Virkavallan etuoikeus ja ylemmyys tai anarkismi

Lastensuojelun haastava vanhempi jää toiseksi virkavallalle. Mitä päättäväisempiä me olemme, sitä enemmän työntekijät puhuvat meille niin kuin rikolliselle, joka tahtoo määrätä virkavallan ylitse. Ilman virkavaltaa Suomessa vallitsee anarkia. Siksi valvovat viranomaiset eivät myöskään puutu sosiaalityöntekijän valheisiin. Ongelmana on vain se, että taustalla oleva päätös on todisteeton ja mielivaltainen.

8

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virkamiehen haastamisen tabu

    • Anonyymi

      Virkamiehen päätöksestä voi aina valittaa ja valitusportaita on useita aina EU asti.

      Mielestäni ihmiset on hyvin suojattuja mielivallalta.
      Kokonaan toinen juttu on tietenkin se, että ei saa mieleistään päätöstä missään portaassa. Silloin on aika katsoa peiliin.

      • Joo. Sinä olet oikea neropatti ja oletit lastensuojelun kyseenalaistajan tehneen jotain ja sitten haluavan mieleisensä päätöksen

        Tässä on valitusportaat lastensuojelusta

        Mihin sosiaalityöntekijästä saa tehdä kantelun?

        1 Aluehallintovirasto tekee huomautuksia, ei muuta päätöksiä, mitään väärää ei ole tapahtunu
        1.5 Valvira, ei muuta päätöksiä, tekee suosituksia eduskunnalle. Paula valviralle valitus ja pyyntö ammattinimikkeen poistoon. Lyhyt selvitys virkavirheistä.
        2 Poliisi, käräjäoikeus mitään rikollista ei ole tapahtunut, huono päätös ei ole rikos, Tuki ei ole aina tahdonvaraista
        3 Eduskunnan oikeusasiamies, vasta hallinto-oikeuden jälkeen, mitään rikollista ei ole tapahtunut, ei muuta päätöksiä
        4 Hallinto-oikeus, vasta huostaanottopäätöksen ja rajoittamispäätöksen jälkeen, mitään rikollista ei ole tapahtunut, jono kaksi vuotta. 7 % perheistä voittaa, jonka jälkeen lastensuojelu tekee rajoituspäätöksen ja valittaa korkeimpaan hallinto-oikeuteen ja pitää lapsen sillä aikaa poissa
        5 Sosiaaliasiamies, tiedottaa vain oikeuksista,
        6 Oikeuskansleri, valvoo viranomaisia, ei muuta päätöksiä, mitään väärää ei ole tapahtunut
        7 korkein hallinto-oikeus, mitään väärää ei ole tapahtunut, sosiaalityöntekijällä on oikeus tehdä arvio, tämä ei koske sosiaalityöntekijää vaan lasta, josta sosiaalityöntekijä tekee väärän arvion, vasta hallinto-oikeuden jälkeen, jono 5 vuotta
        8 YK:n ihmisoikeustuomiostuin, vasta korkeimman haon ja oikeuskanslerin ja avin jälkeen. Jono 5 vuotta. Suomi on saanut huomautuksia, joita eduskunta ei ole korjannut
        Tero Yhdenvertaisuus valtuutettu..Ei mitään hyötyä

        Teemu Sama kuin lapsiasiainvaltuutettu. @Elina pekkarinen ei saa ketään kuuntelemaan eduskunnassa


        Tero olenkin itse soitellut muutamalle kansanedustajalle, en omaa asiaa vaan yleisellä tasolla niin on kyllä kuunnellut. Eri asia vaikuttaako mitään mutta on ainakin yritetty

        Rammo Miten voi olla näin???miten on annettu tälläinen valta tuhoakseen perheitä ja tehdä lapsistä mielenterveysongelmallisia?


        Kirsi ikävä kyllä näin on. Ei edes presidentti Niinistö puuttunut asiaan. Kaikki käyty läpi, jokainen viranomainen puolustaa toistaan vaikka siellä sitä laitonta rikollisuutta tapahtuu!

        Teemu Samalla kansa uskoo, että "kyllä siellä kuitenkin on jotain pahaa tehty, kun on tarvinnut ottaa huostaan". Eli lastensuojelu pyhitetään ja keskustelu kielletään

        Rammo Mä en todella käsittää tätä systeemi tässä maassa.


        Teemu En minäkään, mutta se ei tarkoita sitä, että me annamme systeemin jatkaa


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Joo. Sinä olet oikea neropatti ja oletit lastensuojelun kyseenalaistajan tehneen jotain ja sitten haluavan mieleisensä päätöksen

        Tässä on valitusportaat lastensuojelusta

        Mihin sosiaalityöntekijästä saa tehdä kantelun?

        1 Aluehallintovirasto tekee huomautuksia, ei muuta päätöksiä, mitään väärää ei ole tapahtunu
        1.5 Valvira, ei muuta päätöksiä, tekee suosituksia eduskunnalle. Paula valviralle valitus ja pyyntö ammattinimikkeen poistoon. Lyhyt selvitys virkavirheistä.
        2 Poliisi, käräjäoikeus mitään rikollista ei ole tapahtunut, huono päätös ei ole rikos, Tuki ei ole aina tahdonvaraista
        3 Eduskunnan oikeusasiamies, vasta hallinto-oikeuden jälkeen, mitään rikollista ei ole tapahtunut, ei muuta päätöksiä
        4 Hallinto-oikeus, vasta huostaanottopäätöksen ja rajoittamispäätöksen jälkeen, mitään rikollista ei ole tapahtunut, jono kaksi vuotta. 7 % perheistä voittaa, jonka jälkeen lastensuojelu tekee rajoituspäätöksen ja valittaa korkeimpaan hallinto-oikeuteen ja pitää lapsen sillä aikaa poissa
        5 Sosiaaliasiamies, tiedottaa vain oikeuksista,
        6 Oikeuskansleri, valvoo viranomaisia, ei muuta päätöksiä, mitään väärää ei ole tapahtunut
        7 korkein hallinto-oikeus, mitään väärää ei ole tapahtunut, sosiaalityöntekijällä on oikeus tehdä arvio, tämä ei koske sosiaalityöntekijää vaan lasta, josta sosiaalityöntekijä tekee väärän arvion, vasta hallinto-oikeuden jälkeen, jono 5 vuotta
        8 YK:n ihmisoikeustuomiostuin, vasta korkeimman haon ja oikeuskanslerin ja avin jälkeen. Jono 5 vuotta. Suomi on saanut huomautuksia, joita eduskunta ei ole korjannut
        Tero Yhdenvertaisuus valtuutettu..Ei mitään hyötyä

        Teemu Sama kuin lapsiasiainvaltuutettu. @Elina pekkarinen ei saa ketään kuuntelemaan eduskunnassa


        Tero olenkin itse soitellut muutamalle kansanedustajalle, en omaa asiaa vaan yleisellä tasolla niin on kyllä kuunnellut. Eri asia vaikuttaako mitään mutta on ainakin yritetty

        Rammo Miten voi olla näin???miten on annettu tälläinen valta tuhoakseen perheitä ja tehdä lapsistä mielenterveysongelmallisia?


        Kirsi ikävä kyllä näin on. Ei edes presidentti Niinistö puuttunut asiaan. Kaikki käyty läpi, jokainen viranomainen puolustaa toistaan vaikka siellä sitä laitonta rikollisuutta tapahtuu!

        Teemu Samalla kansa uskoo, että "kyllä siellä kuitenkin on jotain pahaa tehty, kun on tarvinnut ottaa huostaan". Eli lastensuojelu pyhitetään ja keskustelu kielletään

        Rammo Mä en todella käsittää tätä systeemi tässä maassa.


        Teemu En minäkään, mutta se ei tarkoita sitä, että me annamme systeemin jatkaa

        Sekavan skitsofreeninen vuoropuhelu-copypaste ei hirveästi selkiyttänyt tilannetta tälläkään kertaa tai vakuuttanut huostaanottopäätöksen virheellisyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekavan skitsofreeninen vuoropuhelu-copypaste ei hirveästi selkiyttänyt tilannetta tälläkään kertaa tai vakuuttanut huostaanottopäätöksen virheellisyydestä.

        No on tossa ainakin listattuna noita instansseja ja todettu etteivät ne auta. Tietty tarkemmat ja yksilöidymmät tiedot jokaisen instanssin toimintaperiaatteesta ja hylkäyksestä auttaisivat asiaa. "Ei muuta päätöstä, mitään väärää ei ole tapahtunut" on aika ympäripyöreä toteama.


    • https://yle.fi/a/3-9397595

      Koulukotilasten rankka kohtalo kosketti: Ensin anteeksipyyntö, nyt Vuoden tiedekirja –palkinto

      Lastensuojelun historialliset juuret. Lapsia kohdeltiin niin kuin linnakundeina. Sama hiustyyli

      • Vaitala, Marjo & Puuronen, Vesa Yhteiskunnan tarha? Koulukotien kasvattavien vaietut kokemukset. Tampere: Vastapaino 2016


      • Vaitala, Marjo & Puuronen, Vesa Yhteiskunnan tarha? Koulukotien kasvattien vaietut kokemukset. Tampere: Vastapaino 2016


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe