Te ketkä olette itse tehneet salaojituksen omakotitaloon, paljonko tuli maksamaan?
Tarvikkeet?
konevuokra?
ulkopuolinen työvoima?
Kauanko meni aikaa?
Ja lukutaidottomille, en kysy kannattaako itse tehdä vai ei, kysyn paljonko tuli maksamaan.
Salaojituksen hinta itse tehtynä
21
815
Vastaukset
- Anonyymi
Tein itse, kaivoin lapiolla. En muista putkien hintaa, sen voi kysyä rautakaupasta. Syöksytorvien alle tuli pyöreät 'kaivot' joista vedet edelleen putkiin. Aika riippuu kaivajan taidosta ja lihaksista.
- Anonyymi
Ulkopuolinen työvoima maksaa itse tehtynä noin 0 €.
- Anonyymi
Tuosta aloituksesta saa sen kuvan, että et edes tiedä, mitä ja miten sen teet. Aloita nyt vaikka selvittämällä, kuinka saat pikkukaivurin tontillesi.
- Anonyymi
Tarmo KAIVURI POLTTOMOOTTORILLA
- Anonyymi
No sinähän melkonen selvännäkijä olet :D
Kyllä on tasan tiedossa mitä teen ja miten, tarvikkeiden hinnat ei täysin selvät koska tarkkaa suunnitelmaa ei ole vielä tehty kun on metrinen hanki.
pikkukaivurin saan naapurilta lainaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinähän melkonen selvännäkijä olet :D
Kyllä on tasan tiedossa mitä teen ja miten, tarvikkeiden hinnat ei täysin selvät koska tarkkaa suunnitelmaa ei ole vielä tehty kun on metrinen hanki.
pikkukaivurin saan naapurilta lainaanOnko tukun hinnat jotenkin salaisia, sinun täytyy nyt öyhöttää niistä 90 % alennuksista, mitä olet siskojen miehiltä saanut.
- Anonyymi
Riippuu tietysti perustus anturoiden syvyydestä paljolti.
- Anonyymi
Salaojat ja sadevedet vai pelkästään salaojitus?
No joka tapauksessa osat ja putket ovat halpoja. Tarvikkeet pikemmin satasia kuin tonneja. Mutta tietty vähän riippuu myös siitä, mihin vedet johdetaan ja tarvitaanko esimerkiksi perusvesikaivo ja kenties myös pihalle sadevesikaivo tai kaivoja. Nuo isot kaivot nostavat hintaa tonniluokkaan tarvikkeissa, mutta pelkät putket, kulmat, haarakappaleet, suodatinkangas, sadevesisuppilot ja salaojakaivot, maksavat yhteensä vain satasia normaali omakotitalon kokoiseen projektiin.
Kaivinkoneen vuokra / urakka ja salaojasoran tilaaminen kuormurilla tuotuna taitavat maksaa enemmän kuin nuo tarvikkeet yhteensä.- Anonyymi
Sadevedet tietysti samalla.
Paljonko tuo salaojasepeli yleensä kustantaa kuljetuksineen? Paikallinen sorafirma ei hintojaan kerro netissä.
Maat saa onneksi omille maille läjitettyä.
Laskin nopeasti että 4-6 tarkistuskaivoa, 4 sadevesi"kaivoa" ja sitten yksi pihakaivo mistä molemmat vedet johdetaan tontin perälle ojaan.
Jos kaivetaan metrin leveä monttu, niin n. 40 kuutiota tarvii sepeliä jos riittää metriin kaivaminen.
Lähimmät puut ja puskat on muutaman metrin päässä (joku pieni luumupuu).
Onko 80-luvun taloissa usein perustuksissa halkeamia mitä korjattava samalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sadevedet tietysti samalla.
Paljonko tuo salaojasepeli yleensä kustantaa kuljetuksineen? Paikallinen sorafirma ei hintojaan kerro netissä.
Maat saa onneksi omille maille läjitettyä.
Laskin nopeasti että 4-6 tarkistuskaivoa, 4 sadevesi"kaivoa" ja sitten yksi pihakaivo mistä molemmat vedet johdetaan tontin perälle ojaan.
Jos kaivetaan metrin leveä monttu, niin n. 40 kuutiota tarvii sepeliä jos riittää metriin kaivaminen.
Lähimmät puut ja puskat on muutaman metrin päässä (joku pieni luumupuu).
Onko 80-luvun taloissa usein perustuksissa halkeamia mitä korjattava samalla?Vai että "metrin levyinen monttu". Kas kun ei 2 metriä !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että "metrin levyinen monttu". Kas kun ei 2 metriä !!!
pistän sulle sen kaks metriä!!!!!!!!!! 1111!!!!!!!!
ja vielä muutama huutomerkki kaupan päälle !!!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pistän sulle sen kaks metriä!!!!!!!!!! 1111!!!!!!!!
ja vielä muutama huutomerkki kaupan päälle !!!!!!!Pistätkö ilmaiseksi vai mikä on hinta???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistätkö ilmaiseksi vai mikä on hinta???
kolme tonnia sulle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että "metrin levyinen monttu". Kas kun ei 2 metriä !!!
Omalla koneella, joka ei välttämättä ole kovin uusi, tulee helposti metrin leveä kaivanto. Puomissa voi olla väljyyttä, kaivuutekniikka ei ole kovin huolellinen ja lisäksi pelätään osumia rakennukseen. Mitään haittaa tuosta ei välttämättä ole, soraa on hyvä saadakin talon ympärille reilusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omalla koneella, joka ei välttämättä ole kovin uusi, tulee helposti metrin leveä kaivanto. Puomissa voi olla väljyyttä, kaivuutekniikka ei ole kovin huolellinen ja lisäksi pelätään osumia rakennukseen. Mitään haittaa tuosta ei välttämättä ole, soraa on hyvä saadakin talon ympärille reilusti.
ja metristä ihan sen takia mietin että helpottaa työskentelyä montun pohjallakin. Puoli metriä on kuitenkin se minimi.
- Anonyymi
2 vuotta kaivelin itse, 50 metriä salaojaa, mutta sivu kerrallaan, lisäksi rajaojan perkausta ja salaojitusta tontille ehkä 50 metriä. Koneen myin pois myöhemmin, sain satasen enemmän, uusia osia en siihen ostanut, toki hitsata piti.
Styroxia ostin torista isoissa erissä noin 20 kuutiota, niihin meni 500 euroa, putkiin ja kaivoihin kanssa 500 e, sora oli kallein, sitä tuli kaikkiaan tuona aikana noin 80 kuutiota eli 4 yhdistelmää a 600 e, salaojaan siitä kului ehkä 50 kuutiota. Lisäksi hankintoja maakangas, patolevy, tarkistuskaivot 315 mm putkesta, osa halpoja pätkiä, maakaapelia. Kyllä sitä saa rahaa menemään, mutta itse kun määrää tahdin, voi ostaa kun on varaa.- Anonyymi
Tuo soranhinta kiinnostikin eniten.
On se silti itse tehtynä halvempaa jos muutamakin tonni menee vs firmojen 15-20k€ hinnat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo soranhinta kiinnostikin eniten.
On se silti itse tehtynä halvempaa jos muutamakin tonni menee vs firmojen 15-20k€ hinnatOletko koskaan kuullut KVG:stä. Sieltä homma aukeaa kunhan vähän älyää hakea.
https://www.urakkamaailma.fi/salaojitus-hinta?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA_5WvBhBAEiwAZtCU78IUqL29p1mkVTLtlbJcSrLFVIpnybNFxByGBpeN7hXBIyoP4Gv1FBoCoIkQAvD_BwE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut KVG:stä. Sieltä homma aukeaa kunhan vähän älyää hakea.
https://www.urakkamaailma.fi/salaojitus-hinta?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA_5WvBhBAEiwAZtCU78IUqL29p1mkVTLtlbJcSrLFVIpnybNFxByGBpeN7hXBIyoP4Gv1FBoCoIkQAvD_BwEEn mutta JVG on tuttu
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
🍒 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://us4.fun/kissgirl?18296880
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983