Ennenhän oli viina, terva ja sauna ne ainoat parantavat voimat.
Mitä nyt poppamiehiä ja muita taikureita siihen kuin pisteeksi i:n päälle.
Olihan niitä "oikeitakin" parantajia vielä silloin, kun olin lapsi, siis kauan sitten.
Takavuosinahan oikein lääkäri "määräsi" konjakkia jollekin sydänvikaiselle tuomaan helpotusta.
Olen lääkärien ja sairaanhoitajien kanssa kyseisestä seikasta useinkin vaihtanut mielipiteitä, ja harvapa sitä viinaa vastustaa.
Konjakki ja punaviinihän ne ovat etusijalla, esim. nimim. ykstypy vaikuttaa melkeinpä räjähtävän energiselta, johtuisiko siitä punaviinistä?
Tulipa pitkä johdanto, mutta mitäs teillä päin?
Maistuuko ikäänkuin lääkkeeksi ja tehoaako?
Viinako lääke!!
33
1316
Vastaukset
- lääkkeeksi
Sillä onhan se todistettu moneen kertaan,että jo pienetkin päiväannokset viinaa voivat johtaa sisäelin ongelmiin.Meillä ei ole edes särkylääkkeenä kuin käsikauppa valmistetta,siis ei reseptilääkkeitä.Viinaa ei ole lääkkeksi luotu,mutta jos joku sitä ottaa vaan lääkkeeksi,niin kaipa sekin sitten hänelle sopii.
- P. Veli
Mielestäni kossu on paras lääke RaMaVit-olon (=Ramasee, Masentaa ja Vituttaa) hoitoon.
- Setä
Itseäni ainakin ylenpalttinen kossuilu vasta ramaseekin!
- mekatron
annan tämän kossun ylen ylen helposti!
Ja "kansallisjuoma" olevinaan..... - Kirsimaria
unohtuu hetkeksi tähän riittää pari siiderä
Olen ikäni ollut raittiuden kannattaja. Nyt olen huomannut että kun ottaa pari niin kummasti elämä taas hymyilee on kevyt olo. Toivottavasti tästä ei seuraa riippuvuutta. - Pirre*
Kirsimaria kirjoitti:
unohtuu hetkeksi tähän riittää pari siiderä
Olen ikäni ollut raittiuden kannattaja. Nyt olen huomannut että kun ottaa pari niin kummasti elämä taas hymyilee on kevyt olo. Toivottavasti tästä ei seuraa riippuvuutta.parista siideristä kai, jos ei ota monesti päivänmittaan sitä kahta..:))
- eläinlääkäri
laittoi joskus spriireseptin sialle yms. Jonka sika sitten käytti sisäisesti vaikka toiseen sikaan ulkoisesti oli tarkoitettukin :)))
- Ansku
vilustumisoireita, lääkkeeksi kuuma keskiolut, on pahaa, mutta vilustuminen on tipotiessään.
kuumaan mustaherukkamehuun sekoitettuna oli lapsuudessani lääkärin ohje vilustumisen tai nuhakuumeen alkuoireisiin. (Hän kirjoitti yleensä uuden reseptin, kun entinen pullo tyhjeni noin parin vuoden välein.) Lääkityksenä sitä annettiin myös lapsille.
Konjakkia olen kuullut tarjottavan sairaaloissa lääkkeeksi vielä tälläkin vuosituhannella.
Ennenhän sitä annettiin ylimääräisten supistusten aiheuttaman keskenmenovaarankin torjumiseksi. Miten lienee nykyisin?
Uskon alkoholin lääkinnällisiin vaikutuksiin tietyissä tilanteissa. Yliannostukseen liittyy samat vaarat kuin monien muidenkin myrkkyjen/lääkkeiden.
- Pirre*
tai puollii päivässä hyvveekkii liäkettä on jo myrkkyvä..
1rkl/3krt/pvässä on vielä lääkettä...- nainen
Noita yskänlääke pullojen kylkiä katsellessa ilmentyy seuraavaa: Melkein jokaisessa yskänlääkkeessä on perusaineena Spiritus forte tai etanol, eli ihan sitä itseään.
- Pirre*
nainen kirjoitti:
Noita yskänlääke pullojen kylkiä katsellessa ilmentyy seuraavaa: Melkein jokaisessa yskänlääkkeessä on perusaineena Spiritus forte tai etanol, eli ihan sitä itseään.
on, osa.. ei ihan 100%tia..:)
- mekatron
nainen kirjoitti:
on todettu huuhaaksi luotettavilla tahoilla.
Aivan turhaan ihmiset sitä ostaa ja vetää naamariin, hampaat vain menee huonoksi.
Sipulia ja valkosipulia keitetään maidossa, a vot!! - Pirre*
mekatron kirjoitti:
Aivan turhaan ihmiset sitä ostaa ja vetää naamariin, hampaat vain menee huonoksi.
Sipulia ja valkosipulia keitetään maidossa, a vot!!lapsuuden kammotusta..:(
- Pirre*
mekatron kirjoitti:
Sipulia ja valkosipulia keitetään maidossa, a vot!!joissain, lääkärin määräämissä yskänlääkkeissä on keukoputkia laajentava vaikutus ja se auttaa joskus hyvinnii..
Tuo jonkun mainihtema lämmitetty olut voipi kuulua melkein samaan sarjaan yskänlääkkeenä kuin risiiniöljy..:)), ei uskalla rykästä... - mekatron
Pirre* kirjoitti:
joissain, lääkärin määräämissä yskänlääkkeissä on keukoputkia laajentava vaikutus ja se auttaa joskus hyvinnii..
Tuo jonkun mainihtema lämmitetty olut voipi kuulua melkein samaan sarjaan yskänlääkkeenä kuin risiiniöljy..:)), ei uskalla rykästä...että helpottaa hengitystä ja silleen.
Mutta yleensä ottaen. Rahastus-muotoja on niin monia..
Tuosta oluesta olen aikalailla samaa mieltä.
Saattaa silti olla tehokas lääke... - Pirre*
mekatron kirjoitti:
että helpottaa hengitystä ja silleen.
Mutta yleensä ottaen. Rahastus-muotoja on niin monia..
Tuosta oluesta olen aikalailla samaa mieltä.
Saattaa silti olla tehokas lääke...I vai III vai ihan IIII tolopan olut paras liäke yskkään, mie veikkaan, että monista tuo jäläkimmäisin..:)
- Marion.T
Pirre* kirjoitti:
I vai III vai ihan IIII tolopan olut paras liäke yskkään, mie veikkaan, että monista tuo jäläkimmäisin..:)
että alkoholi oikein nautittuna ei ole pahaksi kenellekään.
Englannissa asuneena totuin siihen ,että ruuan kanssa juotiin viiniä. Mutta ei humalahakuisesti.
Nykyään myönnän että Lontoossa kun katselee ihmisiä bubeissa, niin ympäri päissäänhän nuo ovat.
Mutta silloin vuosia sitten ei juuri juovuksissa olevaa ihmistä Lontoossa näkynyt. Juon edelleen aika usein viiniä ruuan kanssa, ja joskus yhden saunakaljan kesällä kuistilla - niin ja cappucino pienellä tipalla konjakkia terästettynä on oikein hyvää :))
Mutta en ole koskaa oikeastaan humalahakuisesti juonut, siitä yksinkertaisesta syystä että inhoan yli kaiken krapulaa, ja se mulle tulee jo tosi pienestä alkoholimäärästä. - Hexa
Marion.T kirjoitti:
että alkoholi oikein nautittuna ei ole pahaksi kenellekään.
Englannissa asuneena totuin siihen ,että ruuan kanssa juotiin viiniä. Mutta ei humalahakuisesti.
Nykyään myönnän että Lontoossa kun katselee ihmisiä bubeissa, niin ympäri päissäänhän nuo ovat.
Mutta silloin vuosia sitten ei juuri juovuksissa olevaa ihmistä Lontoossa näkynyt. Juon edelleen aika usein viiniä ruuan kanssa, ja joskus yhden saunakaljan kesällä kuistilla - niin ja cappucino pienellä tipalla konjakkia terästettynä on oikein hyvää :))
Mutta en ole koskaa oikeastaan humalahakuisesti juonut, siitä yksinkertaisesta syystä että inhoan yli kaiken krapulaa, ja se mulle tulee jo tosi pienestä alkoholimäärästä.Valitettava tosiasia vain on, etteivät läheskään kaikki pysty kontrolloimaan nauttimaansa alkoholimäärää, jolloin se ei enää ole terveellistä. Voi lisäksi aiheuttaa riippuvuutta, joten siinäkin mielessä huono lääke.
Omalla kohdallani kiinnostus alkoholiin ja 'krapulakeskeiseen' juomiseen on laantunut iän myötä.
- ykstypy
Jahas. Täälläkö Yks typy mainittiin?
Voisin sanoa, että lasista punkkua joka ilta saa energiaa. Mutta siihen se pitää sitten jäädä.
Muuten tulee vaikeuksia aamuisin herätä. :=)))
Punaviinissä kohtuullisesti nautittuna on terveydellinen vaikutus. Koittakaas ruoan kans juoda lasi punkkua, niin ruoka sulaa ihan eri tavalla.
Nyt kyllä en ole pariin viikkoon raskinut sitä ostaa niin alkaapa energiakin käydä vähiin :=))))
Joten suosittelen sitä lämpimästi kaikille.- mekatron
on nyt edullista Alkossa.
Olen lääkinnyt sillä itseäni iltaisin, puoli lasillista.
Krapula tulee kyllä isommasta määrästä. Onneksi se on aika pahaakin.
Mutta hyvin menee, kai se siitä viinistä johtuu :))). - yks typy evk
mekatron kirjoitti:
on nyt edullista Alkossa.
Olen lääkinnyt sillä itseäni iltaisin, puoli lasillista.
Krapula tulee kyllä isommasta määrästä. Onneksi se on aika pahaakin.
Mutta hyvin menee, kai se siitä viinistä johtuu :))).tutustunut chiileläisiin punkkuihin. Niistä löytää myös hyviä viinejä, eivätkä ole kovin kalliita.
Juo nyt kuitenkin se lasillinen päivässä.
Ei puolesta lasillisesta ole vielä hyvää vaikutusta.:=))) Riippuu tietenkin lasin koosta. - litran
yks typy evk kirjoitti:
tutustunut chiileläisiin punkkuihin. Niistä löytää myös hyviä viinejä, eivätkä ole kovin kalliita.
Ei puolesta lasillisesta ole vielä hyvää vaikutusta.:=))) Riippuu tietenkin lasin koosta.kolpakkoa :))
- mekatron
yks typy evk kirjoitti:
tutustunut chiileläisiin punkkuihin. Niistä löytää myös hyviä viinejä, eivätkä ole kovin kalliita.
Ei puolesta lasillisesta ole vielä hyvää vaikutusta.:=))) Riippuu tietenkin lasin koosta.annosta.
Nyt tuntuu saunan jälkeen maistuvankin, taidan kumota kokonaisen pullon.
Olkoot huomenna vaikka krapula, kerranhan se vain kirpaisee.
Olipa hyvä neuvo, kiitos!! - Pirre*
mekatron kirjoitti:
annosta.
Nyt tuntuu saunan jälkeen maistuvankin, taidan kumota kokonaisen pullon.
Olkoot huomenna vaikka krapula, kerranhan se vain kirpaisee.
Olipa hyvä neuvo, kiitos!!kun se sitten koskkoo piähän mekatroonilla...:))
ps. arvelitko niinku ottaa kokoviikon flavonoidit kerralla..:) - mekatron
Pirre* kirjoitti:
kun se sitten koskkoo piähän mekatroonilla...:))
ps. arvelitko niinku ottaa kokoviikon flavonoidit kerralla..:)kahden lasin jälkeen. Normaaleita juomalaseja. Mutta oli raskas työpäivä. Siinä syy...
Normaalisti menin sänkyyn nukkumaan, en siis sammunut, ehei!
Puoli kuudelta hyppäsin sängystä ylös ja reippaana.
Piti oikein vaimoakin vähän kiusata siinä ensin.
Eikä siis yhtään mitään pahaa oloa, hyvä asia se vaan on, punaviini.
Uskoisin, että se viini oli avuksi.
Ottakaa siis punaviiniä (Ja rommmia humalatilaan päästäksenne). - Pirre*
mekatron kirjoitti:
kahden lasin jälkeen. Normaaleita juomalaseja. Mutta oli raskas työpäivä. Siinä syy...
Normaalisti menin sänkyyn nukkumaan, en siis sammunut, ehei!
Puoli kuudelta hyppäsin sängystä ylös ja reippaana.
Piti oikein vaimoakin vähän kiusata siinä ensin.
Eikä siis yhtään mitään pahaa oloa, hyvä asia se vaan on, punaviini.
Uskoisin, että se viini oli avuksi.
Ottakaa siis punaviiniä (Ja rommmia humalatilaan päästäksenne).niin, viinikin on viisasten juoma..:))
Minulla on pitkästä aikaa rauhallinen päivä jää vain yksi asukas, päiväksi tosin vain, mutt pääsen nyt vihdoinkin tekemään sen rakennustarkastuksen siellä, varokoot vain pojat..täältä tullaan suurennuslasin kanssa....:))
Sinulle taisi tulla talosi maalausilmat, joten työn iloa päivääsi..ja sitä rommia pikkusen vain ettet tipu tikkailta:) - mekatrooni
Pirre* kirjoitti:
niin, viinikin on viisasten juoma..:))
Minulla on pitkästä aikaa rauhallinen päivä jää vain yksi asukas, päiväksi tosin vain, mutt pääsen nyt vihdoinkin tekemään sen rakennustarkastuksen siellä, varokoot vain pojat..täältä tullaan suurennuslasin kanssa....:))
Sinulle taisi tulla talosi maalausilmat, joten työn iloa päivääsi..ja sitä rommia pikkusen vain ettet tipu tikkailta:)Niin, tuli ja meni!
Mutta eipä jäänyt paljoa vajaaksi, pari tuntia siinä vielä menee, sitten kun kuivaa.
Mahto pojat olla saaressa silmät suurina, kun tarkastaja tuli paikalle.
Kantapäitä yhteen ja kättä lippaan....
Kurihan se on oltava !!! - Pirre*
mekatrooni kirjoitti:
Niin, tuli ja meni!
Mutta eipä jäänyt paljoa vajaaksi, pari tuntia siinä vielä menee, sitten kun kuivaa.
Mahto pojat olla saaressa silmät suurina, kun tarkastaja tuli paikalle.
Kantapäitä yhteen ja kättä lippaan....
Kurihan se on oltava !!!, ja kunhan isottelen..:DD, ei mulla mitään sanomista, pojat osaa kyllä työnsä...en ole kapiainen kotona.
Hyvää sunnuntaita sinulle ja perreellesi. - Angiina
Pirre* kirjoitti:
, ja kunhan isottelen..:DD, ei mulla mitään sanomista, pojat osaa kyllä työnsä...en ole kapiainen kotona.
Hyvää sunnuntaita sinulle ja perreellesi.Ensimmäinen havaintoni sinusta, Pirre, oli, kun hihkuit onnesta sekopäisenä, että olet vihdoin saanut oman saaren. Tai sitten tontin saaresta. Joka tapauksessa mieleeni jäi sinun intoa puhkuva viestisi. Ja nyt tähän samaan syssyyn kysyn sinulta uudelleen (et ensimmäisellä kerralla vastannut, onneton!), että mikäli olen ymmärtänyt oikein pyörität jonkinalaista perhekotia. Miten sinun lomasi ja/tai muu vapaa-aika järjestyy? Tuleeko sinulle tuuraaja?
- Pirre*
Angiina kirjoitti:
Ensimmäinen havaintoni sinusta, Pirre, oli, kun hihkuit onnesta sekopäisenä, että olet vihdoin saanut oman saaren. Tai sitten tontin saaresta. Joka tapauksessa mieleeni jäi sinun intoa puhkuva viestisi. Ja nyt tähän samaan syssyyn kysyn sinulta uudelleen (et ensimmäisellä kerralla vastannut, onneton!), että mikäli olen ymmärtänyt oikein pyörität jonkinalaista perhekotia. Miten sinun lomasi ja/tai muu vapaa-aika järjestyy? Tuleeko sinulle tuuraaja?
en kyllä voi nyt muuta kuin pyyvvellä anteeksi huolimattomuuttani..
Niin hihkuinhan minä jossain vaiheessa sitä kesäpaikkamme hankintaintoani ja iloani..:), nyt siis se mökkeröinen on pian vesikatossa, ja tänäkesänä pitäisi vielä kylyt kylpeä sielä.
Omaa rauhaahan minä sieltä sitten aina käyn hakemassa ja hiljaisuutta, latautumassa hetken.
Kotonamme asuu neljä kehitysvammaista ja lisäksi teen joitain tilapäisiä lomituksia, joko meillä tai sitten toisessa perhekodissa.
Minä saan normaalit vuosilomat ja tietenkin jos tarvitsen tilapäisesti heitä muualle hoitoon esim. pariksikin päiväksi, se on toteutettavissa esim. sukulaistemme kesken sopien. Tyttäremme asuu samalla paikkakunnalla ja hänen kanssaan olemme sopineet näistä keikoista puolin ja toisin.
Sitovaahan tämä työ on, mutta voittopuolisesti mukavaa; saan tehdä työtä kodissamme, ja "työt" antavat palautetta minulle todella aidosti ja heti..:))
Minua kiinnostaa ihmisten pään sisään pääseminen ja olen mahdottoman utelias aina kun uusi hoidettava tulee, hän on kuin lukematon kirja joka aukeaa minulle vähitellen, tunnen itseni ihmissuhdetaiteilijaksi..:))
Mieheni on sairauseläkkeellä ja en voisi olla hänenkään vointinsa takia, enää kauempana työssä.
Näin se hoituu kätevästi, ja saan jopa palkkaa kotona olemisesta..:DD - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
en kyllä voi nyt muuta kuin pyyvvellä anteeksi huolimattomuuttani..
Niin hihkuinhan minä jossain vaiheessa sitä kesäpaikkamme hankintaintoani ja iloani..:), nyt siis se mökkeröinen on pian vesikatossa, ja tänäkesänä pitäisi vielä kylyt kylpeä sielä.
Omaa rauhaahan minä sieltä sitten aina käyn hakemassa ja hiljaisuutta, latautumassa hetken.
Kotonamme asuu neljä kehitysvammaista ja lisäksi teen joitain tilapäisiä lomituksia, joko meillä tai sitten toisessa perhekodissa.
Minä saan normaalit vuosilomat ja tietenkin jos tarvitsen tilapäisesti heitä muualle hoitoon esim. pariksikin päiväksi, se on toteutettavissa esim. sukulaistemme kesken sopien. Tyttäremme asuu samalla paikkakunnalla ja hänen kanssaan olemme sopineet näistä keikoista puolin ja toisin.
Sitovaahan tämä työ on, mutta voittopuolisesti mukavaa; saan tehdä työtä kodissamme, ja "työt" antavat palautetta minulle todella aidosti ja heti..:))
Minua kiinnostaa ihmisten pään sisään pääseminen ja olen mahdottoman utelias aina kun uusi hoidettava tulee, hän on kuin lukematon kirja joka aukeaa minulle vähitellen, tunnen itseni ihmissuhdetaiteilijaksi..:))
Mieheni on sairauseläkkeellä ja en voisi olla hänenkään vointinsa takia, enää kauempana työssä.
Näin se hoituu kätevästi, ja saan jopa palkkaa kotona olemisesta..:DDvielä ettei kaikki aina niin aurinkoista ole kuin tuosta tekstistäni voisi päätellä, mutta mikäs työ- ja kenenkä elämä se nyt ruusuilla tanssimista aina lie, ei kenenkään.
- mekatrooni
Pirre* kirjoitti:
, ja kunhan isottelen..:DD, ei mulla mitään sanomista, pojat osaa kyllä työnsä...en ole kapiainen kotona.
Hyvää sunnuntaita sinulle ja perreellesi.varhmaankhaan mikhään kapiainen ole, en mie sillä.
Onpa seinät sen verran märkiä, että meni niittohommiksi.
Omat ja naapurin pientahreet sängele, kosteana on hereä niittää.
Saa välilä levätäkki.
Saunan jälkheen taas tempasin sitä punkkua ja mukava on olotila.
Emmie nyt sitä alvarhiinsa ala juohmaan, väkevämpää välilä.
Se lääkärileikki on vielä kesken, ei mithään uutta länsirintamalta.
Hyät voinnit sinne ja muilekki!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381289
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35820Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46587- 14580
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27566Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24501
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .15472Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472