Salaojituksen hinta itse tehtynä

Anonyymi-ap

Te ketkä olette itse tehneet salaojituksen omakotitaloon, paljonko tuli maksamaan?
Tarvikkeet?
konevuokra?
ulkopuolinen työvoima?

Kauanko meni aikaa?

Ja lukutaidottomille, en kysy kannattaako itse tehdä vai ei, kysyn paljonko tuli maksamaan.

21

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tein itse, kaivoin lapiolla. En muista putkien hintaa, sen voi kysyä rautakaupasta. Syöksytorvien alle tuli pyöreät 'kaivot' joista vedet edelleen putkiin. Aika riippuu kaivajan taidosta ja lihaksista.

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­N­­y­­m­­f­­o­­­m­­­a­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ulkopuolinen työvoima maksaa itse tehtynä noin 0 €.

    • Anonyymi

      Tuosta aloituksesta saa sen kuvan, että et edes tiedä, mitä ja miten sen teet. Aloita nyt vaikka selvittämällä, kuinka saat pikkukaivurin tontillesi.

      • Anonyymi

        Tarmo KAIVURI POLTTOMOOTTORILLA


      • Anonyymi

        No sinähän melkonen selvännäkijä olet :D
        Kyllä on tasan tiedossa mitä teen ja miten, tarvikkeiden hinnat ei täysin selvät koska tarkkaa suunnitelmaa ei ole vielä tehty kun on metrinen hanki.
        pikkukaivurin saan naapurilta lainaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinähän melkonen selvännäkijä olet :D
        Kyllä on tasan tiedossa mitä teen ja miten, tarvikkeiden hinnat ei täysin selvät koska tarkkaa suunnitelmaa ei ole vielä tehty kun on metrinen hanki.
        pikkukaivurin saan naapurilta lainaan

        Onko tukun hinnat jotenkin salaisia, sinun täytyy nyt öyhöttää niistä 90 % alennuksista, mitä olet siskojen miehiltä saanut.


    • Anonyymi

      Riippuu tietysti perustus anturoiden syvyydestä paljolti.

    • Anonyymi

      Salaojat ja sadevedet vai pelkästään salaojitus?
      No joka tapauksessa osat ja putket ovat halpoja. Tarvikkeet pikemmin satasia kuin tonneja. Mutta tietty vähän riippuu myös siitä, mihin vedet johdetaan ja tarvitaanko esimerkiksi perusvesikaivo ja kenties myös pihalle sadevesikaivo tai kaivoja. Nuo isot kaivot nostavat hintaa tonniluokkaan tarvikkeissa, mutta pelkät putket, kulmat, haarakappaleet, suodatinkangas, sadevesisuppilot ja salaojakaivot, maksavat yhteensä vain satasia normaali omakotitalon kokoiseen projektiin.
      Kaivinkoneen vuokra / urakka ja salaojasoran tilaaminen kuormurilla tuotuna taitavat maksaa enemmän kuin nuo tarvikkeet yhteensä.

      • Anonyymi

        Sadevedet tietysti samalla.

        Paljonko tuo salaojasepeli yleensä kustantaa kuljetuksineen? Paikallinen sorafirma ei hintojaan kerro netissä.
        Maat saa onneksi omille maille läjitettyä.
        Laskin nopeasti että 4-6 tarkistuskaivoa, 4 sadevesi"kaivoa" ja sitten yksi pihakaivo mistä molemmat vedet johdetaan tontin perälle ojaan.
        Jos kaivetaan metrin leveä monttu, niin n. 40 kuutiota tarvii sepeliä jos riittää metriin kaivaminen.

        Lähimmät puut ja puskat on muutaman metrin päässä (joku pieni luumupuu).
        Onko 80-luvun taloissa usein perustuksissa halkeamia mitä korjattava samalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sadevedet tietysti samalla.

        Paljonko tuo salaojasepeli yleensä kustantaa kuljetuksineen? Paikallinen sorafirma ei hintojaan kerro netissä.
        Maat saa onneksi omille maille läjitettyä.
        Laskin nopeasti että 4-6 tarkistuskaivoa, 4 sadevesi"kaivoa" ja sitten yksi pihakaivo mistä molemmat vedet johdetaan tontin perälle ojaan.
        Jos kaivetaan metrin leveä monttu, niin n. 40 kuutiota tarvii sepeliä jos riittää metriin kaivaminen.

        Lähimmät puut ja puskat on muutaman metrin päässä (joku pieni luumupuu).
        Onko 80-luvun taloissa usein perustuksissa halkeamia mitä korjattava samalla?

        Vai että "metrin levyinen monttu". Kas kun ei 2 metriä !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että "metrin levyinen monttu". Kas kun ei 2 metriä !!!

        pistän sulle sen kaks metriä!!!!!!!!!! 1111!!!!!!!!
        ja vielä muutama huutomerkki kaupan päälle !!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pistän sulle sen kaks metriä!!!!!!!!!! 1111!!!!!!!!
        ja vielä muutama huutomerkki kaupan päälle !!!!!!!

        Pistätkö ilmaiseksi vai mikä on hinta???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistätkö ilmaiseksi vai mikä on hinta???

        kolme tonnia sulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että "metrin levyinen monttu". Kas kun ei 2 metriä !!!

        Omalla koneella, joka ei välttämättä ole kovin uusi, tulee helposti metrin leveä kaivanto. Puomissa voi olla väljyyttä, kaivuutekniikka ei ole kovin huolellinen ja lisäksi pelätään osumia rakennukseen. Mitään haittaa tuosta ei välttämättä ole, soraa on hyvä saadakin talon ympärille reilusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla koneella, joka ei välttämättä ole kovin uusi, tulee helposti metrin leveä kaivanto. Puomissa voi olla väljyyttä, kaivuutekniikka ei ole kovin huolellinen ja lisäksi pelätään osumia rakennukseen. Mitään haittaa tuosta ei välttämättä ole, soraa on hyvä saadakin talon ympärille reilusti.

        ja metristä ihan sen takia mietin että helpottaa työskentelyä montun pohjallakin. Puoli metriä on kuitenkin se minimi.


    • Anonyymi

      2 vuotta kaivelin itse, 50 metriä salaojaa, mutta sivu kerrallaan, lisäksi rajaojan perkausta ja salaojitusta tontille ehkä 50 metriä. Koneen myin pois myöhemmin, sain satasen enemmän, uusia osia en siihen ostanut, toki hitsata piti.
      Styroxia ostin torista isoissa erissä noin 20 kuutiota, niihin meni 500 euroa, putkiin ja kaivoihin kanssa 500 e, sora oli kallein, sitä tuli kaikkiaan tuona aikana noin 80 kuutiota eli 4 yhdistelmää a 600 e, salaojaan siitä kului ehkä 50 kuutiota. Lisäksi hankintoja maakangas, patolevy, tarkistuskaivot 315 mm putkesta, osa halpoja pätkiä, maakaapelia. Kyllä sitä saa rahaa menemään, mutta itse kun määrää tahdin, voi ostaa kun on varaa.

    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      🍒 K­­­u­­­u­m­a­­­t­­­ ­­t­y­t­­­ö­­t­­­ ­­­o­­d­­­o­t­t­­­a­­­v­­­­­­a­­t­ ­­­s­­­i­­­n­­u­a­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18296880

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe