Suomalaiset Suomessa

Anonyymi-ap

Elisessä puheessaan Niinistö kertoi, että vertailtiinpa kanskuntia millä tahansa alueella, Suomi on kärjen tuntumassa.
Mietiskelin asiaa. Ehkä sijaintimme karut olosuhteet ovat karsineet menneinä aikoina heikoimmat pois. Samasta syystä täällä selviytyminen on vaatinut sisua ja erityisesti kekseliäisyyttä, joka on vaatinut aivoilta paljon.

21

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tasa-arvo on Suomessa syntynyt pakkotila, koska maa oli karua, työtä paljon, jokainen käsipari tarpeellinen. Ei ole ollut mahdollisuutta erotella miesten ja naisten töitä, vaan naiset ovat joutuneet peltotöihin ja kaskeamaan siinä kuin miehetkin, ja kun on leskeksi jääty, on hoidettu talot ja jälkikasvut omin avuin.
      Tasa-arvoinen kansa pääsee eteenpäin, kun työhön tartutaan kursailematta, koulutus vaaditaan kaikille, ja yhtäläinen äänioikeus ensimmäisenä maailmassa myös naisille.
      Uskonto on ollut tukena ja kannustimena työn raskaan raatajille, mutta siitä ei ole tehty kiviriippaa, eikä sen voimalla ole orjuutettu kansalaisia, vaan sisulla on eteenpäin menty, ja kaiken aikaa jouduttu epäilemään idän uhkaa. Sekin on osa suomalaista kansanluonnetta.
      Mkr.

      • Juurikin näin.
        Sotakorvauksien maksuunkin tarvittiin kaikkien panosta, niin naisten, kuin miesten.
        Sodan aikana naiset myös tarttuivat työhön, kuin työhön, kun miehet olivat rintamalla.
        Ja tuo kaikkien tasa-arvoinen koulutus, se on avainasia kansakunnan menestykselle.


    • Anonyymi

      Suomi on kärjessä ainakin velanotossa Purran takia ja uusi pressa on hurri
      ja vaimo britti.

      • Anonyymi

        Onko Suomi nyt myös EU:n fasistisin valtio ?


      • Anonyymi

        Olemme taantuneet erottelemaan toisiamme ryhmiin. Joka ryhmä sitten on parempi kuin ne muut.
        Yhteistyö on mennyttä aikaa, epäluulo ja ylemmyydentunto aiheuttavat vaikeuksia, ja muiden syyttely on olevinaan ratkaisu ja menestys kaikissa ongelmissa.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Hevonpaskaa tuutin täydeltä.

    • Anonyymi

      OLEN SUOMALAINEN

      ja ylpeä SUOMALAISUUDESTA,

      suomi on rehellinen ahkera kansa
      hyvä maa elää ja asua,

      Niinistö oli oikeassa, ja nyt Suomi sai jälleen
      HYVÄN PARHAAN MAHDOLLISEN PRESIDENTTI PARIN,
      UPEA PARISKUNTA
      kyllä
      ON HIENO laittaa maailmalle SUOMEN KANSAA EDUSTAMAAN,

      onnea ja menestystä ,
      luojan siunausta Suomen Presidentti parille ja koko suomen tulevaisuudelle !

      • Anonyymi

        Harmi että Väyrynen putosi.


      • Anonyymi

        Rehellinen? Ahkera? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Presidentti svenskatalande eliittipiireistä ei ole paras Suomelle.
      Hän tulee tukemaan sinimustan hallituksen linjaa: rikkaille lisää
      rahaa ja pienituloiset kyykkyyn.

      • Anonyymi

        ÄLÄ MARISE
        MENE TÖIHIN
        niinkuin me kaikki muutki on tehty, ITSE on leipä pitäny tienata omalla työllään, jotkut meistä yli 40 v :ki
        EI ole minkäänlaisia tukia saatu eikä anottukaa,
        ITSE ov elaki maksettu korkoineen aikoinaan,

        tee samoin
        äläkä marise,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ MARISE
        MENE TÖIHIN
        niinkuin me kaikki muutki on tehty, ITSE on leipä pitäny tienata omalla työllään, jotkut meistä yli 40 v :ki
        EI ole minkäänlaisia tukia saatu eikä anottukaa,
        ITSE ov elaki maksettu korkoineen aikoinaan,

        tee samoin
        äläkä marise,

        Siinä auot päätäsi työhön menosta , koska sinun aikanani oli vielä töitä kun ensin ajettiin kaikki työttömät Ruotsiin töihin kun ei omasta maassa saneet töitä . Änykyäön ei on enemmän työnhakijoita se kun mitä on työtä tarjolla . Aiis ajat ovat muuttuneet , vai taasko ollaan ajamassa ruotsin puoleen työn perään . Kai sitä nyt Suomessakin voisi perustaa jotakin yritystä joka työllistää ihmisiä ,
        Ei todellakaan ollut mitään tukia, äitiyslomakin oli hyvin lyhyt, mutta työläiset taistelivat niiden asioiden puolesta että saatiin äitiys loma , ja viisipäiväinen työ viikkokin , ja kesälomat jolloin sai rentoutua koko vuoden työssä käynnistä . Joten nyt saa vanhat pitää sukunsa kiinni asioista joita vertaavat omaan aikaansa , maailma on muuttunut .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ MARISE
        MENE TÖIHIN
        niinkuin me kaikki muutki on tehty, ITSE on leipä pitäny tienata omalla työllään, jotkut meistä yli 40 v :ki
        EI ole minkäänlaisia tukia saatu eikä anottukaa,
        ITSE ov elaki maksettu korkoineen aikoinaan,

        tee samoin
        äläkä marise,

        Säähän oot se lottovoittaja
        Sun on helppoo leveillä. Yeah ! No, me muut kyl tehää duunii minkä ehditään. Häh ! Woi teitä 'vahuksia'...


      • Anonyymi

        Hyvä, minä olen ylpeä kun olet suomessa suomen -ruotsalainen,

        todella ylpeä sinusta


        mä itse olen SUOMALAINEN

        tai
        kaukaiset juuret ja geenit tulee hiukan ympäri maailmaa, heh,
        1800 luvulla suomalainen isoisäni sekaantui saksalaiseen naiseen joten
        juure on vähän sitä sun tätä,
        suomi ruotsi saksa , kenties jotain muutaki, heh,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säähän oot se lottovoittaja
        Sun on helppoo leveillä. Yeah ! No, me muut kyl tehää duunii minkä ehditään. Häh ! Woi teitä 'vahuksia'...

        Mitä, onkos täällä lottovoittaja. Oikeinko päävoitto? Kyllä täällä joku mainitsi viime syksynä päävoiton rahapelissä joskus saaneensa. Ehkäpä miljonääri nyt ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä auot päätäsi työhön menosta , koska sinun aikanani oli vielä töitä kun ensin ajettiin kaikki työttömät Ruotsiin töihin kun ei omasta maassa saneet töitä . Änykyäön ei on enemmän työnhakijoita se kun mitä on työtä tarjolla . Aiis ajat ovat muuttuneet , vai taasko ollaan ajamassa ruotsin puoleen työn perään . Kai sitä nyt Suomessakin voisi perustaa jotakin yritystä joka työllistää ihmisiä ,
        Ei todellakaan ollut mitään tukia, äitiyslomakin oli hyvin lyhyt, mutta työläiset taistelivat niiden asioiden puolesta että saatiin äitiys loma , ja viisipäiväinen työ viikkokin , ja kesälomat jolloin sai rentoutua koko vuoden työssä käynnistä . Joten nyt saa vanhat pitää sukunsa kiinni asioista joita vertaavat omaan aikaansa , maailma on muuttunut .

        Maailma on muuttunut tosiaankin, sillä noina kuvaamasina aikoina pyrittiin eteenpäin omin voimin, tiedettiin, millaisista oloista oli tultu ja haluttiin parempaan.
        Nyt on siihen päästy ja on aikaa parkumiselle ja voivotteluun. .On se vaan kurjaa, kun tämän päivän työläisiä niin kurmotetaan. Ilman avustuksia ollaan pian kaikki, kiitos pennejä venyttävän hallituksen.
        Ollaan kohta samassa kuin edelliset sukupolvet.


    • Anonyymi

      Ihmettelen sitä sanontaa kovasti. Missä suhteessa kärkipaikalla yleensäkkin.

    • Anonyymi

      21:45:01

      Niitä päävoittojahan on tullu suomeen paljoki,
      eikös se suomen suuri eurozät päävoitto tulli jonnekki eteläsuomeen,
      sehän olis mahtavaa kun joskus saisi päävoitin lotosta,
      jos joku on kehunu voitolaan olkaamme hyvillään sehän on tullu suomeen ja korjannu osittain suomen taloutaki, varmaan on rakentanu ja ostellu jotain jota me tavalliset tollukat ei pystytä ostamaan, ku meillä on pinet eläkeet,
      en ainkaa mä ole kateelinen jos joku on täällä mahtaillu voitollaan,
      sitäpaitsi onhan se voinu muuten vaan kehuskella, kuka senkää ietää, heh,

      • Anonyymi

        Taidat tietää kuka päävoiton sai :) Mut ei kerrota kelleen,,,,..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat tietää kuka päävoiton sai :) Mut ei kerrota kelleen,,,,..

        kuten viimeksi 9 miljoonaa meni eteläsuomeen,
        eipä sitäkää ole kerrottu kelle meni,
        tai jotain uutista siitä myöhemmin oli,
        voittaja aiko jakaa sukulaisten kanssa ,
        hyvä niin siinähän hyötyy koko suku kun kunnon päävoitto osuu kohdalle,

        saispa ittekki .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuten viimeksi 9 miljoonaa meni eteläsuomeen,
        eipä sitäkää ole kerrottu kelle meni,
        tai jotain uutista siitä myöhemmin oli,
        voittaja aiko jakaa sukulaisten kanssa ,
        hyvä niin siinähän hyötyy koko suku kun kunnon päävoitto osuu kohdalle,

        saispa ittekki .

        Jaa, vai niin. "Saispa itekki" , hih 👍😊


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe