Pakonomainen pohdiskelun tarve

Anonyymi-ap

Kiinnostaisi tietää mihin viittaa sellanen pakonomainen ja usein monimutkaisten asioiden tarve, vaikka ei tunne kys. asian perusteita laisinkaan eikä ymmärrä muutenkaan monimutkaisia kokonaisuuksia?

Lisäksi taipumus takertua liiaksi yksityiskohtiin ja vieläpä toissijaisiin sellaisiin ja pyrkimys ikäänkuin ratkaista ongelmat jollain yksinkertaisella konstilla, jota voidaan jankuttaa moneen kertaan. Hyvin asia- ja järkikeskeinen sekä liiaksi "mitä maksaa" myös, ikäänkuin tunteeton mut ei psykopaatti. Ja sit se raha, arggh tällai köyhänä rasittavaa miettiä joutavia, jos ei ole köyhä eikä edes pihi, mut ruuan hinnasta aaina jaksaa valittaa! Vaikka yrittää ohjata keskustelua, tai jopa vaihtaa aihetta niin ei auta, kun aina päädytään samaan samaan. Joskus käytän kyllästtymis- ja väsytystaktiikkaa tai jopa passaan kahvittelun tai muut tapaamiset

On rasittavaa kuunneltavaa ja keskustelukumppani tuollainen, ja ainaki sillon jos ei ole yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Mulle varsinkin, kun on paljon puhe- ja ajatteluongelmaa mikä ei ole vain depistä, vaikka sekin osaltaan vaikuttaa. Itselle tutusta asiasta taas voin puhua paremmin ja mieluummin jonkin akateemisen yms. kuin taviksen

Monisairas

2

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuon rahajutun on ihan hyvin voinut oppia äitiltään, kun on ihan samaa. Sillon ei ole rahalla niin paljon väilä, kun ostetaan jotain kiinteää, vaikka auto. Noh tapa ilkeillä köyhemmilleen tuo ainakin on.

      Mut tää rahajuttu mulla ihan sivujuonne. Sellanen sivujuonne vielä, että urheilu on kuulemma vähän hömppää, ei siis ole sekään jutunaiheeksi.
      Mut lähinnä kiinnostaa tuollainen pohdiskelu ilman halua tai kykyä syvällisemmin paneutua perusteisiin ja tiedon hakuun. Näin minä ainakin sen koen. Ennen kaikkea kiinnostaa pystytyykö jotenkin vaikuttaan semmoisen "yksisilmäisen" jankuttajan ajatusmaailmaan. Vaikeaa se taitaa joskus olla, kun olen sinnikkäästi esimerkkien kautta selittänyt miten monimutkaisia monet asiat ja ilmiöt on.

      Monisairas

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      109
      2179
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      120
      1642
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1152
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1080
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      48
      978
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      907
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      834
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      32
      806
    9. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      186
      799
    10. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      52
      773
    Aihe