Karkauspäivän kunniaksi Toyota laski maassamme sähköautonsa hintoja paljon:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/860bd28a-95e3-4691-a045-495f98d578f1
Siinä tuli jo aiemmin autonsa ostaneille kunnolla takkiin.
Toyotan maahantuoja laski bZ4X:n hintoja lähes kymppitonnin!
60
1001
Vastaukset
- Anonyymi
Voivat krhuskella omistavansa sen kalliimman mallin! Vähänhän se taatusti kyrsii mutta parhaasta pitääkin aina maksaa vai mitä?
- Anonyymi
Hinnat-alkaen -malli, kaksivetoinen Active on maksanut tähän asti 50 550€, alennuksen jälkeen auto irtoaa kaupasta mukaan 42 990 eurolla, eli alennusta tulee 17,5 prosenttia eli 7 650 euroa.
Pienimmillään alennus on nelivetoisessa perusvarustellussa Active AWD -mallissa, jonka hinta putoaa 7 330 eurolla, uuden hinnan ollessa 46 490 euroa.
Nelivetoinen Style-varusteltu, eli keskitasoinen malli on maksanut aiemmin 59 180 euroa, sen uudeksi hinnaksi kerrotaan 50 490 euroa. Käytännössä siis vanhaa kaksivetoista perusmallia halvemmalla saa nyt keskitason varustelun ja nelivedon.
Kovin alennus tulee luonnollisesti kalleimpaan malliin, sillä Premium AWD:n hinta on tähän asti ollut 64 660 euroa, kun uusi hinta on 55 490 euroa. Alennusta sille siis 9 170 euroa. - Anonyymi
Alennus on 7650 - 9170 euroa mallista riippuenb.
- Anonyymi
20 000€ on maksanut laadukas auto sisältäen isohkon veron, useilla merkeillä.
Jos toyota on kaupannut 59 000 - 6x 000 eurolla autoa jossa auton tuotantokulut on murto-osa niin ei hintojen laskeminen kerralla ihmetytä. Auton tuotantokulut että auto tehtaan ulkopuolella on kaikkea muuta. - Anonyymi
Toyota petti asiakkaansa! Onnea heille ketkä ostivan tuon härpättimen, yllätys on varmasti "mukava" seuraavassa vaihdossa, kun hyvityshinta on onneton. Myös pitkällä pätkällä naapureiden iloksi ostettu saattaa tuottaa yllätyksen, kun loppuvelka ylittää auton arvon kirkkaasti! Onnea kaikille tämän hankkineille!!
- Anonyymi
Huvittavinta lienee myös se et hybridin kysynnän loppumisen takia ei niitä kukaan järkevä halua ostaa. Koska sähköntankkaaminen on paljon halvempaa. Eikä auto vaadi huoltoa niinkuin polttiksella varustettu. hybridien hinnat tulee alas kuin sateliitit taivaalta.
Saa taas nauraa tyhmille jos on erehtynyt sellaisen hankkimaan, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvittavinta lienee myös se et hybridin kysynnän loppumisen takia ei niitä kukaan järkevä halua ostaa. Koska sähköntankkaaminen on paljon halvempaa. Eikä auto vaadi huoltoa niinkuin polttiksella varustettu. hybridien hinnat tulee alas kuin sateliitit taivaalta.
Saa taas nauraa tyhmille jos on erehtynyt sellaisen hankkimaan,Höpöä. Myyjä sanoi, kun nyt noin 2 viikkoa sitten tilasin uuden RAV4 plugarin parhaalla eli Premium-tasolla, että ladattavaa hybridiä kysytään heiltäkin käytettynä jatkuvasti ja kaupaksi menevät. Toyota ei kuulemma aio laskea plugari-Rav4:n hintoja, vain täyssähköauton. Sama juttu on BMW:llä ja Mersulla sekä Volvolla, eli plugarikauppa käy mutta sähköautojen kysyntä on laantunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöä. Myyjä sanoi, kun nyt noin 2 viikkoa sitten tilasin uuden RAV4 plugarin parhaalla eli Premium-tasolla, että ladattavaa hybridiä kysytään heiltäkin käytettynä jatkuvasti ja kaupaksi menevät. Toyota ei kuulemma aio laskea plugari-Rav4:n hintoja, vain täyssähköauton. Sama juttu on BMW:llä ja Mersulla sekä Volvolla, eli plugarikauppa käy mutta sähköautojen kysyntä on laantunut.
Vain sähköautojen kauppa kasvaa kaiki muut jää marginaaliin.
Myönnät siis olleesi tosi tyhmä ja uskot myyjän puheita miten kauppa käy tulevaisuudessa.
Toinen kohta missä sinun valintasi meni täysin pieleen oli merkki koska samaan rahaan olisi saanut parempia autoja. No kukin tyylillään.
Sanotaanko et olet melko junttipösilö jos Toyotan ostit.
Mazda CX-60
Mazdan hehkutettu uusi lippulaivamalli CX-60 on todella persoonallinen uutuus: Autosta huokuu japanilaisen muotoilun sofistikoitunutta eleganssia ja kaikki on uutta aina nelivetojärjestelmästä automaattivaihteistoon. Mazda CX-60:n suorituskyky ei myöskään jätä kylmäksi: 17,8 kWh:n akulla varustettu lataushybridi tarjoaa yhdistetyn yli 320 hevosvoiman tehon ja akku riittää jopa yli 60 km ekologiseen ajoon täydellä sähköllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain sähköautojen kauppa kasvaa kaiki muut jää marginaaliin.
Myönnät siis olleesi tosi tyhmä ja uskot myyjän puheita miten kauppa käy tulevaisuudessa.
Toinen kohta missä sinun valintasi meni täysin pieleen oli merkki koska samaan rahaan olisi saanut parempia autoja. No kukin tyylillään.
Sanotaanko et olet melko junttipösilö jos Toyotan ostit.
Mazda CX-60
Mazdan hehkutettu uusi lippulaivamalli CX-60 on todella persoonallinen uutuus: Autosta huokuu japanilaisen muotoilun sofistikoitunutta eleganssia ja kaikki on uutta aina nelivetojärjestelmästä automaattivaihteistoon. Mazda CX-60:n suorituskyky ei myöskään jätä kylmäksi: 17,8 kWh:n akulla varustettu lataushybridi tarjoaa yhdistetyn yli 320 hevosvoiman tehon ja akku riittää jopa yli 60 km ekologiseen ajoon täydellä sähköllä.Kuka Maksalaatikon paskasta CX-60:stä maksaa pyydettyä hintaa? No oikea junttipösilö tietysti. Maksalaatikossa on ollut runsaasti vikoja, esim. paska nykivä vaihdeloota jossa momentinmuunninkin jätettiin kikkailumielessä pois, ja range surkea. Polttis juo helvetisti bensaa. Ajettavuudessa ongelmia.
Kukin tavallaan taaplatkoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain sähköautojen kauppa kasvaa kaiki muut jää marginaaliin.
Myönnät siis olleesi tosi tyhmä ja uskot myyjän puheita miten kauppa käy tulevaisuudessa.
Toinen kohta missä sinun valintasi meni täysin pieleen oli merkki koska samaan rahaan olisi saanut parempia autoja. No kukin tyylillään.
Sanotaanko et olet melko junttipösilö jos Toyotan ostit.
Mazda CX-60
Mazdan hehkutettu uusi lippulaivamalli CX-60 on todella persoonallinen uutuus: Autosta huokuu japanilaisen muotoilun sofistikoitunutta eleganssia ja kaikki on uutta aina nelivetojärjestelmästä automaattivaihteistoon. Mazda CX-60:n suorituskyky ei myöskään jätä kylmäksi: 17,8 kWh:n akulla varustettu lataushybridi tarjoaa yhdistetyn yli 320 hevosvoiman tehon ja akku riittää jopa yli 60 km ekologiseen ajoon täydellä sähköllä.Mazdan tekniikka on museosta. Kylmä kulutus Mazda cx-60 hybridillä 10 litraa enemmän kun Toyotan hybridillä
Kaiken lisäksi tempoileva automaattivaihteisto.
- Anonyymi
nyt tojotan legendaarinen panttimaksu jää pois, kun autojen hinnoista poistetaan ilmat, ei jää enää varaa hyvittää vanhasta tojosta hyvin..,,.
- Anonyymi
Ei sellainen jää minnekkään pois mitä ei ole ollutkaan muualla kuin katkeran ja kateellisen vilunkivagen myyjän pieneessä kadehtivassa mielessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellainen jää minnekkään pois mitä ei ole ollutkaan muualla kuin katkeran ja kateellisen vilunkivagen myyjän pieneessä kadehtivassa mielessä.
En myy vilunkivagenia, vaan ajan yksityisesti Skodalla eli parhaalla. Ja mallina toki fiksuin ja järkevin pariskunnalle eli Scala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En myy vilunkivagenia, vaan ajan yksityisesti Skodalla eli parhaalla. Ja mallina toki fiksuin ja järkevin pariskunnalle eli Scala.
Skodasta irtoo maalit herkästi pyöränkaarista ja helmapelleistä.Lähtee laattana irti ,kun saavat pienen alun.
- Anonyymi
Vielä toinen vastaava, niin alkaa hinta olla kohdallaan ominaisuuksiinsa nähden.
Tuo auto on kuitenkin kovin ristiriitainen tapaus. On jonkinlaisia maasto-ominaisuuksia ja kohtuu iso, mutta range riittää talvella vain marketissa käyntiin jos se on lähellä.- Anonyymi
Etkö saatanan pässi osaa suomea tuon naurettavan "rangesi" kanssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö saatanan pässi osaa suomea tuon naurettavan "rangesi" kanssa?
Mikä siinäkin on että tuo kateus ja katkeruus kohdistuu aina Toyotaan? Kukaan ei kadehdi Skodaa, Daciaa, Volsuaa, Opeliaa eikä Renuaa?
- Anonyymi
bee zetan oikea käypä hinta ois 15.000 eur perusbulkkimalli ja präämiumi sitten 18.000 eur. Kaikki yli menevä on tuhlausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö saatanan pässi osaa suomea tuon naurettavan "rangesi" kanssa?
Ahdistaako vai kiristääkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että tuo kateus ja katkeruus kohdistuu aina Toyotaan? Kukaan ei kadehdi Skodaa, Daciaa, Volsuaa, Opeliaa eikä Renuaa?
ei ne kadehdi, ne vaan härnää...ne nauraa toyotisteille kun ne on niin yksinkertaisia kusetettavia....viedään kuin pässiä narussa.
- Anonyymi
Juu, kaikilla sähköautoilla tarvitaan vielä toinen vastaava ja sitten vielä vähän päälle. Sen jälkeen hintalasku alkaa hellittää. Ja autotkin ovat tulleet vuosi vuodelta paremmiksi samaan aikaan.
- Anonyymi
Ja kun minä sain vasta tammikuussa uuden autoni! Nyt arvo tipahti sitten kammottavalla määrällä. On kieltämättä aika petetty olo.☹️
- Anonyymi
Miksi petetty olo? Etkö ole seurannut uutisointia siitä, että sähköautojen hinnat alenevat kohti polttomoottoriautojen hintoja? Tuon asian luulisi olleen aivan yleisessä tiedossa. Alkupäässä sähköoauton ostajat maksavat huonosta tuotteesta kovaa hintaa ja myöhemmin ostavat saavat parempaa halvemmalla. Tämäkin Toyotan uusi vuosimalli sisältää selviä parannuksia vanhaan kalliimpaan nähden, erityisesti pikalatauksen suhteen.
Juuri näin siinä piti käydäkin, eikä tämä ole viimeinen hinnanalennus sähköautoihin. Vielä on matkaa peruspolttiksen hintoihin vastaavan kokoluokan sähkiksillä. Seuraavan 3 vuoden kuluessa sulaa UUSIEN ja taas PAREMPIEN hinnasta vielä reilu 10 000€ ja sitten aletaan olla perillä, niin tekniikan kypsyydessä kuin myös hintatasossa. Toki tekniikka menee koko ajan eteenpäin senkin jälkeen, mutta kenguruloikat jäävät lyhyemmiksi.
- Anonyymi
Osta Vaihda Volovo häviit vielä enemmän sähkö sellaanen
- Anonyymi
Solterra on halvempi ja parempi kuin BZ.
- Anonyymi
Miten muka parempi? Sama auto, vain merkkilogo eri.
- Anonyymi
Ken ostaa sähköauton kärsiköön tyhmyydestään nahoissaan
- Anonyymi
Kandee käydä jenkeistä hakemassa Mirai, tojo myy nyt ne pois pilkkahintaan. Siellä voi käydä tankkaamassakin kun saa vielä vetyäkin kaupan päälle 14 000 taalan arvosta.
- Anonyymi
Kannattiko tilata koeajamatta ja näkemättä se ensimmäinen raakile.
- Anonyymi
Ei se ole hullu joka pyytää ylihintaa ,se on huööi joka maksaa.
- Anonyymi
Ei niistä ole ylihintaa pyydetty, vaan sen hetken markkinahintaa. Nyt markkinahinnat ovat kaikilla merkeillä tulossa alas, kuten on jatkuvasti ennustettukin. Joillekin sähköautojen hinnanlasku vaan näyttää tulevan jatkuvasti yllätyksenä.
Kunhan tässä tullaan vielä muutama hinnanalennuskierros, niin ketään ei enää kiinnosta polttomoottoriautot jotka alkavat verokohtelun jälkeen olla jopa kalliimpia ostaa kuin sähköautot. Silloin pitää olla melkoinen polttisrakastaja, kun polttis on sekä kalliimpi hankkia, että paljon kalliimpi käyttää.
- Anonyymi
Paljos voittoa Toyota tekee keskimäärin / auto myynnillä?
Miten mahtaa muilla valmistajilla mennä?- Anonyymi
Toyotan sähköautot eivät tuota sille mitään. Tappiota tuli jokaisesta entisillä hinnoilla. Uusilla hinnoilla tappiot voivat jopa kasvaa vaikka tuotantokustannukset ovat laskeneet. Markkinatilanne pakotti Toyotan laskemaan sähköautojen hintoja ettei myynti loppuisi kokonaan. Voitot revitään vanhalla tekniikalla Aasista ja kehittyvistä maista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan sähköautot eivät tuota sille mitään. Tappiota tuli jokaisesta entisillä hinnoilla. Uusilla hinnoilla tappiot voivat jopa kasvaa vaikka tuotantokustannukset ovat laskeneet. Markkinatilanne pakotti Toyotan laskemaan sähköautojen hintoja ettei myynti loppuisi kokonaan. Voitot revitään vanhalla tekniikalla Aasista ja kehittyvistä maista.
Teknisen loikan kohdalla on aina tapana tehdä tappiota. Toyota aloitti sähkisten kanssa suheeraamisen myöhemmin kuin Tesla. Tesla tekee nyt voittoa, Toyota vasta parin vuoden kuluttua. Siis sähkiksillä, mutta Toyotalla on onnekseen vielä hyvin myyvä Ambomaa-mallisto joka mahdollistaa sähkisten tappiot ilman suurempaa murhetta.
Toyotan pörssikurssi vuoden alusta +34% Teslan -18%, taitaa Toyota tehdä kuitenkin jotain oikein. Ja hiukan pidemmällä perspektiivillä Toyotan pörssikurssi on noussut 75% vuodessa ja Teslan vuoden kehitys on melkein desimaalilleen 0%, molemmat dollarikursseja.
- Anonyymi
On se hienoa et hyviä sähköautoja alkaa saada halvalla. Toyota ei ole kyllä se hyvä missään autoluokassa tällä hetkellä.
- Anonyymi
Tuo uusi alennettuhintainen XYZBZX7 on aivan ok uusilla hinnoillaan.
Ei kansanauton kuulu mikään Lexus ollakaan. Vielä siinäkin on liikaa läskiä hinnassa, mutta ehkä vuosimalli 2027 alkaa olla sen hintainen, että siihen voisi tarttua. Itse en juuri työmatkoja ja kauppareissuja enempää autoile, joten mikään range-ihme ei ainakaan oman sähkökotteron tarvitsisi olla, tosin se rangekin taitaa parantua vuosimalliin 2027, hinnanlaskun ohella.
- Anonyymi
Hienoa et vain muutama ehti ostaa kalliin version joka pudotti jopa pyörät muutsmsn kilometrin jälkeen. Nyt niitä saa halvalla kunnes halpeneevat lisää. Se näyttää olevan trendi kaikilla merkeillä.
- Anonyymi
Itselataavilla on seuraavaksi sama kohtalo.
- Anonyymi
Yksi ryyppää rahansa, toinen hukkaa ne Tojon sähköautooon.
- Anonyymi
Tällä hinnalla ei kaikille riitä. Pitäkää kiirettä.
https://www.nettiauto.com/toyota/bz4x/13585503- Anonyymi
Tosi tehokas peli! Teho: 4 kW / 5 Hv mutta niin Toyotat kärsii aina tehonpuutteesta mallista riippumatta.
- Anonyymi
😂😂😂ouh jeah😂
- Anonyymi
Kivaa maksaa Toyotasta ylihintaa ja eihän tuo hinta ole kuin vähän ylihintainen enään kilpailijoihin verrattuna.
- Anonyymi
"Ylihintainen, yksi ylitse muiden, ylivoimainen ykkönen, ylivoimaisesti eniten myyty, ylivoimainen luotettavuus ja kestävyys" ! Onko yhdestäkään muusta merkistä tällaisia ylisanoja? Ei ole lhme jos kansanautomyyjät ja köyhänkansanautomyyjät vähän jo kadehtii.
- Anonyymi
"Ylihintainen" ja silti ylivoimainen ykkönen on Toyota! Ei voi olla huono!
- Anonyymi
Arvo ei toki Toyotan kohdalla alene vaikka hinta tippuu.
Ehkä nyt on joku virhe jossain omapojan sisäisessä sekamelskassa. - Anonyymi
Uusittu BeeZeta hinnoiteltiin kesällä -25 aika edulliseksi, mutta: onko vaaraa että maahantuoja vieläkin alentaisi niiden hintoja?
- Anonyymi
Mitäs vaaraa siitä olisi ostajalle jos saisi vielä halvemmalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs vaaraa siitä olisi ostajalle jos saisi vielä halvemmalla?
No jos on jo ostanut aiemmalla hinnalla niin uusi alennus syö sen ostetun arvoa. Paska homma ja sähköautoissa ilmiö on yleinen kaikilla merkeillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos on jo ostanut aiemmalla hinnalla niin uusi alennus syö sen ostetun arvoa. Paska homma ja sähköautoissa ilmiö on yleinen kaikilla merkeillä.
Pakko sen hintaa on laskea kun ei muuten kelpaa ostajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko sen hintaa on laskea kun ei muuten kelpaa ostajalle.
Ei kai kukaan näillä nenäkarvatrimmereillä halua ajaakaan, mutta kun EU pakottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko sen hintaa on laskea kun ei muuten kelpaa ostajalle.
Alennuksia odotellessa, nauttikaamme!
- Anonyymi
Toyota aikoo laskea myös ladattavien hybridien hintoja koska ne ei muuten mene kaupaksi?
- Anonyymi
Ei laske, päinvastoin uudessa -26 Rav4:ssä hinta tulee nousemaan roimasti, luokkaa +7000 eur ja autoveron nousu päälle (uusi eu:n päästömittaustapa wltp lasketaan nyt plugareille ankarammin ja realistisemmin jolloin päästöarvot nousevat nostaen autoveroa meillä).
Kyllä nyt on kalliimmista Toyotista bZ4X AWD paras hinta-ominaisuus-malli. Ja nimenomaan Executive jossa infrapunalämmitin etumatkustajille ja silti ne fiksummat 18" pyörät parantaen rangea.
- Anonyymi
bZ4X:n myyti ei ole lähtenyt ihan toivotulla tavalla nousuun.
Toyota ei saa autoja tarpeeksi tehtyä että niitä olisi myyntiin asti tarpeeksi.
Taitaa Toyotan sähköauto tuotanto yskiä aika pahasti.
Ehkä tuotanto saadaan kunnolla käyntiin 5-10v kuluttua.
Hybridit jää kauppoihin tulevaisuudessa.- Anonyymi
Taitaa olla niinpäin ettei bZ4:häsäkkää saada myytyä niin paljon kun Toyota toivoisi ja siksi hintaa piti pudottaa ja päivittää tekniikkaa jne....
- Anonyymi
Olisikohan siihen myynnin huonoon kehitykseen joku muu todellisempi syy kuin tuotannon ongelmat, esimerkiksi se, ettei malli käy kaupaksi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla niinpäin ettei bZ4:häsäkkää saada myytyä niin paljon kun Toyota toivoisi ja siksi hintaa piti pudottaa ja päivittää tekniikkaa jne....
Nytkin kun rakensi maahantuojan sivulla executive nelivetoisena niin toimitusaika-arvio 12 viikkoa eli vain 3 kk. Kun uusittu malli tuli toukokuussa -25 ennakkotilattavaksi, oli tilausaika yli 6 kk ja osalla menee auton saamiseen 8 kk! Eli siis nyt lienee tilauksissa tapahtunut notkahdus alaspäin ja siksi jatkossa auton saa aikaisemmin.
Hyvä juttu, aion odottaa ekat esittelyautot jotka tulevat joulukuussa liikkeille ja käyn koeajamassa, näkee jo talviajan kulutusta ja toimintamatkaa. Ja katsoo sitten pyytääkö tarjouksen ja tilaa.
- Anonyymi
Tojot ei mene muuten kaupaksi kuin hintaa tiputtamalla.
- Anonyymi
CHR+ hinta tulee tipahtamaan. Olkaa varovaisia.
Tojot kannattaa jättää kauppaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset394831Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut173622Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693433Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1002784SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862660IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k282597Anteeksi T
Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161623En mä tahallani ole näin hankala.
Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161386- 1521311
Harmittaako mies, että yhteys katkesi?
Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?1791272