MB 180C -97 - omat kokemukseni

180C 1997

MB 180C bensa/manuaali/1997 koetut viat:
itselläni oli juuri 180C-97 eikä yhtäkään alla www linkissä luetellun listan vioista ilmennyt missään vaiheessa, ainoat viat 4 vuoden aikana olivat lähinnä että toinen penkinlämmitin hajosi itsestään (ei sulake), sekä maali että tuulilasi tuntuivat erityisen aroilta kivenhakkaamille, valopolttimoita tuli vaihdettua useamman kerran eteen (4-5 kertaa) ja akku piti vaihtaa pidemmän seisonnan jälkeen, keskikonsolin valot (lämmitin) paloivat lähinnä satunnaisesti pätkien, joskus infrapuna käynnistys meni outoon jumi tilaan jonka nollautumista piti odottaa sekuntikaupalla ennen uutta yritystä. Siinä ne mieleenpainuneimmat. Jäi vähän sellainen pikkuautomainen fiilis autosta vaikka mukava kyyti oli kaikin puolin, ajo-ominaisuudet varsinkin 160km/h hujakoilla ja ylöspäin oli kiikkerön tuntuinen, vaatisi jäykemmän alustan.
Tavaratila täysi nolla, tiedoksi että jos autoon asentaa lasten turvaistuimen taakse keskelle niin sen jälkeen muuten tyhjään koko autoon EI MAHDU 4 KPL talvirenkaita vaan KORKEINTAAN 2 kerralla, uskomatonta! Oma arvosana 4v kokonaisuudesta 8.5, auton ulkonäköön olin erittäin tyytyväinen, metallihopea aluvanteilla ja komea!

10

1528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KP

      C 180.

    • napero

      Kehutko vai moititko C180 W202:ta? Ainakin minulle jää epäselvä kuva tarinastasi.
      Porrasperäisen matkatavaratilaan kyllä sopii aivan mainiosti kolme talvi- tai kolme kesärengasta. Saat kotitehtäväksi keksiä ratkaisun ”probleemaan”.

      Mitä alempana mainitussa linkissä olevassa vikalistassa on kerrottu, niin viat sopivat vallan mainiosti yhteen omien kokemuksieni ja havaintojeni kanssa W202:sta.
      Jos sinun on pitänyt uusia ajovalopolttimot useammin kuin kerran vuodessa, niin se viittaa liian suureen latausjännitteeseen ja samansuuntainen ajatus syntyy myös akun ennenaikaisesta tuhoutumisesta.
      C180 on ominaisuuksiltaan mainion mukava auto ajettavaksi, mutta ennen auton ostoa kannattaa (aina) selvittää oma kuljetustarve, niin sitten ei tarvitse jälkeenpäin kiukutella töppäilyään.

      • 180C 1997

        kerroin omakohtaisen kokemukseni 4 vuoden ajalta, oliko enemmän porkkanaa vai muuta jääköön sinulle kotitehtäväksi..
        ..niin ja se minun kotitehtäväni, vararenkaan kun laskee mukaan niin tosiaan jopa 3 sopii..

        Sanoisin että reilusti enemmän porkkanaa jäi käteen kuitenkin matkan varrella eli aion palata takaisin samaan merkkiin kunhan oikea aika taas koittaa..


      • isompi napero

        kuten nimimerkkisi perusteella isi ja äiti varmaankin voisivat sinullekin valaista niin joskus vaan on niin elämässä että syntyy myös isille ja äidille haikaralinnun tuomana lapsia ja vasta tällöin auto osoittautuukin pieneksi kasvaneelle perheelle. tällöin tietysti on oikea ajankohta tosiaan selvittää oma uusi kuljetustarve ja vaihtaa isompaan, mistään kiukuttelusta ei varmaankaan voida puhua.


      • napero
        isompi napero kirjoitti:

        kuten nimimerkkisi perusteella isi ja äiti varmaankin voisivat sinullekin valaista niin joskus vaan on niin elämässä että syntyy myös isille ja äidille haikaralinnun tuomana lapsia ja vasta tällöin auto osoittautuukin pieneksi kasvaneelle perheelle. tällöin tietysti on oikea ajankohta tosiaan selvittää oma uusi kuljetustarve ja vaihtaa isompaan, mistään kiukuttelusta ei varmaankaan voida puhua.

        Minua ihmetyttää tällä palstalla esiintyvä isojen ajoneuvomallien ylistys. Morkataan esim. C180:sta pikkuautoksi, vaikka se edustaa suorituskyvyltään ja kooltaan keskikokoisten autojen parhaimmistoa. Aivan kuin olisi pallo hukassa, eikä muisteta – tai ei tunneta – auton kehityshistoriaa.

        Luettuani kommenttisi tuli mieleen kokemukseni eksoottisimmasta ajamastani todellisesta pikkuautosta. Ajassa täytyy siirtyä taaksepäin vuoteen 1964 jolloin työskentelin Zürichissä Sveitsissä ja työkaverillani sveitsiläisellä Ralfilla oli ajoneuvona Fiat Topolono. Malli oli jotain 40..50-luvun vaihteen tuotannosta. Autossa oli kaksi istumapaikkaa, vararengas roikkui ulkopuolella takana, keulalla sätkytti 4-sylinterinen 500 cm^3 n. 15 hv kehittävä bensakone. Autossa ei ollut edes bensapumppua vaan säiliö oli moottorin yläpuolella ja sijaitsi matkustamon ja moottorin välissä. Ajaessa mahdollinen kolaritilanne tuntui mieltä ahdistavalta. Topolino oli aikanaan italialaisen lentokonesuunnittelun lahja autoteollisuudelle.
        Paljon on kehityksessä tapahtunut ja ymmärtääkseen nykyaikaa tulee pitää historia mielessä.

        Lueskelin tämän palstan juttuja ja minulle syntyi mielikuva siitä, että useilla kirjoittajilla on voimakas tarve korostaa ”omaa suuruuttaan”, ja nimimerkiksi on valittu jotain joka viittaa - tai johdattaa ajatukset - suurellisuuteen. Kun tunnen kokeneeni ja nähneeni maailmaa aivan riittävästi, niin ajattelin toimia päinvastoin ja valitsin nimimerkiksi ”naperon”. Nimimerkissä on ollut sekin hyvä puoli, että sitä on feikattu niukanlaisesti.
        Anonyymipalstalla nimimerkki hämää ja tekee sen lähes aina.


      • napero
        napero kirjoitti:

        Minua ihmetyttää tällä palstalla esiintyvä isojen ajoneuvomallien ylistys. Morkataan esim. C180:sta pikkuautoksi, vaikka se edustaa suorituskyvyltään ja kooltaan keskikokoisten autojen parhaimmistoa. Aivan kuin olisi pallo hukassa, eikä muisteta – tai ei tunneta – auton kehityshistoriaa.

        Luettuani kommenttisi tuli mieleen kokemukseni eksoottisimmasta ajamastani todellisesta pikkuautosta. Ajassa täytyy siirtyä taaksepäin vuoteen 1964 jolloin työskentelin Zürichissä Sveitsissä ja työkaverillani sveitsiläisellä Ralfilla oli ajoneuvona Fiat Topolono. Malli oli jotain 40..50-luvun vaihteen tuotannosta. Autossa oli kaksi istumapaikkaa, vararengas roikkui ulkopuolella takana, keulalla sätkytti 4-sylinterinen 500 cm^3 n. 15 hv kehittävä bensakone. Autossa ei ollut edes bensapumppua vaan säiliö oli moottorin yläpuolella ja sijaitsi matkustamon ja moottorin välissä. Ajaessa mahdollinen kolaritilanne tuntui mieltä ahdistavalta. Topolino oli aikanaan italialaisen lentokonesuunnittelun lahja autoteollisuudelle.
        Paljon on kehityksessä tapahtunut ja ymmärtääkseen nykyaikaa tulee pitää historia mielessä.

        Lueskelin tämän palstan juttuja ja minulle syntyi mielikuva siitä, että useilla kirjoittajilla on voimakas tarve korostaa ”omaa suuruuttaan”, ja nimimerkiksi on valittu jotain joka viittaa - tai johdattaa ajatukset - suurellisuuteen. Kun tunnen kokeneeni ja nähneeni maailmaa aivan riittävästi, niin ajattelin toimia päinvastoin ja valitsin nimimerkiksi ”naperon”. Nimimerkissä on ollut sekin hyvä puoli, että sitä on feikattu niukanlaisesti.
        Anonyymipalstalla nimimerkki hämää ja tekee sen lähes aina.

        Lilliputin nimi on tietysti Fiat Topolino.
        Tekstissä nimi oli lukihäiriöisen sekoilua.


    • C180T

      fiiliksiä kaikenlaisia, oman farkkuni (-98)alakerta tuntuu todella hyvältä mutkissa ja maantiellä jopa 180km/h vauhdissa joten en yhdy mainitsemaasi pikkuautomaisuuteen millään taholla, oletan että olet pitänyt rengasasiat kunnossa kuten myös iskunvaimentimetkin jotka omassani 108K ajetussa ovat erinomaiset.
      Perä vaihdettiin takuuna kun kuulemma tiivisteet eivät kestäneet pakkasia ja ököt vuotivat ulos ja lautaspyörä vaurioitui, takajarrulevyt vaihdettiin 100K, ilmastointilaitteen höyrystyksen sensori samoihin aikoihin.
      Lamppuja menee keskimäärin 2-3/vuosi muttei koskaan sama lamppu, aina joku parkki, jarru, taka tai muu. Faijalla on C220D ja kyllä sinne on aina mahtunut kolme rengasta takakonttiin kerralla ja yksi laitettu muoveissa takap.lattialle, faijan autolla ajettu nyt 300K eikä ajossa erota kumpi on uudempi muuten kuin automaatin toiminnasta.(Vanha nykäisee vaihtaessaan hieman voimakkaammin)

      Joten minulla kai on sitten se tiistai auto.

    • Pippi

      Hei!

      Itselläni on vuoden 1994 mallinen C180 Esprit.
      Kokemukset ovat olleet 15000 km jälkeen tosi hyvät. Kone saisi olla suurempi, mutta sen valinta
      on omasta kukkarosta kiinni. Olin toki positiivisempi sen kykyyn ensimmäisen koeajon jälkeen kuin mitä olin aiemmin. Autosta palaa jokin ajovalo joka kuukauden välein, ainoa vika
      puolentoista vuoden käytön jälkeen. Autolla on
      ajettu 100.000 km.

      Väri on aito keltainen joka ei löydy vakiovärikartasta vuodelta 1994. Autoja on toki
      useampia Suomessa mutta ei tule vastaan joka
      parkkipaikalla. On muuten päänkääntäjä!!!

      Esprit malli on kuulemma Sport mallin jälkeen paras maantiellä. Matala ja jäykkä. Onko muilla
      samanlaisia kokemuksia? Vaihdoin juuri alle
      17 tuumaiset seitsemän puolaiset 225/45 renkaat.
      Ääni lisääntyi hieman ja kiihtyvyys heikkeni myös
      hieman, muuten tosi hyvä.

      Hyvää kesän jatkoa kaikille.

    • hanskiv1

      c 180 on varmastikin hyvä mutta ei pärjää vanhalle 190 e

      • hanskiv2

        mb 190 e ihan ok


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      421
      2934
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2246
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      340
      1911
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1727
    6. 158
      1202
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe