa Saalemin Pastori-nimimerkkiä. Ne pastorit, joita minä tunsin, eivät kirjoita tuollaista.

        Tuskin tunnet yhtään.

        Jos Totuus ei miellytä sinua, niin älä syytä peiliä kun naamasi on vino.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuskin tunnet yhtään.

        Jos Totuus ei miellytä sinua, niin älä syytä peiliä kun naamasi on vino.

        Saalem ist toiselta nimeltä millionmoca micael


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saalem ist toiselta nimeltä millionmoca micael

        Tai millin legioon moca


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai millin legioon moca

        Tai millions legioon moca


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai millions legioon moca

        ☺☺☺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai millions legioon moca

        Legioona siis


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        ☺☺☺

        Oikeestaan välii kuka moca mut jeesus on kuollut


      • Liha ei usko mitään, kysymyksessä on mielenmuutos ajatusmaailmassa, jossa tehdään parannus Jeesukseen ja otetaan sen vahvistukseksi kaste.

        On hieno nähdä niiden ihmisten ilon, joka tekivät parannuksen ja ottivat kasteen ja saivat Pyhän Hengen päällensä.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sana on Jeesus, joka syntyi ihmiseksi. Tunsin yhden riivatun miehen joka vellujen lailla väitti samaa. Sana ei siis tarkoita sitä vellujen mantraa.

        Joh. 1
        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt

        Hienoa.

        Tuossa tulee toistaa osio "3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä".

        Todellisuudessa lestat eivät edes opeta tuota jaetta, sillä Jeesus on luomistyön "operaattori".


    • Anonyymi

      Nyt SRK on muutoksen edessä, hankkia sellainen "seurakuntapastori" jaoke laittaa kentän, ja luonnollisesti myös pääkonttorin kuntoon, nolaamatta vanhiha partoja.

      Toisaalta, siellä on jo liikaa kempeleläisiä mahtisukuja, käyntilupa heille, mutta johtajuus pois.

      • Meinaatko uskonpuhdistusta vl-opissa?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Meinaatko uskonpuhdistusta vl-opissa?

        Juuri sitä.
        Liian monta jaa sitten tyhjän päälle jatkamaan, ja kohta on kiire, ihmiset ovat tajunneet tilanneen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sitä.
        Liian monta jaa sitten tyhjän päälle jatkamaan, ja kohta on kiire, ihmiset ovat tajunneet tilanneen.

        Minäkin ehkä naiivisti aikanaan uskoin ja kuvittelin, että vl-liikkeessä olisi niin paljon totuudenrakkautta, että se pahuus ja eksyy, mikä näkyy ,olisikin vain tietämättömyyttä.

        Kunnes näin vl-lampaantaljan takaa Luciferin rumat kasvot.


    • Anonyymi

      Mikä ihmeen vl-usko ?

      Voisitko kirjoittaa ilman noita nykyaikaisia ihme lyhenteitä ?

      • Anonyymi

        Sori, jotenkin järjestelmä vei vanhoillis lestadiulaisuus osioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, jotenkin järjestelmä vei vanhoillis lestadiulaisuus osioon.

        ei se mitään


    • Anonyymi

      Kristus sanoi aikanaan, " sano sinä minkälaisessa seurassa olet, niin minä sanon sinulle minkälainen olet ". Eli seura tekee kaltaisekseen.

      • Anonyymi

        niin sillä on tapana tehdä


      • Anonyymi

        Näytä minulle Raamatusta se kohta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytä minulle Raamatusta se kohta!

        Siis mokä kohta?


    • Anonyymi

      Sulla on liian suppea ymmärrys käsitteestä "Sana".

      15:3 Te olette nyt puhtaat, sen sanan tähden, jonka minä teille puhuin.

      6:68 Simon Pietari vastasi häntä: Herra, kenenkäs tykö me menemme? sinulla on ijankaikkisen elämän sanat,

      6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään auta: ne sanat, jotka minä teille puhun, ovat henki ja elämä.>

      Missä nuo sanat ovat kuultavissa ? Tässä vastaus. Kristus puhuu Isälleen:

      Joh 17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, annoin minä heille; ja he ne ottivat vastaan, ja totisesti tunsivat minun sinusta lähteneen, ja uskoivat, että sinä minun lähetit.

      • Tämäkin vastauksesi osoitti sen, että riivaustila vl-opissa ei ole mikään hypoteesi,-vaan se on olemassaoleva tosiasia.

        Huomaa ero "Sana" ja "sana". Sana on Jeesus, joka syntyi ihmiseksi.

        Teidän kaikki toiminta on tehty alisteiseksi jnjv -mantraa tukevaksi viekkaaksi tarinaksi. Teillä ei ole minkäänlaista rakkautta totuuteen. Kristityn pitää olla aina totuuden etsijä,-vielä löydettyäänkin sen.

        Jeesuksen iänkaikkisen elämän sanat ovat:"Uskokaa minuun, joka uskoo minuun, saa elää ikuisesti"

        Joh. 14
        1"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. 2Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? 3Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. 4Ja mihin minä menen — tien sinne te tiedätte."
        5Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" 6Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani


      • Anonyymi

        Sana on porkkana


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tämäkin vastauksesi osoitti sen, että riivaustila vl-opissa ei ole mikään hypoteesi,-vaan se on olemassaoleva tosiasia.

        Huomaa ero "Sana" ja "sana". Sana on Jeesus, joka syntyi ihmiseksi.

        Teidän kaikki toiminta on tehty alisteiseksi jnjv -mantraa tukevaksi viekkaaksi tarinaksi. Teillä ei ole minkäänlaista rakkautta totuuteen. Kristityn pitää olla aina totuuden etsijä,-vielä löydettyäänkin sen.

        Jeesuksen iänkaikkisen elämän sanat ovat:"Uskokaa minuun, joka uskoo minuun, saa elää ikuisesti"

        Joh. 14
        1"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. 2Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? 3Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. 4Ja mihin minä menen — tien sinne te tiedätte."
        5Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" 6Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani

        Sana on Jeesus, ja se ei Raamatussa esiinny montaa kertaa. Sen sijaan Jumalan sana on pyhät kirjoitukset, joita itse Sanakin kunnioitti. Tiedän teitä hellareita jotka sotkee nämä keskenään.


    • Anonyymi

      Jnjv- mantra.

      Tiedät varsin hyvin että PH puhuu seurakunnissa ja antaa paljon armoneuvoja jne. Eli kaikki se mitä ulkona olevat haukkuvat ihmisopeiksi on noita iankaikkisen elämän sanoja.

      Lisää tästä Sanasta

      Joh 17:20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,

      21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.


      Kertoisitko vähän miten uskotaan suoraan Jeesuksen? Ja onko se edes mahdollista ?

      10:16 Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.


      Ei me uskovaiset tyhmempiä ole. Olemme löytäneet Jumalan valtakunnan ja tiedämme että sen sanoma on hulluus järjelle mutta Raamatussa on vahva case tälle opille.

      • #######Tiedät varsin hyvin että PH puhuu seurakunnissa ja antaa paljon armoneuvoja jne. Eli kaikki se mitä ulkona olevat haukkuvat ihmisopeiksi on noita iankaikkisen elämän sanoja.####

        Sangen huonoa huumoria ja hipoo jo Hengen herjaa, jokainen vähänkään järjissään oleva on nähnyt miten metsään meneviä vl-ihmisoikeuksien ovat olleet ja tulevat olemaan. Tuo SRK-henkioppi on spiritualismin ohella myös mynzeriläistä hurmahenkisyyttä. (Kirjoitetaan natsiyyllä).

        Mikä henki kehoitti ottamaan miljoonia taloja ja markkoja muka kommunistijahtiin?

        Onko SRK rakkaus rahalla ostettavissa. Rahasta rakastaja kuin horatsu.? Ja todellakin, mitä onkaan SRK-Viha, kun rakkauskin heitti Jeesukseen uskovat saatanalle.

        ######
        Kertoisitko vähän miten uskotaan suoraan Jeesuksen? Ja onko se edes mahdollista ?###

        Mielelläni
        Joh. 6
        40Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka NÄKEE ! Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

        Jo. 6
        44Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.


      • #######Ei me uskovaiset tyhmempiä ole. Olemme löytäneet Jumalan valtakunnan ja tiedämme että sen sanoma on hulluus järjelle mutta Raamatussa on vahva case tälle opille.######

        Joo niin on ja se on case of fire

        Kristitty kertoisi löytäneensä Jeesuksen


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        #######Tiedät varsin hyvin että PH puhuu seurakunnissa ja antaa paljon armoneuvoja jne. Eli kaikki se mitä ulkona olevat haukkuvat ihmisopeiksi on noita iankaikkisen elämän sanoja.####

        Sangen huonoa huumoria ja hipoo jo Hengen herjaa, jokainen vähänkään järjissään oleva on nähnyt miten metsään meneviä vl-ihmisoikeuksien ovat olleet ja tulevat olemaan. Tuo SRK-henkioppi on spiritualismin ohella myös mynzeriläistä hurmahenkisyyttä. (Kirjoitetaan natsiyyllä).

        Mikä henki kehoitti ottamaan miljoonia taloja ja markkoja muka kommunistijahtiin?

        Onko SRK rakkaus rahalla ostettavissa. Rahasta rakastaja kuin horatsu.? Ja todellakin, mitä onkaan SRK-Viha, kun rakkauskin heitti Jeesukseen uskovat saatanalle.

        ######
        Kertoisitko vähän miten uskotaan suoraan Jeesuksen? Ja onko se edes mahdollista ?###

        Mielelläni
        Joh. 6
        40Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka NÄKEE ! Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

        Jo. 6
        44Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

        NÄKEE

        Itse ajattelen että joka on uudestisyntynyt NÄKEE Jumalan valtakunnan ja siten myös Kristuksen seruumiin maan päällä.

        Missä menin väärään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        NÄKEE

        Itse ajattelen että joka on uudestisyntynyt NÄKEE Jumalan valtakunnan ja siten myös Kristuksen seruumiin maan päällä.

        Missä menin väärään?

        Yksi sinulta puuttuu ja sen myötä kaikki:Usko Jeesukseen!

        Mieti mielessäsi, mikä sinun sydämessäsi saa tuntemaan vastenmielisyyttä Jeesusta kohtaan.

        Ruumiilta se vl-poppoo minunkin silmiini näyttää ja nenään haiskahtaa!
        Sehän on selvä että kuollut mätänee, mutta Jeesus elää!


      • Kastamattomille pakanoille ei Henki hiisku mitään.

        Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Oletko sinä ottanut kasteen?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Yksi sinulta puuttuu ja sen myötä kaikki:Usko Jeesukseen!

        Mieti mielessäsi, mikä sinun sydämessäsi saa tuntemaan vastenmielisyyttä Jeesusta kohtaan.

        Ruumiilta se vl-poppoo minunkin silmiini näyttää ja nenään haiskahtaa!
        Sehän on selvä että kuollut mätänee, mutta Jeesus elää!

        ###Mieti mielessäsi, mikä sinun sydämessäsi saa tuntemaan vastenmielisyyttä Jeesusta kohtaan.###

        Ehkä se siinä sinun Jeesuksessa on suurin ongelma että se on mykkä epäjumala joka yllyttää lihallisuuteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ###Mieti mielessäsi, mikä sinun sydämessäsi saa tuntemaan vastenmielisyyttä Jeesusta kohtaan.###

        Ehkä se siinä sinun Jeesuksessa on suurin ongelma että se on mykkä epäjumala joka yllyttää lihallisuuteen.

        Kerrotko miten? Väitteesi on mykistävä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kerrotko miten? Väitteesi on mykistävä.

        Epäjumalalla ei ole suuta. (Ilm 3:16)
        Se ei puhu sinulle, vaan alistuu ja taipuu kaikkien sinun lihasi haluihin ja himoihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Epäjumalalla ei ole suuta. (Ilm 3:16)
        Se ei puhu sinulle, vaan alistuu ja taipuu kaikkien sinun lihasi haluihin ja himoihin.

        Kovia väitteitä esität, luulisi että ei edes näennäiskristitty nimitä Jeesusta mykäksi epäjumalaksi.

        Mutta riivattu tekee niin.

        Kuitenkin Jeesus on kuningasten kuningas, Kaikkivaltias!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kerrotko miten? Väitteesi on mykistävä.

        Yritän kääntää piinaa tomaatti emätin naidas aion miten sedän


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kovia väitteitä esität, luulisi että ei edes näennäiskristitty nimitä Jeesusta mykäksi epäjumalaksi.

        Mutta riivattu tekee niin.

        Kuitenkin Jeesus on kuningasten kuningas, Kaikkivaltias!

        2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika, ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin nyt myös monta antikristusta rupee olemaan; sillä me tunnemme, että viimeinen aika on.

        Ei väärä Kristus ole välttämättä psykoottinen mies joka väittää olevansa Jeesus, mutta ehkä ennen muuta juuri väärä hengellinen kuppikunta. Eli yksi oikea seurakuntaruumis jonka pää on Kristus muut seurakunnat ovat vääriä. Niitä rupee tosiasn nyt olemaan niin monta että löytyy jokaiselle mieluisa tie, totuus ja (hekumallinen) elämä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika, ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin nyt myös monta antikristusta rupee olemaan; sillä me tunnemme, että viimeinen aika on.

        Ei väärä Kristus ole välttämättä psykoottinen mies joka väittää olevansa Jeesus, mutta ehkä ennen muuta juuri väärä hengellinen kuppikunta. Eli yksi oikea seurakuntaruumis jonka pää on Kristus muut seurakunnat ovat vääriä. Niitä rupee tosiasn nyt olemaan niin monta että löytyy jokaiselle mieluisa tie, totuus ja (hekumallinen) elämä.

        Jos "hekkumointi" on mittari, niin pata kattilaa soimaa.

        Te vellit olette juuttunut tuohon muut ulossulkevaan oppiin niin ettei mikään aukaisee silmänne.

        Ekslusiivinen oppinne on kuin kalastus /metsästyslupa ja te olette oikeuden haltijoita.

        Tosiasiassa oppinne perustuu puhtaasti primitiiviseen kateuden tunteeseen ja pahansuopaisuuden tunteeseen. Eli sitä hyvää mitä teillä on, ei saa kuin alistumalla orjaksenne.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jos "hekkumointi" on mittari, niin pata kattilaa soimaa.

        Te vellit olette juuttunut tuohon muut ulossulkevaan oppiin niin ettei mikään aukaisee silmänne.

        Ekslusiivinen oppinne on kuin kalastus /metsästyslupa ja te olette oikeuden haltijoita.

        Tosiasiassa oppinne perustuu puhtaasti primitiiviseen kateuden tunteeseen ja pahansuopaisuuden tunteeseen. Eli sitä hyvää mitä teillä on, ei saa kuin alistumalla orjaksenne.

        ###Eli sitä hyvää mitä teillä on, ei saa kuin alistumalla orjaksenne.###

        🎯 Hyvin sanottu. Jeesus on nimittäin Herra. Sen verran korjaan että Hänen seurassa vaeltaminen on vain lihalle hankalaa mutta uudelle osalle vapautta. Ei orjuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ###Eli sitä hyvää mitä teillä on, ei saa kuin alistumalla orjaksenne.###

        🎯 Hyvin sanottu. Jeesus on nimittäin Herra. Sen verran korjaan että Hänen seurassa vaeltaminen on vain lihalle hankalaa mutta uudelle osalle vapautta. Ei orjuutta.

        Niinpä, Jeesus sanoi:Totuus on tekevä teidät vapaiksi.
        Vl-valheessa eläminen orjuuttaa. Tämän voi jokainen vellu tuntea simmässään, mutta he eivät tunnista sitä pahan olonsa alkusyytä.

        Gal.5
        1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Niinpä, Jeesus sanoi:Totuus on tekevä teidät vapaiksi.
        Vl-valheessa eläminen orjuuttaa. Tämän voi jokainen vellu tuntea simmässään, mutta he eivät tunnista sitä pahan olonsa alkusyytä.

        Gal.5
        1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

        Laitanpa tämän uusiksi, eli rajaan mitä Jeesus sanoi.

        Jeesus sanoi:Totuus on tekevä teidät vapaiksi.

        No lisäänpä senkin mitä Jeesus sanoi itsestään:

        "Minä olen Tie,-Totuus- ja Elämä!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Niinpä, Jeesus sanoi:Totuus on tekevä teidät vapaiksi.
        Vl-valheessa eläminen orjuuttaa. Tämän voi jokainen vellu tuntea simmässään, mutta he eivät tunnista sitä pahan olonsa alkusyytä.

        Gal.5
        1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

        Kyllä se menee ihan toisinpäin, evankeliumi vapauttaa.


    • Anonyymi

      43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.

      33:24 Ja ei yhdenkään asuvaisen pidä sanoman: minä olen heikko; että kansalla, joka siellä asuu, pitää oleman syntein päästö.

      ** hänen nimensä kautta **

      6. Niin Pietari sanoi: Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy.
      .....
      8. ja hän hypähti pystyyn, seisoi ja käveli; ja hän meni heidän kanssansa pyhäkköön, käyden ja hypellen ja ylistäen Jumalaa.


      Tuollainen parantuminen on välttämätön jos autuaaksi aikoo.

      • Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja Matt 6.


        Jeesus kuoli ristillä syntiemme vuoksi, tuli synniksi edestämme. Hän kukisti kuoleman synnin ja perkeleen vallan ylösnousemuksellaan.

        Silloin annettiin anteeksi koko maailman synnit, jo tehdyt,-parhaillaan tehtävät ja tulevat.

        Siitä voitosta pääset osalliseksi uskomalla Jeesukseen ja ottamalla kasteen. Sitä kutsutaan lahjavanhurskaudeksi.

        Ja mikä parasta, välissä ei ole yhtään vellua.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja Matt 6.


        Jeesus kuoli ristillä syntiemme vuoksi, tuli synniksi edestämme. Hän kukisti kuoleman synnin ja perkeleen vallan ylösnousemuksellaan.

        Silloin annettiin anteeksi koko maailman synnit, jo tehdyt,-parhaillaan tehtävät ja tulevat.

        Siitä voitosta pääset osalliseksi uskomalla Jeesukseen ja ottamalla kasteen. Sitä kutsutaan lahjavanhurskaudeksi.

        Ja mikä parasta, välissä ei ole yhtään vellua.

        Syydät palstalle vajaitten suuntien harhoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syydät palstalle vajaitten suuntien harhoja.

        Kauas on menty, kun kristinuskon perussanoma on harhaa vellulle!

        Liikkeenne tekologisen koulutuksen saaneilta ihmisiltä vaaditaan koko vl-poppoon eksymisen vastuu. He tietävät totuuden ja silti valehtelevat jo vaitiolollaan.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kauas on menty, kun kristinuskon perussanoma on harhaa vellulle!

        Liikkeenne tekologisen koulutuksen saaneilta ihmisiltä vaaditaan koko vl-poppoon eksymisen vastuu. He tietävät totuuden ja silti valehtelevat jo vaitiolollaan.

        Teologisen


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja Matt 6.


        Jeesus kuoli ristillä syntiemme vuoksi, tuli synniksi edestämme. Hän kukisti kuoleman synnin ja perkeleen vallan ylösnousemuksellaan.

        Silloin annettiin anteeksi koko maailman synnit, jo tehdyt,-parhaillaan tehtävät ja tulevat.

        Siitä voitosta pääset osalliseksi uskomalla Jeesukseen ja ottamalla kasteen. Sitä kutsutaan lahjavanhurskaudeksi.

        Ja mikä parasta, välissä ei ole yhtään vellua.

        Rellu kuutonenpa on


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja Matt 6.


        Jeesus kuoli ristillä syntiemme vuoksi, tuli synniksi edestämme. Hän kukisti kuoleman synnin ja perkeleen vallan ylösnousemuksellaan.

        Silloin annettiin anteeksi koko maailman synnit, jo tehdyt,-parhaillaan tehtävät ja tulevat.

        Siitä voitosta pääset osalliseksi uskomalla Jeesukseen ja ottamalla kasteen. Sitä kutsutaan lahjavanhurskaudeksi.

        Ja mikä parasta, välissä ei ole yhtään vellua.

        10:8 Sairaita parantakaat, spitalisia puhdistakaat, kuolleita herättäkäät, perkeleitä ajakaat ulos. Lahjaksi te saitte, niin myös lahjaksi antakaat.

        4:7 Mutta meillä on tämä tavara savisissa astioissa, että se ylönpalttinen voima pitää oleman Jumalalta ja ei meistä.

        16. Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        17. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon,


    • Anonyymi

      #####Mikä henki kehoitti ottamaan miljoonia taloja ja markkoja muka kommunistijahtiin?

      Onko SRK rakkaus rahalla ostettavissa. Rahasta rakastaja kuin horatsu.? Ja todellakin, mitä onkaan SRK-Viha, kun rakkauskin heitti Jeesukseen uskovat saatanalle.#####

      Hakomaja yrttitarhassa. Se on voinut olla se Kososlainen Henki. En tiedä asiasta mitään mutta ihmisiä ollaan.

      Tiedät varsin hyvin ettei kukaan voi riistää toiselta uskoa. Jumalan valtakunnan ulkopuolelle joutuu kun
      ei nöyrry Jumalan väkevän käden alle. Väärä ylpeys. Tämä on uskon asia. Jumala ei tee virheitä.

      • Uuden Liiton Jumala on Jeesus: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä"

        Rahan ahneus ja ahneuden Piru, on se henki, joka johtaa vl-seurakunnan hengelliseen huoruuteen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Uuden Liiton Jumala on Jeesus: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä"

        Rahan ahneus ja ahneuden Piru, on se henki, joka johtaa vl-seurakunnan hengelliseen huoruuteen.

        Vai on ahneus vallannut saalemin sydämen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Uuden Liiton Jumala on Jeesus: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä"

        Rahan ahneus ja ahneuden Piru, on se henki, joka johtaa vl-seurakunnan hengelliseen huoruuteen.

        Saalemikko on pahempi kuin itse saatana. Mieletön puoli demonipesällä-


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Uuden Liiton Jumala on Jeesus: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä"

        Rahan ahneus ja ahneuden Piru, on se henki, joka johtaa vl-seurakunnan hengelliseen huoruuteen.

        Ei pidä paikkansa rakkauden Petroskoi kyseli kuulumisia kun jaoin mainoksia 6 centillä ja saarnas 100 e/kk ahneudesta 20% veroja keisarin synniksi joten lopetin työnteon nyt olen vain ihminen en kainilainen suo maalainen en kuulu luther-juutalaiseen kirkkoon vaan Jeesus hää-laiseen uskonveli sakaruksiin Hait-eli Eriniin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa rakkauden Petroskoi kyseli kuulumisia kun jaoin mainoksia 6 centillä ja saarnas 100 e/kk ahneudesta 20% veroja keisarin synniksi joten lopetin työnteon nyt olen vain ihminen en kainilainen suo maalainen en kuulu luther-juutalaiseen kirkkoon vaan Jeesus hää-laiseen uskonveli sakaruksiin Hait-eli Eriniin

        Ja iski lapun luukulle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saalemikko on pahempi kuin itse saatana. Mieletön puoli demonipesällä-

        Oi kiitos! Ymmärrä tuon kehuna. Eller hur?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa rakkauden Petroskoi kyseli kuulumisia kun jaoin mainoksia 6 centillä ja saarnas 100 e/kk ahneudesta 20% veroja keisarin synniksi joten lopetin työnteon nyt olen vain ihminen en kainilainen suo maalainen en kuulu luther-juutalaiseen kirkkoon vaan Jeesus hää-laiseen uskonveli sakaruksiin Hait-eli Eriniin

        Käytät kärpässieniä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saalemikko on pahempi kuin itse saatana. Mieletön puoli demonipesällä-

        Samaa mieltä. Saalemikko on totisesti jo pahempi, kuin itse saatana. Todellinen perkeleitä vilisevä demonipesä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Saalemikko on totisesti jo pahempi, kuin itse saatana. Todellinen perkeleitä vilisevä demonipesä!

        Helpottiko?

        Joh. 16
        Olen puhunut teille tämän, ettei uskonne koetuksissa sortuisi. 2Teidät erotetaan synagogasta, ja tulee sekin aika, jolloin jokainen, joka surmaa jonkun teistä, luulee toimittavansa pyhän palveluksen Jumalalle. 3Näin he tekevät, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua. 4Olen puhunut tämän teille siksi, että kun se aika tulee, te muistaisitte minun sanoneen tämän teille.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Helpottiko?

        Joh. 16
        Olen puhunut teille tämän, ettei uskonne koetuksissa sortuisi. 2Teidät erotetaan synagogasta, ja tulee sekin aika, jolloin jokainen, joka surmaa jonkun teistä, luulee toimittavansa pyhän palveluksen Jumalalle. 3Näin he tekevät, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua. 4Olen puhunut tämän teille siksi, että kun se aika tulee, te muistaisitte minun sanoneen tämän teille.

        Saalem-täti ruoka-aika syöppä kiltisti kaurapuurosi muuten samaelin suuttuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saalem-täti ruoka-aika syöppä kiltisti kaurapuurosi muuten samaelin suuttuu

        Saalem samaelin kostobarambelli


      • Anonyymi

        Joo näin se on Ite en oo uskovainen koska hoitomiehet tulee pyytää anteeksi heti ku tulee uskovainen eikäne tee parannusta


      • Anonyymi

        Ei yhteinen saatavana vale vaan oma usko huomattavasti panee niitä peppuun


    • Anonyymi

      Kyllä mielestäni Vl todella usko Kristukseen ! Mitä tunne heitä ja kyllä se on.
      En itse ole mitään mutta tiedän paljon heistä.

    • Anonyymi

      Oikea posessiivisuffis

    • Anonyymi

      ## Kristitty kertoisi löytäneensä Jeesuksen ##

      😂 aivan. Ja se on ongelman ydin.

    • Anonyymi

      ########
      Jeesus kuoli ristillä syntiemme vuoksi, tuli synniksi edestämme. Hän kukisti kuoleman synnin ja perkeleen vallan ylösnousemuksellaan.

      Silloin annettiin anteeksi koko maailman synnit, jo tehdyt,-parhaillaan tehtävät ja tulevat.

      Siitä voitosta pääset osalliseksi uskomalla Jeesukseen ja ottamalla kasteen. Sitä kutsutaan
      lahjavanhurskaudeksi.
      ##########

      Sulla päättyy kertomus pitkään perjantaihin. Kukaan ei pelastuisi jos se tuohon päättyisi. Tuon uskoo, eli totena pitää, myös pahat henget, ja vapisevat.

      Raamattu (Paavali) sanoo että Kristus vanhurkautettiin Hengessä ja herätettiin kuolleista meidän vanhurskauttamisemme tähden.

      On ihan eri asia uskoa historiallisiin faktoihin kuin että uskoa Pyhän Hengen todistuksen elävästä Kristuksesta. Ihan eri asia.

      Näin sanotaan Kristuksen saarnasta

      32. Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.


      Ja voin tarvittaessa lisätä 20 jaetta jotka osoittavat että juuri samaa todistusta apostolit ja kaikki PH saaneet julistavat.

      Mutta ei terve tarvi tulla lääkärin luo. Tyytyy hyvin tietoon että sellainen jossaki on. 😂

      • Sinä tarvisit exorkistia, mutta voithan olla perjantaipullon pauloissakin.


    • Sinulla ei ole alkeellisintakaan Raamatun tuntemusta

      #############Sulla päättyy kertomus pitkään perjantaihin. Kukaan ei pelastuisi jos se tuohon päättyisi. Tuon uskoo, eli totena pitää, myös pahat henget, ja vapisevat.

      Raamattu (Paavali) sanoo että Kristus vanhurkautettiin Hengessä ja herätettiin kuolleista meidän vanhurskauttamisemme tähden.########

      On melkein mahdotonta kuvitella että olet tosissasi, typeryytesi on niin megalomaanista!


      Annan Wikipedian kertoa tiivistelmän tapahtumista

      ''''''''Kaikki evankeliumit kertovat, että Jeesus surmattiin ristiinnaulitsemalla ja vietiin hautaan (joka kuului Joosef Arimatialaiselle). Raamatun evankeliumien mukaan Jeesus ilmestyi kuolemansa jälkeen ihmisille, josta on vaiheittaisia kuvauksia. Jeesus ilmestyi myös Paavalille Damaskoksen tiellä. Jotkut Jeesusta seuranneista naisista palasivat sapatin jälkeen haudalle saattaakseen hautausmenot loppuun. Saapuessaan he huomasivat, että hauta oli tyhjä. Jeesus ilmestyi ensimmäisenä Magdalan Marialle haudalla. He palasivat vielä myöhemmin paikalle miespuolisten opetuslasten kanssa.'''''''''

      • Anonyymi

        En edes tajua mikä sun kritiikki on.
        Yritin vsin sanoa ettei ylösnousutta ole muut nähneet kuin ne joilla on PH voiteellaa silmät voideltu.

        Kolme on jotka todistavat maan päällä. Niitä on uskotrava jos halu päästä osalliseksi kahjavanhurskaudesta.

        Sananvirkaan uskominen on taas sitä että luulee löytävänsä elämän esim Wikisivulta.

        Room 4:4:25 Joka meidän synteimme tähden on annettu ulos, ja meidän vanhurskauttamisemme tähden herätetty ylös.

        3:16 Ja se on julkisesti suuri jumalisuuden salaisuus, että Jumala on ilmoitettu lihassa, vanhurskautettu hengessä, nähty enkeleiltä, saarnattu pakanoille, uskottu maailmassa ja otettu ylös kunniaan


        Ilman hengen kautta vanhurskauttamista olisi sovitus ollut turha. Se on myös turha sellaisen ihmisen kohdalla joka ei ota vastaan ph todistusta.

        Tämä on basic kristionoppia


      • Anonyymi kirjoitti:

        En edes tajua mikä sun kritiikki on.
        Yritin vsin sanoa ettei ylösnousutta ole muut nähneet kuin ne joilla on PH voiteellaa silmät voideltu.

        Kolme on jotka todistavat maan päällä. Niitä on uskotrava jos halu päästä osalliseksi kahjavanhurskaudesta.

        Sananvirkaan uskominen on taas sitä että luulee löytävänsä elämän esim Wikisivulta.

        Room 4:4:25 Joka meidän synteimme tähden on annettu ulos, ja meidän vanhurskauttamisemme tähden herätetty ylös.

        3:16 Ja se on julkisesti suuri jumalisuuden salaisuus, että Jumala on ilmoitettu lihassa, vanhurskautettu hengessä, nähty enkeleiltä, saarnattu pakanoille, uskottu maailmassa ja otettu ylös kunniaan


        Ilman hengen kautta vanhurskauttamista olisi sovitus ollut turha. Se on myös turha sellaisen ihmisen kohdalla joka ei ota vastaan ph todistusta.

        Tämä on basic kristionoppia

        Jo sinulla on opit. Eipä tuota voi kommentoida, kun se on taikauskoa ja viekkaita taruja. Tuollaista se teettää kun Raamattu ei sinulle ole Pyhä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En edes tajua mikä sun kritiikki on.
        Yritin vsin sanoa ettei ylösnousutta ole muut nähneet kuin ne joilla on PH voiteellaa silmät voideltu.

        Kolme on jotka todistavat maan päällä. Niitä on uskotrava jos halu päästä osalliseksi kahjavanhurskaudesta.

        Sananvirkaan uskominen on taas sitä että luulee löytävänsä elämän esim Wikisivulta.

        Room 4:4:25 Joka meidän synteimme tähden on annettu ulos, ja meidän vanhurskauttamisemme tähden herätetty ylös.

        3:16 Ja se on julkisesti suuri jumalisuuden salaisuus, että Jumala on ilmoitettu lihassa, vanhurskautettu hengessä, nähty enkeleiltä, saarnattu pakanoille, uskottu maailmassa ja otettu ylös kunniaan


        Ilman hengen kautta vanhurskauttamista olisi sovitus ollut turha. Se on myös turha sellaisen ihmisen kohdalla joka ei ota vastaan ph todistusta.

        Tämä on basic kristionoppia

        Paremminkin Basic Instinct – Vaiston varassa oppia. Krtistinoppia se ei ole.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Paremminkin Basic Instinct – Vaiston varassa oppia. Krtistinoppia se ei ole.

        Mitä tulee mieleen yvswquit eli läskit synti on läskiä


    • Anonyymi

      Ap. t. 1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka.


      Ap. t. 5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat.

      1 Joh 5: 6. Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.

      7. Sillä kolme on, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki; ja nämä kolme ovat yhtä.

      8. Ja kolme on, jotka todistavat maan päällä: Henki, vesi ja veri; ja ne kolme ovat yhtä.

      Eli näin tämä menee: ottamalla vastaan Jumalan (Hengen) todistuksen elävässä evankeliumissa (vesi) pääset osalliseksi sovintoverestä ja lahjavanhurskaudesta.

      • Et sitten puhunut uskosta Jeesukseen mitään ja sen jälkeen kasteesta?
        Kirjoitit sekavan sillisalaatin,-jonka ainoana tarkoituksena on ekxyttää ihmiset pois Jeesuksesta!

        Tuntomerkkien perusteella olet riivaaja/riivattu.


      • Laitanpa taas tähän Roomalaiskirjeen kymmenennen luvun.

        Room.10
        Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä. Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on:


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Et sitten puhunut uskosta Jeesukseen mitään ja sen jälkeen kasteesta?
        Kirjoitit sekavan sillisalaatin,-jonka ainoana tarkoituksena on ekxyttää ihmiset pois Jeesuksesta!

        Tuntomerkkien perusteella olet riivaaja/riivattu.

        Ei oo sillisalaatti. Nuo jakeet puhuu samasta asiasta, ja niitä on lisää UT. Muutamat niistä olet jo nähnyt vuosien varrella 😂

        Ne puhuu Pyhän Hengen saarnavirasta.

        Niin kuin Isä lähetti minut, minä lähetän teidät.
        ..

        38. te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.

        40. Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41. ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille,
        42. Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.


        21. Niin Jeesus sanoi heille jälleen: Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät.
        22. Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: Ottakaa Pyhä Henki.




        Basic kolminaisuusoppi. Pyhä Henki saarnaa ja todistaa ja kirkastaa Kristusta. Siellä missä PH on ovat myös Isä ja Poika ja muut Jumalan lapset.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Laitanpa taas tähän Roomalaiskirjeen kymmenennen luvun.

        Room.10
        Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä. Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on:

        Tässä onkin selvästi ilmaistu juuri se asia että Kristusta ei löydy haudasta eikä taivaasta mutta lähetettyjen todistajien suussa olevassa iankaikkisen elämän sanoissa.
        (Kuinka voi julistaa ellei lähetetä....

        Sama paavali:
        ‭‭2. Korinttilaiskirje 4:1 FB38‬‬
        [1] Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
        )


        Voisit tietenkin vedota siihen että apostolin virka ei ole sama virka kuin yleinen pappeus eli Pyhän Hengen virka. Mutta sekään ei varmaan toimi.


        Jumala armahtaa kenen halua, siten että vetää tämän Poikansa yhteyteen parantumaan. Jumala tietää kenen luo heränneellä tunnolla oleva johdatetaan. Hän ei erehdy. Hän näkee jokaisen sydämeen. On todella kumma että monet sillä itseänsä pettävät että sanovat että Ihmisen pelastus ei voi riippua kenenkään muun ihmisen sieluntilasta ja siksi vl usko on väärä. Ei tietenkään riipu kenenkään muun kuin ihmisen Jeesuksen ansiosta. Kaikkivaltias Jumala kyllä osaa johdattaa ihmisen Poikansa luo vaikka se aarre on savisissa astioissa. Kannattaa vain nöyrtyä parannukseen epäuskosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä onkin selvästi ilmaistu juuri se asia että Kristusta ei löydy haudasta eikä taivaasta mutta lähetettyjen todistajien suussa olevassa iankaikkisen elämän sanoissa.
        (Kuinka voi julistaa ellei lähetetä....

        Sama paavali:
        ‭‭2. Korinttilaiskirje 4:1 FB38‬‬
        [1] Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
        )


        Voisit tietenkin vedota siihen että apostolin virka ei ole sama virka kuin yleinen pappeus eli Pyhän Hengen virka. Mutta sekään ei varmaan toimi.


        Jumala armahtaa kenen halua, siten että vetää tämän Poikansa yhteyteen parantumaan. Jumala tietää kenen luo heränneellä tunnolla oleva johdatetaan. Hän ei erehdy. Hän näkee jokaisen sydämeen. On todella kumma että monet sillä itseänsä pettävät että sanovat että Ihmisen pelastus ei voi riippua kenenkään muun ihmisen sieluntilasta ja siksi vl usko on väärä. Ei tietenkään riipu kenenkään muun kuin ihmisen Jeesuksen ansiosta. Kaikkivaltias Jumala kyllä osaa johdattaa ihmisen Poikansa luo vaikka se aarre on savisissa astioissa. Kannattaa vain nöyrtyä parannukseen epäuskosta.

        Mitä Rakkaus Totuuteen sinulle merkitsee? Kirjoituksistasi päätellen ei mitään! Teet leikkaa-liimaa-askartele ,menetelmällä kertomuksen jonka narratiivi tukee aina vl-valhetta. Suoranaisesti valehtelet niin paljon että korvasi heiluu.

        Jumala lähettää ihmiselle Rakkauden totuuteen, mutta on ihmisen asia ottaako hän sen totuuden vastaan.

        Jos ihminen torjuu Jumalalta lähetetyn Rakkauden Totuuteen, niin kuin sinäkin olet tehnyt vl-satusetä. Se teko JOHTAA KADOTUKSEEN!! Enkä nyt ole edes tuomari, vaan Raamatun todistuksen pohjalta voin sen sanoa.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mitä Rakkaus Totuuteen sinulle merkitsee? Kirjoituksistasi päätellen ei mitään! Teet leikkaa-liimaa-askartele ,menetelmällä kertomuksen jonka narratiivi tukee aina vl-valhetta. Suoranaisesti valehtelet niin paljon että korvasi heiluu.

        Jumala lähettää ihmiselle Rakkauden totuuteen, mutta on ihmisen asia ottaako hän sen totuuden vastaan.

        Jos ihminen torjuu Jumalalta lähetetyn Rakkauden Totuuteen, niin kuin sinäkin olet tehnyt vl-satusetä. Se teko JOHTAA KADOTUKSEEN!! Enkä nyt ole edes tuomari, vaan Raamatun todistuksen pohjalta voin sen sanoa.

        Ja Raamatun todistus on tämä:

        2.Tess.2
        7Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, 8niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, 9tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä 10ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. 11Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, 12että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mitä Rakkaus Totuuteen sinulle merkitsee? Kirjoituksistasi päätellen ei mitään! Teet leikkaa-liimaa-askartele ,menetelmällä kertomuksen jonka narratiivi tukee aina vl-valhetta. Suoranaisesti valehtelet niin paljon että korvasi heiluu.

        Jumala lähettää ihmiselle Rakkauden totuuteen, mutta on ihmisen asia ottaako hän sen totuuden vastaan.

        Jos ihminen torjuu Jumalalta lähetetyn Rakkauden Totuuteen, niin kuin sinäkin olet tehnyt vl-satusetä. Se teko JOHTAA KADOTUKSEEN!! Enkä nyt ole edes tuomari, vaan Raamatun todistuksen pohjalta voin sen sanoa.

        ###Teet leikkaa-liimaa-askartele ,menetelmällä kertomuksen jonka narratiivi tukee aina vl-valhetta
        ###

        Vousi sen ymmärtää myös niin että Raamattu ei ole ristiriidassa itsensä kanssa. Kun sitä oikein selitetään niin löytyy monta jaetta joita voi leikata ja liimata.
        Kyl sun on osoitettava miks kohdat ei tue toisiaan (sen kyllä tajuan ettet vl tulkintaan suostu,)


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mitä Rakkaus Totuuteen sinulle merkitsee? Kirjoituksistasi päätellen ei mitään! Teet leikkaa-liimaa-askartele ,menetelmällä kertomuksen jonka narratiivi tukee aina vl-valhetta. Suoranaisesti valehtelet niin paljon että korvasi heiluu.

        Jumala lähettää ihmiselle Rakkauden totuuteen, mutta on ihmisen asia ottaako hän sen totuuden vastaan.

        Jos ihminen torjuu Jumalalta lähetetyn Rakkauden Totuuteen, niin kuin sinäkin olet tehnyt vl-satusetä. Se teko JOHTAA KADOTUKSEEN!! Enkä nyt ole edes tuomari, vaan Raamatun todistuksen pohjalta voin sen sanoa.

        ### Mitä Rakkaus Totuuteen sinulle merkitsee? ###

        Rakkaus on uskon ensimmäinen hedelmä. Se iloitsee totuuden kanssa ja sen saa aikaan Pyhä Henki.

        Siellä missä on Pyhä Henki on myös "rakkaus totuuteen". Sama rakkaus on myös uskovaisten välillä tuntomerkkinä opetuslapseudesta

        13:34 Uuden käskyn minä teille annan, että te rakastaisitte teitänne keskenänne, niinkuin minä teitä rakastin, että te myös toinen toistanne rakastaisitte.

        Millä rakkaudella Jeesus on rakastanut meitä?

        ‭‭Ensimmäinen Johanneksen kirje 4:10 FB92‬‬
        [10] Siinä on rakkaus – ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

        https://bible.com/bible/330/1jn.4.10.FB92
        ‭‭Evankeliumi Luukkaan mukaan 7:47 FB92‬‬
        [47] Niinpä sanonkin sinulle: hän sai paljot syntinsä anteeksi, sen vuoksi hän rakasti paljon. Mutta joka saa anteeksi vähän, se myös rakastaa vähän.»

        Jalkojen pesu ja syntein päästö on rakkauden ilmenemismuotoja.

        Ei hempeä lempeys, suvaitsevuus, inhimmillisyys jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ### Mitä Rakkaus Totuuteen sinulle merkitsee? ###

        Rakkaus on uskon ensimmäinen hedelmä. Se iloitsee totuuden kanssa ja sen saa aikaan Pyhä Henki.

        Siellä missä on Pyhä Henki on myös "rakkaus totuuteen". Sama rakkaus on myös uskovaisten välillä tuntomerkkinä opetuslapseudesta

        13:34 Uuden käskyn minä teille annan, että te rakastaisitte teitänne keskenänne, niinkuin minä teitä rakastin, että te myös toinen toistanne rakastaisitte.

        Millä rakkaudella Jeesus on rakastanut meitä?

        ‭‭Ensimmäinen Johanneksen kirje 4:10 FB92‬‬
        [10] Siinä on rakkaus – ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

        https://bible.com/bible/330/1jn.4.10.FB92
        ‭‭Evankeliumi Luukkaan mukaan 7:47 FB92‬‬
        [47] Niinpä sanonkin sinulle: hän sai paljot syntinsä anteeksi, sen vuoksi hän rakasti paljon. Mutta joka saa anteeksi vähän, se myös rakastaa vähän.»

        Jalkojen pesu ja syntein päästö on rakkauden ilmenemismuotoja.

        Ei hempeä lempeys, suvaitsevuus, inhimmillisyys jne.

        Inhimillisyyteen opetti hempys painuu kuuseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inhimillisyyteen opetti hempys painuu kuuseen

        Inhimillisyys on sitä ettei ole hempeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inhimillisyys on sitä ettei ole hempeä

        Ei voi olla hempeä jos on inhimillinen koska se on saatanasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi olla hempeä jos on inhimillinen koska se on saatanasta

        Inhimillisyys on uskovien ja tuomitsee epäuskoset kuolemaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        ###Teet leikkaa-liimaa-askartele ,menetelmällä kertomuksen jonka narratiivi tukee aina vl-valhetta
        ###

        Vousi sen ymmärtää myös niin että Raamattu ei ole ristiriidassa itsensä kanssa. Kun sitä oikein selitetään niin löytyy monta jaetta joita voi leikata ja liimata.
        Kyl sun on osoitettava miks kohdat ei tue toisiaan (sen kyllä tajuan ettet vl tulkintaan suostu,)

        Sepustuksesi on kokonaisuudessaan valhe, suoranainen valheiden verkko. Vl-harhautukseen kuuluu, että puheenpaljoudella ihminen saatetaan tilaan ,että hän ei tunne ymmärtävänsä mitään. Sen jälkeen hän onkin täysin eksyttävien puhujien manipuloitavissa. Ihminen saatetaan tilaan, että hän häpeää sanoa ettei ymmärrä höykäsenpöläystä asiasta.

        Keep it simple. Asia on niin yksinkertainen että Hullukin sen ymmärtää. Usko Jeesukseen, tunnusta suullasi se usko ja sen jälkeen vasta upotuskaste. Järjestys on tuo, ymmärtämätön lapsi ei voi uskoa Jeesukseen.

        Uskominen uskoon, vl-uskoon, on taikauskoa. -Joka on ottanut vastaan Jumalalta annetun Rakkauden Totuuteen, hänen on helppoa ymmärtää asia!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sepustuksesi on kokonaisuudessaan valhe, suoranainen valheiden verkko. Vl-harhautukseen kuuluu, että puheenpaljoudella ihminen saatetaan tilaan ,että hän ei tunne ymmärtävänsä mitään. Sen jälkeen hän onkin täysin eksyttävien puhujien manipuloitavissa. Ihminen saatetaan tilaan, että hän häpeää sanoa ettei ymmärrä höykäsenpöläystä asiasta.

        Keep it simple. Asia on niin yksinkertainen että Hullukin sen ymmärtää. Usko Jeesukseen, tunnusta suullasi se usko ja sen jälkeen vasta upotuskaste. Järjestys on tuo, ymmärtämätön lapsi ei voi uskoa Jeesukseen.

        Uskominen uskoon, vl-uskoon, on taikauskoa. -Joka on ottanut vastaan Jumalalta annetun Rakkauden Totuuteen, hänen on helppoa ymmärtää asia!

        ## Sepustuksesi on kokonaisuudessaan valhe, suoranainen valheiden verkko ##

        Tai totuuden verkko jos uskoo yksinkertasesti. En ihmettele että kuvailet asiaa kuten teet. Jos UT:n ja Jeesuksen sanoman keskeisin asia (Jumalan valtakunta ja PH saarnavirka) tulkitaan järjellä ja tyhjäksi tehdään Jeesuksen sanat sen etsimisestä jne. niin vaikeaksi se Raamatun selittäminen käy.

        Luonnollisesti tällaisissa väittelyissä on vähän usko-omaan- uskoon makua. Ja niin pitää olla.

        Joh 7:17. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

        Mutta VL usko on vielä yksinkertaisempi kuin tuo sinun esittämä usko johon sanasi mukaan vauva ei kykene - nimittäin Hengen johdatuksessa olemista. Usko on (niin kuin Biblia sanoo) Hengen hedelmä. Se neuvoo laittamaan synnin pois. Jos vauva syyllistyis tekosyntiin, niin sillä omatunto tulisi levottomaksi koska vauvalla on PH.

        Usko on siis vain väline jolla tartutaan siihen mitä Kristuksen evankeliumi lupaa - syntein päästön. Usko ei ole mikään ansio.. et palstu siksi että päässääsi tietyt sähköiset prosessit tapahtuu kun mietit Jeesusta... mutta vain sillä että elävän evankeliumin (taika)voima puhdistaa sinut synnistä. Ei vain kerran... mutta jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa.

        (ymmärrä nyt tämä asia liittyen priiskoitus-vereen: VT uhrimenot oli varjokuva UT jumalanpalveluksesta. Eli kaikella priiskoitukseklla jne. jota VT aikana harrastettiin on vastine UT aikana. Uhri oli kertakaikkinen Kristuksessa, mutta priiskoitus ei ole loppunut Siionissa.

        (Yleisesti ajatellaan että Kristus poisti VT uhrimenot. Ei mee niin, Hän tuli tekemään ne täydellisiksi vuodattamalla uhriverensä.. mutta menot jatkuu Kristuksen vihmontaverellä joka puhuu Siionissa).

        Hebr 12: 24. ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. 25. Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu;

        Keep it simple :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        ## Sepustuksesi on kokonaisuudessaan valhe, suoranainen valheiden verkko ##

        Tai totuuden verkko jos uskoo yksinkertasesti. En ihmettele että kuvailet asiaa kuten teet. Jos UT:n ja Jeesuksen sanoman keskeisin asia (Jumalan valtakunta ja PH saarnavirka) tulkitaan järjellä ja tyhjäksi tehdään Jeesuksen sanat sen etsimisestä jne. niin vaikeaksi se Raamatun selittäminen käy.

        Luonnollisesti tällaisissa väittelyissä on vähän usko-omaan- uskoon makua. Ja niin pitää olla.

        Joh 7:17. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

        Mutta VL usko on vielä yksinkertaisempi kuin tuo sinun esittämä usko johon sanasi mukaan vauva ei kykene - nimittäin Hengen johdatuksessa olemista. Usko on (niin kuin Biblia sanoo) Hengen hedelmä. Se neuvoo laittamaan synnin pois. Jos vauva syyllistyis tekosyntiin, niin sillä omatunto tulisi levottomaksi koska vauvalla on PH.

        Usko on siis vain väline jolla tartutaan siihen mitä Kristuksen evankeliumi lupaa - syntein päästön. Usko ei ole mikään ansio.. et palstu siksi että päässääsi tietyt sähköiset prosessit tapahtuu kun mietit Jeesusta... mutta vain sillä että elävän evankeliumin (taika)voima puhdistaa sinut synnistä. Ei vain kerran... mutta jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa.

        (ymmärrä nyt tämä asia liittyen priiskoitus-vereen: VT uhrimenot oli varjokuva UT jumalanpalveluksesta. Eli kaikella priiskoitukseklla jne. jota VT aikana harrastettiin on vastine UT aikana. Uhri oli kertakaikkinen Kristuksessa, mutta priiskoitus ei ole loppunut Siionissa.

        (Yleisesti ajatellaan että Kristus poisti VT uhrimenot. Ei mee niin, Hän tuli tekemään ne täydellisiksi vuodattamalla uhriverensä.. mutta menot jatkuu Kristuksen vihmontaverellä joka puhuu Siionissa).

        Hebr 12: 24. ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. 25. Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu;

        Keep it simple :-)

        ######Tai totuuden verkko jos uskoo yksinkertasesti. En ihmettele että kuvailet asiaa kuten teet. Jos UT:n ja Jeesuksen sanoman keskeisin asia (Jumalan valtakunta ja PH saarnavirka) tulkitaan järjellä ja tyhjäksi tehdään Jeesuksen sanat sen etsimisestä jne. niin vaikeaksi se Raamatun selittäminen käy.######

        Valhetta sepustat, täyttä valhetta. Raamattu on itse itsensä selittäjä


      • Anonyymi kirjoitti:

        ## Sepustuksesi on kokonaisuudessaan valhe, suoranainen valheiden verkko ##

        Tai totuuden verkko jos uskoo yksinkertasesti. En ihmettele että kuvailet asiaa kuten teet. Jos UT:n ja Jeesuksen sanoman keskeisin asia (Jumalan valtakunta ja PH saarnavirka) tulkitaan järjellä ja tyhjäksi tehdään Jeesuksen sanat sen etsimisestä jne. niin vaikeaksi se Raamatun selittäminen käy.

        Luonnollisesti tällaisissa väittelyissä on vähän usko-omaan- uskoon makua. Ja niin pitää olla.

        Joh 7:17. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

        Mutta VL usko on vielä yksinkertaisempi kuin tuo sinun esittämä usko johon sanasi mukaan vauva ei kykene - nimittäin Hengen johdatuksessa olemista. Usko on (niin kuin Biblia sanoo) Hengen hedelmä. Se neuvoo laittamaan synnin pois. Jos vauva syyllistyis tekosyntiin, niin sillä omatunto tulisi levottomaksi koska vauvalla on PH.

        Usko on siis vain väline jolla tartutaan siihen mitä Kristuksen evankeliumi lupaa - syntein päästön. Usko ei ole mikään ansio.. et palstu siksi että päässääsi tietyt sähköiset prosessit tapahtuu kun mietit Jeesusta... mutta vain sillä että elävän evankeliumin (taika)voima puhdistaa sinut synnistä. Ei vain kerran... mutta jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa.

        (ymmärrä nyt tämä asia liittyen priiskoitus-vereen: VT uhrimenot oli varjokuva UT jumalanpalveluksesta. Eli kaikella priiskoitukseklla jne. jota VT aikana harrastettiin on vastine UT aikana. Uhri oli kertakaikkinen Kristuksessa, mutta priiskoitus ei ole loppunut Siionissa.

        (Yleisesti ajatellaan että Kristus poisti VT uhrimenot. Ei mee niin, Hän tuli tekemään ne täydellisiksi vuodattamalla uhriverensä.. mutta menot jatkuu Kristuksen vihmontaverellä joka puhuu Siionissa).

        Hebr 12: 24. ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. 25. Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu;

        Keep it simple :-)

        ####Luonnollisesti tällaisissa väittelyissä on vähän usko-omaan- uskoon makua. Ja niin pitää olla######

        Höpsis, Uusi Testamentti tuntee vain uskon Jeesukseen.

        Kaikki muu on taikauskoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ## Sepustuksesi on kokonaisuudessaan valhe, suoranainen valheiden verkko ##

        Tai totuuden verkko jos uskoo yksinkertasesti. En ihmettele että kuvailet asiaa kuten teet. Jos UT:n ja Jeesuksen sanoman keskeisin asia (Jumalan valtakunta ja PH saarnavirka) tulkitaan järjellä ja tyhjäksi tehdään Jeesuksen sanat sen etsimisestä jne. niin vaikeaksi se Raamatun selittäminen käy.

        Luonnollisesti tällaisissa väittelyissä on vähän usko-omaan- uskoon makua. Ja niin pitää olla.

        Joh 7:17. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

        Mutta VL usko on vielä yksinkertaisempi kuin tuo sinun esittämä usko johon sanasi mukaan vauva ei kykene - nimittäin Hengen johdatuksessa olemista. Usko on (niin kuin Biblia sanoo) Hengen hedelmä. Se neuvoo laittamaan synnin pois. Jos vauva syyllistyis tekosyntiin, niin sillä omatunto tulisi levottomaksi koska vauvalla on PH.

        Usko on siis vain väline jolla tartutaan siihen mitä Kristuksen evankeliumi lupaa - syntein päästön. Usko ei ole mikään ansio.. et palstu siksi että päässääsi tietyt sähköiset prosessit tapahtuu kun mietit Jeesusta... mutta vain sillä että elävän evankeliumin (taika)voima puhdistaa sinut synnistä. Ei vain kerran... mutta jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa.

        (ymmärrä nyt tämä asia liittyen priiskoitus-vereen: VT uhrimenot oli varjokuva UT jumalanpalveluksesta. Eli kaikella priiskoitukseklla jne. jota VT aikana harrastettiin on vastine UT aikana. Uhri oli kertakaikkinen Kristuksessa, mutta priiskoitus ei ole loppunut Siionissa.

        (Yleisesti ajatellaan että Kristus poisti VT uhrimenot. Ei mee niin, Hän tuli tekemään ne täydellisiksi vuodattamalla uhriverensä.. mutta menot jatkuu Kristuksen vihmontaverellä joka puhuu Siionissa).

        Hebr 12: 24. ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. 25. Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu;

        Keep it simple :-)

        #####Mutta VL usko on vielä yksinkertaisempi kuin tuo sinun esittämä usko johon sanasi mukaan vauva ei kykene - nimittäin Hengen johdatuksessa olemista. Usko on (niin kuin Biblia sanoo) Hengen hedelmä. Se neuvoo laittamaan synnin pois. Jos vauva syyllistyis tekosyntiin, niin sillä omatunto tulisi levottomaksi koska vauvalla on PH.#######

        Aivan täyttä soopaa kirjoitat, tuo oppisi on spiritualismia. Pyhä Henki ei tule ennen uskoa Jeesukseen ja kastetta.


        Jeesuksen ristinkuolemassa ja ylösnousemuksesta "pantiin synti pois".
        Riivaustilassa oleva vellu ei voi sitä uskoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ## Sepustuksesi on kokonaisuudessaan valhe, suoranainen valheiden verkko ##

        Tai totuuden verkko jos uskoo yksinkertasesti. En ihmettele että kuvailet asiaa kuten teet. Jos UT:n ja Jeesuksen sanoman keskeisin asia (Jumalan valtakunta ja PH saarnavirka) tulkitaan järjellä ja tyhjäksi tehdään Jeesuksen sanat sen etsimisestä jne. niin vaikeaksi se Raamatun selittäminen käy.

        Luonnollisesti tällaisissa väittelyissä on vähän usko-omaan- uskoon makua. Ja niin pitää olla.

        Joh 7:17. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

        Mutta VL usko on vielä yksinkertaisempi kuin tuo sinun esittämä usko johon sanasi mukaan vauva ei kykene - nimittäin Hengen johdatuksessa olemista. Usko on (niin kuin Biblia sanoo) Hengen hedelmä. Se neuvoo laittamaan synnin pois. Jos vauva syyllistyis tekosyntiin, niin sillä omatunto tulisi levottomaksi koska vauvalla on PH.

        Usko on siis vain väline jolla tartutaan siihen mitä Kristuksen evankeliumi lupaa - syntein päästön. Usko ei ole mikään ansio.. et palstu siksi että päässääsi tietyt sähköiset prosessit tapahtuu kun mietit Jeesusta... mutta vain sillä että elävän evankeliumin (taika)voima puhdistaa sinut synnistä. Ei vain kerran... mutta jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa.

        (ymmärrä nyt tämä asia liittyen priiskoitus-vereen: VT uhrimenot oli varjokuva UT jumalanpalveluksesta. Eli kaikella priiskoitukseklla jne. jota VT aikana harrastettiin on vastine UT aikana. Uhri oli kertakaikkinen Kristuksessa, mutta priiskoitus ei ole loppunut Siionissa.

        (Yleisesti ajatellaan että Kristus poisti VT uhrimenot. Ei mee niin, Hän tuli tekemään ne täydellisiksi vuodattamalla uhriverensä.. mutta menot jatkuu Kristuksen vihmontaverellä joka puhuu Siionissa).

        Hebr 12: 24. ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. 25. Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu;

        Keep it simple :-)

        #####Usko on siis vain väline jolla tartutaan siihen mitä Kristuksen evankeliumi lupaa - syntein päästön. Usko ei ole mikään ansio.. et palstu siksi että päässääsi tietyt sähköiset prosessit tapahtuu kun mietit Jeesusta... mutta vain sillä että elävän evankeliumin (taika)voima puhdistaa sinut synnistä. Ei vain kerran... mutta jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa.######

        Miksi koko ajan katsot voitettu vihollisen syntiin, kun sinun pitäisi kohottaa katse Jeesukseen, synnin kukistajaan?

        Aivan soopaa kirjoitat!


      • Anonyymi kirjoitti:

        ## Sepustuksesi on kokonaisuudessaan valhe, suoranainen valheiden verkko ##

        Tai totuuden verkko jos uskoo yksinkertasesti. En ihmettele että kuvailet asiaa kuten teet. Jos UT:n ja Jeesuksen sanoman keskeisin asia (Jumalan valtakunta ja PH saarnavirka) tulkitaan järjellä ja tyhjäksi tehdään Jeesuksen sanat sen etsimisestä jne. niin vaikeaksi se Raamatun selittäminen käy.

        Luonnollisesti tällaisissa väittelyissä on vähän usko-omaan- uskoon makua. Ja niin pitää olla.

        Joh 7:17. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

        Mutta VL usko on vielä yksinkertaisempi kuin tuo sinun esittämä usko johon sanasi mukaan vauva ei kykene - nimittäin Hengen johdatuksessa olemista. Usko on (niin kuin Biblia sanoo) Hengen hedelmä. Se neuvoo laittamaan synnin pois. Jos vauva syyllistyis tekosyntiin, niin sillä omatunto tulisi levottomaksi koska vauvalla on PH.

        Usko on siis vain väline jolla tartutaan siihen mitä Kristuksen evankeliumi lupaa - syntein päästön. Usko ei ole mikään ansio.. et palstu siksi että päässääsi tietyt sähköiset prosessit tapahtuu kun mietit Jeesusta... mutta vain sillä että elävän evankeliumin (taika)voima puhdistaa sinut synnistä. Ei vain kerran... mutta jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa.

        (ymmärrä nyt tämä asia liittyen priiskoitus-vereen: VT uhrimenot oli varjokuva UT jumalanpalveluksesta. Eli kaikella priiskoitukseklla jne. jota VT aikana harrastettiin on vastine UT aikana. Uhri oli kertakaikkinen Kristuksessa, mutta priiskoitus ei ole loppunut Siionissa.

        (Yleisesti ajatellaan että Kristus poisti VT uhrimenot. Ei mee niin, Hän tuli tekemään ne täydellisiksi vuodattamalla uhriverensä.. mutta menot jatkuu Kristuksen vihmontaverellä joka puhuu Siionissa).

        Hebr 12: 24. ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. 25. Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu;

        Keep it simple :-)

        ###(ymmärrä nyt tämä asia liittyen priiskoitus-vereen: VT uhrimenot oli varjokuva UT jumalanpalveluksesta. Eli kaikella priiskoitukseklla jne. jota VT aikana harrastettiin on vastine UT aikana. Uhri oli kertakaikkinen Kristuksessa, mutta priiskoitus ei ole loppunut Siionissa.

        (Yleisesti ajatellaan että Kristus poisti VT uhrimenot. Ei mee niin, Hän tuli tekemään ne täydellisiksi vuodattamalla uhriverensä.. mutta menot jatkuu Kristuksen vihmontaverellä joka puhuu Siionissa)####

        Vain itse paholainen kirjoittaa noin!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        #####Usko on siis vain väline jolla tartutaan siihen mitä Kristuksen evankeliumi lupaa - syntein päästön. Usko ei ole mikään ansio.. et palstu siksi että päässääsi tietyt sähköiset prosessit tapahtuu kun mietit Jeesusta... mutta vain sillä että elävän evankeliumin (taika)voima puhdistaa sinut synnistä. Ei vain kerran... mutta jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa.######

        Miksi koko ajan katsot voitettu vihollisen syntiin, kun sinun pitäisi kohottaa katse Jeesukseen, synnin kukistajaan?

        Aivan soopaa kirjoitat!

        Ennen voitetun karitsan nimessä ja nyt hävinneen nimessä anteeksi


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        ####Luonnollisesti tällaisissa väittelyissä on vähän usko-omaan- uskoon makua. Ja niin pitää olla######

        Höpsis, Uusi Testamentti tuntee vain uskon Jeesukseen.

        Kaikki muu on taikauskoa.

        Ei tunne kuin vt uskon ja siellä ei mainita Kristuksen nimeä krrtaakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tunne kuin vt uskon ja siellä ei mainita Kristuksen nimeä krrtaakaan

        Outoa ees lukee tekstiä jossa ei oo Kristuksen nimeä sit siteerataan vain pavea ja luttista missä jeshua?? Onko Markkus ja luukkas kuollu?? (SUAL)KANTAS JUHLASSA SYÖDÄÄN VAIN SIKAA VAIKKA SEKIN ON KIELLETTY JA TULEE K(LAUS) KYLÄÄN JA LAPSET LAULAA JOULUN TÄHYI ON EHDOTON


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ennen voitetun karitsan nimessä ja nyt hävinneen nimessä anteeksi

        Selventää vähän, mitä ajat takaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Outoa ees lukee tekstiä jossa ei oo Kristuksen nimeä sit siteerataan vain pavea ja luttista missä jeshua?? Onko Markkus ja luukkas kuollu?? (SUAL)KANTAS JUHLASSA SYÖDÄÄN VAIN SIKAA VAIKKA SEKIN ON KIELLETTY JA TULEE K(LAUS) KYLÄÄN JA LAPSET LAULAA JOULUN TÄHYI ON EHDOTON

        Jaha, sitä ollaan vedetty aamuviivat?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jaha, sitä ollaan vedetty aamuviivat?

        Joo


      • Anonyymi

        + i


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        #####Usko on siis vain väline jolla tartutaan siihen mitä Kristuksen evankeliumi lupaa - syntein päästön. Usko ei ole mikään ansio.. et palstu siksi että päässääsi tietyt sähköiset prosessit tapahtuu kun mietit Jeesusta... mutta vain sillä että elävän evankeliumin (taika)voima puhdistaa sinut synnistä. Ei vain kerran... mutta jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa.######

        Miksi koko ajan katsot voitettu vihollisen syntiin, kun sinun pitäisi kohottaa katse Jeesukseen, synnin kukistajaan?

        Aivan soopaa kirjoitat!

        Koska se "aina tarttuu ja hitaaksi tekee". (Hebr 12:1)


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        #####Mutta VL usko on vielä yksinkertaisempi kuin tuo sinun esittämä usko johon sanasi mukaan vauva ei kykene - nimittäin Hengen johdatuksessa olemista. Usko on (niin kuin Biblia sanoo) Hengen hedelmä. Se neuvoo laittamaan synnin pois. Jos vauva syyllistyis tekosyntiin, niin sillä omatunto tulisi levottomaksi koska vauvalla on PH.#######

        Aivan täyttä soopaa kirjoitat, tuo oppisi on spiritualismia. Pyhä Henki ei tule ennen uskoa Jeesukseen ja kastetta.


        Jeesuksen ristinkuolemassa ja ylösnousemuksesta "pantiin synti pois".
        Riivaustilassa oleva vellu ei voi sitä uskoa.

        Saalemin Pehtori on junassa kuten ennenkin wir- less ei toimi ja saat tyytyä seimeen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska se "aina tarttuu ja hitaaksi tekee". (Hebr 12:1)

        Hebr.12
        1.Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
        2.silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen,

        Te vellut tuijotatte toisiinne ja haette turvaa valheesta, -jonka otatte toinen toisenne huulilta.

        Samainen hebrealaskirje käskee taistella syntiä vastaan "verissäpäin". Se tarkoittaa sitä vastaan taistelua ,että syntiä ei tehtäisi ollenkaan.
        Teillä se on jälkijättöistä pyykinpesua Vapahtajaamme alati häväisten


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Hebr.12
        1.Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
        2.silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen,

        Te vellut tuijotatte toisiinne ja haette turvaa valheesta, -jonka otatte toinen toisenne huulilta.

        Samainen hebrealaskirje käskee taistella syntiä vastaan "verissäpäin". Se tarkoittaa sitä vastaan taistelua ,että syntiä ei tehtäisi ollenkaan.
        Teillä se on jälkijättöistä pyykinpesua Vapahtajaamme alati häväisten

        Valvokaat ja rukoilkaat, ettette kiusaukseen lankeaisi. Henki tosin on altis, mutta liha on heikko

        Olet oikeassa. Meihin se niin helposti kietoutuu. (Jos muutaman helmasynnin ihan kylmästi vain julistais ei-synneiksi niin asia olisi eri 😂)


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Hebr.12
        1.Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
        2.silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen,

        Te vellut tuijotatte toisiinne ja haette turvaa valheesta, -jonka otatte toinen toisenne huulilta.

        Samainen hebrealaskirje käskee taistella syntiä vastaan "verissäpäin". Se tarkoittaa sitä vastaan taistelua ,että syntiä ei tehtäisi ollenkaan.
        Teillä se on jälkijättöistä pyykinpesua Vapahtajaamme alati häväisten

        Kirottu kansa saastaisilla huulillaan tunnustavat mutta petos sydämmessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirottu kansa saastaisilla huulillaan tunnustavat mutta petos sydämmessä

        Siis juutalaiset


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Hebr.12
        1.Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
        2.silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen,

        Te vellut tuijotatte toisiinne ja haette turvaa valheesta, -jonka otatte toinen toisenne huulilta.

        Samainen hebrealaskirje käskee taistella syntiä vastaan "verissäpäin". Se tarkoittaa sitä vastaan taistelua ,että syntiä ei tehtäisi ollenkaan.
        Teillä se on jälkijättöistä pyykinpesua Vapahtajaamme alati häväisten

        Pitää saalemin ymmärtää et saatana myöntelee mut jeesus kun astuu sivuun koirat louskuttavat leukojaan


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        ###(ymmärrä nyt tämä asia liittyen priiskoitus-vereen: VT uhrimenot oli varjokuva UT jumalanpalveluksesta. Eli kaikella priiskoitukseklla jne. jota VT aikana harrastettiin on vastine UT aikana. Uhri oli kertakaikkinen Kristuksessa, mutta priiskoitus ei ole loppunut Siionissa.

        (Yleisesti ajatellaan että Kristus poisti VT uhrimenot. Ei mee niin, Hän tuli tekemään ne täydellisiksi vuodattamalla uhriverensä.. mutta menot jatkuu Kristuksen vihmontaverellä joka puhuu Siionissa)####

        Vain itse paholainen kirjoittaa noin!

        Lisäänpä tämän;

        Hebr. 9:11-12: Kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi... meni hän ... oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkein pyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen

        Eli uhritoimitus loppui siihen,-paitsi Rauhanyhdistysteurastamolla.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        ####Luonnollisesti tällaisissa väittelyissä on vähän usko-omaan- uskoon makua. Ja niin pitää olla######

        Höpsis, Uusi Testamentti tuntee vain uskon Jeesukseen.

        Kaikki muu on taikauskoa.

        😂 sulle piste.

        Eli usko siihen että oma uskoni Jeesukseen on juuri sitä laatua joka voi (epäuskon)vuoren (armon)mereen heittää. Että siinä on Jumalan voima.


      • Anonyymi kirjoitti:

        😂 sulle piste.

        Eli usko siihen että oma uskoni Jeesukseen on juuri sitä laatua joka voi (epäuskon)vuoren (armon)mereen heittää. Että siinä on Jumalan voima.

        Uskon laatu, mielenkiintoisen porsaanreiän, eli laatumääritelmän löysit.
        Teillähän se usko on herkästi pilaantuva tuoretuote, jota pitää päivittää alati toiselta ihmiseltä. Siinä ei kysytä Uskotko Jeesukseen, vaan siinä uskotaan syntiin, jota mantrataan Jeesuksen nimessä anteeksi. Noin se vaan ei mene Raamatussa. Mutta eihän niitä tarvittu?

        Sielunvihollinen on todella ovela, vl-ihmispoloinen luulee tuon kuperkeikan jälkeen olevansa "oikeassa uskossa"


      • Anonyymi kirjoitti:

        😂 sulle piste.

        Eli usko siihen että oma uskoni Jeesukseen on juuri sitä laatua joka voi (epäuskon)vuoren (armon)mereen heittää. Että siinä on Jumalan voima.

        Uskon laatu on aina luokkaa A 1, kun se usko kohdistuu Jeesukseen.
        Se usko Jeesukseen on jatkuva olotila.

        Joka on verrattavissa rakastumiseen. Te onnelliset, jotka olette saaneet kokea rakkauden tunteen, tiedätte että Rakas on mielessä aina.

        Niin on myös usko Jeesukseen. Jos unohdatkin hetkeksi Jeesuksen. ( mutta et kiellä, etkä hylkää uskoasi Häneen) Hän ei unohda rakkauttaan sinuun. Jeesus on luvannut että Hän ei Heitä ketään Häneen uskovaa pois.

        Lupaus pitää!, jos olet tullut täydelliseksi Rakkaudessa, voit luottaa lupaukseen, sillä Rakkaudessa ei ole pelkoa.

        Jesaja 54:10
        Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.

        Tedän, tämä oli Israelilaisille, mutta lupaus kuuluu myös perintönä Kristityille!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Lisäänpä tämän;

        Hebr. 9:11-12: Kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi... meni hän ... oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkein pyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen

        Eli uhritoimitus loppui siihen,-paitsi Rauhanyhdistysteurastamolla.

        Uhritoimituksen loppumisen merkiksi Jerusalemin temppelin kaikkeinpyhimmän väliverho repesi Jeesuksen kuollessa.

        Ehkä käytin liian voimakasta kielikuvaa rauhanrynnistyksestä. Pyydän anteeksi sitä teiltä, jotka vefitte palkokasvia sieraimiin!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Uskon laatu on aina luokkaa A 1, kun se usko kohdistuu Jeesukseen.
        Se usko Jeesukseen on jatkuva olotila.

        Joka on verrattavissa rakastumiseen. Te onnelliset, jotka olette saaneet kokea rakkauden tunteen, tiedätte että Rakas on mielessä aina.

        Niin on myös usko Jeesukseen. Jos unohdatkin hetkeksi Jeesuksen. ( mutta et kiellä, etkä hylkää uskoasi Häneen) Hän ei unohda rakkauttaan sinuun. Jeesus on luvannut että Hän ei Heitä ketään Häneen uskovaa pois.

        Lupaus pitää!, jos olet tullut täydelliseksi Rakkaudessa, voit luottaa lupaukseen, sillä Rakkaudessa ei ole pelkoa.

        Jesaja 54:10
        Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.

        Tedän, tämä oli Israelilaisille, mutta lupaus kuuluu myös perintönä Kristityille!

        Höpöhöpö Israelin huorat sahas Jesajan kahtia puusahalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö Israelin huorat sahas Jesajan kahtia puusahalla

        Siitähän ne kehitti tenniksen kun Jesaja makaa verkolla ja pallotellaan syyllisyydestä


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Uskon laatu on aina luokkaa A 1, kun se usko kohdistuu Jeesukseen.
        Se usko Jeesukseen on jatkuva olotila.

        Joka on verrattavissa rakastumiseen. Te onnelliset, jotka olette saaneet kokea rakkauden tunteen, tiedätte että Rakas on mielessä aina.

        Niin on myös usko Jeesukseen. Jos unohdatkin hetkeksi Jeesuksen. ( mutta et kiellä, etkä hylkää uskoasi Häneen) Hän ei unohda rakkauttaan sinuun. Jeesus on luvannut että Hän ei Heitä ketään Häneen uskovaa pois.

        Lupaus pitää!, jos olet tullut täydelliseksi Rakkaudessa, voit luottaa lupaukseen, sillä Rakkaudessa ei ole pelkoa.

        Jesaja 54:10
        Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.

        Tedän, tämä oli Israelilaisille, mutta lupaus kuuluu myös perintönä Kristityille!

        2-0 sulle nyt.

        Tarkoitin tietenkin uskon lajia. Eli oikeaa uskoa jota on vähän.

        Lihan teot kuolettaa... synnyttää kuoleman. Evankeliumissa on kertomus jossa kolme vuotta odotettiin parannuksen hedelmää. Ei sitä puuta heti hakattu poikki.. kai sä itse muistat että se oli vuosien prosessi tulla PH hylätyksi tottelemattomuuden takia.

        En yhtään epäile etteikö uskosi emotionaalisella tasolla ole vähintään yhtä palava/kylmä kuin Jeesuksen seurajaan usko, mutta sinulta on, ei vain Jeesus, mutta koko hänen valtakuntsnasa hukassa.

        Mistä arvelet johtuvan että edelleen jokainen jumalanpalvelus alkaa synnin tunnustuksella ja päästöllä?

        Vinkki:

        Joh 13: 15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        17. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Uhritoimituksen loppumisen merkiksi Jerusalemin temppelin kaikkeinpyhimmän väliverho repesi Jeesuksen kuollessa.

        Ehkä käytin liian voimakasta kielikuvaa rauhanrynnistyksestä. Pyydän anteeksi sitä teiltä, jotka vefitte palkokasvia sieraimiin!

        Ehkä, ehkä et, koska et tiedosta tilaasi. Salem`s pastor is possessed by demons.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Uhritoimituksen loppumisen merkiksi Jerusalemin temppelin kaikkeinpyhimmän väliverho repesi Jeesuksen kuollessa.

        Ehkä käytin liian voimakasta kielikuvaa rauhanrynnistyksestä. Pyydän anteeksi sitä teiltä, jotka vefitte palkokasvia sieraimiin!

        Varmaan tiedät että anteeksi antaminen on aina ihan kaikki synnit ja epäuskonsa. Jollet siihen suostu niin valitettavasti meidän on sidottava sinut tuohon teurastamo- syntiin. Mut teemme sen hyvällä mielellä. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        2-0 sulle nyt.

        Tarkoitin tietenkin uskon lajia. Eli oikeaa uskoa jota on vähän.

        Lihan teot kuolettaa... synnyttää kuoleman. Evankeliumissa on kertomus jossa kolme vuotta odotettiin parannuksen hedelmää. Ei sitä puuta heti hakattu poikki.. kai sä itse muistat että se oli vuosien prosessi tulla PH hylätyksi tottelemattomuuden takia.

        En yhtään epäile etteikö uskosi emotionaalisella tasolla ole vähintään yhtä palava/kylmä kuin Jeesuksen seurajaan usko, mutta sinulta on, ei vain Jeesus, mutta koko hänen valtakuntsnasa hukassa.

        Mistä arvelet johtuvan että edelleen jokainen jumalanpalvelus alkaa synnin tunnustuksella ja päästöllä?

        Vinkki:

        Joh 13: 15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        17. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.

        Väärin sammutettu, sanoi palopäällikkö harmissaan kun myöhässä palopaikalle ehti.

        Väärin uskottu, sanoo vellu kun kohdistat uskosi Jeesukseen, "piskuisen vl-lauman" sijaan.

        Uskoa on kahta lajia,-kuten kahvinkeittoakin: Oikea ja väärä

        Oikeaa on usko Jeesukseen ja väärä on epäusko Jeesukseen.

        Vl-parannuksenteko/pesuautomaatti on EPÄUSKOA JEESUSTA KOHTAAN! Eli siis absolytely wrong! Nostatte syntisen ihmislaumanne Yli Jeesuksen kaikkivaltiuden. Vaikka ulkoistaminen on in tänä päivänä, niin varmaa on ettei Jeesus ole palkannut rahankeruuyhdistystänne sijaissiivoojakseen.

        Tuleeko tässä usko kuulosta?, otan esim

        Joh. 6
        40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Kun katsotte koko ajan syntiseen omaan napaanne, niin pyllistätte Jeesukselle, sillä sokealla silmällä ette näe Häntä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        2-0 sulle nyt.

        Tarkoitin tietenkin uskon lajia. Eli oikeaa uskoa jota on vähän.

        Lihan teot kuolettaa... synnyttää kuoleman. Evankeliumissa on kertomus jossa kolme vuotta odotettiin parannuksen hedelmää. Ei sitä puuta heti hakattu poikki.. kai sä itse muistat että se oli vuosien prosessi tulla PH hylätyksi tottelemattomuuden takia.

        En yhtään epäile etteikö uskosi emotionaalisella tasolla ole vähintään yhtä palava/kylmä kuin Jeesuksen seurajaan usko, mutta sinulta on, ei vain Jeesus, mutta koko hänen valtakuntsnasa hukassa.

        Mistä arvelet johtuvan että edelleen jokainen jumalanpalvelus alkaa synnin tunnustuksella ja päästöllä?

        Vinkki:

        Joh 13: 15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        17. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.

        ######Joh 13: 15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        17. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.####

        Miksi et laittanut edeltävää kohtaa näkyviin, jossa Jeesus pesi opetuslastensa jalat?

        #####Mistä arvelet johtuvan että edelleen jokainen jumalanpalvelus alkaa synnin tunnustuksella ja päästöllä?###

        Roomalaiskatoliseen Jumalanpalvelukseen kuuluu tuo synnintunnustus/päästö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, ehkä et, koska et tiedosta tilaasi. Salem`s pastor is possessed by demons.

        Niin sanottiin Jeesuksestakin. Varo puheitasi!

        20.
        (Matt. 12:22-32; Luuk. 11:14-23, 12:10)
        Sitten Jeesus meni kotiin. Kansaa kokoontui taas niin paljon, etteivät hän ja opetuslapset ehtineet edes syödä.
        21. Kun hänen omaisensa sen kuulivat, he lähtivät ottamaan häntä huostaansa, sillä he sanoivat, että hän oli järjiltään.
        22. Kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul" ja "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia."
        23. Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Kuinka Saatana voi ajaa ulos Saatanan?
        24. Jos valtakunta riitaantuu itsensä kanssa, se ei voi kestää,
        25. ja jos perhe riitaantuu itsensä kanssa, se ei voi kestää.
        26. Jos Saatana nousee itseään vastaan ja riitaantuu itsensä kanssa, hän ei voi kestää, vaan hänen loppunsa on tullut.
        27. Ei kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei hän ensin sido sitä väkevää. Vasta sitten hän ryöstää hänen talonsa.
        28. Totisesti minä sanon teille: Ihmisten lapsille annetaan anteeksi kaikki synnit, kaikki pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkkaavatkin.
        29. Mutta se, joka pilkkaa Pyhää Henkeä, ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."
        30. He näet sanoivat: "Hänessä on saastainen henki."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan tiedät että anteeksi antaminen on aina ihan kaikki synnit ja epäuskonsa. Jollet siihen suostu niin valitettavasti meidän on sidottava sinut tuohon teurastamo- syntiin. Mut teemme sen hyvällä mielellä. 😊

        Sitä en epäile yhtään ☺


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        ######Joh 13: 15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        17. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.####

        Miksi et laittanut edeltävää kohtaa näkyviin, jossa Jeesus pesi opetuslastensa jalat?

        #####Mistä arvelet johtuvan että edelleen jokainen jumalanpalvelus alkaa synnin tunnustuksella ja päästöllä?###

        Roomalaiskatoliseen Jumalanpalvelukseen kuuluu tuo synnintunnustus/päästö.

        ####
        Miksi et laittanut edeltävää kohtaa näkyviin, jossa Jeesus pesi opetuslastensa jalat?
        ####

        Luettavuuden tähden. Tiesin että kaikki kyllä tietää mistä on kyse.

        Mutta ajatteletko sinäkin kuin se pinna että on kyse ihan ajallisesta palvelusta ja vastapalvelusta???? Et oo tosissaan! Luuletko että Juudas Iskariotin synti oli likaiset ajalliset varpaat?
        Luuletko että autuus siis on kiinni hyvistä töistä??? Ei voi olla totta että näin sokeaksi kukaan voi mennä. Seriously??


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Väärin sammutettu, sanoi palopäällikkö harmissaan kun myöhässä palopaikalle ehti.

        Väärin uskottu, sanoo vellu kun kohdistat uskosi Jeesukseen, "piskuisen vl-lauman" sijaan.

        Uskoa on kahta lajia,-kuten kahvinkeittoakin: Oikea ja väärä

        Oikeaa on usko Jeesukseen ja väärä on epäusko Jeesukseen.

        Vl-parannuksenteko/pesuautomaatti on EPÄUSKOA JEESUSTA KOHTAAN! Eli siis absolytely wrong! Nostatte syntisen ihmislaumanne Yli Jeesuksen kaikkivaltiuden. Vaikka ulkoistaminen on in tänä päivänä, niin varmaa on ettei Jeesus ole palkannut rahankeruuyhdistystänne sijaissiivoojakseen.

        Tuleeko tässä usko kuulosta?, otan esim

        Joh. 6
        40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Kun katsotte koko ajan syntiseen omaan napaanne, niin pyllistätte Jeesukselle, sillä sokealla silmällä ette näe Häntä!

        ### Tuleeko tässä usko kuulosta?, otan esim ###

        Tulee. Ihan varmasti sillä...

        16. Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat.

        Hän ei ole mykkä! Jos näet niin oot kuuloetäisyydellä. Ihan varmasti.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        ######Joh 13: 15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        17. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.####

        Miksi et laittanut edeltävää kohtaa näkyviin, jossa Jeesus pesi opetuslastensa jalat?

        #####Mistä arvelet johtuvan että edelleen jokainen jumalanpalvelus alkaa synnin tunnustuksella ja päästöllä?###

        Roomalaiskatoliseen Jumalanpalvelukseen kuuluu tuo synnintunnustus/päästö.

        ##÷Roomalaiskatoliseen Jumalanpalvelukseen kuuluu tuo synnintunnustus/päästö. ###

        Jo apostoli/evankelista Johannes aikana oli tämä priiskoitus käytössä....Tottakai, tämä on juuri se jalkojen pesu jota Jeesus käski apostoleitten suorittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ####
        Miksi et laittanut edeltävää kohtaa näkyviin, jossa Jeesus pesi opetuslastensa jalat?
        ####

        Luettavuuden tähden. Tiesin että kaikki kyllä tietää mistä on kyse.

        Mutta ajatteletko sinäkin kuin se pinna että on kyse ihan ajallisesta palvelusta ja vastapalvelusta???? Et oo tosissaan! Luuletko että Juudas Iskariotin synti oli likaiset ajalliset varpaat?
        Luuletko että autuus siis on kiinni hyvistä töistä??? Ei voi olla totta että näin sokeaksi kukaan voi mennä. Seriously??

        ##########Luettavuuden tähden. Tiesin että kaikki kyllä tietää mistä on kyse.############

        Jätit sen pois HARHAUTTAAKSESI, oikea opettaja ei jätä mitään oletuksen varaan.

        Jalkojen pesu oli osoitus ja opetus nöyryydestä ja rakkaudesta, eikä siihen sisälly sakramentaalista merkitystä luterilaisessa kirkossakaan, eli erityistä lupausta autuuden saamisesta. Jeesus asettui orjan asemaan esimerkkinä sinullekin, kreik. Doulos.

        Älä tee suoraan tiehen mutkia. En muista miten Pinna opettaa asiasta, mutta, asetu vaan nöyrästi oppijan asemaan ja ole kiitollinen hänelle ,kun hän vaivautuu sinullekin opettamaan Totuutta!

        Tässäkin toimitti oman kirkkonne tunnusta vastaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        ##########Luettavuuden tähden. Tiesin että kaikki kyllä tietää mistä on kyse.############

        Jätit sen pois HARHAUTTAAKSESI, oikea opettaja ei jätä mitään oletuksen varaan.

        Jalkojen pesu oli osoitus ja opetus nöyryydestä ja rakkaudesta, eikä siihen sisälly sakramentaalista merkitystä luterilaisessa kirkossakaan, eli erityistä lupausta autuuden saamisesta. Jeesus asettui orjan asemaan esimerkkinä sinullekin, kreik. Doulos.

        Älä tee suoraan tiehen mutkia. En muista miten Pinna opettaa asiasta, mutta, asetu vaan nöyrästi oppijan asemaan ja ole kiitollinen hänelle ,kun hän vaivautuu sinullekin opettamaan Totuutta!

        Tässäkin toimitti oman kirkkonne tunnusta vastaan

        Minä kirjoitin tuon edellisen, unohdin taas kirjautua ensin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ##########Luettavuuden tähden. Tiesin että kaikki kyllä tietää mistä on kyse.############

        Jätit sen pois HARHAUTTAAKSESI, oikea opettaja ei jätä mitään oletuksen varaan.

        Jalkojen pesu oli osoitus ja opetus nöyryydestä ja rakkaudesta, eikä siihen sisälly sakramentaalista merkitystä luterilaisessa kirkossakaan, eli erityistä lupausta autuuden saamisesta. Jeesus asettui orjan asemaan esimerkkinä sinullekin, kreik. Doulos.

        Älä tee suoraan tiehen mutkia. En muista miten Pinna opettaa asiasta, mutta, asetu vaan nöyrästi oppijan asemaan ja ole kiitollinen hänelle ,kun hän vaivautuu sinullekin opettamaan Totuutta!

        Tässäkin toimitti oman kirkkonne tunnusta vastaan

        Väännettään tämä nyt rautalangasta.

        Mistä puhtaudesta käsittääksesi on kyse kun Kristus sanoo:

        Joh 13:8. Pietari sanoi hänelle: Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani. Jeesus vastasi hänelle: Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väännettään tämä nyt rautalangasta.

        Mistä puhtaudesta käsittääksesi on kyse kun Kristus sanoo:

        Joh 13:8. Pietari sanoi hänelle: Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani. Jeesus vastasi hänelle: Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani.

        Yrität ilmeisesti vääntää rautakangesta minulle, kuinka tuo jalkojenpesurituaali on verrattavissa vl-tahranpoistoautomaattiin.
        Onhan se uskoa tuokin, etuliitteellä -epä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Yrität ilmeisesti vääntää rautakangesta minulle, kuinka tuo jalkojenpesurituaali on verrattavissa vl-tahranpoistoautomaattiin.
        Onhan se uskoa tuokin, etuliitteellä -epä.

        Vastaisitko nyt vain tuohon kysymykseen? On kai sulla (teillä) jokin ymmärrys asiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaisitko nyt vain tuohon kysymykseen? On kai sulla (teillä) jokin ymmärrys asiasta.

        Kai nyt kristinuskon perustan tiedät?

        Uskomalla Jeesukseen ihminen saa lahjaksi vanhurskauden ja uudestisyntyy Jumalan lapseksi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kai nyt kristinuskon perustan tiedät?

        Uskomalla Jeesukseen ihminen saa lahjaksi vanhurskauden ja uudestisyntyy Jumalan lapseksi.

        Saat 1/2 pistettä. Puhut "kylpemisestä".

        Lue:

        8. Pietari sanoi hänelle: Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani. Jeesus vastasi hänelle: Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani.

        9. Simon Pietari sanoi hänelle: Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää.

        10. Jeesus sanoi hänelle: Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.


        Pietari oli siis kylpenyt ("te olette puhtaat sen sanan tähden jonka minä olen teille puhunut") mutta tarvi siitä huolimatta jalkojen pesua, jopa niin että ellei Jeesus pese Pietarin jalkoja hän ei ole autuas, ei ole osallisuutta Jeesukseen.

        MIssä kohdassa olet mahd. eri mietä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saat 1/2 pistettä. Puhut "kylpemisestä".

        Lue:

        8. Pietari sanoi hänelle: Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani. Jeesus vastasi hänelle: Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani.

        9. Simon Pietari sanoi hänelle: Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää.

        10. Jeesus sanoi hänelle: Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.


        Pietari oli siis kylpenyt ("te olette puhtaat sen sanan tähden jonka minä olen teille puhunut") mutta tarvi siitä huolimatta jalkojen pesua, jopa niin että ellei Jeesus pese Pietarin jalkoja hän ei ole autuas, ei ole osallisuutta Jeesukseen.

        MIssä kohdassa olet mahd. eri mietä?

        Jeesuksen ristinkuolema ja ylösnousemus oli tuolloin vielä edessäpäin, jolloin tapahtui sovitus ja lunastus.

        Siihen asti oli voimassa Lupaus, ei Jeesus mitään vl-mantraa opetuslapsilleen saarnannut.

        Armon ilmoitus oli jo Adamille ja Eevalle annetussa lupauksessa. Ilmoituksen ytimessä on Aabrahamille annettu ja Iisakille sekä Jaakobille toistettu lupaus ”siemenestä, joka tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille”.
        Tämä lupaus Pelastajasta runsastuu ja selkeytyy Israelin historian kuluessa, erityisesti profeettojen kirjoituksissa. Lupauksen täyttymys on Jumalan Pojan tuleminen ihmiseksi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesuksen ristinkuolema ja ylösnousemus oli tuolloin vielä edessäpäin, jolloin tapahtui sovitus ja lunastus.

        Siihen asti oli voimassa Lupaus, ei Jeesus mitään vl-mantraa opetuslapsilleen saarnannut.

        Armon ilmoitus oli jo Adamille ja Eevalle annetussa lupauksessa. Ilmoituksen ytimessä on Aabrahamille annettu ja Iisakille sekä Jaakobille toistettu lupaus ”siemenestä, joka tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille”.
        Tämä lupaus Pelastajasta runsastuu ja selkeytyy Israelin historian kuluessa, erityisesti profeettojen kirjoituksissa. Lupauksen täyttymys on Jumalan Pojan tuleminen ihmiseksi.

        Lue:

        6. Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: Herra, sinäkö peset minun jalkani?

        7. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät.



        Sitten olen hieman eri mieltä siitä mitä Jeesus julisti:

        Luuk 16:16 Laki ja prophetat ovat Johannekseen asti, ja siitä ajasta ilmoitetaan Jumalan valtakunta, ja jokainen siihen itseänsä väellä tunkee.

        Näin Jeesuksen toimintaa kuvaillaan

        11:5 Sokiat saavat näkönsä, ja ontuvat käyvät, spitaliset puhdistetaan, ja kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, ja köyhille saarnataan evankeliumi


        Tässä nyt esimerkki tuosta että evankeliumi saarnataan köyhille

        Matt 9:2. Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi.

        Auts!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue:

        6. Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: Herra, sinäkö peset minun jalkani?

        7. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät.



        Sitten olen hieman eri mieltä siitä mitä Jeesus julisti:

        Luuk 16:16 Laki ja prophetat ovat Johannekseen asti, ja siitä ajasta ilmoitetaan Jumalan valtakunta, ja jokainen siihen itseänsä väellä tunkee.

        Näin Jeesuksen toimintaa kuvaillaan

        11:5 Sokiat saavat näkönsä, ja ontuvat käyvät, spitaliset puhdistetaan, ja kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, ja köyhille saarnataan evankeliumi


        Tässä nyt esimerkki tuosta että evankeliumi saarnataan köyhille

        Matt 9:2. Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi.

        Auts!

        Kol.2
        8Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

        ########Luuk 16:16 Laki ja prophetat ovat Johannekseen asti, ja siitä ajasta ilmoitetaan Jumalan valtakunta, ja jokainen siihen itseänsä väellä tunkee#######

        Montako köyhää velluissa on,? heh. Joo, sinä kerrot tarinan henkisestä köyhyydestä.

        Jeesus pystyy antamaan ainoastaan ja vain syntejä anteeksi, tämä on ikuinen kompastuskivi velluille. Jeesus kukisti jo synnin, kuoleman ja perkeleen vallan ristintyöllään, verellään ja ylösnousemuksellaan,
        Uskolla Jeesukseen pääset vanhurskaaksi lahjana. Sovitus ja lunastus ovat ikuisia,-ei vellujen herkästi pilaantuva tuoretuote.

        Teidän synninpäästömantranne on suunnitellut itse pelsepuupi. Siinä estetään suora uskontunnustus Jeesukseen, joka taas on välttämätön ensiaskel ylhäältä uudestisyntymiseen.

        Totta, tuo oli tärkeä huomautus, mutta voisit käyttää jo suomenkielistä Raamattua!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kol.2
        8Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

        ########Luuk 16:16 Laki ja prophetat ovat Johannekseen asti, ja siitä ajasta ilmoitetaan Jumalan valtakunta, ja jokainen siihen itseänsä väellä tunkee#######

        Montako köyhää velluissa on,? heh. Joo, sinä kerrot tarinan henkisestä köyhyydestä.

        Jeesus pystyy antamaan ainoastaan ja vain syntejä anteeksi, tämä on ikuinen kompastuskivi velluille. Jeesus kukisti jo synnin, kuoleman ja perkeleen vallan ristintyöllään, verellään ja ylösnousemuksellaan,
        Uskolla Jeesukseen pääset vanhurskaaksi lahjana. Sovitus ja lunastus ovat ikuisia,-ei vellujen herkästi pilaantuva tuoretuote.

        Teidän synninpäästömantranne on suunnitellut itse pelsepuupi. Siinä estetään suora uskontunnustus Jeesukseen, joka taas on välttämätön ensiaskel ylhäältä uudestisyntymiseen.

        Totta, tuo oli tärkeä huomautus, mutta voisit käyttää jo suomenkielistä Raamattua!

        Tämä oli tärkeä muistutus

        ########Luuk 16:16 Laki ja prophetat ovat Johannekseen asti, ja siitä ajasta ilmoitetaan Jumalan valtakunta, ja jokainen siihen itseänsä väellä tunkee#######


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tämä oli tärkeä muistutus

        ########Luuk 16:16 Laki ja prophetat ovat Johannekseen asti, ja siitä ajasta ilmoitetaan Jumalan valtakunta, ja jokainen siihen itseänsä väellä tunkee#######

        ### Kol.2
        8Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. ###

        Kumpikohan tässä pitäytyy Kristuksen opetukseen ?

        Jatketaan.

        Jalkojen pesu on siis esikuva puhdistuksesta jota uudestisyntyneet toimittavat toisilleen. Kaikki uudestisyntyneet tietävät mistä kyse.

        Jos vaelluksen vikoja ja syntejä, jotka niin helposti kietoutuu meihin ja tekee hitaaksi ei pese pois niin synti lopulta synnyttää kuoleman ja ihminen jättää Jumalan valtakunnan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kol.2
        8Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

        ########Luuk 16:16 Laki ja prophetat ovat Johannekseen asti, ja siitä ajasta ilmoitetaan Jumalan valtakunta, ja jokainen siihen itseänsä väellä tunkee#######

        Montako köyhää velluissa on,? heh. Joo, sinä kerrot tarinan henkisestä köyhyydestä.

        Jeesus pystyy antamaan ainoastaan ja vain syntejä anteeksi, tämä on ikuinen kompastuskivi velluille. Jeesus kukisti jo synnin, kuoleman ja perkeleen vallan ristintyöllään, verellään ja ylösnousemuksellaan,
        Uskolla Jeesukseen pääset vanhurskaaksi lahjana. Sovitus ja lunastus ovat ikuisia,-ei vellujen herkästi pilaantuva tuoretuote.

        Teidän synninpäästömantranne on suunnitellut itse pelsepuupi. Siinä estetään suora uskontunnustus Jeesukseen, joka taas on välttämätön ensiaskel ylhäältä uudestisyntymiseen.

        Totta, tuo oli tärkeä huomautus, mutta voisit käyttää jo suomenkielistä Raamattua!

        ## Jeesus pystyy antamaan ainoastaan ja vain syntejä anteeksi, tämä on ikuinen kompastuskivi velluille. ##

        Ihan totta. Eikä edes Jeesus ihmisyyden puolesta, mutta hänet oli Pyhällä Hengellä voideltu saarnamaan. Sama Pyhä Henki saarnaa edelleen. Tämä on kompastuskivi ja loukkauksen kallio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ## Jeesus pystyy antamaan ainoastaan ja vain syntejä anteeksi, tämä on ikuinen kompastuskivi velluille. ##

        Ihan totta. Eikä edes Jeesus ihmisyyden puolesta, mutta hänet oli Pyhällä Hengellä voideltu saarnamaan. Sama Pyhä Henki saarnaa edelleen. Tämä on kompastuskivi ja loukkauksen kallio.

        Näyttää siltä että vain sanat" saarna "ja "saarnaamaan" jnjv-mantran lisäksi ovat merkityksellisiä, jotka nekin tarkoittavat yhtä ja samaa taikaa.

        Koko Raamattu on teillä sitten alisteinen tuolle leikkaa ,liimaa, askartele-menetelmällä aikaansaadulle huteralle korttitalolle.

        Homma toimii niin kauan kun ns rivivellut eivät lue Raamattua -ja tunnetusti he eivät sitä tee. Ymmärrän syynkin hyvin. He eivät kestä sitä Totuuden valoa, joka luhistaa heidän korttitalonsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ### Kol.2
        8Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. ###

        Kumpikohan tässä pitäytyy Kristuksen opetukseen ?

        Jatketaan.

        Jalkojen pesu on siis esikuva puhdistuksesta jota uudestisyntyneet toimittavat toisilleen. Kaikki uudestisyntyneet tietävät mistä kyse.

        Jos vaelluksen vikoja ja syntejä, jotka niin helposti kietoutuu meihin ja tekee hitaaksi ei pese pois niin synti lopulta synnyttää kuoleman ja ihminen jättää Jumalan valtakunnan.

        Oikea tulkinta on että se Oli Rakkauden palvelus ja nöyryyden osoitus Jeesukselta, esikuvaksi meille.

        ###Jalkojen pesu on siis esikuva puhdistuksesta jota uudestisyntyneet toimittavat toisilleen. Kaikki uudestisyntyneet tietävät mistä kyse.

        Jos vaelluksen vikoja ja syntejä, jotka niin helposti kietoutuu meihin ja tekee hitaaksi ei pese pois niin synti lopulta synnyttää kuoleman ja ihminen jättää Jumalan valtakunnan.####

        Jos en olisi niin luontaisesti fiksu, kuin olen, niin sanoisin tuohon:Höpöhöpö


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Oikea tulkinta on että se Oli Rakkauden palvelus ja nöyryyden osoitus Jeesukselta, esikuvaksi meille.

        ###Jalkojen pesu on siis esikuva puhdistuksesta jota uudestisyntyneet toimittavat toisilleen. Kaikki uudestisyntyneet tietävät mistä kyse.

        Jos vaelluksen vikoja ja syntejä, jotka niin helposti kietoutuu meihin ja tekee hitaaksi ei pese pois niin synti lopulta synnyttää kuoleman ja ihminen jättää Jumalan valtakunnan.####

        Jos en olisi niin luontaisesti fiksu, kuin olen, niin sanoisin tuohon:Höpöhöpö

        Eee...just väärin päin meni. Ei autuus ole siinä että sinä palvelet, vaan ellei sinun jalkoja pestä sinulla ei ole osallisuutta Jeesukseen.

        1 Joh 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hänkin valkeudessa on, niin meillä on osallisuus keskenämme, ja Jesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri puhdistaa meitä kaikesta synnistä

        Siis "puhdistaa" eikä "puhdisti" niin kuin etäkristityt aina kuvittelee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eee...just väärin päin meni. Ei autuus ole siinä että sinä palvelet, vaan ellei sinun jalkoja pestä sinulla ei ole osallisuutta Jeesukseen.

        1 Joh 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hänkin valkeudessa on, niin meillä on osallisuus keskenämme, ja Jesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri puhdistaa meitä kaikesta synnistä

        Siis "puhdistaa" eikä "puhdisti" niin kuin etäkristityt aina kuvittelee.

        Uusi termi minulle "etäkristitty", valitettavasti se on tosi kuvaava nimi velluille.

        Apt.10
        43 Hänestä ( Jeesus) kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.

        Selvää tekstiä ja sitä Jeesukseen uskoa ei voi uusia ( pestä). Jos menetät uskosi Jeesukseen, niin se on korjaamaton paikka.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Uusi termi minulle "etäkristitty", valitettavasti se on tosi kuvaava nimi velluille.

        Apt.10
        43 Hänestä ( Jeesus) kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.

        Selvää tekstiä ja sitä Jeesukseen uskoa ei voi uusia ( pestä). Jos menetät uskosi Jeesukseen, niin se on korjaamaton paikka.

        Tämä Hebrealaiskirjeenkohta jää/jätetään vl-seuroissa lukematta ja se olkoot vakavana varoituksena.

        Hebr. 6

        1Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, 2oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta. 3Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.
        4Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet 5ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia, 6ja sitten ovat luopuneet — taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Näyttää siltä että vain sanat" saarna "ja "saarnaamaan" jnjv-mantran lisäksi ovat merkityksellisiä, jotka nekin tarkoittavat yhtä ja samaa taikaa.

        Koko Raamattu on teillä sitten alisteinen tuolle leikkaa ,liimaa, askartele-menetelmällä aikaansaadulle huteralle korttitalolle.

        Homma toimii niin kauan kun ns rivivellut eivät lue Raamattua -ja tunnetusti he eivät sitä tee. Ymmärrän syynkin hyvin. He eivät kestä sitä Totuuden valoa, joka luhistaa heidän korttitalonsa.

        Sydän sanoo isi tuntee


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Näyttää siltä että vain sanat" saarna "ja "saarnaamaan" jnjv-mantran lisäksi ovat merkityksellisiä, jotka nekin tarkoittavat yhtä ja samaa taikaa.

        Koko Raamattu on teillä sitten alisteinen tuolle leikkaa ,liimaa, askartele-menetelmällä aikaansaadulle huteralle korttitalolle.

        Homma toimii niin kauan kun ns rivivellut eivät lue Raamattua -ja tunnetusti he eivät sitä tee. Ymmärrän syynkin hyvin. He eivät kestä sitä Totuuden valoa, joka luhistaa heidän korttitalonsa.

        Taika, mantra, loitsu jne. paljastaa että et ole oikein ymmärtänyt saarnavirkaa.

        Ei edes Kristus voinut pelastaa sellaista jonka sydämessä Isä Henkensä kautta ei vaikuttanut uskoa ottamaan vastaan elävää vettä, eli Kristuksen suusta saarnattu sana.

        Ei elävä evankeliumi ole taika. Sen (veden) lisäksi Jumala itse (ylhäältä) täytyy Henkensä kautta vaikuttaa uskon. Silloin synnytään vedestä ja Hengestä.

        Sanamuoto JNJV on vain traditio. Erittäin Raamatullinen ja osuva mutta ei loitsu.
        (Tiedät sen mut täällä toitotat sitä varmaan siinä toivossa että VL usko näyttäisi epäraamatulliselta)


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tämä Hebrealaiskirjeenkohta jää/jätetään vl-seuroissa lukematta ja se olkoot vakavana varoituksena.

        Hebr. 6

        1Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, 2oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta. 3Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.
        4Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet 5ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia, 6ja sitten ovat luopuneet — taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät

        Avaa hieman miten ymmärrät jakeet.
        Varmaan ymmärrän sinut nyt väärin.

        Itse ajattelen että tuo luopuminen (jae 6) tarkoittaa Hengen pilkkaa, koska Kristus itse sanoo että ihmiselle annetaan kaikki synnit anteeksi paitsi Hengen pilkka, eli toisen sanoen Hengen pilkasta paatuu niin ettei enää voi saada tuntoa.

        Ei tätä mitenkään voi soveltaa kristityn kilvoitteluun ja asioimiseen armoistuimen luona.

        Kun rukoilemme "anna meille meidän syntimme anteeksi..." niin syyllistymme siis pilkkamaan täydellistä sovitustyötä ???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Avaa hieman miten ymmärrät jakeet.
        Varmaan ymmärrän sinut nyt väärin.

        Itse ajattelen että tuo luopuminen (jae 6) tarkoittaa Hengen pilkkaa, koska Kristus itse sanoo että ihmiselle annetaan kaikki synnit anteeksi paitsi Hengen pilkka, eli toisen sanoen Hengen pilkasta paatuu niin ettei enää voi saada tuntoa.

        Ei tätä mitenkään voi soveltaa kristityn kilvoitteluun ja asioimiseen armoistuimen luona.

        Kun rukoilemme "anna meille meidän syntimme anteeksi..." niin syyllistymme siis pilkkamaan täydellistä sovitustyötä ???

        Tehän olette kiistäneet toistuvasti rukouksessa saadun syntien anteeksiannon ja jopa pilkkaatte sitä.

        Urho Kekkosen sanoin:Tämän pitäisi olla selvää tekstiä,-jopa velluille!

        Hebr 6
        4Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet 5ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia, 6ja sitten ovat luopuneet — taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät

        Leikitte kirjaimellisesti kuoleman vakavan asian kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taika, mantra, loitsu jne. paljastaa että et ole oikein ymmärtänyt saarnavirkaa.

        Ei edes Kristus voinut pelastaa sellaista jonka sydämessä Isä Henkensä kautta ei vaikuttanut uskoa ottamaan vastaan elävää vettä, eli Kristuksen suusta saarnattu sana.

        Ei elävä evankeliumi ole taika. Sen (veden) lisäksi Jumala itse (ylhäältä) täytyy Henkensä kautta vaikuttaa uskon. Silloin synnytään vedestä ja Hengestä.

        Sanamuoto JNJV on vain traditio. Erittäin Raamatullinen ja osuva mutta ei loitsu.
        (Tiedät sen mut täällä toitotat sitä varmaan siinä toivossa että VL usko näyttäisi epäraamatulliselta)

        Teillä velluille on se suuri ongelma,-ellei suurin, ettette lue Raamattua
        Ja vl-lauman kellokkaatkin lukevat sitä kuin piru.

        Matt 22
        29Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa

        Jos vl-ihmiset tutkistelisivat rukouksen kanssa päivittäin Raamattua, niin vl-liike loppuisi siihen. Mutta te kellokkaat teette kaikkenne että vl-ihmiset, eivät tulisi tuntemaan Totuutta!

        Siitä tulette,-kellokkaat, saamaan tuomion!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Avaa hieman miten ymmärrät jakeet.
        Varmaan ymmärrän sinut nyt väärin.

        Itse ajattelen että tuo luopuminen (jae 6) tarkoittaa Hengen pilkkaa, koska Kristus itse sanoo että ihmiselle annetaan kaikki synnit anteeksi paitsi Hengen pilkka, eli toisen sanoen Hengen pilkasta paatuu niin ettei enää voi saada tuntoa.

        Ei tätä mitenkään voi soveltaa kristityn kilvoitteluun ja asioimiseen armoistuimen luona.

        Kun rukoilemme "anna meille meidän syntimme anteeksi..." niin syyllistymme siis pilkkamaan täydellistä sovitustyötä ???

        Sakarjan sanoin

        Näin sanoo Herra:
        – Minun vihani on syttynyt!
        Minä rankaisen paimenia
        ja rankaisen lauman kellokkaita.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tehän olette kiistäneet toistuvasti rukouksessa saadun syntien anteeksiannon ja jopa pilkkaatte sitä.

        Urho Kekkosen sanoin:Tämän pitäisi olla selvää tekstiä,-jopa velluille!

        Hebr 6
        4Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet 5ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia, 6ja sitten ovat luopuneet — taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät

        Leikitte kirjaimellisesti kuoleman vakavan asian kanssa.

        Ei sitä rukouksessa saa anteeksi. Mutta sellaisen joka rukoilee etsivälle mielellä Jumala lähestyy valtakuntansa kautta jne. ( Jumala ei synnytä ilman seurakuntaäitiä. Niin itsekin uskot koska kukaan ei voi kastaa itseään. Seurakunta on välttämätön)

        Ei mahalaukkuusi rukouksen yhteydessä ravintoa tule. Se ei tarkoita että rukous on väärä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taika, mantra, loitsu jne. paljastaa että et ole oikein ymmärtänyt saarnavirkaa.

        Ei edes Kristus voinut pelastaa sellaista jonka sydämessä Isä Henkensä kautta ei vaikuttanut uskoa ottamaan vastaan elävää vettä, eli Kristuksen suusta saarnattu sana.

        Ei elävä evankeliumi ole taika. Sen (veden) lisäksi Jumala itse (ylhäältä) täytyy Henkensä kautta vaikuttaa uskon. Silloin synnytään vedestä ja Hengestä.

        Sanamuoto JNJV on vain traditio. Erittäin Raamatullinen ja osuva mutta ei loitsu.
        (Tiedät sen mut täällä toitotat sitä varmaan siinä toivossa että VL usko näyttäisi epäraamatulliselta)

        Jokainen voi verrata valhesanomaasi siihen, mitä Raamattu sanoo asiasta.

        Room 10

        Pelastus on tarkoitettu kaikille
        Siitä vanhurskaudesta, joka perustuu lain noudattamiseen, Mooses kirjoittaa: »Joka tekee, mitä laki vaatii, saa siitä elämän.» Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: »Älä kysy sydämessäsi: Kuka voi nousta taivaaseen?» – nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle – »tai: Kuka voi laskeutua syvyyksiin?» – nimittäin noutamaan Kristusta ylös kuolleista. Mitä siis on sanottu?
        – Sana on lähellä sinua,
        sinun suussasi ja sinun sydämessäsi,
        nimittäin se uskon sana, jota me julistamme. Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. Kirjoituksissa sanotaan: »Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.» Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen. Onhan kirjoitettu: »Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.»


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taika, mantra, loitsu jne. paljastaa että et ole oikein ymmärtänyt saarnavirkaa.

        Ei edes Kristus voinut pelastaa sellaista jonka sydämessä Isä Henkensä kautta ei vaikuttanut uskoa ottamaan vastaan elävää vettä, eli Kristuksen suusta saarnattu sana.

        Ei elävä evankeliumi ole taika. Sen (veden) lisäksi Jumala itse (ylhäältä) täytyy Henkensä kautta vaikuttaa uskon. Silloin synnytään vedestä ja Hengestä.

        Sanamuoto JNJV on vain traditio. Erittäin Raamatullinen ja osuva mutta ei loitsu.
        (Tiedät sen mut täällä toitotat sitä varmaan siinä toivossa että VL usko näyttäisi epäraamatulliselta)

        #######Ei edes Kristus voinut pelastaa sellaista jonka sydämessä Isä Henkensä kautta ei vaikuttanut uskoa ottamaan vastaan elävää vettä, eli Kristuksen suusta saarnattu sana.######

        Tuo on absoluuttisesti valhetta, valhetta joka korottaa vl-ihmisen Jumalaksi.

        #########Sanamuoto JNJV on vain traditio. Erittäin Raamatullinen ja osuva mutta ei loitsu.
        (Tiedät sen mut täällä toitotat sitä varmaan siinä toivossa että VL usko näyttäisi epäraamatulliselta#######

        Tuo on erittäin taitavasti suunniteltu sielunvihollisen tekemä eksytys, -johon,-jos mahdollista,-valitutkin eksytetään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä rukouksessa saa anteeksi. Mutta sellaisen joka rukoilee etsivälle mielellä Jumala lähestyy valtakuntansa kautta jne. ( Jumala ei synnytä ilman seurakuntaäitiä. Niin itsekin uskot koska kukaan ei voi kastaa itseään. Seurakunta on välttämätön)

        Ei mahalaukkuusi rukouksen yhteydessä ravintoa tule. Se ei tarkoita että rukous on väärä.

        Tätäkään ei vl-seuroissa saarnata

        Apostolien teot 2:38-39
        Pietari vastasi: »Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä – keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Teillä velluille on se suuri ongelma,-ellei suurin, ettette lue Raamattua
        Ja vl-lauman kellokkaatkin lukevat sitä kuin piru.

        Matt 22
        29Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa

        Jos vl-ihmiset tutkistelisivat rukouksen kanssa päivittäin Raamattua, niin vl-liike loppuisi siihen. Mutta te kellokkaat teette kaikkenne että vl-ihmiset, eivät tulisi tuntemaan Totuutta!

        Siitä tulette,-kellokkaat, saamaan tuomion!

        Ei pelastusvarmuus riipu Raamatusta lainkaan. Ihminen tietää että on löytänyt Kristuksen ja valtakunnan vaikka ei tietäis yhtään jaetta.

        Tämä on taas "etäkristittyjen" suurin ongelma

        ‭‭Johannes 5:39-40 FinRK‬‬
        [39] Te tutkitte Kirjoituksia, koska luulette, että teillä on niissä iankaikkinen elämä, ja juuri ne todistavat minusta. [40] Silti te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.

        https://bible.com/bible/1745/jhn.5.39.FinRK


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelastusvarmuus riipu Raamatusta lainkaan. Ihminen tietää että on löytänyt Kristuksen ja valtakunnan vaikka ei tietäis yhtään jaetta.

        Tämä on taas "etäkristittyjen" suurin ongelma

        ‭‭Johannes 5:39-40 FinRK‬‬
        [39] Te tutkitte Kirjoituksia, koska luulette, että teillä on niissä iankaikkinen elämä, ja juuri ne todistavat minusta. [40] Silti te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.

        https://bible.com/bible/1745/jhn.5.39.FinRK

        #######Ei pelastusvarmuus riipu Raamatusta lainkaan. Ihminen tietää että on löytänyt Kristuksen ja valtakunnan vaikka ei tietäis yhtään jaetta.#########

        Vain saatana ja vellu sanoo noin!

        Teidän oppineet ei ole vain harhaa, vaan myös vaarallista spiritualistista HURMAHENKISYYTTÄ!

        Hurmahenkisyys juuri korostaa sitä että "raamatuita ei tarvita"
        Kuten kuuluisin hurmahenkenne H.Saari sanoi.

        Kristitty ei olisi esim rahalahjuksia, eikä muitakaan sellaisia vastaanottanut.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        #######Ei pelastusvarmuus riipu Raamatusta lainkaan. Ihminen tietää että on löytänyt Kristuksen ja valtakunnan vaikka ei tietäis yhtään jaetta.#########

        Vain saatana ja vellu sanoo noin!

        Teidän oppineet ei ole vain harhaa, vaan myös vaarallista spiritualistista HURMAHENKISYYTTÄ!

        Hurmahenkisyys juuri korostaa sitä että "raamatuita ei tarvita"
        Kuten kuuluisin hurmahenkenne H.Saari sanoi.

        Kristitty ei olisi esim rahalahjuksia, eikä muitakaan sellaisia vastaanottanut.

        Raamatuita tarvitaan. Eikä missään muualla pysytä Raamatun sanassa ja sen selityksessä niin visusti kuin VL kristillisyydessä.

        Mutta kyllä se niin on (juuri Raamatun mukaan) että Henki todistaa henkemme kanssa että olemme Jumaln lapsia.

        Mutta eksyisimme varmasti hurmahenkisyyteen jos ei Raamatusta leuttaisi että pitää laittaa synti pois, muuten tulee pimeys.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        #######Ei edes Kristus voinut pelastaa sellaista jonka sydämessä Isä Henkensä kautta ei vaikuttanut uskoa ottamaan vastaan elävää vettä, eli Kristuksen suusta saarnattu sana.######

        Tuo on absoluuttisesti valhetta, valhetta joka korottaa vl-ihmisen Jumalaksi.

        #########Sanamuoto JNJV on vain traditio. Erittäin Raamatullinen ja osuva mutta ei loitsu.
        (Tiedät sen mut täällä toitotat sitä varmaan siinä toivossa että VL usko näyttäisi epäraamatulliselta#######

        Tuo on erittäin taitavasti suunniteltu sielunvihollisen tekemä eksytys, -johon,-jos mahdollista,-valitutkin eksytetään.

        ##Tuo on absoluuttisesti valhetta, valhetta joka korottaa vl-ihmisen Jumalaksi.##

        Nyt yllätyin. Itse olet monesti tänne laittanut jakeen jossa sanotaan ettei kukaan voi tulla Jeesuksen luo ellei Isä vedä häntä.

        Ei olisi ollut Galileassa ja Juudeassa yhtään epäuskoista jos se olisi ollut Jeesuksen käsissä. Hän rakastaa kaikkia ihmisiä mutta Hän ei voi muuta kun saarnata valtakunnan evankeliumia. Isä on se joka antaa kasvun.

        ‭‭Johannes 1:12-13 FinRK‬‬
        [12] Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä. [13] He eivät ole syntyneet verestä, eivät lihan tahdosta eivätkä miehen tahdosta vaan Jumalasta.

        https://bible.com/bible/1745/jhn.1.12.FinRK


        Miksi tämä on ongelma? Voittehan sanoa ettei kukaan voi tehdä ratkaisua ellei se ole Isältä annettu ja kaikki luulis olevan ok myös teidän näkökulmasta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jokainen voi verrata valhesanomaasi siihen, mitä Raamattu sanoo asiasta.

        Room 10

        Pelastus on tarkoitettu kaikille
        Siitä vanhurskaudesta, joka perustuu lain noudattamiseen, Mooses kirjoittaa: »Joka tekee, mitä laki vaatii, saa siitä elämän.» Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: »Älä kysy sydämessäsi: Kuka voi nousta taivaaseen?» – nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle – »tai: Kuka voi laskeutua syvyyksiin?» – nimittäin noutamaan Kristusta ylös kuolleista. Mitä siis on sanottu?
        – Sana on lähellä sinua,
        sinun suussasi ja sinun sydämessäsi,
        nimittäin se uskon sana, jota me julistamme. Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. Kirjoituksissa sanotaan: »Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.» Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen. Onhan kirjoitettu: »Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.»

        Sulla jäi vahingossa muutamat jakeet pois luvun lopusta.

        Yksi käsite jota et ymmärrä on Herran nimi. Sillä on Raamatussa ihan tietty merkitys.

        Lue:

        ‭‭1. Kuninkaiden kirja 9:3 FinRK‬‬
        [3] ja sanoi hänelle: ”Minä olen kuullut sinun rukouksesi ja anomisesi, kun anoit armoa minun edessäni. Minä olen pyhittänyt tämän temppelin, jonka sinä olet rakentanut, asettaakseni nimeni siihen ikuisiksi ajoiksi. Minun silmäni ja sydämeni tulevat olemaan siellä kaikkina päivinä.

        Katso, sekä Jumalan silmä (=Henki) että "nimi" asuvat Hänen temppelissään, joka rakentuu uskovaisista ihmisistä.

        Jokainen uskova on saanut tämän nimen:


        Ilm 2:17. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.


        Nyt kun Raamattu puhuu siitä että synnit saa anteeksi hänen nimensä kautta tai voimasta jne. on siis Pyhän Hengen omaavan ihmisen evankeliumin kautta.

        😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla jäi vahingossa muutamat jakeet pois luvun lopusta.

        Yksi käsite jota et ymmärrä on Herran nimi. Sillä on Raamatussa ihan tietty merkitys.

        Lue:

        ‭‭1. Kuninkaiden kirja 9:3 FinRK‬‬
        [3] ja sanoi hänelle: ”Minä olen kuullut sinun rukouksesi ja anomisesi, kun anoit armoa minun edessäni. Minä olen pyhittänyt tämän temppelin, jonka sinä olet rakentanut, asettaakseni nimeni siihen ikuisiksi ajoiksi. Minun silmäni ja sydämeni tulevat olemaan siellä kaikkina päivinä.

        Katso, sekä Jumalan silmä (=Henki) että "nimi" asuvat Hänen temppelissään, joka rakentuu uskovaisista ihmisistä.

        Jokainen uskova on saanut tämän nimen:


        Ilm 2:17. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.


        Nyt kun Raamattu puhuu siitä että synnit saa anteeksi hänen nimensä kautta tai voimasta jne. on siis Pyhän Hengen omaavan ihmisen evankeliumin kautta.

        😇

        Muuten hyvä mut sulla jäi mainitsematta yksi ihminen on jo Jumalan valtakunta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä mut sulla jäi mainitsematta yksi ihminen on jo Jumalan valtakunta

        Ja käänteisesti se on ihmisessä ihminen ei ole siinä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja käänteisesti se on ihmisessä ihminen ei ole siinä

        SRK on hakoteillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SRK on hakoteillä

        Jos ei lopeta alastoman akun lukemista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla jäi vahingossa muutamat jakeet pois luvun lopusta.

        Yksi käsite jota et ymmärrä on Herran nimi. Sillä on Raamatussa ihan tietty merkitys.

        Lue:

        ‭‭1. Kuninkaiden kirja 9:3 FinRK‬‬
        [3] ja sanoi hänelle: ”Minä olen kuullut sinun rukouksesi ja anomisesi, kun anoit armoa minun edessäni. Minä olen pyhittänyt tämän temppelin, jonka sinä olet rakentanut, asettaakseni nimeni siihen ikuisiksi ajoiksi. Minun silmäni ja sydämeni tulevat olemaan siellä kaikkina päivinä.

        Katso, sekä Jumalan silmä (=Henki) että "nimi" asuvat Hänen temppelissään, joka rakentuu uskovaisista ihmisistä.

        Jokainen uskova on saanut tämän nimen:


        Ilm 2:17. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.


        Nyt kun Raamattu puhuu siitä että synnit saa anteeksi hänen nimensä kautta tai voimasta jne. on siis Pyhän Hengen omaavan ihmisen evankeliumin kautta.

        😇

        Tuohon valkoiseen kiveen kopioin hellareiden näkemyksen, kun en jaksa/jouda kirjoittaa niin pitkästi

        #############Ilmestyskirja 2:17. Onko sinulla valkoinen kivi?
        Ilm.2:17 (loppuosa) Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja valkoisen kiven ja siihen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

        Sitten tuo valkoinen kivi, joka on aramealaisessa käännöksessä velkakirja.

        Syyrian Peschito sanoo, valkoinen merkki.

        Sillä oli kaksi merkitystä, tähän sopii molemmat.

        Yksi merkitys oli seuraavanlainen.

        Kun joku oli oikeudessa syytettynä rikoksesta, ja jos oikeus totesi hänet syyttömäksi, niin hänelle annettiin valkoinen kivi, jossa oli syytös, ja sen yli kirjoitti syyttömyyden todennut, ja vapauttavan tuomion antanut tuomari nimensä.

        Vapautettu sai sen mukaansa, ja voi näyttää sitä niille, jotka saattoivat vielä syyttää häntä siitä teosta, ja näin osoittaa syyttömyytensä.

        Tässä tapauksessa alla syytökset, jotka näkyvät kirjeessä seurakunnalle edellä.

        Olisiko niiden päälle ollut kirjoitettu syyttömäksi todenneen tuomarin nimi (Jeshua Ha Maschia =Jeesus), tuskin, vaan ilmeisesti joku muu Hänen nimistään.

        Emme tiedä, koska tässä sanotaan, ettei tiedä kukaan muu, kuin sen saaja.

        Toinen merkitys, johon Aramealainen käännös viittaa, oli velan anteeksiantaminen, jolloin velallinen sai muutoin tyhjän velkakirjan, jossa oli maininta velasta, ja että sitä ei enää ollut.

        Joskus sen sijaan käytettiin, myös valkoista kiveä, jossa oli velka mainittu, ja sen päällä anteeksiantajan nimikirjoitus.

        Onko meillä valkoinen kivi, jonka päälle on kirjoitettu anteeksiantajan nimi, Jeesus Messias?

        Entä onko velkamme anteeksi annettu, ja päällä anteeksiantajaan nimi Jeesus?

        Nämä meillä on, jos olemme Jeesuksen omia.

        Mitä omatuntosi sanoo, oletko Jeesuksen omana pysynyt.

        Jos olet joutunut vähitellen sivuun, niin palaa, sillä Jeesuksella on valkoinen kivi sinuakin varten. #############$


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla jäi vahingossa muutamat jakeet pois luvun lopusta.

        Yksi käsite jota et ymmärrä on Herran nimi. Sillä on Raamatussa ihan tietty merkitys.

        Lue:

        ‭‭1. Kuninkaiden kirja 9:3 FinRK‬‬
        [3] ja sanoi hänelle: ”Minä olen kuullut sinun rukouksesi ja anomisesi, kun anoit armoa minun edessäni. Minä olen pyhittänyt tämän temppelin, jonka sinä olet rakentanut, asettaakseni nimeni siihen ikuisiksi ajoiksi. Minun silmäni ja sydämeni tulevat olemaan siellä kaikkina päivinä.

        Katso, sekä Jumalan silmä (=Henki) että "nimi" asuvat Hänen temppelissään, joka rakentuu uskovaisista ihmisistä.

        Jokainen uskova on saanut tämän nimen:


        Ilm 2:17. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.


        Nyt kun Raamattu puhuu siitä että synnit saa anteeksi hänen nimensä kautta tai voimasta jne. on siis Pyhän Hengen omaavan ihmisen evankeliumin kautta.

        😇

        ##########1. Kuninkaiden kirja 9:3 FinRK‬‬
        [3] ja sanoi hänelle: ”Minä olen kuullut sinun rukouksesi ja anomisesi, kun anoit armoa minun edessäni. Minä olen pyhittänyt tämän temppelin, jonka sinä olet rakentanut, asettaakseni nimeni siihen ikuisiksi ajoiksi. Minun silmäni ja sydämeni tulevat olemaan siellä kaikkina päivinä.##############

        Et sitten huomannut että tuo on vanhan liton aikaan ja tarkoitettu Israelilaisille?silloin Herra oli Adonai,Jahve

        Uuden Liiton Herra on... niin arvaapa Kuka?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla jäi vahingossa muutamat jakeet pois luvun lopusta.

        Yksi käsite jota et ymmärrä on Herran nimi. Sillä on Raamatussa ihan tietty merkitys.

        Lue:

        ‭‭1. Kuninkaiden kirja 9:3 FinRK‬‬
        [3] ja sanoi hänelle: ”Minä olen kuullut sinun rukouksesi ja anomisesi, kun anoit armoa minun edessäni. Minä olen pyhittänyt tämän temppelin, jonka sinä olet rakentanut, asettaakseni nimeni siihen ikuisiksi ajoiksi. Minun silmäni ja sydämeni tulevat olemaan siellä kaikkina päivinä.

        Katso, sekä Jumalan silmä (=Henki) että "nimi" asuvat Hänen temppelissään, joka rakentuu uskovaisista ihmisistä.

        Jokainen uskova on saanut tämän nimen:


        Ilm 2:17. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.


        Nyt kun Raamattu puhuu siitä että synnit saa anteeksi hänen nimensä kautta tai voimasta jne. on siis Pyhän Hengen omaavan ihmisen evankeliumin kautta.

        😇

        #######Nyt kun Raamattu puhuu siitä että synnit saa anteeksi hänen nimensä kautta tai voimasta jne. on siis Pyhän Hengen omaavan ihmisen evankeliumin kautta.#######

        Täyttä potaskaa!. Ainoa välimies on Jeesus Kristus!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        #######Nyt kun Raamattu puhuu siitä että synnit saa anteeksi hänen nimensä kautta tai voimasta jne. on siis Pyhän Hengen omaavan ihmisen evankeliumin kautta.#######

        Täyttä potaskaa!. Ainoa välimies on Jeesus Kristus!

        Joka todistetaan tällä:

        Timoteuskirje 2:5-6
        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa

        Ei ole itsensä Jumalaksi ylentänyttä vellua välimiehen välimiehenä!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuohon valkoiseen kiveen kopioin hellareiden näkemyksen, kun en jaksa/jouda kirjoittaa niin pitkästi

        #############Ilmestyskirja 2:17. Onko sinulla valkoinen kivi?
        Ilm.2:17 (loppuosa) Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja valkoisen kiven ja siihen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

        Sitten tuo valkoinen kivi, joka on aramealaisessa käännöksessä velkakirja.

        Syyrian Peschito sanoo, valkoinen merkki.

        Sillä oli kaksi merkitystä, tähän sopii molemmat.

        Yksi merkitys oli seuraavanlainen.

        Kun joku oli oikeudessa syytettynä rikoksesta, ja jos oikeus totesi hänet syyttömäksi, niin hänelle annettiin valkoinen kivi, jossa oli syytös, ja sen yli kirjoitti syyttömyyden todennut, ja vapauttavan tuomion antanut tuomari nimensä.

        Vapautettu sai sen mukaansa, ja voi näyttää sitä niille, jotka saattoivat vielä syyttää häntä siitä teosta, ja näin osoittaa syyttömyytensä.

        Tässä tapauksessa alla syytökset, jotka näkyvät kirjeessä seurakunnalle edellä.

        Olisiko niiden päälle ollut kirjoitettu syyttömäksi todenneen tuomarin nimi (Jeshua Ha Maschia =Jeesus), tuskin, vaan ilmeisesti joku muu Hänen nimistään.

        Emme tiedä, koska tässä sanotaan, ettei tiedä kukaan muu, kuin sen saaja.

        Toinen merkitys, johon Aramealainen käännös viittaa, oli velan anteeksiantaminen, jolloin velallinen sai muutoin tyhjän velkakirjan, jossa oli maininta velasta, ja että sitä ei enää ollut.

        Joskus sen sijaan käytettiin, myös valkoista kiveä, jossa oli velka mainittu, ja sen päällä anteeksiantajan nimikirjoitus.

        Onko meillä valkoinen kivi, jonka päälle on kirjoitettu anteeksiantajan nimi, Jeesus Messias?

        Entä onko velkamme anteeksi annettu, ja päällä anteeksiantajaan nimi Jeesus?

        Nämä meillä on, jos olemme Jeesuksen omia.

        Mitä omatuntosi sanoo, oletko Jeesuksen omana pysynyt.

        Jos olet joutunut vähitellen sivuun, niin palaa, sillä Jeesuksella on valkoinen kivi sinuakin varten. #############$

        Oon tullut vasta uskoon jotenki tuntuu et vl ei ole oikea usko kun siellä on niin paljon varkautta ja pedofiilikin tuntuu et se ei oo usko sinä näytät varkaalta mutta puhut kuin Jumala, oletko oikeassa uskossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon tullut vasta uskoon jotenki tuntuu et vl ei ole oikea usko kun siellä on niin paljon varkautta ja pedofiilikin tuntuu et se ei oo usko sinä näytät varkaalta mutta puhut kuin Jumala, oletko oikeassa uskossa?

        vanhoillisyyniläisyys on oikea usko


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuohon valkoiseen kiveen kopioin hellareiden näkemyksen, kun en jaksa/jouda kirjoittaa niin pitkästi

        #############Ilmestyskirja 2:17. Onko sinulla valkoinen kivi?
        Ilm.2:17 (loppuosa) Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja valkoisen kiven ja siihen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

        Sitten tuo valkoinen kivi, joka on aramealaisessa käännöksessä velkakirja.

        Syyrian Peschito sanoo, valkoinen merkki.

        Sillä oli kaksi merkitystä, tähän sopii molemmat.

        Yksi merkitys oli seuraavanlainen.

        Kun joku oli oikeudessa syytettynä rikoksesta, ja jos oikeus totesi hänet syyttömäksi, niin hänelle annettiin valkoinen kivi, jossa oli syytös, ja sen yli kirjoitti syyttömyyden todennut, ja vapauttavan tuomion antanut tuomari nimensä.

        Vapautettu sai sen mukaansa, ja voi näyttää sitä niille, jotka saattoivat vielä syyttää häntä siitä teosta, ja näin osoittaa syyttömyytensä.

        Tässä tapauksessa alla syytökset, jotka näkyvät kirjeessä seurakunnalle edellä.

        Olisiko niiden päälle ollut kirjoitettu syyttömäksi todenneen tuomarin nimi (Jeshua Ha Maschia =Jeesus), tuskin, vaan ilmeisesti joku muu Hänen nimistään.

        Emme tiedä, koska tässä sanotaan, ettei tiedä kukaan muu, kuin sen saaja.

        Toinen merkitys, johon Aramealainen käännös viittaa, oli velan anteeksiantaminen, jolloin velallinen sai muutoin tyhjän velkakirjan, jossa oli maininta velasta, ja että sitä ei enää ollut.

        Joskus sen sijaan käytettiin, myös valkoista kiveä, jossa oli velka mainittu, ja sen päällä anteeksiantajan nimikirjoitus.

        Onko meillä valkoinen kivi, jonka päälle on kirjoitettu anteeksiantajan nimi, Jeesus Messias?

        Entä onko velkamme anteeksi annettu, ja päällä anteeksiantajaan nimi Jeesus?

        Nämä meillä on, jos olemme Jeesuksen omia.

        Mitä omatuntosi sanoo, oletko Jeesuksen omana pysynyt.

        Jos olet joutunut vähitellen sivuun, niin palaa, sillä Jeesuksella on valkoinen kivi sinuakin varten. #############$

        Juu, noin itsekin ajattelisin asian olevan, vaikka en ole kuullut noita selityksiä ajallisesta merkityksestä.

        Se joka on saanut syntivelkansa anteeksi on saanut Jumalan lapsen nimen. Sitä ei tiedä kukaan koska emme näe ihmisen sydämeen.

        Jumalan lapsen nimi on myös Kristuksen "uusi nimi" , sillä et voi tuntea Kristusta muutoin kuin Jumalan lasten kautta.

        Tuon nimen kautta jokainen joka uskoo häneen saa syntinsä anteeksi.
        Keep it simppeli!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        ##########1. Kuninkaiden kirja 9:3 FinRK‬‬
        [3] ja sanoi hänelle: ”Minä olen kuullut sinun rukouksesi ja anomisesi, kun anoit armoa minun edessäni. Minä olen pyhittänyt tämän temppelin, jonka sinä olet rakentanut, asettaakseni nimeni siihen ikuisiksi ajoiksi. Minun silmäni ja sydämeni tulevat olemaan siellä kaikkina päivinä.##############

        Et sitten huomannut että tuo on vanhan liton aikaan ja tarkoitettu Israelilaisille?silloin Herra oli Adonai,Jahve

        Uuden Liiton Herra on... niin arvaapa Kuka?

        ‭‭Jeesus ja apostolit on eri mieltä siitä että kenelle kirjoitukset on tarkoitettu.

        Lue tästä UT temppelistä:

        Johannes 2
        [18] Juutalaiset kysyivät häneltä: ”Minkä tunnusteon sinä näytät meille, kun tällaista teet?” [19] Jeesus vastasi heille: ”Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä.”
        [20] Niin juutalaiset sanoivat: ”Neljäkymmentäkuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu. Sinäkö pystyttäisit sen kolmessa päivässä?”
        [21] Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
        [22] Kun hän sitten oli noussut kuolleista, hänen opetuslapsensa muistivat, mitä hän oli sanonut. Ja he uskoivat todeksi Kirjoitukset ja sen sanan, jonka Jeesus oli puhunut.

        Kristuksen ruumis, seurakunta on se temppeli. Ja apostolit "uskoivat todeksi Kirjoitukset ja sen sanan, jonka Jeesus oli puhunut."

        Ihmetyttää todella paljon tuo että toisaalta (oletan) uskotte että Kristus tuli täyttämään kirjoitukset mut kuitenkin sanotaan että
        " Et sitten huomannut että tuo on vanhan liton aikaan ja tarkoitettu Israelilaisille?"

        Kun Jumala puhuu lihaan tulemisesta ja ihmisten kesken asumisesta niin se koskee meitä kaikkia.

        VT aikana Jumalan nimeä ei saanut mainita. Saarna Herran nimestä ja sen avuksi huutamisesta tarkoittaa uskoa siihen että Jumala tulee ihmiseksi ja tunnetaan nimeltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oon tullut vasta uskoon jotenki tuntuu et vl ei ole oikea usko kun siellä on niin paljon varkautta ja pedofiilikin tuntuu et se ei oo usko sinä näytät varkaalta mutta puhut kuin Jumala, oletko oikeassa uskossa?

        Uskon Jeesukseen! Mihin sinä?

        Joh.14

        Tie, totuus ja elämä
        1. "Älköön teidän sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan, uskokaa myös minuun.
        2. Minun Isäni kodissa on monta huonetta. Ellei niin olisi, sanoisinko teille, että menen valmistamaan teille sijaa?
        3. Vaikka minä menenkin valmistamaan teille sijaa, tulen takaisin ja otan teidät luokseni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4. Ja minne minä menen, tien sinne te tiedätte."
        5. Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, minne sinä menet. Kuinka sitten voisimme tietää tien?"
        6. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        7. Jos te tunnette minut, tulette tuntemaan myös minun Isäni. Tästä lähtien te tunnette hänet ja olette nähneet hänet."
        8. Filippos sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme siihen."
        9. Jeesus vastasi: "Näin kauan aikaa olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippos! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka sinä voit sanoa: 'Näytä meille Isä'?
        10. Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Niitä sanoja, joita minä puhun teille, en puhu omasta aloitteestani. Isä asuu minussa, ja teot ovat hänen tekojaan.
        11. Uskokaa minua, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Jos ette muuten usko, uskokaa edes tekojeni tähden.
        12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän tekee niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin kuin ne, sillä minä menen Isän luo.
        13. Ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isä kirkastettaisiin Pojassa.
        14. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, sen minä teen."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, noin itsekin ajattelisin asian olevan, vaikka en ole kuullut noita selityksiä ajallisesta merkityksestä.

        Se joka on saanut syntivelkansa anteeksi on saanut Jumalan lapsen nimen. Sitä ei tiedä kukaan koska emme näe ihmisen sydämeen.

        Jumalan lapsen nimi on myös Kristuksen "uusi nimi" , sillä et voi tuntea Kristusta muutoin kuin Jumalan lasten kautta.

        Tuon nimen kautta jokainen joka uskoo häneen saa syntinsä anteeksi.
        Keep it simppeli!

        Voisi kuvitella että jakauksen tekeminen on sinulle hankalaa kun sarvet haittaa. .

        Et voi sanoa kuten kristityn pitää sanoa: Uskon Jeesukseen ja Jeesus on Herra!


        #######Jumalan lapsen nimi on myös Kristuksen "uusi nimi" , sillä et voi tuntea Kristusta muutoin kuin Jumalan lasten kautta.#######

        Täyttä valhetta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        ‭‭Jeesus ja apostolit on eri mieltä siitä että kenelle kirjoitukset on tarkoitettu.

        Lue tästä UT temppelistä:

        Johannes 2
        [18] Juutalaiset kysyivät häneltä: ”Minkä tunnusteon sinä näytät meille, kun tällaista teet?” [19] Jeesus vastasi heille: ”Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä.”
        [20] Niin juutalaiset sanoivat: ”Neljäkymmentäkuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu. Sinäkö pystyttäisit sen kolmessa päivässä?”
        [21] Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
        [22] Kun hän sitten oli noussut kuolleista, hänen opetuslapsensa muistivat, mitä hän oli sanonut. Ja he uskoivat todeksi Kirjoitukset ja sen sanan, jonka Jeesus oli puhunut.

        Kristuksen ruumis, seurakunta on se temppeli. Ja apostolit "uskoivat todeksi Kirjoitukset ja sen sanan, jonka Jeesus oli puhunut."

        Ihmetyttää todella paljon tuo että toisaalta (oletan) uskotte että Kristus tuli täyttämään kirjoitukset mut kuitenkin sanotaan että
        " Et sitten huomannut että tuo on vanhan liton aikaan ja tarkoitettu Israelilaisille?"

        Kun Jumala puhuu lihaan tulemisesta ja ihmisten kesken asumisesta niin se koskee meitä kaikkia.

        VT aikana Jumalan nimeä ei saanut mainita. Saarna Herran nimestä ja sen avuksi huutamisesta tarkoittaa uskoa siihen että Jumala tulee ihmiseksi ja tunnetaan nimeltä.

        ######Kun Jumala puhuu lihaan tulemisesta ja ihmisten kesken asumisesta niin se koskee meitä kaikkia.#####

        Sanan lihaan tuleminen tarkoittaa Jeesuksen syntymistä ihmiseksi.
        Teidän lihaan ei ole tukenut kuin Belsebuupi.


        ####VT aikana Jumalan nimeä ei saanut mainita. Saarna Herran nimestä ja sen avuksi huutamisesta tarkoittaa uskoa siihen että Jumala tulee ihmiseksi ja tunnetaan nimeltä.####

        Sanopa se nimi!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        ######Kun Jumala puhuu lihaan tulemisesta ja ihmisten kesken asumisesta niin se koskee meitä kaikkia.#####

        Sanan lihaan tuleminen tarkoittaa Jeesuksen syntymistä ihmiseksi.
        Teidän lihaan ei ole tukenut kuin Belsebuupi.


        ####VT aikana Jumalan nimeä ei saanut mainita. Saarna Herran nimestä ja sen avuksi huutamisesta tarkoittaa uskoa siihen että Jumala tulee ihmiseksi ja tunnetaan nimeltä.####

        Sanopa se nimi!

        ## Sanopa se nimi! ##

        Jeesus.

        Nyt itse myönnät että Jumala puhuu Jeesuksesta kun hän puhuu Salomolle että Hänen nimensä tulee asumaan temppelissä.

        Eli jae koskee meitä ja mitä tahdoin sanoa, että tuo nimi ja Pyhä Henki asuvat seurakuntaruumiissa, temppelissä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Voisi kuvitella että jakauksen tekeminen on sinulle hankalaa kun sarvet haittaa. .

        Et voi sanoa kuten kristityn pitää sanoa: Uskon Jeesukseen ja Jeesus on Herra!


        #######Jumalan lapsen nimi on myös Kristuksen "uusi nimi" , sillä et voi tuntea Kristusta muutoin kuin Jumalan lasten kautta.#######

        Täyttä valhetta!

        ## Täyttä valhetta! ##

        Lue:

        Ilm. 3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        Jotenki näin ymmärrän tän:

        Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä. Jos sinulla on se valkoinen kivi (hyvä että myönnätte että se on oltava jo nyt täällä ajassa), eli Jumalan lapsen nimi, niin sinä tunnet myös nimeltä Isän, Jumalan seurakunnan, uuden Jerusalemin ja sinulla on Kristuksen "uusi" nimi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tätäkään ei vl-seuroissa saarnata

        Apostolien teot 2:38-39
        Pietari vastasi: »Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä – keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.

        Kohta helluntai. Ole kuulolla. Varmasti tulee 50 saarnaa tuosta kohdasta.

        Tehkää parannus! Siinä tapahtuu uudestisyntyminen jota seuraa kaste. Jos tämän jakeen pohjalta lähtee muuta selittämään niin on pian ristiriidassa koko Raamatun kanssa.

        Ilman Pyhää henkiä ei voi pelastua. Ristinryöväri pelastui. Kasteessa ei saada Pyhää Henkeä vaan parannuksen yhteydessä kuten Korneliuksen kodissa tapahtui.

        Ei tämä kohta ole ongelma. Me emme löydä koko Raamatusta yhtäkään tapausta että joku olisi saanut kasteessa Pyhän Hengen. Ei mutta aina vaaditaan uskoa ennen kastetta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joka todistetaan tällä:

        Timoteuskirje 2:5-6
        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa

        Ei ole itsensä Jumalaksi ylentänyttä vellua välimiehen välimiehenä!

        ## Ei ole itsensä Jumalaksi ylentänyttä vellua välimiehen välimiehenä! ##

        Välimiestä ei löydy taivaasta eikä haudasta, mutta siinä missä Jeesuksen nimi on läsnä. Siinä välimies on luvannut olla meidän keskellämme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohta helluntai. Ole kuulolla. Varmasti tulee 50 saarnaa tuosta kohdasta.

        Tehkää parannus! Siinä tapahtuu uudestisyntyminen jota seuraa kaste. Jos tämän jakeen pohjalta lähtee muuta selittämään niin on pian ristiriidassa koko Raamatun kanssa.

        Ilman Pyhää henkiä ei voi pelastua. Ristinryöväri pelastui. Kasteessa ei saada Pyhää Henkeä vaan parannuksen yhteydessä kuten Korneliuksen kodissa tapahtui.

        Ei tämä kohta ole ongelma. Me emme löydä koko Raamatusta yhtäkään tapausta että joku olisi saanut kasteessa Pyhän Hengen. Ei mutta aina vaaditaan uskoa ennen kastetta.

        Voinko auttaa sinua etsinnässä?

        Apostolien teot 2:38-39
        Pietari vastasi: ”Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille tämä lupaus kuuluu ja teidän lapsillenne ja kaikille, jotka ovat kaukana, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.”


    • Anonyymi

      vl-usko on velhoutta va7n noidat pääsee taivaaseen

    • Anonyymi

      Riivaustila on illallisen tekotaikaa

    • Anonyymi

      Onko vl-usko riivaustila demoninen possessio? = "paikka jossa meno-öljyllä velhottu gimma taikoo illallista?"

      • Anonyymi

        Siis cimma


      • Anonyymi

        Tai velhoutta cimman taika-vedellä loihdittu illallinen mestassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai velhoutta cimman taika-vedellä loihdittu illallinen mestassa?

        Ei ole viinan on viisasten juoma sitä ei sotilas-pastorit juo


    • Anonyymi

      veeälihmiset sanoo ehkä kun puhujasetä kysyy, tahdotteko tekin mennä pois; oi hoitosedät, teillä on henkioppien lista taskussanne, mistäpä muualta sen kuulisimme.

    • Anonyymi

      Mistä muusta pakana lakkoaisikaan.

    • Anonyymi

      Asia on juuri niin kun aloittaja sen sanoo. Vain edeltäjien henget=demonit ja teot hylkäämällä, saa Kristuksen sydämmeensä. Kristus yksin ei ketään muuta.

    • Anonyymi

      Saalem kirjoitti
      ####
      Lisäänpä tämän;

      Hebr. 9:11-12: Kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi... meni hän ... oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkein pyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen

      Eli uhritoimitus loppui siihen,-paitsi Rauhanyhdistysteurastamolla.

      ####

      En sano että teurastus jatkuu mutta priiskoitus, eli vihmontaverta käytetään hengellisessä mielessä.

      Pietari kirjoitti
      ‭‭1. Pietarin kirje 1:1-2 FinRK‬‬
      [1] Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontoksessa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa [2] ja jotka Isä Jumala ennaltatietämisensä mukaisesti on Hengellään pyhittänyt Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellään vihmottaviksi. Armo ja rauha lisääntyköön teille.

      • Olette palauttaneet vanhan liiton uhritoimituksen takaisin, ja uhrieläimen asemaa esittää teille nyt . .

        Mitä risti merkitsee sinulle/leegiolle?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olette palauttaneet vanhan liiton uhritoimituksen takaisin, ja uhrieläimen asemaa esittää teille nyt . .

        Mitä risti merkitsee sinulle/leegiolle?

        Kuten jo sanoin VT on varjokuva UT hengellisistä uhrimenoista.

        1 Piet 2:5 Ja myös te, niinkuin elävät kivet, rakentakaat teitänne hengelliseksi huoneeksi ja pyhäksi pappeudeksi uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jumalalle Jesuksen Kristuksen kautta otolliset ovat


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jo sanoin VT on varjokuva UT hengellisistä uhrimenoista.

        1 Piet 2:5 Ja myös te, niinkuin elävät kivet, rakentakaat teitänne hengelliseksi huoneeksi ja pyhäksi pappeudeksi uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jumalalle Jesuksen Kristuksen kautta otolliset ovat

        Jälleen oireellista on, ettet pystynyt kertomaan mitä risti sinulle merkitsee. Siksi näet harhaiaesti että Uusi Liitto on vanhan varjokuva.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Olette palauttaneet vanhan liiton uhritoimituksen takaisin, ja uhrieläimen asemaa esittää teille nyt . .

        Mitä risti merkitsee sinulle/leegiolle?

        Älä demonipesä tyrkytä leegiotasi muille.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jälleen oireellista on, ettet pystynyt kertomaan mitä risti sinulle merkitsee. Siksi näet harhaiaesti että Uusi Liitto on vanhan varjokuva.

        Eiku vanha on uuden varjokuva. (Ehkä sitä tarkoitit)

        Näin:

        5. ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin.


        Nyt uuden liiton aikana onkin käytössä tuo taivaallinen jumalanpalvelus. Ylipappi on taivaassa ja Pyhän Hengen papit uhraavat hengellisiä uhria ja priiskoittaa kansaa verellä.


        Hebr 12: 22. vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,
        [...]
        24. ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jälleen oireellista on, ettet pystynyt kertomaan mitä risti sinulle merkitsee. Siksi näet harhaiaesti että Uusi Liitto on vanhan varjokuva.

        Pystyn toki: että minulla on synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa. Se rauha jonka Jeesus ristillä teki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jo sanoin VT on varjokuva UT hengellisistä uhrimenoista.

        1 Piet 2:5 Ja myös te, niinkuin elävät kivet, rakentakaat teitänne hengelliseksi huoneeksi ja pyhäksi pappeudeksi uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jumalalle Jesuksen Kristuksen kautta otolliset ovat

        Uhritoimitus loppui siihen kun Jeesus tuli oikeaksi uhriksi edestämme.
        Alkoi Uusi Liitto, jonka Jeesus sinetöi verellä.

        Vanhurskaus tulee lahjaksi uskolla, joka kohdistuu Jeesukseen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiku vanha on uuden varjokuva. (Ehkä sitä tarkoitit)

        Näin:

        5. ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin.


        Nyt uuden liiton aikana onkin käytössä tuo taivaallinen jumalanpalvelus. Ylipappi on taivaassa ja Pyhän Hengen papit uhraavat hengellisiä uhria ja priiskoittaa kansaa verellä.


        Hebr 12: 22. vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,
        [...]
        24. ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.

        #####Nyt uuden liiton aikana onkin käytössä tuo taivaallinen jumalanpalvelus. Ylipappi on taivaassa ja Pyhän Hengen papit uhraavat hengellisiä uhria ja priiskoittaa kansaa verellä####

        😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pystyn toki: että minulla on synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa. Se rauha jonka Jeesus ristillä teki.

        Mutta et tietenkään voi tunnustaa uskoasi Jeesukseen, silloinhan olisit kristitty.

        1. Korinttilaiskirje 1:18
        Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        #####Nyt uuden liiton aikana onkin käytössä tuo taivaallinen jumalanpalvelus. Ylipappi on taivaassa ja Pyhän Hengen papit uhraavat hengellisiä uhria ja priiskoittaa kansaa verellä####

        😅

        Tää oli muuten eka kerta kun jäit ihan sanattomaksi (vaikka vastasit). Alkaakohan epäuskon panssari jo murtumaan ja muutaman vuoden kuluttua sinut siunataan sisälle taas. Enkelit taivaassakin siitä iloitsisi. Rukoilemme tietenkin sitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tää oli muuten eka kerta kun jäit ihan sanattomaksi (vaikka vastasit). Alkaakohan epäuskon panssari jo murtumaan ja muutaman vuoden kuluttua sinut siunataan sisälle taas. Enkelit taivaassakin siitä iloitsisi. Rukoilemme tietenkin sitä.

        Minun olisi pitänyt jäädä sanattomaksi jo paljon aiemminkin, eikä kommentoida ollenkaan anteeksi vaan, suoranaista bullshittia, vaikkakin se naurattaakin.

        En edistä mitenkään Kristuksen asiaa käymällä tyhmiä väittelyjä.
        Eikä minun tarvitse voittaa sanakiistoja, vaan pitää Jeesusta uskon kohteena selvästi näkyvillä.

        2. Tim. 2

        15Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa. 16Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa, 17ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Minun olisi pitänyt jäädä sanattomaksi jo paljon aiemminkin, eikä kommentoida ollenkaan anteeksi vaan, suoranaista bullshittia, vaikkakin se naurattaakin.

        En edistä mitenkään Kristuksen asiaa käymällä tyhmiä väittelyjä.
        Eikä minun tarvitse voittaa sanakiistoja, vaan pitää Jeesusta uskon kohteena selvästi näkyvillä.

        2. Tim. 2

        15Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa. 16Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa, 17ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä.

        ## En edistä mitenkään Kristuksen asiaa käymällä tyhmiä väittelyjä. ##

        Ei ketään kiinnosta väittelyt, mutta olisi kiva kuulla miten Pietarin ja Hebr. kirjeen puhe tulisi ymmärtää.

        Pappeja ollaan Jumalan sanan mukaan. Vieläpä voideltuja pappeja, eli ylipapin poikia jotka palvelevat seurakunnan majan ovella. Tervetuloa sisään!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Minun olisi pitänyt jäädä sanattomaksi jo paljon aiemminkin, eikä kommentoida ollenkaan anteeksi vaan, suoranaista bullshittia, vaikkakin se naurattaakin.

        En edistä mitenkään Kristuksen asiaa käymällä tyhmiä väittelyjä.
        Eikä minun tarvitse voittaa sanakiistoja, vaan pitää Jeesusta uskon kohteena selvästi näkyvillä.

        2. Tim. 2

        15Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa. 16Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa, 17ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä.

        Olen vl liikkeeseen syntynyt ei Jumala oo koskaan puhunnut mulle mitään vihaa mua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vl liikkeeseen syntynyt ei Jumala oo koskaan puhunnut mulle mitään vihaa mua

        Jokapäiväistä katkeraa vihaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokapäiväistä katkeraa vihaa

        Saatanan vihaa joka iskee joka päivä kimppuun en tunnusta jumalaa niin kauan ku lopettaa ihmisten vihaamisen ja vihaan takas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan vihaa joka iskee joka päivä kimppuun en tunnusta jumalaa niin kauan ku lopettaa ihmisten vihaamisen ja vihaan takas

        Viha on kantava voima


    • Anonyymi

      Ne tunnustaa Jeesuksen sijaan välilihaa helppo elämä houkuttaa kun voi viimeisenä päivänä pyytää anteeksi

      • Anonyymi

        Ei se noin simppeliä ole !


    • Anonyymi

      Tarkoitatko mökätranssia?

    • Ja vielä ei tunnusta sitäkään, että Hän on Kaikkivaltias Herra.

      Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

      Ainakin 15 lestaa on sen tykönäni lukenut, meni kuitenkin ainakin minuutti, pitkähän se onkin?

      Mutta mitä sitten, vaikka vahvistuksia asialle löytyy Raamatusta lähes 20 kappaletta, niin he sanovat samalla tavalla; - Niin näyttää, mutta me uskomme saartajien sanomaa?

      • Anonyymi

        Olen vellu ja tunnustatko minut kaikkivaltiaaksi jos et kiellän sinulta pääsyn aikaisin saraseeni


      • Anonyymi

        Mitä tahdot sanoa?
        Uskomme että Hän Jeesus on kanssamme. Mutta emme usko että Hän on myös valtakuntansa ulkopuolelle.

        Muut lampaat saatetaan samaan laumaan eikä niin että on useita laumoja...😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tahdot sanoa?
        Uskomme että Hän Jeesus on kanssamme. Mutta emme usko että Hän on myös valtakuntansa ulkopuolelle.

        Muut lampaat saatetaan samaan laumaan eikä niin että on useita laumoja...😇

        Eipä ole kun sellaisten keskellä jotka hänen nimessä kokoontuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole kun sellaisten keskellä jotka hänen nimessä kokoontuu

        Valtakuntaan ei oo teidän keskellä vaan yksittäisen ihmisen sisällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtakuntaan ei oo teidän keskellä vaan yksittäisen ihmisen sisällä

        Jeesus päättää kuka otetaan sisälle kuka ei ei ihminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus päättää kuka otetaan sisälle kuka ei ei ihminen

        Sekin otti juudaksen vaikka se oli satana nimeltään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin otti juudaksen vaikka se oli satana nimeltään

        Lapseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapseksi

        Mutta eipä tonne jeshuan luo tunkua oo kuka se on? Rakastaa minua/meitä? Miksei voi tulla kylään?


      • Anonyymi

        Yritätä yhdistää Jumalan Isän Kaikkivaltiaan ja Jeesuksen samaksi? Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtakuntaan ei oo teidän keskellä vaan yksittäisen ihmisen sisällä

        Teidän keskellänne, sisäisesti teissä.. Ei minussa, vaan meissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritätä yhdistää Jumalan Isän Kaikkivaltiaan ja Jeesuksen samaksi? Miksi?

        Miksi yrittää, kun Jeesus on itse sanonut olevansa kaikkivaltias; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Selitä myös sen vahvistukset: Dan. 7:14; Matt. 11:27

        Miten suhtaudut siihen, mitä sanotaan 1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman

        Mikä on näkemysesi asiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus päättää kuka otetaan sisälle kuka ei ei ihminen

        Ei myöskään Jumala siihen vaikuta, Jeesus tekee jonot, oikean sekä vasemman.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valtakuntaan ei oo teidän keskellä vaan yksittäisen ihmisen sisällä

        Ei todella, ei Jumalan Valtakunnassa tervehditä Jumalan Terveellä, vaan niin kuin Jeesus tervehti omiaan - Rauha teille.

        Se on tulevan Jumalan Valtakunnan "moikkaaminen".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole kun sellaisten keskellä jotka hänen nimessä kokoontuu

        Juuri näin, mutta Jeesus on myös persoona, yksi Jumalala, ja Pyhät vaativat Hänet kokouksiinsa kokonaisena.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei todella, ei Jumalan Valtakunnassa tervehditä Jumalan Terveellä, vaan niin kuin Jeesus tervehti omiaan - Rauha teille.

        Se on tulevan Jumalan Valtakunnan "moikkaaminen".

        Se on itse teissänne ei se ole ulkopuolella ei liha eikä veri niinku hurrit opettaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän keskellänne, sisäisesti teissä.. Ei minussa, vaan meissä.

        Ei jokainen joka huutaa herra Herra eli ei oo meissä vaan minussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jokainen joka huutaa herra Herra eli ei oo meissä vaan minussa

        Eli teissä on demoni koska se on jokaisen sisällä demoninen valtakunta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli teissä on demoni koska se on jokaisen sisällä demoninen valtakunta

        Maailman portot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman portot

        Jeesus on kaikkivaltias Jumala on sen poika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on kaikkivaltias Jumala on sen poika

        Siis Jumala on kaikkivaltiaan poika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Jumala on kaikkivaltiaan poika

        Jeesus on Jumala syntyi ihmiseksi me ollaan jumalia ja kalvonistit on oikeita ei luterilaiset


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei todella, ei Jumalan Valtakunnassa tervehditä Jumalan Terveellä, vaan niin kuin Jeesus tervehti omiaan - Rauha teille.

        Se on tulevan Jumalan Valtakunnan "moikkaaminen".

        Yhtä aikaa näkyvä ja näkymätön

        Kysymys Jumalan valtakunnasta on edelleen keskeinen. Mitä Raamattu ja Jeesus tarkoittavat Jumalan valtakunnalla?

        Jeesuksen vastauksesta fariseuksille käy ilmi, että tietyllä tavalla nämä odotukset ovat totta: Messiaan tuloon liittyy myös hänen valtakuntansa. Se ei tosin ole ajallinen valtakunta, eikä tuo Messias palauta Israelin itsenäisyyttä. Mutta Messiaalla, kuninkaalla, on valtakunta. Jumalan valtakunta merkitsee Jumalan kuninkuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä aikaa näkyvä ja näkymätön

        Kysymys Jumalan valtakunnasta on edelleen keskeinen. Mitä Raamattu ja Jeesus tarkoittavat Jumalan valtakunnalla?

        Jeesuksen vastauksesta fariseuksille käy ilmi, että tietyllä tavalla nämä odotukset ovat totta: Messiaan tuloon liittyy myös hänen valtakuntansa. Se ei tosin ole ajallinen valtakunta, eikä tuo Messias palauta Israelin itsenäisyyttä. Mutta Messiaalla, kuninkaalla, on valtakunta. Jumalan valtakunta merkitsee Jumalan kuninkuutta.

        ‭‭Evankeliumi Matteuksen mukaan 21:43 FB92‬‬
        [43] »Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

        https://bible.com/bible/330/mat.21.43.FB92


        Jeesus ei yleensä puhunut tulevasta kunnian valtakunnasta, mutta siitä joka oli jo juutalaisilla ja nyt on pakanoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä aikaa näkyvä ja näkymätön

        Kysymys Jumalan valtakunnasta on edelleen keskeinen. Mitä Raamattu ja Jeesus tarkoittavat Jumalan valtakunnalla?

        Jeesuksen vastauksesta fariseuksille käy ilmi, että tietyllä tavalla nämä odotukset ovat totta: Messiaan tuloon liittyy myös hänen valtakuntansa. Se ei tosin ole ajallinen valtakunta, eikä tuo Messias palauta Israelin itsenäisyyttä. Mutta Messiaalla, kuninkaalla, on valtakunta. Jumalan valtakunta merkitsee Jumalan kuninkuutta.

        Itse asiassa, Jumalan Valtakuntaa, joka on kuvattu Ilmestyksessä 21;1-6 nimellä Uusi Jerusalem, se selviää sieltä.

        Sen aika on vasta tuhatvuotisen Valtakunnan jälkeen, mikä on oppiaikaa meille Jeesuskin ihmisille, sinne pääsee vain Hänen omansa, oikea jono.

        1. Tess. 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

        Joten aikaa sinne on minimissään 1007 vuotta.

        Se harha, että JV olisi jo tällä, on väärennetty yhdestä ainoasta jakeesta, jolle ei ole vahvistusta, mutta tieto on.

        Tarina alkaa sitä, kun Jeesuksen seuraajat, sekä myös fariseukset olivat kaaressa Hänen ympärillään, josta; Luuk. 17:21 Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."

        Missä se siis "oli", se oli heidän keskellään, turha sitä on katsella vasemmalta tai oikealta.

        Jeesus oli Jumala, ja Hän edusti jo silloin Jumalan Valtakuntaa sen kuninkaana, kuten on vieläkin.

        SRK väittä olevansa jumalan Valtakunta, jos se olisi jakotavaraa, Jeesus oli sen jättänyt Jerusalemin omilleen, ei Häntä tuntemattomille lahkolle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa, Jumalan Valtakuntaa, joka on kuvattu Ilmestyksessä 21;1-6 nimellä Uusi Jerusalem, se selviää sieltä.

        Sen aika on vasta tuhatvuotisen Valtakunnan jälkeen, mikä on oppiaikaa meille Jeesuskin ihmisille, sinne pääsee vain Hänen omansa, oikea jono.

        1. Tess. 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.

        Joten aikaa sinne on minimissään 1007 vuotta.

        Se harha, että JV olisi jo tällä, on väärennetty yhdestä ainoasta jakeesta, jolle ei ole vahvistusta, mutta tieto on.

        Tarina alkaa sitä, kun Jeesuksen seuraajat, sekä myös fariseukset olivat kaaressa Hänen ympärillään, josta; Luuk. 17:21 Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."

        Missä se siis "oli", se oli heidän keskellään, turha sitä on katsella vasemmalta tai oikealta.

        Jeesus oli Jumala, ja Hän edusti jo silloin Jumalan Valtakuntaa sen kuninkaana, kuten on vieläkin.

        SRK väittä olevansa jumalan Valtakunta, jos se olisi jakotavaraa, Jeesus oli sen jättänyt Jerusalemin omilleen, ei Häntä tuntemattomille lahkolle.

        Unohtui kirjautua, kirjoittaja olen minä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on kaikkivaltias Jumala on sen poika

        Juuri näin, mutta antoi kaiken vallan Pojalleen.

        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ‭‭Evankeliumi Matteuksen mukaan 21:43 FB92‬‬
        [43] »Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

        https://bible.com/bible/330/mat.21.43.FB92


        Jeesus ei yleensä puhunut tulevasta kunnian valtakunnasta, mutta siitä joka oli jo juutalaisilla ja nyt on pakanoilla.

        Tämä on suora SRK vertaus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on suora SRK vertaus

        Jeesus ei puhunut koskaan Kunnian valtakunnasta.
        Juutalaiset eivät sinänsä puhuneet koskaan Jumalan valtakunnasta, heille se oli Taivasten valtakunta.

        Taas kristityt sekä pakanat puhuivat Jumalan valatakunnasta, sekä myös Jeesus.

        Taas alkutekstit puhuivat mm Luuk 21;31 Siten myös te, kun näette näiden tapahtuvan, tietäkää, että se Jumalan kuningaskunta on lähellä.


    • Anonyymi

      ###
      En muista miten Pinna opettaa asiasta, mutta, asetu vaan nöyrästi oppijan asemaan ja ole kiitollinen hänelle ,kun hän vaivautuu sinullekin opettamaan Totuutta!###

      Pinna is back!

      Kysymys: minulle on ihan sama onko Isä vai Pyhä Henki vai Poika kaikkivaltias.
      Miksi tällä on merkitys teille?

      • Anonyymi

        Pinna opettaa eri oppia, en ymmärrä mikä hinku hänellä on tunkea vl-palstalle omaa oppiaan. Ei se ole Jumalasta eikä Raamatusta. Raamatun mukaan Isä Jumala on kaikkivaltias, se että Isä on antanut Jeesukselle käskyvallan, ei tee Jeesuksesta kaiken vallitsijaa, eli ei siis ole kaikkivaltias kuten Isä Jumala on.


      • Sillä on todella suuri merkitys.

        Otetaan esimerkiksi ihmisen tuomiot, sen voi toteuttaa vain kaikkivaltias Jeesus, mutta kansat Tuomitsee Jumala.

        Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,

        Sitten, kun Jumalan Valtakunta tulee Taivaasta alas, luovuttaa Jeesus valtansa takaisin Isälle. Silloin Jumala on kaikkivaltias, ja se Jumalan Valtakunta on Maassa, ilm 21, heti alussa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sillä on todella suuri merkitys.

        Otetaan esimerkiksi ihmisen tuomiot, sen voi toteuttaa vain kaikkivaltias Jeesus, mutta kansat Tuomitsee Jumala.

        Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,

        Sitten, kun Jumalan Valtakunta tulee Taivaasta alas, luovuttaa Jeesus valtansa takaisin Isälle. Silloin Jumala on kaikkivaltias, ja se Jumalan Valtakunta on Maassa, ilm 21, heti alussa.

        Siis Jeesus tuomitsee jokaisen kansan yksittäisen ihmisen, mutta Jumala tuomitsee ne kansat? Nyt ei ymmärrys riitä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sillä on todella suuri merkitys.

        Otetaan esimerkiksi ihmisen tuomiot, sen voi toteuttaa vain kaikkivaltias Jeesus, mutta kansat Tuomitsee Jumala.

        Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,

        Sitten, kun Jumalan Valtakunta tulee Taivaasta alas, luovuttaa Jeesus valtansa takaisin Isälle. Silloin Jumala on kaikkivaltias, ja se Jumalan Valtakunta on Maassa, ilm 21, heti alussa.

        Harhapastorille tiedoksi.
        Ef. 4:6
        Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa. [Room. 11:36]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harhapastorille tiedoksi.
        Ef. 4:6
        Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa. [Room. 11:36]

        Niinkö? Mutta Hänelle ei ole kaikkea VALTAA.

        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis Jeesus tuomitsee jokaisen kansan yksittäisen ihmisen, mutta Jumala tuomitsee ne kansat? Nyt ei ymmärrys riitä.

        Huomaan, et ymmärrä. Mutta niin se on, Jumala tuomitsee semitismiset kansat, joka on luettavissa Kirjasta, Jeesus taas ihmiset.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niinkö? Mutta Hänelle ei ole kaikkea VALTAA.

        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Älä viitsi inttää tuosta vallasta. Raamattu opettaa rukoilemaan Jumalaa ja myös Jeesus Isän oikella puolella rukoilee omiensa puolesta Jumalaa. Jeesuskin rukoilee kaikkivaltiasta Jumalaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Huomaan, et ymmärrä. Mutta niin se on, Jumala tuomitsee semitismiset kansat, joka on luettavissa Kirjasta, Jeesus taas ihmiset.

        😂

        6. Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin - hän sanoi halvatulle - nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.

        Opetuslapsien tekeemiseen ei muuta valtaa tarvita.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Niinkö? Mutta Hänelle ei ole kaikkea VALTAA.

        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Hyvä! 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        😂

        6. Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin - hän sanoi halvatulle - nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.

        Opetuslapsien tekeemiseen ei muuta valtaa tarvita.

        Ihmisen Poika meidän kuolemaan ristille syntiemme sovitukseksi.
        Menisitkö sinä?


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ihmisen Poika meidän kuolemaan ristille syntiemme sovitukseksi.
        Menisitkö sinä?

        Ihmisen Poika meni . .


      • Anonyymi kirjoitti:

        😂

        6. Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin - hän sanoi halvatulle - nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.

        Opetuslapsien tekeemiseen ei muuta valtaa tarvita.

        Siinä muuten ei opetuslasten vallasta ja tekemisestä puhuta mitään?

        Kukaan Raamatussa ei ole saarnaillut toiselle ihmiselle syntejä anteeksi, kun ihminen / Kärisytys Jeesus.

        Toki pakanalahko Srk on sen viran ottanut, mutta ne saarnaukset vievät halvettiin, niin saarnaajan kun saarnattavankin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi inttää tuosta vallasta. Raamattu opettaa rukoilemaan Jumalaa ja myös Jeesus Isän oikella puolella rukoilee omiensa puolesta Jumalaa. Jeesuskin rukoilee kaikkivaltiasta Jumalaa.

        Vastaa ensin tuohon Matt 28 jakeeseen 18, miten se liittyy sinuun.

        Et varmaankaan ole niin paljon avannut Raamattua, että siellä on kaksi Testamenttia, Jumalan sekä Jeesuksen ja Jumalan Testamentin mukaan elämät menevät kaikki vasempaan jonoon.

        Jeesus oli Jumalan poika, dialogi oli tarpeen, mutta pelastusta löytää vain Jeesuksessa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Vastaa ensin tuohon Matt 28 jakeeseen 18, miten se liittyy sinuun.

        Et varmaankaan ole niin paljon avannut Raamattua, että siellä on kaksi Testamenttia, Jumalan sekä Jeesuksen ja Jumalan Testamentin mukaan elämät menevät kaikki vasempaan jonoon.

        Jeesus oli Jumalan poika, dialogi oli tarpeen, mutta pelastusta löytää vain Jeesuksessa.

        Kommentoi asiaa äläkä asian vierestä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siinä muuten ei opetuslasten vallasta ja tekemisestä puhuta mitään?

        Kukaan Raamatussa ei ole saarnaillut toiselle ihmiselle syntejä anteeksi, kun ihminen / Kärisytys Jeesus.

        Toki pakanalahko Srk on sen viran ottanut, mutta ne saarnaukset vievät halvettiin, niin saarnaajan kun saarnattavankin.

        " Kärisytys Jeesus"
        Oletko yrittänyt grillata jeesustasi?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Vastaa ensin tuohon Matt 28 jakeeseen 18, miten se liittyy sinuun.

        Et varmaankaan ole niin paljon avannut Raamattua, että siellä on kaksi Testamenttia, Jumalan sekä Jeesuksen ja Jumalan Testamentin mukaan elämät menevät kaikki vasempaan jonoon.

        Jeesus oli Jumalan poika, dialogi oli tarpeen, mutta pelastusta löytää vain Jeesuksessa.

        Jeesus on edelleen Jumalan Poika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on edelleen Jumalan Poika.

        Kysyin; Jeesus on edelleen Jumalan Poika.


    • Raamattu sanoo että Jeesus on Herra,-mutta ei vellu!
      Vellu sanoo aina"Jeesus on Jumalan poika", jota toki onkin, mutta he haluavat alistaa tuolla lauseella Jeesuksen herruuden pois ja tekevät Jeesuksesta mykän epäjumalan.

      Tuo sopisi hyvin myös riivaustilan, demonisen possession tuntomerkiksi.

      1. kirje korinttilaisille 12
      Pyhän Hengen lahjat
      1Veljet, haluan teidän olevan selvillä Pyhän Hengen lahjoista. 2Muistattehan, kuinka ollessanne vielä pakanoita vastustamaton voima ajoi teitä mykkien epäjumalien luo. 3Siksi sanon teille selvästi, että kukaan, joka puhuu Jumalan Hengen valtaamana, ei voi sanoa: »Jeesus on kirottu.» Kukaan ei myöskään voi sanoa: »Jeesus on Herra», muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta.

      • Anonyymi

        Pitas demonin tietaa et ihminen on llama eika herra


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitas demonin tietaa et ihminen on llama eika herra

        Kirjoitapa uudestaan tuo että minäkin ymmärrän, -kun selviät!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kirjoitapa uudestaan tuo että minäkin ymmärrän, -kun selviät!

        mast-ori selittää ootko saannu poke-moonia viime suussa


    • SaaleminPastori-ko

      Kopioin luterilainen. net sivulta riivaustilan yleisimmät tuntomerkit tänne.

      ########Yhteistä riivaukselle on aina se, että henkilö tuntee vastenmielisyyttä kristillisiä symboleja kohtaan. Hänen on vaikea lukea Raamattua, rukoilla, liittyä uskontunnustukseen, käydä kirkossa ja ehtoollisella sekä katsoa ristiä, krusifiksia tai kristillisiä kuvia. Siksi possessiota voidaan tutkia juuri näiden välineiden avulla. Ellei vihamielisyyttä esiinny, ei varmaankaan ole kyse riivauksesta vaan jostakin muusta.##########

      Voisin sanoa että melkeinpä joka kohta täyttyy vellulla.

      Riivattu ei tunne vastenmielisyyttä,vl-synninpäästöloitsua kohtaan, kun siinä ei tarvitse tunnustaa välttämätöntä uskoa Jeesukseen.




      Mutta riivaustilan ei tunne vastenmi

      • Pyyhkisin pois tuon viimeisen kesken jääneen lauseen, -jos voisin.



      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Pyyhkisin pois tuon viimeisen kesken jääneen lauseen, -jos voisin.

        Ja synti sanan


      • Anonyymi

        Loistsu = ripit cili ales



      • Anonyymi

        Pelottavaa?


      • Minä, en todellakaan tee tätä siksi, että vihaisin teitä vellut, -päinvastoin.

        Mutta voi minua, jos tämän varoituksen jättäisin antamatta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loistsu = ripit cili ales

        ○~\~●■♧


    • Anonyymi

      Luulin Limingan rauhanyhdistystä ensin attendon hoivakodiksi, kun siinä ei ole ristiä missään.

      • Vellut matkat mielellään kirkon muotomenoja, Mitäpä olisikaan vl-seurat ilman juhlavaa urkusäestystä?

        Tämänkin he tekevät hämäys tarkoituksessa, mutta paholainen pelkää ristiä, siksi Rauhanyhdistykset eivät edes hämäysmielessä voi pitää ristiä katolla, kuten kirkko!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vellut matkat mielellään kirkon muotomenoja, Mitäpä olisikaan vl-seurat ilman juhlavaa urkusäestystä?

        Tämänkin he tekevät hämäys tarkoituksessa, mutta paholainen pelkää ristiä, siksi Rauhanyhdistykset eivät edes hämäysmielessä voi pitää ristiä katolla, kuten kirkko!

        Oot kateellinen meille oikee usko sille mut anteeksi et saa ennenku SRK ltä pyydät että oot turmellut maatamme seurakunnan edessä siellä missä kaksi tai kolme kokoontuu voit tehdä ripin nyt mun kanssa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oot kateellinen meille oikee usko sille mut anteeksi et saa ennenku SRK ltä pyydät että oot turmellut maatamme seurakunnan edessä siellä missä kaksi tai kolme kokoontuu voit tehdä ripin nyt mun kanssa

        Luulenpa että vitsillä kirjoitit tuon, mutta olisitko sittenkin tosissasi?

        Ylpeilette "Oikealla uskolla", mutta ette pysty edes kertomaan mihin uskotte!

        Teillä on oikea luulousko ja tiedätte kumpaan jonoon se johtaa!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vellut matkat mielellään kirkon muotomenoja, Mitäpä olisikaan vl-seurat ilman juhlavaa urkusäestystä?

        Tämänkin he tekevät hämäys tarkoituksessa, mutta paholainen pelkää ristiä, siksi Rauhanyhdistykset eivät edes hämäysmielessä voi pitää ristiä katolla, kuten kirkko!

        Ei nää vapaamuuraukselliset yhteisöt ristiä esillä pidä, missään lahkossansa.


    • Anonyymi

      Onko saalemin pastori ja pinnasänky sama tyyppi kuin melperi?

      • Olemme 3 ( kolme) eri ihmistä. Melperi on tietääkseni kuollut jo liki kymmenen vuotta sitten (Kalevi Laakso)


    • Anonyymi
      UUSI

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋

      🍑 ­V­­i­t­t­­u­ ­t­ä­­­m­ä­­ ­k­­­u­­­u­­m­­­a­ ­­n­­a­r­­­t­­t­­u­ -> https://siz.la/hotcat21

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5839
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      510
      3668
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      177
      3486
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2694
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2469
    6. 276
      2106
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1553
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe