Mikä sunnyssa vikana??

neitokainen

Osaako kukaan kertoa missä vika luuraa. Kyseessä -84 sunny, käynnistyy mutta kun kaasua lisää rupeaa röplöttämään, ja jopa sammuu.. mäkistartilla lupaa vielä. Onko vika puolassa, katkojankärjissä...?

12

1817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IMP

      vois olla syynä=ei mene päälle, kai polkaiset kaasua kerran ennen starttausta?

      • neitokainen

        noin yksinkertainen vika.? itse asiassa en ole polkaissut mitään, kun auto ei ole minulla (vielä), mutta myyjähenkilö siitä laittoi viestiä äsken.


      • neitokainen kirjoitti:

        noin yksinkertainen vika.? itse asiassa en ole polkaissut mitään, kun auto ei ole minulla (vielä), mutta myyjähenkilö siitä laittoi viestiä äsken.

        sitä vaan sellainen joka toimii kunnolla.
        pääset halvemmalla ja helpommalla.
        Niitä kyllä riittää.


    • Karpo

      Mahtaako nissani käydä tyhjäkäyntiä (kaasuun koskematta) ? Jos käy ihan kohtuullisesti ja kaasua lisätessä alkaa käynti röpeltään, niin veikkaisin bensapulaa. Edellyttäen että sähköpuoli on kunnossa.
      Mitenkäs kun kaasua antaa oikein kunnolla ?

      • neitokainen

        kyllä tyhjäkäynnillä pyörii. sitten kun kaasua lisää niin alkaa tosiaan röpeltämään. Tänä iltana sitten teki sen että sammui kesken kaiken, eikä enää käynnistynyt uudelleen. Mäkistartilla kuitenkin lupaili


    • Janne

      Mulla oli aikoinaan samanlainen sunny, ja siinä oli ihme vika. Poltti tulppia ja sammuili milloin huvitti. Korjaamolla tutkittiin viikkotolkulla vikaa. Lopulta löydettiin vika, maadoitusta ei ollut. Vedettiin miinusnavalta kaapeli runkoon ja sitten pelasi hyvin. Vähän samoja oireita

      • neitokainen

        Nyt ollaan asiassa edistytty sen verran, että auto saatu tänne (hinaamalla). Ei lähteny eilen käyntiin millään konstilla. Tänään sitten putsailin virranjakajaa sekä laitoin paremman akun, ja sehän hyrähti käyntiin! Tosin röplyytysongelma näyttäs olevan jäljellä...tutkinta jatkuu sen osalta.


      • diplinssi
        neitokainen kirjoitti:

        Nyt ollaan asiassa edistytty sen verran, että auto saatu tänne (hinaamalla). Ei lähteny eilen käyntiin millään konstilla. Tänään sitten putsailin virranjakajaa sekä laitoin paremman akun, ja sehän hyrähti käyntiin! Tosin röplyytysongelma näyttäs olevan jäljellä...tutkinta jatkuu sen osalta.

        En usko muihin polttoainepuolen vikoihin kuin ryypyn toiminta. Senhän näet: Moottori kylmänä polkaiset kaasua, avaat ilmanpuhdistimen kannen, rikastinläppä kaasuttimessa pitäisi nyt olla kiinni. Vähän aikaa käytyään pitäisi avautua eli lämpimällä moottorilla olla täysin auki.
        Alipaineletkut kaasuttimessa ehjät? Ei muita polttoainepuolen tarkistuksia.
        Sähköpuolella onkin sitten monta kohdetta:
        Akku: seisottuaan päivän, =12,7V=täysi.
        Lataus oltava 13,7V ... 14,5V (14,3V hyvä)
        Katkojan kärjet (osta uudet), kärkiväli ohjekirjassa. Sitten sytytyksen ajoitus ajoituslaitteella tai näin:
        12V pikkulamppuun johdot, toinen runkoon, toinen puolan miinukseen kärkiin johtavan rinnalle. Löysää virranjakajan kiristysruuvia. Kierrä kampiakselia merkki oikean sytytysmerkin kohdalle. Virta päälle avaimesta. Kierrä virranjakajaa niin, että lamppu syttyy. Kiristä jakaja. Kierrä kampiakselia käyntisuuntaan. Ajoitusmerkin kohdalla lamppu pitäis syttyä ja noin 40° myöhemmin sammua.
        Jos kärjet ei kestä huoltoväliä, kondensaattori sökö.
        Virranjakajan kansi ja pyörijä, hyvät navat, ei hapettumaa eikä kuopalle palaneet.
        Sytysjohtojen vastuksen mittaus yleismittarilla: 5-10 kilo-ohmia uudet hyvät, yli 20 kilo-ohmia - vaihda uusiin.
        Tulpat puhtaat ja kärkiväli liuskamitalla ohjekirjan mukaiseksi.
        Puola saattaa olla sökö, vaikka mittaus yleismittarilla näyttäis OK. Kokeile toisen vanhan auton puolalla (mukana toisen auton etuvastuskin).
        Paljonko ajettu moottori? Puristuspainemittaus Bilteman mittarilla lämpimänä: Ajetaan moottori lämpimäksi, puolan matalajännitejohto irti, tulppa pois, toinen starttaa, toinen painaa mittaria tulpanreikään. Kaikissa sylintereissä oltava kohtalaiset puristukset.


      • neitokainen
        diplinssi kirjoitti:

        En usko muihin polttoainepuolen vikoihin kuin ryypyn toiminta. Senhän näet: Moottori kylmänä polkaiset kaasua, avaat ilmanpuhdistimen kannen, rikastinläppä kaasuttimessa pitäisi nyt olla kiinni. Vähän aikaa käytyään pitäisi avautua eli lämpimällä moottorilla olla täysin auki.
        Alipaineletkut kaasuttimessa ehjät? Ei muita polttoainepuolen tarkistuksia.
        Sähköpuolella onkin sitten monta kohdetta:
        Akku: seisottuaan päivän, =12,7V=täysi.
        Lataus oltava 13,7V ... 14,5V (14,3V hyvä)
        Katkojan kärjet (osta uudet), kärkiväli ohjekirjassa. Sitten sytytyksen ajoitus ajoituslaitteella tai näin:
        12V pikkulamppuun johdot, toinen runkoon, toinen puolan miinukseen kärkiin johtavan rinnalle. Löysää virranjakajan kiristysruuvia. Kierrä kampiakselia merkki oikean sytytysmerkin kohdalle. Virta päälle avaimesta. Kierrä virranjakajaa niin, että lamppu syttyy. Kiristä jakaja. Kierrä kampiakselia käyntisuuntaan. Ajoitusmerkin kohdalla lamppu pitäis syttyä ja noin 40° myöhemmin sammua.
        Jos kärjet ei kestä huoltoväliä, kondensaattori sökö.
        Virranjakajan kansi ja pyörijä, hyvät navat, ei hapettumaa eikä kuopalle palaneet.
        Sytysjohtojen vastuksen mittaus yleismittarilla: 5-10 kilo-ohmia uudet hyvät, yli 20 kilo-ohmia - vaihda uusiin.
        Tulpat puhtaat ja kärkiväli liuskamitalla ohjekirjan mukaiseksi.
        Puola saattaa olla sökö, vaikka mittaus yleismittarilla näyttäis OK. Kokeile toisen vanhan auton puolalla (mukana toisen auton etuvastuskin).
        Paljonko ajettu moottori? Puristuspainemittaus Bilteman mittarilla lämpimänä: Ajetaan moottori lämpimäksi, puolan matalajännitejohto irti, tulppa pois, toinen starttaa, toinen painaa mittaria tulpanreikään. Kaikissa sylintereissä oltava kohtalaiset puristukset.

        Nyt tuli todella tietoa!
        Sen verran on miullakin tietoa, että ryypyssä ainakin on vikaa. Se jäi päälle...no tuolla tienpäällä veistettiin siihen pieni tikku, ja nyt on se ongelma toistaiseksi hoidettu ;)
        Akku oli tyhjä seuraavana aamuna. Laturi kuulemma vaihdettu vastottain. Virranjakajan navat kenties ok, pyörijä palanut kuopalle. (Uusi tulossa). Kunhan sen laitan, niin sen jälkeen rupeen tutkimaan noita muita juttuja. Kiva kun saa asiantuntevia neuvoja, tässä kenties oppii itse korjaamaan jotain.


      • diplinssi
        neitokainen kirjoitti:

        Nyt tuli todella tietoa!
        Sen verran on miullakin tietoa, että ryypyssä ainakin on vikaa. Se jäi päälle...no tuolla tienpäällä veistettiin siihen pieni tikku, ja nyt on se ongelma toistaiseksi hoidettu ;)
        Akku oli tyhjä seuraavana aamuna. Laturi kuulemma vaihdettu vastottain. Virranjakajan navat kenties ok, pyörijä palanut kuopalle. (Uusi tulossa). Kunhan sen laitan, niin sen jälkeen rupeen tutkimaan noita muita juttuja. Kiva kun saa asiantuntevia neuvoja, tässä kenties oppii itse korjaamaan jotain.

        Jos akku kunnossa, täyttyy, mutta tyhjenee yön aikana, laturin diodi oikosulussa (tai jännitteensäädin laturissa rikki).
        Tämä tekee myös tuon ryyppyvian: Katsoin Micran kytkentäkaaviosta. Laturin L-navasta lähtee johto, joka haarautuu ryypyn lämmitysvastukseen ja latauksen merkkivaloon. Vastus lämmittää ryypyn pois päältä. L-navan jännite: virta päälle, niin latauksen merkkivalon pitää syttyä ja käynnissä sammua tyhjäkäynnilläkin.
        Jos johdot kunnossa, osta uusi laturi!


      • neitokainen
        diplinssi kirjoitti:

        Jos akku kunnossa, täyttyy, mutta tyhjenee yön aikana, laturin diodi oikosulussa (tai jännitteensäädin laturissa rikki).
        Tämä tekee myös tuon ryyppyvian: Katsoin Micran kytkentäkaaviosta. Laturin L-navasta lähtee johto, joka haarautuu ryypyn lämmitysvastukseen ja latauksen merkkivaloon. Vastus lämmittää ryypyn pois päältä. L-navan jännite: virta päälle, niin latauksen merkkivalon pitää syttyä ja käynnissä sammua tyhjäkäynnilläkin.
        Jos johdot kunnossa, osta uusi laturi!

        siihen on laturi vaihettu joku aika sitten. Nyt siihen on vaihettu virranjakaja sekä puola, käynti parani huomattavasti. Tuli vaan uusi ongelma.. sammu keskenkaiken eikä lähe käyntiin. Akussa kyllä virtaa. Kun starttaa, valot sammuu ja kuuluu naks. Vaihoin uudet akunkengät, tilanne ei korjaantunut. Mikähän nyt lienee...?


      • neitokainen
        diplinssi kirjoitti:

        Jos akku kunnossa, täyttyy, mutta tyhjenee yön aikana, laturin diodi oikosulussa (tai jännitteensäädin laturissa rikki).
        Tämä tekee myös tuon ryyppyvian: Katsoin Micran kytkentäkaaviosta. Laturin L-navasta lähtee johto, joka haarautuu ryypyn lämmitysvastukseen ja latauksen merkkivaloon. Vastus lämmittää ryypyn pois päältä. L-navan jännite: virta päälle, niin latauksen merkkivalon pitää syttyä ja käynnissä sammua tyhjäkäynnilläkin.
        Jos johdot kunnossa, osta uusi laturi!

        ostin sitten uuden laturin..ja nyt kesäautoni käynnistyy ja kulkee. Kiitos kaikille neuvoista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe